Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sobota byla letos nejtragičtějším dnem na silnicích, zemřelo devět lidí

Sobotní dopravní nehody si vyžádaly devět lidských životů, což je letos dosud nejvíce v jednom dni. Umírali při nich lidé v autech, motocyklisté i chodci. Dosud byl nejtragičtějším dnem na českých silnicích pátek 16. června, kdy zemřelo šest lidí. Vyplývá to z předběžných policejních statistik. Červen je tak se 49 mrtvými nejtragičtějším měsícem roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S86t38e41f10a23n 55S90u16r43o34v37j33a45k 8316222134582

Pokud se zastavim u posledniho odstavce. Cyklista na elektrokole by mel mit jako povinnou vybavu helmu. Elektrokolo, zvlaste potom se zadnim ci dokonce s prednim pohonem, se chova jinak nez klasicke kolo. Kdyz pominu, ze je mozne na dnesnich kolech lehce zvednout rychlostni limit, kdy Vam motor pomaha az na 50 km v h, potom je to prave ten pohon, ktery Vas muze zacit tlacit i kdyz nechcete. Staci, kdyz si pred zatackou chcete srovnat slapky aby Vase noha v naklonu byla nahore. Snimac slapani Vam okamzite pusti energii do motoru, jelikoz vyhodnocuje, ze slapete a kolo se pohybuje. Potom se stava kolo mnohem hure ovladatelne a v ostre zatacce je to maler

0/−1
25.6.2017 13:29

P85e80t76r 90B33á55č26a 8485296825465

Proc zas neco narizovat? Kazdej sveho stesti strujcem.

0/0
25.6.2017 13:34

S59t16e93f92a12n 94S10u47r94o96v94j69a64k 8676932254442

Do jiste miry mate pravdu, ovsem neznalost chovani elektrokol dle ruznych pohonu je plosna a toto narizeni by mohlo zachranit spoustu lidi, kteri doplaci prave na tuto neznalost. Vetsinou se o tom nikde nedoctete, ale mel jsem moznost porovnat jak kola se zadnim pohonem tak se stredovym pohonem na stovkach kilometru a tohoto problemu jsem vsiml. Toto Vam vetsinou nereknou ani pri prodeji

0/0
25.6.2017 20:26

J95a90n 89S39t46o48d56o87l53a 7421410213920

Elektrokola mají omezovač rychlosti, obvykle kolem 28 km/h. Nadto musíš jen vlastním pohonem. To moc nejde, elektrokola jsou těžká.

Podle popisu to spíše vypadá, že pána postihla mrtvice ještě před pádem.

0/0
25.6.2017 14:25

R79o40b18e40r98t 48M41a34t38u44l82a 8267159636255

omezovač rychlosti/výkonu je u pomalých věcí obvykle první věc, kterou majitel hned po příchodu domů vypne...

+1/0
25.6.2017 14:43

S26t19e96f17a20n 29S57u39r52o10v20j58a15k 8486682624872

Primo v textu je, ze muz zrejme zemrel na nasledky padu z kola, cemuz nasvedcuje zraneni hlavy.

Nepriklad nejrozsirenejsi elektropohon u nas, cinsky Bafang, ma moznost odblokovani limitu primo v nastavovani asistence. Oproti tomu pohony Yamaha a Bosh je nutne odblokovat pomoci cipu ktery se vklada do elektroniky pohonu.

0/0
25.6.2017 20:19

P54e25t65r 86B39á64č28a 8625906165605

To je zase clanek, primo voda na mlyn svatecnim ridicum a mistnim chytrolinum.

Pri tom, kdyz si clovek precte ty nehody, tak jeden myslitel se prochazi po dalnici, druhej spadne z kola a rozbije si hlavu, treti to napali do stromu, nejaci cizinci ve skarpe atd.

Pak samozrejme otevre diskuzi a samej chytrej komentar o tom jak se tady jezdi a nejezdi a jak by snad vsichni meli mit psychotesty, policie stat na kazde okresce a podobny nesmysly.

Ten kdo jezdi pravidelne se musi smat akorat.

+7/−1
25.6.2017 12:29

J17o72s33e82f 33P40a78l56a35t31a 1913452501875

Já myslím že to na západě o moc lepší není. Jen jsou na hlavních tazích dálnice a na nich se tolik neumírá

+1/0
25.6.2017 12:19

J17a29n 50S43t91o64d74o56l38a 7111480763850

V Německu a v Rakousku si všímám, že jsou řidiči trpělivější. Přijde mi, že raději počkají než aby riskantně předjížděli atp. Samozřejmě že ne všichni, ale přijde mi, že trpělivost je tam trochu vyšší.

