Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zbytečný festival? Nechceme toleranci, ale respekt, hlásá Prague Pride

„Mezi tolerancí a respektem je velký rozdíl. Přijďte,“ lákají pořadatelé na Prague Pride, festival zvyšující povědomí o LGBT komunitě v Česku. Letos s podtitulem „Zbytečný festival“, který odráží často zaznívající názor, že sexuální menšiny již další zviditelnění nepotřebují. „Zbytečný ale festival rozhodně není,“ říká dramaturg akce Radek Miřácký.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A22n24n80a 13J74a90v81o61r38s97k32á 8932605314426

nejsou ani lepší ani horší než heterosexuálové, jen mají mindrák, že je nikdo neobdivuje, proč taky ;-)

0/0
12.8.2017 18:51

J41a87r65o68s19l92a69v 78T65í65n71e33k 4914168650342

Četl jsem, že v jižní Americe jeden stát uznal jako registrované partnerství až 3 muže.https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/440883-v-kolumbii-se-registrovali-do-jednoho-svazku-tri-homosexualove.html

0/0
12.8.2017 17:15

J24a85r60o98s55l63a83v 22T20í36n36e41k 4544168420952

Saparová,co je to ten respekt ve vašem podání ? Jak si to představujete ? Co mají lidé dělat , aby jste uznala ,že oni vás již netolerují ale respektují ? Chcete brát lidem právo, aby si o vás mysleli i něco jiného, než to ,co chcete vy ? Myslíte si, že ten průvod vše vyřeší ? Kolik průvodů ještě budete potřebovat,než dosáhnete svého ? A kdo rozhodne, že další průvody nebudou potřeba?

+1/0
12.8.2017 17:13

J69i93r61i 27H74o36m39o17l28k54a 6114466

Respekt k čemu?

0/0
12.8.2017 13:29

M19a28r58t69i31n 42S96u78k73u70p 8436852349804

tak mě zajímá, proč potřebuje větší toleranci jen jedna sexuální orientace ?

kdy budou pořádat pochody pedofilové, nekrofilové, zoofilové a další. A to jsou jen sexuální orientace, co takhle ještě etnické pochody, politické pochody a festivaly...

Pak už republika bude jeden velký festival [>-];-D

0/0
4.8.2017 16:34

P55a98v66e42l 47T21e58s38a36ř31í22k 6130173490595

Respekt, divný požadavek a vynucovat si to exhibicemi, které věru nemají se slušným člověkem nic společného, nestoudným lhaním při protlačování spešl zákona pro homosexuály - zvaným registrované partnerství, který by se měl popravdě jmenovat "registrované homosexuální partnerství" atd..

By hlavně homosexuálové měli respektovat, že Češi jsou atheisté, kteří nevěří ani na pána Boha ani na neomarxistické pohádky o tom, že homosexuální úchylka je něco úplně jiného než další sexuální úchylky a že právě tahle jediná je prý zdravá a normální. To je stejná pohádka, jako ta o tom že islámský teror nemá nic společného s Islámem a muslimy.

0/−1
4.8.2017 11:09

M30a90r36t18i81n 74P10e17t77v71a33d 4720449267942

Patrně nevíte, pane Tesaříku, že registrované partnerství může uzavřít kterákoliv dvojice osob stejného pohlaví bez ohledu na sexuální orientaci. Zákon se o homosexualitě vůbec nezmiňuje - a ani nemůže, protože by tak diskriminoval heterosexuály, a jak jistě víte, jakoukoliv diskriminaci z důvodů sexuální orientace naše ústava zakazuje.

Je úplně lhostejné, jestli považujete homosexualitu za úchylku, odchylku, ohavnost nebo normální a zdravou. Neznamená to nic víc, než vaše subjektivní mínění, které na podstatě věci samotné vůbec nic nemění, a nemá ani žádný nezávisle na vás existující ekvivalent.

Hodnoty nemají v přírodě význam: neexistuje nic dobrého ani špatného, nic dokonalého ani vadného, nic normálního ani nenormálního. Pohádka o tom, že homosexualita je nezdravá úchylka, je proto jen úplně stejnou pohádkou jako ta o tom, že je jediná zdravá a normální: všechno jsou to pouhé výmysly. ;-)

+1/0
7.8.2017 11:14

J33a28r41o50s54l83a18v 61T21í63n35e59k 4884318470192

https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/440883-v-kolumbii-se-registrovali-do-jednoho-svazku-tri-homosexualove.html . Takže se ptám, kde je horní hranice počtu osob v RP ?

