Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

STUDIJNÍ PORADCE: IT je plné introvertů, o zkouškovém volají i o půlnoci

Tvoří rozvrhy, musí znát zákony a studenti s ním probírají své nejosobnější záležitosti. Studijní poradce Fakulty informačních technologií VUT Jaroslav Dytrych pomáhá studentům hledat cestu ven z průšvihů, do kterých spadnou vlastní vinou, nebo hrou osudu. „Přijít osobně se někdy bojí,“ přibližuje v rozhovoru pro seriál Lidé Česka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M71a37r51e19k 73C63e65r75n79y 5178946637

Jo, to jsou ty remesla moderni doby......jesteze umim vzit za krumpac, kdyz je potreba..;-D

0/−1
1.8.2017 20:27

R21i58c15h46a91r79d 42M58i74c61h31a93l64o32w56s94k91i 1751619765626

Další nepotřebná a neužitečná přísavka. Dnes bohužel studuje kdekdo a zejména Ti co nemají ani na výběrovou střední školu. Bohužel dnešní systém vysokých škol až na výjimky nevytváří vzdělance, ale pochybné existence vyhledávají právě slyužby tohoto typu.

0/−1
31.7.2017 14:46

M19a14r22t39i46n 58H88a17l89i98l24o81v70i70č 3493335563949

Jak může někdo v 32 vypadat na 15? Není už to nějaká nemoc?

+1/−1
28.7.2017 18:59

J57a49n 65N20o15v57á53k 2505169707835

Jste se rano podival do zrcadla? Nebo o cem to tu mluvite?

0/−1
29.7.2017 15:32

M13i55l27o10š 88B49r10a34d61í42k 3826699667718

Tedy nechápu, kdoi by řešil studijní problémy v noci. To tak jedině, že by někdo volal z mejdanu, že na druhý den se nedostaví na zkoušku, protože je totálně grogy, ale od toho tam snad není, aby jim vymýšlel omluvy. Takže co může tak nutně řešit v noci je mi opravdu záhadou.

+4/0
27.7.2017 14:16

B32a78r82b61o85r54a 67M29a65r29e22š65o98v97á 7642852952510

Většinou mají deadliny jak zkoušek, tak zápisu předmětů, čas 23:59 aktuálního dne. Anebo začínají v 0:00, případně třeba ve 4, v 5, jak jsou nastavené servery. U nás bylo naprosto běžné, že když byla rvačka o nějaké předměty (či kombinace rozvrhu), člověk je musel zapsat v první vteřině, jinak neměl šanci. Důsledek? Ve 23:30 zjistíte, že ten poslední opravný termín, na kterém závisí vaše studium, nejde zapsat, ač má volnou kapacitu - a voláte support.

+1/0
27.7.2017 14:47

M27i32l86o52š 95B80r81a30d49í98k 3936619747788

Já pamatuju dobu předinternetovou, kdy se to prostě domlouvalo per huba a žádné studijní poradce jsme neměli, takže proto je to pro mne trochu nepochopitelné.

+2/−1
27.7.2017 16:17

P97e48t82r 77S70o87k30o26l 8262831887971

Práce užitečná a časově náročná, za ty prachy co dostane by to nikdo z nás dělat nechtěl. Ale ta diskuze o introvertech v kombinaci s fotografiemi zakončená zmínkou o něm jako vyznavači naturismu mne dost pobavila. Vlastně ani nevím proč, zřejmě kombinace vzhledu a představa, že zrovna on je extrovertní typ a naturista. :-)

+1/−1
27.7.2017 13:58

P87a33v50e12l 68J75a46n40y51š44k83a 2780824128795

Kdyz nic neumíš, udělej si doktoranta a zůstaň na škole. Vidím, že to stále funguje.

Bohužel tyhle neumětelové učí další generace a potom to vypadá ve všech oborech stejně. Chlapče je třeba se nedjřív zapracovat, okusit jak tvrdou kůrku soukromej chleba má a potom teprve něco někoho učit. Za mého studijního mládí to nebyli poradci, ale studijní oddělení, kde tě maximálně kontrolovali, jestli máš vše co máš mít. A samozřejmě i poradili, pokud jsi byl v ouzkých. Dnes je k tomu potřeba trouba s kanceláří, který jen radí, jak odrbat se zkouškovým a nějak prolézt. A ya to bere od školy, potažmo od nás všech peníze.

