Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proti trestu smrti je nejvíce lidí za posledních 25 let, ukázal průzkum

Nesouhlas s trestem smrti je nyní v Česku nejsilnější za posledních zhruba pětadvacet let, proti zavedení poprav se staví 38 procent lidí. Vyplývá to z květnového průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění. Většina Čechů – 53 procent – však trest smrti stále podporuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P70a42v11e73l 35Ř33í91h76a 3473754194584

Ne, nejsem zastánce trestu smrti. Hlavně vůbec ne s naší "plzeňskou" justicí.

+2/−1
13.6.2017 10:33

L39a14d36i11s22l53a50v 30K74u38d54l88a23c65e34k 8638710719369

Zavedeni trestu smrti je diky narustajicimu mnozstvi teroristickych utoku naprostou nutnosti. Pro stvuru ktera vrazdi ve jmenu zvrhleho boha na zeny a deti neznam jiny trest.

+1/−3
13.6.2017 10:15

D72a64v32i91d 16P43i37t30r33o 4712598597219

;-D;-D;-D Ano, popravite ho. Ani to nebude bolet, protoze poprava musi byt humanni. Bude to mit rycchle za sebou za sebou, ale prezivsi a pozustali se budou trapit po zbytek zivota. Zatim co on se stane martyrem, tak jak to chtel a take vzorem pro sve soukmenovce. R^

0/−1
13.6.2017 12:10

A44l60f58r43e61d 66D48e68l73o14n60g 4584872596530

Zrušení trestu smrti je výsledek feminizace života v "kulturních" zemích! Logika feministů praví: "Zbraněmi se zabíjí a proto je zrušme"! nebo "Vojáci vedou války a proto zrušme povinnou voj.službu!" Takovým moudrým postupem dospějeme k věčnému míru!!! Ale nakonec zbydou jen lumpové a vrazi! ;-(:-(;-€!!!!

+1/−2
13.6.2017 9:47

M60a93r47t87i34n 20N84e93b67e41s10k38ý 7566310577242

Nesmysl, populistický a hloupý.

"Vojáci vedou války a proto zrušme povinnou voj.službu!"

Vojáci přece zůstávají, jen k tomu nejsou nuceni šmahem všichni, ale slouží jen profesionálové z vlastní vůle !

Kde jste se probůh "dočetl", že někdo hodlá zrušit zbraně?

Opravdu si "myslíte", že zrušení vraždění lidí státem je na základě feminizace?

Víte vůbec, co to slovo znamená?

+1/−2
13.6.2017 11:16

A40l11f33r64e51d 15D73e52l36o21n76g 4384132646530

Pane Nebeský, kde to žijete?! Vy nevíte že Merkelová a spol. chtějí omezit osobní vlastnictví zbraní?? Vy nevíte že 5 hlavních zemí EU má ženské za ministry války a náš ministr obrany nepotřebuje zákl. voj.službu??

Jako feminista máte určitě modrou knížku a nevystřelil jste ani u kolotočů!! Tak to rovnou přestupte na Islam!!!!

0/−1
13.6.2017 14:23

M46a69r32t68i74n 82N98e15b59e49s23k70ý 7196500807532

Pane Delongu, feminista nejsem a modrou knížku nemám.

Odsloužil jsem si 24 měsíců v letech 1975-1977.

Zbraně se mi nehnusí a na vojně jsem střílel docela obstojně z Sa58, pokud tušíte, co to je.

Kvalitní zbraň považuji za výtvor lidského ducha a rukou a nemám nic proti účinné obraně.

Ministr obrany nemusí být voják, je to politik a na odborné věci má štáb, nejlépe generální a zbytek ministerstva k tomu.

Tématem je nepřípustnost absolutního trestu jako vraždy páchané ve jménu státu.

Tu hloupou poznámku k přestupu na islám ponechávám bez komentáře, na blbosti nereaguji.

Snažíte se urazit , to je vaše vizitka, já se snažím trpělivě vysvětlovat, ač vím, že některým je to zbytečno.

