Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlo mířící do Prahy mělo potíže, odlet se zpozdil o devadesát minut

Letadlo společnosti SmartWings, které mířilo v neděli z Madridu do Prahy, se potýkalo s problémy. Při odletu se zdrželo téměř 90 minut, protože se stroji nepovedlo spustit motory. Podle mluvčí společnosti Travel Service Vladimíry Dufkové letoun stál s otevřenými dveřmi na stojánce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K52a73t45e28ř63i43n51a 68M40e78r52t14o60v82á 1863407565251

"Titulkar je debil a my mu na to skocili" me velmi pobavilo!Je to velmi vystizna formulace. :-)

0/0
13.6.2017 15:41

M54i65r10o73s71l27a35v 95K14o36n76e52c31n70y 2739621866428

TVS zrovna nemusím, ale obviňovat je nyní, že za to mohl jejich tryskáč, je scestné.. Popravdě se nic moc nestalo, to můžou za chvíli psát i to, že měl vlak zpoždění kvůli výluce nebo že spadl strom na koleje...

0/0
12.6.2017 13:04

K49a52r91e64l 22L35a12n64g94r 2552317820518

A kdo za to mohl podle vas? S funkcnim APU by nahodil motory i klimu.

0/0
12.6.2017 13:21

M58i72r38o69s48l17a35v 48Š49i24p37u65l97a 7465682141889

Tak a redaktor je mesiac bez premii...:-)

0/0
12.6.2017 10:26

I27v27a 43K44n47i91z13k28o63v45a 1770265945519

No a co jako,tohle se stava dnes a denne.Ja priletela pred dvema tydny z Milana o ctyri hodiny pozdeji a nikde se o tom nepsalo.;-D

+2/0
12.6.2017 10:21

G54a54b63r48i81e81l 63H48o24r47t27e22n 9861939273534

Zjevně nejste "redaktor iDNES.cz Jan Daněk, který zmíněnou linkou cestoval".:-)

+1/0
12.6.2017 10:23

J31á22n 46B76a22d86i45o58v55s53k73ý 2349694906396

S rodinkou jsme letěli na Mallorku s Travelservis v čase opravy runwaye na letišti VH a zpoždění bylo 2x 120 minut a nikdo o tom nepsal... Celé to bylo jen takové "chytré řešení" jak obejít zákaz nočních letů a já jsem s dítětem musel uprostřed noci trávil 2x4 hodiny na letišti... Když jsem se dovolil letušky zeptat jestli někdy letí načas tak mi řekla abych příště jel autobusem... Skončil jsem v kokpite aby pilot posoudil jestli jsem bezpečnostní hrozba. Naštěstí chlapi byli normální.

+1/0
12.6.2017 10:14

O95n94d68r73e26j 25K64u15r64c 9736782105308

Určitě by vás jako bezpečnostní hrozbu posuzovali v kokpitu 8-o;-D;-DR^

+1/0
12.6.2017 12:00

R57a52i74n59e96r 50E97l11l13e18d16e94r 2983193739576

Bolsaja technika !

0/−1
12.6.2017 9:43

P21e71t19r 28M52i58c48h69a77l 2610474651472

SW ale s ruskými vergly nelétá. Navíc to nebyl problém letadla.

0/−1
12.6.2017 9:45

R66a76i90n39e91r 83E95l55l33e36d68e86r 2303883989686

Nemyslim letadlo, ale spanelsky bordel !

0/−1
12.6.2017 10:08

P63e52t67r 52M42i55c55h36a50l 2810864741222

A tam je ruského co?

0/0
12.6.2017 13:20

M41o13j40m33í21r 77M23o21t13y63č50k30a 3522845874380

No, každé letadlo má APU které slouží k zabezpečení chodu klimatizace a zásobování letadla elektrickou energií když neběží hlavní motory.

Za to že nenahodili motory asi mohou španělé, ale jak je možné že měli problémy s klimatizací pokud měli funkční APU. A nebo neměli ??

0/0
12.6.2017 19:29

P52e88t84r 27M19i19c14h20a91l 2390354191512

Nevím, autor byl při psaní zmatený jak Goro před Tokiem.

0/0
12.6.2017 19:51

P27e70t83r 23M30i95c44h75a51l 2740874651982

To je zase bulvár až na půdu. Být šéfredaktorem, tak titulkáře vyhodím na hodinu a autora článku podmíněně.

+2/0
12.6.2017 9:40

M11a47r10c57e66l 26S83t61a96r69ý 9648134163319

tenhle blábol plný chyb a nesmyslů si fakt dovolíte vypustit v mainstreamovém mediu? lupo, lupo...

