Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čtyřleté neočkované dítě školka nepřijme, pětileté musí. Zákony si protiřečí

Počátkem září nastane kolize dvou zákonů, které upravují pravidla pro přijímání dětí do školek. První norma totiž říká, že přijaty mohou být pouze řádně očkované děti. Druhá však zavádí povinné předškolní vzdělávání pro pětileté děti, a to i ty neočkované. Podle kritiků tato paradoxní situace boří argumenty pro povinné očkování při vstupu do školky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P74e41t35r26a 25C63e28s65a90r52i 5976562949816

Já tady fakt bavím takových perfektních ockujících  Argumenty tipu jak se dítě ve třech měsících řízne v parku o žiletku nebo nakonec psycho a někoho bujná fantazie že přiskočí feťák a schválně dítě bodne to už je fobie a panický strach z nemocí ale na štěstí se to dá léčit očkování na to ještě neexistuje  Miluju ty co tu křičí jak strašně nebezpečný jsou ty neoočkovaný a že se nesmí k vašemu očkovanému dítěti ani přiblížit to nemá fakt chybu. Ale povím vám jedno tajemství drazí perfektní rodičové. Razítko v očkováku nezaručuje že dítě je chráněné. Kolik z vás po očkování zkontrolovalo zda jeho dítě má opravdu vytvořeny protilátky ?? Obávám se že nikdo cono jo já zapoměla paní doktorka říkala že to určitě funguje tak to bude asi pravda co? No drazí rodičové dokaď nebudete mít v ruce papír že vaše dítě je chráněné proti všem nemocím proti kterým jste očkovaly je vaše dítě na stejné úrovni jako dítě neočkované . Razítko v očkováku kolektivní imunitu nedělá . A pak pokrytí kolektivní imunity se má vypočítávat z toho jak jsou děti chráněné a ne z toho že se předpokládá že jsou chráněné. Já v mém životě předpokládala že spousta věcí je tak jak se říká ale jaké bylo mé překvápko když jsem zjistila opak... Tak zdar očkování a pozor na hepatitidu B zvláště v parku kde vyskakují feťáci a bodají jehly do chodcú zvlášť pak do miminek v kočárku  národ ovcí 

+2/0
6.8.2017 17:38

J58a59r56o12s38l33a21v 47R73e65i41t49m91e43i96e36r 5741500845275

To jsou ty naše paradoxy,když se podíváte tak spoustu našich zákonů jsou zmetky a nebo přinejmenším vyžadují novelizace hlavně,že poslanci berou těžké peníze na odborné poradce bohužel jsou nepostižitelní.Jmenuji např.tzv protikuřácký zákon nebo EET,atd atd Správně by se jednotliví poslanci měli zodpovídat za zákony pro které hlasují ale to by odporovalo naší slavné ústavě,takže zůstane vše při starém.!

+1/−1
5.8.2017 9:28

M51i37c84h73a89l 85T53o18m23i84n56s83k10ý 9881285417374

Není očkování jako očkování.

Některé očkování má smysl.

jiné, jako například očkování proti žloutence typu B v hexavakcíně je naprostý nesmysl.

1. Je vyloučeno, aby se neočkované dítě z normální rodiny nakazilo. Žloutenka typu B se šíří pouze spermatem, poševními sekrety a kontaktem krev-krev. Nešíří se kůží.

2. Jsou prokazatelné studie, které tvrdí že očkování zvyšuje riziko demyelinačních chorob jako je roztroušená skleróza a dokonce národní očkovací centrum v USA před tímto očkováním varuje. U nás vás za neočkování pomalu hrozí vězení.

Z dostupných informací z online databází se každý může přesvědčit, že vakcína zmrzačí určité procento dětí oproti neočkovaným.

Stejné údaje vyplývají i z Francie. Francie povinnost očkovat proti žloutence typu B zrušila. povinnost platí pouze v postkomunistických zemích jako ČR.

