Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nesmíte mě pokutovat, školí řidiči policii z nového zákona

Nový přestupkový zákon je nejednoznačný a policisté se v něm sami nevyznají, píše sobotní MF DNES. V zákoně není totiž doslovně uvedeno, zda policie může dávat pokuty za přestupky v dopravě na místě, nebo musí přestupek ohlásit úřadům. Toho využívají řidiči, aby se vyhnuli pokutám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L78u50k76á67š 48M45a82r66e59d62a 6551724517428

"Důvod je jednoduchý – policisty nikdo nepoučil, co přesně je nového v zákoně, a ti sami nevědí"

Ale ale, neznalost zakona preci neomlouva!

0/0
19.7.2017 10:09

L72u77k11á98š 12M43a97r95e77d19a 6481394507968

"Sami policisté často váhají, zda mohou pokutu udělit – byť podle expertů je vše naprosto jasné a jde jen o slovíčkaření."

Zakony jsou cele jenom o slovickareni!

0/0
19.7.2017 10:08

H64o40n28z27a 82C57h32a47l23u23p56a 8932175426781

Když se budeme všichni na silnicích chovat podle silničního zákona,jsou debaty o pokutách zbytečné.Ten kdo zákon poruší a má tu smůlu,že je přistižen musí počítat s postihem.Pokuta je to minimální co hříšníkovi hrozí.Přestupek může spustit lavinu událostí proti kterým je pokuta opravdu jen drobný neúspěch.

0/0
14.7.2017 2:00

J29a38n 52P81r53o47k58o10p 2113926795946

Článek jsem celý nedočetl, ale to co jsem četl je blbost. Za prvé jedná se o nový PŘESTUPKOVÝ zákon (250/2016 Sb.), který s řidičema nemá co dělat, jelikož ti se řeší dle zákona 361/2000 Sb. což je zákon o provozu na pozemních komunikacích a za druhé dnes již úřady mají možnost dobu projednání prodloužit, až na 2 roky. Jinak možnost nesouhlasit s přestupkem má každý, ale nezapomeňte, že policie mívá často i videozáznam a pak se to na úřadě prohedná velice rychle v příkazním řízení. Přeji hezký den :)

+1/0
13.7.2017 7:03

F11r41a38n37t97i47š28e35k 41D45r71o24z29e94n 5584633539

Ale ono to v (250/2016 §91 (2)a ) je opravdu velice nepřesně napsané.

Jsou zde vyjmenovány přestupky proti majetku, územní samosprávě, občanskému soužití, veřejnému pořádku a !které jsou v působnosti PČr!, ale v 273/2008 je jediný § v dopravě § 36 Použití technického prostředku k zabránění odjezdu vozidla.

Takže nakonec pátrání byl nalezen staronový zákon č 361/2000 o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů platný od 1.7.2017, kde v §124 (9) d) se jasně říká "Policie vykonává dohled na bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích tím, že

...

d) projednává příkazem na místě přestupky podle tohoto zákona,

a těch je opravdu hodně. Takže pane Mike, zde to je.V

0/0
11.7.2017 14:32

F14r93a11n28t75i48š66e65k 85D12r48o63z38e34n 5464873569

jo a strážníci;-O se nemusejí také bát, ti to mají v odst. (11)

0/0
11.7.2017 14:39

J90i18ř85í 25D19o75n80ě10k 2435563246329

tradiční expertní slovíčkaření...vše je jasné,ale kdyby to bylo jasné není důvod se nad tím pozastavovat.Jsme národ filutů,kteří tohle slovíčkaření budou vždy využívat.Jen páni experti jaksi pozapoměli v čem jsou experti.Zde se s každou novelou objevuje stejný problém a to nejednoznačnost výkladu.Tak bych očekával že páni experti budou po desátém nebo vícenásobném pokusu schopni formulovat novelu jednoznačně aby byl výklad jasný.V opačném případě bych je degradoval na amatery a pozastavením premií min. na půl roku.

