Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

UČITEL AUTOŠKOLY: Na brzdu dupu i ze spaní. Každý druhý chce papíry koupit

Za volantem strávil celý život, najel miliony kilometrů a jeho autoškolou prošly tisíce žáků. „Mám zásadu, že lidi učím řídit tak, abych se je nemusel bát potkat na silnici,“ říká v rozhovoru pro seriál Lidé Česka instruktor autoškoly Vladimír Zajíc. Dnešním žákům podle něho chybí správný zápal. „Každý druhý je tak zblblý, že by si řidičák nejraději koupil, aby se nemusel snažit,“ říká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z95d44e70n77ě76k 78W36o79l27f 9561660937405

Mojí ženu komisař vyhodil za to, že si nechala dát přednost na křižovatce s tramvajovým pásem. Komisaře od vidiny dalších 700 kč za opakované zkoušky neodradilo ani to, že měla týden do porodu.

0/0
3.6.2017 9:47

Š67á27r71k75a 88M87a47t11y78á29š92o35v28á 1251285402689

Já bych s tak starým učitelem jízdy jezdit nechtěla...nevěřím, že v jeho věku dokáže všechno sledovat tak rychle a předvídat tak dobře....

0/−5
1.6.2017 14:24

P91e20t52r 49M47a71l84ý 6599181354918

Nechci podceňovat starého pána, ale taky bych měl obavy.

Vzpomněl jsem si při té příležitosti na jednoho souseda, kterému bylo přes osmdesát. A protože už špatně chodil, jezdil všude autem. A bylo to teda o strach, když ho člověk sledoval. Ale jednou ve výtahu, ve kterém jsem jel taky, povídal mojí mámě: „Pani, já mám reakci jako dvacetiletej!“

Už je to hodně let zpátky, pán už dávno není mezi námi, ale oba si to dobře pamatujeme, jako by to bylo včera.

0/0
1.6.2017 15:34

V32o53k11o97u84n 75V76l75a51d45i59m61i60r 8952208859718

Nekoho mi to pripomina. ;-D

+2/0
1.6.2017 16:32

P86e11t29r 24M77a34l14ý 6149381384758

Má prostatu jako panic, že? ;-D

+3/0
1.6.2017 16:59

M85a74r86t79i49n 92T73e39s70a55ř 2189123263683

No, na hradního narcistu nevypadá. Tento pán na mě působí moudře, žádný mistr světa, který by všechny hned vyhodil, zlikvidoval, nedovolil, poslal někam.

+2/0
2.6.2017 17:25

P17e89t85r 20M87a48l32ý 6629151524858

To nebyla narážka na pana učitele z autoškoly.

0/0
6.6.2017 15:33

J41a98n 97Š49e95s69t56á10k 3898119639644

ale tak ty reakce ve výtahu bych mu i věřil, jestli jezdil šedesát let třeba do pátýho štoku, tak by to správný tlačítku mohl zmáčknout i poslepa:-)

0/0
2.6.2017 22:48
Foto

I19v68a86n 65V49e40s63e83l84ý 4596168874477

To byste chtěla nějakého "bláznivého mlaďase" bez pořádných zkušeností. Já jezdil také s pánem důchodového věku, učit mě nemusel to jsem uměl od dvanácti, ale mnoho svých zkušeností a vychytávek mi řekl a všechno to byly velmi přínosné rady.

+1/0
1.6.2017 18:06

M92a25r88e15k 23Š80t31ě11t47k50a 4931348422113

Tak to podstatné z dopravní psychologie je asi fakt, že nejdůležitější schopností řidiče je nikoliv manuální zručnost, ale předvídání reakcí ostatních účastníků provozu (tj. nejen automobilů, motorek, cyklistů, ale i chodců) a to bohužel nelze během kurzů autoškoly naučit, to člověk získá postupně časem, tak jak se setkává s různými situacemi v běžném provozu. Ono také být dobrý řidič neznamená umět bravurně ty nejsložitější manévry v maximální rychlosti, ale jezdit čitelně a předvídatelně.

