Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výstavu těl považuje starosta Prahy 7 za neetickou, exponáty chce pohřbít

Výstava těl nebožtíků Body The Exhibition se v Česku setkává s kritikou už od roku 2007, kdy se tu objevila poprvé. Její oponenti ale nyní přitvrzují. Starosta Prahy 7 Jan Čižinský přišel s nápadem těla pohřbít. Nelze vyloučit, že kritikům se v budoucnu podaří tuto výstavu přece jen zastavit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M90i65l82a88n 93K65a41j18í22n17e58k 5618908346721

Jak říká paní Havelková (JVS Group) těla na pražském výstvišti plastinoval pravděpodobně doktor Suej Chung-ťin a jeho Dalien Hoffen Bio-Technique Co. Ale tento doktor přiznal, že některá těla, která používal k plastinaci, pocházela přímo od Úřadu veřejné bezpečnosti! To je už velice blízko vězeňského systému. Navíc se jedná o oblast Ta-lienu, kde probíhalo jedno z nejtvrdších pronásledování duchovního Falun Gong v Číně. Je zde také nechvalně známý pracovně převýchovný tábor Ma-san-ťia. V roce 2006 podepsal doktor Suej Chung-ťin smlouvu s americkou společností Premiere Exhibitions v hodnotě 25 milionů amerických dolarů (USD), aby pro ni vytvořil výstavu lidských těl, která ponese název Body The Exhibition... Jaká je pravděpodobnost, že těla na výstavě Body The Exhibition získával Suej Chung-ťin z vězeňského systému, a že patří vězňům svědomí z duchovního hnutí Falun Gong prošetřuje jak terénní výzkum Ethana Gutmanna shrnutý v knize Jatka (C-press 2014 http://www.cpress.cz/jatka-3/) tak rozšířená vyšetřovací zpráva Bloody Harvest / Slaughter - An Update (2016 http://endorganpillaging.org/) na níž se podíleli bývalý kanadský ministr zahraničí David Kilgour a advokát David Matas...

http://www.epochtimes.cz/2017020523522/Odkud-pochazeji-tela-na-vystave-Body-The-Exhibition-v-prazskych-Holesovicich.html

0/0
9.6.2017 10:44
Foto

M59i21l66a42n 34K61a18j14í28n62e64k 5798738316831

Jde především o základ celé výstavy a o to odkud jsou ta těla získávána. Všechny dosud publikované informace jak od JVS Group tak Imagine Exhibitions směřují k tomu, že neexistují dobrovolné informované souhlasy zesnulých s jejich posmrtným využitím jejich těl k platinaci a následnému vystavování za komerčními účely. Krok který udělal starosta Prahy 7 a ministerstvo pro místní rozvoj je výsledkem dlouhého vývoje, kdy výstavu krituzují zejména lékařské instituce (zhlediska etického) a nevládní organizace z hlediska ilegálního původu těl.

Oblast původu těl je s nevětší pravděpodobností Čína, kde se těla plastinují ve velkém. Doktor Sui Hongjin z čínského města Ta-lien v roce 2006 podepsal smlouvu s americkou společností Premiere Exhibitions v hodnotě 25 milionů Amerických dolarů na plastinaci lidských těl pro výstavu Body The Exhibition.

Nevládní organizace WOIPFG předložila nahrávku telefoního rozhovoru s doktorem Suim, kde říká, že některá těla dostal od úřadu veřejn bezpečnosti. Objevují se důvodná podezření, že docházelo (v provincii Liao-nin, kde je i město Ta-lien) ke spolupráci vězeňského systému s plastinačními laboratořemi, kam jim prodávali těla mrtvých vězňů. Malo se jednat hlavně o lidi pronáseldované čínským režimem pro jejich víru (hlavně duchovní hnutí Falun Gong), kteří odmítli při zatčení uvést svá jména a dresy, aby policie neprovedla další zatčení v řadách jejich příbuzných a přátel.

