Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Erdogan mohl zemi demokratizovat, místo toho přišel protipuč, říká turkolog

Přesně před rokem přišly z Turecka zprávy, že vojáci obsadili důležitá místa a že se snaží svrhnout prezidenta. Puč se nakonec nepovedl a hlava státu jeho zmaření prezentuje jako vítězství tureckého lidu. „Erdogan však mluví jen za svých padesát procent voličů,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz expert Petr Kučera. Dodává, že vláda Turky s jiným názorem společensky likviduje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L47u87c90i37a14n 51P27a70p79a97z17i97a17n 5234987851435

Turecko do NATO nepatří. Nechci chránit jejich hranice jako členská země NATO. Nebo ať si tam jsou s USA, ale pak nechci, aby zde byla Česká republika. Rakousko i jiné evropské země také s Tureckem v NATO nejsou a nevadí to. O genocidě Kurdů prováděnou touto členskou zemí NATO, prý bratří ve zbrani, je neméně ostudné, tak jako neschopnost uznat genocidu vůči Arménům a neustále blokovanou uzavřenou turecko-arménskou hranici již více jak 25 let. Naše diplomacie mlčí a dělá mrtvého brouka.

+1/0
16.7.2017 8:44

J65i65ř34í 77T15i48n15t36ě97r84a 6420259893300

Vážený pane Papaziane,

někdo tomu říká genocida, někdo zase úspěšné potlačení protitureckého povstání.:-/

P. S.

Pokud je mi známo, tak ČR tento turecký čin oficiálně neuznala za genocidu.

0/0
17.7.2017 12:53

T17o13m80á21š 97Z16e57m31á68n69e80k 2837374872205

Nemohl demokratizovat nic. Člověk, který nasadil cenzuru internetu a zakazuje hudební produkci určitě ne. A nesvádějte to na puč.

+4/0
16.7.2017 8:36

M12a81r40t82i72n70a 43N15o36v42o49t84n10á 1164662837548

Turgolog, nefrolog, nekrolog ;-D Na idnes dostává čeština pravidelně na zadek.

+2/−2
16.7.2017 8:33

M88i77l10a93n 36Z12e10l78e84n44k96a 1636954308219

Islám nemá s demokracií nic společného.

+5/0
16.7.2017 7:44

J26i26r95i 12D12o42m27i58n72i97k 1531788581310

Ale má, jen nemáte povědomí ani o islámu a ani o demoracii. Svět není černobílý

0/−1
16.7.2017 8:11

T57o25m12á85š 35Z94e58m87á25n74e78k 2397134862365

Buď my, nebo oni. Buď náš způsob života, nebo jejich. Buď naše zákony, nebo jejich. Svět je černobílý. Šaría a demokracie dohromady nejde.

+3/−1
16.7.2017 8:45

Z46d50e39n21ě37k 67B83e19r63á81n22e70k 2288365956812

V Česku máme Turkologa,tedy na každý ždibec na světě my máme svého loga. Jak se něco někde semele hned se vyrojí nějaký zaručený odborník a dává svoje rozumy. Pochopitelně za peníze.

0/−4
16.7.2017 7:05

J33a51n 57H37o28r93n77í70k 6353617385107

Přitom se dá všecko pěkně vyřešit v hospodě, žejo?

+3/0
16.7.2017 10:40

A30n33t71o38n39í32n 36N56e24b67u30ž62e72l15s47k13ý 7225339406600

No, demokracie to není, ani omylem, aspoň je to ukázka toho, jak by mohla skočit absolutní většina ve volbách, pro"jednoho muže", tak snad nepodlehneme hezkým slibům.

Každý máme nějaké svoje priority, tak se jich držme.

+1/−6
16.7.2017 6:49

Z28d91e54n86ě54k 59B17e51r72á67n84e74k 2398825876392

Pletete se v GB a nebo v USA mají většinový systém a demokracii je tam opravdová a ne taková o ničem jako u nás.

+2/0
16.7.2017 7:06

A19n82t41o95n98í49n 67N65e30b94u63ž23e55l73s57k12ý 7315769806380

Asi pletu, jen vím , co nechci.

+2/−2
16.7.2017 7:19

V77á84c82l78a24v 84R82o55u81d54e32n89s26k18ý 9932380901435

Máte v tom poněkud guláš! Většina hlasů ve volbách není totéž co většinový systém!