A kurzů jenom pro zájemce a automat bych se nebál, zájemců bude jistě dost.

+3/0
1.6.2017 11:33

P97a17v21e24l 15N51o79v27á33k 7321986919973

U nás to tu jedna autoškola má. Zájem nějaký o to asi je, ale mají to i jako formu zpestření aby si to žáci vyzkoušeli a jednu hodinu si s automatem sjede každý :)

0/0
1.6.2017 14:01

R31o66b35e35r20t 59S55l79a79v51i86k 1194797625275

Ve snu skočím oběma nohama na spojku a plyn. Co to je za chujovinu? To by mne ani ve snu nenapadlo

+5/−13
1.6.2017 2:26

P68e73t61r 32M47a41l55ý 6719701544638

Ve snu je přece možné všechno, i když to kolikrát nedává logiku. :-)

Nebo se pán spletl, když to říkal. Anebo to blbě přepsali.

0/0
1.6.2017 14:02

V18o30k69o92u88n 22V24l59a63d74i22m39i44r 8782618309568

Nebo to zaky uci.:-)

0/0
1.6.2017 16:33

P30e12t44r 51M34a21l52ý 6719981604598

Myslím, že by už dávno doučil. ;-D

0/0
1.6.2017 17:01

F52r58a95n79t70i12š39e85k 86L89u38p72í59n25e87k 8141396396822

Kdyz si udrzuju dostatecny odstup, ostatni to vidi jako sanci dostat se o jedno misto dopredu. Asi tak.

+10/−2
1.6.2017 1:41

V69e27n84d34u69l36a 13S38z96l76a96u92e38r62o70v10á 7672936507368

Přesně, takže člověk pořád jen pouští další a další idioty...

+1/0
1.6.2017 8:23

P15e91t74r 40J28a57r52o29š 2634301815237

Tak pokud jedete za nekym 70 mimo obec, a pred nim je volno, tak se nemuzete divit, ze vas chteji ostatni predjet.

Jezdit pomalu, neni totoz co bezpecne.

+8/−2
1.6.2017 8:55

P87a38v43e74l 27N88o68v76á42k 7151616879923

Asi tak, ale pořád lepší když tam pán má místo nejhorší je když někdo prostě nemá na to aby něco předním předjel tak jede prostě nalepeny na něm za to bych zabíjel snad i... A ještě horší když se sejdou dva takový blbci zasednou....

+1/0
1.6.2017 14:03

P61e75t11r 58M56a92l62ý 6129341894948

Je ještě otázka, z jakého důvodu ten před vámi jede mimo obec sedmdesátkou. Když je volná a přehledná silnice, tak ho samozřejmě předjedu. Ale když jedu v koloně, tak se prostě přizpůsobím a jedu stejně rychle jako ostatní. Snažit se za každou cenu dostat o pár aut dopředu mi přijde jako nesmyslné riskování. Navíc ten, kdo v koloně předjíždí, akorát naruší plynulost, když se náhle musí zařadit před někoho, kdo před sebou nemá dost velkou mezeru. Ostatní kvůli němu musejí brzdit.

Já jsem z těch, co si ten odstup drží. Ono se mi to už párkrát v životě opravdu vyplatilo. Ale je to přesně, jak píší pan Lupínek a paní Szlauerová. Volné místo přede mnou působí na toho za mnou jako výzva k předjetí. A já tím, že když ten odstup nemám, tak se prostě necítím dost v pohodě a samozřejmě uberu plyn, abych si to místo zase udělal. Takže vyzývám a pouštím zase dalšího závodníka, kterému pak po zbytek cesty koukám na neustále se rozsvěcející brzdová světla. To jak se lepí na toho, který mě předjel o chvíli dříve, snaží se ho předjet, ale nemá k tomu příležitost.

