Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vydejte Babiše, říká Válková i další členové ANO. Žádost je zaskočila

Je třeba hlasovat pro vydání šéfa hnutí ANO Andreje Babiše a prvního místopředsedy hnutí Jaroslava Faltýnka k trestnímu stíhání. Myslí si to poslankyně Helena Válková a většina dalších členů hnutí, které redakce iDNES.cz oslovila v reakci na žádost, kterou ve čtvrtek obdržela Poslanecká sněmovna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57e49t28r 60K10e73ř 8243964202388

Pokud vydání přímo neohrožuje činnost vlády, k čemuž má předmětná imunita sloužit neexistuje obhajitelný důvod pro nesouhlas. Vše ostatní jsou jen účelové kroky.

+1/0
14.8.2017 12:25

A62l14e70x26a21n69d86r 73Š66í30r 5281150523

Bez vědomí státních zástupců? Krnáčová je úplně mimo, policie musí mít předem souhlas státního zástupce - v tomto případě ho má. Ostatně vrchní státní zástupce se tím zabývá už od jara, Babiš to ví, a proto už na jaře nechal změkčit etický kodex ANO - bylo tam, že člen ANO, je-li obviněn, musí se vzdát všech funkcí a členství, tak to škrtnul, protože dobře věděl, že obviněn bude. A k tomu "načasování" a předvolebnímu boji - kauzu dozorují státní zástupci (a souhlasili s trestním řízením), což je resort spravedlnosti (= ANO) (!), nikoliv vnitra (policie; = ČSSD).

0/0
14.8.2017 11:44

A53l38e40x61a45n68d48r 36Š86í14r 5521540643

Opravuji: vrchní státní zástupce (= resort ANO, takže nelze mluvit o účelovosti trestního stíhání) ne od jara, ale 30. června - konstatuje, že postup policie a dozorového st. zástupce je v pořádku, naopak upozorňuje, že není možno přípravu dále protahovat a st. zástupce musí konat. Babiš ale tušil už od března, že neunikne trestnímu řízení, proto to účelově škrtnul z kodexu člena ANO, jinak by teď musel z politiky a z ANO zmizet.

+1/0
14.8.2017 12:03

V77l83a41s92t54i39m30i52l 49H73a43l29b73i28c94h 8463445566888

Těším se na to,až Babiš vyhraje volby a zeman ho navrhne premierem.Premier pak sestaví vládu a pak nastane fičák.Představuji si Komárka jako ministra vnitra a Šlachtu,co by policejního prezidenta.Začne se konečně čistit ten "demokratický" Augiášův chlév.Sobotka,Kalousek,Chovanec,Zaorálek a dalším,i těm bývalým,"demokratům se stahují zádele.Proto ta komedie.

+1/−7
13.8.2017 13:28

P15e94t89r 30B48r38o54d58a 2832518578

To mi připomíná slova, které kdysi v poslanecké sněmovně prohlašoval vrah Gottwald! Tak nějak po Bolševicku si to vyřídíte že?

+4/0
13.8.2017 14:36

P61e26t61r 43A85n55g80e21r 9904979612121

To bude sestavovat vládu z vyšetřovací vazby?;-D

+1/0
13.8.2017 14:48

V79a93š20e86k 26Ř73í11h90a 2393253478582

Ano demokracie dostane na frak a my se vrátíme do dob Jedné strany.

+2/−1
13.8.2017 16:54

S73t57a45n12i47s95l54a77v 93S87e57d81l85á87k 1725249357

Já se zase těším na to, až povedou Babiše k soudu v klepetech stejně jako Ratha. I vazba koluzní by se šikla.

+1/0
13.8.2017 17:23

P52e57t36r 12B25r95o19d60a 2222808568

Já hlavně chci aby se to vyšetřilo a proběhl soud. Je to v zájmu všech, a to i Babiše. Pokud je nevinný. Někdo podal trestní oznámení a to se prostě vyšetřuje. Na tom není nic vyjímečného. Člověk který má čisté svědomí se nemusí obávat ničeho, no a sígr bude kolem sebe kopat. Ze strany Babiš a jeho příznivců vidíme právě to kopání. Místo, aby byli rádi že dojde k soudu, tak nejdříve vše zdržují, pak obviní policejního vyšetřovatele a nakonec jak jeden zdejší týpek jsou proti vydání. V civilizované společnosti člověk s takovým podezřením odchází z politiky. U nás done-dávno taky. Babiš v přímém přenosu lhal co se týče Čapího hnízda. Když lhal Hašek také v přímém přenosu stálo ho to kariéru. Tady se nic neděje a koblihy to přecházejí jako by se nic nedělo.

+3/0
13.8.2017 17:41

F91r21a42n24t66i87s84e50k 52C42h25o45m29a67t 7248317224341

Jo, a jeste padla trestni oznameni na lidi, jejichz majetek pak ziskal Babis.

+2/0
14.8.2017 0:34

M98a52r58t75i48n 81K88r44u43t76ý 1488831889655

zjevně jste kovaný demokrat, pravděpodobně exponent KSČ z předlistopadových časů, mezi těmi má, světe div se, Babiš velmi výraznou podporu. Jenom pro Vaši informaci: premiéra prezident nenavrhuje, ale jmenuje, ten následně sestavuje vládu, kterou schvaluje poslanecká sněmovna. Jinak Komárek už dal Babišovi vale a Šlachta nesplňuje kvalifikační požadavky na policejního prezidenta. Takže se nejdříve trochu vzdělejte, potom trochu vychladněte a na konec zkuste použít tu věc uvnitř hlavy.