+1/0
12.6.2017 9:22

M20a10r97t12i36n 95Š50i29m49e30k 4340174188465

Tak na runwai dveře asi neotevřeli. Když se jim nedařilo nahodit ani motory, tak jedině že by je na runway někdo odtlačil :-)

+3/0
12.6.2017 9:13

P63e64t33r 84M25i71c19h56a52l 2750554731222

Redaktor iDnes na palubě ... :-)

+1/0
12.6.2017 9:41

M80i61l67o76š 91K19ř94e46p73e25l77k47a 6465592807228

Trabl servis, no ;-D

+1/0
12.6.2017 8:52

P91e48t30r 62M29i37c21h53a92l 2920594771442

Problém byl poněkud jinde. ... A to jsi asi neletel s Turkish.

+1/0
12.6.2017 9:43

J54a33r88o54s44l81a51v 57H20e39j69n44a 4307841269

„Posádka musela otevřít dveře přímo na ranveji"

Ještě že nemuseli otevřít dveře nepřímo za letu!

+3/0
12.6.2017 8:23

F86r35a44n59t26i17š32e23k 35R46o10c37h68o73v27a23n74s50k23ý 6830702428648

podle titulku jsem cekal nejaky vazny bezp. incident v podobe omylem otevrenych dveri tesne pred vzletem ci neco podobneho... ale nevadi, treba priste nekdo napise titulek jak se patri.

+5/0
12.6.2017 8:17

F11r69a82n32t13i98š76e12k 50R85o19c42h76o52v54a31n28s86k88ý 6270752188338

Tak urcite! Bylo potreba najit clanek dne, toto je prvni adept, titulkar je debil a my mu na to skocili... (PS: jiste to bude smazáno, protože pravda boli, a cenzori jsou prece kolegove)

+4/0
12.6.2017 8:16

J44a45n 87T56a60r59a51b61a 4916336739769

Trablservis si nepochybně zaslouží kritikumza spoustu různých "maličkostí", kterých se na cestujících dopouští. Ale přesně toto se mi stalo i u Emirates B777 před odletem do Prahy před ca 4 roky. Letadlo na ploše (tenhle DXB nešvar je dnes běžný i v případě A380 a 30 volných nástupních mostů), venku 41°C, v letadle 55°C, APU nefunkční, čekání na slot s otevřenými dveřmi 50minut, klimatizace začala, fungovat až někde nad Bahrajnem, tedy za 30 minut po vzletu.

+2/0
12.6.2017 8:14
Foto

J92a13r33o45m32í94r 23H27l35u95b74e67k 2526310354941

Myslím, že smart znamená chytrý, pokud se pletu opravte mne. Takže ta chytrá společnost měla najednou potíže. Ani se nedivím, jelikož rozumný člověk by si to do názvu nikdy nedal. Chytrý a rozumný je asi rozdíl.

+1/−5
12.6.2017 1:12

G53a66b56r70i66e33l 93H75o52r49t34e50n 9571619443654

I když ten článek psal diletant, je z něj zřejmé, že byl problém v obsluze stroje zvenčí, nikoliv v letadle či jeho provozovateli. Čili vozit se po přepravci je přibližně stejně inteligentní, jako nadávat výrobci vybitého smartphone v situaci, kdy ho nemůžete dobít, anžto vám doma nejde elektřina.:-/

+4/−2
12.6.2017 5:11

K82a48r31e84l 94L90a74n98g50r 2212587750918

Nefunkcni APU opravdu neni problem obsluhy zvenci, ale provozovatele letadla.

+4/−1
12.6.2017 6:32

G65a30b65r16i84e14l 31H66o49r81t27e59n 9821209813474

Odkud máte informaci, že mělo letadlo nefunkční APU? A když už budete v tom přemýšlení, proč si myslíte, že jsou na letištích pro letadla k dispozici pozemní zdroje energie, které se naprosto běžně využívají?

+1/0
12.6.2017 7:34

J61i82n68d22ř35i46c67h 36T44ů29m53a 1264452217898

Protože pozemní zdroje jsou ekonomičtější a ekologičtější. Což neznamená, že když není k dispozici., není možné spustit APU.

+1/0
12.6.2017 9:44

G41a37b54r86i43e49l 45H36o94r93t82e65n 9871479733234

Čili naprosto vylučujete, že mohly být akumulátory letadla prostě (třeba po delším čekání) vybité natolik, že se odlet bez GPU neobešel? Jste si jistý, že šlo o poruchu APU, a to na základě článku, podle kterého se dveře letadla otevíraly na ranveji?

+2/−1
12.6.2017 9:48

J53i22n26d80ř97i32c39h 34T39ů85m45a 1614682687198

Nic takového jsem netvrdil. Baterie je nepravděpodobná. Letoun má záložní baterii, takže by musely být vybité obě. Porucha APU to být mohla, ale mnohem pravděpodobnější je, že neměli dost paliva, aby nechali hodinu běžet APU. Snaha šetřit za každou cenu stojí (bohužel) za rozvojem nízkonákladovek.

