Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rok války proti drogám. Duterte nepolevuje, Filipínci velí ke změně

Před rokem filipínský prezident Rodrigo Duterte vyhlásil válku drogám. Z ulic však dosud nevymizely. Jejich cena spadla v některých regionech na minimum a jsou tak mnohem více dostupné. V ulicích se vrší oběti nekompromisního postupu policie. Veřejnost si nyní klade otázku, jak efektivní je tvrdý postup Duterteho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86a22n 23P65u46l33e87c 4748897701775

jj, islamisté jsou jiná káva než pár fetek.

0/0
26.6.2017 11:16

P12a97v53e51l 37V61a39l68e53n90t24a 7921681267473

Válku proti Drogám nevyhrávají ani v USA kde na to jdou miliony dolarů. Problém je že se jim to stále vyplati jelikož na druhé straně je někdo kdo zaplatí jakoukoliv cenu.

Tedy bych řekl že řešením je zničit dealery ekonomicky. Stát by měl vyrábět drogy ve velkém, a za výrobní náklady je poskytovat ve specializovaných centrech, a teď přijde ta důležitá podmínka, již závislým lidem. Taková konkurence odebere dealerům tu nejdůležitější část trhu, jelikož vzhledem k obrovským nákladům na distribuci a krytí nebudou schopni konkurovat. Zůstanou jim tak pouze nový uživatelé což pro ně vzhledem k represím a nízkým výdělkům bude dále nerentabilní.

Problém solved. Není zač. ;-)

0/−1
26.6.2017 9:53

R61a54d94e45k 35T94o87m48a35s16e74k 5573190748375

Eticky je to trochu problematické. Ne tak jako vraždit podezřelé bez soudu, ale také to není zrovna "čisté".

Mám jiné řešení. Já myslím, že drogy obecně by měly být legální k užívání a v omezené míře i k distribuci. Toto opatření by ohromně snížilo jejich cenu, tedy snížilo zisky pro mafie a částečně jim tak znemožnilo uplácet soudy apod. Zároveň toto opatření směřuje k podpoře svobody konání, která se bohužel s každým dalším zákonem spíše snižuje. Koneckonců je každého věc, jestli si chce ničit život bůčkem nebo kokainem. Důležitou součástí tohoto návrhu ovšem je, aby drogy byly brány jako významně přitěžující okolnost. Už žádné, že byl pod vlivem, žádné že byl nepříčetný, tak dostane méně. Naopak, dvakrát vyšší sazby.

0/0
26.6.2017 10:01

G55a98b21r62i81e75l 92H41o35r88t79e47n 9901859723294

Já vám nevím. Vzpomeňte na ceny marihuany u nás v první fázi její částečné legalizace. Byla v lékárně dražší, než v průchodu za lékárnou.

Jinak co se týče tzv. tvrdých drog, dosáhl byste skutečně mamutího nárůstu počtů závislých lidí - a jsem si jistý, že by se to odrazilo nejen v nehodovosti.

0/0
26.6.2017 10:07

R54a49d97e70k 42T78o53m44a82s23e58k 5283440618135

U nás marihuana nebyla legalizována. Pouze bylo dekriminalizováno držení malého množství. Tedy nezměnilo se v podstatě vůbec nic. A lékařská marihuana s tímto už vůbec nijak nesouvisí.

Statistiky mluví spíš opačně. U drog poměrně dobře funguje efekt zakázaného ovoce. Z krátkodobého hlediska k určitému nárůstu dojde, ale když si lidé uvědomí, že už to není "cool", tak po tom přestanou toužit.

0/0
26.6.2017 10:14

P29a93v26e45l 25V81a16l43e70n67t23a 7691561547573

To však mluvíte pouze o lehkých drogách. Tam při legalizaci funguje efekt že oddělíte distributory lehkých a tvrdých drog. Když si jdete koupit jointa tak vám nikdo nenabízí herák což je jistě pozitivní + to zakázané ovoce jak píšete má jistě také svůj efekt.