0/0
12.8.2017 17:17

F38r89a39n24t50i51š58e25k 98C79h97m59e63l74a87ř 6848920

Martin Petvad v jedné reakci napsal: "Respekt automaticky patří každému, kdo se chová eticky" - no právě, CHOVÁNÍ ÚČASTNÍKŮ PRAGUE PRIDE NEMĚLO S ETIKOU NIKDY NIC SPOLEČNÉHO, BYLA TO VŽDY DEMONSTRACE SÍLY, HROMADNÝ EXHIBICIONISMUS A PROSAZOVÁNÍ VLASTNÍCH ZÁJMŮ BEZ OHLEDU NA KOHOKOLI JINÉHO!!!

+3/−2
3.8.2017 10:43

M20a36r87t84i74n 98P15e45t82v74a96d 4280499507272

To si ovšem myslíte vy, pane Chmelaři: a jistě nepředpokládáte, že byste nutně musel mít pravdu. ;-)

Aby vaše slova měla aspoň nějaký smysl, musel byste například nastínit své vlastní etické zásady: to, že něco za etické nepovažujete, o nich neříká vůbec nic.

Když mluvíte o demonstraci síly, měl byste umět vysvětlit, k čemu taková síla reálně slouží nebo podle vás může sloužit.

Hromadný exhibicionismus ovšem dokládat nemusíte - váš subjektivní náhled je stejně tak srozumitelný jako legitimní. Je to jednou do roka, a nikoho to neohrožuje, tak zas nebude tak zle - třeba ožralá sparťanská svoloč se v Praze exhibuje za rok hned několikrát, a taky se z toho nezblázníme.

Prosazování vlastních zájmů bez ohledu na kohokoli jiného má zřejmě znamenat, že ty zájmy "komukoli jinému" brání v prosazování zájmů vlastních - neznám totiž jiný důvod, proč by někomu měly vadit. Zbývá tedy dodat, jaké konkrétní zájmy podle vás Gay Pride prosazuje, a jakým způsobem vám ty zájmy znemožňují realizovat zájmy vlastní. :-)

+2/−4
3.8.2017 11:38

J56a34n 23T44o54d85o79r82o75v81i34č 9555131207112

Jenže pokut se dítě poprvé setká s homosexualitou při téhle akci, tak mu rodič bude těžko vysvětlovat, že je to normální. Je prostě rozdíl mezi homosexuálem a buze...tem a tohle je pochod těch druhých.

+5/−1
3.8.2017 11:54
Foto

B57r88o47n73i95s20l20a30v 52G24a40b19r14y67š 2832289791

A je taky rozdíl mezi heterosexuálem a heterosexuálem. Tohle je ten druhý případ:

http://pardubice.idnes.cz/znasilneni-nezletilych-divek-senior-ds2-/pardubice-zpravy.aspx?c=A170803_104619_pardubice-zpravy_jah

0/−1
3.8.2017 12:17

F40r56a41n17t50i73š50e48k 34C55h15m19e92l73a59ř 6428720

Rozdíl mezi heterosexuálem a heterosexuálem je úplně stejný, jako rozdíl mezi vránou.

Má obě nohy stejné, zvláště pak tu pravou ;-)

+3/0
3.8.2017 12:32
Foto

B72r48o39n12i76s31l45a23v 92G90a39b54r70y77š 2182979151

Já jen, že heterosexuálové taky nejsou žádný svatoušci a oproti tomu je průvod ještě zlatý. ;-)

0/−4
3.8.2017 12:40

F74r72a62n68t49i47š72e32k 56C85h63m24e43l31a65ř 6598700

Průvod vůbec není zlatý, ale pro drtivou většinu je velmi otravný ;-€

+2/0
3.8.2017 12:43
Foto

B94r20o78n50i37s79l20a70v 36G79a58b18r78y83š 2362119931

To už je Váš problém. Pro mě jsou demonstrace, kterých je několik za rok, taky otravné. Navíc jsou náchylnější k násilí.