Dálnice také nemají zdaleka všude.

+2/0
25.6.2017 12:31

S90t44e25f14a67n 49S65u28r26o86v28j35a90k 8436412954192

Co se tyka chovani ridicu a ohleduplnosti, mohu srovnat Cesko, Nemecko, Recko a Italii. Cesko je na tom nejhure

+1/0
25.6.2017 13:31

R73o77b78e19r23t 83M69a35t40u14l78a 8707849166465

dovolím si nesouhlasit pravděpodobnost, že vás Ital pustí se rovná skoro nule, když jsem tam byl naposled tak se mi v tom abych se nedostal před něj snažil tak moc zabránit až naboural do auta před sebou;-D

0/0
25.6.2017 14:46

S77t87e22f19a26n 33S94u84r68o90v42j32a17k 8106312424592

Setkal jsem se s tim. Primo ve Florencii, kde je kupa jednosmerek mne policista poslal do protismeru kdyz jsem hledal parkoviste. U nas by se ridici zblaznili, kdyby nekdo proti vyrazil v protismeru. Italove pockali aniz by troubili ci blikali. Mozna to tam bylo bezne....

0/0
25.6.2017 20:29

M29i37r70e96k 76K47o16n74e89č72n63ý 6707935435194

Troubit a blikat na auto jedoucí v jednosměrce je rozumné, protože dotyčný vůbec nemusí vědět, že jede špatně.

0/0
1.7.2017 8:36

M49a49r47e78k 34M24ü72l23l88e18r 3867759903756

K usmrceným nebo zraněným cyklistům - všiml jsem si rozmáhajícího se nešvaru na našich silnicích. Zřejmě důsledkem toho, jak přibývá aut i cyklistů. A sice, že auta předjíždí cyklisty, i když v protisměru jede jiné auto. Snaží se takhle "vejít" i na poměrně úzkých silnicích. Cyklisty předjíždí i v zatáčkách, před zatáčkama a dalších nepřehledných místech. Prostě žádná trpělivost, šup, "tam se v pohodě vejdu". Proboha!!!! Cyklista není nijak chráněn... Stačí aby se trochu ohlédl a už nedrží stopu. Pak je neštěstí strašně blízko. Prosímvás nemagořte a vydržte těch pár vteřin, než cyklistu předjedete! To píšu téměř jako vyhraněný nepřítel pumpičkářů.

+10/−3
25.6.2017 12:15

J68a14n 97S53t58o43d24o18l69a 7401810473280

Proč nepřítel? Se vším před poslední větou souhlasím, je to základní pravidlo a týká se nejen předjíždění cyklistů ale i čehokoli dalšího. Např. objíždění překážek, chodců, pomalých řidičů, atd.

Musí být člověk neustále něčí nepřítel? Musí být řidič auta nepřítelem cyklisty? A opačně? Musí být řidič auta nepřítelem řidiče náklaďáku? Všichni účastníci silničního provozu se nějak omezují. Někdo je větší, někdo pomalejší, někdo méně kurážný, takže na křižovatce čeká "hodinu".

Krom toho ze stručného popisu sobotních úmrtí cyklistů se zdá, že zemřeli bez cizího zavinění, ten zmíněný elektrokolista možná umřel ještě před pádem.

+3/−1
25.6.2017 12:27

M53a68r34e90k 35M80ü91l81l69e31r 3967279863156

Nesedí mi životní filosofie současných cyklistů, na některé "druhy" mám fakt alergii.

0/0
25.6.2017 13:58

J48a61n 20S10t55o39d15o85l73a 7191210593290

Cyklisti mají jednotnou životní filozofii? V článku dva starší pánové, jeden na elektro a ani možná nejeli po silnici. Nekdo jezdí dlouhé štreky o víkendech, nekdo do hospody a zpět, další denně do práce. Jakou mají zmíněni lidé na kole filozofii? Každý uplne jiný, obvykle se ani nikde nesdružují.

+4/0
25.6.2017 14:20

P11e79t18r 65S41p15á70l13e88n97ý 3825167839198

Cyklista jak cyklista, ale taková čelní srážka v zatáčce, kvůli netrpelivemu předjíždění

+1/0
25.6.2017 12:43

L16u46b17o79m66í53r 94S61a97z69e83č51e41k 7429788595223

Včera v ČT v 19 reportáž o nehodách. Dva kousci si stěžovali, že byli sejmutí autem v protisměru. V jejich vlastních záběrech (v čase 31:25) oba řežou zatáčku 0,5 metru od levé krajnice! Kdo s čím zachází...

0/0
26.6.2017 11:55

P40e16t79r 22B72á14č89a 8905566825265

Zas ta o chudacich cyklistech, to uz tady dlouho nebylo.