Druhá věc ale je že s heroinem, pervitinem a dalšími tvrdými drogami nepřestanete protože už to není cool. To je úplně jiný level závislosti.

0/0
26.6.2017 10:20

R96a61d62e86k 30T18o20m13a93s75e54k 5753790688275

Ano, u tvrdých je důležité nezačít. Ale tam je celkem jedno, jestli jsou legální nebo ne. Těm podléhá specifický typ lidí u nichž je potřeba spíše předcházet jejich motivaci ty drogy brát. Kdo totiž bude chtít, tak si prodávajícího najde ať už to bude legální nebo ne, ať už to bude drahé nebo ne. Naopak, nelegální a drahé drogy vedou k další kriminalitě - krádeže, přepadení apod.

0/0
26.6.2017 10:34

P74a95v73e84l 60V53a74l50e56n47t47a 7161361127293

Přesně tak, proto není možné tvrdé drogy legalizovat, ale zároveň boj proti distributorům není efektivní, protože závislí je ochoten zaplatit jakoukoliv cenu a tak se jim to i přes veškeré represe stále ekonomicky vyplatí. Aby byl efektivní tak vedle represí musí být i boj konkurenční - ekonomický.

Když vytvoříte pro závislé možnost koupit si drogu levně, s jistotou že je čistá tak co myslíte že si vyberou? A když nebudou odebírat od dealerů již závislý, tak vzhledem k trvajícím nákladům na obejití represí bude pro nové uživatele droga skutečně drahá. Trh se zmenší a distribuce pouze novým uživatelům se přestane vyplácet a dealeři prakticky zbankrotují. Drogový business se prostě přestane vyplácet.

0/0
26.6.2017 10:46

P19a96v89e35l 25V95a64l57e40n94t18a 7891311697693

Nojo ale když budou drogy legální k distribuci, tak už přeci nemusí uplácet soudy. Budou uplácet někoho, kdo bude vydávat povolení. Tedy největší otázka je co konkrétně znamená v omezené míře i k distribuci (to totiž může znamenat i to co jsem napsal já)

Druhá věc je že mi přijde ještě více neetické když si drogu bude moci legálně koupit člověk který není závislý. To by mohlo rapidně zvýšit počty uživatelů tvrdých drog.

Jinak užívání je legální, minimálně u nás, a myslím že ve zbytku evropy také, ale cenu to nijak zvlášť nesnižuje. Ta totiž závisí hlavně na obtížnosti distribuce. To že budou na něco vyšší sazby již závislého člověka nijak nevystraší, ten takové věci absolutně neřeší, v hlavě má jen jednu potřebu.

0/0
26.6.2017 10:17

R15a36d73e53k 92T27o94m70a92s13e32k 5213150488815

Myslel jsem to tak, že by omezené bylo množství. Tedy třeba pár gramů/dávek, něco takového. Zkrátka nepostihovat malé rybky, kamarády co si navzájem něco prodají spolu a koncové uživatele. Na tom neshledávám žádná zásadní negativa.

Ale já myslím, že by lidé tu svobodu měli mít. Můžou řídit auto, můžou si koupit zbraň, můžou si koupit kafe, alkohol a cigára (drogy), tak proč by si nemohli koupit trávu nebo kokain? Ať si každý dělá, co chce. Jen, jak jsem psal, pak musí nést zodpovědnost za svoje konání a v případě, že něco provede je třeba to brát jako přitěžující, nikoli polehčující okolnost.

Užívání legální v podstatě není, protože není legální držení! A věřte, že u legalizace funguje nejen tlak na cenu (ano, bude nižší, pokud nebudete postihovat ty, co mají u sebe pár gramů čehosi a u nichž se cena zvyšuje procentuálně nejvíce. Zároveň by to např. u marihuany vedlo k tomu, že bude víc lidí pěstovat pro sebe a pár kamarádů a opět ostrouhají velkopěstírny), ale i efekt "zakázaného ovoce".

