Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidovci chtějí snížit laťku pro koalice i dobrovolné zdravotní připojištění

KDU-ČSL bude usilovat o snížení hranice pro vstup do Sněmovny. Pro koalici dvou stran z 10 na 7 procent, u koalice tří stran z patnácti na devět procent. Sjezd KDU-ČSL to schválil pouhý den poté, kdy kývl na koalici s hnutím STAN, která bude muset překročit 10 procent. Strana bude usilovat také třeba o dobrovolné zdravotní připojištění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O28l53g72a 19P57a20v24l81í22k51o67v87á 6524948197502

Už mají vrtuli u zadečku s ohledem na koalici se STAN? ;-D

+3/0
29.5.2017 10:33

P43e38t21r 45A69n22d23e62r56l14e 5835198293988

volební program jak stehno. Dáme státním zaměstnancům, protože mají asi nejmíň, snížíme daně rodinám s větším počtem dětí ( asi cikánům ) a dáme prachy na zbrojení. A to si říkají křesťani a přitom sortují lidi. Očekával bych , že se ve volebním programu objeví něco co osloví širokou škálu voličů,

+1/0
29.5.2017 9:50

M42i79l78o48š 67B17o75u50k16a18l 8723137853614

Daně na děti znamená, že rodič pracuje... co je na tom zlého?

A zdr. připojištění už mělo být dávno... současný sockomoušský model je na facku.

+1/0
29.5.2017 10:36

J59a83n 82K91a54š72p30a53r 9331813430587

V EU parlamentu bylo přijato usnesení s názvem Strategie EU pro Sýrii, ve kterém členské státy vyzývá k dalšímu přijímání uprchlíků ze Sýrie, a to za situace, kdy se Česká republika pod hrozbou sankcí brání přijetí tisíců migrantů podle kvót EU.

Jinými slovy, poslanci, kteří hlasovali pro, chtějí, aby si Česká republika převzala více uprchlíků ze Sýrie.

Pro usnesení hlasovali Telička, Ježek, Charanzová, Dlabajová (ANO), Zdechovský, Šojdrová, Svoboda (KDU-ČSL), Štětina, Niedermayer (TOP09), Polčák (STAN), Poc, Poche (ČSSD)

NEVOLTE strany, jejichž členové hlasují proti zájmům občanů České republiky.

+1/−1
29.5.2017 7:23

P40e58t55r 10N16o40v71a91k 3520347189737

Tak ja s tim souhlasim. Hranice pro vstup do parlamentu by nemela byt zadna. Ale stve me, jakse ji snazi snizit az ted, kdyz to potrebuji.

+4/0
29.5.2017 7:07

J55a51n 42S66t87a14r36ý 5969191365109

při současném množství stran by naopak měla být hranice posunuta na 10% a pro koalice na 20%. Konečně by se politická scéna pročistila. Nové strany které nejsou schopny za 4 roky získat 10% voličů jsou stejně k ničemu.

+4/−2
29.5.2017 9:03

J96i30ř10í 27S74t35e22j36s54k66a33l 8582459908593

Jasně. To byste tam mohl i vy.

0/0
26.6.2017 11:51

J17a66n 71V24r68á17b58e74l 4277978318868

Odmítají Multikulturalismus zajímavé.

Proč tedy hlasovali pro kvóty a vlnu uprchlíků?!!!

+7/0
29.5.2017 3:21

M85i44r76o16s61l31a31v 55K13a84š40p54a27r 3262227801281

Je pravdou že sčítání procent u koalice nemá zrovna logiku, jedná se o subjekt stavící jednu kandidátku.

+2/−1
28.5.2017 22:58

P88e27t82r 31D96r53a28p39a46l 3225418893705

má to logiku...ze dvou stran samostatně nezvolitelných by se stalo uskupení zvolitelné

+4/0
29.5.2017 6:40
Foto

M34i98l75a14n 34S49o20u88š26e96k 9236687141142

Takže už to vycítili samií, že na 10% nedosáhnou... budeme tedy upravovat zákony, aby některé dejme tomu "tradiční" strany a jejich konglomeráty prošly... pěkný vykuk ten pan Bělobrádek, je to velice průhledné a je to vlastně i přiznání, že sám nevěří své straně a jejímu programu

+3/0
28.5.2017 22:41

J80a41n 68Š50v90a46d92l97e19n13k13a 9634479320

Logiku to má: ať není politická scéna roztříštěná. Ať tu není spousta malých stran v různých koalicích, od kterých není jisté, co čekat. Bělobrádek teď vykládal, jak by chtěl integrovat strany. Že by klidně vzal zpátky TOP09. Gazdík ovšem říká, že se slučovat nehodlá. Prostě bude dál parazitovat na té straně, která se zrovna dere nahoru, protože sám za sebe by se do Sněmovny nedostal. Takže příště zase může najít jinou stranu, která mu dá prostor na kandidátkách. Není to moc stabilní systém. Ten stávající by naopak měl motivovat strany s podobným programem, aby se slučovaly.

