Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Londýně vjela dodávka do davu před mešitou. Jeden mrtvý, deset zraněných

V severním Londýně vjela krátce po půlnoci dodávka do skupiny lidí vycházejících z mešity u islámského centra. Podle policie zemřel jeden člověk, dalších deset je zraněno, z toho dva vážně. Policie zadržela 48letého muže, úřady čin prošetřují jako teroristický útok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79o60s64e64f 45S25v80á64r66o11v12s72k55ý 3171526703625

Když právo není funkční, tak příchází zub za zub, oko za oko. A bude zřejmě hůře.

+7/0
19.6.2017 13:07

T82o81m33á41š 60J75a61n30e39č31k44a 4551135766200

Takže mohamedáni versus původní obyvatelstvo jasně vedou machometáni. Jediná oběť byla mrtváještě před tím útokem

+5/0
19.6.2017 12:57
Foto

P65e48t24r 92K53e90l81l61n47e28r 4735119741393

Připadá to jako zoufalství, když politická reprezentace v podstatě mimo proklamací nic faktického proti kořenům terorismu nedělá.

+5/0
19.6.2017 12:09

M74a40r11t61i93n 57P77e13t97v29a83d 4120439167922

Ty kořeny dnešního islamistického terorismu nazrávaly v mnoha vzdálených zemích už celé desítky let, a je jich tolik, že je ani všechny vyjmenovat nikdo nedokáže. Proti tomu dnes už není co dělat: sebepilnější politická reprezentace nemá k dispozici žádný účinný nástroj.

Jediné, co by teroristům mohlo velmi zásadně zkomplikovat život, by byla poměrně drastická cenzura internetu: ten je totiž nejúčinnějším prostředkem šíření radikalizace, nenávisti a násilí. Není náhodou, že od počátků všeobecné internetové komunikace se datuje i epidemické šíření agresivního islámského fundamentalismu, který ještě před 30 lety nikde na světě neznali.

Řekl bych, že dřív nebo později bude na internetu v celoevropském měřítku zavedeno něco jako stanné právo. Bez toho se nakonec žádné řešení neobejde.

+2/−2
19.6.2017 12:26

A45n18t63o34n90í17n 17P92e58t27r71k11o30v84s22k85ý 8739860900635

Cenzura internetu. ;-D;-D;-D;-D A co islámský teror v době před internetem, ten neexistoval? Ten se šířil jak? 8-o

+3/0
19.6.2017 12:34

J90o43s92e19f 28S42v61á49r93o18v50s56k74ý 3671126193205

Nechat je doma. Ať si tam na sebe hází jednu bombu za druhou.

+2/0
19.6.2017 13:08

M76a82r31t66i46n 52P44e31t56v57a27d 4840429197252

Až do roku 1980 něco jako islámský teror nebo džihád neznal nikdo na světě. Všechno začalo v souvislostí s revolucí v Íránu v roce 1979, se sovětskou okupací Afghanistánu v osmdesátých letech, a se západní intervencí v zemích Středního východu v letech devadesátých. Tyhle události se staly ideovým zdrojem pro vznik současných teroristických skupin, a motivovaly i veškeré jejich akce na Západě. Žádná z dnešních islamistických organizací před rokem 1979 neexistovala. Výjimkou bylo Muslimské bratrstvo, založené koncem 30. let, jehož původním cílem ovšem byla restaurace islámu, kterému na počátku 20. století hrozil pro velký odliv věřících kritický úpadek.

0/−3
19.6.2017 13:22

J52a51n 12B12í24l53ý 8154587547679

lfop, ldfop, černé září, amal, fln

+2/0
19.6.2017 16:07

J97a49r75o25s35l61a82v12a 74K96a13n68i96o53k89o58v86á 7712849442647

Blbost !... MB ano, ale bylo toho víc..

0/0
20.6.2017 18:54

R98o34s13ť33a 65M98e94c66a 3710343753986

Na auta povinne zbrojni pas ve VB.

