Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Uzavřeno. Příčinou havárie letadla s Alexandrovci byla chyba pilota

Ruské ministerstvo obrany ukončilo vyšetřování letecké katastrofy z konce loňského roku, při níž se nedaleko jihoruského letoviska Soči zřítil letoun se členy slavného souboru Alexandrovců. Oznámil to ve čtvrtek ruský tisk. Podle šetření byla pravděpodobné příčinou chyba pilota, který krátce po startu ztratil orientaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66i71n15d65ř29i37c92h 61T55ů15m76a 1324252127688

Musím odmítnout jako nesmyslné úvahy, že za tím byla ztráta orientace pilota. . Viditelnost byla dobrá a hustě obydlené pobřeží u Soči září jako vánoční stromeček. Stejně tak pobřežní vody plné plavidel. Ztráta vizuelní orientace za takových podmínek v podstatě není možná. Navíc letadlo bylo krátce po startu, kdy stoupá pod strmým úhlem a převést ho do klesání vyžaduje i změnu vyvážení nebo velké síly v řízení atd. To nemluvím o tom, že podle svědků letoun byl v pádu, nikoli v řízeném letu do země (moře) . Něco tu smrdí.

0/0
1.6.2017 12:57

B94o79h34u30s58l95a44v 25D80u67š40e79k 5220265704665

Znáte to letiště? je to proti moři, vzlet byl za tmy a Soči měli dokonale v zádech atd atd

0/0
1.6.2017 13:18

J69i26n98d78ř43i11c58h 91T37ů71m52a 1584122787908

Startovali do vnitrozemí a otáčeli se nad moře. Tam skončili jen asi kilometr za pobřežím. Je to nesmysl. Chybu udělat mohli, ale určitě to nebyla iluze za letu.

0/0
1.6.2017 14:47

K40a94r80e21l 69L59a51n25g18r 2842137730848

Startovali nad moře. Najděte si záznamy. Směrem do hor se tam v noci s takovým těžkým krámem nestartuje.

0/0
1.6.2017 19:48

J16i20n31d94ř84i87c76h 52T80ů11m19a 1124522617778

Máte pravdu, startovali nad moře, pak se obrátili zpátky. Takže byli pouze pár kilometrů od pobřeží a letěli směrem k němu. Je vyloučeno, že by neviděli světla na pobřeží. Pobřežní linie, zvláště v turistické oblasti je vždy krásně identifikovatelná. Iluze za letu je prostě nesmysl.

0/0
2.6.2017 0:05

K10a93r65e33l 50L72a59n67g52r 2652297510608

K padu doslo chvilku po otoceni. Pri zvednutem cumaku nevidite nic pred letounem. A v te dobe uz navic meli problemu vic nez dost.

0/0
2.6.2017 8:50

J41i95n14d57ř93i47c69h 42T86ů63m80a 1584962897308

Při zvednutém čumáku a vzletovém výkonu nepadáte. O jakých problémech mluvíte? Já vylučuji mnohokrát zmiňovanou iluzi za letu (ztrátu prostorové orientace).

0/0
2.6.2017 9:35

D91a37v59i90d 59R57y59c84h44e39t24s26k63ý 9536121520330

Nechápu, že to nakonec nebyli ukrajinští fašisté nebo Čečenci..

+1/−2
1.6.2017 11:24

O56n80d48ř33e16j 70H41o19l73ý 9230280448679

Dle zvyklostí z nasich luhu a haju?

0/0
1.6.2017 12:07

A42l29e79š 31L18i60s16o71v90s75k96ý 9659898412402

Nevím, ale v případě havárie ve Smolensku se uvádí, že kdosi nutil piloty aby co nejdřív přistáli. A zlé jazyky říkají, že letadlo mělo zpoždění, a hrozilo, že bomba vybuchne ještě ve vzduchu a ne až při přistání, aby to vypadalo jako nehoda. A z toho pochází ty vtipy, že Rusáci poslali Polákům kondolenci a zapomněli na časový posun a že kondolence dorazila hodinu před havárií :-)

+1/−7
1.6.2017 9:54

B93o67h88u62s17l10a20v 73D82u59š60e27k 5840765404235

zapisovače ze Smolenska nezpochybnili ani ti nejzmatenější Poláci. vaše teorie by mohla být pravdivá jedině v případě, že by byl Kaczyński ruský agent na sebevražedné misi a dokonale dokázal napodobit hlasy pilotů, přístrojů a následně při havárii věrně simuloval související zvuky.

