Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do penze s dluhy. Exekucí na důchod je od roku 2009 dvojnásobek

Exekucí na důchod v Česku dál přibývá. Na konci června je kvůli dluhům mělo bezmála 88 tisíc lidí. Bylo jich tak skoro o 3 000 víc než na konci loňska. Od roku 2009 se počet téměř zdvojnásobil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87a14r61o50s54l89a64v 77R40e58i84t70m65e52i78e29r 5981780855135

Lidi jsou absolutně nepoučitelní a až hloupí, jít do důchodu a bydlet v nájemním bytě a ještě k tomu nemít ani korunu bokem to už je na psychiatrické vyšetření no a ti co jdou do důchodu zavalený dluhy no to snad není ani k žádné diskuzi.Co se týče toho bydlení v nájemním bytě každý měl možnost odkoupit byt do osobního vlastnictví a v prvopočátku velmi levně i za cenu hypotéky je rozdíl splácet za něco co mi patří než platit horentní sumu za něco co mi nepatří a nikdy patřit nebude a ještě ke všemu musím počítat,že se to bude pořád zvyšovat.A pak je ještě kategorie těch,kteří platí dluhy za své dětičky,které jich nasekaly ažaž,ale to už je úpně jiná.

+1/0
12.8.2017 8:49
Foto

I95m87r12i40c23h 29S74u75c21h96a51r60s29k89ý 8556513385221

Jenom malá chybička ty byty si mohli odkoupit téměř všichni krom bytů OKD a ČEZ.

0/0
12.8.2017 11:55

J77a55r58o78s82l59a38v 22R19e60i91t95m75e54i66e43r 5521100125315

Beru.

0/0
12.8.2017 14:54

M37i35c25h88a65l 42J17a34r50o75š 7964370902855

Na důchod nespoléhat, říkám to pořád... Polovinu zkonfiskují do rozpočtu, a o druhou se jednou podělíte s exekutorem.

0/0
11.8.2017 0:09

B11a40r54b26o14r51a 11K10u19d23r82n25o31v95á 7926859472555

Sama jsem se nikdy do dluhů nedostala a to jsem nikdy neměla žádný pořádný plat, ale ani plošně neodsuzuju, že si za dluhy každý může svou blbostí, jako že kupoval drahé dárky (jasně, pár takových se určitě najde), ale tohle si může o všech dlužnících myslet jen hňup, který má za to, že je chytrej.

Prostě existují lidé, co když potřebují peníze, tak nemají rodinu, za kterou by šly... třeba ženy mají většinou bídné platy a když se s nima například rozejde přítel, tak jsou na dlažbě. Nebo si lidi půjčují, když chtějí začít podnikat a někdo jim třeba za něco nezaplatí a jsou v háji... ono se to takhle chytrejm dobře soudí.

Ti lidé, co mají dluhy, sem přispívat a bránit se moc nebudou, protože asi obyčejně nemají ani PC, což je zas dost omezuje i na prac. trhu a podobně.

0/−1
10.8.2017 18:46

B49a17r84b52o39r68a 23K49u51d14r70n43o63v64á 7146889532365

oprava: šli

0/0
10.8.2017 18:47

M88i35c94h59a29l 36J25a11r16o50š 7214200402645

Do exekuce se dostávají i lidé z lepších rodin, než se všeobecně soudí na takovýchto diskuzích. A exekuce nemusí nutně pocházet z půjčky.

0/0
11.8.2017 0:12

V38á50c86l83a11v 57H10r84a12d64i98l 3964398752591

pokud jde o tu skupinu invalidních důchodců, tak z 90 % se jedná o ty, kterým je invalidní důchod přiznáván už dopředu rovnou s rodným listem .....

+3/0
10.8.2017 16:46
Foto

I27m20r41i51c66h 95S21u59c88h86a58r36s37k62ý 8726373415731

Exekucí na důchod v Česku dál přibývá. Na konci června je kvůli dluhům mělo bezmála 88 tisíc lidí. Bylo jich tak skoro o 3 000 víc než na konci loňska. Od roku 2009 se počet téměř zdvojnásobil.