Tito bezejmenní vzni se mohli stát právě předmětem takového zneužívání. I výkonný ředitel Imagine Exhibition řekl, že těla jsou "neidentifikovaná, nevyzvednutá těla z Číny"...

http://www.epochtimes.cz/2017020523522/Odkud-pochazeji-tela-na-vystave-Body-The-Exhibition-v-prazskych-Holesovicich.html

+1/0
5.6.2017 22:56
Foto

M53i50l74a47n 39K62a38j77í68n74e92k 5288128616391

OPRAVA: Jedná se o provincii Liao-ning, úřad veřejné bezpečnosti a vězně svědomí. (pardon za překlepy)

0/0
5.6.2017 23:00

V66l62a48s57t15i15k 69V29l51č58e81k 7604633356383

Na výstavě jsem byl a fascinovala mě.Viděl jsem x anatomických atlasů a modelů,ale k realitě se to nemůže ani přiblížit!Několikrát mě operovali koleno laparoskopicky a tam jsem si teprve uvědomil,jak je náročné se vyznat v té změti šlach,vazů a já nevím čeho ještě a opravit koleno,tak aby správně fungovalo.A s komentářemi mediků,kteří doprovázeli skupinky to bylo SUPERV.

0/0
2.6.2017 18:32

P85e67t86r 37K63l17o85s 3532939194311

... a diví se někdo? Vždyť je to tmář! Křesťan jak se patří! Vědění a poznávání mu prostě jen vadí ...!!

+3/−3
31.5.2017 12:39
Foto

L42u97c67i40e 43V16o52n88d94r11á41k26o25v78á 7820303333870

Z hlediska přínosu nevidím rozdíl mezi návštěvou této výstavy ( před lety jsem též absolvovala ) a studiem kvalitního atlasu anatomie. Těla a orgány jsou upraveny tak, že více než mrtvé tělo připomínají figuríny a umělé modely. Nijak neevokují fakt, že toto byli lidé stejně jako ti, kteří na ně nyní fascinovaně zírají, nevzbuzují úctu k životu, pokoru před smrtí. Za mě špatně. ( Sama jsem byla u desítek operačních výkonů, viděla x zemřelých, zkusila si práci pro soudní, pracovala na CT, na základě toho hodnotím. )

+3/−4
31.5.2017 10:44

Z56u12z73a52n39a 87B35e40n73d97o31v80á 2196532473838

Nemám vaše zkušenosti ale právě proto je pro mě rozdíl, jestli koukám někam na obrázek do knížky nebo to vidíte na vlastní oči.

Právě vidět to v reálu ve mě tu úctu k životu vzbuzuje, ne nějaké obrázky v knížce (asi nemám moc představivost, no).

+6/−1
31.5.2017 11:02

J71a71n 61U20l25r75y18c73h 4391377530508

ano, zjevně nemáte moc představivosti, takže si ani neumíte představit, že na místě těch exponátů je VAŠE vlastní mrtvola, nebo mrtvoly VAŠICH nejbližších - kdybyste se např. koukala na svoje vlastní rodiče-exponáty (co s takovým vystavovaním ani nedali souhlas), asi byste tu úctu k životu tímhle způsobem ani sobě ani ostatním dopřávat nechtěla, co?:-P

0/0
7.6.2017 11:15

L62a65d47i17s56l89a68v 78M15a12t41u53l66a 3241919860772

Já měl u takového atlasu docela problémy, bylo to na můj vkus příliš "živé". Naopak tyto 3D "modely" v reálné velikosti pro mě byly fascinující a daleko lepší než ploché fotografie. A rozhodně jsem si v každém okamžiku uvědomoval, že to byli živí lidé. A myslím, že si to uvědomovali i ostatní návštěvníci - nikdo tam nepokřikoval, nepobíhal, nejedl. Myslím, že pro laika je to jako edukativní pomůcka nenahraditelné.

Jako problematickou vidím pouze otázku, zda nejde o těla popravených a mučených.

+4/0
31.5.2017 12:00

M41i17r21o68s22l72a80v 92V10l22a12s44á83k 4698250273442

Medicinská anatomie není cirkus Humberto. A v pitevnách platí odjakživa etické zásady.

+6/0
31.5.2017 10:40

M28i53r16o39s36l80a12v 82V15l22a43s63á16k 4258440653712

Jasně Vám do nějakých umučených Číňanů nic není, hlavně, že je senzace. Až Vy umřete, taky se necháte vypreparovaný okukovat?

+3/−3
31.5.2017 10:37

Z39u50z68a27n50a 91B65e24n56d76o65v44á 2306422253368

Mě to bude tak nějak jedno. Každopádně to tělo mi už k ničemu nebude. Spíš je to věc pozůstalých, pro ty může být nepříjemné. Nebo taky ne.