+2/0
9.7.2017 8:52

J85a93n 82J14u95r16n91í61č28e61k 7737710504944

Nejde ani o expertní slovíčkaření. Expertní slovíčkaření vyžaduje experty.

Jde o upoutávku na rozhovor nepřipraveného redaktora z hochštaplerem, s nabídkou, aby si tuto zajímavost čtenáři koupili.

+1/0
9.7.2017 14:45

J97o64s96e16f 98Š83l67o37u86f 1719487448381

"byť podle expertů je vše naprosto jasné a jde jen o slovíčkaření."

.....................................

Páni experti, v zákonech jde vždy jen o slovíčkaření. Ovšem v tom slovíčkaření se liší blbý zákon od toho dobrého.

+2/0
9.7.2017 8:48

L34e43o79š 90S28t43a67n31ě42k 4834691935

Ten článek psal zjevně odborník. Od 1/7/2017 je lhůta na projednání přestupku reálně až 3 roky, PČR samozřejmě příkazové bloky na místě dávat může. Jediné, co je pravda, je skutečnost, že personální obsazení na úřadech projednávajících dopravní přestupky není ideální a obstrukce různých "pojišťoven" pokut systém zahlcují. Což často nelibě nesou např. poškození z dopravních nehod, kterým pojišťovny odmítají platit škodu, dokud není dopravní přestupek vyřízen a jeho vyřízení se vleče, protože se úředník věnuje jiným spisům, které došly dříve....

0/0
8.7.2017 23:05

M27i45r44o29s20l20a83v 93K43a72š56p93a98r 3322447691661

Nesmíte mě pokutovat;-D, ale můžou. Můžete se sice odvolat ke správnímu řízení,je zde ale nebezpečí že sáhnete mnohem hlouběji do peněženky

+1/0
8.7.2017 22:41

J92i90ř76í 97B37e39c91h59y76n64s95k74ý 5733240244721

On je psychopat.

0/0
8.7.2017 20:55

T20o50m37á28š 34V27e38l16č50o56v77s48k79ý 4683828739108

Pokud vím, promlčecí lhůta přestupků v dopravě je dvouletá a jejich předání úřadům v případě, kdy nelze řešit blokově - tedy i v případě nesouhlasu řidiče, takže nechápu, co je to zase za blábol.

+2/0
8.7.2017 15:39

V38á51c17l70a65v 86D52e84m52e55l23e 6199307294585

Vážení diskutující.Na silnici jde o život.To že naši zákonodárci plodí zpackané zákony ve kterých se nevyznají poté ani oni a právníci natož policisté je dávno známo'

Zákonů a předpisů může být nekonečno,ale pokud je nemá kdo kontrolovat jsou na nic a nadále si další a další .........budou beztrestně dělat na silnic džungli.Né policista na každém rohu,ale viditelní a né že při cestě na proč ČR nepotkána ani jedna hlídka.Hodně lidí poukazuje na zahraničí,ale ať si skuí diskutovat a protestovat

0/−4
8.7.2017 13:47

G82a83b58r94i26e45l 49H64o83r35t51e58n 9891229903924

O půl strany níže máte v diskuzi celkem jasně vysvětleno, že byť zákon používá jiné formulace, jsou i tak jsou zcela funkční a veškerý zmatek se odehrává výhradně v hlavách autorů článku, kteří patrně naletěli jednomu poměrně známému šmejdovi.

+4/0
8.7.2017 14:01

J89a95n 45J31u17r53n16í33č96e51k 7747780134294

M8te sice pravdu, pln2 s v8mi souhlas9m, ale je to pravda off topic.

0/0
8.7.2017 14:11

L85u30b96o94m64í31r 72S65a37z60e73č66e80k 7289178965403

A ode dneška je to jasné alespoň čtenářům iDNES!

+1/0
8.7.2017 12:58

G92a59b64r27i72e97l 22H15o75r60t60e52n 9511669453444

Bohužel jen těm, kteří si bláboly z článků na zprávách iDNES validují z dalších zdrojů. Dnes stačí jen diskuze pod článkem.