0/0
26.6.2017 10:29

R11a83d11e74k 66T57o85m54a52s31e19k 5473420888525

V každém případě neříkám, že je to universální lék. I tento postup má svoje mouchy a není aplikovatelný všude. Určitě by se dalo spousty přístupů i spojit, protože ten boj není vůbec lehký. Jen si myslím, že se na to vlády často koukají ze špatného úhlu a pod dojmem možného zhoršení veřejného mínění kupí chyby.

0/0
26.6.2017 10:30

P52a80v85e41l 21V41a82l19e12n23t35a 7951311927833

Tak marihuana není problém. Ale moc si nedokážu představit že by si kámoši pro sebe vařili perník a v obchodě by jste si vedle kafe koupil heroin. Doufám že chápete že není droga jako droga a marihuana a Heroin jsou co se týče společenské nebezpečnosti na opačných koncích žebříčku.

Problémem tedy nejsou drogy na nichž v podstatě nevzniká nějaká velká závislost, tam je legalizace možná jak dokazuje holandsko. Ale drogy na kterých vzniká velmi rychle těžká závislost. To je totiž obrovsky společensky nebezpečné, protože ty lidi pak nedokážou myslet na nic jiného, celý svůj život obětují droze a dokážou pro ni udělat naprosto cokoliv.

0/0
26.6.2017 10:38

R59a18d58e93k 34T88o55m13a22s29e81k 5303320828785

Ano, máte samozřejmě pravdu. Ale lidi ani tvrdé drogy nezačnou brát jen proto, že jsou dostupnější, to vliv prakticky nemá. K tvrdým tíhnou buď "idioti" nebo lidé v extrémně těžkých životních situacích. Ani v jednom případě cena a dostupnost nebudou mít velký vliv na množství uživatelů. U ostatních není třeba se tolik bát. Ve společnosti je dost hluboko zakořeněno, že tvrdé drogy ničí život a opravdu nejsou dobré. Pokud se to jednou za čas podpoří nějakou kampaní, tak se to jen tak nevytratí.

0/0
26.6.2017 10:44

J62i80n50d49ř78i40c28h 17M69i68t10t90e72r 6524325881326

Duterteho metoda je 100% účinná. Jen ji musíte provádět důsledně a vyvraždit všechny obyvatele. Pak zmizí i drogový problém.

Jistěže mozky celého byznysu se postihnout nedaří, jsou to chytřejší hlavy než ptačí mozeček Duterteho.

+2/0
26.6.2017 9:34

M46a59r39i83e 94C27h73m95e77l73a22ř39o21v59á 8365326607539

Jestli tomu dobře rozumím tak policista který zabije drogového dílera tak je vrah ale když drogový díler zabije těmi drogy několik lidí tak jsou ti mrtví v položce ve statistice? Jestliže chcete zlikvidovat protivníka vždy musíte dát do toho větší sílu než má protivník, jinak je to jen plácání po zádech kdo je větší mačo. Jinak těm kdo brání ty díleři přeji aby jejich dítě propadlo drogám. Potom máte do konce života nervy na pochodu a jestli se vaše dítě z těch drog někdy dostane tak se dejte na modlení protože se stal zázrak.

0/−3
26.6.2017 9:17

R54a80d23e53k 40T11o87m34a33s96e82k 5593890398585

Když tak čtu ten příspěvek, tak jste buď úplně hloupá nebo jste také propadla drogám. Soudě podle pravopisu asi to první. Bohužel pro Vás. Z drog se totiž vyléčit dá. I bez zázraků fiktivních postav.

Zabíjet lidi bez soudu je zrůdnost. Kdo to schvaluje, není o nic lepší než ten dealer.

+3/0
26.6.2017 9:29

J70i85n32d49ř78i85c33h 75M81i62t54t93e40r 6574505641496

Ti lidi, dle vás oběti drog se zabíji sami, berou to dobrovolně a nikdo jim to necpe násilím. Jejich volba. A lidí je stejně příliš mnoho. Velká škoda jich není.