+1/0
19.6.2017 12:08

K48a12m67i16l 31D94u43l81i67n22e21k 9824540577217

První vlaštovka?

+3/0
19.6.2017 11:46

P65e65t42r 72K20o12l46a50ř50í21k 2114953825173

zatím se vyšetřuje a tak tady pouze spekulujeme ... tak si zaspekuluju taky ...

řekněme že opravdu jednomu domorodýmu anglánovi z neustálýho muslimskýho terorú už hráblo a vrátil jim to ... vybavuje se mi film ČAS ZABÍJET kde hrál Samuel L. Jackson černocha jehož malou dceru znásilnili 2 bílí rasisti ... tak vzal pušku a v soudní budově ty dva bělochy zastřelil a doživotně zmrzačil i jednoho policistu kterej je eskortoval ... nezastřelil je hned po tom znásilnění ale až po několika dnech (den před začátkem soudu) ... obhajoval ho běloch (hrál ho M. McConaughey) a případ vyhrál ... toho černocha osvobodili z důvodu že mu hráblo (dočasné pomatení smyslů) + že nevěřil soudnímu systému ...

myslím že tento angličan, pokud to vůbec byla pomsta (pořád spekuluju), takové štěstí na "dobrého obhájce a chápavou porotu" mít nebude ani náhodou ...

+5/0
19.6.2017 11:39

M18a35r78t92i97n 15P87e89t80v50a88d 4100819927852

Především ale asi nebude mít to štěstí, že by mu někdo znásilnil malou dceru - takže šance na polehčující okolnost jednání v afektu veškerá žádná, a u soudu by proto samozřejmě žádné pochopení očekávat nemohl. ;-)

0/−3
19.6.2017 11:49

O23l30d78ř18i87c38h 10B38r60a65d95á11č 9615268944290

Také mohl někdo z jeho rodiny zahynout při útoku teroristů .

+4/0
19.6.2017 12:13

A98n59t73o59n86í42n 89P55e52t33r74k84o91v83s19k29ý 8539640370895

Opět jak je Vaším zvykem zjevná snaha odvést diskusi od merita příspěvku. Samozřejmě když není argument. Ještě chybí odkaz na Putina.:-P

+3/0
19.6.2017 12:16

M32a87r94t78i18n 95P27e36t11v13a36d 4730859307892

Pane Petrkovský, meritem věci v každém případě zůstává, že odpovídat na teror terorem je nepřípustné, a nikoho při tom neomlouvá, že mu z nějakého důvodu hráblo.

Ta nepřípustnost má dvojí praktické opodstatnění: jednak je takové konání v rozporu s dobrými mravy a elementární etikou, a jednak zhoršuje bezpečnostní situaci ve společnosti nekonečným řetězením odvetných teroristických aktů (klasický balkánský syndrom).

Co s tím vším má společného Putin, nechám na vašem intelektuálním bystrozraku. :-P

0/−2
19.6.2017 12:35

A49n18t43o97n79í40n 32P64e64t62r25k45o76v55s75k57ý 8969870140965

Já snad tvrdím, že odpovídat na teror terorem je přípustné?8-o8-o8-o Já jen tvrdím, že za současnou situaci může politika multikulturalismu a tolerování hlásání náboženské nenávisti ze strany "pokrokové západní liberální" společnosti. A konkrétně v tomto případě hraje VB prim. Jinak k tomu Putinovi. To je hodně obvyklá praktika zdejších eurofilů, zamíchat do každého průšvihu co stane v EU Putina. Natolik bystrozraký byste mohl být i Vy. Naposled to tady předvedla dnes Purkrtová. Jasné p. Bystrozraký?;-)

+2/0
19.6.2017 12:49

M21a64r94t50i89n 24P62e54t48v95a11d 4970719927682

Podle vás jsem diskusi odvedl od merita příspěvku. Svou odpovědí jen vysvětluju, že se mýlíte, a dotyčné meritum pro jistotu uvádím.