+7/−11
27.7.2017 11:33

R64o15s68t34i13s53l43a66v 60C25a86h25a 6173317117161

1) doktoranda nema skoro zadne penize, asistent ma sice vice, ale na zadne velke vyskakovani to neni.

2) v teoretickych predmetech Vam praxe moc nepomuze

3) lide z praxe vetsinou uci pouze jako externiste, malokdy jako kmenovi zamestnanci

4) skutecne si myslite, ze clovek, co zustal na fakulte nikdy za zadnych podminek neokusil, jak tvrdou kurku ma soukromej chleba?

0/−1
27.7.2017 12:39

J12a63k96u92b 57S79t46a39š28e25k 4437379633634

Jo, taky jsem se chtěl zrovna zeptat, jak při matematické analýze, lineární algebře, algoritmech, relační algebře.... pomůže praxe z Kolbenky :-)

+1/0
27.7.2017 12:42

R14o93s67t18i65s20l56a59v 85C54a53h65a 6893857817601

nejenom, i u nekterych IT veci - treba teorie algoritmu a dokazovani spravnosti algoritmu (no pravda, u druheho by se v praxi dozvedel, ze tam na to vsichni kaslou), datuve struktury, algoritmizace. Jiste, jsou IT oblasti, kde je praxe vhodna a zadouci, ale jsou takove oblasti, ze praxe je k nicemu.

+1/0
27.7.2017 12:50

J39a19k50u37b 81S25t85a18š31e83k 4677389153874

Je zajímavé k tomuto tématu sledovat občasné flejmové diskuze na root.cz - praxe vs VŠ... Nejdřív hromada snůšek exkrementů o tom, že teorie je k ničemu... a pak se objeví diskuze o Unicorn College... a zase hromada snůšek o tom, jak je to jen učňák pro lopaty bez pořádné teorie ;-D

+1/0
27.7.2017 12:52

R20o16s12t95i21s91l56a97v 65C89a58h52a 6773527487901

nevim, ten server uz asi deset let nesleduji. Nicmene z praxe vim, ze lide bez teorie se uplatnit umi, jen je obcas problem, ze radu veci delaji neefektivne nebo dokonce spatne. A dusledkem jsou pak pomale nebo nebezpecne programy, ktere nemaji osetrene mozne chyby, atd. Typicke je to u programatoru PHP, coz dnes dela kdejake dite ze zakladky.

+1/0
27.7.2017 12:56

P89a60v57e67l 85Z34a85j35í81č87e18k 8584850806520

tak ja vam to povim pokud chcete v prumyslove automatizaci navrhnout nejakou linku tak bez tohohle si ani neskrtnete protoze bez vyssi matematiky nejste schopen treba spocitat najezd motoru a td...

+1/0
27.7.2017 15:47

P28a53v96e43l 47J63a92n74y89š13k40a 2530594778385

Pane Caho, můžu se zeptat, jaké je vaše zaměstnání?

0/0
27.7.2017 13:54

R47o43s69t39i93s17l79a47v 11C85a29h75a 6243327827961

Proc? Je to snad dulezite?

0/0
27.7.2017 13:56

P21a83v46e40l 98J79a18n10y37š96k84a 2670644558805

Ano je to důležité k objasnění vašich pohnutek a argumentace. Už nemusíte, stačí mi, že učíte. Takže vlastně jinou odpověď, ani nemůžete napsat, protože vlastně obhajujete sebe. :-))) Mimochodem, můžete mi vysvětlit k čemu je informatik, který nemá praxi? Nejsou náhodou programování a IT dovednosti určeny k jedinému a to vrcholně praktickému důvodu své existence? Nebo si myslíte, že akademické programování si do šuplíku a zjišťování efektivity loopů je to co hýbe IT světem? :-)))

+1/0
27.7.2017 14:09

R36o56s52t50i74s88l56a86v 45C47a16h95a 6573287867771

1) davno neucim

2) jak jiz jsem napsal v jine casti vlakna, na nektere predmety skutecne nemusite komercne programovat

3) jak jiz jsem psal, to, ze nekdo zustane na fakulte, nemusi nutne znamenat, ze zaroven nema komercni aktivity

Jinymi slovy napadate cloveka, kvuli sve predpojatosti

Slysel jste o Jirim Peterkovi, jednom z nejvetsich expertu ve sve oblasti? A vite, ze po absolvovani studia pusobil vzdy na fakulte?