+2/0
1.6.2017 14:26

M85i65l76a26n 16M49a18r25k62l 1198636938

no můžete na 90 jet i 110, ale jak tam máte rozestup, tak se vždycky najde nějaký trouba co potřebuje být o vteřinu dřív doma a vecpe se mezi vás

+2/0
1.6.2017 14:27

V53e21n97d27u18l31a 52S14z80l77a52u56e93r71o70v66á 7782886967438

Tak on udá každého druhého za korupci a ještě se to nerozneslo a pořád chtějí kupovat? Ne? Aha, oni vlastně nechtějí kupovat, to byl jen takový řečnický obrat. Titulkář se zase předvedl:-/

0/0
1.6.2017 0:27
Foto

P57a19v50e71l 61B37ř33e89z97i78n38a 3679878571463

Docela ho chápu. Na brzdu někdy "dupu" jako spolujezdec i lidem, kteří mají řidičák roky. ;-) Přitom to nemusí nutně znamenat, že jsou špatní řidiči. Je to i o stylu.

Jediné, s čím bych trochu polemizoval, je tendence, žáčka rovnou hodit do vody. Každý jsme jiný a jsou lidé, kteří si raději pár věcí v klidu vyzkouší, než musí jít do plného provozu.

+9/0
31.5.2017 23:59

J57i74ř53í 79N80ě85m23e17c 3230297327449

Pán má hromadu zkušeností, což o to. Jen ten výrok o tom kupování se mi zdá nešťastný (bulvární). Znám hromadu lidí co dělali autoškolu a nikdy jsem neslyšel o tom, že by si papíry chtěl někdo koupit. Že by to bylo v tom Práglu až tak prohnilé?

0/−11
31.5.2017 23:44

M78i50r45o73s21l30a46v 77B12e49d45n89á83ř 6417539354511

Jde o to, v jaké době jste dělal papíry. Před třiceti lety byla jiná situace než dnes.. Dnes si spousta lidí myslí, že za peníze lze koupit vše..

+6/0
31.5.2017 23:51

J20i63ř97í 56N24ě94m23e98c 3180217297499

Tak skoro pořád někdo dělá papíry a neslyšel jsem o tom. Prostě si myslím, že je rozdíl v pojmu koupit a koupit. Myslím, že naprostá většina lidí si prostě autoškolu zaplatí a zkoušky udělá. Samozřejmě, že mohou být případy, že někdo opakuje po několikáté a tak už hledá jinou cestičku. Ale to není o každém druhém, nebo o nějakém kupování.

+1/0
31.5.2017 23:59
Foto

V94l30a48d27i58m82í53r 34H66l18a30d20í54k 7960211834

On se s tím asi každý nepochlubí, že uplácel v autoškole, znám pár lidí kteří si za zkoušky připlatili a dnes řídí dobře, ale předpisy do detailu neznají. Hraje tu roli i nízké sebevědomí. Zato za volatem ho mnohdy přebývá. Mnozí si myslí, že když zvládají bravutně NFS, tak na silnici to bude to samé. Bohužel mnohdy není

0/0
1.6.2017 10:22

M68i48r36o60s71l95a58v 30B75e29d82n37á46ř 6657989114961

Klobouk dolů..R^ ,najezdit milióny kilometrů bez nehody... Ale přesně, jak se píše, někdo na jezdění talent má jiný nemá. Výhodu mají vždy lidé, kteří jsou klidní, pozorní a nestresují se. Já sám sebe považuji - byť jezdím již téměř 15 let bez nehody(začal jsem ve třiceti, do té doby jsem auto nepotřeboval) za špatného řidiče. Hlavně orientace ve městech, kde to neznám mně dělá potíže.