0/0
13.6.2017 17:51

A11l41f14r32e11d 66D12e39l29o92n23g 4324812146210

Vážený Martine, děkuji za objasnění známých skutečností! Musím Vám prozradit že mám v Petrohradě dlouholetého přítele který má podobné názory jako Vy! Je kazatelem novodobé církve Bahai! Nedávno měl z pekla štěstí, byl poblíž výbuchu v metru! Přeji Vám také mnoho štěstí v životě! Dobrou noc!

0/0
13.6.2017 23:19

A51l40e30n32a 98E53l65i14á76š70o77v64á 3894671152678

Jsem zastánkyní trestů smrti, pokud jsou prováděny bezprostředně po vynesení rozsudku, aby se zločinci zbytečně netrápili čekáním na spravedlnost. Jinak jde o trest, který jako jediný vylučuje recidivu. Z tohoto důvodu je humánní k nezločinné společnosti

+3/−3
13.6.2017 9:10

A91l86f96r16e28d 61D82e98l45o37n28g 4464722266960

Je lépe někdy s rozsudkem vyčkat, někdy se ukáže že došlo k omylu!!!!!!!

+2/0
13.6.2017 9:49

J74a40k56u98b 48R36o46u69s 3116692210809

"...má drahá, nedovedeš si představit, jak jsem se předešle nasmál, když před několika dny odsoudil jsem jednoho učitele pro vyzvědačství. Mám vycvičeného člověka, který to věší, má již větší praxi, je to jeden šikovatel, a ten to dělá ze sportu. Byl jsem ve svém stanu, když po rozsudku přišel ten šikovatel ke mně a ptá se mě, kde má toho učitele pověsit. Řekl jsem mu, že na nejbližším stromě, a nyní považ tu vtipnou událost. Byli jsme uprostřed stepi, kde do nedozírna nic jiného jsme neviděli než trávu a na míle cesty ani stromečku. Rozkaz je rozkaz, proto šikovatel vzal učitele s sebou s eskortou a jeli hledat strom. Vrátili se až večer, opět s učitelem."

0/0
13.6.2017 13:39

M32i57l10o96š 62K58o24t58e41k 3249974

Tak trest smrti je podle ministra spravedlnosti barbarství. A když někdo někoho úkladně zavraždí a někdy před tím dokonce mučí, tak to je co?

+1/−2
13.6.2017 7:45

M52a59r53t32i26n 80N90e81b14e41s42k59ý 7276260507182

Když někdo někoho zavraždí, popř. ještě mučí, je stejné barbarství, kterého se nesmí dopouštět NIKDO, tudíž ani stát.

Smí se stát stávat vrahem?

Opravdu?

Upozorňuji ty, kteří hůře chápou psaný text, že se tím v ŽÁDNÉM případě nezastávám vrahů, jen ODMÍTÁM, aby se stát choval stejně.

Nikdo nesmí sáhnout na lidský život, tedy ani stát, neboť trest je vynášen "Jménem republiky", kteréžto i já jsem občanem a tím pádem se cítím spoluviníkem za něčí smrt.

+2/−1
13.6.2017 11:01

A91l61f40r97e66d 91D25e23l96o74n26g 4464242256250

Velevážený pane Nebezký, s potěšením čtu Vaše myšlenky a marně vzpomínám odkud jste se vzal! Je opravdu potěšením mít Vás za souseda! Kéž by všichni lidé byli takoví, nepotřebovali bychom policii, armádu, soudy, zbraně, vězení atd atp!8-o;-OV!!!!

0/0
13.6.2017 14:34

M98a22r80t41i49n 16N22e47b26e51s25k87ý 7646510657272

Pane Delongu, zkuste nekomolit jména, já vaše také nekomolím.

Asi vám připadám jako mimozemšťan a je mi to dost jedno.

Jsem normální prakticky založený člověk technicky vzdělaný, jen prostě vychovaný ke slušnosti a k tomu, že co nechci, aby jiní dělali mně, nečiním jiným.

Semtam dobrý skutek mne jako skauta i potěší.

Vás by třeba i potěšily přímé přenosy z poprav na stadionu, mně přijde nepřístojné, aby stát vraždil kohokoli, za cokoli, neboť se pak sám stává vrahem.

Myslím, že byste měl přidat další obrázky za vaše texty, aby bylo každému jasné - co vlastně?

