Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvůdce zkolaboval, vlak v Přerově narazil do zábran. Zranilo se 17 lidí

Sedmnáct lidí se v pondělí brzy ráno zranilo na nádraží v Přerově při nárazu vlaku do zarážedla na konci kusé koleje. Příčinou byl náhlý zdravotní problém strojvedoucího, škody jsou předběžně odhadovány na dvacet milionů korun. Ve vlaku bylo přibližně 100 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A11n19t53o74n18í91n 33P29o26p20e65l20á29k 7236840824490

......a nepůjčili to zas někomu z Hradu?

+1/−1
5.6.2017 16:18

K69r93y96š27t71o62f 73L56a46n69í77k 1529960255485

proc rusi spoje a nejakou soupravu si nepujci?

+2/0
5.6.2017 14:05

V92á28c32l82a85v 65P14o51u93s49t78k16a 3870771612

Nepujčí...žebřík...jasně to řek... :-P:-P

+2/0
5.6.2017 14:50

M50i56c18h35a39l 55P41a63s53t71o82r95e64k 4944170798338

Protože to nejsou ČD. Soukromníci na lidi zvysoka se... a je jim jedno jak se dostanou. Všichni všude na ČD plivou, ale nebýt jich tak se v takových případech nikam nedostanou. LE a RJ umí pouze zrušit bez náhrady. Nic jiného. Zákazník je pro ně až na posledním místě.

+7/0
5.6.2017 14:53

R90a42d37e42k 56J80a41n55a30t25a 9895396924102

Protože u komerčního spoje je levnější zrušit spoj a vrátit jízdné.

U spoje v závazku veřejné služby je to jiné - tam je kromě ušlého jízdného ve hře i poměrně vysoká pokuta od objednavatele.

+2/0
5.6.2017 15:49

M33i10c38h43a48e96l 64S61t94a30n45o35v27s90k58ý 6347275128164

ČD většinu vlaků provozují v režimu veřejné služby na objednávku státu/kraje. A tam je jasně dáno, že ten vlak musí jet. Čili to není nějaká láskyplnost ČD vůči lidem, ale nutnost. Když nesplní smlouvu, dostanou mastnou pokutu a příště třeba nedostanou zakázku.

Soukromník jezdí na vlastní riziko. Samozřejmě je levnější spoj zrušit, zvláště pak u LE který jezdí ve ztrátě. Kdyby to ale udělaly ČD, dostanou tu pokutu. Soukromník žádnou smlouvu nemá, tak pokuta nehrozí.

Lidi se soukromníky cestují, protože jim to dává nějaký bonus. Jenomže čím víc bonusů získáš za stejný peníz, tím podstupuješ vyšší riziko.

Bohužel naši soukromníci jsou jen takoví přicmrndávači, kteří si nemohou dovolit koupit vlak do rezervy, proto také nejezdí s Pendolínem, ale něčím méně poruchovým. Přesto zaplať pámbu za ně, jinak bychom do Ostravy pořád jezdili za šest stovek a standard našich železnic by byly koženkový rozhrkaný vagony z NDR, který nepojedou rychleji jak stovkou.

0/0
6.6.2017 13:16

F51r73a41n96t30i94š35e92k 45L10u61p40í39n52e43k 8481576676392

Meli tam byt dva strojvudci, pro tyto pripady

0/−9
5.6.2017 13:24

J54a84n 12H55o17r19a 6517961556

Tři, pro případ, že by zkolaboval ten druhý....:-)

+9/0
5.6.2017 13:28

K23r52y23š72t26o97f 95L79a38n73í44k 1979480445345

no, minule jsem jednim chvili sedel, kdyz me tam pustili z premiove tridy, ale tomu se nastesti blbe neudelalo, nevim, co bych s tim ve 160km/h delal.

0/0
5.6.2017 14:04

M32i51r86o95s76l59a60v 14Z48i24k56m98u42n31d 6438502167528

Od první poloviny 70. let minulého století se v tuzemsku uplatňuje tzv. jednočlenné obsazení hnacích vozidel, až na některé evropské výjimky - např. Itálie nebo Polsko (tam je to dáno rychlostí 160 km/h) je na hnacím vozidle pouze a jedině strojvedoucí. Přechod na jednočlenné obsazení byl vyvolán nedostatkem pracovníků v profesi pomocník strojvedoucího - původně topič na parní lokomotivě. Na motorových nebo elektrických lokomotivách byl z hlediska funkčnosti vozidla zbytečný ... Později přetrvala tato funkce jednak na traťových výkonech delších než 300 km, resp. u směn delších než 12 hodin.