No a co lidé jako čekali, že před důchodem se dluhy samy zaplatí a nebo, že stát se postará.....? To teprve bude fičák až půjde do důchodu dnešní generace 30 letých kteří berou 4,5 milionové hypotéky jak na běžicím pásu s vědomím, že je prý do důchodu splatí....;-D;-D;-D

0/0
10.8.2017 16:41

B15a15r22b76o30r87a 94K35u14d32r40n59o31v95á 7496519872395

Aspoň se ty zadlužený páry nemůžou rozvádět;-D , takže klesne rozvodovost, že jo... ale furt se dá třeba trávit houbama, nebo nějaká ta nehodička, když se toho chcete zbavit, ale už musíte mít v záloze ekonomicky činnou náhradu, nebo to mít dobře pojištěný.

0/0
10.8.2017 18:32

V79á68c73l67a26v 90V97a95n51ě31k 2713313398361

Pokud si někdo půjčí s vědomím toho, že to nemůže či nechce splatit anebo neplatí nájem či podobně, tak se nemůže divit, že ten komu dluží peníze chce vyrovnání.

Pro dospělé Ježíšek nechodí.

+1/−3
10.8.2017 16:06

R67o33g33e70r 47P50o88w53e55r 8405914871298

Máte co jste vycinkali a věřili Havlovcům! A vy mladší nebojte....Taky se chudoby dočkáte...;-D. A toho ponižování od "buržoustské elity...", tak to vám přeji!:-)

+1/−5
10.8.2017 15:40

J38i65ř61í 86K85a74š42n57ý 5729984467870

no jo, svoboda je narocna vec, rada lidi ji nezvlada, (bohuzel) maji stale pravo si pujcit penize na dovolene a darky a pak se divit, ze prijde exekuce.

0/−1
10.8.2017 16:50

B31a78r34b45o73r62a 81K92u14d90r97n72o78v13á 7476499362225

Nj, oni jsou všichni blbci a všichni si půjčují jen na dovolené a zbytečné dárky a ne třeba proto, že jim odejde lednička/pračka a z výplaty prostě nemají.

0/0
10.8.2017 18:25

L42u75k38á70š 68M40u89s44i85l 1552954778947

Už tu zase čtu chytráky, kteří mají hned jasno. Problémy mají jen sociální případy, nepřizpůsobiví a podvodníci, protože dluhy se přece mají platit.

Dovoluji si upozornit na fakt, že aktuálně běží přes 4500000 exekucí, týká se to už 1600000 lidí a zhruba 600000 z nich je zadluženo tak, že to zcela jasně nemá řešení.

Máme 10mil obyvatel, po odečtení dětí zbývá 7mil a pokud mi někdo chce tvrdit, že z nich je tu tolik chronických neplatičů, násobně více jak v okolní Evropě, tak já tomu prostě nevěřím.

Problém je jednak v tom, že jsme dohnali západ cenami, ale platem nejsme ani v třetině cesty. A pak taky obchodem s chodobou, obrovským příslušenstvím, kdy je dlužník uměle vytvořen právě pro ně.

A jak to jednou začne, už se veze a míří dluhovou spirálou ke dnu, s celou rodinou.

Z 6500 nejde vyžít, bydlet, jíst,obléci se a dojíždět do práce, to je jasná likvidace, kdy vznikají nové dluhy a problémy a vše co do smrti člověk vydělá, zabaví exekutor. A ne pro věřitele, kdy by to vše snad i dávalo smysl, ale pro sebe, vymahatelnost je totiž pod 20%!

+7/−3
10.8.2017 15:18
Foto

M33i85r81o26s70l64a17v 81D76v19o94ř24á47k 4662886189819

Divím se, že jste nešel dělat Jakešovi poradce. Nemusela naše ekonomika takhle dopadnout.V obchodech by bylo stále kulový.

0/−8
10.8.2017 15:28

L37u92k31á59š 65M70u58s59i19l 1932554398767

Co to s tím má společného?

Podle vás máme díky exekucím zboží v obchodech, nebo jsme díky nim svobodní?