+9/0
1.6.2017 10:04

D90u51š24a58n 91P18e12š46e40k 3605579594240

Jasně. ;-D A ta bomba vybuchla jako na potvoru přesně v okamžiku, když letadlo v mlze škrtalo o vrcholky stromů v lese u ranveje.

+2/0
1.6.2017 11:01

O57n90d75ř76e72j 30H21o16l28ý 9330930588699

Byly dotykove senzory na spodku letadla a proto ta bomba reagovala po dotyku se stromy.

:-)

0/0
1.6.2017 12:13

V29l13a33d83i75m57í10r 34K81ú17n 5965326370564

A nebyly ty "dotykové senzory" naopak na vrcholcích stromů? A na Kaczyňskeho je tam nastražily speciálně vycvičené opice - ty ruská armáda také jistě má.

o---:-)---o

0/0
3.6.2017 7:49

J36a37n 15V57a85š61á81t16k81o 7861967723699

To je nejlepší hodit všechno na pilota, ten se nemůže bránit. Jak nezorientoval? K čemu mají všechny ty navigační a bezpečnostní systémy? Ruské letadlo = letící rakev.

+4/−2
1.6.2017 9:31

T22o89m96á91š 54C39h88r83a28s70t81n60ý 2321764171603

Par zajimavosti.

Behem vysetrovani nasli a zachranili vrak sovetskeho bombarderu z lend-lease -Douglas A-20 Havoc/DB-7 Boston :: http://www.interfax.ru/russia/546071

Pred mesicem mluvili jinak :: https://www.ruaviation.com/news/2017/5/5/8675/?h

Lec, nyni to prisuzuji tomu ze to proste v napjatem itinerari sve cesty odflakli :: https://www.rt.com/news/390352-pilot-error-tu-154-crash/

V ruskych mediich o havarii a vysetrovani ::

https://lenta.ru/articles/2017/05/31/sochi/?utm_source=lentatw&utm_medium=social&utm_campaign=o-chem-glasyat-utekshie-v-set-materialy-ra

https://dni.ru/society/2017/5/31/370693.html

https://www.ridus.ru/news/253673

+1/0
1.6.2017 9:20
Foto

Z67d48e30n46ě91k 16K58o41u70d21e52l86k41a 7169591239634

No tak jsme se dočkali a o tom zařízení co nakládali ani slovo, hlavně že to mají na koho hodit....

0/0
1.6.2017 9:13

F67i12l41i37p 76N18e48s19p84o54r 6757817798772

Nemyslim si ze to je chyba pilota, obzvlast kdyz jsou tam dva. Chtelo by to rozepsat co tedy udelal spatne...

+3/−3
1.6.2017 8:24

K11a23r67e61l 50L14a66n21g79r 2282847490668

Veril smyslum a ne pristrojum a byl to kapitan letu.

+4/0
1.6.2017 8:26

J96i81n33d15ř17i23c57h 90T48ů39m52a 1294392447908

Nesmysl. Dopravní letadlo neřídíte podle smyslů.

0/0
1.6.2017 12:58

B25o33h78u63s68l97a83v 34D89u11š92e11k 5830495274905

No a tenhle byl takový mazák, že to udělal. byly i opačné průšvihy, když pilot věřil více přístrojům.

0/0
1.6.2017 13:26

O70n78d35ř25e13j 77H40o28l90ý 9400480578939

Obraťte se na autora článku

0/0
1.6.2017 10:48

J38a27n 58P87a43ř42í26z58e86k 9656410177806

Stačí přečíst jeden z dřívějších článků, kde je to rozepsáno

0/0
1.6.2017 12:00

O40n13d33ř73e40j 98H77o60l26ý 9140350658609

Tak je pravda, ze takoveto informace nebo aspoň odkazy by mel byt ve clancich standard.

0/0
1.6.2017 12:15

R96i42c47h24a21r13d 54M17r41a22z58e68k 8668890399351

...ptíčka upála...