0/−1
28.5.2017 23:32

P87a31v84e18l 23T22e24s15a54ř50í21k 6860403180985

To je zase jen známá kavárenská a Merkelovic demagogie "migranti musí", když jsou tady spolehlivé zkušenosti, že migranti "musí" velké prd.

Tady jediné rozumné a zodpovědné je říci: mohamedánskou nesnášenlivou ideologii u nás nechceme, tedy kdo přichází s mohamedánským šátkem na hlavě nebo modlitebním koberečkem v ruksaku, tak tohle u nás nepřijímáme stejně, jako přesvědčené komunisty z KLDR.

A tady jaksi by se Lidovci museli distancovat od jejich papeže, ale to oni jako maskovaní vítači nikdy neudělají. Rv

+2/0
28.5.2017 22:31

J10a85n 17Š37v49a24d58l15e52n89k98a 9344419100

Váš generální ještě nedávno říkal, že migranty potřebujeme, protože české podniky potřebují zaměstnance. Nebo už to není pravda a on tehdy mluvil jenom tak do větru? A jak vlastně lze poznat, kdy mluví vážně a kdy názor změní, jakmile to pro něj bude výhodné?

+2/0
28.5.2017 23:21

O66l10d30ř85i72c66h 38T75e38p59l89í90k 6662354248108

Herman ve vedení strany,tak jsou všichni jako on-nevolitelní.

+3/−3
28.5.2017 21:03

V78á58c61l89a20v 13P27o56l19á82š72e71k 9786640331237

Však je nevolte, nikdo Vás přece nenutí. To tady budeme všichni vykřikovat, koho všeho nebudeme volit?

+3/−2
28.5.2017 21:12

V88l73a53d83i20m66í54r 45F42i70b20i78g76e58r 5324911781384

Mě k nevolitelnosti stačí že je to Lidovec. Kdyby se spojili s tím koho bych volil, tak raději budu volit někoho jiného.

+3/0
29.5.2017 6:39

J89a29r75o78s20l56a96v 13S39t62u82c65h13l58í93k 7666768762616

Nebylo by jednodušší udělat k volebnímu zákonu dodatek, že lidovci musí být v každé vládě povinně, bez ohledu na výsledek voleb?

+10/−2
28.5.2017 20:56

P69a25v67e91l 17V53y76p41l17a76š41i33l 7500798104368

Jj. To tu již bylo. Vedoucí úloha. Nebrat.

0/0
29.5.2017 9:40
Foto

M43i92r23o94s43l37a23v 62K25e82b58r15d16l29e 1815915548241

Vlastizradce Herman mistopredsedou KDU-ČSL, tim je volitelnost teto strany

dana!

Kdo bude volit vlastizradnou stranu?

+11/−8
28.5.2017 20:06

J26a68n 73Š61k82r70a65b78á64n94e61k 7305590258332

já...

+3/−3
28.5.2017 20:09

J67a32r83o63m66í35r 86O54b38š90i70l 3286351111571

tváříte se negativně, máte výhradně negativní až agresivní komenty, vedete asi negativní život....kdo za to může?

+5/−3
28.5.2017 20:23

J59a41n 94Š64k82r66a68b41á39n33e77k 7585570668632

to je jasné židoneobolševičtí sluníčkáři a dobroserové kteří se snaží ovládnout svět pomocí homosexuality....

0/0
28.5.2017 20:29

J61a98n 89H81l70a24v68á70č 4601599423

Problém je, že jsou tací, kteří vás oplusují z důvodu neporozumění ironii. Stačí vyrobit stranu, která bude mít podobná volební hesla a těch pět procent prostě dá.

0/0
28.5.2017 23:32

J86a17n 54Š79v93a59d38l93e14n70k27a 9294689740

Kebdrdle, koho volíš ty? Používáš silné výrazy o vlastizradě u věcí, které s ní nijak nesouvisejí. Tak se třeba pochlubíš, jak proti vlastizrádcům bojuješ ty.

0/0
28.5.2017 23:34

P10a63v51e33l 43V57y38p95l70a37š19i29l 7450288854458

Ruská vojska pozvala pouze jedna strana. Takže vlastizrádná strana jsou komunisti a jejich pohrobci. Volit je budou tedy pohrobci. Ale myslím, že to víte. Tak proč tak zbytečná otázka?

0/0
29.5.2017 9:43

J72o33s13e33f 34K81r34ů84p52a 2827983298721

5% hranice je diskriminační v každém případě!