Kdyz neni nijak chranen a chce si hazardovat se zivotem, tak at na to neseda nebo si jezdi po cestach ci cyklostezkach kde nejsou auta. Furt dokola.

Cyklisti by meli byt na silnicich mimo okresky zakazani a byl by klid.

+2/−4
25.6.2017 13:27

M50a78r13e25k 46M33ü68l78l92e51r 3677649663126

Jasně, tak je schválně porážej, třeba tě to ukojí...

+2/−1
25.6.2017 13:59

P19e34t23r 10B71á90č53a 8755666755365

Proc bych to delal? Kolik vam je?

0/0
25.6.2017 14:08

L71u45b11o56m25í33r 83S36a54z82e94č53e47k 7289728635853

Nahoře píšeš něco o tom, že by se zakazovat (nakazovat) nemělo!

+1/0
26.6.2017 11:38

L17u54b75o49m76í12r 48S90a88z28e64č39e50k 7829128765533

Petr Báča 85655

Proc zas neco narizovat? Kazdej sveho stesti strujcem.

0/0

doporučit

25.6.2017 13:34

0/0
26.6.2017 11:44

P11a31v21e63l 69Ř67a40p19e83k 7172646869935

9 mrtvých za jeden den je hrozná věc, neméně hrozná je ale skutečnost, že masový automobilismus mnozí považují za povinnost a za symbol svobody, pokroku a blahobytu.

+2/−1
25.6.2017 12:07

J36a18n 15N46o30v89á36k 6594684

Jak to myslíte s tím "povinnost"?

0/0
25.6.2017 12:10

P95a20v66e95l 67Ř53a85p70e79k 7272106459965

V mnoha obcích či městských částech se už úplně rezignuje na nějakou veřejnou dopravu nebo výstavbu chodníků. Stejně tak se rezignuje na to, aby třeba obchody byly v docházkové vzdálenosti. Prostě se automaticky předpokládá, že všichni pojedou autem, nikdo se nikoho neptá. Stejně tak se nikdo neptá, zda chcete mít automobilový provoz kolem vašeho domu nebo skrze vaši obec. Zastaralý masový automobilismus je fakticky povinný. Rv

+3/0
25.6.2017 12:14

T60o98m25á48š 23M65a64t68ě47j 9615958623202

a je nějaká schůdná alternativa?

Sedět doma?

0/0
25.6.2017 12:32
Foto

B59r92o29n91i75s26l84a14v 20G53a66b11r23y54š 2472139881

Je, ale tu mnozí nechtějí slyšet.

+2/0
25.6.2017 12:42

T64o50m95á74š 19M88a96t16ě33j 9705898313442

tak povídej. a prosím se zohledněním dnešního vysoce konkurenčního světa

0/0
25.6.2017 13:29
Foto

B23r14o85n18i60s65l77a14v 10G25a40b85r17y41š 2242349681

Vysoce konkurenčního světa? Copak když někdo nemá auto, tak jde o nějakou konkurenci?

0/0
25.6.2017 14:22

T27o60m78á81š 20M10a86t11ě69j 9945238673142

... na otázku otázkou...

Tak dozvím se nwjaké řešení? Nebo zas jen sbírka pohrdlivých keců o morálních výšinách a pod?

0/0
25.6.2017 14:37
Foto

B36r62o69n96i48s80l91a62v 88G68a98b87r48y19š 2202679761

Nemůžu ti odpovědět, když nevím, co jsi myslel tím dnešním vysoce konkurenčním světem.

0/0
25.6.2017 16:09

T73o71m47á15š 19M20a48t33ě23j 9275848473652

Tak odpověz bez zohlednění té konkurence. Já ti pak ukážu, kde se to tře.

0/0
25.6.2017 16:56
Foto

B51r20o98n73i61s70l88a67v 60G31a71b78r58y61š 2902429111

Jelikož nejsem invalida, chodím pěšky nějakou rozumnou vzdálenost. Jinak využívám VHOD. Pokud to situace nevyhnutelně nutně vyžaduje, auto si půjčím.

Hlavně se mi nesnaž ani naznačit, že by někteří lidi bez auta umřeli hlady. Tenhle nesmysl, zvlášť v dnešní době, nezbaštím.

0/0
25.6.2017 19:34

T89o28m33á95š 32M75a61t93ě26j 9245468823312

Klíčové slovo je "někteří"...

Kteří?

Jinak ne - neumřeli by hlady... ale omezí se mu pracovní možnosti, osobní život, rodinný komfort... celkově řekněme svoboda.

A jediný způsob je ultra regulace (nespokojení budou všichni) ne

bo zdražení (nespokojeni budou opět všichni)...