+2/−3
4.8.2017 22:42

D70o60r11a 37V67e69s83e75l71á 2830673649763

Když jsem dopoledne nahlédla krátce do diskuze, tak tady nějaký pán popsal svůj vlastní příběh, jak mu toto očkování způsobilo RS (roztroušenou sklerózu). Zajímalo by mne, kolik asi utržil mínusů?

0/0
4.8.2017 23:09

O71t76o 53P16a32l71d38u48s 1473678390604

Dost dobře nechápu jak můžou neočkované děti ohrožovat na zdraví ty očkované, tedy děti s posílenou imunitou? :-/:-/:-/

+1/−1
4.8.2017 22:39

M79i83c65h90a53l 78T93u46r79e33c26e11k 6833679106961

To nechape nikdo.

0/−1
4.8.2017 23:50

J27i11ř84í 52V45a36c84e17k 9568828946695

Chápe to každý co si o tom něco přečte. Žádné očkování vás nechrání 100%. Proto je potřeba mít co největší proočkovanost.

+2/0
5.8.2017 0:31

J98i31ř23í 42V97a17c88e10k 9208798396885

Jsem zastáncem povinného očkování. Trochu mě tu zaráží drzost a sobeckost některých odpůrců. Pokud chcete rozhodovat o očkování svého dítěte a chcete (dle vašich slov) za to nést odpovědnost sami, nemám s tím problém. Jen bych vás rád upozornil, že pokud vaše neočkované dítě prokazatelně nakazí mé očkované, může se stát, že budete plivat stoličky. Předpokládám, že v rámci té vaší osobní odpovědnosti se tomu nebudete divit.

0/−3
4.8.2017 21:49

J69a40r77m48i60l 51V32e64p71ř40e31k 45S81t85. 5246535984579

Zničili jste, co fungovalo. Teď mudrujete!

0/0
4.8.2017 20:18

P43a70v82e34l 47S57v20a82t13o76š 2776103866461

Pani Matejkova, jen k te kolektivni imunite, kterou tedy ja neockujici podle vas vyuzivam, jelikoz vas ockujicich je vetsina..jak tedy presne ta kolektivni imunita funguje??..trictvrtina dospelých neni preockovana, tedy jako by nebyla ockovana...tedy to my dospelí narusujeme kolektivni imunitu, nemame uz zadne ochrane latky ( drzi jen 3-15 let ), tak proc se tady porad nekdo ohani kolektivni imunitou? jakou?

+2/−1
4.8.2017 17:49
Foto

M71i95c81h15a58l 46J55a15n59o40v96á67č 8107766605213

Funguje to tak, ze po tom, co se objevila osvicena neockujici a vsevedouci mensina, se zacaly objevovat pripady tuberkulozy, cerneho kasle a podobne. Proste nemoci, o kterych se myslelo, ze jsou uz vymycene. Gratuluju, jste paranoidni pitomec.

+2/−1
4.8.2017 19:39

D91o44r10a 61V45e68s15e45l91á 2300373769483

Pane Janováči, dosud nikdy "se nemyslelo", že by tuberkulóza (TBC) a černý kašel (ČK) byly vymýceny. Ba naopak, očkování - podotýkám: kdysi povinné očkování - proti TBC, bylo zrušeno z důvodu, že nežádoucí účinky vakcinace začly převažovat nad pozitivy, a to v době, kdy se TBC v ČR normálně vyskytovalo. Jj, taky jsem koukala jak vyoraná myš.

No a ta složka vakcíny proti ČK prý nějak nefunguje.

