Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rodiče si na školy stěžují stále častěji. Vadí jim, že s nimi nemluví

Počet stížností, které poslali rodiče České školní inspekci, se během tří let zdvojnásobil. Nejčastěji si rodiče stěžují na špatnou komunikaci se školou, množí se i stížnosti na úroveň vzdělávání či řešení šikany. Inspektoři dali rodičům za pravdu přibližně ve 40 procentech případů, píše středeční MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81a56r76o67s82l15a17v 66J93o62s87e34f 5312380880144

Jak vidím, téměř všichni diskutující jsou patrně učitelé. ;-D

0/0
22.6.2017 10:33

K76a70r84e17l 76M19a40l67í72k 1373940305418

Ano deti jsou asi stejne,ikdyz ani tomu bych neveril. Ale pokud se meni rodice,a to souhlasim,tak se za tu dobu misi zmenit i ucitele a nebyt zamrzli pred 20-30 lety...a 40c/o je velke cislo,to asi nebudou ojedinele excesy

0/0
22.6.2017 9:54

V21i20k50t10o21r 74P74o65n14d76ě56l57í42k 4325620307808

Rodiče by se sakra divili, kdyby si učitelé začali stěžovat pro změnu na ně! Za přesně totéž! Jenže to učitelé udělat nemohou, protože to vše má razítko "důvěrné" a musí o tom bez souhlasu týchž rodičů mlčet.

http://blog.hlavnespravy.sk/1735/at-jsou-radi/ :-(

+1/0
21.6.2017 18:52

J83i30n78d56ř40i85š14k61a 30Š49t44ě65p27á82n92k41o91v37á 3570201764733

Z vlastní zkušenosti vím, že pokud člověk jedná s učitelem slušně a vede diskuzi jako rovný s rovným, tak se dá domluvit na všem. Řešila jsem tak synovu šikanu stran některých spolužáků, i některá nejasná hodnocení stran učitelů. V případě šikany tomu učitelé, bez výjimky, učinili rychlý konec, za což jsem jim vděčná. V případě druhém se ukázalo, že syn je zkrátka jen líný plnit některé úkoly, a bylo na mě srovnat situaci. Určitě nezabírá styl "Tady mě máte, co s tím uděláte".

+2/0
21.6.2017 12:22

R94o66s50t56i88s10l86a97v 62C10a80h68a 6743747797951

Z vlastni zkusenosti vim, ze jsou i ucitele alibisti a misto aby lobovali u vedeni skoly, tak Vam klidne reknou, ze na to nemaji kompetenci a ze si mam jit za vedenim skoly.

+1/−1
21.6.2017 12:30

J54a92r66o16m79í82r 46K17r93á98l 4820629754809

Což je věc, kterou mají některé školy ve stanovách.

+1/0
21.6.2017 12:36

J15o40s80e96f 31Z26a56h58á26l38k86a 4493529898726

Nemalá část rodičů žije v představě, že škola za ně převezme kompletní výchovu jejich potomků. Základní věc, na kterou oni nemají zásadně čas.

+1/0
21.6.2017 11:40

J59a75n 22N57o55v29á63k 6204934

Tipnete si si velikost té "nemalé části"? Třeba procentuálně vyjádřené?

0/0
21.6.2017 11:47

J21o28l84a45n25a 17B12r64z81y15b50o64h40a86t34á 9379169816

40 % zcela nechá výchovu na škole, 30 částečně a zbytek si vychovává děti sám.

0/0
21.6.2017 12:23

M42a89r92t31i37n 26K53o82l15á71ř 1435904459895

To máte pravdu, vychovávat mají rodiče a ne škola. Nicméně škola nesmí zavírat oči před tím co se děje ve třídách a obecně na pozemcích školy

+1/0
21.6.2017 11:53

M32i78r42e49k 20Z16á92v85o51d61n22ý 7452177390698

Docela by mě zajímalo, jak v době, kdy školy o děcka bojují (aby vůbec přežily a musí akceptovat i naprosté sp...), tak se učitelé s nimi jednají z pozice síly. Kdyby se to mohlo porovnat, tak věřím, že z pozice na 1 učitele, který jedná z pozice síly, tak existuje 99 rodičů, kteří se tak chovají.