0/0
13.6.2017 18:09
Foto

H91a30n26a 64M41i24č72á89n60o97v23á 6340588879754

Trest smrti konečné řešení. Jsem pro třikrát a dost. Může se stát justiční omyl ale né třikrát ( nebo je menší pravděpodobnost trojitého omylu ). Je pravdou že práce našich soudů a soudců je liknavá občas i neprofesionální. Ale to je o soudcích a našich zákonech. Což je zase jiná otázka.

+1/−2
13.6.2017 7:39

T68o17m66á26š 22K13u11t35á18l78e79k 5974576608798

To bude jiná otázka pouze do okamžiku, než bude před soudem sedět někdo vám blízký. Nespolehlivost justičního systému a jeho možnost uložit konečný trest spolu naopak velmi úzce souvisí.

+1/0
13.6.2017 9:18

J76a95k54u58b 37R81o72u58s 3966162910649

Někdo blízký nebo Kájínek. :-)

0/0
13.6.2017 13:41
Foto

H75a18n90a 48M57i65č53á12n63o15v62á 6880588849634

Samozřejmě ale pokud se nezmění vláda nezmění se ani soudci ani zákony.Soudci jsou jmenováni naší vládou a to zákony vytváří také naše vláda. Tudíž pokud chceme změnu soudnictví je na čase vyměnit vládu.[>-]

0/0
13.6.2017 15:39

J10a51n 37U23l47r80i80c27h 9249756969184

Trest smrti by výborně fungoval jako univerzální nebo převažující druh trestu. Odpadly by náklady na věznění a hrozba recidivy.

Naproti tomu popravy jen pro nejhorší vrahy jsou jen zbytečným rituálem. Na nákladech a kriminalitě se nijak neprojeví.

0/0
13.6.2017 7:37

M97a72r61t17i87n 40V40a51š37i12c86a 5245329499680

Přes 50 procent dotázaných je pro zavedení trestu smrti......

Přijde mi, že my Češi jsme hodně nenávistivý národ žíznivý po krvi.

Byl bych nejspíš hodně bohatý dostat pár kaček pokaždé, když mě někdo na nějaké internetové diskusi "zabije" za mé názory nebo zvyky.

+1/−5
13.6.2017 6:57

J40a29n 39S11a56l72o75m20o68n 4489310381645

Ovšem po té krvi z většiny žízníme pouze slovně :-)

0/0
13.6.2017 7:00

J33a79n 76S10a75l84o36m87o87n 4179530901855

Já nevím, trest smrti je dvousečný a může snadno dojít k justičnímu omylu a tím i k justiční vraždě, takže asi ne. Nicméně rozhodně jsem pro v případě galejí :-). Prostě nucené práce.

+1/0
13.6.2017 6:53

M33i55l21o21š 96K70o20t78e92k 3129914

A když někdo bude na těch galejích neprávem, tak to už vám nevadí?

0/0
13.6.2017 7:47

J36a38n 76S78a42l60o60m25o63n 4299810871805

Galeje nejsou smrt vážený, takže když se prokáže že tam byl někdo neprávem, lze ho propustit a případně finančně kompenzovat :-).

+1/0
13.6.2017 8:08

I57v59a97n 68P91e40t53r54í74k 4684843684

Som jednoznačne za trest smrti.Dva metre špagátu a odmena katovi bude stáť menej než ľudský odpad doživotne živiť.Samozrejme musí byť v zákone jasne stanovené za ktoré trestné činy bude udelený.A možno by nebolo márne vykonávať ho verejne.

+7/−3
13.6.2017 4:51

R66o77b62e97r81t 53S22l81a15v88i96k 1904337945615

A ještě. Vraha mé holčičky bych rozčtvrtil já sám i s vědomím toho, že bych jí život nevrátil...

+1/0
13.6.2017 1:40

M78i75r21o53s71l94a94v 57K77o88n32e97c44n52y 2929661456468

Trest smrti není jen o nějakém zadostiučinění pozůstalých a potrestání vraha. Ale hlavně o ochraně společnosti, aby se již ty obludy nedostaly ven. Takže souhlas - udělal bych to samé.