0/−2
3.8.2017 12:52

M68a83r69t19i13n 98P90e38t53v74a59d 4580779577182

Ta otravnost je podle všeho zdrojem přitažlivosti pro diváky i účastníky, kterých je každým rokem o něco víc.

Nebo snad máte na mysli tu drtivou většinu, která zůstane doma? - Ta ovšem nemá žádnou možnost zjistit, jestli otravný je nebo není.

+2/−2
3.8.2017 13:15

F87r21a17n22t87i36š33e44k 82C58h78m21e91l73a47ř 6168780

To si nemyslím, ale pokaždé vidím a slyším ;-)

Akorát čtu rád ve Vašem příspěvku skutečnost, že vidíte spojitost mezi fotbalovými výtržníky (je jedno, kterého klubu) a účastníky Prague Pride - obě skupiny jsou totožné ;-D;-D;-D

+2/0
3.8.2017 11:57
Foto

B86r42o36n96i74s11l84a16v 79G59a98b36r45y20š 2762129101

Opravdu? Copak se při průvodu zároveň demoluje i město?

0/−2
3.8.2017 12:53

I10v90a72n 29Š87t16í42p60e35k 3362548290789

Tolerance - respekt - podvolení. To my, mlčících 96%, opravdu chceme???

+4/−2
2.8.2017 23:52

M45a78r36t53i78n 89P25e81t89v46a15d 4360809557732

Tak tolerance a respekt jsou celkem pochopitelné. - Teď by to ještě chtělo vysvětlit, jak si má mlčících 96% představovat to vaše podvolení a jeho konkrétní důsledky. ;-)

+1/−2
3.8.2017 0:43

L44u55c23i67a44n 89P72a47p25a16z67i53a30n 5644247751585

Doufám, že přijde velmi málo lidí, když je to zbytečný festival.

+2/−1
2.8.2017 22:50

M61a59r79t63i56n 18P66e96t21v84a27d 4100369247612

To by bylo velice atypické: podle 35leté zkušenosti z 60 zemí se počet lidí v průvodu rok od roku zvyšuje geometrickou řadou.

Např. v Istanbulu začínali v roce 2004 se 24 účastníky, a v roce 2015 už jich bylo 160 tisíc. ;-)

0/−1
2.8.2017 23:14

K34a85r85e89l 79N40e61č44a54s 5163879380720

Je to nová forma tmářství.Omezování svobody jako triumf svobod nových.Radikální queer společnost je prý budoucností lidstva.

Jo,všeobecné dobro se zase bude vytvářet násilím.Tentokráte tyranií menšin.:-(

+3/−2
2.8.2017 21:48

M32a70r61t34i32n 39P77e29t94v92a80d 4980149117472

Velmi pěkné, pane Nečasi.

A teď schválně zkuste vysvětlit, v čem spočívá ono tmářství. Zkuste vyjmenovat ty svobody, které budou omezeny, jakož i ty nové svobody, které budou triumfovat. Zkuste popsat poznávací znaky a strukturu radikální queer společnosti, a též i důvody, pro které podle vás aspiruje na budoucnost lidstva. Zkuste také specifikovat konkrétní podobu očekávané tyranie, a objasněte mocenský mechanismus, který ji uskuteční a zajistí.

Když dokážete aspoň jedno z toho, bude možné váš verbální výron aspoň jakžtakž považovat za názor.

+1/−3
2.8.2017 23:04

K77a86r29e24l 79N53e91č94a78s 5373849770300

Pane Petvalde,oba jsme vzdělaní lidé a ve vší skromnosti musím dodat,že přece jen mám jednu výhodu empirickou zkušenost a to,že moje názory nepropůjčuji za žold.

Debata by to byla masivní,tak jen poněkud:Ekolog C.Amery to výstižně vyjádřil tím,že ve společnosti,kterou budujeme budepokácení lesa horší než prodej dětí do nevěstince nebo přejetý králík. Nebo co takhle prvnívýhonky aplikovaného tmářství jako Bechdel test stanovující přesné podmínky pro genderovou adekvátnost??

Ale vraťme se k nepochopeným menšinám .Výstižný jest článek jistého/jisté/Marie Feryny v posledním literárním časopise PATVAR.Budoucnost je jasná-je to radikal Queer.Co to je a co to žere?