+1/−1
21.6.2017 11:33

M82i90r30k38a 75S80v15o31j76t36k48o55v91á 3387698256704

Vůbec nevíte o čem mluvíte, na základních školách o děti určitě nebojují, naopak třídy v některých městech jsou na hranici kapacit jednotlivých škol. V tuto chvíli na středních školách a učilištích, je dětí méně, ale za pár let se tento problém přesune na střední školy. A celé české školství je momentálně na rozcestí, asi by si někdo na MŠMT měl uvědomit, že prvorepublikový styl výuky, už prostě není možné udržet a přejít na jiný systém.

+1/−1
21.6.2017 12:41

Z98u57z78a87n34a 22P90á97t51k72o17v12á 9108970505723

Dobrý den,

naprostý souhlas! Druhý stupeň na ZŠ je absolutně zkamenělý. Nelze se pak divit, že osmiletá gymnázia/v Praze/ mají až 200 nepřijatých uchazečů. Bohužel ve fázi, kdy dítě je v 6.třídě, už je málo alternativ, kam přejít.

0/−1
21.6.2017 10:56

R76o82s94t17i51s89l96a93v 18C26a77h21a 6573247967261

treba na sestilety gympl?

0/0
21.6.2017 11:03

J48o30s47e65f 66Z61a79h89á32l87k13a 4133319368686

Gympl byl původně míněn jako mezičlánek před VŠ. Tedy pro nadané děti. Vyší vzdělání prostě není pro každého a nemusí zabrat ani obálky ani zoufalé snahy některých škol o získání studentů.

+2/0
21.6.2017 11:43

J84i58n57d97r30i53c47h 59V50r42a81n71a 8849917532421

za vsechno muze ten emericky fejsbuk, jedna lolita napise o te druhe, ze ma jen jednu bradavku a konci to sebevrazdou, smutna to doba, za mych casu me dva drzeli a treti mlatil a nakonec jsme si vsichni podali ruce a zasmali se tomu

0/0
21.6.2017 10:51

J84a20n 37Š21p76a19t47n68ý 2553562356315

to leccos vysvětluje

+2/0
21.6.2017 11:11

M92a41r97t73i64n 78K27o69l24á42ř 1345404569755

Podle toho jak tě znám z jiných diskuzi, tak tys byl ten držený a mlátili tě po hlavě

0/0
21.6.2017 11:55

P14e80t55r 34K67a22č22e50r 1434560732100

No on to tam napsal, že ho 2 drželi, takže trochu mimo.....

0/0
21.6.2017 12:20

O47n91d27ř58e34j 64Š73i29n88d35l10e56r 2417388256485

Když si vzpomenu na ten gulag, kterým jsem prošel já, tak si říkám že nějaké stížnosti jsou jak plácnutí do vody. Ten systém je dysfunkční a anti-lidský od uplného základu.

+1/−2
21.6.2017 10:37

P61e38t85r 68Z97l64e68s13á22k 3818569876

Výsledek kontroly ČŠI: učitelé bez aprobace, škola nedostatečně a špatně vyučuje na druhém stupni matematiku,ČJ,Fyziku,Chemii,jazyky. Nedodržen školní výchovný plán. Pro spoustu mimoškolních aktivit nedodrženo opakování a procvičování. Třídní učitelka jedné třídy bez VŠ. Ano za tenhle stav mohou rodiče a nevychované děti. A výsledek. ČŠI je zbytečná organizace, neboť nemá pravomoce. A zřizovatel školy je v pohodě (prý to bylo jen při školní inspekci, jinak je tam vše v pořádku). Takhle funguje školství v ČR, ale hlavně, že učitelé křičí. V popisované škole by neměli dostat ani minimální mzdu. Ano asi jsou i dobré školy, ale ty špatné nemají problém a to je zlé. Žádné dovolání, nereaguje ani ministryně školství. Možná by stálo za to omezit VŠ pedagogické ať jdou na tyto školy jen ti co najdou uplatnění a chtějí učit. Až bude výuka i kontrola efektivní, pak se může přidávat ve školství.

