Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvůdce zkolaboval, vlak v Přerově narazil do zábran. Zranilo se 17 lidí

Sedmnáct lidí se v pondělí brzy ráno zranilo na nádraží v Přerově při nárazu vlaku do zarážedla na konci kusé koleje. Příčinou byl náhlý zdravotní problém strojvedoucího, škody jsou předběžně odhadovány na dvacet milionů korun. Ve vlaku bylo přibližně 100 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A31n96t54o43n20í16n 32P48o21p65e59l41á31k 7926950324110

......a nepůjčili to zas někomu z Hradu?

+1/−1
5.6.2017 16:18

K65r14y72š72t34o59f 81L33a90n70í67k 1119460545675

proc rusi spoje a nejakou soupravu si nepujci?

+2/0
5.6.2017 14:05

V61á57c77l69a15v 18P49o65u68s58t80k93a 3740351342

Nepujčí...žebřík...jasně to řek... :-P:-P

+2/0
5.6.2017 14:50

M84i35c98h32a88l 27P97a81s96t46o72r19e29k 4444630468748

Protože to nejsou ČD. Soukromníci na lidi zvysoka se... a je jim jedno jak se dostanou. Všichni všude na ČD plivou, ale nebýt jich tak se v takových případech nikam nedostanou. LE a RJ umí pouze zrušit bez náhrady. Nic jiného. Zákazník je pro ně až na posledním místě.

+7/0
5.6.2017 14:53

R20a91d78e73k 24J36a27n91a26t48a 9135236524652

Protože u komerčního spoje je levnější zrušit spoj a vrátit jízdné.

U spoje v závazku veřejné služby je to jiné - tam je kromě ušlého jízdného ve hře i poměrně vysoká pokuta od objednavatele.

+2/0
5.6.2017 15:49

M16i97c66h85a42e12l 23S64t49a63n74o80v32s41k97ý 6307315158214

ČD většinu vlaků provozují v režimu veřejné služby na objednávku státu/kraje. A tam je jasně dáno, že ten vlak musí jet. Čili to není nějaká láskyplnost ČD vůči lidem, ale nutnost. Když nesplní smlouvu, dostanou mastnou pokutu a příště třeba nedostanou zakázku.

Soukromník jezdí na vlastní riziko. Samozřejmě je levnější spoj zrušit, zvláště pak u LE který jezdí ve ztrátě. Kdyby to ale udělaly ČD, dostanou tu pokutu. Soukromník žádnou smlouvu nemá, tak pokuta nehrozí.

Lidi se soukromníky cestují, protože jim to dává nějaký bonus. Jenomže čím víc bonusů získáš za stejný peníz, tím podstupuješ vyšší riziko.

Bohužel naši soukromníci jsou jen takoví přicmrndávači, kteří si nemohou dovolit koupit vlak do rezervy, proto také nejezdí s Pendolínem, ale něčím méně poruchovým. Přesto zaplať pámbu za ně, jinak bychom do Ostravy pořád jezdili za šest stovek a standard našich železnic by byly koženkový rozhrkaný vagony z NDR, který nepojedou rychleji jak stovkou.

0/0
6.6.2017 13:16

F16r82a82n56t59i70š97e81k 40L72u78p94í68n53e80k 8651206626582

Meli tam byt dva strojvudci, pro tyto pripady

0/−9
5.6.2017 13:24

J31a44n 60H55o51r25a 6977431146

Tři, pro případ, že by zkolaboval ten druhý....:-)

+9/0
5.6.2017 13:28

K84r93y95š26t97o11f 46L82a33n51í16k 1249430305825

no, minule jsem jednim chvili sedel, kdyz me tam pustili z premiove tridy, ale tomu se nastesti blbe neudelalo, nevim, co bych s tim ve 160km/h delal.

0/0
5.6.2017 14:04

M91i70r67o16s36l51a75v 87Z66i72k82m76u54n37d 6418412617378

Od první poloviny 70. let minulého století se v tuzemsku uplatňuje tzv. jednočlenné obsazení hnacích vozidel, až na některé evropské výjimky - např. Itálie nebo Polsko (tam je to dáno rychlostí 160 km/h) je na hnacím vozidle pouze a jedině strojvedoucí. Přechod na jednočlenné obsazení byl vyvolán nedostatkem pracovníků v profesi pomocník strojvedoucího - původně topič na parní lokomotivě. Na motorových nebo elektrických lokomotivách byl z hlediska funkčnosti vozidla zbytečný ... Později přetrvala tato funkce jednak na traťových výkonech delších než 300 km, resp. u směn delších než 12 hodin.

