Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

L15i87b97o21r 46F47i79l95á40k 6161986610929

Na dovolenou přibalím startovací kabely.

+34/0
doporučit
11.6.2017 19:38

P43a21v56e21l 26O88d66e29h95n49a35l 6833979948685

Ten článek je celý nějaký zvláštní. Jednak už od titulku navozuje pocit, že potíže měl letoun, přestože dále z textu vyplývá spíše to, že potíže měl "let" a to proto, že mu nepřipravili požadovanou podporu.

Věta: „Posádka musela otevřít dveře přímo na ranveji, aby cestující mohli vůbec dýchat“ je nesmysl. Na "ranvej" vstupuje letoun poté, co ohlásí, že je připraven k odletu a dostane povolení. Očekává se, že vzletí co nejdříve poté, protože na dráhu čekají další vzlétající a přistávající stroje. Umím si představit, že otevřeli někde, kde čekali. Nemohlo to být nikde daleko, protože pokud neměli energii, pak neměli funkční motory (v článku se píše, že je nemohli spustit) a bez motorů by nikam, tak nějak už z podstaty, neodjeli.

Jako možné vysvětlení mi přijde, že posádka požádala o GPU. To se z nějakého důvodu nepodařilo zprovoznit. Současně mohli mít problém s baterií (ano, každá baterie se někdy vybije, nebo zeslábne), která se používá ke startování APU. Proto by neměli na zemi energii pro klimatizaci, ani pro spuštění motorů. Jakmile dostali GPU, mohli spouštět a odletět. To je celé.

+33/0
doporučit
11.6.2017 22:07
Foto

T13o98m70a90s 63C94a77b53a11k 8415815964179

Pan pisalek je zrejme z rubriky Ona Dnes, jinak si neumim vysvetlit to diletantstvi, ktere z celeho jeho vytvoru cisi.

Zkracene - pozemnimu personalu na letisti ve Spanelsku (Madrid, Barajas? uz nevim) se nepodarilo zajistit pozemni zdroj. To se muze stat. Duvodu muze byt desitky. Lidi uz byli na palube, vse se tahlo, teplota stoupala, tak posadka zvolila nejrozumnejsi reseni - otevrela dvere, zcela urcite byly "armed" (to je takova tyc, ktera se tam dava, aby nekoho nenapadlo vystupovat :)). No a az se pozemni zdroj podarilo "spojit" s letadlem, to mohlo nahodit motory, vychladit interier a VYJET ZE STOJANKY. Na runaway. K odletu. Jenze ono je z toho potreba udelat monstr drama a ́la Blesk. Jinymi slovy - clickbait. Rv

+29/0
doporučit
11.6.2017 23:28

M97i12l51a17n 74N92o68v38á44k 2490165185915

„...posádka otevřela dveře přímo na ranveji" ...„Nabídli lidem i vystoupení a zrušení letu..." Z textu článku tedy vyplývá, že údajně nabídli lidem i vystoupení otevřenými dveřmi přímo na ranveji. Jak? Skokem, skluzavkou nebo jim na tu ranvej přivezli schůdky ? Ze záznamu na Flightradar24.com vyplývá, že uvedené letadlo s příletem z Madridu do Prahy v 19:09 bylo OK-TVW a na ranveji v Madridu vůbec nepostávalo. Informace uvedená v nadpisu článku je tudíž úmyslně lživá.

+20/0
doporučit
12.6.2017 0:04

M78a92r41t85i93n 56H80á59j98e90k 9799251633961

Pekny ucelovy clanek nedavajici smysl. Na RWY jsou motory samozrejme nahozene a klima funguje, takze nadpis je jeden velky bulvar!! Ale co bychom cekali od idnes

+17/0
doporučit
11.6.2017 22:15

M73a18r56t50i35n 34Ř70e51h52á47č93e11k 4107870709108

"Navíc nefungovala klimatizace, aby lidé mohli dýchat, musela posádka otevřít dveře přímo na ranveji."

