Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančurův RegioJet zruší kvůli nedostatečné obsazenosti některé spoje

Dopravce Student Agency, který provozuje autobusy pod značkou RegioJet, zruší od 3. září na lince z Brna do Ostravy dva spoje, další spoj zruší z Brna do Českých Budějovic. Pojede i méně spojů mezi Brnem a Olomoucí. Jako důvod uvedl v informačním e-mailu pro zákazníky nedostatečnou obsazenost spojů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64i30l64e53n54a 66Š91a81l96j15o80v65á 7267570941367

S dopravními službami pana Jančury jsem dlouhá léta maximálně spokojená (většinou Brno-Praha, občas Brno-Kroměříž). To, že soukromý poskytovatel jakýchkoliv služeb omezí svoji nabídku kvůli nižší poptávce, pokládám za zcela logické.

+2/0
8.8.2017 19:47
Foto

J10a60n 97V75a79l46a27l94í88k 6806599920246

když by to udělal každý dopravce tak se pak nikam nedostanete...

+2/−1
8.8.2017 21:38

M47a27r35t47i84n 20Š82u27l51c 2427139560465

Soukromým dopravcem je myšlen asi ten, který jezdí na vlastní riziko. Ten může dělat co chce. Nebude provozovat prodělečné linky, protože by na nich logicky nevydělal. Pak je plno dopravců (i soukromých), kteří jezdí na objednávku. A ti to udělat nemůžou, protože si to u nich někdo zaplatil a platí jim za to.

+1/0
9.8.2017 14:07

M59i37c89h77a70l 93M54e84s32i57c16e11k 4483474356748

ukazuje,ze tihle ti soukromnici jsou uplne k nicemu a kdyby měli zajistovat sirsi dopravni obsluznost tak by tom byl teda peknej bordelRvRvRv

+2/−3
8.8.2017 9:31

F72r93a73n77t43i79š79e42k 79F15l74i76n84t66a 1564510399303

Ukazuje se akorát to, že nemáte šajn o tom, jaký je rozdíl mezi dopravcem podnikajícím na vlastní riziko a doprvcem, který zajituje dopravu ve veřejné zakázce. Zatímco první si na sebe musí vydělat, jeho zisk je generován z jízdného skutečně přepravených osob, druhý je placen od ujetého kilometru, i když veze prázdný vlak.

+8/0
8.8.2017 9:39
Foto

J19a37n 26V27a86l15a17l90í89k 6206339970476

že ve Švycarsku to funguje?

+2/−1
8.8.2017 10:06

F84r17a54n56t68i35š22e65k 78F93l19i72n95t26a 1684280759163

Ano jde a velmi dobře. Ale ani ve Švýcarsku to není "zásluhou" jednotlivých sukromých dopravců, ale Spolkového úřadu pro dopravu (Bundesamt für Verkehr, BAV), tedy státu, který dopravu koordinuje. U nás podobný úřad až do nedávné doby chyběl, a to je chyba státu, nikoliv soukromých dopravců.

+1/0
8.8.2017 10:22
Foto

J76a80n 39V20a18l57a84l88í65k 6866539680556

jak píšete že je to věc státu který dopravu koordinuje... to by zde bylo řevu když by ten úřad řekl nějakému dopravci že tam nebo tam jezdit nebude protože by konkuroval vlakům...

+1/−1
8.8.2017 11:53

M44a41r29t66i31n 37Š96u31l39c 2727509240275

Díval jste se někdy na jízdní řády autobusových dopravců jezdících na vlastní riziko? Jak mají v JŘ značky, že nepřepravují cestující třeba v rámci jednoho kraje nebo okresu, protože by konkurovali objednaným linkám, ale z těchto míst vozí cestující jen na delší vzdálenosti. Na druhou stranu třeba o víkendech ty lidi v rámci okresu/kraje přepravovat smí, protože tam žádná objednaná linka nejede. Ono to tak normálně v autobusové dopravě funguje. V kombinaci mezi vlakovou a autobusovou dopravou to tak není, ale to bude tím, že to má různé objednavatele.