V současné době je kilometrická vzdálenost neomezena, takže jeden strojvedoucí jede ze Žiliny do Prahy, Prahy do Štúrova nebo z Bohumína do Chebu. Délka směny je omezena 12 hodinami, resp. traťový výkon musí být ukončen 12 hodin od nástupu směny, i kdyby se jednalo jen o 1 kilometr jízdy.

Představa, že by se na lokomotivu posadili dva zaměstnanci je nereálná, kde by je zaměstnavatelé vzali, když mají nedostatek pracovníků pro "jednočlenné" obsazení.

Teoreticky by nehodové události zabránilo zařízení AVV (automatické vedení vlaku), nicméně jednotky STADLER patrně tímto zařízením (vozidlová část) patrně vybaveny nejsou. Jedním z důvodů může být otázka ekonomická, druhou technická - řídící systémy firmy STADLER neumí s vozidlovou částí AVV spolupracovat. Nicméně i zařízení AVV nehodě nezabrání, pokud se jej strojvedoucímu "povede" vypnout. Jako v případě události staré asi 2 roky v Praze na Masarykově nádraží. Strojvedoucí jej omylem vypnul, na chybu přišel až v okamžiku, kdy nehodě už nemohl zabránit.

+1/0
6.6.2017 9:23

V93l95a46d76i61m95í66r 17F96i42b68i55g43e86r 5244771621804

Pro tyto případy je tam tlačítko bdělosti(tzv. tlačítko mrtvého muže) které se v náhodných intervalech spouští a strojvůdce ho musí stisknout, bohužel se problém stal až na konci. I když ve zpravodajství cestijící tvrdil, že celá cesta byla divná. Že vlak brzdil později celou trasu, ale na průběžné koleji to tak nevadí.

0/0
6.6.2017 13:40

M56i90r16o62s19l15a38v 53Z24i33k90m55u91n20d 6548862497338

No jenže to tlačítko bdělosti není "spásou". Pokud je trať tzv. kódovaná, tak se neobsluhuje. Formálně vzato, strojvedoucí může být po smrti a vlak jede a jede, protože na návěstidlech je volno ... Obsluhovat musí strojvedoucí tlačítko bdělosti, na tzv. nekódované trati v cca 20 vteřinových intervalech, pokud by zkolaboval v okamžiku po obsluze, tak vlak pojede 20 vteřin sám, pak se ozva varovná signalizace a když na ní nebude reagováno, tak se obslouží "brzda". Jenže než vlak zastaví, tak pojede cca 30 vteřin bez dozoru a spočítejte si, kolik ujede při rychlosti 160 km/h ... čili může vjet do výhybek se stanovenou rychlostí 40 km i těch 160 ....

0/0
7.6.2017 6:59

B46l25a18ž71e49j 29M53o43t28y21č38k95a 8627757735600

vlak má mít nárazníky;-)

0/−4
5.6.2017 12:42

J84a69n 30P40y85t40e47l18a 5810426258

Však tohle je taky tramvaj ;-) Jinak nárazníky u vlaku slouží ke zmírnění podélných rázů při manipulaci s vozidlem a tato souprava je má taky, nicméně rána byla asi moc velká, pokud jel kousek pod 15 km/h.

0/0
5.6.2017 13:04

M51i50c57h11a55e46l 89S41t47a71n83o51v86s19k75ý 6857275248284

jojo, tyhle Stadlery jsou příměstský jednotky, do kterých Leoš koupil trochu lepší sedadla, o kterých tvrdí, že to je luxus. V podstatě taková vlakotramvaj. Taky to sebou hezky hází i na rovný trati.

0/0
6.6.2017 13:19

J70i24ř80í 40K35o84c65u18r47e15k 6765984895168

A komín!

+4/0
5.6.2017 13:06

J13a11n 91H70o20r81a 6587711446

Jednotka, která narazila je má.

+2/0
5.6.2017 13:31

V36í87t 10P27r43č31í19k 9538300924620

Podle Babišova nástupce na financích Pilného se v budoucnu do důchodu již odcházet nebude. Takže se můžeme těšit na osmdesátileté strojvedoucí a řidiče autobusů. Jejich kolapsy budou každodenní záležitostí.

+4/−2
5.6.2017 12:30

V70l11a70d19a 32M25u89s37i52l 9350696718933

Tak jako VBY to vidime vsichni...