+1/0
14.8.2017 10:16

L48a61d66i61s73l90a92v 10L46a29k80e19r 2173379685866

Někteří velmi naivní diskutující se domnívají, že je třeba nechat nezávislý soud, aby věc posoudil. To je sice krásné, ale mezitím budou volby, že ano.

Existuje řada obětí státní zvůle. Viz případ firmy Mironet, která byla zlikvidována na základě nepravdivého udání. Viz případ pana Sitty a papírny Neograph v roce 2012, který se stal cílem pomsty mafiánů okolo lobbisty Rittiga - s vydatnou pomocí policejní a soudcovské mafie.

O dalších třech případech je článek v Hospodářských novinách - přečtěte si: https://archiv.ihned.cz/c1-65840590-zaplat-nebo-padni-behem-par-hodin-podnikatele-kvuli-statu-prisli-o-firmy-jez-leta-prosperovaly

Nikomu z nich už nepomůže, že se možná soudy po deseti či patnácti letech doberou pravdy.

Celá akce na odstranění Babiše se rozjela ihned po tom, co si ČSSD najala americkou poradenskou firmu, aby jim zachránila volební výsledek. Tyto podpásovky jsou v U.S.A. běžné.

Mimochodem, na odstranění většinového akcionáře Sitty a následné "loupeži" společnosti Neograph zapracoval policejní vyšetřovatel Pavel Nevtípil. Osvědčil se, takže dnes pracuje na odstranění Babiše z politiky. Náhodička?

0/−5
13.8.2017 13:14

P92e82t84r 61B69r31o80d53a 2392538788

V civilizovaném světě, se poroučejí z politici za mnohem menší prohřešky či podezření. Patří to jaksi k politické kultuře. Gross odstoupil a odešel z politiky že nedokázal vysvětlit pár milionů na byt, Nečas skončil v podstatě jen proto že neudržel přirození v kalhotech.

Co se týče většinového akcionáře Sitty opět mystifikujete! O celé kauze rozhodovalo několik instancí soudu! Nevtípil není soudce, ale policista a toho dozoruje státní zástupce! To opět jen ukazuje co vy jste Babišovci zač. Lhát, podvádět a osočovat každého kdo ji jen dovolí na vašeho guru křivě podívat! ANO je zdá se skutečnou sektou. Mohl bych se tady rozepsat o Lovochemii a klíčovém znalci policie, na základě jehož posudků byl případ Lovochemie odložen, a ten dnes vypracovává posudky pro firmy z holdingu Agrofert.. Nebo jak Bradáčová prohlásila v televizi: „Ta věc jako by byla ukončena, ale je do ní přípustná stížnost, a ta stížnost byla podána. No a na základě této stížnosti jsem vydala usnesení, jímž jsem zrušila usnesení vyšetřovatele, jelikož se jednalo o to, že ta věc byla odložena nezákonně a nedůvodně. Pro něco jiného se provádělo šetření a něco jiného bylo odloženo.“

K trestné činnosti mělo podle Bradáčové docházet v hlavním městě a případ byl přidělen podporučíkovi pražské hospodářské kriminálky Stanislavu Rajtmajerovi. Ten začal vyšetřovat nejen násilné převzetí Lovochemie, ale i možný úvěrový podvod.

Více na: http://www.euro.cz/byznys/babisova-mura-znalec-ktery-resil-prevzeti-lovochemie-dnes-pracuje-pro-agrofert-1337964#utm_medium=selfpromo&utm_source=euro&utm_campaign=copylink

Více na: http://www.euro.cz/byznys/babisova-mura-znalec-ktery-resil-prevzeti-lovochemie-dnes-pracuje-pro-agrofert-1337964#utm_medium=selfpromo&utm_source=euro&utm_campaign=copylink

+2/0
13.8.2017 13:44

P32e20t46r 65B62r76o76d82a 2622158508

Jak se detektiv Rajtmajer s případem vyrovnal? Vyslechl Babiše, přijal jeho vysvětlení, proč mělo být navýšeno základní jmění Lovochemie. Najatý soudní znalec pak konstatoval, že po navýšení kapitálu o 250 milionů korun Agrobohemií k poklesu tržní hodnoty akcií Proferty nedošlo, protože měla jako později eliminovaný třetinový vlastník akcií stejně jenom „negativní blokační kontrolu“.

Znalecké posudky byly pro vývoj kauzy Lovochemie klíčové. Jméno dalšího ze znalců Davida Hrazdíry je ve spisech hojně citováno. Jeho služeb následně začal „překvapivě“ využívat Agrofert. „Komplexním prostudováním a vyhodnocením písemných materiálů a výslechů osob nebylo zjištěno naplnění podstaty trestných činů,“ odložil lovosickou kauzu v prosinci 2002 pražský detektiv Rajtmajer.

Jenže jeho postup se nezamlouval dozorujícímu pražskému žalobci Jiřímu Křečkovi, který o tři čtvrtě roku později případ předal Policejnímu prezídiu, Úřadu služby kriminální policie, aby „ve věci znovu jednal a rozhodl“. „Poškozený (BAGS) odmítá tvrzení policejního orgánu v tom, že bylo všem akcionářům společnosti umožněno využít přednostního práva k úpisu akcií, naopak bylo již předem rozhodnuto, že se Proferta jako majoritní akcionář tohoto úpisu nezúčastní. Pokud by se Proferta zúčastnila úpisu akcií, udržela by si majoritní majetkovou účast za náklad ve výši 140 milionů korun,“ tvrdil zástupce BAGS Jiří Šmejkal.

