Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hasiči v Londýně likvidují požár věžáku, policisté potvrdili první oběti

Požár v noci na středu zachvátil výškový bytový dům v londýnské čtvrti White City. Na místě zasahovalo více než 200 hasičů a čtyřicet záchranářských týmu. Stále není jasné, kolik lidí uvnitř zůstalo uvězněno. Policisté potvrdili šest obětí a předpokládají, že jejich počet ještě poroste. Někteří lidé pohřešují své blízké.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D55o29r52a 88V31e95s44e31l30á 2520823899353

Jsem v šoku! Strašná tragédie! Nedovedu si sama sebe představit, jak vyhazuji své děti oknem z 9. či 10-tého patra, jak to popisovali svědci ...

Zrovna jsem zkoukla video nočního požáru (tedy té prvotní fáze) zde:

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/v-londyne-hori-vyskovy-dum-jsou-v-nem-stale-lide-kteri-se-sn/r~b7201bd650b611e79680002590604f2e/?_ga=2.60420335.377981080.1497270738-171411468.1466666776

a popravdě, nevycházím z údivu. Prakticky všechny byty, které jsou z daného úhlu viditelné (polovina baráku, t.j. cca 60?), hoří vevnitř - již nekontrolovatelným a jasným - plamenem 8-o I ty vlevo, i ty vpravo, stejně tak nahoře i dole, prostě všude stejně ... Jak se tohle mohlo stát? Plyn snad???

Coby uživatel bytu v 10-tém patře zatepleného, 13-ti poschodového paneláku s jediným východem i centrálním schodištěm, a to ještě ve svahu, začínám býti nervózní.

Jak to máte Vy?

0/0
14.6.2017 22:17

J13a93n 21J91o15r26d84a57n 5141477489

Skoda, ze na strese nebyly zasobniky s vodou, ktere se mohly odpalit. (Minuly tyden bylo v tv Sklenene peklo :-\ )

0/0
14.6.2017 21:17

H40a16n26a 79K51r75i29v38a85n92e95k 2961335362473

Podivne je, ze se pozar rozsiril kolem celeho domu; nova fasada asi moc bezpecna nebyla. Nejaky levny horlavy plastik?

+1/0
14.6.2017 15:59

V61á11c59l46a22v 61J94o57n87á13š 8522753712403

pípl

0/0
14.6.2017 16:06

I18v97a 24V14a49l90č88í28k50o77v76á 3620609489

http://www.zdrave-bydleni.com/zatepleni-polystyrenem-izolujeme-horlavym-materialem/

Rv

0/0
14.6.2017 20:17

L19í97d23a 67V77š78e69t94e13č87k11o28v53á 5300313639716

;-D;-D;-D

0/−3
14.6.2017 15:33

L86í98d19a 31V96š33e72t81e18č68k44o98v44á 5190783159386

Pardon úplně špatné okno, něco se pokakalo na mobilu.

+4/0
14.6.2017 15:33

A58n55t81o46n31í30n 78S42e82b54e85r22a 7833668480559

Nejmenen 6 mrtvych a nejvice 200.....

0/0
14.6.2017 15:33

R11u48d95o96l15f 58K60l37o84u88č54e40k 6230469832321

RIP, všem obětem požáru v Londýně. My začínáme trénovat běh v plynové masce po schodech dolů...

+1/0
14.6.2017 15:28

K93a24r57e47l 78N11o80v89á47č15e88k 5881215169396

Zavedl bych povinné nouzové východy, např. jako bylo dřív v Americe - schodiště z venku na zdi budovy (to by ani nebylo moc drahé). V dnešní době by to mohlo být už i něco lepšího, např. nějaká nehořlavá skluzavka, výtah z vnějšku budovy apod.

+2/0
14.6.2017 15:26

V47l46a51d14i53s71l28a60v 50Ž32i85d92e45k 3888870520

J8 myslím, že dnes každá nová výšková budiova musí mít dvě schodiště (Ta v které jsem teď, má čtyři).

+1/0
14.6.2017 15:28

L41i48b38o61r 71K33l96a82s32n47a 1242166674535

Prý nepřežil nikdo minimálně z horních třech poschodí.

0/0
14.6.2017 15:26

O71t48o 73J82u25r91n75e93č79k77a 2323950961953

Snad se neprokáže úmyslné založení požáru. To by eu komise zakázala lidem nosit zapalovače...