0/0
16.7.2017 13:05

J60i78ř34í 88J66o59z95a 3938943980201

Ty plakaty vypadaji jak z dob komunismu :D

0/0
16.7.2017 4:54

O81l53d61ř11i59c60h 34S10m61u80t24n65ý 2210822754725

Turkolog? "Odborník" na politické poměry v ČR je čecholog? A má kolegy němcologa, slovákologa, polákologa, číňanologa...?

0/−6
16.7.2017 1:46

A73d95a47m 79N28o20v86á25k 5124136885272

Turkolog ze zabývá turkickými národy/jazyky. Podobně jako indolog nebo japanolog, nikoliv však bohemista nebo germanista. V

+5/0
16.7.2017 4:13

P33e82t30r 88S83o45k98o11l 8692871667561

1) Kde na světě dav lidí odzbrojil stovky po zuby ozbrojených vojáků na tancích, kteří měli rozkaz bojovat?

2) Kde na světě krouží hodiny prezidentský speciál nad vzdušným prostorem země ve které probíhá pokus vojenský převrat a rebelské letouny F16 pálí na policejní ústředí?

3) Kde na světě probíhá dogfight stíhacích letounů bez jediného sestřelu? Víte, že jeden z rebelských pilotů byl ten který sestřelil několik měsíců předtím ruské SU-24 u Tureckého vzdušného prostoru?

4) Kde na světě jde prezidentský speciál na přistání na letiště, které je stále pod kontrolou rebelů, jsou vypnuta světla na přistávacích drahách?

5) Kde na světě zůstanou loajální vojáci v kasárnách?

:-P

+4/0
16.7.2017 1:40

M68a38r39t62i46n 22K23o15v90á86ř 1311966560284

Vtipny je, jak se desime vzniku toho autoritarskeho režimu v primem prenosu, ale sami k tomu tez smerujeme - po volbach tu bude premierem clovek,který ma take velké autoritarske chute a kteremu budeme všichni patřit.

+6/−5
16.7.2017 1:32

R90o71s66t46i98s55l71a16v 76K77a59l34i81n74a 6828730129856

bude tam zase puc, Erdogana vyperou.

0/−1
16.7.2017 1:21

T39o90m21á89š 79T33a78t88í89č83e36k 5460602330428

Aby mohl přijít protipuč, musel by se předtím logicky nějaký ten puč odehrát. :-P

0/0
16.7.2017 1:13

T65o54m37a43s 33V87r20l83i61k 8617605137214

Hitler mohl zemi demokratizovat, misto toho prisel pozar Reichstagu. Tak to vidim ja. Pravda, jem jen blby Cech v Kanade a zadny turkolog.

+1/−1
16.7.2017 1:11

J40a48n 31D26u83d45e67k 2640172117903

V podstatě Turecko přechází na diktátorský styl vládnutí. Erdogan je klasický blízkovýchodní diktátor, . Jako není to žádný zázrak, ale myslím, že se s ním dá dohodnout.

+1/0
16.7.2017 0:42

M42i66l19o65s87l79a40v 27J36a91n26o29u55š39e77k 3966293173588

Turkolog je dost naivní, jestli opravdu věří tomu, že to byl pokus o puč. Ostatním je jasné, že to bylo divadlo s cílem zlikvidovat poslední zbytky opozice s nějakým vlivem, která mohla něco změnit.

+6/0
15.7.2017 23:58

M37a29r30t67i57n 50B61u20s61i25d65e76a 4583530

Sice mám pochopení pro fantasty všeho druhu... ale sám zůstávám realistou.

S něčím takovým, jako ozbrojený puč se nedá laškovat..to nelze odhadnou, jakou reakci to vzbudí v ostatních složkách armády a ve veřejnosti ..a jakou lavinu to spustí.

Vždyť chybělo málo..včetně sestřelení letadla se samotným Erdoganem.

Jako konspirační teorie dobrý...ale jako vážně míněný názor ..naivní úlet.

Překvapuje mě ale, že taková blbost je i záměrně šířena.. Tedy vlastně nepřekvapuje.. ono se to to docela hodí k nějakým propagandistickým účelům, a to pak moc nezáleží, jak moc velká blbost to je..ale o to, kolik emocí to vyvolá.