Více na: http://www.euro.cz/byznys/babisova-mura-znalec-ktery-resil-prevzeti-lovochemie-dnes-pracuje-pro-agrofert-1337964#utm_medium=selfpromo&utm_source=euro&utm_campaign=copylink

Více na: http://www.euro.cz/byznys/babisova-mura-znalec-ktery-resil-prevzeti-lovochemie-dnes-pracuje-pro-agrofert-1337964#utm_medium=selfpromo&utm_source=euro&utm_campaign=copylink

0/−2
13.8.2017 13:47

L40a28d33i61s32l77a65v 40L53a30k56e49r 2933629315296

Pane Brodo,

proč zde tapetujete o jakémsi panu Rajtmajerovi? Držte se laskavě tématu - a tím je existence účelové žádosti o vydání Andreje Babiše k trestnímu stíhání. Bavme se o policejním vyšetřovateli Pavlu Nevtípilovi, který toto vyšetřování vede tak, jak je vede.

Nehodlám se s Vámi začít bavit o jakémsi Rajtmajerovi či Lovochemii či o Červené karkulce. Utíkáte od tématu, že.

+1/−1
13.8.2017 14:13

P43e66t18r 36B18r93o67d82a 2632808658

Navíc pro vaší informaci, policie má dokumenty ke kauze Čapí hnízdo, které dokládají, že žádost o dotaci na luxusní komplex vicepremiéra Andreje Babiše obsahovala nepravdivé údaje a od počátku to byl tedy podvod. Jde o doklady, na nichž je podpis přímo od něj.

+3/0
13.8.2017 15:00

L13a42d33i74s62l46a62v 63L61a10k46e53r 2243229855326

Pane Brodo, točíte se v kruhu. Já jsem přece napsal už asi třikrát, že jde-li o dotační podvod, je na místě vyšetřovat a trestně stíhat členy statutárního orgánu FČH, a.s..

Lžete když tvrdíte, že žádost o dotaci obsahovala nepravdivé údaje na dokladu, podepsaném Andrejem Babišem. Tento očividný nesmysl jste si vycucal z prstu.

Proč lžete, pane Brodo? Máte zapotřebí se takto veřejně zamotávat do vlastních nepravd?

0/−1
13.8.2017 15:15

P32e82t26r 82B44r42o42d19a 2742358968

Lžete samosebou vy ten dokument vydala policii Sabina Slonková. V kruhu se točíte pouze vy!

+2/−1
13.8.2017 16:24

P56e71t45r 69B80r65o73d33a 2172778678

Mimochodem. Proč se bráníte tomu, aby se celá kauza dostala k soudu? Proč nesmyslně obviňujete policistu že pracuje pro kmotry díky kauze o které rozhodoval i vrchní soud? A hlavně proč obhajujete člověka jako je Babiš jenž je jeden z těch, který prokazatelně parazitoval na tomto státu stejně jako jemu podobní Bakala, Rittig a spol? Kým jste placený? Já se zajímal o Babiše dávno před tím než šel do politiky. A to díky kauze Uniperol, a zjevného korupčního jednání. V té době jsem četl polský tisk a závěr vyšetřovací komise Polského sejmu. Od té doby jsem sledoval jeho předchozí kauzy i následné. Ten člověk je sociopat a veškeré jeho chování nese všechny známky sociopatie jak jsou popsány v odborné literatuře. Nikdy se neměl stát ministrem financí ani se dostat do politiky. Pro mne je to stejně absurdní, jako by do ní vstoupil Rittig, Pitr nebo Krejčíř. A už vůbec je ten poslední, který by měl někoho obviňovat že krade nebo je zkorumpovaný. Ládíčku. Ani já nemám iluze o tom že to v tradičních stranách bylo ideální. Bohužel strana není imunní vůči sígrům, kteří jdou do politiky zbohatnout. A to nezákonně. Jenže na tradiční straně je nádherné to že ač se to stane. Tak jí to ve volbách voliči spočítají. A jelikož se jedná o demokratické strany tak jejich vedení zpravidla končí. A nastoupí jiné. ANO je ale sekta a stojí a padá na svém vůdci. Na vůdci, který je horší než všichni ti co se jim nebo jinými kmotry nechali zkorumpovat! A a je to i vidět. Zatímco v demokratickém světě na západ od nás by člověk jako Babiš už dávno skončil a před Babišem to bylo pravidlo i u nás. Stačí se podívat na všechny ty co i u nás museli odejít z politiky a není jich málo. V Německu rezignovali dva prezidenti. Přičemž jeden z nich byl pak u soudu očištěn. Babiš se drží v politice zuby nehty. Proč? Vy se zde chováte přesně jako člen sekty. Argumenty neuznáváte pro vás jsou všichni zloději a kmotři. Netřeba soudu netřeba důkazů. Řekl to babiš tak to musí být pravda. Tečka

+5/0
13.8.2017 16:48

A20l86e39x11a30n82d89r 51Š94í50r 5841710843

Omlouvám se za minus, přehmat.

0/0
14.8.2017 11:50

L66a79d45i33s69l32a57v 48L64a89k89e28r 2913299795786

Pan Broda se na mne vášnivě obořil: "To opět jen ukazuje co vy jste Babišovci zač. Lhát, podvádět a osočovat každého kdo ji jen dovolí na vašeho guru křivě podívat!"