+1/−1
14.6.2017 15:24

L56i25b86o54r 57K26l46a56s71n76a 1762756234545

https://pbs.twimg.com/media/DCQA2NhXsAAjmz9.jpg:large

Takže už tam byli problémy v roce 2013 a neudělalo se nic.

+1/0
14.6.2017 15:05

L31i31b34o13r 54K82l77a23s54n70a 1152726594655

byly samozřejmě

0/0
14.6.2017 15:13

M53i57l82e49n37a 10V85a74r32a37d60i19n36k35o90v11á 9160475268629

Může za to zelené náboženství a umanutý boj proti emisím CO2. Aby stačilo domy méně vytápět, obkládají se hořlavým polystyrenem. A potom to tak dopadá.

http://www.zdrave-bydleni.com/zatepleni-polystyrenem-izolujeme-horlavym-materialem/

+1/−5
14.6.2017 14:58

J49a58n 56S96e91m52i23k 4774117412829

v Britanii se skoro netopi, a zatepleni se tam take moc nevede

je tam proste uplne jine podnebi nez u nas.

+3/0
14.6.2017 15:00

M52i53l85e90n27a 29V93a35r84a54d44i55n12k75o92v72á 9500875638699

...V roce 2015 a 2016 prošel dům rekonstrukcí. Budova dostala nová plastová okna a tepelnou izolaci....

+1/0
14.6.2017 15:05

J98a34n 42S13e14m98i36k 4514457572719

ja jen komentoval osobne- ze v Britanii proste to zateplovani neni bezna vec jako v CR, spise naprosta vyjimka.

Ne o konkretnim domu- v Britanii zateplovani neni proste zadny "trend"

0/0
14.6.2017 15:15

J96a30n 94S77e66m82i48k 4984827852529

mineno "komentoval obecne", ne "osobne"

0/0
14.6.2017 15:16

I89v76a 94V23a10l94č26í58k49o36v23á 3770239529

Ano, ale tento konkrétní dům byl zateplen polystyrenem.

0/0
14.6.2017 20:18

V28o53j87t23ě29c66h 83R49ý96ž 1720586807797

Fasádní polystyren nehoří, pouze se taví a zrovna u tohohle konkrétního domu to nevypadá na polystyrenovou izolaci, nehledě na to že polystyren se u výškových budov na izolaci nepoužívá pokud se tedy dodržují normy a zákony.

+3/0
14.6.2017 15:11

D25a16v67i48d 63D85o22b81e51š 3355192857

Na paneláky v Česku se může dávat už jen vata. Dřív kombinace vaty a polystyrenu (ale se samozhášivou úpravou). Je to o materiálu - zateplení minerální vatou, cementovým lepidlem, skelnou tkaninou a minerální omítkou je zcela nehořlavé. Pokud se používají kovové kotvy (u vyšších tlouštěk nutné) a zazátkováno, tak je to nehořlavé komplet. I plastové kotvy (v podstatě vruty v počtu běžně 5-9/m2) jsou zanedbatelné.

+2/0
14.6.2017 16:12

P36a55v28e97l 31H69r17a27c63h 2249639945219

tak už hlásí na Blesku desítky mrtvých .... za jak dlouho se to propíše až sem ...

0/0
14.6.2017 14:48

D69a66v84i16d 37P97o50s50p23í46š43i43l 3681739238376

Tak to bude smuteční koncert,až z něho ty islamisty jebne.

:-P

+2/−7
14.6.2017 14:43

H39e46l11e61n14a 43Č40í37ž30k97o50v87á 9731611602918

Jsem ve věci protipožární bezpečnosti úplný neználek, a proto si kladu otázku, jak k takto rozsáhlému neštěstí mohlo dojít. Co za tím mohlo být? Vadný domácí spotřebič? Jiná příčina s "elektrikou"? Nebo s "plynem" (např. karma apod.)? Neopatrný kuřák nebo neopatrný milovník vonných svíček? Jedna z tisíce jiných možných příčin; a která (pravděpodobně)? Je tu prosím někdo, kdo tomu rozumí lépe a uměl by mě poučit? Děkuji předem každému, kdo vyjádří svůj názor.