+1/−1
4.8.2017 22:50

P55a85v71e52l 83S73v85a13t18o94š 2626123386211

Pane Janovaci, vy jste krasny priklad usvedceneho blba, ktery jen rve, to co nekde slysel, chtelo by to trosku neco nastudovat..tuberkuloza se objevuje stale a je to nemoc uzavrenych komunit...poprosim si neco precist o zpusobu prenosu..cerny kasel tu byl je a asi i bude a v jeho nesireni nepomaha ani ockovani... poprosim kouknout na graf suklu...nejak nam ta vakcina u cerneho kasle pokuhlava..tze co se tyka tubery a kasle jste asi tim nejvetsim paranoidnim pitomcem vyR^...a staci tak malo, cist, cist, cist a neposlouchat babske reci

0/0
9.8.2017 12:03

J52a37n 78M57e43r32t90a 3832420981358

To mluvíte o jakém očkování konkrétně? Protože ta doba, po kterou přetrvá ochranný účinek se liší. U některých vakcín se předpokládá doživotní ochrana (a je prokázaná ochrana po dobu 20 a více let).

0/−1
4.8.2017 23:43

M10a13r89c46e22l38a 18B78í66l13á 4547350242259

Upravila bych to tak, že 1. očkování je povinné, 2. školka má právo odmítnout neočkované dítě. 3. v tom případě rodiče musí hledat jinou školku.

Příklad: Mám ve školce neočkované dítě se sníženou imunitou. Na jeho ochranu odmítnu neočkované dítě, jehož rodiče často cestují a mohou přinést nebezpečnou infekci. Pokud neočkované dítě přijmu, tak s podmínkou, že bude doma v karanténě, kdykoliv přijde do kontaktu s osobou, která byla v určitých zemích nebo je nemocná určitými nemocemi.

Když ale ve školce žádné nemocné dítě nemám, tak by mi asi nevadilo neočkované děti přijmout.

0/−1
4.8.2017 17:40

V12e74n17d83a 49B46e59n17d56o62v18á 4232717937

Vy budete typ, ktery jiste byl na preockovani, jak jsme tu resili, tak muzete poradit, co dle vas ma/nema smysl? A ta zloutenka? Mate oboji?

+1/0
4.8.2017 17:27

V54e56n71d52a 71B27e82n70d94o66v94á 4662547327

Aj, reakce na pana Janováče, omluvam se, pisu z mobilu a zlobi to..

0/0
4.8.2017 17:29
Foto

M71i17c96h12a63l 41J40a57n82o98v92á61č 8757926555363

Doporucuju zajet si k mori a podivat se do dali na obzor. Vase hloupost saha az za nej.

+1/−2
4.8.2017 17:48

V38e98n65d23a 33B19e41n12d62o96v42á 4402787507

A je vase ctene doporuceni zalozeno alespon na osobni zkusenosti?

0/0
4.8.2017 18:11

A87l82e91n36a 44E49l65i16á58š40o62v96á 3724711582208

Nechtěla bych, aby moje očkované dítě, přišlo ve školce do kontaktu s dítětem neočkovaným.

+3/−5
4.8.2017 16:45

P50a88v25e67l 37S94v11a40t98o61š 2756943486651

Ale ono prijde, a vy s tim nic nenadelate...a to nechtejte vedet s kolika neockovanci prijde vase ditko do kontaktu v MHD, ve skole, v hernach, na ulici, na hristi, v parku, v nakupnich centrech, u lekare, na navsteve, v baraku, v zoo, na kole, kolobezce, u vody, na pisku, na dovoleny, v lese...jsou vsude...apropo, vy jste ockovana...napr takovy cerny kasel je pro mala miminka velikou hrozbou , jelikoz se nakazi temer ve vsech pripadech diky kontaktu s nejblizsi rodinou..ktera neni preockovana..tedy ptam se, jste vy vsichni preockovani abyste chranili kolektivni imunitu...ucinky vakcin nechrani cely zivot, chrani jen par let8-o

+5/−1
4.8.2017 16:53

S97i98m77o42n21a 20S69e49d58l16á70č32k50o34v59á 3364465687527

Znate tenhle pribeh ?

http://www.dlouhacesta.cz/milenka-2-roky-virova-meningoencefalitida/

V tomhle pribehu je v neoficialnich rozhovorech s lekari pripusteno, dokonce potvrzeno, ze to byl skutecne nasledek ockovani. V oficialnich statistikach vsak chybi. Jako mnoho ostatnich.