+1/0
9.8.2017 14:11

M53i31r69e45k 88Z25á82v43o52d67n37ý 7762597680678

Jinak ale na tomto příkladu jde vidět, jak je důležité, aby si stát zachoval "moc" nad dálkovou hromadnou dopravou. Co se týče autobusových linek (tedy neobjednávaných státem), je to jeden velký bordel. Nikdo lidem nezaručí, že se dostanou za rok za prací / studiem. Samozřejmě to nemůže stoprocentně garantovat ani stát (především v době, kdy se k moci dostanou destruktivní strany typu ODS), ale přeci jen v oblasti vlakové dálkové dopravy je situace mnohem stabilnější.

+1/−2
8.8.2017 9:24

M12i48r67e96k 33Z59á76v52o38d93n41ý 7302537760138

No jo, pozlátko už tolik netáhne, jako dříve. Jančura nastartoval novou kulturu cestování, ale sám ji nedokáže udržet.

+2/−1
8.8.2017 9:19

S40t25a91n63i35s25l53a76v 71S69r35b12a 4755144528174

upadá to, upadá, několik nehod, pár problémů s politiky, a ukazuje se, že zlatý důl spočívající ve vyzobávání lukrativních linek nenese. a když k tomu připočtu ty jeho řidiče, kteří si pletou silnici s autodromem, tak nemám moc důvěry v budoucnost této firmy. ps ano, mám na ně pifku, protože jedině žlutý autobus předjíždí kamion ve zúžení na D1.

+1/−2
8.8.2017 8:12

P61a69v93e82l 70M75a26t64o49u10š92e75k 5140677708164

Je pravděpodobné, že v řadě okolních zemí by takový dopravce dávno skončil, ale věřím, že v ČR bude fungovat ještě dlouho a bude mít dost stpoupenců. Je to prosté:

1) Češi jsou hodně autobusový národ, vlaky jsou pro řadu z nich jakýmsi nutným přežitkem, tedy pokud je taky neprovozuje Jančura nebo někdo podobný;

2) Spousta lidí tu po r. 1989 ztratila soudnost a podnikatel, i kdyby byl sebevětší mafián, je pro ně prostě bůh, který to natírá státu (to, že funguje díky vazbám na státní aparát, nechtějí slyšet).

+1/−4
8.8.2017 8:22

F40r22a52n44t22i33š53e24k 35F76l96i71n30t82a 1724100309413

Uveďte jediný důvod, proč by měl v řadě okolních zemí dopravcve jako je Regiojet skončit. A že jsou Češi autobusový národ. A kdo potom jezdí autobusy Flixbusu, Arrivy nebo DB? A co se týče počtu cestujících ve vlacích. Podívejta se na čísla. Byli to právě soukromí dopravci, kdo naučil lidi v ČR jezdit znovu vlakem na tratích, kde je konkurenční prostředí. Čím to asi bude, že k nárůstu přepravených osob došlo právě na těchto tratích a nikoliv tam, kde provozuje dopravu popuze téměř monopolní národní dopravce zamrzlý technikou v 90. letech minulého století?

+6/0
8.8.2017 9:13

P70a35v69e15l 37M23a60t52o62u42š49e49k 5190107628934

Proč by měl skončit:

1) Odmítá se začlenit do tarifních systémů

2) Jeho řidiči dělají přestupky

3) Odjíždí odkudsi z okraje města

4) Každou chvíli mění jízdní řády

5) Odmítá komunikaci s jinými dopravci (souvisí s bodem 1)

6) Pouze vyzobává momentálně nejlukrativnější trasy; na to v zemích, kde je prioritou celoplošná obslužnost a nikoli zájmy jednotlivců, nejsou zvědavi.