0/0
27.7.2017 14:16

P52a16v15e28l 68Z22a47j39í66č34e68k 8114950326220

omluvam se ale nepochopil jsem co tak zasadniho prinesl do sitariny... tim netvrdim ze ma znalosti jaryna z horni dolni ktery zvestuje v hospe ze uz pochopil masku site.

0/0
27.7.2017 15:58

R55o14s92t28i71s80l17a18v 64C96a11h91a 6913837597811

Vas problem. Expert musi neco nutne prinest?

0/0
27.7.2017 16:00

P50a29v41e60l 58Z36a21j23í19č22e82k 8504290546890

v kontextu jak jste to nadhodil jiste... Treba jsem znal pana Puncochare skvely na operacni zesilovace a td... Znal jsem duo Machalik, Roubalik ti delali ve vyvoji. Skveli teoretici... Pak prinesli neco jako programovatelny automat. No a pak prijeli nemci od Siemens a prinesli neco o cem se jim leda zdalo... Pokud sve expertni znalosti neumite pretavit do nejakeho spickoveho projektu tak je neco asi spatne... ale to je jen muj uhel pohledu.

+1/0
27.7.2017 16:13

R23o35s33t49i52s35l67a15v 70C97a96h63a 6713217557461

Takze podle Vas je takovy expert na ustavni pravo uplne k nicemu.

0/0
27.7.2017 16:19

P82a74v86e60l 76Z89a60j33í29č92e78k 8194580966660

jednak se bavime o technice... a pokud jde treba o pravo tak jde o tak neexaktni vec ze nazvat nekoho odbornikem v tomto oboru je spise o spolecenske rozhodnuti okoli. Mimochodem v CR je prave podle tohoto expertem I ten kdo udrzi moc a mikrofon. Ale to uz zabredavame nekde jinde. Me osobne nejvice pomohlo par let zit a pracovat v technologicky vyspelem state. Kde moje expertni znalosti kupodivu mel kde kdo a to me velice donutilo pokorne sednout na prdel a zacit na sobe delat a prodat barak abych si zaplatil studium.

0/0
27.7.2017 16:33

R87o19s16t86i66s68l43a16v 55C82a23h69a 6623607727481

Mimochodem, programovanim se zivim, drive jsem na fakulte pracoval. Za plat polovicni oproti tatovi ve fabrice. Pozdeji mi pridali, presto jsem se nikdy neprehoupl pres prumernou mzdu.

0/0
27.7.2017 13:57

P12a63v74e10l 74J41a93n23y33š73k98a 2300594558575

No, ale to vás celkem diskvalifikuje v IT oblasti, která je placena víc než dobře.

+1/0
27.7.2017 14:11

R55o72s40t19i53s64l33a87v 77C48a67h41a 6763637297971

Co mne diskvalifikuje? Jak mne to diskvalifikuje?

0/0
27.7.2017 14:17

R72o55s53t76i55s82l96a91v 55C25a92h63a 6923687237561

Takze nejprve se hloupe ptate a pak neumite odpovedet?

0/0
31.7.2017 8:08

T10o34m66a95s 31T51r29n82k77a 5744968603179

no tvl pak z těch vysokých škol nema lezt ta hruza co z nich leze absolutne nepoužitelní lidi pro praxi, až po několika letech jsou jakžtakž použitelní ale ty strašlivé návyky z vysoke jim zůstavaji, neco by se melo zmenit ve vzdelavani... soustredit se vic na prakticke veci a nevenovat se obecne teorii a rozjimani onicem;-€

+5/−4
27.7.2017 9:41

R10o26s58t13i74s36l73a15v 78C12a72h75a 6483627387711

o absolventech VS nepouzitelnych pro praxi jsem slysel uz od taty pred 40 lety....