Nebyl jsem tam, ale jsem si jisty, ze se to jak popisuje redaktor nestalo. Pokud nespustili motory tak se na "ranvej" ani nemohli dostat. Nevim proc nepouzili APU ale jak uz nekdo poznameman je za urcitych okolnosti mozne letet bez funkcniho APU. Mozna APU meli ale setrili palivo.. I kdyz si nemyslim ze by kvuli tomu prisli o slot.. Na videu jdou obrazovky tzn ze energii letadlo melo, bud sla z baterek anebo z GPU.. Takze si myslim ze letiste nemelo vcas k dispozici jednotku na nastartovani motoru a ani privod vzduchu na ventilaci...

+16/0
doporučit
11.6.2017 20:37
Foto

M57i63l25a70n 36Č48á19b60e35l73a 6150386149694

Bylo to proudové letadlo, nefungovalo, protože zrovna vypnuli proud.

+14/0
doporučit
11.6.2017 20:06

R64a22d28k21a 18K39o52v69á89ř53o93v14á 2843833453686

Ale vážně byste měli opravit minimálně ten nadpis. Ta informace je nepravdivá. Ne každá plocha, která je na letišti, se nazývá "ranvej".

Zjednodušený obrázek, z článku, přímo určeného novinářům:

http://aerosavvy.com/wp-content/uploads/2014/07/airport-diagram1.png

Apron je odbavovací plocha, taxiway je pojezdová dráha. Runway je vzletová a přistávací dráha - tam se letadlo určitě nenacházelo. Žádné letadlo tam nemůže jen tak zastavit a otevřít dveře. A navíc by se tam napřed muselo nějak dostat, a to by bez motorů jen těžko zvládlo..

Spousta čtenářů už vám to tu napsala a pořád to není opravené. Vážně nevím, jestli je to neznalostí a neinformovaností, nebo jestli je zde napsáno ranvej schválně...

+15/−1
doporučit
12.6.2017 0:26

M31i20c18h55a52l 85B23r63ň19á13k 6174984857198

Dává Smart Wings k letu aspoň vodu, nebo už ne? Já jen že mám dnes za sebou dva lety za dohromady nějakých 10 hodin a vzpomínal jsem nad obědem v A380 na ty dobytčkáky od TS, co létaly do Karibiku přískokem přes Azory :-P

+15/−1
doporučit
11.6.2017 19:32

S63e43i12d43l 86P67e37t94r 1591651405914

Jane Hammere, od kdy je stojánka "ranvej"? 8-o

Neskutečné jaká to boží hovádka s IQ dnešního data dnes mohou psát do "novin" ..

+12/0
doporučit
11.6.2017 23:15

R50a96d58e28k 19P65l90a44ň30a20n33s29k84ý 3296535969110

Nejlevnější lety dobytčákem vám nabízí Trablservice...

+7/0
doporučit
11.6.2017 22:28

P82a10v82e76l 89N84o11v76á84k 2583593676750

Travel servis a ceske dovolene:-)))))))

+6/0
doporučit
11.6.2017 20:12

Z16u22z64a27n84a 67Č59e46k76a16l45o21v14á 1257914761955

To je zas text tak říkajíc jaxfiňa. Vypadá to, že letadlo přistálo taktak vo fous a hned otevřelo dveře, neb lidi se tam dusili. A oni jen skoro neodletěli. Celkově nechápu, proč o tom píšou. Vždyť se nic nestalo. To je jako by bus na Florenci čekal dvě hod na natankování a pak radostně odjel do háje. Informace? Přínos? Nula.

+7/−1
doporučit
11.6.2017 22:43

F32r17a83n35t46i54š72e95k 10R57o28c36h65o17v66a39n35s32k51ý 6100692938388

podle titulku jsem cekal nejaky vazny bezp. incident v podobe omylem otevrenych dveri tesne pred vzletem ci neco podobneho... ale nevadi, treba priste nekdo napise titulek jak se patri.