Že jsou v článku zjevné nesmysly je jiná věc.

0/−1
12.6.2017 10:03

G18a54b71r72i49e70l 45H20o66r87t85e56n 9471979923224

To nemá cenu, vy si prostě vymýšlíte. Jen s cestujícími na palubě čekalo letadlo 90 minut, vy hodino - a nejspíš bylo na zemi mnohem déle. A tak dál...

0/−2
12.6.2017 10:13

J89i17n36d44ř46i87c60h 17T96ů68m51a 1804802757268

Napište konkrétně v čem si vymýšlím!!! Umíte jen osobní útoky, když nemáte argumenty. Na rozdíl od vás jsem takových situací zažil dost - v kokpitu letadla.

+1/−1
12.6.2017 10:26

G28a84b38r93i25e96l 13H76o42r55t38e94n 9511849403404

Vy: "neměli dost paliva, aby nechali hodinu běžet APU"

Já: "jen s cestujícími na palubě čekalo letadlo 90 minut"

Co jste v tom kokpitu dělal, pucoval okno? Nebo teď už piloti nemusí umět číst?

0/−3
12.6.2017 10:33

J26i94n38d35ř33i32c30h 25T11ů56m12a 1314682887698

Piloti toho umí mnohem víc než jen číst. Takže čekám, že mi najdete, kde v článku je věta "jen s cestujícími na palubě čekalo letadlo 90 minut"! Pak, kdo si tady vymýšlí (o urážkách nemluvě). Rv

0/0
12.6.2017 10:57

G93a47b12r56i62e32l 10H88o45r57t60e97n 9491949133294

Tak může jít samozřejmě o další chybnou informaci, ale vycházel jsem z věty "Při odletu se zdrželo téměř 90 minut, protože se stroji nepovedlo spustit motory."

Předpokládám, že odlet nezačne dřív, než je dokončeno nastupování cestujících, čili....

Jinak abych to uzavřel - vy jste došel k ZÁVĚRU, že za problémy může buď nefunkční APU, nebo snaha ušetřit.

Já se DOMNÍVÁM, že za problémy stojí nekompatibilní nebo nefunkční první GPU, kdy běžela v letadle klimatizace na baterky tak dlouho, až došla šťáva (někdy krátce před nastupováním cestujících), a protože na zálohu letadlo odletět nesmí (ani s nefunkčním APU) a její nahození se bere jako incident, posádka prostě čekala na připojení druhého GPU.

Mohu se mýlit.

Vy, zdá se, nikoliv...

0/0
12.6.2017 11:09

J75i79n73d22ř55i57c53h 94T13ů83m80a 1904922387248

Opravdu se mýlíte. Za prvé klimatizace nemůže jet na baterky. Za druhé, pokud nemám poozemní zdroj a lidi na palubě, klimatizaci vůbec nespouštím. Za třetí s vybitou baterii opravdu letoun nesmí letět, ale baterie se nenabije připojením GPU. Větě "a její nahození se bere jako incident" nerozumím vůbec.

Nevím, z čeho usuzujete, že si myslím, že se nemohu mýlit, protože jsem jasně napsal "považuji za nejpravděpodobnější" .

0/0
12.6.2017 11:20

G17a48b17r35i47e87l 62H40o51r80t47e76n 9361829363274

Pokud se APU přepne na záložní baterii, eviduje se to jako letecký incident (či jak se tomu říká, nemám "zkušenosti z kokpitu" - prostě se to musí ex-post vyšetřovat). O možnosti provozu klimatizace na APU jsem četl v souvislosti s "upečením" prostoru pro cestující díky dlouhému pobytu letadla na přímém slunci. Váš postoj beru od začátku vlákna tak, že jste si ho vybral bez ohledu na dostupné informace - tedy že se první GPU nepodařilo zprovoznit. A protože i aktuální verze článku hovoří o minimálně devadesáti minutách (hledejte "celou dobu", určitě to nebylo proto, že by piloti chtěli šetřit...

0/0
12.6.2017 11:42

J94i35n75d38ř18i23c41h 25T97ů44m28a 1744712387718

Špatně. To, že jim nepřipojili GPU je jedna věc. Občas se to stane (technické problémy, nedostatek GPU na letišti apod.) V tom případě mám možnost klimatizovat a napájet letoun pomocí APU. Ale pouze pokud na to mám dostatečnou rezervu paliva, protože ve výpočtu minimálního množství paliva se nepočítá s dlouhodobým použitím APU. A nízkonákladové aerolinky mají snahu nutit piloty létat právě na minimální předepsané množství. Kdyby kapitán hodinu (a déle) klimatizoval pomocí APU, dostal by se s palivem pod tuto hranici a nesměl by odstartovat bez dotankování. Což je drahá záležitost (také může zdržet odlet) a vedení by mu zcela jistě nepoděkovalo. Takže by tu situaci řešil právě tak, že by neklimatizoval, ale pouze větral.