0/0
31.5.2017 23:29

V81í80t 10P27r41č11í86k 9298670424890

Myslím, že můžete být klidný. Orientace v neznámých městech dělá potíže všem, jediný způsob, jak to řešit, je dobrá a aktuální navigace. Se schopností řídit to opravdu nemá co dělat.:-)

+1/0
31.5.2017 23:56

M52i53r58o12s20l53a59v 80B60e56d52n45á98ř 6727979744541

Tak to vám dík. Už jsem si myslel, že jsem dementní.;-D

0/0
1.6.2017 0:30

M17a68r66t17i33n 38T73e96s92a52ř 2679603173913

No, nezvládat multitasking je u chlapa celkem normální. Taky jsem v Praze blbě odbočil a záhy jel na červenou (což se mi stalo 3x za 10 let).

0/0
2.6.2017 17:27

I38r16e15n76a 26K27r71o83u85p84o48v53á 4530453807372

Orientace ve městech? To je legrace. Nejlepší je Praha, ukazatele jsou úplně všude, jsou tam uváděny směry na větší města i na městské části. Někde je to horší, třeba v takových Pardubicích nenajdete ukazatel na Prahu, v Kroměříži zase není ukazatel na Olomouc. Jenže ve městě vždycky chytíte jazyka.

Já mám největší potíže na venkově. Ukazatele skoro žádné, silniční síť ve skutečnosti neodpovídá tomu, co je v mapě (často ani tomu, co tvrdí navigace), zetat se není koho ...

0/0
1.6.2017 8:44

P29e65t55r 78J60a10r35o65š 2244781615187

Ono to taky neni uplne idalni. Naprosaty extrem je v tomhle Bratislava. Tam mate znacku v prumeru co dva metry a sledovat to vsechno a k tomu jeste provoz, to je peklo.

0/0
1.6.2017 9:11

Š67á85r97k72a 67M28a45t40y31á55š80o12v70á 1301825282639

tak snad Vám dojde, že z Pardubic se dá jet na Opatovice a napojit se na D11 nebo přečd Lázně Bohdaneč,Bukovku a opět s enapojit na přivaděč na D11..nebo po starý cestě na Kutnou Horu, přes Přelouč..to ví i "debil"

0/−1
1.6.2017 14:26

M79a91r91t68i73n 85T21e80s56a90ř 2139503893963

Praha je unikát. Jedete po jižní spojce a musíte vědět, že Ústí n. L. a Teplice je jedno a totéž. Pro nás brňáky je miniaturní značička "Ústí n.L." pod mostem pod Průmyslovou dost srandovní, zvláště když nad tím je cedule jako kráva "Mladá Boleslav Hradec Králové Kolín", doprava kraví cedule "Kutná Hora Měcholupy Štěrboholy Hloubětín", pod tím ta značička "Ústí n.L." rovně s oranžovou šipečkou doprava (přes Černý most nechci) a po odbočení po 150 metrech na mostě obrovská cedule "Teplice" doprava. Prostě psycho. Už tam jezdím poslepu, ale ze začátku to bez navigace nešlo.

0/0
2.6.2017 17:42

K63a18r14l96a 87N21o80v34á18k15o59v80á 4484632845587

Schopnost orientace v neznámém městě nemá podle mého názoru nic společného s tím, jaký jste řidič. Já se v neznámém městě špatně orientuju i při pěší chůzi a nemyslím si, že jsem kvůli tomu špatný chodec ;-D

0/0
2.6.2017 8:25

P76a81v71e85l 32C86h92a44l80u74p26a 2261756255931

Velmi dobrý rozhovor, a velmi dobré názory. Bohužel, co pán popisuje, to není jen v autoškolách. Jde to prostě s kopce... Těm dnešním dorostencům toho chybí moc - chuť, snaha, šikovnost. Chybí jim i fyzická zdatnost. Chybí jim i pořádná vojna. Výsledkem je to, co v tomto případě, předvádějí na silnicích za volantem.

+8/−9
31.5.2017 23:23

J49a33n 90S72v97o72b42o71d46a 3387704859413

Podobné názory na mladou generaci měl v minulosti i Váš otec a předtím i jeho otec a takto jde to po tisíce let...