+1/0
8.7.2017 13:01

J97a15k54u63b 34R90o27u36s 3613450714642

1) Prekluze není rok ale dva a bude tři

2) Projednáním přestupku na úřadě se opravdu pokutě nevyhnete. Pokud byla zákonná, dostanete ji stejně a vyšší než na místě

Dál jsem nečetl. Co to psalo za nýmanda?!

+3/0
8.7.2017 12:02

J35a34n 98J35u66r58n24í23č85e56k 7877180914294

Projednáním přestupku, který jste nespáchal, na úřadě se vyhnout můžete.

+1/0
8.7.2017 12:42

V14á69c30l24a70v 24P38o67u75s72t53k71a 3490751322

Takové jsou jen v pohádkách lhářů z článku.

+1/0
8.7.2017 13:28

J12a80n 10J42u85r79n75í34č93e93k 7367520594874

Sám jste pohádkář. Ani policie není neomylná a bezchybná a všichni policisté nejsou andělé.

+1/0
8.7.2017 13:53

J95a61n 43J29u30r95n22í90č31e43k 7957590604554

A pokud byla nezákonná, tak se jí projednáním na úřadě vyhnout můžete. Naopak, vaším souhlasem s řešením na místě se vzdáváte opravných prostředků.

+2/0
8.7.2017 12:47

P62a27v81e91l 21V14a55n54ě31č21e52k 4794753361861

Co je to za smejda, ten mykael ? O autorovi se vyjadrovat radeji nebudu, asi to dostal prikazem.

+3/−4
8.7.2017 11:07

G28a63b49r57i79e20l 19H52o28r78t19e20n 9591669453364

https://cs.wikipedia.org/wiki/MikeJePan

Jinak naprostý souhlas s vaším hodnocením.

+1/0
8.7.2017 12:59

V28á29c71l75a21v 44S40ý54k42o64r73a 6502900497530

Co kdyby si aspoň redaktor přečetl zákon? Článek je snůškou nesmyslů. Když takové bláboly napíše někdo na facebook nebo do diskuse, budiž. Ale spousta lidí má pořád ještě ve zvyku novinám věřit. A vyšlo to i v tištěné MF Dnes.

+4/0
8.7.2017 11:03

J69a35n 71J66u92r47n78í49č46e20k 7977130814104

Upřesním: Článek je o § 124 odst. 9 písm. d) zákona o silničním provozu. V něm se píše, že policie vykonává svou pravomoc .... projednáváním přestupků v silničním provozu v blokovém řízení PODLE ZVLÁŠTNÍHO ZÁKONA.

A tím zvláštním zákonem byl zákon o přestupcích, nově zákon 250/2016 o řešení přestupků, ve kterém se píše, že přestupek lze řešit v blokovém řízení (v nové terminologii na místě) jen v případě, že s tím přestupník souhlasí, jinak ve správním řízení.

0/0
8.7.2017 11:42

V53á88c19l94a92v 32S18ý98k24o52r86a 6182170927150

Ale to přece platilo i dřív. I s uložením blokové pokuty jste musel souhlasit, jinak to šlo do blokového řízení.

+4/0
8.7.2017 11:48

J69a27n 12J74u18r83n48í92č72e96k 7567770824604

Právě. Takže v tomto se změnila jen terminologie (řešení na místě místo blokové pokuty) a čísla zákonů, jinak je tohle při starém a článek je matoucí. Reklama na podvodníka, která je nabízena k prodeji.

0/0
8.7.2017 11:52

V77á18c61l39a10v 52S54ý78k56o67r41a 6532540827830

Mimichodem Vámi citované ustanovení par. 127 odst. 9 od 1.7. zní: "d) projednává příkazem na místě přestupky podle tohoto zákona,".Chce to číst zákon tak, jak je účinný, ale to je pro redaktora moc. Zajet si na festival, vyzpovídat hvězdu, mezitím napsat o kurzu koruny a čistě náhodou o přestupcích. Ach jo.

