- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
U takových výletů je vždy otázkou času, než se něco stane. Většinou celou cestu do Itálie se u volantu střídají dva řidiči a jedou vedne v noci sice s přestávkama, ale co to je za odpočinek na sedadle v buse? To se ani jeden z řidičů při střídání nevyspí. Většinou je příčina nehody u těchto autobusů usnutí řidiče za volantem. Ale může to být jinak cokoliv.
Na to, jak je autobus daleko mimo vozovku, soudím na zkolabování řidiče s nohou na plynu. Při málopravděpodobném selhání brzd, které jsou několikrát jištěny, by skončil hned za škarpou.
Jsem si nějak vzpomněl na argumentaci některých přispěvatelů u zprávy o nehodě a smrti řidičky poblíž Štoků: "Třeba se mu udělalo špatně z vedra".
Šedesát dva let.. Jestli ti dobře čtu... Už se důchodu nedožije, chudák..
Někdy v létě,1987,jsem potkal Chlapa.Za den spotřeboval jednu sirku, na zapálení první startky (nejlevnější cigareta bez filtru), potom si zapaloval jednu od druhé. Na snídani chleba ze sádlem, kafe.
86.let. Skládal cement .
Jeden pytel na rameni, druhý pod paží.Mírný klus.
V těch letech měl pytel 50. kg. Ne 20 - 25 kg. jako dnes.
Proc o tom jeste nic nenapsala zdejsi italska dopisovatelka?
Její náplní je politika ?
Nemá žádné lepší informace o nehodě ?
Možná pomáhá pasažérům autobusu jako tlumočnice, osoba znalá poměrů?
Má se opravdu politická komentátorka vyjadřovat k autonehodě ?
Únavový syndrom z velkých veder....
Doufám, že info o vážnosti zranění cestujících jsou pravdivé. Aby se z pouhých zlomenin nevyklubaly smrtaky. Jako v Egyptě.
Kamarád zemřel na embólii po zlomenině nohy v ČR.
Já jel kdysi i do Bulharska, popravdě byla to kalvárie a spasiba bolše nikagda nezabuděm
Co se týče retardérů a motorových brzd - mohou pomoci, ale nejsou samospasitelné. Problém je taky v tom, že u některých autobusů se odlehčovací brzda může aktivovat při sešlápnutí brzdového pedálu, což způsobuje obtížně odhadnutelný efekt brždění. Leckdy to brzdí déle, než potřebujete, protože se retardér či motorovka vypnou o něco později. Vy stojíte na plynu, potřebujete akceleraci, ale auto pořád brzdí a tudíž řídící jednotka udržuje pouze volnoběžný přísun paliva. Pak musíte podřazovat, což je docela fyzicky náročný úkon (kdo to zkusil, ví, o čem mluvím). A když za 1 směnu řadíte průměrně cca 2000 x, je do jisté míry pochopitelné, že si to řidiči snaží ulehčit tím, že spojení odlehčovací brzdy a pedálu brzdy odpojí. Na to je v autobuse tlačítko, není to žádný brutální zásah. Odlehčovací brzdu pak ovládají samostatně páčkou a počítají s prodlevou při odpojení.
Problém nastává, když má řidič za to,že odlehčovací brzda pracuje společně s provozní, a nevšimne si, že je odpojená. Nebo si jí vypne a zapomene na to. Dneska když vám hučí větrák a hraje rádio, nemáte šanci slyšet, zda odlehčovací brzda hučí nebo ne. Kontrolka svítí pouze když je odlehčovací brzda aktivní, takže když nesvítí, nic vás na její nefunkčnost neupozorní.
Jestli někomu zůstává viset motorovka, pak by s tím měl jít na dílnu. A elektromagnetickej retarder na noze viset nezůstává. Leda by tam byl nějakej šlus. Dnešní motorovky zvedají vačku a tím brzdí, éra dušení motoru klapkou za turbem je myslím už pryč. Pustím brzdu, dám knedlik a jedu, žádná prodleva tam být nesmí
Nechápu jak někdo může spekulovat a selhání brzd ?To, že se nenajde brzdná stopa ,ještě neznamená selhání brzd.Selhání řidiče, zdravotní problémy, ..... .
Co takhle nejprve počkat na vyšetření nehody ?
Souhlasím s vámi. Napsal jsem hned ráno totéž, ale rozcupovali mne odborníci na kousky