Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příliš horko na létání. Vlna veder v Arizoně narušila letový provoz

Na jihozápadě Spojených států udeřila extrémní vedra. V úterý večer v arizonském městě Phoenix vyšplhala teplota až ke 48 stupňům Celsia, což je nejvyšší naměřená teplota za posledních dvacet let. Kvůli horku muselo být zrušeno přes čtyřicet letů, neboť byl překročen limit provozní teploty u některých letadel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95i44l21a27n 54V45o51l79e61k 5699753816419

Já mám naopak teorii, že nad rozpáleným asfaltem vzduch houstne, protože se nejdřív roztáhne a pak si teprve hledá cestičku nahoru.

0/0
21.6.2017 18:44

M32i91r28e91k 60G29a21j39e71r 5591676869860

Pritom to podstatne lze vysvetlit snadno: Ucinnost spalovacich motoru (letecke nevyjimaje), klesa se stoupajici teplotou prostredi.

0/0
21.6.2017 16:04

I46v73o 72J90a96n39á67č18e75k 8863423921162

Pokud teplota stoupne nad provozní teplotu, letadla nemohou vzlétnout, protože jejich motory v řídkém vzduchu nedokážou vytvořit dostatečný vztlak.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/phoenix-arizona-horko-letadla-zrusene-lety-usa-frq-/zahranicni.aspx?c=A170621_072746_zahranicni_mpl

Tak větší hovadinu jsem už dlouho nečetl. Autor článku nasadil laťku hodně vysoko.

+5/−3
21.6.2017 9:05

K62a59m92i46l 10D40o55l13e29z75e73l 6862866954462

takoveto znalosti bych cekal i u absoloventa zvlastni skoly, no nicmene od redaktora idnes ne, protoze pro Babise muze pracovat pouze jednoduchy clovek nebo prospechar

0/−2
21.6.2017 9:16

P91e34t84e53r 39F66r97a76n17e70k 4716454244325

Nechapu co se vam na tom nezda, podrobnejsi diskuze tady https://aviation.stackexchange.com/questions/1531/does-temperature-affect-takeoff-performance

+1/0
21.6.2017 10:00

I55v15o 84J98a54n66á61č46e34k 8593373401822

Nezdá se mi na tom to, že motory nevytvářejí vztlak a nebo snad máte jiný názor?

+2/−1
21.6.2017 11:35

P26a97v98e13l 20V43e30t26e51š12n88í63k 7485638815857

No dobře, tak motory pohánějí letadlo a vztlak způsobuje obtékání vzduchu kolem křídel. Ale to snad chápe každý starší 10 let, kdo se zajímal o to, proč má letadlo křídla...

+3/0
21.6.2017 12:42

V75l37a93d41o 80Č73e69r87m87á41k 8382841555988

pane Janáčku, kde je v článku, to, co píšete?

0/0
21.6.2017 11:24

I34v25o 97J82a81n77á17č66e61k 8123923161142

Jak vidíte, v článku to bylo, že to dotyčná pisatelka potichu opravila a neomluvila se za to zde v diskuzi je otázka slušnosti a takto se to třeba praktikuje na Technetu.

+1/−1
21.6.2017 11:35

S13e95i45d15l 13P78e60t58r 1321431985124

Přesto tam zůstala hovadina, že motory se vzrůstající teplotou musí vyvinout větší "sílu" ...:-/

Tu, (správně tedy "tah") právě se zvyšující teplotou ztrácejí a proto jsou především ona teplotní omezení ...

+2/0
21.6.2017 15:41

I52v37o 21J24a77n14á45č69e51k 8763723641652

No ono je to vlastně tak, že čím vyšší teplota, tím je vyšší rychlost nutná pro udržení ve vzduchu a navíc účinnost motoru klesá. V praxi je tedy potřeba delší RWY. Problém o kterém se píše v článku je to, že výrobce prostě certifikoval letadla pouze do určité teploty a tím pádem prostě nemůžou letět.

+1/0
21.6.2017 17:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.