------------------------------------------

A proč se na mne pan Broda tak velkopansky rozkřikl? Inu, myslí si, že jsem policistu Pavla Nevtípila nesprávně označil za soudce. Jenže já jsem nic takového nenapsal. Má věta zněla (cituji): "(...) na odstranění většinového akcionáře Sitty a následné "loupeži" společnosti Neograph zapracoval policejní vyšetřovatel Pavel Nevtípil".

Nikdy jsem o tomto člověku nenapsal že je soudce. Je policejní vyšetřovatel. Pane Brodo, nevím jste-li tak zaslepený, nebo jenom neschopný porozumět psanému textu.

V každém případě Vám doporučuji seznámit se s rolí Pavla Nevtípila v celé smutné kauze Neograph. K tomu nemáte nic, co byste řekl, že?

0/−4
13.8.2017 14:09

P90e15t17r 64B21r95o86d81a 2232598528

Pane Lakere proč zde účelově lžete a osočujete vyšetřovatele? Jakousi kauzou, kterou soudily soudy včetně toho nejvyššího? Policista vyšetřil soudy odsoudily! A nehorázná dehonestace policisty jen ukazuje co jste zač. Znám stovky případů, které došly k soudu a nakonec byl dotyčný osvobozen. To se stává v právním státě. O Lovochemii a podivnostem okolo vyšetřování včetně toho kde skončil znalec jsem jen chtěl ukázat co je Babiš zač že to to je on kdo je zde kmotrem! A to nejenom díky této kauze. Podivná privatizace Unipetrolu který získal s levější nabídkou kde rok bačoval aby ho pak státu vrátil přičemž měl opět prsty v jeho privatizaci. U nás opět nevyšetřeno

Orlen, který se pokoušel o koupi českého petrochemického koncernu UNIPETROL, sliboval prodej jeho chemické části místnímu byznysmenovi Andreji Babišovi. Nabídka Orlenu byla podhodnocena o 200 milionů eur a pokuta za odstoupení od smlouvy činila 75 milionů euro. Poradci vedení polského koncernu neskrývali, že smlouva je nezbytná, aby zvítězili ve výběrovém řízení na nákup akcií Unipetrolu, vyhlášenému českou vládou. Andrej Babiš je v Praze velmi vlivný, patří do okruhu blízkých známých mj. Stanislava Grosse, šéfa vládní ČSSD.

.

Macierewicz: Příklad jednoznačné korupce

Jak v té době napsala Mladá fronta DNES (26. 9. 2005, „Poláci zmiňují Grosse v souvislosti s korupcí“), vyšetřování se u Unipetrolu zabývalo i podezřelými smlouvami, které uzavřelo bývalé vedení Orlenu s Agrofertem. „Gross a Andrej Babiš tam jsou zmíněni jako příklad jednoznačné korupce, která privatizaci Unipetrolu provázela,“ řekl MF DNES předseda vyšetřovací komise polského Sejmu Antoni Macierewicz k obsahu zveřejněné zprávy.

Co se týče Babiše tak jednoznačně se jeho životem táhne, lež podvody, nepřátelské převzetí a nevybíravost. A jeho chování vykazuje typické znaky sociopata

+2/0
13.8.2017 14:28

L66a79d84i22s83l86a78v 88L44a42k14e10r 2583399125296

Pane Brodo, zase lžete. Postup vyšetřovatelů (tedy i Pavla Nevtípila) v kauze Sittova Neographu zkritizoval i soud. Přečtěte si:

„Nestandardní způsob, jakým došlo k převzetí společnosti Neograph a faktickému odstavení obžalovaných JUDr. Sitty (50procentní akcionář) a Ing. Sitty od Neographu, a následné ovládnutí společnosti Michaelem Brodou, tedy osobou spřízněnou s osobami plánujícími kriminalizaci Sittových, nasvědčují tomu, že za pomoci osob, které mohly mít vliv na orgány činné v trestním řízení, byla vytvořena kauza, jež měla jednoznačně odklidit z cesty otce a syna Sittovy,“

Soudkyně jednoznačně zkritizovala činnost vyšetřovatele Pavla Nevtípila, cituji z článku:

"Odvolací soud nenechal nit suchou ani na vyšetřovatelích, kteří měli případ na starosti. Těmi byli zejména pražská státní zástupkyně Dagmar Máchová a detektiv Pavel Nevtípil, který v současnosti vyšetřuje dotační případ Čapího hnízda ministra financí Andreje Babiše (ANO).

Odvolací soud se opřel do podnikatele a někdejšího spolumajitele Neographu Janků, který vyšetřování Sittů nastartoval podaným trestním oznámením. Vystupoval jako svědek. Jeho výpověď však podle soudkyně Jonákové byla lživá a účelově zkreslená – podle soudu šlo o chybu vyšetřovatelů, kterými byli Máchová a Nevtípil. „Již samotná absence trestního stíhání Jana Janků vzbuzuje pochybnosti o tom, jak korektně a pečlivě byly celé prověření věci a následné vyšetřování a dozor státní zástupkyně nad ním provedeny,“ komentovala soudkyně.

Zdroj obou citací: http://www.lidovky.cz/obrat-v-kauze-neograph-soud-vratil-zakladatele-sittu-do-cela-papirny-1iu-/zpravy-domov.aspx?c=A170426_140617_firmy-trhy_ELE

--------------------------------------------------------

Takže, pane Brodo, si strčte za klobouk Vaše bublání o "nehorázné dehonestaci policisty". Už jsem Vám poradil, abyste přestal vřískat a přečetl si konečně co je Pavel Nevtípil zač.