V současné době je kilometrická vzdálenost neomezena, takže jeden strojvedoucí jede ze Žiliny do Prahy, Prahy do Štúrova nebo z Bohumína do Chebu. Délka směny je omezena 12 hodinami, resp. traťový výkon musí být ukončen 12 hodin od nástupu směny, i kdyby se jednalo jen o 1 kilometr jízdy.

Představa, že by se na lokomotivu posadili dva zaměstnanci je nereálná, kde by je zaměstnavatelé vzali, když mají nedostatek pracovníků pro "jednočlenné" obsazení.

Teoreticky by nehodové události zabránilo zařízení AVV (automatické vedení vlaku), nicméně jednotky STADLER patrně tímto zařízením (vozidlová část) patrně vybaveny nejsou. Jedním z důvodů může být otázka ekonomická, druhou technická - řídící systémy firmy STADLER neumí s vozidlovou částí AVV spolupracovat. Nicméně i zařízení AVV nehodě nezabrání, pokud se jej strojvedoucímu "povede" vypnout. Jako v případě události staré asi 2 roky v Praze na Masarykově nádraží. Strojvedoucí jej omylem vypnul, na chybu přišel až v okamžiku, kdy nehodě už nemohl zabránit.

+1/0
6.6.2017 9:23

V22l30a29d12i65m60í11r 77F98i50b19i32g15e32r 5424251591404

Pro tyto případy je tam tlačítko bdělosti(tzv. tlačítko mrtvého muže) které se v náhodných intervalech spouští a strojvůdce ho musí stisknout, bohužel se problém stal až na konci. I když ve zpravodajství cestijící tvrdil, že celá cesta byla divná. Že vlak brzdil později celou trasu, ale na průběžné koleji to tak nevadí.

0/0
6.6.2017 13:40

M59i89r92o16s98l94a24v 40Z93i63k55m73u84n61d 6248772467788

No jenže to tlačítko bdělosti není "spásou". Pokud je trať tzv. kódovaná, tak se neobsluhuje. Formálně vzato, strojvedoucí může být po smrti a vlak jede a jede, protože na návěstidlech je volno ... Obsluhovat musí strojvedoucí tlačítko bdělosti, na tzv. nekódované trati v cca 20 vteřinových intervalech, pokud by zkolaboval v okamžiku po obsluze, tak vlak pojede 20 vteřin sám, pak se ozva varovná signalizace a když na ní nebude reagováno, tak se obslouží "brzda". Jenže než vlak zastaví, tak pojede cca 30 vteřin bez dozoru a spočítejte si, kolik ujede při rychlosti 160 km/h ... čili může vjet do výhybek se stanovenou rychlostí 40 km i těch 160 ....

0/0
7.6.2017 6:59

B73l30a73ž87e54j 66M36o55t80y16č97k95a 8677817405500

vlak má mít nárazníky;-)

0/−4
5.6.2017 12:42

J43a16n 56P97y88t34e47l20a 5860256268

Však tohle je taky tramvaj ;-) Jinak nárazníky u vlaku slouží ke zmírnění podélných rázů při manipulaci s vozidlem a tato souprava je má taky, nicméně rána byla asi moc velká, pokud jel kousek pod 15 km/h.

0/0
5.6.2017 13:04

M83i71c72h53a41e12l 67S37t14a72n32o44v21s10k10ý 6987555578624

jojo, tyhle Stadlery jsou příměstský jednotky, do kterých Leoš koupil trochu lepší sedadla, o kterých tvrdí, že to je luxus. V podstatě taková vlakotramvaj. Taky to sebou hezky hází i na rovný trati.

0/0
6.6.2017 13:19

J23i21ř66í 38K62o34c52u97r67e86k 6145574135818

A komín!

+4/0
5.6.2017 13:06

J93a82n 24H78o47r69a 6907941596

Jednotka, která narazila je má.

+2/0
5.6.2017 13:31

V95í38t 43P16r57č52í40k 9718340974290

Podle Babišova nástupce na financích Pilného se v budoucnu do důchodu již odcházet nebude. Takže se můžeme těšit na osmdesátileté strojvedoucí a řidiče autobusů. Jejich kolapsy budou každodenní záležitostí.

+4/−2
5.6.2017 12:30

V86l62a59d28a 74M84u54s96i20l 9340326778493

Tak jako VBY to vidime vsichni...