+3/−1
4.8.2017 14:21

S51i56m52o25n20a 22S91e81d60l37á81č73k69o66v91á 3414635287407

A nemeckych pribehu je velmi mnoho http://www.impfschaden.info

+1/−1
4.8.2017 14:25

D60o48r50a 11V40e19s95e15l54á 2750803719253

Je i spousta českých smutných příběhů:

https://poockovani.cz/downloads/jak_zasahl_system_I.pdf

a pak je rovnou i II. a III. díl.

Jenomže drtivá většina lidí je nečetla, ba ani nechce číst ...

+3/0
4.8.2017 14:46

M16i51r96o19s55l82a67v 29S28v37o18b22o75d41a 3111654572926

Ale smutne pribehy budou vzdy a diky internetu jich najdete stovky, klidne i tisice, ale o milionech uspesne ockovanych se nic psat nebude, nemaji proc. Nikdy nebude nic fungovat na 100% s tim je potreba se smirit, jinak se clovek zblazni.

+5/−2
4.8.2017 14:49

M95i17r16o18s13l11a54v 21S16v23o17b47o15d79a 3641664662286

a moznost volby zpusobu a casovani ockovani podporuji, nepodporuji neockovani. Zloutenku bych ja mezi povinne nezaradil - to povazuji za lobby farmaceutu s prosazenim hexavakciny, ale naockovanou ji mame, kvuli cestovani.

+3/0
4.8.2017 14:56

M69a81r85t79i60n20a 41M21a42t88ě64j76k94o49v95á 5825832646196

Do písmene s vámi souhlasím.

+1/0
4.8.2017 15:03

S96i48m94o64n43a 76S53e22d80l31á37č57k19o74v82á 3954745177267

Jen vite, co je je v tech pripadech nejsmutnejsi, ze treba tenhle konkretni pripad v zadnem hlaseni nefiguruje. Nemate naprosto zadne uprimne udaje o tom, co je ockovaci dusledek a ne.

+3/−1
4.8.2017 15:01

M55i94r75o91s68l65a56v 39S27v66o50b32o95d10a 3561694782736

Neexistence se neda dokazat, pouze vyvratit, takze ja Vam tu neexistenci bohuzel nedokazu. Jak jsem psal nize, citove zabarvene komentare nevedou k plodne diskusi. Jak je to najednou o plesatych detech, tak nikdo neni schopen mit nadhled (ani ja) proto debatu o konkretnich pripadech necham jinym. Ockovani je totiz o velkych cislech a ne o velkych smutnych udalostech.

Existuji ale statistiky proockovanosti a vyskytu nemoci a tam kauzalita dokazana je.

+2/0
4.8.2017 15:07

D27o51r12a 17V97e60s88e14l41á 2540123229533

Pane Svobodo, ano, smutné příběhy byly, jsou a budou, a i díky internetu jich najdete velmi mnoho. Ale přečtěte si alespoň tu první brožůru, vžijte se do situací těch rodičů, těch děti.

Již z principu si stačí uvědomit, že na světě neexistuje jeden jediný univerzální lék, který je nejenom vhodný pro všechny, ale nemá ani žádné nežádoucí účinky, S tím asi souhlasíte, nee?

Jediný takový lék je totiž povinná vakcína. Ta totiž padne všem! A kdo si stěžuje na víc, než teplotku a zarudnutí, ten kecá ...

Nezdá se Vám to zvláštní?

0/−1
4.8.2017 23:38

P30a75v67e18l 24S30v55a35t97o85š 2466353546391

Pani Matejkova..Tak pokud me stat stavi do role obetuj zdravi nebo zivot ditete pro dobro vetsiny, tak je asi neco spatne...tak to se muzeme rovnou rozpocitat a na koho to padne bude mit postizene dite..tak takove podminky vam vyhovuji?? souhlasite s nima??? ja ne..