0/0
1.6.2017 8:18

F38r71a54n83t98i54š65e86k 90N61o86v40o89t12n61ý 7962909100

A on tam byl sám?

+2/0
1.6.2017 8:09

B94o11h47u82s20l34a75v 67D80u44š65e83k 5100735494875

bohužel rutinní záležitost. Sám tam nebyl, ale byl tak zkušený, že měl plnou důvěru.

+6/0
1.6.2017 8:14

K71a29r35e21l 94L19a50n84g37r 2792237510558

Znate hiearchii v palubni posadce? Veli kapitan a co rekne kapitan plati. Zde nez si uvedomili chybu, byli uz dole a neslo s tim nic delat.

+7/−1
1.6.2017 8:16

J43i31n58d73ř65i51c55h 25T14ů95m85a 1134642887808

Špatně, velí sice kapitán, ale letoun mohl klidně řídit druhý pilot. A ten by se ozval, kdyby dostal nesmyslný pokyn "klesej".

0/0
1.6.2017 13:01

K22a97r68e69l 76L49a12n81g58r 2192737670698

Nemohl, druhý pilot při startu vykonává pomocné úkony, stejně jako tomu je u přistání s takto starým typem stroje.

0/0
1.6.2017 19:50

J67i77n41d46ř32i69c98h 42T54ů57m44a 1914852257698

Píšete nesmysly. Pilotuje pilot letící, což může být kapitán i druhý pilot. Obvykle se střídají. Pouze za výjmečných podmínek musí pilotovat kapitán pokud to požadují předpisy společnosti nebo provozní příručka letounu.

0/0
1.6.2017 23:36

P49a80v93e88l 48Š42a68š77i16n82k54a 3166278886588

Dobře. Beru. Ale proč v článku není chyba pilota popsána konkrétně. Tedy zajímalo by mě, v čem ta chyba měla být...

+12/−1
1.6.2017 7:49

K47a44r56e26l 91L72a11n96g33r 2162167580678

Mate to popsane jinde...

Stává se to při nočním startu nad mořem, kdy pilot nevidí horizont. Akcelerace při letu může ‚zmást‘ čidla polohy ve vnitřním uchu. Pilot nic nevidí a laicky řečeno nabude dojmu, že letadlo příliš stoupá. Pokud se přestane dívat na přístroje a reaguje jen podle toho, co cítí, tak je schopen letadlo poslat k zemi v přesvědčení, že pouze koriguje příliš prudké stoupání. Takové případy se už staly,“ vysvětluje letecká publicistka Tereza Šírová.

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/alexandrovci-tu-154-soci-roman-volkov-d7o-/zahranicni.aspx?c=A170314_104922_zahranicni_aha

+13/−1
1.6.2017 7:56

F11i18l38i45p 44N74e42s73p89o64r 6937327378972

Kdyz je to v noci, tak se lita jen podle pristroju. V tom pripade mi to zase nedava smysl. To je defacto zacatecnicka chyba.

+2/−1
1.6.2017 8:28

B68o86h51u89s72l26a57v 36D68u64š62e62k 5510575874815

Naopak začátečník nespustí oči z budíků. Nebo alespoň jedno oko. Prostě si to až hystericky hlídá. Tohle byla chyba z mazárny. A že to mazák byl.

+3/−1
1.6.2017 8:34

K89a73r67e68l 77L46a19n40g84r 2242687700528

Horizont ukazuje stoupas. Vyskomer klesas. Rychlomer sum nul stejny s malou odchylkou. Co si vyberete. Jako mazak date na smysly a to je spatne.

+1/0
1.6.2017 8:39

B22o28h27u33s84l58a17v 59D88u58š31e97k 5460555744935

Každá mašina má kritickou rychlost pro stoupání. už když dojde ke klesání tak je něco špatně. Popravdě řečeno s přístrojovým létáním zkušenost nemám, ale při startu se hlavně hlídá horizont a rychlost. S tím bych si měl vystačit. Výškoměr by měl při dodržení předešlých dvou parametrů být jen jistota. Prostě při předepsané rychosti a čumákem nahoru nemůžu při zataženém podvozku a klapkách klesat.