0/0
14.6.2017 14:41

J14a53n 51S25e55m95i45k 4974207452849

kdyz vam chyti jeden jediny byt v takovem baraku do faze salaveho plamene.... pak se to rozsiri behem par minut

+5/0
14.6.2017 14:44

M42i81l63e87n11a 43V14a36r83a26d92i59n65k32o54v77á 9170985988629

To už je jedno, mohla to být jakákoliv z uvedených věcí. Kdyby ovšem celý dům nebyl obložený vrstvou velmi hořlavého polystyrenu, byl by z toho nejspíš jen lokální požár v jednom bytě.

A protože zelené náboženství velí zateplovat všechny budovy, tak mají teď islámští teroristé skvělý návod - nač vyrábět pásy s výbušninami, když stačí škrtnout sirkou na vhodném místě.

+1/−5
14.6.2017 15:03

Z49d83e82n51ě64k 29K70o21v83á50ř 9648639929975

8-o8-o8-o

+1/−1
14.6.2017 15:05

P55e94t47r 44K61a86l40b57f34e17l86l 7595910597327

Paní Čížková,nejsem také expert,ale vím jedno,že tyto výškové domy mají mít v přízemí hydrant včetně tlakových trubek a to až do posledního patra.Také se přidávají na střech vodní nádrže a v případě požáru se voda spustí samovolně do sítě trubek s rozprašovači.Mělo by to být běžné bezpečnostní opatření,které se bohužel na základě úspor a tím i menších nákladů PORUŠUJE a myslím,že nejenom v Anglii.

+2/0
14.6.2017 15:25
Foto

J51a67r89o21m45í31r 91H97l80u46b45e23k 2426240104751

Nechci sýčkovat, ale tam jich budou stovky. Kdo nestačil utéct v prvních pěti minutách, už neměl šanci. Další otázka zní? Podaří se vůbec zjistit, kdo to má na svědomí nebo zůstanou jen dohady?

+1/0
14.6.2017 14:40

J37a94n 71S34e97m82i68k 4634467742189

podle me se to sirilo venkem....a I kdyz byl cely barak zvenku v plamenech.... uvnitr se dalo jeste dost dlouhou dobu evakuovat vnitrnimi schodisti....

...tam byl nejvetsi hrozbou pro zivot dym.... I kdyz bych rekl ze to ten dym tahlo zvnitrku domu ven

0/0
14.6.2017 14:43
Foto

J36a58r43o77m69í78r 60H60l98u96b72e80k 2616330124491

Takhle termodynamika nefunguje. Pokud by to bylo venku, tak by to sice shořelo, ale nezadusilo vnitřek domu. Komínový efekt je zákeřný, malý požár dole zvýší teplotní rozdíl a teplý a následně horký a následně žhavý vzduch má tendenci stoupat, tím se zvětšuje podtlak v dolních patrech, kde zase dostatek kyslíku podporuje hoření. Kdyby to bylo zvenku, tak by to nešlo tak rychle.

+1/0
14.6.2017 14:49

J63a25n 50S27e25m19i17k 4204317962869

z WTC se 9/11 podarilo evakuovat podstatne casti lidi co byli nad temi nekolika patry do kterych primo vrazilo letadlo I kdyz patra pod nimi horelo 6 pater jako o zivot

+2/0
14.6.2017 14:56

P97e52t83r 31Č57e97j56k82a 7706325129672

To platí jenom u jedné z těch věží (nevím teď které sorry) - a bylo to proto, že i přes ten náraz letadla zůstalo jedno schodiště po dlouhou dobu průchozí. V té druhé věži takové štěstí neměli, tam uteklo snad jenom šest lidí z místa nárazu letadla - nad místem zahynuli všichni. V jedné z těch věží navíc pár lidí včetně několika hasičů přežilo zhroucení té věže.....

+2/0
14.6.2017 15:27

V53l63a62d48i75m39í31r 90R71e73t79t29i10n31g33e90r 5215486365665

Jo u nás v sobotu rovněž hořelo v 9.patře. Pán mrtev.

0/0
14.6.2017 14:34

J47o80z73e62f55a 22N51o33v63a76k28o77v41a 7236825720604

I kdyby to nebyl teroristicky cin, tak to bohuzel ukazuje teroristum dalsi moznost, jak skodit. Staci se nechat zamestnat jako uklidovy pracovnik a pak v nejake mistnosti zalozit pozar...

