Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

Z15d68e67n32ě66k 52K65u31n85i79c15k34ý 3502475934100

Zaráží mě, že se v nadpisu dozvím, že děti 'zazářily', hned nato se dočtu, že byly 'o něco lepší' a ve finále se dozvím, že čísla jsou založena na nekorektní statistice. Nic proti metodě, které celkem fandím.

+61/0
doporučit
2.7.2017 9:10

J60o12s81e22f 41B24a82b50k15a 3710439352297

Většinou každý, koho "baví počty", je v matematice lepší než normální děti;-)

+52/−1
doporučit
2.7.2017 8:34

V26á31c95l46a21v 56P87í76c73h47a 2623796842700

Rychecký zároveň upozorňuje, že jde o odhad, neboť všechny děti dělaly test z matematiky dvakrát a zatímco u „Hejného dětí“ společnost H-Mat zaznamenala jejich lepší výsledek, u ostatních dětí od Cermatu zjistila jen jejich výsledek u druhého testu.

Tak koukám, že „Hejného dětí“ se očividně učí překrucovat statistické údaje ve svůj prospěch, což se sice v dnešní době hodí do života, ale s matematikou to nemá nic společného.

Když k tomu ještě připočtu malý statistický vzorek, tak má tato informace nulovou výpovědní hodnotu.

+47/−3
doporučit
2.7.2017 8:35

V31l52a90d63i43m90í81r 17B60l66a61ž74e89k 7848264270

Pozitivní zpráva je, že nedopadli hůře. Jinak je jasné, že když se jedná o pilotní projekt, o který mají zájem učitelé i rodiče, tak se učitelé i rodiče dětem věnují více.

Ale spíše mě zaráží, jaký humbuk se dělá z jedné statistiky na malém vzorku dětí - hned se zevšeobecňuje, která metoda je lepší. Podle mě záleží na učiteli, ne na metodě. Hejného metoda je obdoba americké Everyday math, která ale nedopadla nějak přesvědčivě. Ne každému dítěti může tato metoda vyhovovat - nadaní se většinou nudí a pro děti s nějakou poruchou učení nebo pro "pomalejší" je určitě lepší dril.

Další mýtus je, že všichni ostatní učitelé používají dril jako "standardní" metodu výuky. To už je takové reklamní sdělení, kdy se Hejného metoda musí proti něčemu vymezit.

+40/−2
doporučit
2.7.2017 8:25

E94l18i39š12k69a 58K19u86č38e90r16o33v85á 7649282423553

rozumím tomu správně, že "hejného děti" měly pro toto srovnání započítán ten lepší výsledek ze dvou, "běžné děti" výsledek druhého termínu, a je snaha tvrdit, že v tom není rozdíl oproti situaci, kdy by oběma skupinám byl započítán ten lepší výsledek?

+39/−2
doporučit
2.7.2017 8:23

L61u97k23á17š 98K44m46e18n69t 5389847454650

Otázka je, jaké děti vykázaly ten nárůst. Pokud to byl pilotní projekt, předpokládám že probíhal u dětí, které o matematiku mají zájem. A u těch se obecně dá předpokládat, že předvedou lepší výsledek, než celostátní průměr. Ono podle mne, pokud je srovnáte s dětmi, které matematika baví, ale učí se ji běžným způsobem, tak by byly výsledky stejné.

Zavání to problémem typu cherry picking.

+26/0
doporučit
2.7.2017 8:34
Foto

J13a60n 56H52a54v49e82l10k72a 3431146341525

Ale tato statistika je zřetelně cinklá („všechny děti dělaly test z matematiky dvakrát a zatímco u „Hejného dětí“ společnost H-Mat zaznamenala jejich lepší výsledek, u ostatních dětí od Cermatu zjistila jen jejich výsledek u druhého testu. Souhrnné výsledky lepších výsledků všech žáků společnost nezveřejnila“), což je v článku přiznáno a dost to kazí výsledný umělecký dojem celého sdělení.

+25/0
doporučit
2.7.2017 9:24

J84o58s31e94f 48V28a29c45e32k 7281138862191

Je to zajímavá metoda. Ale... Pokud děti nevypočítají stovky až tisíce příkladů, tak se stejně nic nenaučí. Všichni moji známí, kteří se živí matematikou, říkají, že matematice jde o to počítat, počítat, počítat.

Nejhorší je tato metoda pro ty rodiče, kteří se domnívají, že děti už doma nemusejí počítat žádné příklady, protože mají ve škole "zázračnou metodu".