Je už konečně potřeba skončit s izolovaností,zrušit sexuální a rodové normy/sic!/,očistit stigmatizované menšiny/včetně pedofilní komunity/,konec směšným a ponižujícím tradicím jako je klasická rodina etc.

Tato revoluce soft té kulturní v Číně se již rozhořela.

Chápu ,že jste vycvičen tyto zhůvěřilosti bránit,je dost možné ,že tomu i sám všemu věříte. A je vás více.Už Nietzsche věděl,že hlopostem a bludům se daří líp než v jedinci ve skupinách.

Jo obecně se vrací ideologická indoktrinace místo rozumu.:-)

+2/0
3.8.2017 10:06

M97a45r18t49i29n 38P33e88t23v65a74d 4140839827142

Pane Nečasi, samozřejmě nemohu ani nechci komentovat něčí podobenství a spekulace, o kterých se zmiňujete.

Neznáme se, proto o vaší úrovni a vzdělání nemám žádné pochybnosti. Přece jen ale nechápu, proč se ani trochu nesnažíte reagovat na můj předchozí příspěvek nějakým vlastním názorem.

----

Carl Amery se vyjádřil dost výstižně na to, abych s ním citovaný povzdech mohl beze zbytku sdílet: jen mi jaksi uniklo, jaký je podíl homosexuálů na prodeji dětí do nevěstinců nebo přejíždění králíků, což nejspíš budete vědět vy.

Bechdelův test je komiksový vtip, který ničím nepřesahuje svůj původní humor.

Marie Feryna (původně Jiří Feryna) je lehce zdivočelá alternativní transsexuální básnířka (zdaleka ne špatná), a tak trochu bohužel i aktivistka - přejme jí úspěšný průběh nadcházející operativní změny pohlaví, ale nepovažujme její fantaskní hyperboly za cokoliv jiného než právě fantaskní hyperboly. Ve svých 24 letech je jak se sluší a patří levičácká a radikální (vzpomeňte na slavný Churchillův bonmot o srdci a rozumu).

Sexuální, rodové, kulturní, společenské a bůhvíjaké normy a tradice nikdo zrušit nechce, a především ani nemůže: vznikají a nepřetržitě se proměňují pod vlivem toho, čemu Richard Dawkins říká "Zeitgeist". Totéž platí i pro obsah pojmu rodina.

Toho Nietzsche vám s radostí podepíšu: ne že bych vědomě patřil do nějaké skupiny, a možná ani vy k žádné nepatříte, ale kdyby to tak bylo, oba bychom se zajisté shodně přesvědčili, že houpostem a bludům se v těch našich skupinách daří stejně dobře, jako ve všech ostatních. ;-)

0/0
3.8.2017 13:04

M89a91r19t80i36n 59P96e76t28v68a23d 4920789787652

Vidíte - začal jsem tím, že nebudu něco komentovat, a pak to jako na potvoru komentuji. Tomu se říká nedopatřením nereflektovaná změna plánu. :-P

0/0
3.8.2017 13:09

M55a93r54t10i98n 95P57e71l58u83c71h 5235871737621

Takže už zase něco chtějí, už si zase něco vynucují, ještě jim nikdo neřekl, že se respekt nedá vynutit?

+7/0
2.8.2017 19:17

J49o75s68e18f 89H87a45n74y95á92š 2484489413

Pan Petvald za výdrž zaslouží mého uznání. ;-D

Jen doufám, že své příspěvky píše ve své pracovní době.VVV

+1/0
2.8.2017 16:44

M31a60r25t40i20n 44P10e28t19v39a82d 4140939437462

Pan Petvad si svou pracovní dobu určuje sám, a tak disponuje nebývalou časovou flexibilitou.

+3/0
2.8.2017 18:10

G32i51t86a 83H87o54r15á72k26o19v69á 4744677577786

Za co chtějí respekt? Ze jsou jiní? A o co se tím zasloužili? Toleranci mají.

+6/0
2.8.2017 14:35

M13a15r57t19i40n 37P33e56t81v77a38d 4620309657392

Respekt k životnímu stylu a názorům druhého člověka je automatickým mravním imperativem, který si nikdo zasluhovat nemusí. - A je přitom úplně jedno, jak se nám líbí, zda s ním souhlasíme nebo ne, či zda ho tolerujeme nebo kritizujeme.