Kdo a na základě čeho určil, že 6% ke mnoho a 4 málo? Měla by platit čirá matematika: máme 200 poslanců, takže 0.5 procenta z celkového zisku hlasů rovná se 1 mandát. Padni komu padni.

Kdyby politikovi zamezili ve vstupu do sněmovny jen proto, že ke zástupcem 4% homosexuální menšiny, to by byl skandál, ale když je nu tam zamezen vstup proto, že je reprezentantem menšinového názoru, pal je to "v pořádku".

Říká se, že nějaká hranice být musí. Proč by měla? NEMUSÍ! Je to strašák na voliče. BOJÍ se dát hlas lidem prezentujícím jinak sympatické názory a postoje, protože by takový hlas kvůli oné UMĚLE vytvořené hranici považovali za ztracený...

Uměle vytvořený limit je v rozporu s principem rovných svobodných a spravedlivých voleb. Pokud taková hranice bude existovat, nebudou volby ani rovné, ani svobodné, a už vůbec ne spravedlivé.:-(

+9/−1
28.5.2017 19:53

V58á89c80l69a22v 95P23o15l29á37š25e84k 9576200821517

Vážený pane Krůpo, cílem voleb není vytvořit sněmovnu co nejvíce odpovídající rozložení názorů v národě, ale sněmovnu, která by co nejlépe umožnila ustavení co nejlépe fungující stabilní vlády. Kdyby byla sněmovna vytvořena dle Vašich představ, vládní koalice by měly 5-6 členů a byly by šíleně nestabilní.

+4/−1
28.5.2017 20:56

J84o39s92e74f 27K35r54ů95p65a 2507753808261

Vidíte pane Polášku, a já si přesto Myslím, že a) je správně.

Současný stav je jakýmsi hybridem mezi většinovým systémem a systémem poměrného zastoupení. Po mnoho sezón to bylo tak, že tu vládla jakási levice, nebo jakási pravice a právě lidovci tvořili tem neprávem opovrhovaný "jazýček na vahách". Nebylo to proto, že "jdou s každým" ale proto, že nikdo jiný použitelný ve sněmovně (díky té 5% hranici) vesměs není.

To co Vy říkáte, bývá často uváděno jako argument. Dle mého nepodložený. Více kombinačních možností pro sestavení vládní koalice by - opět dle mého - bylo pouze ku prospěchu (i co se týká stability).

+3/0
28.5.2017 22:11

J47a89n 73H39l76a97v77á28č 4471749163

Navíc plno lidí se bojí, že jejich hlas nebude počítán , propadne a tak volí někoho, koho v podstatě jenom snáší. Hranice by měla být nižší kolem dvou procent- pět lidí je pěkné číslo.

+2/0
28.5.2017 23:36

J89a31n 67Š14v75a17d48l33e23n12k10a 9974689350

Současný systém je poměrný. S většinovým toho má společného málo. A, pane Krůpo, více kombinačních možností by zákonitě vedlo k méně stabilní vládě. Představte si vládu založenou na těsné většině několika poslanců ze zcela různých stran. Každý z nich by tedy logicky mohl vydírat a vynucovat si více, než by odpovídalo volebnímu zisku jeho strany. Kde máte tu stabilitu?

+1/−1
28.5.2017 23:38

J96i41ř64í 36S73t56e54j46s33k12a88l 8352209288433

S tím mají hodně zkišeností v Polsku. Nedohodli se tam pak na ničem.

0/0
26.6.2017 11:55

J83i73ř65í 90V28a68n37č13u85r91a 7895422374578

Nebylo by lepší aby funkce poslance nebo senátora byla funkce ČESTNÁ?

Myslím si,že by tyto hochštaplerské šarvátky skončily.A pak by poslanec(senátor) byl ten,který opravdu má chuť pro ostatní něco udělat.Tak je to akorát skupina lidí,kteří se snaží vytřískat t,zv.ze státního,co nejvíce jen a jen pro sebe.

+2/0
28.5.2017 21:03

V13á45c88l75a69v 50P11o46l63á21š11e58k 9446840441117

Nefungovalo by to. Žádný schopný člověk by do toho nešel. Sněmovnu i senát by z velké části obsadili bezdomovci a nepřizpůsobiví jedinci, důchodci a několik miliardářů, kteří by se snažili ovládnout stát ke svému prospěchu. Pokud se nějaký nápad nikde ve světě nerealizuje, tak to bývá asi nesmysl.