+5/−3
21.6.2017 10:36

Z39u75z81a73n18a 89T58i38c44h24á 4848926120413

Učitelé bez VŠ si školu samozřejmě dodělávají, jinak to už nejde. Takže pokud byla třídní bez VŠ, tak jednak měla zřejmě dost praxe a jednak už za sebou několik semestrů na peďáku. Pokud je to dobrá učitelka, tak s tím nemám problém.

+6/0
21.6.2017 10:52

J37a52r51o69m65í68r 57K53r46á30l 4740279224179

Ti kantoři, kterým mohla praxe nahradit VŠ jsou už dávno v důchodu.

+1/−1
21.6.2017 10:54

J26a44r84o25m74í25r 90K53r21á25l 4620389954879

;-D Pavle, něco si o tom zjistěte, než dáte minus. Učitelů, co nemají VŠ, nebo ji nestudují, nejsou externisty odborných předmětů, anebo jazykářů - rodilých mluvčích je jen pár. Rozhodně ne tisíce, jak se leckde píše.

0/0
21.6.2017 12:42

K95a19t68e30ř98i50n20a 31V82a47š63á43k80o23v40á 5961572439745

tridni bez VS mi fakt neprijde jako problem, obzvlaste na ZS..stojim si za tim, ze dobry ucitel VS nepotrebuje, a ze spatneho zadna VS dobreho neudela. Zakladni skola ma poskytovat zakladni vzdelani, a rozhodne si nemyslim, ze zakladni vzdelani jsou schopni predat jen lidi s VS

Na stredni uz je to samozrejme jine, ale i tam by spousta veci mohla zacit fungovat spis na vymene zkusenosti..

Cely ten system je zastaraly, odtrzeny od zivota (vcetne umele vytvarenych skupin, ve kterych pry se deti uci socialni vazby), a je fakt nacase, aby prosel radikalni promenou.

+2/−1
21.6.2017 11:07

R67o83s33t98i32s63l15a53v 40C42a81h48a 6653287467311

Ten prvni odstavec je zvlastni. Protoze to byste mohla rici o temer kazdem povolani....

0/0
21.6.2017 11:18

J63a82n 20N82o41v92á84k 6474364

A proč ne?

0/0
21.6.2017 11:37
Foto

P81a98v56e16l 30M22a91k97o33v52e56c 8628375291

Váš příspěvek je naprosto "mimo mísu"...Za 10 let budou "učit" téměř výhradně učitelky bez VŠ. To je výsledek školské politiky za posledních 30 let...:-(. Dnes chybí na základních školách 15 000 kvalifikovaných učitelů a za 5 let bude průměrný věk učitelek (učitelé již prakticky nejsou) 60 let.

+3/−1
21.6.2017 11:16

R63o79s13t88i67s98l36a80v 12C86a37h92a 6693757437271

Nevycucal jste si to cislo - 15 tisic - z prstu? Muzete uvest nejaky odkaz? Ja jen ze na ZS uci CELKEM necelych 60 tisic ucitelu.

0/0
21.6.2017 11:42

R61o62s20t16i33s40l61a96v 77C14a61h84a 6853257577621

Mimochodem, ucitelek je 49 tisic, takze ucitelu zas tak malo neni.

0/0
21.6.2017 12:17

M63i56r39o80s54l64a91v 76J60o47c81h 3942521203168

V celé diskusi se opakují hlavně 2 témata. Učitelé mají málo peněz a děti jsou nevychovaní spratci.