+4/−1
10.8.2017 15:35

B36a95r35b94o73r85a 95K86u75d84r28n39o65v65á 7436559312725

To je důchodce, už to má v hlavě pomotaný, tak ho neřeš.;-)

0/0
10.8.2017 18:28
Foto

J10i36ř13í 28Š13a56f44e66r 4241321669617

Nechci se ani omylem zastávat exekuční mafie v téhle republice. Zase to ale na druhou stranu nepřehánějte. Nezabavitelné minimum je sice těch 6,5 tisíce, ale pokud platíte nepřednostní pohledávku, tak vám i bez toho, abyste měl nějakou vyživovanou osobu, vám zůstane nějakých 12,5 tisíce. A z těch se žít dá. Sám jsem takhle rok a půl jednu exekuci splácel a to ještě jezdím 90 kilometrů do práce.

To, že si někdo půjčí peníze a pak je není schopen vrátit je jenom jeho blbost. To, že si pak na to půjčí někde další peníze s ještě lepším úrokem je ještě větší blbost. Takoví lidé by měli být zbaveni svéprávnosti.

Jen tak mimochodem, neměl jsem žádnou půjčku, ale doběhla mě jiná hydra jménem ČKP a to úžasné pravidlo o doručení dopisu, ač si ho člověk nevyzvedne, ale z části si za to jistě můžu sám. Jsem tedy poněkud alergický na takováto tvrzení.

+2/0
10.8.2017 15:43

L70u60k52á10š 82M97u88s51i91l 1122214948617

Máte pravdu ve výpočtu, ale nutnou proměnou tam je nepřednostní pohledávka a velmi nadstandardní plat na úrovni průměrného, který 80% lidí nemá. Je mnohem více lidí co berou těch 12 čistého i bez exukotora.

+1/−1
10.8.2017 16:03
Foto

J17i12ř30í 10Š15a25f13e87r 4301541129727

Ano, ale lidem s čistou mzdou 12.000 zůstane 10.000 a to tedy podle mne nějak zásadní rozdíl není. A člověk, který má přednostní pohledávku buď neplatí alimenty a ten si žádné slitování nezaslouží a nebo si neplatí sociální a zdravotní pojištění. Pokud je OSVČ, tak si za to může sám, pokud je zaměstnanec, pravděpodobně jde buď o nějaký omyl a je to spíš případ pro občanské judo nebo pro Šabatovou. Jiný příklad si nějak představit neumím.

+1/−1
10.8.2017 16:12

L17u92k78á60š 17M70u72s30i24l 1242664868647

Třeba Váš případ - problém vznikl s ČKP, nastoupil exekutor a zůstalo vám 12500, tak jste to zvládl.

Tak si přidejme jako proměnou vaši vyživovací povinnost, máte slušný plat, řekněme 5 000,-Kč.

0/0
10.8.2017 17:32

L81u45k66á79š 79M96u24s18i66l 1942534248657

Pak vám nezůstane ani sedm, tedy ani na garsonku. Buď skončíte s dalším dluhem pod mostem, nebo nezaplatíte alimenty, pak si nezasloužíte slitování, už tu máme přednostní pohledávku a jedem.

0/0
10.8.2017 17:34
Foto

J19i17ř62í 72Š49a16f49e37r 4741141199907

Takže když budu mít vyživovací povinnost na jedno dítě, tak mi nezbude 12,5 tisíce, ale 14... zůstane mi 9, což stále jde.

Než něco začnu neplatit, tak se vždy člověk může zkusit domluvit. Na to, že bych si udělal dítě a nebyl schopen ho zaopatřit mám též svůj názor. Jestli se nepletu, tak o výši alimentů se dá jednat se soudem...

Rozumím vám, ale nesouhlasím. Když je nejhůř, tak se jistě dá sehnat nějaká další brigáda. Prostě tohle neberu.

Jak jsem psal výše, rozhodně se nezastávám místní exekutorské mafie. Věřte nebo ne, daleko horší je, když člověku klesne příjem z např. 25 tisíc na 12 než z 12 na 10. Ale zůstat sedět na zadku a na všechno se vykašlat a brečet, jak je svět nespravedlivý, rozhodně není správný postup.

Občas to může být hodně těžké a věřte, že s tím mám svých zkušeností dost. Ale rozhodně bych to nepaušalizoval tak, jak jste to vy udělal na začátku.

0/0
10.8.2017 18:21

L84u40k48á73š 47M92u44s42i45l 1322794458187

Když ony mnou zmíněná čísla jsou pravdivá a strašně vysoká a moc nevypadají na Vámi zmiňovanou ochotu domluvit se, pro příslušenství, často násobně větší než pohledávka sama, to bývá spíše přesně naopak, nejen není zájem o dohodu,ale chybí i jen upozornění.

