- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nemůžu si pomoct, ale podle mého tragédii zabránil ten pilot, který do éteru oznámil, že Air Canada přistává na TWY. Kdyby to neudělal, dispečer by se to dozvěděl až z fireballu.
A který dispečer ho na tu zaplněnou dráhu navedl?
Podle médií není zcela jasné, kolik bylo v přistávajícím kanadském letadle a ve čtyřech strojích čekajících na vzlet lidí. K nejtragičtějšímu leteckému neštěstí došlo v roce 1977 na letišti na kanárském ostrově Tenerife, kde při srážce dvou letounů během vzletu jednoho z nich zemřelo dohromady 583 lidí.
Si dějaksrandu, to nevědí kolik lidí je v kterém letadle jak přistávajícím, tak startujícím?
Příslušné úřady si to jistě zjistí, aerolinky mají přesné počty. Nevěděj to jen média.
Tady je to celkem hezky nakreslené:
http://www.jacdec.de/WP/wp-content/uploads/2017/07/2017-07-07_C-FKCK_A320_AC@KSFO_MAP1.png
ti piloti museli být slepí, vždyť měli světla těch letadel na zemi přímo proti sobě...
Muselo jim být jasný, že se neblíží k ranveji...A ještě se zeptá, že tam vidí nějaká světla...A vedle měli osvětlenou volnou přistávací dráhu...
Si myslím, že by se nic nestalo, protože by si toho pilot stejně všimnul.
Otázka je, jestli by s tím pak ještě mohl něco udělat. V letadlech, na která sedal, bylo v tu chvíli pár stovek lidí.
Cokoliv závisí na rozhodnutí lidského mozku, se může pokazit. Zkrat může mít každý a když dají přistávací dráhu vedle pojížděcí, nevšimne si chyby ani věž. Pořád mám v paměti čelní srážku tramvajek v Ostravě, protože řidič měl čekat a jednou zapomněl...
Podle toho, že na taxi u pravé dráhy čekala odlétající letadla to vypadá, že levou dráhu nepoužívali. Takže byla nejspíše zhasnutá a piloti prostě zamířili na světla pojížděčky v domění, že je to pravá dráha. Ale i tak, splést si osvětlení na dráze s pojížděčkou je síla.
To je peklo zdejší novinařina...
Když člověk rozklikne odkazovaný článek, místo zdejších spekulací přesné info a čísla...
140 pasažérů ve vzduchu...
400 feet go around...
copak v juesej, tam je vse genialne vymysleny
Pokud opravdu přistával na TWY, není mi jasné, jak to dokázal? Vypnutý nebo nefunkční ILS?
+1 ILS by ho tam přece nemohl stáhnout. A přistávat na takovéhle letišti s velkým letadlem bez něj??