Začnu od konce. Ano nevychovaných spratků je dost, avšak nejsou to násobky původního stavu. Jen ty spratci a jejich rodiče(v reálu taktéž většinou dospělí spratci) jsou víc vidět. Není to nic co by se nedalo zvládnout, natož katastrofický stav, jak se nám někteří snaží namluvit.

To že je 40% stížností oprávněných je alarmující číslo. To svědčí o vážně mizerném stavu učitelského sboru.

Prý za to mohou peníze to ano, ale že prý když se přidá bude to OK.

NEBUDE, tedy alespoň v tom případě o který se nyní snaží, tedy plošné přidávání.

Dokud někdo nevymyslí transparentní hodnocení učitelů jejich výkonnosti, efektivnosti atd. nezávislé na análním alpinismu, pak nemá cenu přidávat.

Tohle je velmi tvrdý oříšek, oddělit zrno od plev. Ten kdo tohle vymyslí je na vyznamenání. A předem říkám, že ať bude metoda jakkoliv kvalitní, řev učitelstva bude enormní, ostatně jako jakýchkoliv zaměstnanců, když se jim začně dívat pod ruce.

Teprve poté má cenu těm nějlepším přidávat (klidně na násobky průměrných platů), těm průměrným nepřidávat a ty podprůměrné VYHAZOVAT.

Osobně bych začal zavedením, při nástupu a pak pravidelně po X letech, povinných psychologických testů. Tolik sociopatů a psychopatů co se v posledních létech dostalo(nebo zůstalo z důvodu nezaměstnatelnosti jinde) do školství, nemá obdoby. Dneska, kdy v soukromém sektoru psychotesty prochází pomalu i sekretářka, necháváme své děti napospas lidem, které nikdo pravidelně nekontroluje.

Ta menšina dobrých učitelů musí v tomhle marasmu dost trpět. Velmi si jich vážím, že stále zůstávají přes relativně malé play, interakci s nekvalitními kolegy - co mají platy větší jen z toho důvodu, že tam jsou už dlouho, buzeraci ředitelů a spratkorodičů atd.;-)

+9/−4
21.6.2017 10:24

P68e66t70r 55S77t57a75n44i77k 5645548357133

V článku je uvedeno, že bylo potvrzeno 40% oprávněných stížnosti k cca 1500 bodům. Za předpokladu, že jedna stížnost má většinou více bodů k řešení těch stížností nebude zřejmě více než 1000ka a jistě bude vícero stížnosti ještě od jednoho stěžovatele. To je při počtu žáků docela marginální číslo (jenom na základních školách je např. cca 900 tisíc žáků v současnosti). Mne z toho vychází, že drtivá většina rodičů si nestěžuje a pokud ano, jsou schopni se domluvit přímo s učitelem či školou a jejich záležitosti jsou řešeny a nekončí až u školní inspekce.

+3/0
21.6.2017 10:39

M52i96r98o57s31l45a25v 19J37o61c32h 3182521143468

No právě, přesně jste to vystihl. "Drtivá většina rodičů si nestěžuje a pokud ano, jsou schopni se domluvit" - takže i zde je vidět, že si rodiče zas tak nestěžují, jak se obecně píše.

Dále 1500 bodů velmi závažných stížností a z těchto závažných stížností je 40% uznáno naopak svědčí o mizérii ve školství, jak jsem již psal. Prostě z 1500 nejzávažnějších případů je 40% oprávněných, a to je dost.

+2/0
21.6.2017 14:24

J65i69ř16í 28S29v38i26t17á30k 6696323587217

Vidím naléhavou nutnost založit školu pro rodiče protože ti bývají většinou nekritičtí k chování svých ratolestí, věří jim na slovo a téměř nikdy si neověřují skutečný stav věci a ihned útočí na kantora, velmi dobře si vzpomínám na svoje školní léta taky jsem občas řekl že kantor na mě sedí ale naštěstí jsem měl velmi rozumné rodiče a ti svou otázkou nebo jak chcete řekli to je fakt zajímavý že sedí jen na tobě a na jiných nee pravda bude asi taková že ty jsi ten lempl a měli pravdu. Dnešní rodiče velmi často vydělávají velké peníze, zastávají vysoké funkce takže si myslejí že si mohou dovolit řvát na kantora takže si myslím že výchovu potřebujou především oni.