Öni piloti naerolinek jdou drive, ale ty duchody nic mmoc/od roku 1995 NEJSOUI 1

A 2 KATEGORIE

0/0
5.6.2017 12:40

M45i82r18o82s25l16a41v 68Z98i79k54m52u35n66d 6328862377618

Zdravotní indispozice může postihnout každého. To není věcí věku ... a ani podrobné medicínské vyšetření nezjistí, proč k tomu došlo. Mám s tím vlastní zkušenost.

Konec konců kauza zapůjčeného policejního BMW má - podle dostupných informací - původ v mozkové příhodě policejního řidiče, relativně mladého ... Osvěžte šedou kůru mozkovou a vzpomeňte na mladé a "zdravé" sportovce, prakticky pod lékařským dohledem klubu, kteří zkolabovali a přes veškerou lékařskou pomoc zemřeli ... případně "relativně mladý" někdejší brankář Pavel Srníček, jemuž se zastavilo srdce při kondičním běhání ...

0/0
6.6.2017 9:08

J55a16n 36P44y12t39e82l48a 5930916308

Smutné, ale věřím, že se všichni brzy uzdraví. Horší je fakt, že kvůli drobnému zaváhání jednoho strojvedoucího jsou do odvolání zrušeny 2 spoje denně v obou směrech na hlavní železniční trati v ČR. Fuj Fuj ČD, i ty mají po de facto zničení jednoho pendolina ještě jedno v záloze, nemluvě o zálohách běžných souprav, které jsou k dispozici takřka všude během několika hodin je-li to nutné !

+1/−4
5.6.2017 12:26

J29i18ř65í 25S15t81e59h23l36í37k 9237615923711

Proč pliveš na ČD.Pokud vím,tak již paštikářovi pomáhaly minule.To musí ,ale někdo požádat o pronájem lokomotivy a vozů.A to není zadarmo.Je lepší zrušit spoje,to vyjde levněji.

+2/−1
5.6.2017 12:31

J30a25n 65P95y57t66e50l24a 5720246658

Omlouvám se, že jsem se vyjádřil tak neobratně, ale vadí mi právě to, že díky "super konkurenci" teď nepojedou 2 spoje denně v obou směrech, zatímco za dob kdy na trati jezdily "fuj fuj ČD" se problém vyřešil během několika hodin v nejhorším případě nasazením soupravy trochu nižší kvality.

+5/0
5.6.2017 12:35

J66a10r80o77s98l76a22v 49N48á78p70r88s36t29e84k 6725736

Těch cca 8 lidí, kteří v tom vlaku běžně jezdí, zvládne přepravit náhradní mikrobus.

+2/−2
5.6.2017 13:05

J11i34ř41í 53S42t72e80h23l26í51k 9457355793141

Tak to jsi opravdu napsal špatně.

+1/0
5.6.2017 14:05

D44a51v59i47d 81H77u45r36k60a 3110213541911

Přečtěte si to pořádně. Já to pochopil, že ono pomlouvané ČD to umí právě vyřešit a odstavení 1 soupravy mu nevadí.

+4/0
5.6.2017 12:35

V59á36c39l76a72v 93P76o23u48s81t21k34a 3360101632

Jo jasně, fuj ČD, škoda jen že havaroval Leoexpres. :-P

0/−1
5.6.2017 12:32

M82i34c76h24a68e74l 35S47t76a80n13o93v37s73k73ý 6407425878794

Blbě se může udělat i fírovi od ČD.

0/0
6.6.2017 13:21

T31o86m86á74š 71K40r12a90u95s 6686476234

Podle poškození určitě nenarazil vyšší rychlostí. Ale i 10km/h je pořádná rána,když to zastaví na místě. Klidně to mohlo být i méně. Pamatuju jak jsem jel v tramvaji která srazila paní. Jeli jsme krokem a pak to dokáže přes magnety zastavit prakticky na místě a je to neuvěřitelná síla co mrští člověkem . Ikdyž se držíte je problém nespadnout

+11/0
5.6.2017 12:26

P54e77t81r 53M35a33r96š84o27u33n 5885618946696

Ja ve svých studentských letech zažil najednou brzdící mhd. Samozřejmě jsem se jako frajer za jizdy moc nedržel, jen tak lehce, takže při brzdě prd, a letěl jsem kousíček do mastne tyče vedle. No, mne nic nebylo, ale tu tyč jsem vazně vahou ohnul ;-D Od té doby vím jaká je ta síla sfiňa ;-D

0/0
5.6.2017 22:28

J10a48n 48P74í50c78h45a 2556780765946

Když projel návěst stůj, neměl zafungovat generální stop ? (jsem laik tak ať mě moudřejší opraví)

0/0
5.6.2017 12:24

M59a14r82t65i83n 39L77a38s66e57v25i55č 2306486167444

Ne, protože nešlo o projetí návěsti Stůj. Navíc generální stop by se měl spouštět ručně ze základnové radiostanice výpravčího nebo dispečera.

