- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
I lidé tu jsou měně kvalitní než v Německu a Rakousku. Nejvíc biti jsou ve středních a východních čechách a na severní moravě. Ti velmi pravděpodobně nemají šanci nakoupit kvalitní sortiment, protože to mají daleko do civilizace. Ale zase na druhou stranu v globusech a kauflandech ušetří a když si koupí arguse domů, tak si umí i navodit stav, kdy ji m je to jedno.
zkuste si koupit třeba šunku v Polsku a budete zírat co nám sem ty zahraniční šmejdi (markety) z polska pro náš trh objednávají
a
to nemluvím o ceně
jsme prý tupé stádo co se chytí na značku a to klidně i supermarketu co se tváří jako že věrohodně!
-
původní ŠMEJDI jim nesahali ani po kotníky
to samé mobilní operátoři co nás již desítky let tunelují
-
-
každá babička si třeba v polsku napr. u Mobile Vikings Polska koupí neomezené volání + 15 GB dat za 180 Kč
a ministr s x tisíci SIMkami se chlubí že má neomezené? volání jeho úřad za 160? Kč
To co národ ví desítky let, ministr objevil až dnes. Kde žil do této doby ??? Proč lidi jezdili a jezdí na nákupy za kopečky ?
Teď ještě o tom jak je kupodivu země kulatá a střídá se den s nocí...
To je pěkné od pana ministra Jurečky, že si tohoto dlouhodobého problému povšiml po třech a půl letech v ministerské funkci až těsně před volbami, v nichž hrozí, že se jeho strana nedostane do Sněmovny. Pročpak s tím nepřišel dříve?
Nechci tu slevu zadarmo! Neuvěřitelné. Konkurenční boj donutil řetězce prodávat v Česku až 1/2 potravin v akcích. V Německu jde jen o doplněk prodeje v rozsahu 1/4 trhu. Akční zboží je na hranici rentability a poškozuje zisky výrobců a jejich další rozvoj, zisky obchodníků a v důsledku samotné zákazníky. V únoru 2017 se obchodníci radili jak české zákazníky konečně pořádně odrbat. Ekonomika prochází konjunkturou, teď se to hodí slevové akce zarazit. Problém je, že v rámci konkurenčního boje toho obchodníci nejsou schopni.
Český zákazník si je vědom, že české potraviny jsou méně kvalitní než německé a není ochoten je nakupovat za německé ceny. Upřednostňuje pak i více nekvalitní potraviny, ale v akčních nabídkách. Mnohé potraviny jsou za cenu mimo akce na českém trhu neprodejné.
Situace potápí celou českou ekonomiku, poškozuje český trh a tlačí Čechy konzumovat levné a nekvalitní potraviny. Především to postupně dělá české potravinářství neschopné konkurence, protože to přivádí české výrobce ke krachu. A to opět odrovnává ekonomickou sílu českých zákazníků.
Důvody stavu jsou dva, je zde nepřiměřeně hustá obchodní síť a konkurenční boj řetězců je vyhrocen. (Děkujeme volné ruce trhu.) Druhým důvodem je to, že byl český zákazník zkažen a bez slev odmítá nakupovat.
Zkouší se strategie na jeho převýchovu. Trvale nízké ceny, mají odnaučit vyhledávat akce. Důraz na český původ potravin a vyšší kvalitu, kdy je zákazník ochoten nakoupit i za vyšší cenu. Speciální a veganské potraviny. Neustálá modernizace a změna prodejen. A nyní je důraz na kvalitnější personál. Proto začaly akce se zvyšováním platů...
Je třeba, aby český zákazník nakupoval především v Česku a koukal roztáčet českou ekonomiku. Jinak poškozuje sám sebe.
Podle toho dává smysl i Alza a spol., která jede jednu vykřičenou "výhodnou" akční nabídku za druhou, přitom za ceny zcela odpovídající konkurenci. Přesto jen zde kupujete s "50% slevou".
Dělá to tak čím dál tím více českých obchodů. Nejrůznější výprodeje a mohutné červené cedule "slevy". Ale slevy vlastně nikde. Jen lež na cenovce.
Prostě umění jak českého zákazníka obelhat a napálit, a to pokud možno jeho vlastní zbraní.
Tak to prostě je. Němec si pro sebe nevyrobí nic špatného nehledě na to že spousta potravin je státem dotovaných což už u nás není. Německé úřady velmi pečlivě kontrolují jakost výrobků a velmi často je veřejně i testují, zákazníci si nenechávají s..át na hlavu a kdo šidí už si většinou na trhu neškrtne. Bylo jasné že po naší přeslavné revoluci zvítězí touha po západním zboží před ochranou tradičních a někdy pro stát i strategicky důležitých výrobků a podniků byť kvalita tuzemských výrobků byla proti dnešním supermarketovým mnohonásobně lepší, bylo jasné že musíme být pro eu zajímaví jinak by nás tam ani nechtěli kdyby se na nás nedalo něco trhnout.
Na Novinkách je jakési PDF s porovnáním testovaných produktů. O tom, že by měli Němci lepší zboží mě tedy nepřesvědčil. Ale jde jen o informaci a patrně to není kompletní test. Jsou rozdíly v balení a složení. V chuti německý výrobek ale třeba propadá. Co mě dostalo, že aviváž má stejnou lahev, ale v Česku je plněna méně. Vše uvedeno na obale. Jen koho by to napadlo porovnat?
Třeba propadá kvůli zakázaným přísadám podporování chuti. Jinak jestli se najde opakování p. Pivoňky z odpoledního vysílání ČT24 viz níže.
V květnu 2016 se řešila kauza, že Češi platí v DM drogerii za stejné zboží 2x víc než Němci.
DM drogerie to zdůvodnila: "Oproti Německu má DM Česká republika rozdílné geografické rozložení prodejen, roli hraje nejen jejich velikost, která je v ČR menší, ale zejména dosažený obrat, který je v České republice na jednu prodejnu víc než třikrát menší než v Německu. Celkové náklady na jednu prodejnu v poměru k celkovému obratu jsou v ČR vyšší než v Německu. Rozdíly jsou viditelné také v odlišném daňovém zatížení nebo poptávce...
Výrobky v Česku prodražují také náklady na dopravu z Německa a jejich přebalování kvůli polepu českými etiketami.
Německá drogerie má sice vyšší náklady, jako například mzdy zaměstnanců v Německu, ale zároveň vyšší objem produkce a výsledně nižší průměrné náklady."
Dále je k dohledání porovnání nákupu v Kauflandu v Česku a v Německu v roce 2014. Češi zaplatili za nákup o 42% víc. Potraviny vycházely zhruba stejně, drogerie byla 2x dražší.
Ministr zde upozorňuje, že čím víc Čechů bude nakupovat v zahraničí či jen akční zboží v Česku, bude situace na českém trhu jen horší.
Vámi citované zdůvodnění vyšších cen ovšem zdaleka nepokrývá tak velké navýšení cen. Nepochybuji o tom, že marže v Česku mají Němci mnohem vyšší. Proč neporovnávají ziskovost prodejen? Ono je to vidět třeba na bankách. V Česku vykazují větší zisky, než v Německu, přitom pracují s menším objemem financí. Proto mají Němci vyšší hrubý národní důchod než HDP. U nás jsme na tom naopak, HND je o 8 % nižší než HDP..
Na co potrebovali byvale vychodoevropske zeme v EU.Potrebuji se zbavit tech smejdu,co doma neprodaji.