+2/0
21.6.2017 10:13

V58l39a32d32i29m76í67r 32K85r59y86c10h15t68á13l96e64k 4372589287582

Jiří, mohu se zeptat na Vaši učitelku ČJ?

+1/0
21.6.2017 10:16

K37a56m93i32l 75S91e92d66l76á34č11e68k 1576869516121

Ta na něm seděla. :-)

+3/0
21.6.2017 10:44

D44a18n47a 44P43o67l15a78n69e10c79k88á 3596355477555

Asi hodně četl Hrabala, ten napsal taky knihu na jeden zátah. Pravda bez chyb.

0/0
21.6.2017 11:34

Z66d27e91n62e96k 30Z60a28m79e79c82n24i78k 3614691359443

pochopitelně protože učitelé nejvíce zajímalo o kolik jim, jako největší nátlakové-odborářské skupině v příštím roce stoupne plat

0/−4
21.6.2017 10:08

D91a85n67i57e47l 68T77s31c56h75e19r73n11a14y 2785132509492

Tak ono je pomerne trapne, kdyz se o vikendu potkava ucitel se svymi studenty na brigade napr v Kauflandu

+6/0
21.6.2017 10:17

M76a17r68t87i65n 55K76u19k98o75l 8290207215

Naše školství je neobyčejně zaostalé a zabředlo kdesi v první republice. Nehledí se na subjektivitu žáků/studentů, jejich oborové zájmy a více méně je české základní a střední školství založeno na principu "nauč se předepsané a uspěješ," jenže to není pravda. Dnešní žáci a studenti jsou nuceni vtloukat si do hlavy pouhé fráze a poučky, přičemž po první písemce zapomenou, co se naučili, protože je to nebaví a nezajímá. První stupeň zš bych zanechal beze změn, ale druhý stupeň zš a střední školy, by potřebovaly kompletní reformu. Namísto učení se nudných textů, které si studenti z nekvalitně psaných učebnic nemají šanci zapamatovat, by bylo lepší, kdyby si již od toho II. stupně volili, zda se chtějí věnovat humanitní a přírodní větvi a ve vybraném oboru by si sami volili předměty, které je zajímají - tím by se už připravovali i na střední školství stejného systému a byla by vysoká pravděpodobnost, že budou v oboru, který je zajímá opravdu úspěšní, a že nebudou v budoucnu studovat obor z rozumu, ve kterém už prakticky není uplatnění - např. ekonomie a např. na tu ekonomii půjdou jen ti, kdo pro obor jsou nadšeni a bude jistota, že v něm budou úspěšní. Další problém je zkoušení a písemné práce - je to zbytečnost, místo které by studenti měli vypracovávat seminární práce na dané téma a tím, že by museli prostudovat množství mimoučebnicové literatury, by se naučili mnohem více a se zájem. Potom máme problém nadbytku vysokých škol - kdybychom některé zrušili, mohli bychom kapitál, který jsme vkládali do univerzit "druhé cenové," dát na těch pár prestižních vysokých škol a napomoci jejich většímu rozvoji - lepší platy pedagogů a investice do mladých začínajících vědců, kteří na univerzitě nezůstávají jen pro nízké platy. Kvalitnější a modernizované školství, nejenže zaručuje lepší uplatnění absolventů, ale zároveň tím značně napomáhá ekonomice - kde jsou skuteční odborníci, od manuálních profesí po akademiky, tam je fungující ekonomika. ;-)

+2/−8
21.6.2017 10:02

M61a21r21t37i78n 71K46ř91í26ž 9863832920797

Já nevím, kdy jste se Va rozhodl, čím se chcete živit, ale na druhém stupni ZŠ je ještě brzo. Spíš si myslím, že je nesmysl ve všech hodinách sedět v lavici a dělat si zápisky. Tak jsme to dělali my a bylo to hrozné.