0/−2
13.8.2017 15:53

P95e20t19r 11B13r20o60d88a 2432298598

Lžete vy! A dávat sem odkaz ze stranického tisku ANO je fakt síla! A hlavně ukazuje co jste zač!

Obviněný SITTA využil možnost, kterou přestavuje ústavní stížnost, a namítl, že došlo k porušení jeho práva na spravedlivý proces a práva vlastnit majetek, neboť obecné soudy zajistily nejen akcie, ale omezily i výkon stěžovatelových akcionářských práv.

Ústavní soud však konstatoval, že v posuzované věci orgány činné v trestním řízení dodržely ústavněprávní principy a dostály své povinnosti interpretovat a aplikovat zákon způsobem, jež z mezí ústavnosti nevybočuje.

V procesním postupu nebyla zjištěna výkladová ani aplikační libovůle či porušení procesních principů obsažených v ústavním pořádku, které by svědčily o dotčení stěžovatelových ústavně zaručených práv. Ústavní soud tudíž posoudil ústavní stížnost jako návrh zjevně neopodstatněný.

Tak že si strčte za klobouk vy vaši vaše nesmysly! Já vím že se bojíte že vám zavřou vůdce sekty ale bohužel máte smůlu. On totiž díky své sociopatické osobnosti si myslel že je bohorovný a nesekal kolem toho spoustu lži které jsem popsal níže že už to je důvod k tomu aby skončil v propadlišti dějin. Aby během pár dní 3x otočil že nejdřív nějací právníci které nezná, pak investor který nechce aby byl zveřejněn a nakonec že on je ivestor a dal peníze příbuzným, vždyť to je jasný důkaz že je lhář. No a co si myslet o člověku, který to nevidí?

+2/−1
13.8.2017 17:15

P88e78t96r 32B72r27o64d77a 2632528158

Právník Aleš Rozehnal ke kauze o které se zmiňujete napsal tohle:

Pokud tedy Andrej Babiš uvádí, že policista Nevtípil v minulosti spolupracoval s kmotry a společně se státní zástupkyní Máchovou vystupoval „v kauze, při níž byl pan Sitta připraven o papírnu Neograph“, měl by pro úplnost uvést další podstatné informace.

Tedy, že v této kauze vystupoval i soudce Městského soudu v Praze, soudci Nejvyššího soudu České republiky, kterým předsedal František Púry, a soudci ústavního soudu, kterým předsedal Jan Musil.

Je celkem pochopitelné, že Andrej Babiš necítí k policistovi, který ho chce obvinit ze spáchání trestného činu, žádné sympatie.

Tak jako již mnohokrát, útočí Andrej Babiš na své oponenty tvrzením, že jsou napojeni na „kmotry“. Pokud je však postup policie a státního zastupitelství potvrzen všemi soudy české soudní soustavy, co to znamená?

Buď napojeni na „kmotry“ i soudci nejvyššího a ústavního soudu, nebo se jedná o Babišův diskreditační a rádoby protikorupční verbální balast, kterému snad nemohou věřit (či by neměli) ani jeho největší fandové.

+2/0
13.8.2017 14:34

R13a48d12a84n 46K74u89b55a77n61t 1913980759710

"Je to sóloakce policie. Vrchní státní zastupitelství případ před měsícem přezkoumalo a v té době městskému zastupitelství nařídilo, aby získalo více důkazů. Nějaké měli, ale byly dost vlažné," řekl zdroj blízký vyšetřování.

0/0
13.8.2017 11:20

A22l56e41x16a89n50d91r 34Š96í98r 5901220693

Zřejmě důkazy doložili, neboť trestní stíhání má souhlas státního zástupce, bez něhož policie nemůže konat.

0/0
14.8.2017 11:50

P86e45t79r 74B59u23r91s70a 2174257659458

Tak jak přes kopírák. Polotičtí dinosauři nesnesou noupu sílu mezi sebou. Jen trochu málo z historie. V senátu podnikatel pan Fischer, poslanec a ministr dopravy Vít Bárta a další. ODS, ČSSD a další od revoluce sedí v parlametu, jak žába na prameni. Ale musí si uvědomit, že jejich konec jednou přijde.Nebo si myslíte lidi, že to mají na věčné časi?

+1/−2
13.8.2017 10:48

R69a43d64a66n 66K88u13b34a19n26t 1843580879220

Jako přes kopírák jsou business modely politických stran "Jeden muž s.r.o."

+1/0
13.8.2017 10:58

L59a80d15i49s20l72a76v 86L54a74k12e12r 2773179145646

Podle mého názoru by Andrej Babiš neměl být sněmovnou vydán. Bez ohledu na to, jak on sám se k věci postaví. Jde totiž o ukázkový případ zneužití státní moci k předvolebnímu umlčení a dehonestaci předsedy momentálně nejsilnější politické strany.

Podle informací má jít o vyšetřování údajného dotačního podvodu, kterého se měli dopustit členové statutárního orgánu právnické osoby Farma Čapí hnízdo (IČ

62508873, zapsána do rejstříku 25. 1. 1995, vymazána 1. 6. 2014).