Jestli čekáte, že těch mnoho set tisíc lidí, co nikdy své dluhy nemají šanci splatit, budou dál usilovně pracovat a hledat si brigády, tak já to moc reálně nevidím, nemají důvod.

Teď půjdou do šedé zóny, stát přijde o daně a ve stáří skončí pod mostem nebo ve vězení, opět bude muset řešit stát a zaplatíme to mi všichni.

0/0
10.8.2017 21:30
Foto

J49i57ř87í 63Š50a96f34e45r 4501611649667

Já vám vaše čísla nevyvracím, jen se mi zdá, že to příliš zjednodušujete a paušalizujete. Samozřejmě, že se vždy najdou nešťastné případy, ale základ je ten, že pokud si někde půjčím peníze, tak bych je měl být schopen vrátit...

0/0
10.8.2017 22:52

V50á73c60l46a37v 16V40a57n87ě94k 2663743448291

Probém je, že lidem jak je vidět nevadí vyhlásit bankrot, - a to třeba několikrát za sebou a chladnokrevně okrást ostatní o peníze, které jim patří.

Specialita české morálky?

+1/−1
10.8.2017 16:08

L12u19k80á30š 86M36u27s64i10l 1572614728347

Nežli!!!

Opakovaně nevyhlásil bankrot ani jeden jediný člověk, není to možné, protože je tam podmínka 7 let od posledního, takže vzhledem k datu přijetí zákona to prostě nejde stihnout!

Co je tohle za morálku, psát o něčem, o čem nemáš ani páru, nebo dokonce cíleně lhát?!?

+2/−1
10.8.2017 17:15

J17á84n 54B44a78d82i16o95v28s82k95ý 2179254486876

Tech 600000 co nemá reseni je pravda. Vzniklo to pred tím nez se snížila odměna AK a regulaci spotřebitelských úvěru. Mělo by ted dojit k nějakému jednorázovému reseni.

+1/0
10.8.2017 16:17

M29i54l89e22n29a 31K93l25o63u29č74k38o49v85á 2736120836632

Stačí číst mezi řádky a víme, o jaké inv. důchodce se jedná.

+8/−1
10.8.2017 14:38

J81á33n 72B43a60d86i91o37v32s83k35ý 2849224706876

marketingovému oddělení je to jedno. Oni mají PR zakázku jednou za týden dát do titulky slovo exekuce...

+1/0
10.8.2017 14:43

V38á44c54l67a49v 53V12a22n68ě89k 2243133548661

Možná byste se hodně divila.

+1/0
10.8.2017 16:08

J20á54n 80B21a52d43i25o25v85s93k12ý 2299904976206

Tahle cílená, opakující se propaganda, která NIKDY není v kontextu a na časové osy už začíná být podezřelá i věčným stěžovatelům. To je opravdu tak těžké pochopit, že soudní řízení nějakou dobu trvá a zákon spotřebitelském úvěru, který společně s povinnou registrací/udělením licence od ČNB je účinný ROK (ani ne - od 1.12.2016) tak tyhle exekuce jsou ze zadlužení, které vzniklo před tímto datem? Samozřejmě, že se tady opět objeví lidí nadávající na exekutory, kteří ale jenom vykonávají rozhodnutí, které dostanou do ruky.

+2/−3
10.8.2017 14:30
Foto

J89i78ř16í 14Š50a20f50e28r 4441441209787

Můžete mi vysvětlit, kde tady kdo nadává na exekutory?8-o?

+1/0
10.8.2017 14:50

J21á13n 52B45a83d46i70o22v39s54k72ý 2699364716236

Já se budu rád mýlit. Řekl jsem, že se tady určitě někdo takový objeví, ne že už tady je. Pokud se neobjeví tak jen dobře. Ne, že by se vše dělo v oblasti exekucí v pořádku, ale diskuze se často sklouznou k exekutorům. Pokud se veřejná debata posune více k podstatě věci (zadlužování a délka soudního procesu a podobně) tak jen dobře...

0/−1
10.8.2017 15:04
Foto

J58i60ř64í 29Š62a13f11e78r 4211171989147

To je zase titulek hodný nějaké lupy. V článku je to i vysvětleno, že jde především o invalidní důchodce a ne o penzisty, kterými strašíte v titulku!!

