Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ANALÝZA NEHOD: až čtyřicet procent obětí zemřelo v souvislosti s prací

Na evropských silnicích loni zemřelo přes 25 tisíc lidí. Podle unijní instituce pro bezpečnost provozu až 40 procent z nich zrovna bylo v práci, nebo do ní jelo. Dopravní experti vybízejí českou policii, aby kolonku „účel cesty“ zahrnula do záznamů o nehodách, a pomohla tak vzbudit větší zájem firem o bezpečí zaměstnanců. Policisté jsou však zdrženliví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91i13l52o55s66l38a21v 65J18o39s61í80f28k58o 6742986853192

podle myšlenkových pochodů úředníků EU, by měli zakázat pracovat!!!!!!

0/0
8.7.2017 21:59
Foto

T30o76m28á42š 70C66i77b87u47l20e54c 4854804432810

Spíše by se měli jednoročně přeškolovat i ti co nejezdí jenom v práci, protože mnoho zaměstnanců řidičů se dostává do svízelných situací jenom díky tomu, že obyčejný smrtelník co se jen tak projíždí nemá tak čerstvé informace o změnách na silnicích jako ten co se přeškoluje každý rok. Takže taky jedna z variant na co by se mělo myslet.

0/0
2.7.2017 11:57

P23e16t17r 96M38a49r92e35č54e55k 1553691579678

Aha takže podle "expertů" bude zapotřebí profesní školení řidičů i v případě řemeslníků pojíždějících městem po zakázkách. :-) Školení a lektorů není nikdy dost!

+2/−1
2.7.2017 10:24

L66u45b40o56m31í53r 81S58a58z41e84č76e78k 7909108215323

No, vzhledem k tomu jaxe u nás jezdí to asi nutné je! Pokud by nebylo těch případů jako v ukázce za článkem...

0/0
2.7.2017 11:33

P57e27t98r 15B52á66č12a 8575696375515

Clanek hodny nasi slavne EU ;-D

Cim driv se rozpadne tim lip nebo z ni aspon vypadneme my.

+1/−4
2.7.2017 10:16

L73u86b24o96m30í29r 80S73a24z38e59č88e98k 7639568755213

Nikdy nic nepochopíš! A nebo nechceš, což je horší!

+1/0
2.7.2017 11:34

Z60d69e12n34ě43k 32W97o51l58f 9611240777375

Když zemřu na pracovní cestě, mám nebo nemám nárok na stravenku?

+2/0
2.7.2017 10:13

J98o61z26e40f 84B71e26v87i56l59a19q36u95a 9935979371981

Posledná večera?;-(

+1/0
2.7.2017 10:25

D51a94v90i90d 95Z98a35j27d39á63k 8255542710661

Infrastruktura neodpovida narustajicim kapacitnim narokum. U nas jsou dalnice jedno velke parkoviste. Orkuhy mest chybi. Referencni test? Myslite tu klikacku na deset minut, kterou jde delat dokud to clovek nenaklika spravne?

+2/0
2.7.2017 10:06
Foto

P66e95t85r 38Š96r72a68i77e83r 9583322142207

Tak školení referentů je akorát vejvar pro školící pijavice a jejich systém, za celých 6 let v pozici manažera jsem školitele neviděl, akorát jsem dostal potvrzení ....:-P

+3/0
2.7.2017 10:06

L91u96b46o38m10í24r 58S20a28z86e45č13e61k 7909228545183

Ale v článku je, že je lepší pokec se zkušeným praktikem!

0/0
2.7.2017 11:35
Foto

P10e43t84r 91H52a40v20r64á10n63e39k 6721216413683

Že by to bylo tím, že nejčastěji jezdí lidé do práce a z práce a pro většinu je auto výrobním prostředkem ? To je studie. Zní mi to jako "nejvíce pracovních úrazů se přihodí v pracovní době".

+8/0
2.7.2017 9:51

M91a88r42t29i92n 35K25ř40í22ž 9553472180497

Vzhledem tomu, kolik času člověk stráví práci cestou do práce, mi to přijde jako ještě slušně číslo. Já najezdim za rok služebně takových 30 000, soukromě tak 10.

0/0
2.7.2017 9:23

S35t45a81n56i33s75l58a88v 29S27e49d66l36á73k 1105599297

Nevim, jestli by nebylo presnejsi to vztahnout na projete kilometry. Pak by se mozna prislo na to, ze v souvislosti s praci umira vyznamne mene lidi.

Pak by mohl prijit nejaky bruselsky myslitel na to, ze omezi pocet kilometru najetych soukrome, protoze se zachrani 500 zivotu.