+1/−1
4.8.2017 13:58

M97a41r56t61i14n 13K31ř57í64ž 9233482950257

do té role Vás ale přece nikdo nestaví.

+2/−2
4.8.2017 14:08

P13a64v34e12l 37S15v23a29t56o37š 2906423486331

Stavi me do teto role stat...nuti me delat neco co nechci a proto chci svobodu v ockovani...nuti me a pohlizi se na me jako vyvrhele a sobce.

+2/−1
4.8.2017 15:04

M47i29r65o65s81l52a31v 89S72v83o91b96o19d31a 3721204532696

takhle napsane to zni, ze stat by Vam ockovanim dite na 100% zabil - tak to ale asi neni, ne?

+4/−1
4.8.2017 14:09

P27a15v51e70l 72S83v19a30t41o19š 2516133656291

to jsem nikde nenapsal..pro me je preventivni ockovani zbytecne a nehodlam podstupovat riziko..a proto chci svobodne rozhodovani rodicu.

0/−1
4.8.2017 15:06
Foto

M65i78c82h38a98l 57J66a53n93o23v91á50č 8197406945903

Takze minimalni rizika spojena s ockovanim jsou neprijatelna, zato rizika vaznych onemocneni jsou OK? Vas museli urcite ockovat nakou spatnou vakcinou, protoze to postizeni je citit i z textu.

+1/−3
4.8.2017 16:54

J56a45k82u31b 24Z42e80m76á55n80e56k 2604213211488

Nevím, jestli jste si toho všiml, ale příroda to zařídila skutečně tak, že na koho to padne, ten nebude mít zdravé dítě.

+1/−1
4.8.2017 14:18

P68a27v72e41l 40S47v44a21t95o12š 2736213386781

Priroda mozna, ale nenecham rozhodovat stat- nejakyho uplatnyho ouradu,o zdravi me rodiny

+1/−1
4.8.2017 15:02

M32a74r78t34i50n62a 15M29a43t14ě32j97k16o82v27á 5105152416816

Jak píše pan Svoboda (reaguji, protože jste mě oslovil) - mluvíte, jako by očkování znamenalo jistou smrt nebo aspoň trvalé případy. Nikdo netvrdí, že očkování je naprosto bezpečné, takovému tvrzení by se ani nedalo věřit. Já tvrdím, že my ostatní toto nepatrné riziko podstupujeme ve prospěch všech a vy toho využíváte na náš úkor

+2/−1
4.8.2017 14:33

M74a32r32t45i97n 64K52ř22í34ž 9863282500317

naprosto souhlasím jen bych maličko opravil tu poslední větu - riziko postupujeme (nebo tedy alespoň naše rodina ano) I ve prospěch všech - aby to nevyznělo že to je čirý altruismus. Největší benefit má samozřejmě ten očkovaný jedinec.

0/0
4.8.2017 14:42

V51e96n32d16a 76B35e70n58d42o48v82á 4682187417

Tak pokud je riziko tak nepatrné, jak píšete, a máte zdarma doživotní ochranu svého dítěte...(doživotní psal pan Kříž, odborníci si myslí, že přeock. je nutné) já děti sama zatím nemám, očkovat je dám (ale to béčko fakt ne-e), budu ráda za ochranu zdarma a nikdy by mě nenapadlo vnucovat to lidem s jiným názorem, navíc vyděračsky jako vy...

+2/−1
4.8.2017 14:43

M41a61r93t94i96n41a 39M63a55t98ě38j79k69o96v49á 5795422246626

Nečetla jste tu předchozí debatu. Nicméně problém vidím v tom, že čím víc lidí očkovat nedá, tím víc to ohrožuje ty, kteří očkují. To se me týká. Jinak ať si každý své dítě vychovává, jak se mu líbí

+1/0
4.8.2017 14:48

M10a55r19t59i21n 33K78ř70í32ž 9413822480767

Jen uvedu na pravou míru, že jsem vždycky psal, že se přeočkování doporučuje, ale že není povinné a že je to velmi individuální.