+18/0
doporučit
2.7.2017 10:21

J94a64n61a 87V80a11n92k34o13v72a 5395225738920

No tak tohle srovnání opravdu "stojí za to". Syn přijímačky dělal, rozdíl mezi prvním a druhým termínem měl 9 bodů v neprospěch druhého (percentil 99 a 84). S takovou statistikou nechť jdou pánové do háje (a o statistice něco vím) - srovnávat lepší výsledek jedné skupiny a druhý výsledek druhé a ještě to zveřejňovat jako objev je na pětku z matematiky 8-o.

+14/0
doporučit
2.7.2017 11:25

P72ř53e88m63y19s81l 56H58r87o85m73a89d66a 2264296798411

Ten výsledek nic neříká. Tento lepší výsledek může být zapříčiněn například jen tím, že na školy s výukou podle Hejného metody chodí děti s lepšími předpoklady, - sociální, vrozené, motivované.

+13/0
doporučit
2.7.2017 11:50

R53a64d45i53m 28P48o83l62á13š41e27k 9816853919829

Co si pamatuji ze školy, je to už 40 a víc let, tak my jsme taky spousty postupů a vzorečků objevovali sami. To se přece ve školách dělá běžně. A o Hejném se tehdy nevědělo ještě vůbec nic, aspoň ne u učitelů matematiky.

Akorát se nezdůrazňovala práce v týmu, ale když jsme tehdy dělali týmovou práci, tak nejčastěji jeden, ten nejlepší udělal všechno nebo většinu a ostatní to podle něho opsali.

+12/0
doporučit
2.7.2017 11:42

P73e35t55r 91A42n63d93r15ý61s45e75k 9743231906447

Matematika je predmet, kde hodne zalezi na uciteli, jak umi latku vysvetlit, jak ma zmaklou celkovou didaktiku, jaky je motivator, jakym zpusobem nastavi system kontroly znalosti, jestli je prisny, ale spravedlivy nebo je mekky atd. Pokud je ucitel dobry, tak i klasickou metodou nauci matematiku dobre.

+11/0
doporučit
2.7.2017 11:10

M75a14r32t40i84n 56H38u48d54e14c14e10k 3163499389763

Pokud dopadly jen o neco.lepe, nemuze to.byt tim, ze se jim jen o neco vixe venocali ucitele a rodice, jelikoz maji novou ucebnici a metody? Ono to opravdu dela hodne moc.

+11/0
doporučit
2.7.2017 8:06

J11a93r90o25s40l69a36v 46H76o58l59e82č17e51k 7722709716671

ja se ucil na zakladce touto metodou sam od sebe :) vzdycky jsem se snazil pochopit, co a jak se pocita a v testech jsem pak casto neznal presne zneni vzorce a postup, ale dosel jsem ke spravnemu vysledku po svem. a musim bohuzel rict, ze na stredni jsem byl opravdu v pytli. nebyl jsem schopny se naucit vzorce a postupy u stredoskolske latky, ktera uz byla abstrakni, u ktere jsem si nedovedl predstavit, co to vlastne pocitame v realite. jedinou vyjimkou byly pravdepodobnost, variace. jakmile jsem si neumel predstavit co znamena vyskedek v realite, nezapamatoval jsem si nic.

+9/0
doporučit
2.7.2017 10:22

P65a23v58e55l 16V36o45j86á11č87e37k 6622876640330

Bulvární titulek a podivná statistika. Tuto metodu jsem nikdy nezažil, takže nemůžu porovnávat. Ale podle popisu mě celkem zaujala a vypadá to, že učí děti logicky myslet. V tom bych viděl její největší přínos. Ale vzorečky, postupy a jejich správnou aplikaci se musí naučit tak jako tak. Jinak to později nejde.

+8/0
doporučit
2.7.2017 11:08

P68a73v80e32l 74B14e15r76a84n 9625367960

Úplně laicky bych řekl, že na jednom konci jsou lidé, kteří tu matematiku budou chápat bez ohledu na metodu, kterou jim bude prezentovaná. Na druhém konci budou naopak ti, kterým žádná metoda nepomůže.;-) A mezi nimi je naprostá většina, kde zvolený způsob může přispět k pochopení problematiky.

S "Hejného" metodou jsem se seznámil u dětí a jejím základem je jenom důraz na nalezení řešení vlastním úsilím. Jinak běžné matematické operace samozřejmě nenahrazuje... :-)

+7/0
doporučit
2.7.2017 11:56

J55a40n 12M41o43t38ů47r83e25k 7270552871639

Ale obecne, lide se deli celkem na tri skupiny: na ty, co umeni pocitat a na ty, co neumeji pocitat.