Vím, že tady kdekdo všelijak zachází s Putinem, ale trochu mě udivuje, že jste si nevšiml, že právě já Putina nikdy nikam nezatahuju, pane Bystrozraký ;-)

A pokud jde o současnou situaci, tak si myslím, že má tři hlavní příčiny: tou první je apokalyptické kataklysma na Středním východě, tou druhou je katastrofická migrační vlna, kterou žádný Evropan nemohl očekávat ani ve snu, a tou třetí je webové šíření nenávistné islamistické ideologie, a současně i nenávisti k islámu.

Všechny uvedené příčiny jsou dostatečně účinné i bez nějakého západního multikulturalismu nebo tolerance liberálních europolitiků a euroobčanů - takové postoje považuji za podružné a nevýznamné. I kdyby je nikdo nezastával, nic by to na situaci neměnilo.

0/−2
19.6.2017 13:09

A21n20t65o56n59í98n 32P40e25t92r60k50o80v35s55k39ý 8849810320785

Ne meritem věci je, nesmyslná a sebezničující imigrační a azylová politika záp. států Evropy. Pokud si necháte do země napochodovat statisíce imigrantů bez jakékoliv kontroly, kteří si dokonce ničí prsty kvůli znemožnění identifikace a registrace tak je to velmi špatně. Další a ještě horší věcí je, že v rámci tzv. náboženské svobody jsou tolerovány a obzvlášť ve VB útoky proti demokratickému systému společnosti, je tolerováno hlásání náboženské nenávisti. Zrovna tato mešita byla a je jedním z nejhorších příkladů hlásání nenávisti. Jestliže např. VB "trvá" vydání prokazatelného teroristy do USA 10 let s odkazem na jeho "lidská práva", pak se není co divit, že radikalismus dalších muslimů je na postupu. Oni jsou tímto laxním "lidskoprávním" přístupem povzbuzení, ne odstrašení!!Ovšem to tolerování se děje prakticky ve všech zemích. Dokonce i u nás viz. kauza Sáňka, Alrawi, Větrovec. A pokud si myslíte, že tímto přístupem lze vyhrát boj proti islámské xenofobii a náboženské nenávisti vůči zbytku světa, žijete v obrovském omylu. Ostatně jsme denně svědky selhávání této "vstřícné" politiky.8-o

+1/0
20.6.2017 7:17

M34i78r57o39s73l81a29v 92M66e25d 3264496

Pokud bych přijal logiku jednoho mého oblíbeného oponenta v diskusích, tak úplně všechny útoky (ve kterých nějakým zpusobem figuruje muslim) jsou namířeny proti muslimům a to i v případech, kdy muslim útočí na nemuslimy - protože tím zlý muslim (který je naprostou výjimkou a nemá s islámem nic společného) chce poštvat nemuslimy proti muslimům. Takže je úplně jedno, kdo v té dodávce seděl a kde to prásknul do davu

+2/−1
19.6.2017 11:28

R23a83d97i27m 57B90e82d31n16a71r62č75í86k 6663927693174

Máte velice šikovného oponenta. ;-D

+1/0
19.6.2017 11:45

M97a53r37t34i90n 60P43e43t77v90a94d 4580319117452

O tom, že cílem teroristy je poštvat nemuslimy na muslimy, muslimy na nemuslimy, a v Evropě pak především nemuslimy na nemuslimy, není pochyb. Kromě toho rozeštvávání totiž terorista nemá absolutně žádnou šanci čehokoliv jiného dosáhnout. V zásadě je tedy opravdu jedno, kdo na koho útočí: všichni takoví útočníci sdílejí společnou kampaň se společným cílem.

O tom, že islamisté útočí především na muslimy a islám, taky snad nikdo nepochybuje: svědčí o tom statisíce muslimů zavražděných, a milióny muslimů, násilně zbavených domovů i životní existence, k nimž skoro denně přibývají další. Ve srovnání s těmi hrůzami jsou evropští nemuslimové celkem v klídku a pohodě.