+4/0
13.6.2017 2:06

R34o86b84e91r40t 93S62l14a34v81i75k 1154857865855

Co takhle nadpis: Většina Čechů je 25 let po jeho zrušení, stále pro trest smrti. A tu omáčku až do článku

0/0
13.6.2017 1:32

R50i55c62h50a72r32d 88T89o65m19e35č86e57k 7636145266661

Zrušení trestu smrti není nic jiného než projev nedůvěry v konání orgánů činných v trestním řízení. Ty mohou zmanipulovat jakékoliv vyšetřování trestného činu..

0/0
12.6.2017 23:15

V98a55c80l11a94v 42P38e85r65o86u13t64k62a 6248837964251

Nalada ve spolecnosti je presne obracena,ten pruzkum se dalal asi na zizkovske klinice.

+7/−2
12.6.2017 22:59

R68o46b17e78r59t 94S78l33a43v28i17k 1154717475255

Jste to asi nečetl. Ten průzkum ukázal, že Češi jsou stále pro trest smrti. I když nastupující generace ma z většiny hlavy humanismem vygumovány.

+1/0
13.6.2017 1:43

P56e88t57r 31T82y68č83k56a 6165692709372

Vidím, že v Česku stále spousta příznivců práva šárija.

+6/−2
12.6.2017 22:59

L55a61d78i52s48l82a92v 10K88u42d69l82a86c43e93k 8258810429179

P.Tycko. Potrebujete bryle.

0/0
13.6.2017 10:19

D41e52n83i56s 57K51u46č80e67r79a 7884841950908

v USA, kde v některých státech trest smrti existuje, již několik stovek odsouzených na smrt nakonec osvobodili díky DNA testům

i pouze jedna jediná neoprávněná poprava je v 21 století nepřijatelná

+10/−2
12.6.2017 22:58

J21a31n 27Š72i57c79h 1587201681719

Jsem pro, i kdyby se nikdy neměl použít. Na druhou stranu doživotí je trestem daleko horším...

0/0
12.6.2017 22:37

R18i15c63h31a92r36d 24T72o29m36e76č21e72k 7286705216941

A daleko nákladnějším. Důstojný život natož náprava stejně nehrozí.

+1/−1
12.6.2017 23:10

J97i46ř52í 47P95r87o25c17h 6548184297903

Toto je dost rozšířený mýtus. Náklady na trest smrti jsou třeba v USA několikanásobně vyšší, než na doživotní uvěznění. Samozřejmě tím nemyslím náklady na vlastní exekuci, ale především právní náklady.

0/0
13.6.2017 11:28

J31o84s24e78f 36K76r97ů40p76a 2187593738341

Všichni zemřeme a možná trýznivějším způsobem, než zločinci - tak jakýpak trest.

Mnozí odsouzenci k mnohaletým trestům spáchají sebevraždu - to znamená, že dlouhodobé vězení - nikoliv smrt - vnímají jako trest, kterého se bojí.

+3/0
12.6.2017 22:37

L63e12o64p96o58l96d 46H79o67r84á91k 4962608229172

Asi průzkum probíhal před / po nějakém sluníčkovém happeningu. Já se tedy domnívám, že v případě jasně prokázaných závažných trestných činů by trest smrti byl smysluplný.

1) není třeba pachatele nadosmrti opatrovat

2) ani omylem, ani cíleně ho nikdo předčasně nepropustí na svobodu, aby mohl zabít dalších pár nevinných obětí

3) trest smrti funguje od počátku lidské civilizace a pseudohumanita evropskou civilizaci vysloveně vede do záhuby (teroristický útok = semknutí , masívní letáková akce a vlaječka na FB...) Naši předkové musí v hrobech doslova rotovat.

+8/−11
12.6.2017 22:31

M27i78c55h39a35e57l21a 80V67o91s81t95r85č95i26l70o68v53á 3162281786650

Máte nějaké statistiky, které by prokazovaly "fungování" trestu smrti? Spáchá se např. v USA méně vražd než u nás?

+7/−1
12.6.2017 22:36

L43e29o54p26o35l34d 36H26o42r55á19k 4222488799572

Nic takového nepíši. Vždy, když čtu, že několikrát trestaný kriminálník přepadl, oloupil, znásilnil, zabil (doplňte sama), říkám si, že je něco zatraceně špatně. Naši předkové si uměli se škodnou poradit. My se semkneme a řešíme, že měl chudák těžké dětství :-/

+5/−1
12.6.2017 22:44

M46i66l17a84n 56Z34e70i11d84l64e22r 2742131946209

To ale neni vinou absence trestu smrti.

