- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Podle byl navržený kariérní řád dost špatně navržen, ale pořád lepší než nic. Teď postupně přibude na středních školách během 7 let 30 000 studentů v ročníku (to znamená nejméně o 2000 učitelů SŠ ročně více+ asi 1200 co odcházejí do důchodu, tedy 3200 na SŠ (kde se doteď spíše propouštelo), zároveň budou potřeba i učitelé ZŠ a na VŠ trochu později také budou chybět lidé.
Pokud se nic neudělá, tak prostě nebudou učitelé ani dobří ani špatní (nebudou žádní) , zvláště učitelé matematiky, fyziky, chemie ..(už teď jich málo studuje) a učitelů angličtiny (těch studuje dost, ale moc jich nejde kvůli penězům učit, když jinde dostanou o dost více.).. Je pravda, že učitelů předmětů jako občanka, dějepis..je dost, ale když dějepisec uči fyziku, pak to většinou nedopadá dobře a na VŠ j (zvlášť technické) je to velmi znát.
reforma školství v první řadě, ve stopách Finska....
Možná ano, ale uvědomte si, že ve Finsku jsou pedagogické školy ty nejprestižnějí v zemi a hlásí se tam 10x tolik lidí než berou. Učitelství tam má obrovskou prestiž a je jedním z nejlépe placených povolání. Nevím jak byste přesvědčil naše lidi, kteří spíše závidí prázdniny, než by si dovedli představit teď v ČR učitelské platy kolem 60 000 Kč.
Nikdy nikdo nikoho nic nenaučil. Vždycky se to musel naučit sám. To jste ještě v zivotě nepochopil pane inženýre?
Napůl máte pravdu, ale škola dává motivaci a směr, a často se lze opravdu hodně věcí naučit ve škole, pokud se tomu studenti v podstatě nebrání.
Takže vzdělání právě těch dětí za investici nepovažujete?
Nebezpečí vzniku stovek nesmyslných a drahých komisí a úřednických míst je dočasně zažehnáno.
Ano, asi je to tak dobře. Mám osobní zkušenost jako učitelka na státní škole a myslím, že v kariérním řádu chyběla jedna zásadní informace - kolik financí navíc a z čeho díky této změně školství dostane. Členění na "začínající a zkušené" učitele podle mého názoru českému školství nepomůže, české školství se potřebuje zbavit přebujelé administrativy a nedostatku peněz. Jen se trochu obávám, aby nyní nenastalo "vakuum", to že byl tento návrh zamítnut jistě neznamená, že změny a finanční podpora nejsou zapotřebí. Jistě, jsou dobří a špatní učitelé, ale je jasné, že ve školství zůstanou jen ti, co ve své práci vidí i hlubší smysl, protože rozdíl v platu začínajícího učitele a toho, co učí 20 let se v průměru pohybuje v rozmezí několika stovek :). Myslím, že mnoho lidí si začíná uvědomovat, že na dětech záleží a tak zůstávám optimistou :)
Ještě zásadnější informace by byla, odkud se ty "finance navíc" vezmou. Komu se naopak ubere nebo která investice se kvůli tomu nerealizuje nebo zda se ty peníze vypůjčí a budou je jednou splácet naše děti a vnuci.
Zdravý rozum jednou zvítězil. Ve sněmovně neprošel kariérní řád pro učitele. Paskvil, který zavádí groteskní pseudotituly jako "vynikající učitel", kterým se adept stane chronickou účastí na školeních a vyplňováním formulářů nemá právo na existenci.
No,oni učitelé už svou kariéru do rukou vzali - logickým,tržním způsobem: když se půjdete ve všední den odpoledne a večer podívat do kteréhokoli pražského mekáče nebo KFC,uvidíte de facto doručovací lyceum v přímém přenosu. Volný stolek nenajdete. A takhle se to asi má dělat: než kvůli usmoleným pár ministerským stovkám postupovat atestace a splňovat tucty kritérií, stačí být dobrý lektor a vydělat si mnohem víc vlastním úsilím. Když jeden z posledních skanzenů socialismu natřete nabílo jakýmsi kariérním řádem,pořád to zůstane socialistickým skanzenem...