+3/0
31.5.2017 10:55

T32o95m48á80š 48V14e36r18n85e16r 1595464387925

Klidne...

0/0
31.5.2017 16:55

R96a66d77e21k 39N74o58v27o76t60n49ý 5258792136465

Vážně tady někdo věří tomu, že všichni ti Čínani dali souhlas s tím, aby z nich byl po smrti muzejní exponát?

+4/0
31.5.2017 9:23

J27a37r83o28s95l84a33v 34N24á59p40r43s42t29e84k 6635786

Nemám tušení. Ale prozradím vám, že když mi bylo cca 20, jeden spolužák vyvinul dost velké úsilí ve snaze zjistit, kde se dá prodat vlastní kostra.

Kdyby takovou nabídku dostal on, určitě by souhlasil.

+1/0
31.5.2017 10:49

J98i65t19k12a 50P77ř15i28k86r40y32l33o32v71á 9479326790

Někdo že jo, někdo že ne. Pan starosta vyjádřil svůj názor na výstavu a jeho postup se mi zdá vtipný.

+3/0
31.5.2017 9:08

J28a11r18o78s70l91a86v 15N59á97p85r43s28t29e39k 6265346

A tohle je etické?

http://zpravy.idnes.cz/foto.aspx?r=domaci&c=A080927_101738_domaci_klu&foto=BAN2612c2_131238_4883952.jpg

+1/0
31.5.2017 8:59

I46g80o74r 76I76n58d78r10u18c53h

To je ještě větší demence

0/0
1.6.2017 0:22

D11a10n91i87e92l21a 61H11i82l54d10e37b73r31a96n89d79t28o83v68á 4200910171974

Obvykle zastávám postoj "když to ničemu neškodí, ať si dělají co chtějí", ale tohle je takové hodně na hraně. Stejní lidé, kteří tam chodí okukovat, chodili ve středověku na popravy a ochotně se seběhnou ke kamenování (a se stejnými argumenty).

Součástí pokroku úplně každé civilizace bylo pietní zacházení s mrtvými; a ne bez důvodu. Neustálé relativizování našich hodnot nás dovede leda k tomu, že nebudeme mít vůbec žádné.

+8/−6
31.5.2017 8:27

Z34u65z56a12n51a 51T39i77c61h47á 4858146670203

Tohle je něco jiného než poprava a kamenování a rozhodně si nemyslím, že by ta výstava měla stejné diváky. Jak jste na to přišla?

+5/−2
31.5.2017 9:07

H36a63n58a 59Z40a24m31r75a35z44i92l32o69v35á 9615120916451

Protože morbidity přitahují určitý okruh lidí. A vzhledem k tomu, že jsou s největší pravděpodobností vystavené oběti čínského režimu, není to od těch poprav daleko.

+4/−4
31.5.2017 9:21

D44a73n25i57e14l32a 64H72i79l61d21e15b77r20a73n56d65t67o16v68á 4250560111424

Lidi to prostě láká. Všechny ty cirkusy s deformovanými zrůdičkami a popravy v minulosti, dnes davy lidí kolem kolem člověka ležícího na chodníku a zvýšené prodeje novin, když je na titulce krvák. Určitě bych si netroufala pokoušet se shrnout v pár řádcích proč a jestli je to obecně pro lidi spíš dobré nebo špatné. Jen věřte, že společensky akceptovatelné násilí/morbidita/výlučnost láká ty samé lidi, jen se liší místo a čas.

Osobně ale patřím a chci patřit k těm, kdo se toho účastnit nechtějí, protože lidská důstojnost je pro mě příliš vysoká devíza.