+5/−1
27.7.2017 10:25

J68a94k18u34b 21S41t51a95š33e76k 4307369693974

Jo, klasická mantra "za nás bylo všechno lepší".... čímž chtějí takoví tramtarýdáti skrytě naznačit, že jsou to největší bombiči na světě.

+5/0
27.7.2017 10:37

P79e85t46r 83M54a97r43š60á27l42e49k 9505302324939

Tohle je taková mantra těch, co VŠ nemají.

+6/−2
27.7.2017 10:30

R30o81s87t89i21s19l79a87v 35C95a68h74a 6623797977151

to neni jen o tom, zda maji nebo nemaji. Problem VS je, ze malokdy maji ti lide praxi, proste na VS neni, takze pokud pri ni zaroven nepracuji v oboru, tak nevi, jak to ve firme funguje. A ty zkusenosti musi nejak ziskat.

+1/0
27.7.2017 10:45

J46a44k79u31b 85S39t63a17š40e37k 4187769753844

No, to pochytí za pár týdnů. Praxi jsem poškole měl maximálně v rovnání krabic ve skladu. Docela dobrou práci jsem i bez praxe našel cca 14 dnů po ukončení školy.

0/−1
27.7.2017 11:10

R69o20s29t11i12s93l41a45v 58C88a98h97a 6203877857331

No a tech par tydnu jsou nepouzitelni. Mimochodem, v tatove fabrice to fungovalo podobne, jako kdysi u Bati, i absolventi VS si museli projit delnicke profese, samozrejme kratkodobe.

+2/−1
27.7.2017 11:16

J80a80k29u36b 12S15t50a11š18e90k 4277809593824

No, jakýkoliv nový pracovník se musí zaučit a pochytit, jak to ve firmě chodí. Akorát VŠ lidi se obvykle učívají poněkud rychleji.

+2/−1
27.7.2017 11:20

J10a13n 21V49o35j58t54í60š76e13k 6722101855906

A absolventi SŠ jsou snad použitelný hnedka? A vůbec, vy jste snad byl použitelnej hned od narození, ne?

0/0
28.7.2017 23:49

R31o86s28t75i31s16l56a36v 56C49a82h63a 6693287927211

Ja jsem nepouizitelny do ted

0/0
29.7.2017 0:18

R75o60b85e74r87t 95M85á69s62l37o 1771291137267

Úroveň VŠ šla rapidně dolu (myslím i technických, filozofii, práva a vuml raději hodnotit nebudu). Souvisí to počtem nabíraných studentů - za komunistů to bylo cca 11% dnes je to přes 60% žáků z ročníku.

Je logické, že čím víc chceme vysokoškoláků tím musí být kritéria měkčí a jejich kvalita je nižší. Dnes tedy nastupují na VŠ i žáci s podprůměrnou inteligencí (IQ méně než 100) jinak by jich prostě 65% z ročniku přijmout nemohli a vzhledem k procentu absolventů můžeme s jistou říci, že i část lidí s VŠ diplomem má podprůměrnou inteligenci.

Kde je optimum počtu a kvality těžko říci, osobně si myslím, že někde okolo 20%.

Nicméně EU tuhle chválila Finsko, kde na VŠ nastupuje 96% lidí z ročníku. No vzhledem k tomu, že slabomyslných (IQ menší než 80) je cca 10% populace a mentálně retardovaných (IQ pod 70) je přes 5% mi tento přístup přijde poněkud kontraproduktivní. Ale reálně můžeme říci, že ve Finsku studují VŠ i debilové (nejnižší stupeň mentální retardace) jinak by ty čísla prostě nenaplnili.

+4/−2
27.7.2017 13:03

R62o11s29t58i78s30l71a51v 59C52a35h73a 6563717667711

IQ pod 70% je IMHO 3%, stejne jako s IQ pres 130 (doplnek). Viz Mensa CR.

+1/0
27.7.2017 13:12

R87o36b67e65r36t 22M24á21s12l35o 1101571237937

Pls. je na to link?

Protože to co udáváte odpovídá spíše gausově křivce (která je velmi hrubým modelem) kdežto reálně naměřené hodnoty většinou říkají něco jako:

http://www.online-iq-testy.cz/hodnoty-iq/

0/0
27.7.2017 15:56

R38o37s32t40i85s80l44a20v 48C72a48h34a 6113427487241

tak nevim, pokud realne namerene hodnoty neodpovidaji Gaussove krivce, tak

bud mame nadmerne mnozstvi techto lidi

nebo jsou blbe ty testy, ze kterych ty realne hodnoty vylezou.