+5/0
doporučit
12.6.2017 8:17

F35r91a69n44t65i91š31e35k 63R10o77c22h47o62v60a24n44s68k94ý 6770822338988

Tak urcite! Bylo potreba najit clanek dne, toto je prvni adept, titulkar je debil a my mu na to skocili... (PS: jiste to bude smazáno, protože pravda boli, a cenzori jsou prece kolegove)

+4/0
doporučit
12.6.2017 8:16

S31a43r48a 21N56o95v64a 3213872641761

Ps.: Travel Service dělá i nenízkonákladově lety?8-o

+4/0
doporučit
11.6.2017 22:52

K58a12r94e54l 12L12a70n32g35r 2662307510748

Stroj stál na madridském letišti bez zdroje energie, posádka tak nemohla nastartovat motory a vzlétnou. Cestující se dlouhou dobu nemohli dozvědět, co se vlastně děje.

_________

Vysvětlil kapitánovi letadla někdo proč mají letadla APU? Nebo mu zamlčeli, že se to používá pro pohon vzduchotechniky a dodává elektřinu...

+6/−4
doporučit
11.6.2017 19:47

M18a10r68t50i31n 57Š55i75m73e77k 4340744698235

Tak na runwai dveře asi neotevřeli. Když se jim nedařilo nahodit ani motory, tak jedině že by je na runway někdo odtlačil :-)

+3/0
doporučit
12.6.2017 9:13

J47a11r63o77s43l73a35v 16H63e58j32n79a 4397111349

„Posádka musela otevřít dveře přímo na ranveji"

Ještě že nemuseli otevřít dveře nepřímo za letu!

+3/0
doporučit
12.6.2017 8:23

I30v14a 76K41n45i50z34k70o97v89a 1460885685579

No a co jako,tohle se stava dnes a denne.Ja priletela pred dvema tydny z Milana o ctyri hodiny pozdeji a nikde se o tom nepsalo.;-D

+2/0
doporučit
12.6.2017 10:21

P43e53t33r 53M56i94c57h56a41l 2550804611692

To je zase bulvár až na půdu. Být šéfredaktorem, tak titulkáře vyhodím na hodinu a autora článku podmíněně.

+2/0
doporučit
12.6.2017 9:40

J97a14n 72T86a83r29a69b20a 4296116939409

Trablservis si nepochybně zaslouží kritikumza spoustu různých "maličkostí", kterých se na cestujících dopouští. Ale přesně toto se mi stalo i u Emirates B777 před odletem do Prahy před ca 4 roky. Letadlo na ploše (tenhle DXB nešvar je dnes běžný i v případě A380 a 30 volných nástupních mostů), venku 41°C, v letadle 55°C, APU nefunkční, čekání na slot s otevřenými dveřmi 50minut, klimatizace začala, fungovat až někde nad Bahrajnem, tedy za 30 minut po vzletu.

+2/0
doporučit
12.6.2017 8:14

J21a23n 79P58o11k12o37r84n80ý 1923599410433

Je zajímavé, že klidně odstartuje napůl funkční letadlo a na druhou stranu "nouzově" přistane jiné, v kterém se bavili cestující o teroristech. Rv

+2/0
doporučit
11.6.2017 21:08

V49á42c75l86a59v 53D86o88k55s76a23n66s44k65ý 5371972599388

Všechno co je spojené s Travel service smrdí průserem. To s čím létají se čím dál víc podobá vrakům. Velkej průšvih na sebe už nedá dlouho čekat.

+6/−10
doporučit
11.6.2017 20:08

M80i45r69o36s34l46a37v 39Š60i49p50u56l28a 7555712841559

Co je to APU..?

+2/−2
doporučit
11.6.2017 20:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.