Poslanci by měli k žádosti o vydání požadovat odpověď na tyto otázky:

1. Byli již obviněni VŠICHNI členové statutárního orgánu FČH z doby, kdy tato a.s. žádala o dotace a čerpala je?

2. Pokud nikoliv, proč tomu tak je? Většinu z nich přece nechrání žádná poslanecká imunita, policie mohla už dávno konat - kdyby chtěla.

2. Proč neylo již dříve požádáno o vydání k trestnímu stíhání tehdejšího předsedy dotační komise ROP Petra Bendla (t.č. poslanec ODS), který dotaci podepsal i přes existenci dvou záporných posudků ekonomické návratnosti?

3. Byli již obviněni další členové dotační komise ROP, z téhož důvodu? Pokud nikoliv, co v tom brání?

3. Je pravda, že dosud nebyla ani vyslechnuta tehdejší členka statutárního orgánu FČH Mayerová, která podepsala žádost o dotaci ROP včetně příloh, a doručila ji na Krajský úřad?

4. Jestliže je toto pravda, pak z toho plyne, že policie prokazatelně nekoná vůči osobám, vůči kterým má konat v první řadě. Namísto toho požaduje vydání předsedy politické strany, který nebyl ani členem statutárního orgánu FČH, ani jejím akcionářem. Jak toto neobvyklé počínání sněmovně vysvětlí policejní vyšetřovatel a dozorující státní zástupce?

+4/−12
13.8.2017 7:46

L95a89d94i45s56l85a34v 66L18a94k65e12r 2523119855916

Omlouvám se za špatné číslování - jistě si sami spočítáte, že jde o celkem šest otázek. Rád bych znal ty odpovědi. Vy snad ne?

Mimochodem, přečtěte si o profilu a dosavadní kariéře vyšetřovatele Pavla Nevtípila, který dostal úkol dostat Babiše před volbami za katr: https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/babisuv-osud-v-rukach-detektiva-nevtipila-kdo-je-muz-ktery-vysetruje-kauzu-capi_1708130630_kno

0/−8
13.8.2017 8:04

S61t10a42n85i31s95l52a87v 57S24e67d61l64á88k 1815989697

Tsss...

Pokud se někdo dopustil podvodu (jakože dopustil), tak věc má být šetřena nezávisle na tom, kolik dalších lidí se na tom podílelo. Pokud tam byla navíc korupce (jakože asi byla), tak je třeba zjistit, kdo za ní stál. Obvykle st to řeší tak, že když jednoho lotra chytí a mají skřípnutého, tak dostane slíbeno, že dostane menší pálku výměnou za spolupráci. Tak to bylo i u Březinů.

Babiš se asi do vězení nedostane - viz Rath. V politice ale nemá co dělat, protože jen za ty čtyři toky toho udělal tolik a začal si hrabat o tolik víc, že ho to diskvalifikuje navždy.

+9/−3
13.8.2017 8:42

R23a35d88e22k 40Z36l34á23m96a53l 1535696342849

Nějaký důkaz nebo pouze chorá konstrukce závistivce z odstopčssd?

+1/−3
13.8.2017 11:28

S67t82a50n11i44s30l82a68v 52S12e46d31l88á33k 1695779367

Co bys chtěl za důkazy, kobliháři??

Tuny je toho popsáno a tuny toho na sebe Babiš napráskal.

+2/−1
13.8.2017 17:20

P95e95t87r 26B22r73o60d35a 2742298878

Především v tomto státě pořád o vině či nevině, rozhodují nezávislé soudy! A ty budou zkoumat všechny důkazy předložené obžalobou. Ty pak budou rozporovat obhájci. To že Babiš v celé kauze lhal a to opakovaně je však nezpochybnitelné! Stejně tak veškeré kroky Babiše, v této kauze které činil, byly činěny se záměrem získání dotace na kterou neměl nárok. Dokonce se přiznal sám. A jeho přiznání je taky nezpochybnitelné. O tom do jaké míry šlo o podvod opět rozhodne soud. Co se týče morálního hlediska tak je vinen. A takový člověk nemá co v politice dělat!

Co se týče imunity tak tu bych zrušil úplně! Nejsme za feudalismu a poslanec není šlechta. Zachoval bych jen imunitu na projevy. Tečka.

+6/−1
13.8.2017 8:43

L76a52d82i63s72l56a83v 21L63a53k60e26r 2103709335516

Pane Brodo, jste zjevně naprosto zmaten, stejně jako mnoho ostatních diskutujících. Vám ušlo, že dotaci z programu ROP získala právnická osoba (akciová společnost), ve které Andrej Babiš nefiguroval ani jako člen představenstva, ani jako akcionář. Psalo se to zde nejméně dvacetkrát.

Není rozumné, abyste si dokola vymýšlel nepravdy o jakési dotaci, kterou prý měl získat.

Cituji ze zákona č. 40/2009 Sb., Trestní zákoník:

(1) Kdo v žádosti o poskytnutí dotace, subvence nebo návratné finanční výpomoci nebo příspěvku uvede nepravdivé nebo hrubě zkreslené údaje nebo podstatné údaje zamlčí, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo zákazem činnosti.

(2) Stejně bude potrestán, kdo použije, v nikoli malém rozsahu, prostředky získané účelovou dotací, subvencí nebo návratnou finanční výpomocí nebo příspěvkem na jiný než určený účel.

-------------------------------------------------

Je tedy zjevné, že dotačního podvodu se může dopustit pouze ten, kdo podává žádost o dotaci; případně ten, kdo dotaci již obdržel. V tomto případě by nesli trestní odpovědnost členové statutárního orgánu, kteří jednali jménem akciové společnosti.