Öni piloti naerolinek jdou drive, ale ty duchody nic mmoc/od roku 1995 NEJSOUI 1

A 2 KATEGORIE

0/0
5.6.2017 12:40

M29i41r61o39s17l60a97v 65Z83i77k60m80u20n92d 6808732687668

Zdravotní indispozice může postihnout každého. To není věcí věku ... a ani podrobné medicínské vyšetření nezjistí, proč k tomu došlo. Mám s tím vlastní zkušenost.

Konec konců kauza zapůjčeného policejního BMW má - podle dostupných informací - původ v mozkové příhodě policejního řidiče, relativně mladého ... Osvěžte šedou kůru mozkovou a vzpomeňte na mladé a "zdravé" sportovce, prakticky pod lékařským dohledem klubu, kteří zkolabovali a přes veškerou lékařskou pomoc zemřeli ... případně "relativně mladý" někdejší brankář Pavel Srníček, jemuž se zastavilo srdce při kondičním běhání ...

0/0
6.6.2017 9:08

J27a93n 52P62y29t96e69l81a 5370456688

Smutné, ale věřím, že se všichni brzy uzdraví. Horší je fakt, že kvůli drobnému zaváhání jednoho strojvedoucího jsou do odvolání zrušeny 2 spoje denně v obou směrech na hlavní železniční trati v ČR. Fuj Fuj ČD, i ty mají po de facto zničení jednoho pendolina ještě jedno v záloze, nemluvě o zálohách běžných souprav, které jsou k dispozici takřka všude během několika hodin je-li to nutné !

+1/−4
5.6.2017 12:26

J26i19ř76í 96S81t75e49h91l42í15k 9507305683151

Proč pliveš na ČD.Pokud vím,tak již paštikářovi pomáhaly minule.To musí ,ale někdo požádat o pronájem lokomotivy a vozů.A to není zadarmo.Je lepší zrušit spoje,to vyjde levněji.

+2/−1
5.6.2017 12:31

J52a65n 47P10y25t86e78l26a 5800686588

Omlouvám se, že jsem se vyjádřil tak neobratně, ale vadí mi právě to, že díky "super konkurenci" teď nepojedou 2 spoje denně v obou směrech, zatímco za dob kdy na trati jezdily "fuj fuj ČD" se problém vyřešil během několika hodin v nejhorším případě nasazením soupravy trochu nižší kvality.

+5/0
5.6.2017 12:35

J52a58r59o33s93l47a43v 87N88á85p94r83s40t28e60k 6745326

Těch cca 8 lidí, kteří v tom vlaku běžně jezdí, zvládne přepravit náhradní mikrobus.

+2/−2
5.6.2017 13:05

J48i96ř22í 51S86t25e28h80l81í12k 9217635103671

Tak to jsi opravdu napsal špatně.

+1/0
5.6.2017 14:05

D66a27v46i57d 80H12u57r54k26a 3630343841731

Přečtěte si to pořádně. Já to pochopil, že ono pomlouvané ČD to umí právě vyřešit a odstavení 1 soupravy mu nevadí.

+4/0
5.6.2017 12:35

V34á14c71l77a76v 89P66o73u92s52t39k70a 3760561222

Jo jasně, fuj ČD, škoda jen že havaroval Leoexpres. :-P

0/−1
5.6.2017 12:32

M40i46c75h30a70e49l 47S13t38a69n16o58v68s23k22ý 6477265828534

Blbě se může udělat i fírovi od ČD.

0/0
6.6.2017 13:21

T50o14m91á45š 46K69r57a37u95s 6506896454

Podle poškození určitě nenarazil vyšší rychlostí. Ale i 10km/h je pořádná rána,když to zastaví na místě. Klidně to mohlo být i méně. Pamatuju jak jsem jel v tramvaji která srazila paní. Jeli jsme krokem a pak to dokáže přes magnety zastavit prakticky na místě a je to neuvěřitelná síla co mrští člověkem . Ikdyž se držíte je problém nespadnout

+11/0
5.6.2017 12:26

P50e65t81r 33M54a24r86š80o45u64n 5975238186626

Ja ve svých studentských letech zažil najednou brzdící mhd. Samozřejmě jsem se jako frajer za jizdy moc nedržel, jen tak lehce, takže při brzdě prd, a letěl jsem kousíček do mastne tyče vedle. No, mne nic nebylo, ale tu tyč jsem vazně vahou ohnul ;-D Od té doby vím jaká je ta síla sfiňa ;-D

0/0
5.6.2017 22:28

J77a29n 57P20í98c88h66a 2836210745696

Když projel návěst stůj, neměl zafungovat generální stop ? (jsem laik tak ať mě moudřejší opraví)

0/0
5.6.2017 12:24

M87a48r34t30i59n 12L62a71s86e81v13i53č 2366406117614

Ne, protože nešlo o projetí návěsti Stůj. Navíc generální stop by se měl spouštět ručně ze základnové radiostanice výpravčího nebo dispečera.