+7/0
doporučit
2.7.2017 10:11

V79l52a68d48i18m23í70r 94O59b48a76d91á48l95e63k 7591456723919

Každopádně - když se vztah k matematice buduje na základě vlastního poznávání, je to pro život daleko přínosnější, než nějaké memorování vzorečků. Rozvíjí to logické a abstraktní myšlení a to se hodí nejen v matematice.

+7/0
doporučit
2.7.2017 9:21

L79u39c89i55e 97K55o93m34i49n80i17k50o28v91á 2674946609460

Myslim, ze ty vysledky jsou velmi relativni, resp. neprukazne:

1. maly vzorek - jak lze prokazat, ze ve vzorku tech 100 deti nebylo pet nebo deset mimoradne nadanych, kteri prumer skupiny zvedli?

2. kdyz se ucitel necha proskolit v zcela jine metode, venuje tomu svuj cas,bude jiste nadsencem, ktery by pravdepodobne dosahl skvelych vysledku i s jinymi metodami,

3. cermatovske zkousky jsou zamereny prave na ulohy logicke (a ne na upravu vyrazu apod.), coz jak je v textu uvedeno, vyrazne nahrava Hejneho metode.

+7/0
doporučit
2.7.2017 8:50

H37o75n48z64a 11P94o91s35t 4489949429835

Přínos matematiky je hlavně rozvíjení mozku a logického myšlení. Hajného metoda mi z toho co je v článku napsáno dává větší smysl, než krátkodobé memorování vzorců a velké množství mechanických počtů. Snad to zavedou plošně.

+20/−9
doporučit
2.7.2017 8:08

L33a78d53i63s17l34a88v 96H69a92š24k88a 4303246511960

Pokud díky této metodě začne matematika děti opravdu bavit, tak je to skvělé!!!

+8/−1
doporučit
2.7.2017 9:26

P58e98t79r 10K12u23h17n 3968531246371

Obecně. Úspěšná může být jen země, která má, bude mít, dostatek technicky vzdělaných lidí. A my? Jak podporujeme výchovu takových lidí? Jen kecy, kecy, kecy. Představme si společnost, složenou z politologů, historiků, a jim podobných a společnost tvořenou technicky vzdělanými lidmi. Jaké budou mít šance v budoucnu?

+12/−4
doporučit
2.7.2017 8:46

V93l62a71s17t98i91m65i56l 37Š95t64e83c43h16e62r 1755445619585

Úroveň vzdělání současných dětí je katastrofa.Ty,co dříve s bídou zvládly střední jsou dnes na vysoké a ty,co dříve končily na učňácích jsou dnes na střední.Středoškolák neumí často ani ukázat,kde je Belgie a jestli je v EU.Na základní je to samý dyslektik,dysgrafik a já nevím,co ještě.Dříve se řeklo,že je blbej a šel do učení a dnes řeknou,že je nemocný a chtějí z něj mít inženýra.:-)

+9/−2
doporučit
2.7.2017 13:18

J43o86s52e94f 76N48i24k41l 7808194711567

...já myslím, že to nebude tím "Hejným", takových nových metod a učebnic jsem už viděl, v první řadě jde o byznys kolektivu autorů, školitelů a nakladatelství...nic nového pod sluncem...logicky myslí i náš pes...:-)

+7/−1
doporučit
2.7.2017 12:51

M20i91k96u94l44á97š 84L25é96v64y 5662245104931

No.. já nevím. Ta Hejného metoda je zřejmě vynikající pro budování logiky myšlení v matice. Ale nejsem si jist zda by tato metoda uměla vychovat i studenty na průmyslovce nebo na gymplu, kteří by chtěli jít na VŠ technického zaměření, nebo dokonce na matfyz.

Totiž si neumím představit jak by tito studenti objevovali věty a zákonitosti ohledně derivací či integrálů - a že jich je hafo! A to ještě důkazy těch vět! No užil jsem si to a nevím zda by taková "user friendly method" mohla pomoct i těmto adeptům pro pochopení opravdu hlubších matematických zákonitostí.

Já sám jsem v matice na průmyslovce občas plaval ale nikdy mne nenapadlo to svalovat na systém. A až VŠ mne naučila být v matice univerzální, zkrátka odvodit řešení úkolů nestandardních kde si nic "nevyguglíte" a musíte se spolehnout jen na seba.

+5/0
doporučit
2.7.2017 19:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.