+1/0
26.6.2017 9:36

R91a77d43e51k 46T92o28m37a94s70e93k 5763230278825

To se nám to soudí daleké Filipíny. Jsem zvědavý, kolik lidí by podporovalo vraždění podezřelých, kdyby se jednalo o naší zemi Zvlášť pokud by třeba o někoho blízkého přišli takhle pěkně bez soudu... Asi tolik ne, že.... Ale možná se pletu. Vypatlanců je tu v poslední době plno a občas je děsivé číst tu ty diskuze. Tahle budiž důkazem.

+3/−1
26.6.2017 9:13

P81a79v50e73l 13V82a80l67e31n15t41a 7891841167573

Ono záleží na situaci. Kdyby jsme měli stejnou jako na filipínách, tak by jste asi koukal jaká by byla podpora takovýchto metod. Jak píšete, to se nám to soudí z 6. nejbezpečnější země světa, všichni ti co se ohánějí morálkou si nedokážou vůbec představit ty podmínky a kriminalitu jaká tam asi musela být aby to došlo takhle daleko.

0/0
26.6.2017 9:28

R75a82d41e42k 67T21o94m17a34s91e14k 5213820248395

Již jsem to psal výše. Zabíjení bez soudu je zrůdnost. Jaký je pak rozdíl žít pod nadvládou delaerů a nadvládou policie, když Vás může kdokoli kdykoli beztrestně zabít?

V tvrdém postupu není problém, v tvrdých metodách není problém. Ale každý obviněný musí být nakonec souzen.

+1/0
26.6.2017 9:31

P98a67v44e71l 22V59a17l75e61n66t20a 7201221467143

V tom soudění je trochu problém. Svědci, umřou či jsou zastrašeni, policisté, vyšetřující soudci to samé. Soudy se táhnou roky, vše je prolezlé korupcí a gangy si to v klidu řídí i z basy.

Rozdíl je ten že ulice jsou pro většinu obyvatel bezpečnější, i když je fakt že to tam asi berou hlava nehlava, vyřizují se sousedské spory atd. takže umře i spousta nevinných (ale to umíralo už předtím).

Ideální to rozhodně není, ale ty soudy by stejně museli probíhat nějakou zrychlenou formou, a trest smrti bude běžný, s tím že se bude důvěřovat policistům aby to mělo kýžený efekt ne? Nemůže to probíhat jako u nás.

+1/0
26.6.2017 9:42

R12a42d30e47k 93T20o44m80a59s70e85k 5723260808985

Ale pokud se soudy táhnou roky a vše je prolezlé korupcí, tak si ani zabitím dealerů moc nepomůžete. Přijdou nový. To je právě to co Duterte nechápe. Je potřeba nejprve změnit systém. Ať si klidně nechají trest smrti, ať klidně soudí rychle. Ale pořád ty procesy musí být spravedlivé, jinak bude lidem jedno, kdo je zastřelí.

0/0
26.6.2017 9:53

P70a96v52e91l 15V72a54l23e93n96t68a 7161791757563

Spravedlnost v tom rychlém řízení nebude, tam prostě nemůže platit slovo proti slovu jinak to nebude účinné. Takže fakt je že by se asi zamezilo více excesům, ale stejně prostě bude stačit podezření, nepřímé důkazy, slovo policisty a půjde ke zdi.

Každopádně souhlasím že časem by se měli dostat do nějakého rozumného stavu kdy to nebude úplně divoký západ, ale to soudnictví začne fungovat. Do té doby by měl využít tohoto stavu a sejmout hlavouny a celou síť. Ale fungující soudy by měl být asi cíl.

Jestli přijde nový dealer je právě otázka, když bude braní drog skutečně nebezpečné, většina feťáků někde na odvikačce a prodávání v podstatě sebevražda tak si dost možná lidi rozmyslí jestli se jim to vyplatí. Druhá věc je že ti lidé musí mít i jinou možnost, tedy nejen represe ale i nějaká osvěta. Každopádně jsem zvědavý jak se mu zadaří, situace to není vůbec lehká.