+1/−2
19.6.2017 12:00

A98n33t69o13n66í29n 82P49e70t76r81k61o26v81s51k17ý 8879580850685

A co jako, že nejvíc mrtvých je muslimů? Za to může naše "zlá a xenofobní" společnost? To jako máme vyrazit do Islamabádu, Bagdádu, Kábulu nebo Káhiry malovat srdíčka na mešity a kostely? Ehmm, co to říkám kostely, to by bylo islamofobní.:-P

+1/0
19.6.2017 12:22

M71a87r24t32i33n 63P83e78t98v86a72d 4830709277762

Pane Petrkovský, my nemusíme dělat vůbec nic, a koneckonců ani nic dělat nemůžeme. Ti Britové jsou na tom úplně stejně, akorát, že na rozdíl od nás nevyvádějí.

Mimochodem, pravděpodobnost, že vás na ulici někdo zraní, zmrzačí nebo zabije, je u nás trojnásobně vyšší než v Británii, a to i přesto, že nás teroristé zanedbávají. Nechápu tedy, proč s takovou vervou povykujeme kvůli Britům, když je u nás výrazně hůř. - Těším se, až mi tady teď nějaký soused rozumbrada namítne, že je zásadní rozdíl, jestli vás zabije příslušník stejné nebo odlišné kultury. :-P

0/−2
19.6.2017 12:43

A62n95t89o13n86í24n 13P66e57t18r97k27o61v35s83k16ý 8989450410735

My jsme na tom s bezpečností daleko hůř. ;-D;-D;-D;-D To snad nemá ani cenu komentovat.

+1/0
19.6.2017 12:52

A20n18t47o79n12í45n 14P50e82t13r96k89o98v14s87k20ý 8969540970535

Ve Francii 2 roky výjimečný stav, v Británii se střídají stupně ohrožení jak na běžícím pásu včetně toho nejvyššího a my kteří tyto "zvláštní libůstky" vyspělé multikulti společnosti postrádáme, protože jsme "nezdravě" homogenní a údajně xenofobní společnost (což je samozřejmě lež, protože už to dávno neplatí) jsme na tom s bezpečností hůř. Tak jo.;-)

0/−1
19.6.2017 13:00

M67a31r66t23i34n 46P31e52t25v79a72d 4470389527652

Samozřejmě, že jsme na tom s bezpečností hůř: u nás i bez teroristů umírá na ulici nepřirozenou smrtí každým rokem třikrát víc lidí na sto tisíc obyvatel, než v Británii včetně teroristických útoků. To opravdu nemá cenu komentovat. :-P

Pletete všechno dohromady: výjimečný stav a stupně ohrožení směřují ke snížení pravděpodobnosti teroristického útoku. Mají svůj smysl i přesto, že oběti teroristických útoků tvoří jen velmi malý přívažek ke standardnímu počtu každoročně zabitých a zavražděných.

0/−1
19.6.2017 13:39

Z54d58e20n10ě51k 20M62á82č53a21l17a 1283565479720

Copak si ručníkáři mysleli, že se proti nim bude stále bojovat jen vlajkou na FB profilu?

+3/−9
19.6.2017 11:12

E19v53a 47H87a15s88n51í33k54o65v23á 1604341136404

Tohle není boj, ale ládování munice do multikulti kulometu. Další záminka pro přitvrzení stisku, zákazy zbraní apod. Tihle duševní mrzáčci, co najedou do davu, udělají z muslimů mučedníky a pak se ospravedlňuje pozitivní diskriminace.

+6/−2
19.6.2017 11:19

R58o61l55a48n43d61o 86A54r55i42a15s 7478239127260

Ale je to přirozená reakce, v odborné literatuře se to popisuje jako "libanonizace konfliktu". Akce vyvolává reakci, nemusíme s tím souhlasit, ale prostě to tak je.