To je tak, kdyz chcete integrovat nekoho, kdo se chce infiltrovat...

+7/−7
14.6.2017 14:28

M55i67l44a90n 74Z95e35i78d14l12e56r 2762331916599

V Londýně nejsou požáry velkych obytných budov bohužel ojedinělé.

Pred nekolika lety hořela Marine Tower, predtim Lakanal House.

Samozřejmě, priciny vzniku požáru mohou být různé. Vzdy se pak zjistilo ,že za rychlým šířením požáru stála zanedbávaná údržba nemovitosti , nedostatečná protipožární ochrana.

+2/0
14.6.2017 14:25

Z82d75e11n16e81k 88H85l30a26d79i66k 5175956600

Pro konspiratory, ikdyz je to hazeni hrachu na zed, citace:

Přestože je obytný dům v Londýně poměrně vysoký, nelze ho podle Hoška srovnávat s budovami Světového obchodního centra (WTC) v New Yorku, které se zřítily 11. září 2001. "V New Yorku se zřítila budova po nárazu letadla, který s ní otřásl. Hořel tam letecký benzín, který má extrémně vysokou teplotu hoření. Byla to ocelová konstrukce. Ta když povolí, tak se sesype všechno," vysvětluje Hošek. (namestek reditele prazskych hasicu)

+14/−1
14.6.2017 14:14

Z50d67e17n50ě28k 59V92o67d32á55k 7165766367752

Jneže u Dvojčat ta konstrukce s nárazem počítala. Kdyby se zřítila jen jedna budova tak řeknu že se to stát může. Ale že spadnou TŘI budovy ze DVOU (kam letadla narazila) tak to je minimálně hodně, hodně divné ;-)

+5/−17
14.6.2017 14:17

Z18d49e75n86e53k 36H27l58a47d80i66k 5785656800

Nic na tom divneho neni. Staci k si k tomu i dohledat relevantni data a ted nemyslim konspiracni blaboly a silence.

+14/−2
14.6.2017 14:20

D23a73n94i38e27l 81N52o60v88á68k 1811730106889

A relevantní data to jsou která?

btw. oficiální nerovná se relevantní:-P

+5/−3
14.6.2017 14:58

T17o78m59á75š 21J59a53n18í40r90e30k 8520347336199

To mate naprostou pravdu, oficialnim se rozhodne verit neda!!! Je treba hledat ruzne po internetu, tam si pravdu najde kazdy. A ted prosim reknete sestricce, ze na vas zapomnela s davkou leku.

0/0
15.6.2017 3:47

D69a68n60i80e36l 85N18o80v21á48k 1181930646879

oficiální -> úřední, formální.

Následující ubohost bez komentáře.

0/0
15.6.2017 7:49

L70í62d27a 68V39š12e16t13e54č31k69o65v63á 5470963399286

Tak když spadne jedna budova takové velikosti, tak to asi samo o sobě ovlivní stabilitu ostatních budov ne?

+5/0
14.6.2017 14:24

P37a78v97e23l 22H29o61r31á69k 8781643725512

Stabilitu ano, ale těžko se budova, kde hoří v několika kancelářích, složí do svého půdorysu.

+2/−6
14.6.2017 15:05

J46a60k17u28b 56S49ú97k16e18n42í36k 1488800799

Velice snadno, pokud má "nedomyšlenou" konstrukci středového nosníku a sendvičových pater.

+2/0
14.6.2017 17:58

V19á22c22l43a93v 56Š56u31b38r67t 9567673518797

Taková budova by se však zhroutila ke svému středu, ne tak, jak se zhroutila dvojčata.

0/−1
14.6.2017 20:44

J66a31k63u17b 71S39ú94k16e89n95í82k 1348310179

Ne, pokud by padalo patro po patru, spadla by cca do půdorysu. Díky středovému jádru, které "vede".

0/0
14.6.2017 21:55

V43á32c33l26a38v 10Š83u38b12r44t 9667263168887

A co tedy způsobilo kolaps toho jádra, které se tedy řítilo téměř volným pádem? U Severní věže narazilo letadlo do horní osminy, co způsobilo kolaps spodní osminy?

A co způsobilo pád WTC 7, kde žádná sendvičová konstrukce nebyla a kerosin tam nehořel?

0/0
14.6.2017 23:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.