Pokud druhého člověka hodnotíme podle svých vlastních zkušeností a postojů, bude naše hodnocení sice legitimní, ale bezvýznamné.

+1/−5
2.8.2017 21:37

I35v84a93n 11Š37t72í51p60e63k 3522758540519

Tyhle řečičky známe. Fuj.

+2/−1
2.8.2017 23:57

M24a10r73t34i60n 60P59e78t98v45a34d 4150949287402

To, že už ty řečičky znáte, je dobrý začátek, pane Štípku.

Následně by stálo za to postavit se k nim jako samostatně myslící chlap. Citoslovce vás zatím pasuje jen do pavlačové kategorie. :-P

+2/−3
3.8.2017 1:00

K11a19r25e52l 51N60e79č43a88s 5723569510390

Ještě mi poraďte,prosím,jak mám ten mravní imperativ naplnit právě k těmto skupinám ?Setkával jsem se vyjma pedofilů se všemi zástupci těchto menšin v přátelském,pracovním i kulturním styku a nikdy mne nenapadlo,že mám naplňovat mravní imperativ/myslíte Kantův/?Přesto si dovolím tradiční rodinu zvanou nukleární považovati za nejdůležitější stavební prvek zdravé společnosti.:-)

+2/0
3.8.2017 10:15

M63a96r54t86i60n 77P14e67t76v64a37d 4690149797562

O Kanta nejde - mám na mysli imperativ osobní, těsně spjatý s tím, čemu říkáme svědomí. To jsem koneckonců vyjádřil už jeho výslovnou definicí na začátku věty.

Nukleární rodina dávno není tím, za co ji považujete. Už nejméně padesát let se rozpadá a vytrácí - alternativní modely vysoce převažují, v leckterých zemích je už dnes víc rodin "single" než nukleárních. Možná by stačilo za ten nejdůležitější stavební prvek označit jednoduše rodinu, ať už je jaká je. To totiž funguje stále a spolehlivě. ;-)

0/0
3.8.2017 13:31

K85a57r76e31l 77N32e30č62a43s 5593129100620

Alternativní modely vysoce převažují...Kde?Rodinu,ať už je jaká je?To může být rodina Corleonových nebo nějakého nového Masona.Ale vážně:To ,že se něco děje ještě neznamená,že se to děje k dobru.Každá podobná tzn.modernizace měla svoje apologety.Zde jsou jistě též Vámi citovaný fundamentalista Dawkins,patří sem i filosof Singer etc.

Ale,prosím Vás ještě jednou,řekněte mi,co se ode mne čeká ve smyslu respektu k pohlavním menšinám/nebo už většinám?/.Jak mám tento respekt naplňovat?

A PS:Šibřinky Prague Pride etc. mi přijdou jako takový trochu zvrácený masopust a jsou mi fuk,jinakost beru případ od případu,homosexuálové jako sousedi mi nevadí vůbec,klidně jim dám cibuli.Pokud tam nebičují nahého dědečka. Ale jako problém to vůbec nevidím.Jak říkal Král Králíkovi:Když v tom žádný smysl není,ušetří nám fůru práce,protože ho tam nemusíme hledat. A zde se hledá NIC.:-)

0/0
3.8.2017 16:32

M30a39r45t86i14n 18P48e44t48v78a27d 4430499357432

Poněkud mě udivuje, že strkáte do jednoho pytle kvalitu rodiny a její strukturu, jako by to snad spolu nějak deterministicky souviselo (Corleone, Mason).

Jsem ten poslední, který by tvrdil, že to, že se něco děje, znamená, že se to děje k dobru - item ke zlu. Budoucnost zná jenom kávový lógr. My můžeme o věcech budoucích pouze spekulovat, což považuji za ztrátu času a energie. Nelze si nevšimnout, že věci předpověděné se nikdy nestanou, zatímco věci, které se staly, nikdo nedokázal předpovědět ani pár měsíců předtím.