Autobusový národ:

Ano, vámi zmínění autobusoví dopravci vám připadají významní v ČR, kde neexistuje pořádná železniční síť; v poměrech zemí jako Německo jde o téměř bezvýznamné počiny.

K nárůstu dopravy došlo i na tratích, kde soukromníci nejezdí.

0/−6
8.8.2017 10:42

F89r32a68n39t82i18š55e68k 16F73l14i94n80t75a 1104710439423

ad 1) Není úkolem žádného dopravce, aby vytvářel jednotnou tarifní síť platnou pro všechny dopravce. To je úkolem státu co by koordinátora veřejné dopravy prostřednictvím regulačního úřadu, který vznikl poměrně nedávno. Doložte, že vznikl nějaký reálný návrh na jednotný tarifní systém, do kterého se soukromí dopravci, resp. Regiojet odmítl zapojit.

ad 2) Přestupky řidičů autobusů Regiojetu jsou otázkou pro dopravní policii nikoliv pro zaměstnavatele. Jako cestujícímu vám nic nebrání v oznámení spáchaného přestupku. A protože se na českých silnicích poměrně dost pohybuji, mohu zodpovědně říct, že řidiči Regiojetu nejsou jediní řidiči autobusů, kteří přestupky páchají.

ad 3) Odjíždí ze zastávek, ze kterých je výjezd z měst plynulejší, a tedy není takové nebezpečí vzniku zpoždění, jako kdyby zajižděl do centra. Navíc odjíždí z míst, která jsou pro autobusovou dopravu běžně využívána a jsou dobře dostupná MHD.

ad 4) Vzhledem k tomu, že úkolem firmy je produkovat zisk, mimo jiné i proto, aby mohla zaplatit mzdy svým zaměstnancům, operativně mění jízdní řády tak, aby její provoz byl maximálně efektivní. Navíc v době internetu a online nákupu jízdenek v tom nevidím problém. A že daný jízdní čas nevyhovuje menší části cestujících, to už je prostě veřejná doprava, která je řízena podle poptávky cestujících.

ad 6) Protože mu nikdo nezaplatí jízdy s prázdnými autobusy či vlaky, jezdí tam, kde má dostatek cestujících zajišťující generování zisku. Myslím, že by rád jezdil ve veřejné zakázce se zaručeným příjmem za ujetý kilometr bez ohledu na počet přepravených osob. Měl by totiž zajištěný předem jasně deklarovaný příjem, a to na několik let. Je to však stát, potžmo kraje, které neumožňují zejména na koleje přístup soukromých dopravců i v regionech a stále uzavírají bez výběrových řízení smlouvy s ČD.

+6/0
8.8.2017 10:57

F41r10a11n13t97i91š91e58k 90F14l74i26n75t43a 1764400599143

A ještě k těm autobusovým dopravcům, kteří jsou, podle vás, v okolních zemích jen okrajovou záležitostí.

V roce 2013 Deutsche Bahn přepravily 2,2 miliardy cetujícíh po železnici a 2,1 miliardy autobusovou dopravou.

+6/0
8.8.2017 11:04

R69a47d33i25m 66B63e41d32n28a78r75č62í69k 6153167763984

ad2) To mě upřímně rozesmálo

ad3) Mimochodem tohle je budoucnost dopravy - nejezdit do center, ale jen na kraj města a dál třeba využívat MHD. A pak že zrovna vy tady plácáte nesmysly o koncepci dopravy.

ad4) On podniká, on určuje pravidla, komu se to nelíbí, může si otevřít jízdní řád jiného dopravce

ad6) Z tohoto bodu plyne, že pan Matoušek nejen že nechápe koncepci dopravy, ale nechápe ani podstatu podnikání

Demagogie jak vyšitá. Matoušek si plete stát a dopravní politiku na jedné straně a soukromé podnikání v dopravě na straně druhé. To fakt není to samé.