+3/−2
31.5.2017 10:21

Z81u17z86a63n19a 33T62i47c50h71á 4578296460773

K tomu mohu říci, že já všechno související s násilím, ubližováním atd. nesnáším a nechápu, proč se lidé např. dívají na filmy, kde někdo někoho řeže motorovou pilou apod., nemohu z čehokoli podobného vidět ani vteřinu, vadí mi i když ve filmu někdo někoho zastřelí, hned mám noční můry, přepadne mě úzkost... A tato výstava mi vedle toho, co lidi běžně sledují ve filmech, připadá jako nic. Někdo může namítat, že ve filmu je to jen "jako", kdežto tohle jsou skutečné mrtvoly, ale jednak se spousta filmů s brutálními scénami odkazuje na skutečné události, a jednak ty scény jsou tak věrohodně vyvedené, že se tím dotyčný pasuje skutečně na někoho, kdo by si v klidu shlédl popravu, mučení nebo něco podobného a spokojeně u toho chroupal brambůrky. A tohle jsou už mrtvoly, nic neví ani necítí, pomoci se jim už také nedá. Nedá se to srovnávat ani s těmi postiženými a deformovanými, je to prostě tělo, zakonzervované, s odhalenými vnitřnostmi, necítící, nevědoucí. Z tohoto hlediska to podle mě jde spíše srovnat s těmi kostnicemi, ale z těchto exponátů lze aspoň něco poznat a dozvědět se.

Jak je to s těmi souhlasy netuším, ale těm mrtvým už je to jedno. Co se týče zmiňovaného mučení, tak když občas utekly fotky z Číny nějakých vězňů, tak dotyční byli ve stavu, že by se z nich tak krásné neporušené mrtvoly rozhodně zachovat nedaly. Z toho mi bylo úzko ještě dlouho...

Výstavu jsem neviděla, mám strach, co by to se mnou udělalo, ale nemám problém s tím, že na ni někdo jde. Samozřejmá by měla být úcta návštěvníků k vystaveným, ne jako píšu dole, že jsme se jako puberťáci smáli anomáliím v kostnici, to správně nebylo.

0/0
31.5.2017 11:14

D58a36n93i67e44l69a 64H30i66l81d57e22b69r93a94n32d30t86o72v82á 4750950451114

Na výstavě jsem nebyla, ale na reklamních plakátech ty naaranžované mrtvolky hrály tenis. Patrně pro zájemce o anatomii z řad sportovců "-)

0/0
31.5.2017 11:43

M63i55c98h73a64l 16D61a54d19e86k 8183792748

Já jsem za tuto možnost vidět modely lidských těl ve 3D celkem rád. Nikdy jsem si nedokázal představit, jak to valstně v tom těle uvnitř takhle všechno pohromadě vypadá. Na takovou výstavu by měly chodit povinně všechny základní školy. 2 hodiny na výstavě vydá za 10 hodin výuky.

+2/−3
31.5.2017 8:09

J56a22r41o76s61l50a14v 16N95á63p68r51s27t50e69k 6565636

Ono se těm ochráncům etiky nelíbí, že se nejedná o plastový model ale skutečné lidské ostatky.

+4/0
31.5.2017 9:00

V11á61c90l91a14v 88B69e90n65e60š 9300124124814

Pane starosto a ostatní kritici této výstavy.Nikdo vás nenutí aby jste tam chodili!!

A nechcete náhodou pohřbít např. .i těla v katakombách Klatovy?!!Rv;-O

+7/−6
31.5.2017 8:07

M84i25c56h72a74l 40D15a24d55e40k 8943662908

A kostnici v Kutné hoře zavést hlínou?R^;-D

+5/−1
31.5.2017 8:10

J39a31r46o64s91l96a55v 84N55á87p81r52s33t70e85k 6955896

Pokud jde o Sedlec u Kutné hory, kdysi jsem tam byl a dotázal jsem se paní, která prodávala vstupenky, jestli jí nevadí, že turisté nedodržují zákaz fotografování. Paní mě ujistila, že ona je u vchodu a co se děje dole ve sklepě, nemůže kontrolovat. A je opravdu nechutné, když vidíte skupinky (většinou anglicky mluvících) turistů, jek se vtom sklepě pře hromadami kostí rozestavují a fotí aranžované skupinové fotky a hlasitě se při topm chechtají.

To jsem zažil před cca 15 lety, doufám, že už to od té doby nějak vyřešili.