Na vaši otázku odpovědět nemohu, protože vás osobně neznám. Mohu mluvit jenom za sebe, jestli z toho něco vyčtete. Nebudu například zpochybňovat životní hodnoty člověka jenom proto, že se neshodují s mými. Musím zohledňovat, že oba vycházíme z odlišných osobních zkušeností, prožitků a empirických poznatků, které jsou tomu druhému ve srovnatelném rozsahu nedostupné. Ta odlišnost mi nedává možnost kohokoliv soudit, takže nesoudím. Nesoudím například ani věřící, přestože biblická náboženství důvodně považuji za největší neštěstí a zlo, jaké kdy lidstvo potkalo.

Každý z nás má plné právo žít, jak sám chce, pokud tím neomezuje právo jiného. Po nikom nežádám, aby se choval a myslel jako já, a proto taky nikomu nedovolím, aby něco takového chtěl ode mě. Vždycky si uvědomuji, že nikdo neznáme jiné hodnoty než relativní. Diskuse je pro mě pokusem o vzájemné dorozumění, a ne soubojem o to, kdo má pravdu.

Prague Pride mě vůbec nezajímá. Zažil jsem kdysi Pride v San Franciscu, a víc vědět nepotřebuji. Ale rozhodně nehodlám mentorovat ty, kteří v něm nalézají nějaký osobní význam. A z toho důvodu ani nepřipustím, aby je mentoroval nějaký ignorant. Vadí mi, když lidé odsuzují něco, čemu evidentně nerozumí: to se pak nezmohou na nic jiného, než na vulgární verbální gesta.

Každý by měl vědět, že když mu něco nevoní, není to důkazem toho, že to smrdí. Jsou jiní, kterým to voní. Věřím jim to, přeju jim to. Respektuji jejich důvody, přestože jim nemusím rozumět.

0/0
3.8.2017 18:46
Foto

B41r60o24n80i55s10l86a12v 24G79a29b61r40y75š 2912539111

Tak tohle jste napsal opravdu hezky.

0/0
3.8.2017 19:36

K75a14r14e56l 34N91e81č10a71s 5173519190960

Já to ukončím,zdovolením bych k Vašemu textu mohl pustit komorní kvarteto.Biblická náboženství jako největší zlo.Hm.

Tak jo.Poslední,co ještě dodám je otázka,co to je za nedotknutelné poznání,kterému tzn,ignoranti na pochodu Pride nerozumí.?;-D;-DMějte se hezky,:-)

0/0
3.8.2017 20:47

M13a44r81t94i28n 11P97e86t28v17a29d 4520429717332

Díky za komorní kvarteto, pane Nečasi. :-) Zmínka o nešťastných biblických náboženstvích, jak jste jistě pochopil, vyjadřuje můj subjektivní názor. Rád vám ho solidně doložím, ale to by bylo na úplně jinou diskusi, která se zdejším tématem nesouvisí.

Nevím, z čeho jste zfabrikoval to "nedotknutelné poznání" - možná jste jen nepochopil mé poukázání na nedostupnost specifických zkušeností a z ní vyplývající neznalost. Já nic takového jako nedotknutelné poznání neznám, takže vám na vaši otázku odpovědět nemohu.

Ty, kteří Pride napadají, není proč označovat za ignoranty. Soudě podle nejčastěji frekventovaných námitek, jsou to nejčastěji lidé, kteří pavlačovou morálku považují za mravnost. Případně lidé, kteří vůči homosexualitě chovají určitou míru animozity, nebo s ní mají jiný nevyřešený problém, a ventilují to aspoň tímhle povrchním způsobem.

Gay Pride je homosexuální První máj. Na celém světě se už víc než čtyřicet let slaví jako každoroční připomínka vítězné pouliční vzpoury desetitisíců newyorských homosexuálů proti praktikám městské policie v červnu 1969. Jedinečnost tohoto policejního debaklu spočívá v tom, že odstartoval následnou dekriminalizaci homosexuality ve všech státech USA i v mnoha dalších zemích světa, které tenhle legislativní krok svým homosexuálům stále ještě dlužily.

Mějte se hezky. :-)

0/0
7.8.2017 10:30
Foto

V87l86a13s71t86i73m42i73l 30S39m83o36l32e98j55a 8389799607152

Na ně by nejspíš platila Krysařova píšťala:

"....a Krysař je ztrestal písní,

že žili v hnilobě a plisni."

