Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M95a18r65t95i80n 49N18e71p81l 4704122206268

Opakuje se tu, že si spletl dráhu přistávací s pojížděcí, to se mi ale moc nezdá. Pojížděcí dráhu do ILS nelze zadat. Spíše zaměnil left a right. Otázkou také je, jaké bylo v té době počasí. Pokud nebyla snížená viditelnost, tak by si dle mého musel té chyby vizuálně včas všimnout i sám pilot. I za snížené viditelnosti by ho zřejmě varoval TCAS (i když za toto ruku do ohně nedám). Jsem vážně zvědavý na nějaké detailnější a odbornější vyjádření. Pokud byste někdo něco měl, prosím o odkaz.

+37/0
doporučit
11.7.2017 21:59

M81i91c18h15a89l 90Š46t37ě13p48a50n69o75v56s23k54ý 5901971776

"Letadlo v Kanadě...", "na letišti v San Francisku" - to asi neee...;-D

+26/0
doporučit
11.7.2017 21:39

Š18i70m71o54n 56Č43u27d76a 8478109517836

Zaznam rozhovoru ve zkratce:

AC759 (to letadlo): Vidim na te draze pred sebou nejaka svetla, fakt tam muzu pristat?

SFO (ridici vez): Na te draze nikdo mimo vas neni.

AC759: OK, pristavame.

nekdo jinej: Kam tem chlapek leti!!?? Pristava na pojizdecku.

SFO: Dejte si kolecko.

AC759: OK, kolecko.

SFO: Vypada to, ze jste pristavali na pojizdeci.

United1: Air Canada nam proletel primo nad hlavou.

Tedy: hlupak za kniplem videl pred sebou svetla ostatnich letadel a stejne by to tam soupnul. Nastesti ten "nekdo jiny" zalarmoval vez, a operator zase nastesti zareagoval okamzite a poslal ho dokola, takze ostatnim jen probzucel nad hlavou.

Asi tak pro vsechny teoretiky zde ;)

+29/−1
doporučit
11.7.2017 22:55

T35o64m94á39š 84K19u63c51h66a37ř 3227551488881

A takový to mohl být pěkný díl kanadského seriálu Letecké katastrofy. ;-)

+30/−3
doporučit
11.7.2017 22:50

J48o66s93e26f 72B14í61b41a 6479700344587

Kdyby to psal -ert- nebo -aba-, tak by titulek zněl: Pilot kvůli stresu z vedení země Trumpem přistával na zaplněnou dráhu, tragédii zabránil dispečer ;-D

+49/−9
doporučit
11.7.2017 22:22

M89a38r51t90i93n 53N77e82p55l 4394892476598

Takže podle odkazovaného článku přistání v noci a záměna R28 za taxiway C. I tak je to ale divné. Pokud přistávali s ILS, tak k tomu snad ani nemůže dojít. Samozřejmě ale mohlo být ILS mimo provoz (stejně jako tomu bylo u nehody Asiany na tomtéž letišti). Poku by se jednalo o manuální přiblížení a přistání, je samozřejmě lidská chyba možná, ale piloti tam jsou 2 a že by si toho ani jeden z nich nevšiml... Runway má naváděcí světla, PAPI a její osvětlení je samozřejmě úplně jiné než u taxiway. Navíc by pilot musel vidět osvětlení letadel na této taxiway. Pokud by to někoho zajímalo, tak zde odkaz co zhruba tak mohl pilot vidět (noční přistání na tutéž dráhu): https://www.youtube.com/watch?v=rNMtMYUGjnQivné

+13/0
doporučit
11.7.2017 22:27

M13i33r70o65s62l32a81v 15K88o48n10e13c42n47y 2209451636398

Mimo to, letadla na vzlet seřazená 4?? Co to je za nesmysl? Na RWY je v jednu chvíli pouze jedno letadlo, ostatní vyčkávají na taxiway, tj před vjezdem na runway..

+17/−2
doporučit
11.7.2017 22:29

T46o48m55á66š 72K57r23á59l 3388988187989

Tohle mi pripomelo jeden uz trochu starsi trolling na ktery se chytnula asi cela zpravodajska redakce. Vsem co vladnou aspon trosku anglictinou verele doporucu, vzdy kdyz to vidim, tak se musim smat...

https://www.youtube.com/watch?v=17GbGmDORwk

+7/0
doporučit
11.7.2017 23:06

M11i17r90o91s12l48a98v 18K65o65n45e20c89n35y 2199531826178

Je takový problém dát tam fotku A320??

+9/−3
doporučit
11.7.2017 22:26

J23i53n19d89ř44i79c85h 54T20ů20m36a 1634232827148

Podle toho, že na taxi u pravé dráhy čekala odlétající letadla to vypadá, že levou dráhu nepoužívali. Takže byla nejspíše zhasnutá a piloti prostě zamířili na světla pojížděčky v domění, že je to pravá dráha. Ale i tak, splést si osvětlení na dráze s pojížděčkou je síla.