0/0
8.7.2017 11:59

J57a84n 53J73u79r28n17í33č93e96k 7617600254214

Kde to čtete? Ve znění, uveřejněném na portálu veřejné správy, čtu: ... podle ZVLÁŠTNÍHO zákona. S odkazem na zákon o přestupcích.

https://portal.gov.cz/app/zakony/download?idBiblio=44836&nr=13~2F1997~20Sb.&ft=txt

0/0
8.7.2017 12:06

J47a24n 49J56u31r16n89í57č18e63k 7487360234594

A ještě dodám, že v novém zákoně 250/2016 o řešení přestupků je to takto:

§ 91 Ukládání napomenutí a pokuty příkazem na místě

(1) Správní orgán může příkazem na místě uložit pouze napomenutí nebo pokutu, POKUD OBVINĚNÝ nebo osoba jednající za obviněného, který je právnickou nebo podnikající fyzickou osobou, SOUHLASÍ se zjištěným stavem věci, s právní kvalifikací skutku, s uložením pokuty a její výší a s vydáním příkazového bloku. Příkazem na místě lze uložit pokutu

nejvýše 10 000 Kč. Mladistvému obviněnému lze příkazem na místě uložit

pokutu nejvýše 2 500 Kč; to neplatí, je-li mladistvý podnikající

fyzickou osobou.

Ještě se podívám, jestli se souhlasem s řešením na místě vzdává možnosti přezkumu.

0/0
8.7.2017 11:57

J69a30n 62J11u63r44n86í53č82e97k 7637520544244

§ 92 Příkaz na místě a příkazový blok

(1) Je-li příkazem na místě ukládána pokuta nebo peněžitá záruka za

splnění povinnosti, obdrží obviněný příkazový blok. PODPISEM PŘÍKAZOVÉHO BLOKU OBVINĚNÝM SE PŘÍKAZ STÁVÁ PRAVOMOCNÝM A VYKONATELNÝM ROZHODNUTÍM. Nemůže-li obviněný peněžitou povinnost na místě splnit, vydá se mu příkazový blok na peněžitou povinnost na místě nezaplacenou s poučením o způsobu zaplacení, o lhůtě splatnosti a o následcích nezaplacení.

§ 101 Přezkum příkazu na místě

(1) Přezkumné řízení, v němž bude přezkoumáván příkaz na místě, lze zahájit nejpozději do 6 měsíců od právní moci tohoto příkazu.

(2) Podnět k provedení přezkumného řízení podaný po uplynutí lhůty uvedené v odstavci 1 vyřizuje správní orgán, který vydal příkaz na místě. Skutečnost, že přezkumné řízení nelze zahájit, sdělí správní orgán účastníkovi řízení jen v případě, že o vyrozumění požádal, a to ve lhůtě 30 dnů ode dne, kdy podnět obdržel.

0/0
8.7.2017 12:03

V63á76c49l37a43v 40S41ý27k84o32r48a 6912360497300

Čtěte zákon 183/2017 Sb. Tzv. Tlusťoch, který mění všechny zákony, které hmotně řešily přestupky a jiné správní delikty.

0/0
8.7.2017 12:10

J15a46n 65J67u47r12n40í95č97e25k 7377670634264

Hmm, a ten "Tlusťoch" není zakomponován do plného znění zákona o řešení přestupků, jak je zveřejněno na portálu veřejné správy? 8-o

0/0
8.7.2017 12:14

V85á13c76l91a35v 79S67ý36k14o94r80a 6422840977240

Nevím a popravdě je mi to jedno. Jediným zdrojem je Sbírka zákonů. A tam to je.

0/0
8.7.2017 12:18

J18a36n 94J66u47r45n41í94č15e51k 7827670784334

Aha, Čl.CIII

4. V § 94a odst. 1 se slova "příslušným správním úřadem30) uložena sankce" nahrazují slovy "příslušným správním úřadem uložen správní trest".

Poznámka pod čarou č. 30 se zrušuje, a to včetně odkazů na poznámku pod čarou.