+6/−1
2.8.2017 14:31

M82a25r26i58e 80Z73e52l12e87n85á 2954361819581

Dle mého názoru by se především všechny homosexuálně orientované osoby měly už preventivně důsledně zaměřit na to, aby jim během podobných akcí nenarušovali jejich nezadatelné právo na respekt ti, kteří se - jen Bůh ví proč - snižují k ubohému a lacinému pitvoření ve směšných oblečcích, přičemž se producírují krajně nevkusně zmalovaní, šišlající a jinak nechutně žvatlající. Je to něco snad tak nepředstavitelně náročné, zbavit se podobných primitivů, kteří logicky působí na veřejnost jen a jen kontraproduktivně?

+5/0
2.8.2017 14:03

M20a75r82t29i48n 47P20e39t12v18a73d 4870269717642

Vy se ale mýlíte, paní Zelená - kontraproduktivně to působí jenom na velmi malou část našeho obyvatelstva, tvořenou převážně různými xenofoby nebo homobijci. Nejspíš je dráždí, že se někteří z účastníků naschvál chovají přesně tak, jak je oni sami výsměšně znázorňují.

+1/−8
2.8.2017 14:20

D29a60n90i71e81l 66N50o72v69á54k 1891230306409

Mýlíte se, na rozdíl od paní Zelené, Vy pane Petvalde. Paní Zelená si jen popletla slůvko respekt se slůvkem tolerance (vynucená státní mocí). O hodnocení účatníků pochodu osob trpících sexuální úchylkou je mi odporné se rozepisovat.

+2/−1
2.8.2017 14:45

M85a44r42t57i54n 73P88e79t55v59a21d 4660719847242

Ať se snažím jak se snažím, o vynucování čehokoliv ze strany státní moci se nedočítám nic, jen cosi o narušování nezadatelného práva na respekt, aniž by paní Zelená objasnila, co si pod slovem respekt představuje, resp. jak by mohlo dojít k nějakému narušení práva na něj.

Pokud snad místo respektu měla na mysli toleranci, jak tvrdíte vy, pak se jedná o ještě větší nesmysl, neboť na toleranci nemá nikdo ani nárok, ani právo, a nelze ji žádným způsobem vynutit: nedobrovolná tolerance totiž není tolerance.

Dále paní Zelená píše cosi o primitivech, a míní tím zřejmě lidi, které nezná, a nic o nich neví. To je obvyklý postoj lidí zaujatých a zaslepených - podsouvají druhým vlastnosti, které si sami vymysleli. A nakonec se paní Zelená ještě poněkud kuriózně domnívá, že zná názory "veřejnosti".

Za mě všechno špatně, pane Nováku. V

+2/−6
2.8.2017 18:28

D49a16n84i35e39l 33N65o45v45á19k 1751520346199

Tolerance lat. tolerantia (snášenlivost) znamená též trpění, snášení, tedy též něco nepříjemného pro toho, kdo toleranci právě projevuje nebo je k ní nucen. Tolerance je v individuální rovině výsledkem zvažování možností, šancí, ohrožení, zisků a ztrát. Není důvod se domnívat, že tolerance nemůže být vynucená, výsledkem obav, strachu či kalkulu.

+3/0
2.8.2017 21:14

M59a92r57t95i18n 70P32e39t55v68a26d 4890409807452

Můžeme jistě rozlišovat mezi tolerancí spontánní a vynucenou. A nemám žádné námitky proti vašemu komplexnímu zvažování. Zároveň to ovšem nic nemění na mém přesvědčení, že vynucená tolerance je tolerance předstíraná, a tedy nepravá. Obsahem pojmu tolerance totiž pro mě není to, co dávám najevo, ale to, co cítím. Kdyby byla skutečná, žádného vynucování by nebylo třeba.

(Abstraktní koncept, o kterém diskutujeme, považuji za docela pěknou ukázku pohyblivých písků v sémantice. Nemá vyčerpávající definici, nemá jednoznačné rozpoznávací atributy, a jeho obsah závisí i na kontextu. Je proto běžné, že dva různí lidé takový pojem vnímají odlišně.)

0/−1
2.8.2017 22:33

I69v98a77n 87Š54t14í82p37e94k 3102618770969

Nechápu, proč příslušné orgány tvrdě nezakročí hned jak se ty ohavné zmalované úchylné a mládež ohrožující stvůry objeví na veřejnosti.

+1/−1
3.8.2017 0:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.