+3/0
19.6.2017 11:47

M27a74r15t51i70n 28P10e50t47v75a12d 4340649447382

Je to přirozená reakce sebestředného agresivního psychopata, kterému je samozřejmě úplně jedno, jestli s ním někdo souhlasí nebo ne. Normální dospělý člověk ví, že pomsta není nikdy a za žádných okolností ospravedlnitelná. O tom, že akce vyvolává reakci, nemůže být pochyb, záleží ovšem na vás, jakou konkrétní reakci z mnoha nabízených alternativ zvolíte. K tomu, abyste na teror zareagoval terorem, musíte mít stejně násilnickou mentalitu, jakou má terorista.

0/−1
19.6.2017 12:51

P59e37t79r 23L61u55k72á17š 4135204316985

A myslite ze tohle je adekvatni reakce? Snizujete se tim opravdu na uroven tech radikalnich vymastencu co vjedou autem do davu at uz je k tomu zene cokoliv?

+3/−1
19.6.2017 11:22

K90a54r98e50l 38Z31a37c47e47k 7541829411217

Není, ale co je tedy adekvátní? Čekat na další útoky?

+4/0
19.6.2017 11:24

P58e21t17r 71L40u36k31á19š 4275824766675

To je ten problem, adekvatni reakce na to snad ani neni...je jen ignorace problemu nebo msta...samotneho me nic jineho nenapada. Eliminace problemu jako takoveho (utocniky v autech ci jine s jinym druhem) myslim neexistuje.

+1/−1
19.6.2017 11:28

R98o49l70a54n66d12o 40A49r29i18a94s 7478359737130

OK , souhlas, ale v modelech chování sociálních systémů to tak prostě funguje.

+2/0
19.6.2017 11:48

P36e95t89r 14K54o48l11a13ř44í65k 2454713835983

adekvátní neadekvátní ... má pravdu v tom že díky mulťáckým vládám a jejich de facto nečinnosti proti muslimskýmu teroru v evropě všechno směřuje k občanským nepokojům a válkám ... :-/

+3/0
19.6.2017 11:42

A88n73t71o32n82í38n 80P66e92t80r52k51o91v91s50k26ý 8689460660325

Ono ani tak nejde o nečinnost vůči teroru. To už je jen hašení požáru. Tady jde o nečinnost vůči hlásání radikálního islámu a náboženské nenávisti v mešitách, podpora místo potrestání vrátivších se teroristických vrahů ze Sýrie atd.. V tom hrají prim vlády VB, Německa, Francie i Švédska. Pak jsou z toho hluboce šokování.

+1/0
19.6.2017 12:29

M93a23r37t77i32n 29P97e46t36v88a31d 4390569497392

Většina muslimů do mešit nechodí, takže je jim úplně jedno, co se v nich hlásá. Všechno, co potřebují ke své radikalizaci, najdou na webu: doma, v nerušeném klidu a pohodě, ve dne i v noci. Naverbování Evropana do řad ISIS se může kompletně uskutečnit bez jediného fyzického kontaktu. Totéž platí i pro přípravu a realizaci bombového útoku.

0/−1
19.6.2017 14:42

J43i32r25k52a 45M31a69s12a18ř61í12k 8553192619278

Aha, takze vlastne jakakoliv obrana je neadekvatni, protoze se snizujete na uroven utocnika. Tak jeste, ze Evropa nebyla za 2sv. valky tak pripokakane politicky korektni a za pomoci spojencu se dokazala vymanit z nemeckeho sevreni. kdybychom totiz tenkrat razili tuto vasi tezi, tak jsme se nechali vyhladit jen proto, abychom nebyli stejni jako oni. Dnesni doba je fakt zvlastni.

+4/0
19.6.2017 11:46

P95e98t15r 60L15u75k45á92š 4105624396445

Pletete tu jabka z hruskama.....valka, at uz je to jak chce, ma jakasi pravidla, myslim tim regulerni valku kde jsou jasne dany strany ktere proti sobe valci, to nejak zacne, nejak skonci. Nechapu jak tohle muzete srovnavat s 2 svetovou....