Policie má řešit skutkovou podstatu trestného činu, pokud se stal. Nikoliv to, že snad Babiš cosi řekl nebo neřekl na půdě sněmovny. Působí naprosto neobvykle a podivně, jestliže dodnes nejsou stíháni ti, kdo byli členy statutárního orgánu, ale namísto toho se horlivě chystá stíhání úplně jiné osoby.

Jediný přiléhavý krok policie je žádost o vydání poslance Faltýnka, který byl dříve statutárem Farmy Čapí hnízdo, s.r.o..

0/−3
13.8.2017 12:05

P90e51t13r 64B45r70o57d56a 2802178728

“Dobrý deň.” Zvednu oči a vstávám. Poprvé se osobně setkávám s dalším z nejbohatších lidí v zemi.

“Pan Babiš vás chtěl osobně poznat a na chvilku si k nám sedne,” komentuje naše podávání rukou Jiří Paroubek.

“My se známe už přes mobil. Jak jste mi psal, že Čapí hnízdo není vaše, pamatujete si?”

“Samozrejme že je moje. Dal som tam niekoľko set miliónov a kraj mi prispel z európskych fondov. Pak za mnou niekto vraj od pôvodného hejtmana prišiel a chcel pät miliónov spät ako vďaku za dotáciu. Vyrazil som s ním dvere,” zaplavil Babiš celý prostor vodopádem slov, která jsem identifikoval jako směs slovenštino-češtiny.

“Priďte sa pozrieť na Čapie hniezdo. Je to tam moc krásné,” zve mě.

“Věřím, viděl jsem nějaké fotky a na nich to vypadá impozantně. Rád se přijedu podívat na to, co zaplatili naši předchůdci z veřejných prostředků,” dodávám trochu ironicky.

“Vy s tím naděláte. Ja som tam dal stovky miliónov a bude to pre ľudí. Ja platím na daních tolik, ako nikto iný v tejto republike, tak snáď mohu dostat i niejaku dotáciu, nie?” rozohnil se Andrej Babiš.

Radši spolknu další ironickou poznámku a odvedeme hovor jinam. Když za deset minut Babiš odchází za svojí společností, Jiří Paroubek poznamená: “Ten Andrej je fajn chlap, neměl byste do něho tak rýpat, chová se k nám slušně, to se o mnoha dalších jemu podobných říct nedá.”

V roce 2005, tedy před jedenácti lety, jsem byl s dětmi v pražské zoologické zahradě, tam vzadu, jak jsou ty ohrady. Byla tam dlouhá fronta, čekali jsme, že nakrmíme kozy, a tehdy mě napadlo, že vybuduju rodinnou farmu se zvířaty.“ Protože mu však ekonomové z jeho koncernu spočítali, že projekt finančně nevychází, vymysleli to v Agrofertu jinak. Že by mohly problém vyřešit dotace z unijních a veřejných peněz.

Celý ten podvod tedy vznikl z popudu Babiše a Babiš celou tu dobu fakticky vlastnil. Tečka!

+1/−1
13.8.2017 12:59

P92e31t25r 35B25r42o15d26a 2692478738

Andrej Babiš řekl: „V roce 2005, tedy před jedenácti lety, jsem byl s dětmi v pražské zoologické zahradě, tam vzadu, jak jsou ty ohrady. Byla tam dlouhá fronta, čekali jsme, že nakrmíme kozy, a tehdy mě napadlo, že vybuduju rodinnou farmu se zvířaty.“ Protože mu však ekonomové z jeho koncernu spočítali, že projekt finančně nevychází, vymysleli to v Agrofertu jinak. Že by mohly problém vyřešit dotace z unijních a veřejných peněz.

Celý podvod tedy inicioval Babiš sám a nikdy nad projektem nezratil kontrolu.

Dobrý deň.” Zvednu oči a vstávám. Poprvé se osobně setkávám s dalším z nejbohatších lidí v zemi.

“Pan Babiš vás chtěl osobně poznat a na chvilku si k nám sedne,” komentuje naše podávání rukou Jiří Paroubek.

“My se známe už přes mobil. Jak jste mi psal, že Čapí hnízdo není vaše, pamatujete si?”

“Samozrejme že je moje. Dal som tam niekoľko set miliónov a kraj mi prispel z európskych fondov. Pak za mnou niekto vraj od pôvodného hejtmana prišiel a chcel pät miliónov spät ako vďaku za dotáciu. Vyrazil som s ním dvere,” zaplavil Babiš celý prostor vodopádem slov, která jsem identifikoval jako směs slovenštino-češtiny.

“Priďte sa pozrieť na Čapie hniezdo. Je to tam moc krásné,” zve mě.

“Věřím, viděl jsem nějaké fotky a na nich to vypadá impozantně. Rád se přijedu podívat na to, co zaplatili naši předchůdci z veřejných prostředků,” dodávám trochu ironicky.

“Vy s tím naděláte. Ja som tam dal stovky miliónov a bude to pre ľudí. Ja platím na daních tolik, ako nikto iný v tejto republike, tak snáď mohu dostat i niejaku dotáciu, nie?” rozohnil se Andrej Babiš.

Radši spolknu další ironickou poznámku a odvedeme hovor jinam. Když za deset minut Babiš odchází za svojí společností, Jiří Paroubek poznamená: “Ten Andrej je fajn chlap, neměl byste do něho tak rýpat, chová se k nám slušně, to se o mnoha dalších jemu podobných říct nedá.”