+2/0
2.7.2017 9:20

L47a17d54i76s20l72a57v 92J61a81r84o12š 6714459140317

Takže jde vpodstatě o další nařízení a hod klacku pod nohy automobilovému průmyslu - povinnou kameru se sledováním řidiče. A přitom jde spíš jen o špatně vyhodnocenou příčinu. Není to, že více bourají řidiči z povolání tím, že stráví na cestách podstatně víc času, než všichni ostatní? A že kdyby všichni ostatní strávili na cestách to co profi řidiči, že by se statistika zcela smazala, nebo by naopak vycházela ve prospěch profi řidičů? Stačí vynásobit současná čísla "neprofi" řidičů a mám jasno.

+6/0
2.7.2017 9:17

K69a38r63e81l 82V48a44c82h78u72t 9703922619653

K čemu analýzy? ... Češi (a Moravané) jsou prostě NERVÁCI. = Když je chytí Amok (a to je u nich snadnější než dýchání), tak se jim zatmí před očima a jsou schopni udělat i tu největší pitomost pod Sluncem naprosto kdekoliv a kdykoliv... :-P

+5/−1
2.7.2017 9:14

J61o24z80e92f 18B40e63v71i25l71a33q63u71a 9925729851561

Zomrieť sa dá aj na pekných miestach:

"...Ochranár a filmár Erik Baláž, ktorý Tichú a Kôprovú dolinu pozná ako vlastné topánky, v limbovom lese s tisícročnými borovicami našiel mŕtvolu po desiatich rokoch – priviazanú o strom. „Hľadal som bundu, čo som si zabudol v lese. Namiesto nej som našiel inú, zdvihol som ju a vysypali sa z nej kosti.“

Bol to Čech, ktorý doma nechal list na rozlúčku: že odchádza na krásne miesto, kde ho nikto nenájde...":-(

https://plus.sme.sk/c/20572180/exkluzivne-z-nasej-divociny-tieto-miesta-len-tak-neuvidite.html#ixzz4leiEXGWE

0/0
2.7.2017 9:09

J81a44r45o65s44l45a76v 45L97e71b70e96d47a 3126649407940

Hehe :-)

0/0
2.7.2017 10:25

V30l69a31d78i37m73í67r 96K23r91á57l 4293766510202

Je to tak, přízrakové v bílých dodávkách v celku domu dorazej jen výjmečně

0/0
2.7.2017 9:07

D92á25š88a 57D26o98s26t78á13l56o19v68á 1919743760692

Na každý dotaz ,, Kam jedete?", odpovídám ,, Co je Vám do toho?".

+5/−1
2.7.2017 9:06

L67u33b76o72m12í63r 77S53a70z77e68č31e53k 7289268315293

Odvážná školačka!

0/−2
2.7.2017 11:36

L60u14b31o22m17í23r 94S13a90z28e31č27e14k 7749328455313

Na západ od nás si to nedovolíš, bo bys dál nejela!

0/−2
2.7.2017 11:41

D89á95š10a 78D17o38s47t44á86l48o40v93á 1349833400872

Na západě se tě na takové kraviny nikdo ptát nebude.

0/0
19.7.2017 11:35

K48a40r69e54l 56B60a19r80t68á20č45e55k 9352659122455

takle se s tchyni nemluvi..

0/0
2.7.2017 18:41

F85r31a38n30t31i50š53e74k 82D77v29o74ř63á19k 6668444906394

Když spadne v Rusku letadlo s hokejisty, jsou toho dva měsíce plné noviny. Reálně jde ale o nehodu v souvislosti s prací. Jde tedy o stejný typ nehody, jako když uklízečka havaruje na cestě do práce, nebo když elektrikáře zabije proud. Novinky, chválím vás, že jste napsaly alespoň jeden článek o typu nehod, který sice není tak zajímavý jako ta s hokejisty, ale týká se stovek lidí v CR ročně.

0/0
2.7.2017 9:03

M65i44l61o89š 73B39r85a28d20í95k 3926919187318

Konečně důkaz toho, jak je práce nebezpečná. Navíc, kdo nic nedělá nic nepokazí. Já se celý život vyhýbám práci a mám zaměstnání, které mne krásně živí, takže jak řekl slavný loupežník Lotrando svému synovi ve filmové pohádce "Hlavně, synku, nepracuj!"

+1/0
2.7.2017 9:03

K45a93r18e13l 55K19r65p97a86t93a 5714785404443

Práce zabijí.

Varuje ministr dopravy.