+3/0
31.5.2017 9:05

Z83u13z93a81n83a 36T69i76c94h25á 4578866160593

Já tam byla jako puberťák a smáli jsme se vystaveným anomáliím, jakože tenhle musel mít fakt pořádnej rypák a tenhle hlavu jako mimozemšťan... moc etické to není, ale co chcete od puberťáků, ti se takhle smějí i živým cizím lidem. Mrtvolám už je to fakt fuk. A to místo je vystavováno jako něco bizarního, fantastického, samo o sobě je to bulvární, protože ty objekty by nikoho moc nezajímaly, pokud by nebyly udělány z lidských kostí, a na rozdíl od diskutované výstavy nemají ani vzdělávací účel, jde tam spíše o estetickou hodnotu a výpověď doby.

Jo a fotili jsme, vůbec si napamatuju, že by tam nějaký zákaz focení byl.

+2/−1
31.5.2017 9:54

Z96u47z96a40n68a 28T94i37c15h55á 4958386370743

Zapomněla jsem dodat, že samozřejmě není správné se smát ani živým ani mrtvým lidem, chtěla jsem tím spíš poukázat na to, že ne vždy je za tím neúcta k mrtvým, ale prostě že člověk nemyslí (a v 15 na školním výletě prostě nemyslí). Já jsem se navíc potřebovala bránit tomu, abych si to moc připouštěla, poněvadž jinak by se mi o tom zdálo dalšího půl roku. Puberťáci a podobné skupiny by se na podobných místech měli usměrňovat, ale moc od nich nečekejme.

+1/0
31.5.2017 11:18

J30a50r68o29s28l65a56v 91N71á19p55r94s75t87e95k 6805976

Myslím, že na hrobech se nemá tančit.

A chovat se hlučně v podzemí kostela mi přijde prostě nevkusné. A to jsem nepokřtěný bezvěrec.

0/0
31.5.2017 13:22

H97a49n37a 84Z15a35m39r26a76z93i55l97o47v84á 9545980946561

Katakomby jsou pohřebiště. Stejně tak kostnice. Ale ta výstava je kočující panoptikum.

+3/−2
31.5.2017 9:22

J53a56n 37P67r49i12b15y74l 5870845737527

A napochoduje pan starosta Prahy 7 i na lekarske fakulty, at mu vydaji tela, ze je jde pohrbit?

+3/−2
31.5.2017 7:53

S16o41ň33a 57A97d88a98m88o24v24á 5389125514717

Já bych pana starostu neodsuzovala, když "kontroverzně" ;-)upozorňuje na "kontroverzi" :-/onoho vysoce výdělečného projektu "BODIES" :) Je nepochybné, že otazníky (i odpor) projekt BODIES vzbuzuje všude po světě - od nejasného původu těl a absenci jasného souhlasu "dárců" těl, po námitky, že s orgány mohlo být naloženo "lépe", tj. dárcovstvím živým, nebo že s ostatky není nakládáno důstojně a také, že někoho (zvlášť mladší) mohou ta rozporcovaná těla dost "vyplašit", ač by to nepřiznali... a že "věda" je zde upozaděna hlavně vidinou výdělku organizátorů... Ale - proč vtipným způsobem neupozornit na spornost projektu? Zvláště, když podle mého má starosta Čižinský "zameteno před vlastním prahem"?

+4/0
31.5.2017 7:44

P11a92v34l33a 10C95t79i40b52o34r69o39v10á 2350793407

Pane starosto, Apríl už byl...

+1/−2
31.5.2017 7:37

J47a54n 51G33o86e24t74z 5880853657989

Jsou snad ta těla majetkem p. starosty? Myslím, že Praha 7 je důležitější než ta těla.

+1/−1
31.5.2017 7:33

J16o41s38e27f 34P26e77p11e21k 5498646830778

v Česku budou vždycky ...sto let za opicema..

+1/0
31.5.2017 6:42

I72v74a 87D97o86l67a87n73s19k83á 2763836590280

Byla jsem se podivat a poucila se. Pro mne to byl pozitivni zazitek. Pan starosta by se radeji mel starat o zive.

+4/−5
31.5.2017 6:20

D83i86t28a 44S46m44í95t73a98l23o17v44á 7231329335689

Přinejmenším dobrá reklama. Chci věřit, že starosta Prahy 7, ač lidovec, je v tomto spíš rádobyvtipný. Ať tak nebo tak, ukázal na vznikající zákon, díky kterému tu bude tato výstava možná letos už naposledy. Takže pokud jsou lidé, kterým tento pohled na člověka nevadí a chtěli by výstavu vidět... tak hurá na Prahu 7, protože jinak už asi jedině do zahraničí.