+2/0
8.8.2017 14:39

R61o90m91a40n 76J80e90s13c80h52k39e 9398365647305

Nepíšete pravdu. V Brně jezdí ze středu města od Grandu. Lidé jsou omylní a všichni dělají přestupky. I ČD mění jízdní řády. Ani já nemám Jančuru v oblibě.

Na druhé straně díky jemu se ČD probudily. Alespoň lidé mají možnost výběru. Já sám s ním nejezdím z prostého důvodu. Mám režijku.

Raději bych také jednoho dopravce. Na některých tratích musím platit.

To že si neuznávají jízdní výhody, je škoda. Za 1.republiky to fungovalo.

0/0
12.8.2017 7:07

P71a39v34e19l 27M74a46t68o79u79š22e25k 5950307978674

Jančura opakuje kravinu, která naši veřejnou dopravu provází již řadu desetiletí - autobusovými spoji kopíruje spoje vlakové a naopak. To je typický rys naprosté nekoncepčnosti dopravy. S takovou se mezi světovou špičku ohledně kvality veřejné dopravy nikdy nedostaneme.

0/−7
8.8.2017 8:04

R49a75d80i84m 48B29e37d88n55a29r43č23í33k 6113957633584

Jančura staví spoje podle poptávky. A soukromý podnikatel a státní koncepce dopravy jsou dvě věci, které spolu vůbec nesouvisí.

+2/0
8.8.2017 14:30

R14o32m45a95n 88J11e62s91c21h22k28e 9608845697155

Chytré rádio. I v Německu, kde jsem byl přede dvěma dny je souběžně mnoho autobusů souběžně s vlaky. Norimberk - Praha, Mnichov - Praha a mnoho dalších.

Jinak jezdím denně vlakem do práce. Rychle, v klima a pohodlně bez stresu.

Vlak jede každou půl hodinu. Srovnatelně rychle s autem. Na zastávku to mám 5 minut.

Moje heslo je "více Jančurů". Já ho osobně sice nemám rád, ale probudil ČD a ty se hodně zlepšily.

Jsou věci, které má řešit stát a neřeší.

0/0
12.8.2017 7:15

J22i13ř62í 57N50e26v11r43l49a 8772893829617

Ono se neni cemu divit, ze ma lidi malo, staci si na internetu precist zkusenosti tech, kteri u nej pracovali, treba na jeho facebookovych strankach. A hlavni jsou preci penize - ja bych sel taky radeji pracovat za 250 korun cisteho nez cca 100 u nej, kdy se honite jako blazen a nakonec vam Jancurovo vedeni strhne penize za to, ze se malo usmivate ci ze zakaznik udajne nedostal noviny, ac dostal... Za to, ze ma Regiojet malo lidi, si muze hlavne on sam.

+4/−3
8.8.2017 4:36

K22a67r83e25l 62N20e72d84o12p78i47l 7238886739354

Kdyby nepřišel Jančura a neukázal Modrým Čerpačům, jak se dělá doprava v 21. století, tak se u nás jezdilo hůře než v jižní Americe.

+9/−12
8.8.2017 0:23

Z10b75y14n84ě24k 31P20o69p53o54v47s57k69ý 9826668167153

To je fakt. Jedno funkční WC na celou soupravu, klimatizace fungující na heslo, skřípající kotoučové brzdy jsou známky vysokého standardu ;-D;-D;-D

+5/−3
8.8.2017 7:07

P48e49t34r 37N95i64v49n22i84c12k43ý 3642494685767

Jel jsi někdy plným vlakem ČSD? Na klimatizaci zapomeň, brzdy skřípaly šíleně a k záchodujsi se přes davy cestujících ani nemohl dostat.

+3/−6
8.8.2017 7:14

V89í10t 67P45r92č74í61k 9518520234380

ČSD? Tady se bavíme o současnosti, ne o období před rokem 1993.