0/−2
19.6.2017 12:01

J39i14r59k22a 94M52a62s16a92ř52í92k 8303112339208

Protoze at se vam to libi nebo ne, tak valka v Evrope bude. A kdyz ne mezi Nemeckem a Francii, coz drzi od valky prakticky jen EU, tak rozhodne mezi muslimy a staroevropany. A kazdy konflikt i teroristicky ma jasne definovane strany, ktere stoji proti sobe. A to, ze jsou lide, kteri nevidi veci v souvislostech, na tom bohuzel moc nezmeni.

+2/0
19.6.2017 12:05

M28a26r29t72i87n 83P18e91t31v34a95d 4430629977382

Pane Masaříku, válka v Evropě je možná jenom mezi samotnými Evropany.

Válka s muslimy je vyloučená, jelikož muslimové nemají v Evropě vůbec žádné politické zázemí (cca 4% obyvatel EU), a především nemají žádnou výzbroj, kterou by proti Evropanům mohli postavit. Vy byste tomu možná říkal "válka s muslimy", ale ve skutečnosti máte na mysli pouze prachsprosté vyvražďování zanedbatelné muslimské menšiny.

Žádná ze stávajících islámských zemí si nemůže dovolit zaútočit mimo vlastní hranice, a na Evropu už vůbec ne. Jak jistě víte, jejich společná vojenská síla už přes padesát let nestačí ani na porážku trpasličího státu Izrael.

Pokud se Evropané rozhodnou vzájemně válčit, s největší pravděpodobností to skončí hospodářským i kulturním kolapsem celého kontinentu, který pak bude po dvou tisíciletích zase jednou volně k dispozici libovolným (a nejspíš africkým) zájemcům o jeho osídlení.

0/−2
19.6.2017 14:01

O24l88d15ř86i40c97h 58B48r17a13d56á55č 9345528154840

Jaká pravidla měla válka

proti celému světu,vedená nacistickým Německem?

+1/0
19.6.2017 12:19

A59n80t64o26n76í80n 89P51e60t31r21k37o87v97s18k98ý 8189630370145

Ano máte pravdu. Británie je dnes v daleko horším postavení než za 2. sv. války. Ona má ty miliony "nacistů" už na svém území. A to je daleko horší.

+1/0
19.6.2017 12:42

M24a23r92t22i69n 77P21e68t41v37a83d 4480269487462

Nesmyslná paranoická představa, že má Británie na svém území milióny "nacistů", kteří ji bůhvíjak bezpečnostně ohrožují, svědčí o tom, že o Británii opravdu nevíte vůbec nic.

Británii momentálně ohrožují pouze nežádoucí důsledky brexitu, ale i ty za pár let pominou.

Ta pětiprocentní muslimská menšina nestojí za řeč: většina z nich své náboženství kromě držení ramadánu nepraktikuje. Nikdy se nepomodlí, nechodí do mešity, nepřijdou do kontaktu s žádným imámem, a bůhví jestli někdy vezmou do ruky Korán.

0/−2
19.6.2017 14:19

P62e97t80r 61V43e97s63e35l19ý 6856312595193

Bílá dodávka. Případ je prakticky vyřešen.

+3/−1
19.6.2017 11:08

R94a56d47i69m 24B11e69d45n86a51r56č98í69k 6313197333464

Korektní a vyvážená ČT celý den zdůrazňuje náboženské vyznání obětí. Proč tak nečiní u jiných útoků?

+10/−3
19.6.2017 11:07

J72i21ř48í 61S54v10a36š12e93k 9154598863839

činí.

+3/−8
19.6.2017 11:08

V36á48c27l12a72v 83K88o23p33ř24i77v10a 1744560335621

6e by to bylo tím, že atentátník zůstal na místě, tak je znám?

+2/−1
19.6.2017 11:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.