- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je krásný. Bez ohledu na výsledek dnešního přepočítání úcta těm, kdo to projektovali a postavili (moc pěkně, chlapci, jste to udělali). Snad nedopadne jako ten ivančický.
Železniční mostpřes Vltavubyl vystavěn v letech 1886–1889, otevřen byl potom 20. listopadu1889. Je 253metrů dlouhý, 68 metrů vysoký, váží 940 tun a obsahuje 329 000 nýtů. Mostvyrobila Pražská mostárna za 510 000 zlatých. Byl vybudován jako součást Českomoravské transverzálky Ve své doběbyl druhou nejvyšší mostní stavbou v celém Rakousku a zaujal tak hned druhémísto za mostem Trisana v Alpách.
Je to železničnímost na trati Tábor - Písek. Výška nad Vltavou byla 65.5m. Technický popis jena adrese:http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/prepocet-zeleznicniho-mostu-v-km-41-791-trati-tabor-pisek-cervena-nad-vltavou/
Velká budova pod mostem byl Skleněný zámeček. Před válkou to byla Ozdravovna apensionát pražských policejních zaměstnanců. Během války a ještě trochu po tobyla ozdravovna Péče o mládež. Byla to ozdravovna pro děti ze sociálně slabšíchrodin, které měli vážnější zdravotní problém. Pro tuto ozdravovnu neexistovalaválka, ozdravovna dostávala zvláštní příděly potravin a děti měli jedinoupovinnost: týdně zvýšit váhu o 200g. Kdo to nedokázal, dostával další týdem 3x denněpolévkovou lžíci rybího tuku. Po obědě hodinu spánku, kdo nespal, nesměl sekoupat. Výborná strava, nádherná krajina. A přestože byla okupace, učitelé násučili vlastenecké písničky. Já tam jezdil celou válku. Každý rok výlet k Podolskémumostu, který už byl dokončován. http://www.panoramio.com/photo/61324824
Most u Červené nad Vltavou...legenda, dnes v zoufalém technickém stavu, bude vyměněn v nejbližších letech.
Fakt most? Já myslel, že je to položený jeřáb, který byl po vztyčení použit pro výstavbu Orlické přehrady. Tak zase nic...
Kde jste všichni epigoni, konečně je tu MOST!
Nejsem si jist slovem "Masivní" v nadpisu. Tento viadukt je podle mě "subtilní" nebo něco takového. Působí lehce a masu neobsahuje.
Údolí vypadá i po zaplavení pěkně, těžko si představit, jak to tam vypadalo před vybudováním přehrady. Někde v těchto místech jsem kdysi při bruslení zakopl o komín, tam by mě zajímalo, od kterého domu :-)
Mimochodem dodnes, i po 130 letech, patrne nejvyssi zeleznicni most u nas, pokud merime ode dna udoli a ne od hladiny prehrady.