+3/0
8.8.2017 7:48

Z77b15y50n88ě27k 95P72o98p72o63v46s39k45ý 9356918987213

My se známe, že mi tykáte? Plným vlakem ČD jsem jel naposled včera. Klima fungovala, kotoučové brzdy neskřípaly a všechna WC funkční. Mimochodem je rozdíl mezi kotoučovou a třeba špalíkovou brzdou...

0/0
8.8.2017 8:15

M54i30r83e76k 56Z57á12v46o73d40n53ý 7962967200978

A ty jsi tím někdy jel? Pochybuji (nebo minimálně si to stejně nepamatuješ, protože jsi byl v plenkách). A neboj, kdyby jezdil Jančura za socialismu, tak by tě také převezl Karosou :o)

0/0
8.8.2017 9:21

P27a59v98e32l 67M16a69t65o75u14š40e59k 5630417528924

Mohu vás ujistit, že Jančura dopravu 21. století opravdu nedělá. Doprava 21. století nespočívá v tom, že vám někdo přinese až na sedadlo kafe a noviny, ale v perfektní provázanosti všech druhů dopravy, a to jak technické, tak i tarifní. Jančura dělá právě dopravu na úrovni vámi zmíněné Jižní Ameriky: plno dopravců snažících se vydělat na úkor druhých, nulový koncept.

+3/−4
8.8.2017 8:08

F63r73a95n31t39i60š31e56k 47F51l52i64n29t11a 1754530479213

A jak asi pan Jančura může ovlivnit provázanost všech druhů dopravy ať už časovou nebo tarifní. A co se týče nulové koncepce rozvoje dopravy. To také není v kompetenci jednoho z dopravců, navíc toho, který má na trhu asi 8%. Kritika ta vše, co zmiňujete by měla mířit na Ministerstvo dopravy, nikoliv na jednoho z dopravců. Vaše averze vůči panu Jančurovi je hodně špatně zamaskovaná.

+4/0
8.8.2017 9:09

P84a36v69e41l 14M27a88t53o79u46š95e92k 5690937798764

Já mám k panu Jančurovi averzi daleko staršího data než jsou jeho podnikatelské počiny ve veřejné dopravě. Pouze se v ní stále více utvrzuji. Ano, koncepci má dělat ministerstvo. Ale to ministerstvo někdo řídí. Asi ho řídí někdo, kdo na žádné koncepci nemá zájem, komu současný bordel vyhovuje. Kdyby tomu tak nebylo, mohli jsme mít dopravu kvalitnější než Švýcarsku. Politiky si vydržují podnikatelé, aby hájili jejich zájmy. A půl národa jim skáče na špek.

0/−1
8.8.2017 10:48

R79a11d74i80m 46B95e12d60n79a24r51č50í63k 6103607913474

Házet nekoncepčnost státu na soukromého dopravce? Pletete hrušky s jabkama a máte v tom docela chaos. Rv

+2/0
8.8.2017 14:32

M77i15c82h60a58l 55K16l77a58c24á34k 1620762575

[>-] ....na lince z Prahy do Znojmo.... už se asi přestávájí skloňovat i moravská města ;-(

+3/0
7.8.2017 23:52

H72y86n49e98k 10Z71d10e25n81ě74k 4892279621764

Před rokem bylo Brno plné Jančorových protihaškovských plakátů a teď ruší spoje do Brna. Co bude následovat?

+5/−4
7.8.2017 23:24

P34e53t29r 53N58i24v64n21i29c28k33ý 3942964315327

Viděk bych to tak, že budou následovat kroky, které povedou k zefektivnění byznysu RJ. Některé trasy zruší, jiné omezí, další zavede a rozšíří. Nikdy nekončící optimalizace.

+6/0
8.8.2017 7:15

P71a49v82e31l 51M63a10t64o98u87š91e32k 5940397918434

Dopravce, který během roku několikrát drasticky změní jízdní řád, je jedinečný! To se pak skvěle plánují cesty!