:-/

+2/0
2.7.2017 8:59

M26a59r53t11i64n 95N10e67v83r94l56a 2987431124407

No protože se MHD přezdívá socka tak čím dál větší procento lidí "musí" do práce jezdit přece autem. Stojí sice potom v kolonách, ale budou vám tvrdit, že jsou v práci za 20 minut, co by v tramvaji jeli 40. Zapomenou ovšem dodat, že se jim to podaří tak 1x týdně. Takhle to bere střední třída.

Dělnictvo jezdí do montoven a ty se stavějí za městem a jezdí tam 2 spoje na každou směnu, takže se ani nedivím těm lidem že jezdí autem.

Dále se vozí zboží napříč celou republikou, takže další "souvislost s prací".

Přidejme už takřka tradiční neúctu českých řidičů k předpisům a máme obrázek proč a nač...

Jednou nás auta zabijou.

+6/0
2.7.2017 8:50

L56u81b90o68m97í38r 69S10a63z87e80č72e66k 7569668285933

Ještě jsi zapomněl na různé distributory. Např. léky! Do sousední lékárny jezdí denně cca 10 až 12 dodavatelů, každý vyloží 1 - 2 krabičky! To nepočítám ty, kteří teprve hledají odběratele! Přitom se jedná o celkové množství léků, které by se dalo dovézt na motorce (například jako v Portugalsku)!

+1/0
2.7.2017 11:40

M97a51r11t59i51n 91S36v22o30b77o20d23a 9553555751631

No to ze to tak je nemusi bejt este pricina, ze 10% jelo z nakupu, 30% se chtelo curat a 40% jelo do prace, kazdej druhej byl taky urcite blondatej. Profi ridic je sice utahanej a nikdy jezdej jak prasata, ale zase maj treba lepsi odhad a sou tak nejak vyjezdeny. Starej deda co jede 30 a neda se predjet, neresi prednost neprednost do prace me pride horsi. Pridavat kolonlu na ucel cesty je fakt smesny ....

0/0
2.7.2017 8:49

B66o39h22u79s20l41a15v 56D58u89š22e83k 5320425204265

Dokola budou lidé tleskat jakémukoli omezení, které se jich osobně nedotkne, byť by bylo sebenesmyslnější. Až do chvíle jejich vlastního očipování a někteří si zatleskají i tomu.

+14/−1
2.7.2017 8:22

M75a62r10t90i10n 79P15e89l64u55c76h 5595591857171

Bohužel musím dát plus.

0/0
2.7.2017 8:27

V42l14a19d98i27m54í47r 83K65r45y54c11h61t79á51l89e87k 4662929467922

Jaká omezení? Co to meleš?

Jakože kamioňák neumůže jet 48 hodin v kuse a musí se vyspat v hotelu a ne na pryčně v kamionu? Hrůza, to je ouplnej holokaust.

+3/−4
2.7.2017 8:31
Foto

M54i83c62h86a33e32l 25D64o63s54t96a71l 8813781787225

Problém je ten že pro některé nařízení tu nejsou podmínky.Oni udělají zákaz ale neřeší to vše okolo.Jako kde odstavit kamion,jak se postarat o hlídání nákladu co bude řidič mimo atd.Je to jako když vám řeknou běžte se vyčůrat a neřeknou kde je WC.Když to pustíte do kalhot,tak vám dají ještě flastr,že jste si dovolil se počůrat.Tak to je i s těma zákazy.Jediný kdo bude postižen je ten co se chtěl vyčůrat a neměl kde.Myšleno pro názornost a s nadsázkou.

+9/0
2.7.2017 8:41

V42l91a70d37i77m44í55r 55K78r52y20c22h65t88á92l65e49k 4242869307562

Pokud je řidič kamionu mentál a není schopný si dopředu zjistit kde odstaví svůj kamion a kde se vyspí, nemá za volantem co dělat. Asi tak.

A tvrdit, že není možné kamion kde odstavit je nesmysl!

0/−8
2.7.2017 8:43

B22o92h32u32s29l11a90v 57D38u78š10e72k 5760545744315

nerozumíte tomu pane. Ale to by bylo cajk, kdybyste nepoučoval.

+6/0
2.7.2017 9:03

L18e24o20p38o17l18d 80P22r12o97k74e61š 8409324667

Jak má vědět , že z Brna do Prahy dojede za 3 hodiny , nebo za 8. Takže by si měl zajištovat ubytování po celé trase na každém kilometru ?

+6/0
2.7.2017 9:03

M91i57l65o30š 97B48r15a58d42í63k 3966509737198

Pane Krychtálku, už několik let se mluví o tom, že není dostatek odstavných parkovišť pro kamiony, ale bohužel se jen mluví a nic se s tím nedělá, ale vy máte jistě práci ve které tento problém nemáte, tak proč to řešit, že?