+1/0
16.7.2017 0:22

J46i11ř66í 77O53s95i81n31a 5437752282245

Byl by hloupý, kdyby si nedokázal vymyslet historku o přímém ohrožení svého života. Kouzelné bylo taky žádání Německa o azyl, aby se přesvědčil nakolik no Merklová podpoří. Mohl klidně přistát v Řecku nebo Rusku, ale asi nechtěl volat Putinovi tak pozdě v noci kvůli takové banalitě.;-D

+1/0
16.7.2017 0:27

M28a75r85t16i48n 47B57u57s72i70d21e98a 4613240

Sám dole píšete, že jakýkoli puč je známkou slabosti systému. Myslíte si, že se Erdogan chtěl světu takhle prezentovat? Jako slabý prezident, pod kterým se kýve křeslo? Myslím, že to je to poslední, co jakýkoli vrcholný představitel země potřebuje pro svoji zahraniční prestiž.

0/0
16.7.2017 0:41

M35i68l77o11s69l25a67v 75J18a38n21o28u75š20e75k 3166843533488

Myslím, že upevnění moci a protlačení prezidentského systému je pro něj mnohem mnohem důležitější, než co si o něm myslí svět. Byl to risk? Možná, osobně si myslím že ne, neriskoval by zbytečně život, takže stíhačky měli pravděpodobně v rukou "herci", co ho naopak měli chránit. A nepochybuji, že to celé bylo kontrolované divadlo. Někteří vojáci a důstojníci pravděpodobně věřili, že jde o puč, ale Erdogan nikdy v ohrožení nebyl.

+1/0
16.7.2017 1:15

I43r32e84n34a 54V76r27á28n10o79v74á 5892662265384

Ti, kdo ho prováděli, nejspíš to jako pokus o puč mysleli. Je otázka, jestli neměli nějaké podstrčené informace...

0/0
16.7.2017 8:23

M69i23l52o41s15l13a56v 51J66a57n94o29u71š46e81k 3656853663598

Někteří si to mysleli určitě, to souhlasím. Bez vyšetřování se asi podrobnosti ale bohužel nedozvíme :(

0/0
16.7.2017 8:41

M27a91r50t44i32n 34B52u95s66i94d43e47a 4533120

No nevím, jestli kdy v nějaké zemi bylo prvotní reakcí po prodělaném vojenském puči prohloubení demokracie..

Jestli se někdo v zahraničí na tomto puči podílel (byť pasivně) má pořádné máslo na hlavě. A abych pravdu řekl, moc se mi nezdá, že by pučisté do toho šli, kdyby necítili zahraniční podporu..že jejich převrat svět uzná a bude uznána jejich legitimita.. Natolik je zase Turecko zaintegrováno v určitých mezinárodních strukturách, aby na takovém názoru nezáleželo..

+2/0
15.7.2017 23:42

J46i50ř62í 63O53s48i45n85a 5797282762595

Odskákalo to 50 000 lidí, kteří skončili za katrem. Ten počet lidí představuje jenom v Česku skoro armádu a policii dohromady. Jestli má Turecko 500 000-ovou armádu, tak je to skoro doslova decimace. Integrace v mezinárodních strukturách je Erdoganovi k smíchu stejně jako předsednictví Saúdské Arábie v komisi OSN pro lidská práva.;-D Jemu jde čistě o jeho "nesmrtelnost" v dějinách.

+2/0
15.7.2017 23:51

M57a55r80t28i24n 88B32u16s98i46d29e77a 4293170

No dobře, ale to je jako byste Churchillovi vyčítal, kolik německých civilistů zahynulo při bombardování německých měst.

Nejsem žádný fanda Erdogana.. ale chápete příčinu-důsledek?

Úplně abstrahujete od ozbrojeného pokusu svrhnout demokraticky zvolenou vládu (bez ohledu jak se nám líbí nebo nelibí). Prostě od toho, co je větší zlo.

0/−5
16.7.2017 0:01

J62i16ř88í 56O32s19i50n27a 5347952282125

Jakykoliv puč je předstupněm občanské války. Jestli se v nějaké banánové republice o něj lidé pokusí, znamená to, že je buď jejich systém slabý a jde jim o moc nebo podstatná část společnosti je silně nespokojená. Měly být vypsány nové volby a Erdogan se měl odebrat do důchodu, když dopustil rozdělení vlastní společnosti.

+2/0
16.7.2017 0:19

J42i28ř24í 40O21s31i67n72a 5767962252485

Jenom hlupák nevidí, co je Erdogan zač. Těm šmejdům, jemu podobným, jde jenom o moc. Přitom jsou směšní, jak si myslí, že si svou velikost vezmou do hrobů;-D hloupá planeta.

+4/0
15.7.2017 23:30

J80i54r24i 46D12o10m31i84n43i45k 1841388961330

Erdogan byl legitimně a demokraticky zvolený president své země a zabránil s masovou podporou lidí tomu, aby moc násilně převzalo pár generálů. O ničem jiném to není. Stejně, jako on, by se zachoval jakýkoliv president a nebo vláda v jakékoliv demokratické zemi. I zde.