0/0
26.6.2017 10:10

R11a82d70e29k 88T70o89m45a29s28e64k 5863840108355

A nebo v případě, že nebudou důkazy plně dostačující pro jednoznačné odsouzení, tak by prostě nešel ke zdi, ale pouze do vězení a případ by se mohl později dále přezkoumávat. I to by byl alespoň nějaký posun směrem ke spravedlnosti. Hlavně nesmí mít na rukou krev policie. To je klíčové i pro důvěru lidí v tyto složky. A pokud mají důvěru, pracuje se jim výrazně lépe.

Ano, ryba smrdí od hlavy. A sundat hlavouny by nebyl problém, ale někdo by musel chtít. Tam by to šlo i bez soudů, protože jejich ochranka by po polici určitě začala střílet první. Problém je v tom, že od hlavounů má možná prachy i sám Duterte nebo minimálně jiní velmi významní činitelé.

0/0
26.6.2017 10:19

M85a90r94e62k 94T22ů66m30a 4402418576292

To není žádné kdyby, s kriminalitou se musí bojovat, dostávat skutečné zločince před soudy, které je odsoudí. Tím, že zastřelíte 1 zločince a k tomu 5 nevinných, tak snížit kriminalitu zrovna nepomůžete.

0/0
26.6.2017 9:40

P36a50v35e14l 63V14a12l69e13n12t95a 7901381797613

Jakto že ne? Z čistě statistického hlediska se skutečně kriminalita sníží. Z etického pohledu je to samozřejmě jiná, ale nemůžete tvrdit že to kriminalitu nesnižuje, to prostě není pravda.

0/0
26.6.2017 9:45

R33a73d50e84k 68T23o68m20a76s21e27k 5803430438615

O jednoho zločince méně jeho zabitím. O jednoho více zabitím těch nevinných. To žádnou kriminalitu nesnižuje. Akorát ve druhém případě není zvykem to nazývat kriminalitou.

0/0
26.6.2017 9:48

P39a86v41e50l 63V94a92l23e10n82t81a 7401311837933

To vskutku není zvykem za žádného režimu. Čistě pouliční kriminalita se sníží to je prostě fakt. Samozřejmě ta etická stránka je dosti problematická, to nelze popřít ale účinnost to mít bude.

0/0
26.6.2017 9:56

J13a34n 24Č60e43k56a88l 7569875154674

Tady něco nehraje, jak může být zároveň spousta zatčených (ať už spravedlivě nebo ne), zničena spousta laborek, a zároveň cena drog klesat?

Tak buď je některá z těch informací lživá, nebo je to celé krycí operace pro ovládnutí trhu, jinými slovy že policie likviduje jen některé části trhu, zatímco někdo pod její ochranou v klidu a nerušeně (a tudíž lacino) vyrábí a distribuuje, nebo nevím...

0/−1
26.6.2017 9:09

I39v58o 91H46e33b68e35l50k71a 8195580862260

Tady je to zase plno "expertů".

Fascinující je, jak statistice o snižující se kriminalitě věří, ale statistice o nespokojenosti s postupem ne. Ale to je detail.

Mnohem závažnější jsou jiné věci. Díky této "válce proti drogám" si lidé vzájemně přes policii prostě vyřizují účty. Naštval mě soused? Řeknu, že prodává a policie se o něj postará a nejspíš ještě vyinkasuje tučný bakšiš.

Proč myslíte, že oběti jsou jenom lidé z ulice? Proč mezi mrtvými nejsou velké ryby? Proč nechytili nikoho kdo drogy pašuje ve velkém? Nespíš proto, že tihle lidé mají policejní ochranu.

+2/−1
26.6.2017 8:43

G39a59b50r12i86e82l 46H35o81r18t91e66n 9821989153504

Můžete mít částečně pravdu, na druhou stranu neberete do úvahy, že jsou největšími kritiky diskutovaných praktik na iDNES pan Mánert a slečna Barochová. To je stejné, jako byste v 70. letech odvozoval dodržování lidských práv v ČSSR z článků pana Kojzara z Rudého Práva.