+5/0
21.6.2017 10:05

S20t51a72n20i94s58l33a84v 60K36r67e72j74c55a94r 6367576493514

Na druhém stupni ZŠ je opravdu brzo, jen málo adolescentů v té době ví co chce dělat a v čem se vzdělávat. Po skončení druhého stupně zš o tom kam, většinou rozhodují opravdu rodiče. Po dovršení plnoletosti je to už opravdu na potomcích. - Jen je právě škoda, že ti jež na přání rodičů šli studovat pedagogické školy at státní nebo soukromé v oboru nezůstávají a jdou raději do úřednických pozic. Nevím kolik potomků je fakticky schopných být rychlostudenty bez plagiátorství a movitých rodičů,s nabytou prkenicí na úplatky. A kolik úplatných rektorů a ředitelů v ČR existuje, asi hodně. Je to dobře nebo špatně ?

0/0
21.6.2017 10:17

S38t26a57n23i30s84l33a39v 96K13r95e72j38c41a69r 6267826403124

Otázka následující - je dobře, že ve školních jídelnách a menzách pracuje tak málo vzdělaných a profesně vystudovaných absolventů hotelových škol a učilišt ? Je jiná doba než před rokem 1990, ale občané a rodiče si nestěžují pouze na pedagogy ale i na blafy jež musí jejich potomci trávit ve stravovacích zařízeních. Jistě, je rozdíl připravovat pokrm v hotelové kuchyni nebo hromadně ve školní kuchyni. Ale v obou by měli být stejní profesionálové jako za katedrou ve třídách škol. R^

0/−2
21.6.2017 10:23

D53a64n25i34e62l 70T84s93c42h29e43r12n66a97y 2695492239482

To ze nekdo neco vystuduje, neznamena , ze tomu rozumi, ci ze to umi

+1/0
21.6.2017 10:27

K76a46t65e26ř62i67n76a 95V65a28š20á39k69o73v86á 5631572509185

ale dneska nezuzstavate v jednom oboru cely zivot, nebo nemusite...at se specializuji na to, co je zrovna bavi, to je nejlepsi motivace... kdyz je pak zacne bavit neco jineho, dozenou to daleko rychleji, nez kdyz musi biflovat kousek obojiho

0/0
21.6.2017 11:13

J82o55l56a31n25a 83B26r58z35y58b17o22h78a12t48á 9869749836

To jsou bláboly. ;-D Představte si, že i fyzika, chemie, matematika se neobejde bez učení se zpaměti. I obyčejný vzorec na výpočet obsahu, obvodu.. čehokoliv se musíte naučit zpaměti. Těch matematických vět a pouček, co jsme se museli nadrtit. A bez nich to nešlo. ;-)

+5/−2
21.6.2017 10:05

V43l34a55d60i75m16í37r 52K34r46y87c55h44t82á84l32e63k 4222289397532

Matematiku se učit zpaměti? 8-o;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D Paní, Vy jste spadla z višně. Obyčejný vzorec na výpočet obsahu, obvodu se dá odvodit.

+3/−6
21.6.2017 10:08

M46a60r28t89i30n 80K84ř84í83ž 9193962790367

To by mě zajímalo, jak například odvodíte vzoreček pro povrch koule. Bez znalosti integrálů.

+4/0
21.6.2017 10:09

D26a70v93i10d 21S48e39d61l62á46č17e28k 1627741286828

odvoďte mi obsah kruhu - ohromte nás

+2/0
21.6.2017 10:09

M58a65r92t98i58n 49K45ř62í94ž 9793322360627

tak ono to jde, ale ne na ZŠ.

+2/0
21.6.2017 10:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.