+4/0
doporučit
12.7.2017 8:03

M80a56r17t11i93n 48H12u79d97e93c36e58k 3303579299733

Ctu ten clanek dobre? Ja to pochopil tak, ze jsme mohli mit nejvetsi havarii vsech dob, ale bohuzel to nevyslo. ??!

+7/−4
doporučit
11.7.2017 22:34

P15a46v83e89l 27O64b30d31r45ž81á90l21e44k 6936814608632

Tady je to celkem hezky nakreslené:

http://www.jacdec.de/WP/wp-content/uploads/2017/07/2017-07-07_C-FKCK_A320_AC@KSFO_MAP1.png

+3/0
doporučit
12.7.2017 10:19

O62n81d34r24a 14P80r37o24c59h82a41z23k32a 4668806159731

Hrdina!

+3/0
doporučit
11.7.2017 22:13

V51o72j95t28ě83c59h 20B35a19l81a13č 4173964474397

Pristaval v noci a asi si spletl drahu s paralelni pojizdeckou. Doporucuju mrknout treba na avherald.com, kde z toho nedelaji takovou kovbojku. :)

+3/0
doporučit
11.7.2017 21:48

L72u76k95á42š 24H92o76r31k34e17l 2855502973635

Dole reklama na Air Canada :-)) Jak dojemně cynické :-)

+3/−1
doporučit
11.7.2017 23:30

V64á76c27l68a71v 97H63r76a13d51i55l 3244428112731

no tak to je teda opravdu katastrofa :-P

+3/−1
doporučit
11.7.2017 22:51

M39i76c29h19a63l 27Z88e51l87e37n51ý 6274653195776

Mne ten clanek prijde trosku popleteny.

Ze by pristaval na pojizdeci draze, to je krajne nepravdepodobne.

A i kdyby, 4 letadla neni tak moc, aby to nestihl bud znovu zvednout, kdyby ta letdla byla "na zacatku" a nebo ubrzdit/stocit na travu, kdyby byla "na konci".

+2/0
doporučit
11.7.2017 22:42

T84o94m55a58s 90M22a41r18e43k 1699353308302

Přeji klidný let :-)

+2/0
doporučit
11.7.2017 22:41

M80o98j23m29i47r 53P14e96ř31i32n18a 6228760486

Jak se toto může stát v době automatických naváděcích systémů je mi skutečně záhadou.

Ledaže je pilot vypnul, aby si zase jednou vyzkoušel, jaké to je přistávat sám.

+3/−9
doporučit
11.7.2017 22:13

E74v51a 16H87a84s90n17í95k96o33v29á 1694641946164

Cokoliv závisí na rozhodnutí lidského mozku, se může pokazit. Zkrat může mít každý a když dají přistávací dráhu vedle pojížděcí, nevšimne si chyby ani věž. Pořád mám v paměti čelní srážku tramvajek v Ostravě, protože řidič měl čekat a jednou zapomněl...

+1/0
doporučit
12.7.2017 9:41

Z93b87y42n46ě89k 38J68a89n97d22a 7673872545761

To je peklo zdejší novinařina...

Když člověk rozklikne odkazovaný článek, místo zdejších spekulací přesné info a čísla...

140 pasažérů ve vzduchu...

400 feet go around...

+1/0
doporučit
12.7.2017 6:53

P82e77t19r 25M70i34c30h58a78l 2270344331562

Pokud opravdu přistával na TWY, není mi jasné, jak to dokázal? Vypnutý nebo nefunkční ILS?

+1/0
doporučit
12.7.2017 2:30

M79i52c63h51a46l 20S19e87d85m28í82k 3189585766391

Je divné, že na jedné straně se kladou extrémní nároky na spolehlivost letadla, ale přibližování v nesprávném potenciálně katastrofickém kurzu nevyvolalo automaticky alarm ani v letadle, ani u dispečerů. Vypadá to, že zabezpečení různých hledisek je až v neuvěřitelném nepoměru.

+1/−2
doporučit
11.7.2017 23:23

G48e10o40r23g 34K27o86m18b57e44r44e46c 9374751636191

dneska tam maj asi taky problem DLH 454 s kterym jsem tam uz parkrat letel se ted mota nad Pacifikem jak opilej cmelak. viz https://www.flightradar24.com/DLH454/e0b7b54

+1/−7
doporučit
11.7.2017 22:05

I88r19e84n14a 47P60l11a58c98h68e58t10k69o60v47á 1416854296270

prvni co me napadlo, ze to poslouzi jako navod nekomu, kdo tam bude pristavat zamerne :-/

+1/−8
doporučit
11.7.2017 22:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.