+12/0
31.5.2017 23:47

J86a34k32u35b 32P79e19t40r64i67c20e70k 4728324325701

Přesně. Vždycky to bylo horší než v minulosti. To už bylo za Římanů.

0/0
1.6.2017 0:04

V94í14t 19P23r65č35í89k 9758650214250

Tak to není. Problém je pouze v tom, že dnešních dorostenců je za volantem je násobě víc než v předchozích generacích. A ne každý je zrovna přirozený řidičský talent.

0/0
1.6.2017 0:12

M15i44c42h24a45l 54Ž15á19k 8589480929462

Neni nici kamos :-/

0/0
31.5.2017 23:18

T66o83m39á80š 23T29a98t74í49č70e75k 5420282570308

Když ho chce každý druhý žák koupit, chce ho každý druhý učitel prodat. Z toho mně vychází, že každý čtvrtý na silnici neumí řídit.

Jo. to odpovídá. :-)

+6/0
31.5.2017 22:52

I16v96a58n 65H24o16l73a73s 5967497328647

Každý učitel má jen jednoho žáka???

0/0
31.5.2017 23:18

T65o63m72á83š 76T58a46t35í83č84e21k 5690762890708

Ne, může jich mít třeba sto. Z toho padesát si chce řidičák koupit.

+1/0
31.5.2017 23:26

M53i38r12o24s66l25a48v 17B60e91d34n86á71ř 6927859884581

Nemusíte koupit celý řidičák. Co třeba jen otázky k písemné zkoušce? ;-) Ono učit se třicet otázek nebo tisíc je rozdíl.;-) A takhle to funguje, ne že někdo položí na stůl 100k babek a chce na počkání papíry.

0/0
31.5.2017 23:33
Foto

V58l63a45d11i65m93í27r 94H92l72a45d94í37k 7810741524

Také mi to tsak připadá !

0/0
1.6.2017 10:25

P62e45t71r 82K82r16e26j57z12e79k 7599896

pěkný rozhovorR^:-)

+20/0
31.5.2017 22:41

L86u53k48a93s 35M61u15d40r88a 6156596202161

V autoskole jsem byl celkem trikrat (A,B,C), a nikdy me tam ridit ve smyslu plne ovladat vozidlo, umet cist provoz a situaci kolem sebe, a dokazat se vcas a spravne rozhodnout, nenaucili - to az praxe a prace a samostudium. Pozdeji se mi tento pristup velmi osvedcil i pri ziskavani dalsich prukazu jako napr.: PPL.

Take jsem v prubehu toho vseho ziskal jeste jednu zkusenost - jako se ne kazdy narodi s talentem k hudbe, sochareni nebo herectvi, stejne se zdaleka ne kazdy narodi s talentem ovladat a ridit stroje - nicmene si vetsina mysli, ze v pripade aut na to ma jakysi narok a proste "muze a musi". To je naprosty zaklad vsech potizi, ktere jsou jen dusledkem nevnimani tohoto prosteho predpokladu. Sebelepsi autoskolstvi na tom vubec nic nezmeni...

+12/0
31.5.2017 22:35

P30a92v79e52l 79C77h27a81l34u35p31a 2131156515421

Přesně tak. A stejně tak není nutné, aby všichni měli "automaticky" řidičák. Já bych byl i pro pořádné psychotesty, pro různá omezení v prvních letech po nabytí řidičáku apod.

+2/−1
31.5.2017 23:24

J16a42n 30S15v13o40b51o53d77a 3197424319503

A jak byste omezoval poměrně velkou část lidí, kteří si udělají řidičák, a pak ho mají 10 let v šuplíku? Pak jsou z nich sice papírově řidiči s desetiletou praxí, ale mají menší zkušenosti než aktivní řidiči s měsíc mokrým řidičákem.

+4/0
31.5.2017 23:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.