+1/−1
13.8.2017 13:03

P73e14t21r 16B33r75o79d95a 2272928708

V první variantě v roce 2013 o majitelích Čapího hnízda Andrej Babiš novinářům řekl toto: “Půjčil jsem té společnosti přes 400 milionů na stavbu farmy, ale jméno majitele neznám... Nevím to z hlavy, farmu mají myslím nějací advokáti.”

V druhé variantně Andrej Babiš v televizi Prima divákům přednesl verzi o utajeném investorovi, který Farmu Čapí hnízdo vlastnil. Doslova řekl: “Faktem je, že tam přišel investor, který si nepřál být jmenován a bylo to akceptováno.”

Ve třetí a asi finální variantě, Andrej Babiš přiznal, že investorem byl on sám. Dal příbuzným peníze na odkup firmy, která Čapí hnízdo vlastnila. Celkem šlo o 2,38 milionu korun. “Rozhodl jsem se, že dám rodině prostředky, aby si firmu koupila a projekt zrealizovala,” řekl v poslanecké sněmovně.

Na takto vlastněné společnosti lze ovšem pohlížet jako “na vzájemně propojené”. Vyplynulo to z rozsudku Evropského soudního dvora z února 2014. Soudci v něm totiž jako podmínku propojení výslovně zmiňují jak příbuzenské vztahy, tak i možnost jedné firmy uplatňovat vliv v té druhé. V případě Čapího hnízda platí obojí – s ohledem na fakt, že Agrofert ručil za úvěr pro farmu a následně kvůli ekonomickým potížím celý podnik převzal.

+1/−1
13.8.2017 13:09

V82a19š31e20k 82Ř27í29h94a 2113563988622

Ještě že nejste v poslanecké sněmovně.;-D;-D;-D;-D

+1/−2
13.8.2017 9:35

L62a95d37i38s27l20a83v 11L85a76k26e47r 2903589225946

Pane Řího,

Váš příspěvek vyznívá tak, že - podle Vás - by poslanci ani veřejnost neměli ani požadovat, ani dostat odpovědi na mých šest otázek.

Komu prospěje toto mlžení? Komu prospěje zneužívání policejního vyšetřování k odstavení předsedy nejpopulárnější politické strany?

0/−2
13.8.2017 12:12

V76a60š63e24k 11Ř20í22h92a 2253423248852

Ve vší úctě k vám některé z těch otázky jsou buď dávno odpovězené, nebo mimo základní důvody trestního stíháni. ̈

Problém je že to ukazuje vaši neinformovanost. A takové lidi já do politiky nedoporučuji.

+2/−1
13.8.2017 16:59

P21e50t25r 77V93o57n68d21r26a16c93e66k 7705401613700

Válková řekla : ,, tedy za předpokladu, že jim vydáme poslance,“

Koblihy - umíte číst ?? Pokud by ANO mělo tu moc, tak by Babiše nikdy nevydali !!

+4/−2
13.8.2017 5:46

P32e51t43r 46V42o96n52d50r12a21c95e13k 7345621423940

Děkuji za mínusy - alespoň známe voliče ANO , kteří nepochopí psaný text :-P

+1/0
13.8.2017 7:37

J12a15r95o74s79l27a47v 18T49í46n17e17k 4534508610632

To byste ale neměl dodávat,že pokud by ANO mělo tu moc, Babiše by nevydalo. Jak to víte ? Pro Babiše opravdu bude nejlepší, když to projde soudním řízením, a tam se ukáže, kde je pravda.A také se ukáže, zda to byla jen taková předvolební fraška jako kdysi s Nečasem .

+1/−1
13.8.2017 7:55

P71e91t43r 86V31o57n76d68r10a22c65e97k 7545441573830

Tak proč se k tomu Babiš nepostaví čelem a sám nepodpoří svoje očištění před soudem ??

+2/0
13.8.2017 8:23

S21t90a61n74i65s80l52a83v 43S93e98d35l89á97k 1985509577

V tom bych se mu nedivil, když vidí Nečase. Kdyby nebyl Nečas taková měkota, tak byli Šlachta s Ištvanem v teplácích a Babiš někde v háji zeleném.

+2/0
13.8.2017 8:45

P34e20t89r 75V20o46n34d45r95a61c23e28k 7915731903620

Nemilé koblihy - pravdou je, že hovořit o politické kůltuře je v ČR nesmysl - například v Německu před časem prasklo na nějakého ministra pár nezaplacených pokut za parkování a on sám požádal o uvolnění z funkce - vy budete volit trestně stíhanou osobu a Zeman prohlásil, že pojede jmenovat premiéra do vězení - opravdu se vám z toho neprotáčí žaludek ??

+5/−2
13.8.2017 5:32

J94a26r91o75s95l82a28v 17T10í92n31e32k 4864698100712

Brod je ještě daleko, a vy si už stahujete kalhoty. Přečtěte si názor JUDr Lžíčaře, v jakém stádiu je vyšetřování. http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Elitni-advokat-Lzicar-promlouva-k-Babisove-kauze-Zase-uslysime-o-zlocinecke-organizaci-499585

+1/0
13.8.2017 7:57

S33t53a74n15i12s88l81a88v 23S47e75d95l89á15k 1545589297

Brod je opravdu velmi daleko. Ovšem srovnávat předchozí případy ovlivnění volem s touto situací je dost mimo mísu.

0/−1
13.8.2017 8:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.