+1/−2
26.6.2017 8:52

I40v53o 44H95e64b44e31l62k58a 8235140792220

Jestli váš příspěvek chápu správně, tak když to napíše Mánert, není to pravda i kdyby měl pravdu?

A to co popisuji, se dělo v každé zemi, kde začal "boj" proti drogám. Jen na Filipínách to dotáhli k absolutní beztrestnosti policie.

+2/−1
26.6.2017 8:59

G84a53b46r96i92e14l 96H48o53r10t32e30n 9131759833534

Když článek o násilí píšou nechvalně známí nadšení pacifisté, tak je třeba informace v takovém článku brát s velkou rezervou, protože mohou být výrazně zkreslené - jako už tolikrát dříve.

+1/−2
26.6.2017 9:02

R66a84d35e45k 31T78o15m51a29s12e93k 5383860528725

Tak proč to čtete, když máte k autorovi absolutní nedůvěru? Jen hlupák pak něčím takovým ztrácí čas...

+2/−1
26.6.2017 9:15

I77v65o 23H96e63b55e68l89k94a 8185110852520

Mohou. A jsou?

Ale o korupci policie a vyřizování účtů přes policii píšu já. Protože takové zkušenosti jsou z každé země, která vede takovou válku. Bez výjimky.

Navíc tady dal prezident policii naprostou beztrestnost. V podstatě se stali bohy nad svými okrsky.

0/−1
26.6.2017 9:17

G22a75b60r68i46e19l 91H37o77r44t90e15n 9481949773904

Tak konkrétní argument.

----

Police say they have shot dead 3,135 suspects in anti-drug operations. They have also identified drugs as the motive in another 2,000 killings, and are investigating a further 7,000 murders and homicides.

---

Od jeho zvolení policie při zásazích zabila přes dva tisíce lidí. Prezident před časem uvedl, že policie zabíjí pouze v sebeobraně. Další tři tisíce zemřely za „nevyjasněných okolností“, jak uvádí oficiální záznamy. V těchto případech hrají hlavní roli maskování samozvaní strážci zákona.

---

To první je z aktuální zprávy Reuters, to druhé z předchozího článku pana Mánerta, který obě čísla jednak otočil, aby podtrhl gangsterské metody tamní policie, a jednak zcela ignoroval fakt, že kromě války (nyní přerušené) proti drogám na Filipínách velmi často umírají lidé kvůli válkám (drogových) gangů.

0/0
26.6.2017 9:41

V20á67c61l11a37v 53P63a88v77e29l97e97k 1940406366294

Duterteho postup je tvrdý a chápu, že všem, kteří jsou zvyklí na "tvrdý" postup v EU (více semknutí, solidarity, formulářů a expertních komisí), to může přijít kruté. Ale rozhodně si nemyslím, že to vadí samotným Filipíncům a rozhodně pochybuji, že si to Mánert: a) zjišťoval osobně b) ověřil relevantnost tohoto tvrzení.

+8/−5
26.6.2017 7:40

K92a61r39e53l 50H35r90u77b60ý 3446108317323

Jelikož Duterteho postup odsuzuje pan Mánert, asi k mnoha chybám na Filipínách nedochází, spíše je problém v politické orientaci těch, kteří proti drogám bojují.

A jestliže postup odsuzují i aktivisté, tak už jsem naprosto v klidu.

(Poznámka pro cenzorku Terezu Janků: pokud toto není kultivovaný příspěvek, jedná se o trolling nebo o příspěvek mimo téma, prosím, napište mi proč, jak bych ho mohl učinit přijatelným. Nebo dejte do pravidel diskuse, že jsou povoleny jen názory, se kterými souhlasíte. Děkuji.)

+11/−6
26.6.2017 7:15
Foto

O91n25d59ř89e97j 84Š49k49o83c25h 8676217701898

On tu nekdo veri ze jsou tam ty tisice mrtvych nevinnych kvuli tomuto textu? Asi jako ubohych uprchliku kteri umiraji v Stredozemnim mori pro nic za nic. Asi jako v islam - nabozenstvi lasky a miru. Vzpamatujte se ctete idnes!!!