0/0
25.6.2017 19:53
Foto

B95r54o96n46i58s10l24a86v 48G30a10b25r51y10š 2672569571

Svoboda?

Je svobodnější ten, který v autě trčí v zácpě, nebo já, co jdu po chodníku? Taky si nemůžu svobodně zaparkovat, kde chci, a ani zastavit, kde chci.

Svoboda v autě už je v dnešní době dost lživé spojení.

+1/0
25.6.2017 21:43

P29a15v31e33l 97Ř60a51p42e75k 7572146579475

Myslíte, že lidé celá tisíciletí jen seděli doma, trpěli a žili mizerné zbytečné životy?

0/0
25.6.2017 12:57

M33a15r46e63k 76S74l41a98b60i75h55o61u68d28e18k 7538321172143

Psí spřežení!;-)

+1/0
25.6.2017 13:19
Foto

T46o95m18á24š 59A32n45d12e63r70l11e 2952661484247

Chytil jste se, pane Nováku :). Pan Řapek je místní anti-auto troll a interagovat s ním je trochu jako krmit holuby na náměstí.

+1/0
25.6.2017 15:07

L63u61b73o35m35í57r 96S52a58z69e63č79e52k 7979208685523

A není tu sám, u nehod permanentně přispívá ještě jeden všeználek! Za označení trollem mě včera smazali!

0/0
26.6.2017 11:41

P66a60v39e19l 54Š23t28ě74p20á70n96e64k 6190174467538

Bohužel silnice je takový novodobý bojiště. A na bojišti se vždycky umíralo. Čím dál větší hustota provozu, velice nízká úroveň organizace ("každý si chce jezdit po svým - pomalu, pomalejc nebo rychle, zběsile atd."), vzájemná netolerance, mraky silných vozů a motorek, jež výkonem absolutně nekorespondují s limity 50/90/130 vedou k takovým statistikám. Možná je na čase vytáhnout nějaké psychotesty, přezkušování z pravidel a namíchat to ještě s nějakou brutalitou typu - natočí vás někdo jak předjíždíte do zatáčky, majitelův vůz propadá státu, flastr pro osobu co řídila a ztráta ŘP. ;-D

+3/−3
25.6.2017 12:02
Foto

T64o55m78á96š 80A56n49d53e58r54l94e 2522921144537

S netolerancí máte pravdu. Do nepřehledné zatáčky předjíždí taky jen bezmozek. Ostatní je nesmysl.

0/0
25.6.2017 15:13
Foto

B12r57o38n15i18s15l68a49v 43G98a24b64r59y41š 2422519321

Před každou jízdou by si každý řidič měl pustit Hurikán od Dalibora Jandy.

+1/0
25.6.2017 11:44

P20e24t95r 29T23. 86D95v27o16ř79á63k 4594698343

Že by se člověk zastřelil už před jízdou?

+1/0
25.6.2017 12:02

M70i66c67h49a35l 13T97u41r83e24c22e78k 6813259956171

;-D

0/0
25.6.2017 12:07

P20a17v32e84l 38Ř96a84p39e24k 7612206989385

Pokud někdo usiluje o to, aby zemřel, tak ano. A podle stylu jízdy si myslím, že takových lidí není úplně zanedbatelný počet.

+1/0
25.6.2017 12:08

V51l19a78d18i38m56í95r 20R15e39t52t89i35n98g82e49r 5405706105205

Vytratil se respekt ke všem a ke všemu. V autech agresivní lepení na kufr, vjetí z vedlejší silnice před čumák nějak ustojíte. Když ovšem totéž udělá nějaký vůl motorce, je tu další mrtvý na silnici.

+2/−2
25.6.2017 11:44

J95i72ř40í 73T41e37p85r 4367520865255

Kdy už někdo řekne konečně chodcům 2 zásadní věci:

1.) Že nemají absolutní přednost a tudíž nemůžou skákat do silnice jak se jim zachce

2.) Že mají koukat na přijíždějící auta! Řidič je z mnoha důvodů nemusí vidět a oni by si mohli zachránit život!

+8/0
25.6.2017 11:43
Foto

B14r69o88n73i44s14l50a34v 28G84a11b80r63y41š 2592389231

To se tak stává, když to někdo neumí.

A co je ještě zajímavější, dá se to srovnat s počtem nakažených HIV. Čili automobilismus lze přirovnat k nerozumnému souložení bez ochrany s alespoň jedním HIV pozitivním během života.

V každém případě, aspoň u nás, 95 % mrtvol ze všech dopravních nehod způsobí právě silniční doprava.

0/0
25.6.2017 11:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.