0/0
4.8.2017 14:52

V89e32n21d60a 39B90e31n18d91o87v50á 4332767967

Tak pro dospeleho jedince snad neni povinne zadne ockovani, nebo ano? Jinak psal jste, ze proti cern. kasli se vicemene nemusi a ja jsem se docetla, ze prave kvuli ochrane deti by se melo, ze vakcina ma ucinnost 3-12 let, co se tyka hladiny protilatek v tele jedince, proto se divim, ze spousta lidi striktnich co se tyka ock. deti tohle neresi u sebe ani jinych dospelych; pak jste psal o tom ze ty spalnicky atd jsou dozivotni- a ja pohledala a pry ne..a meli bychom si nechavat zjistovat to mnozstvi protilatek a preock. se...snad to enejvetsi rvouni o ochrane dravi delaji, priznam se, ze se jeste poradim a uvidim, zda se nechat

+1/0
4.8.2017 15:08

M65a72r19t61i16n 68K15ř17í85ž 9323112820717

uvažuji o přeočkování boostrixem. Díky migraci (a teď nemyslím tu africkou/blízkovýchodní) se sem dostávají různé patogeny, které tu leta nebyly. Zejména kvůli černému kašli,protože tady ta riziková skupina roste poměrně rychle. O živé vakcíně neuvažuji, nechávám se očkovat na tetanus (po patnácti letech) a klíšťovku.

0/0
4.8.2017 15:16

M27a69r16t32i72n59a 61M88a47t85ě88j50k51o91v53á 5185672676366

Ano, co se týká černého kašle, doporučuje se preventivní přeočkování, pokud přijdete do styku s ještě neočkovanými dětmi. Je otázka, zda očkovat dospělé proti dětským nemocem - přesně jak říkáte, protilátky mohou a nemusejí časem vymizet. Ale sledování mi dává smysl především u lidí, kteří s předškoláky pracují, protože tam naopak nejde o ohrožení dětí ale ohrožení dětmi.

0/0
4.8.2017 15:52

P43a35v23e97l 23S78v76a79t70o81š 2466883586561

Ale tak toto i nepatrne riziko podstupujte, ale nevmucujte ho me..ja ho podstupovat nechci..vakcinam neverim a nenecham ho aplikovat, nikomu z me rodiny..v zapadni Evrope ta dobrovolnost funguje, jen tady je to porad zakonzervovany..

0/−1
4.8.2017 17:39

P28a14v48e84l 65O77b72d24r17ž27á86l30e21k 6636754608982

Rád bych viděl setkání bio-matek odmítajících očkování s jejich babičkami/prababičkami, kterým v první polovině minulého století běžně děti umíraly na nemoci, proti kterým se dnes očkuje.

Když moje babička, ročník 1919, ještě byla s námi a v novinách nebo TV se objevil podobný příspěvek, neměla pro ně slušného slova a "hnát je karabáčem" byl nejmírnější komentář.

+4/−2
4.8.2017 13:24

M28a63r74t48i46n13a 71M91a52t94ě79j90k17o11v95á 5395922336876

To je právě ta mylná představa, že neočkují jen bláznivé "bio" matky. Ve skutečnosti to tak není, protože vlastně nejsou ani ty bio matky. Vám se to tak může zdát, ale jakmile začnete konkretizovat, zjistíte, že se vám do toho popisu nikdo nevejde. Neočkují různí rodiče bez ohledu na jejich přístup k jiným otázkám výchovy

+3/−1
4.8.2017 13:55

S15i32m12o88n62a 28S28e95d20l92á66č22k14o20v82á 3284345837177

A uvedomujete si rozdilnost dostupnosti a pokroku lekarske pece a hygieny ?

+1/−1
4.8.2017 14:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.