+3/0
5.6.2017 12:32

J12a62n 96H96o34r78a 6127401636

Šlo o projetí návěsti stůj....

+1/0
5.6.2017 13:42

V51á31c28l67a77v 98P98o14u57s74t29k24a 3290431932

On ale návěsť neprojel.

+1/−1
5.6.2017 12:33

P21e32t37r 22N83o91v28o36t43n44y 1431920801

Projel. Hned na první fotce je vidět návěstidlo. A ne něm je návěst stůj.

+1/0
5.6.2017 12:50

V78á69c80l12a52v 12P41o17u59s70t88k58a 3260501712

Ajo, tak to potom ano. To je pevné návěstidlo a na něm je vždycky stůj. Myslel jsem to tak, že neprojel návěstidlo stůj omylem před vjezdem do nádraží.

+2/0
5.6.2017 12:56

J72a86n 30P82í28c13h84a 2116500885556

Jo pardon, on projel jen to návěstidlo 3 metry před tím zarážedlem :-)

+2/0
5.6.2017 13:26

M70a32r94t83i33n 44K15y27p34r 2862925264704

Vzhledem k tomu, že od projetí návěstidla do nárazu ujel asi 5 metrů, tak by toho ani generální stop už moc nezvládl. To projeté návěstidlo je totiž na úvodní fotce vidět.

0/0
5.6.2017 13:14

M26i11r85o61s61l48a63v 67V50o55n62á55š24e59k 2737775934685

V diskuzi na Novinky.cz je napsáno, že strojvedoucímu už bylo 70 let. Tak není divu že se mu udělalo nevolno.

+1/0
5.6.2017 12:12

P39e22t96r 40M19a22r74š46o54u52n 5975258836786

Tak to byl ještě mladík, ještě tak 10 let bude vozit dál ;-)

0/0
5.6.2017 22:30

T70o58m65á27š 26K33u48c12h35a87ř 3307751428371

Vlaky řídí ještě stále lidé?

+2/−3
5.6.2017 12:09

M19i83c40h49a40l 28R63e14j73z85e91k 5736857255921

V tomhle pripade spis ne ;-)

+2/0
5.6.2017 12:10

J20a68n 34H70o82r84a 6647931566

Odkud jste sem spadl?

+4/0
5.6.2017 12:12

J60i70ř29í 37K85o18c20u42r79e46k 6375704215578

Jo. A být odbory už tehdá, stávkovalo by se proti westinghousově brzdě. Brzdaři nebudou míst co žrát! (Před vynálezem West. brzdy byl na každém (druhém) vagoně brzdař a utahoval/povoloval brzdu podle signální píšťaly.

+1/−4
5.6.2017 12:16

M84a64r25t66i84n 79K34y52p46r 2332185254284

Odbory už tehdá byly a proti zavádění průběžné tlakové brzdy a tedy propouštění bremzáků se u ČSD na přelomu dvacátých a třicátých let stávkovalo.;-D

+2/0
5.6.2017 13:17

T94o14m58á52š 53K89u83c87h69a98ř 3367271648741

Tady se člověk ani zeptat nemůže, aby hned nedostal mínus. ;-D

0/0
5.6.2017 12:22

J58a92n 48V87a32l97o20u49c16h 6672277798240

„Dle prvotních informací se strojvedoucímu vlakové soupravy soukromé společnosti udělalo nevolno. Následně zatáhl za brzdu, což způsobilo prudké brzdění celé soupravy,“

Čili kdyby byl fit, za brzdu by nezatáhl a do zarážedla by to narval naplno? ;-D

+5/0
5.6.2017 12:05

M31i18c33h95a28l 70R88e25j37z30e93k 5826797375681

Prumerne inteligentni clovek pochopi, ze se jednalo o rychlobrzdu. Tou se opravdu bezne nebrzdi.

+1/0
5.6.2017 12:09

P24e65t88r 49K29o14r75b58e96l 9456857260172

Nevolno ještě neznamená úplné bezvědomí, chápeme?

0/0
5.6.2017 12:13

M55a97r90t34i73n 74K61a79r46á13s17e56k 9758593318718

No z popisu je kazdopadne divne, ze pres to ze zatahl za rychlobrzdu tak nedobrzdil.... logicky by pri rychlobrzde mel zastavit spise driv, nez ze nedobrzdi...

+6/0
5.6.2017 12:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.