IQ je prave definovano Gaussovou krivkou a tedy i pravdepodobnost by mela odpovidat

0/0
27.7.2017 15:58

R49o24b13e89r48t 50M61á47s88l50o 1851181567537

IQ docela odpovídá Gausově křivce v oblasti hodnot okolo 100. Na okrajích jsou docela velké rozdíly. V oblasti nízké inteligence jsou poměrně snadno vysvětlitelné (genetické mutace, vývojové vady, úrazy hlavy, atd..). Což jsou věci s kterými matematická teorie pravděpodobnosti (která určuje Gausovu křivku) prostě nepočítá. Proč jsou i v oblasti velmi vysoké inteligence se zatím moc neví, na druhou stranu tam ta odchylka proti Gaus. není tak markantní.

0/0
27.7.2017 17:06

A29l24o38i64s 24J97i50n25d85r84a 9370774867935

Vysoka skola je o teorii. Praxi se mas naucit prave v praxi. To jenom dnesni doba, ktera hlasa ze VS musi mit kazda sekretarka degraduje takto videni studia na VS. Na druhou stranu - ano, i to studium musi byt pouzitelne v praxi, jinak ho cela spolecnost plati tak nejak zbytecne.

+5/0
27.7.2017 11:48

P26a12v21e81l 71Z87a84j85í54č32e54k 8874750836500

no ja když tam prisel tak me kredity nezajimali, snad krom nektery matematických věci jsem většinu z toho umel uz davno. Protože jsem se programovani venoval uz utleho veku. Co me maximalne vadilo bylo to jak je škola vedena. Ja tam prisel proto abych nabyl spickove vedomosti které mohu nasledne prodat a ne proto abych se tam s nejakyma gymplakama ucil zaklady. Potom proste je tam velka skupina která potřebuje takove lidi jako on protoze ani s tou nizkou urovni si nevi rady. A nebo maka a na skolu nemá cas. Ale pak je to k zamysleni jestli ma opravdu takto vypadat vs a nebo ne. Jestli tam mají byt studenti co nemaji cas a jestli chteji pokracovat ve vyrobe mas s papirem co defakto nic moc neumi. Cest vyjimkam...

+3/0
27.7.2017 9:20

T45o94m35a63s 94T52r34n94k45a 5284508733339

tak ses mel vyprdnou na vysokou a jit zadarmo delat do nejake velke korporace..nebo apson do mensi firmy..po mesici by te najmuli natrvalo a byl bys ve vate a spickove vedomosti by jsi taky ziskal

0/0
27.7.2017 9:46

A38l27o62i69s 62J66i30n86d39r14a 9450684677435

Doba se meni. Za nas nikdo studijniho poradce nepotreboval. Vyletelo 60% lidi v prvnim a druhem rocniku (oddelilo se zrno od plev a to bylo studentu mnohem mene nez dnes). Pak se zavedla tato bezodpadova technologie vyroby "inzenyru" a naraz je kdekdo postizeny......

Uz jenom podle toho vyjadrovani jak moc "pracuje" o praci moc nevi.....

+8/−3
27.7.2017 8:34

B68a16r19b35o32r65a 74M49a89r11e24š91o51v91á 7162742632310

Bezodpadová není, tedy kam můj přehled sahá. U oborů, kam berou každého (tzn. bez přijímaček, mezi to patří i spousta oborů na ČVUT; aktuálně i na základě velmi nízkého percentilu u SCIO testů), vyletí v prvním semestru klidně 80 % lidí. Ostatní to překlepou do bakaláře a na inženýra jde fakt v porovnání s náborem minimum lidí.

+2/0
27.7.2017 11:58

M24e60l57i37c68h84a34r 18B63e63z16s89t89a93r36o19s65t88i 4352912272175

Měl's už holku, Jardo?

+7/−5
27.7.2017 0:03

A58l87o36i61s 55J70i24n38d79r63a 9490234547165

Ma manzelku, staci cist do konce;-)

+5/0
27.7.2017 8:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.