+4/−1
2.7.2017 9:07
Foto

M49i88c44h28a43e40l 10D76o91s48t14a22l 8193291307365

Ukažte mě jediný hotel ke kterému se dá zajet kamionem a parkovat u něj nebo který by stál u parkoviště.;-D Budu rád za takový typ.Další věcí je,že jsou pravidla pro práci osádek tzv AETR pokud máte povědomí a pokud bude řidič už od Plzně hledat parkování a najde ho 2h před tím kam se potřebuje dostat aby po pauze mohl dojet až na místo bez toho aby mu ty 2h chyběli.Pak to nevycházíí.Po 19h večer někde zaparkovat byť i blbě a nebezpečně je dost "dřina".Občas se kouněte na zprávy v TV.Už několikrát tam bylo tom jak řidiči "bojují" o každé místo na pauzu.

+4/0
2.7.2017 9:09

P38e26t15r 21T18y24č20k34a 6755822139642

Tak oni v těch kamionech mají často lepší vybavení než mají pokoje někde v motelu.

+7/0
2.7.2017 8:45

V76l73a19d67i16m12í62r 19K39r43y96c91h66t24á65l27e26k 4852399847382

;-D;-D;-D;-D A hlavně za hotel, "motel" se musí platit, viď?

+1/−5
2.7.2017 8:49

S16t35a80n44i61s11l34a77v 20S51e60d36l44á98k 1285399467

Jisteze ano. Nevim, kolik je motelu u dalnic, kde mohou prespat a kde jim ohlidaji kamion i snakladem. Pokud se i to nezajisti budou stavat u silnic nebo si udelaji parkoviste na dalnici.

0/0
2.7.2017 9:13
Foto

M16i17c66h20a95e93l 28D23o54s92t58a92l 8183881527285

To je to až to poslední co řidiče zajímá.Pan Tyčka má pravdu naco polezu do hotelu když každý má sve pohodlí v kabině.Počínaje proviantu a konče zařízením.Doporučoval bych vám si udělat tak měsíc volno a svézt se se šoferém kamionu aby jste viděl co tato práce obnáší že to není jen motání kolečkem volantu a kochání se okolní přírodou kolem silnice.Mám už 2,5mega kilometrů za 20let ale s postupem doby si íkam že ježdění je čím dál horší a nezaplacená práce.Pro spoustu lidí to ale je poslání a pamatujte že bez kamionů to ještě hromada let nepůjde pokud vůbec.Stačilo by týden nebo dva a ekonomika je totálně v pr li.Tomu věřte.Myslím si že vám to potvrdí všichni co nějak čuchli ke kamionům.

+5/0
2.7.2017 9:22

D36a70v47i38d 32H54e10r37i41a29n 2909469642310

Tohle určitá menšina v ČR ví už dávno a proto do práce radši nejezdí a jsou v pohodě, nikdy se jim nic nestane ;-€.

+18/0
2.7.2017 8:17

J25a46n 86B78u79b31i27k 9282191412617

Dělostřelecká příprava před dalším utažením šroubů? Jaképak sankce se zase chystají?

+3/0
2.7.2017 8:12

L31i17b18o75r 84M11a62c17h18a18l38e79k 1114235615168

Je treba jezdit rychleji. Clovek je kratsi cas na silnici a navic na silnicich nebude tolik aut. Takze mene casu na silnici, mene aut je logicky mene nehod :)

+3/0
2.7.2017 8:09

J38a78r75o12s80l58a32v 77Š21m15e38j19d30a 8102189609160

Auta jsou evidentně nebezpečnější nežli kouření cigaret. Co s tím ?

Evropská komise by měla jednat a nevybírat si jenom jednoduché zákazy a příkazy.

+3/−2
2.7.2017 8:05

V75l11a46d90i60m55í28r 38K39r55y22c85h66t85á64l28e25k 4882489437382

Jaroušku, to máš pomotané. V autě zahyne v ČR 600 až 700 lidí ročně. Na následky kouření jsou to desítky tisíc.

+3/−1
2.7.2017 8:06

B79o71h83u40s64l78a72v 52D85u17š10e76k 5730355224245

celkově za rok zemře cca 100-115 tis lidí (statistický odhad). To jako minimálně každý druhý by nezemřel, kdyby nebylo kouření? Trochu přitažené za vlasy.

0/0
2.7.2017 8:20

V25l76a32d57i73m51í12r 19K90r54y29c72h90t15á21l68e27k 4762949387612

Přesně tak, Buhuslave. Skoro polovina lidí v ČR zemře na následky kouření.

Ale ty mi asi chytře odpovíš, že by stejně jednou umřeli na něco jiného.

+1/−2
2.7.2017 8:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.