+4/−2
10.8.2017 14:12

J55i68ř35í 45K76ü42h63r 2130216430576

Však se v titulku píše o důchodcích a ne o starobních důchodcích.

0/0
10.8.2017 14:18
Foto

J28i81ř29í 85Š80a45f16e46r 4761771959917

"Do penze s dluhy." Za prvé to není věta a za druhé já si tedy pod slovem penze představím penzistu, tzn. starobního důchodce.

+2/0
10.8.2017 14:20

J67i79ř24í 57K74ü19h34r 2410386830426

Že vy......zkuste si to slovo vygooglit.

0/−1
10.8.2017 14:33
Foto

J25i52ř13í 18Š94a37f72e68r 4121241129457

Já si s odpuštěním význam slov negůglím, ale hledám v příručce jazyka českého. S významem slova máte samozřejmě pravdu, jde samozřejmě o ukončení aktivní činnosti i ze zdravotních důvodů.

To ale nic nemění na faktu, že titulek je zavádějící a snažící se navodit pocit, že jde o důchodce starobní. On by totiž ten článek nebyl tak senzační, kdyby byl nadpis: "Většina z důchodů, na které jsou exekuce, je důchodů invalidních."

+1/0
10.8.2017 14:47
Foto

M46i42r27o30s43l14a70v 32D36v58o75ř67á64k 4612846889939

Výňatek ze článku Vám dává nějakou logiku?

Suma, kterou Česká správasociálního zabezpečení letos za první pololetí ze starobních, invalidních a pozůstalostních penzí dlužníkům strhla a poslala věřitelům, činila 1,1 miliardy korun. Výrazněji podle přibylo exekucí na nemocenské dávky, mezi které patří nemocenská či mateřská.

„Průměrná výše srážky z důchodu ke konci června činila 2 000 korun a průměrný věk důchodce s exekucí byl 61 let,“ přiblížila mluvčí ČSSZ Jana Buraňová

Podle mne je to jen a jen hloupost. Nevím však koho.

+1/0
10.8.2017 14:37

P86a12v29e44l 49N14o42v76á36k 2203193146190

No a pak si stěžujou, že jim zbyde jen 4tis na mesic:-)

0/0
10.8.2017 14:09

J93á76n 64B44a76d24i57o88v90s36k67ý 2609154656766

Částka, kterou není možné zabavit a z níž se nedá strhávat, letos činí 6 155 korun. Na každou vyživovanou osobu se zvedá o 1 539 korun. Bez omezení se může srážet ze sumy nad 9 232 korun.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/exekuce-duchody-ceska-sprava-socialniho-zabezpeceni-f96-/domaci.aspx?c=A170810_124634_domaci_amu

+1/0
10.8.2017 14:34

J45a53r43o52s83l73a24v 22K82o10š96e37k 5831529168930

Taky jsem se svou blbosti dostal do průseru .. Maminka v důchodu mi pomohla .. Ale nikdy bych to nehodil na ni... Vše je psané na mne.... Myslím ze hlavni pruser je v tom, ze se upisuji za své děti ..

+3/0
10.8.2017 14:08
Foto

J60i28ř27í 63Š97a12f30e83r 4691401159957

Já bych spíš řekl, že tady je hlavní průser v tom, že jde o zavádějící titulek. Jak je i v článku vysvětleno, jde především o invalidní důchodce a ne penzisty.

+3/0
10.8.2017 14:11

J75i61ř82í 43L48u65k41á82š76e66k 5300441790643

By me zajímalo, co de deje s dluhama cloveka co umře a nikdo po nem nededi...?

0/0
10.8.2017 14:07

J81i43ř79í 85K73ü45h83r 2410166420876

Dědí stát.....

0/0
10.8.2017 14:09

J11i77ř42í 32L58u81k52á68š28e46k 5300271620883

A stat to zaplatí ?

0/0
10.8.2017 14:10

J27i21ř33í 27K93ü97h81r 2830436300856

Pokud na tom vydělá, tak proč ne.

0/0
10.8.2017 14:11

J14i83ř65í 69L21u43k55á49š55e46k 5870971590273

A kdyz ne ?

0/0
10.8.2017 14:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.