+1/0
1.6.2017 8:51

J86i86n60d83ř25i95c35h 54T90ů87m37a 1124372307128

Takové případy už se staly. Nikoli ovšem nad pobřežím ale nad mořem a při přiblížení, nikoli při startu.

0/0
1.6.2017 13:03

B72o44h18u50s40l77a13v 44D97u97š32e68k 5740315224125

Spoléhal se na své smysly. Pro zrak srovnání neměl, takže to nechal řídit mozeček (část mozku zodpovědná za rovnováhu a koordinaci). Pravděpodobně ignoroval i některý z přístroj, buďto rychlost nebo horizont, a mylně vyhodnotil klesání za stoupání. Podobný pocit můžete zažít na horské dráze, ale musíte dokonale zavřít oči.

+1/0
1.6.2017 7:59

K51a32r53e34l 39L52a73n27g67r 2362397950818

Vyskomer a rychlomer u tohoto a podobnych pripadu byva ignorovan. Horizont mate stale v pozici stoupani a jdete pomalu zadkem na zem.

0/0
1.6.2017 8:07

B31o85h56u26s24l22a56v 15D77u70š59e88k 5870375254505

Trochu tuším. Jsou tací, kteří když neměli tolik zkušeností, tak stoupali jak po schodech. Přitáhnout, aha zpomalujeme tak narovnat, máme rychlost tak přitáhneme, a sakra zpomalujeme tak zase narovnat.

0/0
1.6.2017 8:12

L74a22d51i48s64l82a77v 96F76r38y55d76r80y21š44e94k 9813579508814

Zahynulo 64 členů pěveckého sboru Alexandrovci, 8 členů posádky a 20 ostatních pasažérů(lékařka, náčelník kulturního odboru ministrerstva..........).

0/0
1.6.2017 7:45

D18a55n27i25e44l 40J91a43n65k95o 9249129970142

Vždy je nejjednodušší řešení svést to na pilota zvláště když sám zahynul ...

+2/−12
1.6.2017 7:33

M25a86r73t22i14n 33M18i27k70u47l41i45č69k81a 2878110472157

Pravda to je, ale jen napůl, jestliže měli všechny data, oba zapisovače atd, tak to zas tak jednoduše nejde.

+6/0
1.6.2017 7:43

L28a68d32i59s77l20a56v 31F27r80y81d73r40y50š60e93k 9473329898584

To měli svést na jednoho z pěvců souboru?

+8/−1
1.6.2017 7:46

M48i32r21o69s24l81a54v 61R51a90t95a60j 5761543794485

Na něho to svedli...!!

0/−1
1.6.2017 8:23

J36i15ř40í 52Z93e32l50i44n86k30a 1860477969479

Na palubě byli takřka všichni členové pěvecké části Alexandrovova souboru, 64 z nich zahynulo. Katastrofu letounu nikdo z 92 lidí na palubě nepřežil.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/alexandrovci-pad-letadla-duvod-chyba-pilota-uzavreno-p0n-/zahranicni.aspx?c=A170601_062825_zahranicni_pas

.

To psal nějaký Tatar.

+2/−10
1.6.2017 6:50
Foto

O90t39a61k24a93r 57S54e49k14l 4251673645340

Já tomu docela rozumím. Zahynulo 92 lidí , z nichž bylo 64

alexandrovců. Zbytek - posádka a jiní cestující.

Možná jsem Tatar ?:-)

+20/0
1.6.2017 7:03

J66i13ř36í 93Z91e23l54i62n94k37a 1670177149459

Jasně že to člověk pochopí. Ale je to napsáno hodně neobratně.

Když si přečtete první větu samostatně, vyznívá tak, jako by měl někdo z cestujících přežít.

+2/0
1.6.2017 7:16

J89i82ř75í 83Z17e69l22i38n80k65a 1280107399439

Nevím, jak by někdo uspěl třeba u maturity z češtiny :-), kdyby vysvětloval, že sice situaci mj. popsal větou "Na palubě byli takřka všichni členové pěvecké části Alexandrovova souboru, 64 z nich zahynulo.", ale zemřeli úplně všichni, co byli v letadle.

0/0
1.6.2017 7:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.