+3/0
5.6.2017 12:32

J83a39n 41H50o23r26a 6887581586

Šlo o projetí návěsti stůj....

+1/0
5.6.2017 13:42

V47á39c65l77a69v 79P76o43u98s34t64k83a 3280721762

On ale návěsť neprojel.

+1/−1
5.6.2017 12:33

P25e19t63r 36N46o27v94o36t68n56y 1251700941

Projel. Hned na první fotce je vidět návěstidlo. A ne něm je návěst stůj.

+1/0
5.6.2017 12:50

V85á20c39l10a94v 63P80o42u81s94t53k82a 3780881512

Ajo, tak to potom ano. To je pevné návěstidlo a na něm je vždycky stůj. Myslel jsem to tak, že neprojel návěstidlo stůj omylem před vjezdem do nádraží.

+2/0
5.6.2017 12:56

J21a38n 84P68í30c76h24a 2756970925326

Jo pardon, on projel jen to návěstidlo 3 metry před tím zarážedlem :-)

+2/0
5.6.2017 13:26

M89a90r23t94i81n 82K69y47p43r 2142695824514

Vzhledem k tomu, že od projetí návěstidla do nárazu ujel asi 5 metrů, tak by toho ani generální stop už moc nezvládl. To projeté návěstidlo je totiž na úvodní fotce vidět.

0/0
5.6.2017 13:14

M46i77r32o41s40l74a83v 35V88o20n67á47š78e11k 2937955924865

V diskuzi na Novinky.cz je napsáno, že strojvedoucímu už bylo 70 let. Tak není divu že se mu udělalo nevolno.

+1/0
5.6.2017 12:12

P49e19t80r 68M98a58r21š57o20u78n 5195158106746

Tak to byl ještě mladík, ještě tak 10 let bude vozit dál ;-)

0/0
5.6.2017 22:30

T59o62m36á89š 12K39u50c19h82a64ř 3517211218101

Vlaky řídí ještě stále lidé?

+2/−3
5.6.2017 12:09

M84i89c81h97a34l 32R10e83j92z35e30k 5216627305681

V tomhle pripade spis ne ;-)

+2/0
5.6.2017 12:10

J83a60n 38H57o40r57a 6767711526

Odkud jste sem spadl?

+4/0
5.6.2017 12:12

J86i20ř32í 96K96o68c67u23r68e38k 6585854555188

Jo. A být odbory už tehdá, stávkovalo by se proti westinghousově brzdě. Brzdaři nebudou míst co žrát! (Před vynálezem West. brzdy byl na každém (druhém) vagoně brzdař a utahoval/povoloval brzdu podle signální píšťaly.

+1/−4
5.6.2017 12:16

M31a16r48t39i50n 72K68y43p54r 2892805344334

Odbory už tehdá byly a proti zavádění průběžné tlakové brzdy a tedy propouštění bremzáků se u ČSD na přelomu dvacátých a třicátých let stávkovalo.;-D

+2/0
5.6.2017 13:17

T93o43m49á56š 97K78u59c10h36a63ř 3417701338951

Tady se člověk ani zeptat nemůže, aby hned nedostal mínus. ;-D

0/0
5.6.2017 12:22

J70a35n 16V22a47l76o21u97c16h 6672877438260

„Dle prvotních informací se strojvedoucímu vlakové soupravy soukromé společnosti udělalo nevolno. Následně zatáhl za brzdu, což způsobilo prudké brzdění celé soupravy,“

Čili kdyby byl fit, za brzdu by nezatáhl a do zarážedla by to narval naplno? ;-D

+5/0
5.6.2017 12:05

M62i15c84h97a13l 62R28e21j24z88e78k 5586597915751

Prumerne inteligentni clovek pochopi, ze se jednalo o rychlobrzdu. Tou se opravdu bezne nebrzdi.

+1/0
5.6.2017 12:09

P60e82t52r 68K24o65r55b94e77l 9786817280652

Nevolno ještě neznamená úplné bezvědomí, chápeme?

0/0
5.6.2017 12:13

M15a10r33t93i91n 93K60a96r72á44s30e55k 9448263218758

No z popisu je kazdopadne divne, ze pres to ze zatahl za rychlobrzdu tak nedobrzdil.... logicky by pri rychlobrzde mel zastavit spise driv, nez ze nedobrzdi...

+6/0
5.6.2017 12:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.