22. V § 124 odst. 9 písmeno d) zní:

"d) projednává příkazem na místě přestupky podle tohoto zákona,".

+2/0
8.7.2017 12:22

V98á75c76l25a41v 80S55ý56k66o56r80a 6932110517840

Tak. Ale na to je redakce líná. A oficiální zdroj má k dispozici. On je ale lepší "odborník ".

0/0
8.7.2017 12:26

J35a61n 14J26u86r71n30í70č29e28k 7837890964344

Jo, tak článek je tedy o něčem, co bych nazval jazykové nedorozumění: To "podle tohoto zákona" nerozvíjí přísudek "projednává", nýbrž předmět "přestupky".

Policie projednává. Co projednává? Přestupky podle tohoto zákona (čili dopravní přestupky).

A jak je projednává? Inu, podle zvláštního zákona 250/2016 Sb., který řeší, jak mají být projednávány přestupky.

A o celém tom jazykovém nedorozumění je ta reklama na hochštaplera zneužívajícího práva, která se tváří jako upoutávka na placený článek.

0/0
8.7.2017 14:18

J18a67n 10J44u37r38n28í65č11e14k 7527660514784

Co tam mám číst? Je to tlusťoch.

0/0
8.7.2017 12:17

V24á72c45l93a56v 68S53ý47k66o79r16a 6132370557580

Změnu silničního zákona.

0/0
8.7.2017 12:21

J40a50n 82J30u48r97n55í46č65e72k 7337290344564

Jo, díkk. Už to tam vidím.

To je ale opravdu zmatek v zákoně, protože podrobnosti řešení dopravních přestupků zákon o silničním provozu neřeší.

Procedurální podrobnosti řeší zvláštní zákon, kterým je zákon o řešení přestupků a který má tedy v oblasti řešení přestupků postavení zvláštního zákona, i když to explicitně uvedeno není.

Nebo je v silničním zákoně uvedeno, jaké jsou opravné prostředky v případě chyby policie?

0/0
8.7.2017 12:26

V61á58c44l91a16v 97S83ý33k37o30r53a 6862500867920

Proces skutečně řeší zvláštní zákon. Takže i přezkum. Nevidím v tom problém.

0/0
8.7.2017 12:30

J40a98n 81J69u34r59n30í31č28e52k 7327760164724

Takže platí, že přestupek je možno vyřešit na místě, souhlasí-li s řešením na místě obviněný.

To je důležité vědět, pokud vím, že přestupek, ze kterého jsem obviněn, jsem nespáchal.

+1/0
8.7.2017 12:45

V70á37c44l95a84v 18E44n23d96l39e71r 5349124294399

Naprostej souhlas, na i-dnes chodim kvůli titulkům zpráv, když mě něco zaujme šup do diskuze. Ještě čtu články z technetu. Diskuzi snad nezpoplatní - je to práce čtenářů, a když zpoplatní články,budu mít menší spotřebu dat.

+2/0
8.7.2017 10:49
Foto

J43i96n21d61ř15i65c89h 63L93n74ě36n40i40č91k69a 5383911209

Celý ten článek působí poněkud zmateně, jako by to byla spíš špatná reklama.

+4/0
8.7.2017 10:46

J62o10s85e56f 11T42a51h79i43r 7690208441323

Další paskvil z dílny pablbů kteří se snaží nám vládnout!

+4/−1
8.7.2017 10:43

J39a90n 86J30u41r69n70í49č82e16k 7427690694544

V tomto případě spíš z redakce.

+2/0
8.7.2017 10:51

V76á52c53l68a46v 60S70ý12k43o81r42a 6642690817710

Ba ne, paskvil redakce to je.

+2/0
8.7.2017 11:04

K95a79r28e71l 44T44o52u20š60k98a 1666516370

Az vam nekdy nekdo sestreli dite nebo nekoho z rodiny na prechodu, budete se koukat na tyto veci uplne z jinyho uhlu. A takovy smejdy, ktery jen vymyslej jak to ochcat, bych poslal vite kam...

+6/−7
8.7.2017 10:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.