+1/−10
15.7.2017 23:43

P94a67v19e39l 30V84e98s21e56l14ý 4913676344961

To je opravdu velmi jednostranné vidění situace.

+6/0
15.7.2017 23:48

M20a56r39t65i90n 50B75u77s93i13d24e34a 4743430

Tak je to zjednodušené...ale viděno z té jedině správné strany.

Nebo se na to dá dívat z opačné strany? Že vojenský převrat byl v pořádku a měl uspět?

Zásadní výtky vůči demokracii v Turecku nebyly (to by nemohlo být v NATO a předmětem namlouvání s EU)..

To, kam se demokracie v důsledku toho dnes posouvá, to je věc jiná..

0/0
16.7.2017 0:10

P67a95v42e85l 43V87e36s10e62l46ý 4753396484681

Ta jednání s EU se vedou 20 let, takže určitě jde o maličkosti,máte recht.A NATO/Američané turecko potřebují,tam je demokracie každému jedno.Vždyť amíci přechází i to,že ozbrojená složka ciziho státu napadá na americké půdě americké občany.

0/0
16.7.2017 0:44

J97i20ř54í 44O75s34i73n86a 5167292462555

Je to prachsprostý autoritář, který obelhal Turecko podobně, jako Hitler Německo. Kdyby byl demokrat, tam si nenechá schvalovat posílení svych pravomocí, ale deleguje je na nějakou "radu starších" nebo převezme Švýcarský model s referendy.

+3/0
15.7.2017 23:59

M57i26c72h15a25l 95C20h65a52l59u70p15a 6338450699193

A jak vite, ze ten puc sam nenaplanoval?

+2/0
16.7.2017 0:08

M92a92r88t60i11n 16B79u82s58i78d58e49a 4683800

No dobře, vy vidíte, co je Erdogan zač (tedy spíše, co se o něm u nás píše).

A co víte o těch pučistech, kteří se pokusili o vojenský převrat? To je nějaká demokratická opozice? Nebo nějací spasitelé, kteří pochopili, že Erdogan je diktátor (byť demokraticky zvolený) a vzali na sebe těžké břímě zodpovědnosti za demokracii?

0/−2
15.7.2017 23:52

J89i23ř48í 87O40s19i36n57a 5307792292825

V Turecku mělo stačit zatknout pár hlavnich pučistů a byl by Erdogan tolerovatelný, 50 000 lidí je tak obrovské množství, že být to čistě organizátoři a ne likvidovaná opozice, tak se musel puč povést. Turci si užijí nejméně 15-20 let "normalizace", než Erdogan natáhne bačkory.

+4/0
16.7.2017 0:09

M25a47r48t48i21n 39B63u63s92i22d39e85a 4533500

No máte pravdu, že o počtu zatčených se dá diskutovat. Ale žádné objektivní normy na to nejsou..a zodpovědnost (a chcete-li trumfy) drží v ruce Erdogan. Jak s nimi naloží, jestli správně nebo nesprávně..to je teď jeho věc. On je zodpovědný..a on ponese následky.

+2/0
16.7.2017 0:33

J46i88ř56í 46O47s69i95n70a 5697572662455

Naprostý souhlas

0/0
16.7.2017 0:59

P15e59t82r 45M71i18c40h28a89l 2410444191672

Pokud ty následky neponeseme všichni ...

0/0
16.7.2017 1:04

J28i85r14i 86D76o83m62i43n88i72k 1461118831420

Pro mne je podstatné, že mám v Turecku dlouhá lét dobré obchodní a dnes i osobní přátele, rád tam jezdím a cítím se tam bezpečně, často lépe, než tady .

0/−9
15.7.2017 23:22

P59e85t53r 76S90o81k74o33l 8142801577501

Who cares?

+1/0
15.7.2017 23:25

J30i54ř35í 60O15s54i46n77a 5287832902835

I v Severní Koreji najdeš přátele za pár stříbrných.;-D

+4/0
15.7.2017 23:31

P92a72v13e12l 25V86e45s44e86l75ý 4803426454641

Bezpečněji než tady...každá diskuze musí mít oponenta. Ale argumenty musí být příčetné.

+5/0
15.7.2017 23:45

J52i36r91i 93D81o33m39i35n62i18k 1171388671910

To není argumet, to je má opakovaná osobní zkušenost.

0/−5
15.7.2017 23:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.