Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

M65i61l42a56n 20V54o93l13e51k 5169783746709

Já mám naopak teorii, že nad rozpáleným asfaltem vzduch houstne, protože se nejdřív roztáhne a pak si teprve hledá cestičku nahoru.

0/0
doporučit
21.6.2017 18:44

M59i84r59e35k 15G14a34j69e57r 5431826369740

Pritom to podstatne lze vysvetlit snadno: Ucinnost spalovacich motoru (letecke nevyjimaje), klesa se stoupajici teplotou prostredi.

0/0
doporučit
21.6.2017 16:04

I36v81o 96J91a42n42á19č41e26k 8973903751372

Pokud teplota stoupne nad provozní teplotu, letadla nemohou vzlétnout, protože jejich motory v řídkém vzduchu nedokážou vytvořit dostatečný vztlak.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/phoenix-arizona-horko-letadla-zrusene-lety-usa-frq-/zahranicni.aspx?c=A170621_072746_zahranicni_mpl

Tak větší hovadinu jsem už dlouho nečetl. Autor článku nasadil laťku hodně vysoko.

+5/−3
doporučit
21.6.2017 9:05

K98a44m19i73l 10D64o63l65e66z69e68l 6212526204372

takoveto znalosti bych cekal i u absoloventa zvlastni skoly, no nicmene od redaktora idnes ne, protoze pro Babise muze pracovat pouze jednoduchy clovek nebo prospechar

0/−2
doporučit
21.6.2017 9:16

P50e41t90e84r 23F37r27a29n75e69k 4196864414385

Nechapu co se vam na tom nezda, podrobnejsi diskuze tady https://aviation.stackexchange.com/questions/1531/does-temperature-affect-takeoff-performance

+1/0
doporučit
21.6.2017 10:00

I49v52o 42J37a23n38á95č69e23k 8343183351202

Nezdá se mi na tom to, že motory nevytvářejí vztlak a nebo snad máte jiný názor?

+2/−1
doporučit
21.6.2017 11:35

P72a25v40e31l 72V30e65t31e88š56n59í83k 7525858165907

No dobře, tak motory pohánějí letadlo a vztlak způsobuje obtékání vzduchu kolem křídel. Ale to snad chápe každý starší 10 let, kdo se zajímal o to, proč má letadlo křídla...

+3/0
doporučit
21.6.2017 12:42

V54l34a94d54o 78Č35e41r28m67á20k 8822241225448

pane Janáčku, kde je v článku, to, co píšete?

0/0
doporučit
21.6.2017 11:24

I30v70o 87J29a91n19á13č53e78k 8643673171822

Jak vidíte, v článku to bylo, že to dotyčná pisatelka potichu opravila a neomluvila se za to zde v diskuzi je otázka slušnosti a takto se to třeba praktikuje na Technetu.

+1/−1
doporučit
21.6.2017 11:35

S31e53i79d62l 53P52e83t16r 1431631115244

Přesto tam zůstala hovadina, že motory se vzrůstající teplotou musí vyvinout větší "sílu" ...:-/

Tu, (správně tedy "tah") právě se zvyšující teplotou ztrácejí a proto jsou především ona teplotní omezení ...

+2/0
doporučit
21.6.2017 15:41

I27v45o 14J88a54n62á55č48e74k 8443253631802

No ono je to vlastně tak, že čím vyšší teplota, tím je vyšší rychlost nutná pro udržení ve vzduchu a navíc účinnost motoru klesá. V praxi je tedy potřeba delší RWY. Problém o kterém se píše v článku je to, že výrobce prostě certifikoval letadla pouze do určité teploty a tím pádem prostě nemůžou letět.

+1/0
doporučit
21.6.2017 17:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.