0/0
31.5.2017 5:47

K89a81r70e73l 60D21r35d75a 6114282767

Fabrika na exponáty je u Drážďan. Vynálezce tam má krámek s exponáty pro domácí výstavky. Aby to bylo etické, musíte přísahat, že chcete domu mrtvolu je z etických důvodů. Potkal jsem, že plastinovaná varlata jdou na odbyt. To se dává mezi boháči k narozkám, samozřejmě k výukovým účelům. ;-D

Drážďany, zkusil u místních diskutujících, zda si nechtějí přivydělat a darovat orgány ještě za živa. Jde o výuku a osvětu přece. ;-DR^

0/0
31.5.2017 5:37

K35a96r56e60l 42D73r97d92a 6234912157

zkusil bych...

0/0
31.5.2017 5:39

K27a48r81e98l 75D74r89d52a 6544652497

To je v pytli. Konečně někdo kdo se k tomu hyenistickému hnusu postaví čelem a tady mu lidi vesměs nadávají. Češi, co si neváží člověka... pokud není v plastu. Rv;-D

Na celé výstavě mě prudí, jak je Praha oblepena billboardy s mrtvolami. Udělat etickou decentní reklamu by asi pořadatele připravilo o návštěvnost. Rv Fakt nechci být teroristou, masovým sadistickým vrahem, sestřičkou ani lékařem a rozpitvaného člověka nepotřebuji vidět 20x denně. To pořadatelům "já nic, já muzikant" kapku účelově a záměrně uniká. Prostě podvodníci. Rv:-P;-D

+11/−3
31.5.2017 5:29

O49t93o 93S23a85t66i71n61s52k42y 4284670690751

Jeste jste nebyli na vystave Bodie? Tak to si tam urcite zajdete. Po shlednuti si budete sveho tela vice vazit. Nebudete se nezrizene prezirat na all inclusive dovolenych a nebudete chlastat jak duhy s poznamkou, ze to byly kamosovy narozeniny. Mezi lidmi se s modernim lekarstvim vzil nazor, ze pece o zdravi je prece zalezitost lekare, protoze ja tomu vlastne ani nerozumim a taky proc si platim to zdravotni pojisteni? No prece proto, aby se o mne doktor postaral....

+3/−1
31.5.2017 2:50

B51e61n73e69d25i38k20t 75V83á64c31l91a60v45í59k 8850585725209

V hodně článcích o zaniklých civilizacích, je věta "netušíme proč zanikly". Já začínám mít pocit, že už vím: náboženství a politikaření. Za rok starosta Klatov dostane stejný nápad a co bude dál?

+2/−3
31.5.2017 2:09

H29a87n40a 31Z61a49m71r97a79z21i32l33o22v25á 9815390376391

Klatovské mumie jsou na místě, kam je pohřbili. Tohle je kočovný cirkus. Navíc jsou opodstatněné pohybnosti o původů těl.

+1/0
31.5.2017 9:25

H72y19n39e90k 93M16r35t11v65ý 2820557579841

no já bych na tyhle rozkuchaný těla anonymních číňanů bůhvíjakýho původu fakt nešel. a to jsem taky mrtvej :-P

+10/0
31.5.2017 0:18

P55a82v52e36l 38K92u34r94f59ü82r87s52t 3328363135439

já taky ne, ale kvůli tomu to nemusí žádnej rozumbrada zakazovat jako filmy o Babišovi.. zkrátka se umím sám rozhodnout, což ale asi politická reprezentace moc ráda nevidí..

+7/0
31.5.2017 0:20

H70y98n54e30k 80M46r96t72v49ý 2230777239631

jo ale už jsou s reklamama na to ve sdělovacích prostředcích poněkud otravní. už sem s tím panoptikem čínské zvůle přivandrovali snad po třetí.. to tam na to fanoušci eklhaftu choděj opakovaně?:-(

+4/0
31.5.2017 0:26

M94a16r21t73i38n 45K46o68ž26í87n 1605216971520

Já to mám třeba hodně podobně, ale rozhodně bych to nezakazoval a dokonce nevyhrožoval pohřbením, obzvláště na účet daňových poplatníků, na který by šly i veškeré následující prohrané soudní spory.

+3/0
31.5.2017 0:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.