+1/−5
26.6.2017 7:09

V26a20c93l42a46v 17B70u22r85e65š 3343508832769

Aktivista = sprosté slovo, takže aniž bych sledoval podrobně dění na Filipínach, jak se někde objeví slovo aktivisté, tak vím, že dělá prezident určitě dobře :-)

EUR^

+8/−4
26.6.2017 7:06

I83v50o 91H53e42b66e85l14k47a 8175950552860

V podstatě, že jste napsal tento příspěvek, tak se chováte jako aktivista. ;-D

+1/−1
26.6.2017 8:30

M79i18r46o70s41l78a44v 74K66l65i12m62e23š 2610782398938

Neziskovky protestují, článek napsal Manert, netřeba komentáře.

+22/−5
26.6.2017 6:40

M65a57r10e72k 65T43ů32m24a 4772148136222

Proti tomu vraždění by měl snad protestovat každý, ne?

Ale chápu, že pro lidi, kteří význávají heslo: "Nebyl čas na to lámat si hlavu kdo je kdo..." je moje argumentace jako házet hrách o zeď!

+5/−4
26.6.2017 6:48

A71d86a45m 90B30a90r13t48o93n91í70k 1497121265839

A jak je chcete trestat a potírat? Domluvou? To vyditelně nefunguje. Tak jaký mate návrh? Když se kácí les, lítají třísky....

+1/−3
26.6.2017 7:51

M88a89r28e15k 16T73ů52m50a 4482548246242

Trestat tak, jako v civilizovaných zemích, tedy zadržet, obvinit, a případně viny odsoudit! Tím, že ho zastřelíte a pak se ptáte jestli byl vinen, se z vás stává vrah.

+4/−1
26.6.2017 8:00

P74e23t56r 62S73i41m61o93n78i66d70e92s 7701751897108

Bohužel si musíte klást otázku jinak. Když gangy, vraždí lidi, když umírají děti, když se drogy stávají tím, co kontroluje moc, není ten způsob, o kterém mluvíte a který nefungoval dobré změnit? Je, zda ho Duerte změnil správně nebo včas je věc diskuze a nelze hodnotit po tak krátké době.

Vaše tvrzení "je vrah" je mimo. Je ot jako tvrdit, že voják,který v boji zabil nepřítele, je vrah - ale on jen udělal něco proto, aby přežil. Obchody s drogami jsou po celém světě, gangy řádí v Jižní Americe i v USA, policie má různé přístupy, někde fungují soudy dle vašich úvah a stejně to vše běží dál.

+1/−2
26.6.2017 8:24

I73v85o 60H69e48b58e43l34k59a 8985950482280

Jsme u toho. Pokud zabije nepřítele je to OK. Pokud zabije civilistu je vrah.

Tady ti policajti se ale vůbec neptají. Prostě mrtvý je mrtvý a každému musí stačit vysvětlení "policajta"

0/0
26.6.2017 8:33

K45a95t46e15ř75i38n35a 47V38ý96b17o49r31n14á 6320289359

Civilizované země tomu vznešeně říkají "kolaterální ztráty". Slovo vražda se zkrátka nepoužívá. Lidem se nelíbí.

0/0
26.6.2017 11:23

P44a40v83e52l 76V61a93l53e74n25t79a 7311131747443

Svědci, umřou či jsou zastrašeni, policisté, vyšetřující soudci to samé. Soudy se táhnou roky, vše je prolezlé korupcí a gangy si v klidu řídí i z basy. Když ten systém nefunguje, tak co jim poradíte jiného?

Nic, aby dělali to samé a očekávali jiný výsledek než roky předtím.

+2/0
26.6.2017 9:32
Foto

K23a74r43e69l 34W86á93g47n64e61r 4457885529307

Škoda, že tu jeho "léčbu olovem" důsledně neuplatňuje na islamisty, co mu tam rostou jak houby po dešti.

+3/−2
26.6.2017 6:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.