Mimochodem, k budu 1a2 si zjistěte jaká je průměrná délka věznění od vynesení do vykonání rozsudku, třeba v USA

K bodu 3, islámští fanatici se smrtí počítají-je jejich ultimatnim cílem . Zatknout se nechají vetsinou jen ti "slušní" viz Breivik a tucet dalších, převážně pravicových extremistů

+3/0
12.6.2017 23:31

J64a95k45u57b 34R48o21u56s 3916772610239

Ti "slušní", kteří sice zavraždili přes 80 dětí, ale neměli ani dost odvahy, aby pak spáchali sebevraždu.

Mně se tedy daleko víc líbí představa, že ten přejmenovaný Breivik už dávno vstřebal vyplavený adrenalin a endorfin, jen sedí v cele a přemýšlí, jak tam asi ještě bude sedět dlouho, než zemře přirozenou smrtí. Líbí se mi to určitě víc, než kdyby s pocitem hrdiny zemřel na místě nebo po soudu třeba trestem smrti injekcí. Nehledě na to, že ve filozofické debatě, zda stát/společnost může "po právu" vzít život, aniž by byla bezprostředně ohrožena, si asi odpovím: ne.

0/0
13.6.2017 13:49

P56e71t58r 78T83y24č59k41a 6675472319282

Jasně prokázaný musí být každý rozsudek vinen.

+2/0
12.6.2017 22:58

O76n22d69ř69e10j 63H35o40r76á43k 8439194521

Nesmyslnost tvého argumentu spočívá už v tom "jasně prokázaném závažném trestném činu". To si snad myslíš, že dnes soudy v USA posílají lidi na smrt, pokud není jejich vina jasně prokázána? A přesto dochází i v těchto případech k justičním omylům, které jsou často odhaleny až po letech. Ostatně jasné prokázání viny by mělo být nutnou podmínkou každého odsouzení, ne pouze v případě rozsudku smrti. Dal bys ale ruku do ohně za to, že každé jasné prokázání viny před soudem skutečně znamená, že obviněný spáchal, za co je souzen?

+3/0
12.6.2017 23:00

M68i91l49a30n 58Z59e18i23d23l19e17r 2132981986569

No máš poněkud romantickou představu o fungování trestního prdává ve Spojených Statech, VB atp.

Z výjimkou "open and shut" kauz , kdy se k cinu pachatel navíc dozná ,je system založen na určení prahu pravděpodobnosti , ktery může být cokoliv nad 80% V praxi to znamena, že šikovnému advokatu nebo státnímu zastupci stačí 5% na ovlivnění poroty pro verdikt vinen či nevinen

Když to vezmu tvou logikou, nějakých 30% násilných trestných cinu v USA bývá nepotrestáno, zproštění at už z jakehokoliv duvodu obvinění ,u většiny spuštěných pak dochazi k recidivě, pri které trpí nevinní. Přesto tam trest smrti maji . Jak to tedy je?

+1/0
12.6.2017 23:48
Foto

M33a61r84t22i30n 97H92o79f72m35a72n 2119484520151

Já jsem pro trest smrti a klidně bych ho i rozšířil pro méně vážné zločiny, dějí-li se opakovaně. Jak řekl Drakón pro méně závažné zločiny je to adekvátní trest a pro nejtěžší zločiny neexistuje přiměřený trest.

+4/−7
12.6.2017 22:25

M55i18l33a47n 16Z80e25i31d25l77e38r 2782551636199

Poněkud drakonické

+3/0
12.6.2017 23:50

V60á86c49l26a33v 73M44a44š62e28k 5170176362988

Všechna pro a proti trestu smrti byla mnohokrát řečena. Včetně odlišnosti evropského a amerického pojetí zpravedlnosti. O totalitním pojetí nemluvě. Pro mě je esencí Tolkienovo:

Spousta těch, co žijí, zaslouží smrt. A spousta umírá a zasluhuje život. Můžeš jim ho dát? Pokud ne, potom nevynášej rozsudky příliš horlivě. Ani ti nejmoudřejší nedohlédnou do všech konců.

+12/−1
12.6.2017 22:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.