+2/−1
8.8.2017 8:25

D94a78n80i34e39l 69H75e47n21d46r52y68c26h 2148132497773

 Lacine PR, naopak cestujicich maji dost, ale ridicu co jsou ochotni delat ta 90 kc/hodinu je malo! Kdyz uz tak piste pravdu!!!

+5/−3
7.8.2017 23:19

J53i42ř90í 67S75t98e75h69l53í40k 9617355283351

Pan Sůra skončil a už se na i Dnesu nadává na Regiojet.Jó,časy se mění.To ba se dřív nestalo.Žluťásek byl vždy nej....

+1/−2
7.8.2017 21:57
Foto

J28a84n 32V53a23l71a91l61í94k 6116719840976

přečtěte si co napsal na svém vebu...

První autobus pojede z Prahy do Krkonoš v 6.30 namísto stávající 10.00, naopak ze Špindlerova Mlýna pojede první až v 10 hodin. Firma tak bude mířit více na návštěvníky hor, než jejich obyvatele.

Zdo to jen skopčili z ČTK a zprávy zde co odešl tak tak nejsou žádné...

+1/−1
7.8.2017 22:12

V93l83a59d95i47m23í77r 62R47e33t67t95i13n21g79e98r 5185496295855

Vidíte, není to jednoduché zajištovat obslužnost všech možných obcí. To bývalý ČSAD ani dnešní České drahy říct nemohou, tam jezdit nebudu, Takto by byly ziskové i ty nadávané České dráhy.

+10/−3
7.8.2017 20:26

J28a67n 46L71a90k40o57m26ý 7571415295824

Ale můžou, on je za ten dosyp z veřejných rozpočtů hned někdo nahradí

+3/0
7.8.2017 22:38

R77o14m91a20n 57S91t48o57n65e86k 1939273359501

ČD ve většině případu nerozhoduji kam budou jezdit

+1/0
7.8.2017 23:52

S12t90a92n53i55s81l84a65v 40P57o21š68t64u89l96k30a 9308287507885

Jančura de pěkně do kopru:-):-):-):-)

+5/−6
7.8.2017 20:25

V91l20a10d32i16m69í91r 62R97e33t49t20i31n87g48e64r 5715126595435

Takhle já to neberu, vybudoval firmu a velkou. Já ne.

+1/0
7.8.2017 21:36

R26o46m55a79n 51P92o12l50á37č45e68k 5536379425

Celkem i souhlasím. Co mi začalo na něm vadit, je jeho prezentace. A pak vlastně prasklo, že je stejný jako většina podnikatelů...

0/0
7.8.2017 23:34

F39r11a68n85t83i63š28e86k 42F89l47i88n79t25a 1354340279693

Stejně jako většina podnikatelů chce vydělat. A to je v tomto státě asi zločin.

+2/0
8.8.2017 9:23

L83u33c52i46a40n 58P39a13p28a64z26i38a79n 5214767911865

Jenom vyzobává rozinky, nemám tohoto podnikatele kvůli tomu rád a cestuji raději s jinými dopravními společnostmi, kde jsem člověkem, nikoli jen zdrojem zisku.

+14/−8
7.8.2017 19:12

V79á77c87l48a40v 55H83r56a18d89i71l 3764768262191

ty tvoje "člověčí" společnosti by bez státních nebo jiných dotací nevypravily ani bryčku ;-D ;-D Rv

+7/−8
7.8.2017 19:22
Foto

J74a84n 30V84a95l98a51l38í82k 6646979120586

Vypravují je kvůli dopravní obslužnosti. Takového Jančuru dopravní obslužnost nezajímá proto si ruší spoje jak chce a vy pak rádi pojedete někým jiným aby ste se dostali kam potřebujete.

+14/−8
7.8.2017 19:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.