P.S. Článek hovoří o "téměř devadesáti minutách" nikoli "minimálně".

+1/0
12.6.2017 12:01

G74a37b18r52i71e12l 16H50o88r34t98e35n 9451289733264

Píšu minimálně, protože mi připadá ze souvislostí evidentní, že se tam to letadlo neteleportovalo. Jinak poslední pokus - kapitán se spoléhal na to, že využije služeb letiště a dostane (patrně jako obvykle) k dispozici GPU. Dostal ho až se značným zpožděním.

Dle mého názoru je to jednoznačně chyba obsluhy zvenčí (tj. letiště), nikoliv kapitána... který riskoval maximálně zpoždění odletu. Prostě na rozdíl od vás nevidím v jeho chování naprosto žádné pochybení.

0/0
12.6.2017 12:16

J77i17n58d15ř61i84c25h 81T90ů49m72a 1174712267338

Nemáte vůbec představu o čem mluvíte. Funkce kapitána není jen pilotovat letadlo za letu. Musí řešit i problémové situace vzduchu i na zemí. Třeba když mu letiště neposkytne (nebo nemůže poskytnout) pozemní zdroj (což není nějak zvlášť neobvyklá situace).

Nemusí to vůbec být chyba místní obsluhy. Když se z provozních důvodů na letišti objeví více letadel, nebo mají nějaké zdroje poruchu, tak si je pozemní obsluha prostě nevymyslí. Takovou situaci musí být kapitán schopen řešit.

Ale také netvrdím, že to byla chyba kapitána. To bych musel znát řadu detailů. Proč letoun musel čekat na odlet, proč nepoužil APU, zda nebylo možné na tu dobu přemístit cestující do letištní haly, respektivě proč nenastupovali na palubu až chvíli před odletem, jaká byla situace na palubě, zda šlo pouze o diskomfort cestujících nebo už mohlo jít o ohrožení zdraví atd. Kapitán možná zvolil přijatelný kompromis. Nebo taky ne.

0/0
12.6.2017 16:09

K68a75r52e38l 34L63a80n29g76r 2162117760128

S funkcnim APU by nahodil motory bez potizi. Alespon si zjistete na co vse se pouziva. ;-)

+1/0
12.6.2017 12:40

G72a93b67r98i30e36l 69H69o19r53t56e91n 9461689793644

Rozumím. Vy prostě neděláte rozdíl mezi vybitým a nefunkčním telefonem.

0/0
12.6.2017 12:44

K39a89r26e30l 57L55a96n21g64r 2912967100118

APU neni baterie a na jeho nahozeni je v letadle energie vzdy.

0/0
12.6.2017 13:11

G56a37b59r21i30e24l 91H28o45r47t11e17n 9791229823164

APU je živeno akumulátory, pokud nejsou spuštěny motory, případně extra motor pro živení APU.

Nicméně pokud se domníváte, že letadlo odletělo z letiště s poškozeným APU, tak vás asi nemá smysl přesvědčovat o ničem.

0/0
12.6.2017 13:23

K68a53r97e50l 39L60a85n52g30r 2142617390758

Delate ze sebe dobreho klauna. Axuality power unit je proudovy motor co zasobuje letoun energii a stalcenym vzduchem nutnym pro rozbeh motoru bez vnejsiho zdroje.

0/0
12.6.2017 13:43

G12a29b35r22i41e58l 41H35o77r53t49e43n 9271389813454

Nejsem neomylný, na rozdíl od vás - měl jsem za to, že je ten motor před APU, tedy že jde o dva systémy. Čili dle vás odletěli s poškozeným APU. V článku se ale píše jen o připojení GPU, tedy nikoliv zdroje stlačeného vzduchu. Tak to asi nahodili klikou...

0/0
12.6.2017 13:53

K18a74r48e37l 66L65a50n66g49r 2252147160548

GPU potrebujete pro rozbeh kompresoru. Baterie ho neroztoci a navic je to na ne i zakazano.. Ne ze odleteli, letaji s vadnym APU.

0/0
12.6.2017 14:01

G59a90b47r89i98e20l 35H68o57r47t85e14n 9611299203804

http://www.boeing.com/resources/boeingdotcom/commercial/noise/baragas.html

Pokud tomu dobře rozumím, je na tom letišti zákaz užívání APU, pokud jsou k dispozici GPU. No nic, díky za objasnění některých termínů.:-)

0/0
12.6.2017 14:12

M22o56j24m77í77r 81M76o93t72y34č44k78a 3202185344140

Protože APU zajišťuje zdroj energie a chod klimatizace když neběží hlavní motory. Takže, pokud jim nešla klimatizace tak asi neběželo APU.

0/0
12.6.2017 19:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.