+1/0
28.5.2017 21:17

T85o81m38a15s 78M28a36t41e76r17a 4376131603493

Zato teď je tam schopných plný pytel, většinou všeho schopných ;-D

+1/0
28.5.2017 21:41

J81a66n 21Š19v75a98d52l45e44n57k92a 9814369120

Tak to bylo v Římské říši. Podporovalo to korupci, protože příslušní politikové se svými čestnými funkcemi kšeftovali, snažili se z nich něco vytřískat, a celé to vedlo k systému založenému pouze na korupci a nepotismu. Z rozumných důvodů by tedy bylo vhodné, kdyby politik placen byl. Jde také o profesi, také o zaměstnání. Jsou zde sice extrémy jako Čuba, který na zasedání zpravidla nechodí, ale plat bere (ať si zpytuje svědomí Zeman), popřípadě Babiš, který poté, co skončil jako ministr, začal slibovat, kam všude bude jezdit, ale zapomněl, že je stále zaměstnán jako poslanec, ale to jsou spíše výjimky potvrzující pravidlo. To pravidlo je dobré a mělo by být zachováno.

0/0
28.5.2017 23:41

J79i26ř20í 92L27i51e89t13a60v97e51c 8333279623439

Popdle diskuzí asi KDU ČSL + STAN vyhrají volby.

0/−3
28.5.2017 19:22

L91a42d73i43s12l70a29v 91F32r75y67d12r43y46š93e56k 9853459988394

Lidovci chtějí, ale já nechci a kdo také nechce, tak jim hlas nedáme a mimo parlament mohou chtít milion věcí.

+4/−1
28.5.2017 19:17

V96á89c26l19a42v 97A90n63d60ě20l 9339756353823

Už mě to nebaví reagovat na hloupé či přímo nenávistné příspěvky těch, kteří si přečtou jen trochu zavádějící titulek a už zasvěceně diskutují. Lidovci přece chtějí prosazovat tu sedmi a deseti procentní hranici pro dvojkoalice a trojkoalice koalice až od následujících voleb! Tedy ne od těch letošních podzimních! Změna pro letošní volby už není snad ani právně vůbec možná!!!!!!

+5/0
28.5.2017 18:51

V10á64c59l18a92v 98A19n96d28ě69l 9519826873693

Omlouvám se za to slovo koalice navíc.

+1/0
28.5.2017 18:53

J23a14n 94Š46v80a62d13l94e52n56k33a 9684729370

Proč se tedy raději nepokoušejí skutečně integrovat - slučovat, aby nebylo nutné s těmito hranicemi hýbat?

+1/0
28.5.2017 23:43

A38l71e65n44a 35E17l63i92á90š35o37v16á 3404871922978

Konečně lidovcům došlo, že jsou v koalici nevolitelní. Věřím, že hranice snížena nebude. A že lidovci ve sněmovně nebudou.

+6/−7
28.5.2017 18:48

J48i90ř24í 12L93i46e15t37a38v54e29c 8963699173609

Vy se neomlouvejte - Vy si žijte svůj jednoduchý život. Absolutně netušíte, o čem je řeč, ale máte touhu se k tomu vyjadřovat. Aleno, Aleno....

+3/−3
28.5.2017 19:24

L68e39o45š 68M89a97r84š48a61l 5612594212148

Souhlasím, ale jen pokud se nedostanou do parlamentu.;-D

+3/0
28.5.2017 18:45

P21e53t56r 72Č17e59r57v84e77n58ý 3356439347609

Jasně, že chtějí všichni do parlamentu. Pak se tam dostanou a neumí se dohodnout vůbec na ničem!Mohl by vzniknout problém, kdyby jedna partaj získala ústavní většinu, ale pro efektivní fungování vlády je žádoucí, aby po volbách někdo měl už konečně přes padesát procent . To by se lidi divili, jak by se věci najednou pohnuly dopředu8-o Takto máme v parlamentu přes 300 nevyřešených věcí a další a další zákonové paskvily, které jsou výsledkem snažení nesourodé většiny. Kompromis je dobrý pro politiku zasahující do oblasti lidských práv. Pro ekonomické zákony se ale nehodí!:-/Rv

+3/−1
28.5.2017 18:33

R17o96m62a43n 94V31í28c75e46n10e51c 2339182508162

Na 101 křesel není potřeba mít přes 50%. Za určitých okolností stačí kolem 40%.

0/0
28.5.2017 20:13

V74á49c41l86a92v 33P27o10l72á33š61e57k 9136830611867

Ani bych si moc nepřál, aby jedna strana ovládla Sněmovnu. Věci by se jistě najednou pohnuly, ale možná že ne dopředu, ale nějak úplně šejdrem. Kdykoliv v dějinách jedna strana ovládla celý stát, začaly se dít hodně nepříjemné věci.

+1/0
28.5.2017 21:04

J43o55s73e34f 41S64v98á25r25o82v91s76k20ý 3721656363485

Byl bych pro většinový systém. Kdo vyhraje, dostane více jak polovinu hlasů a postaví vládu. Když se neosvědčí, půjde od válu. Takhle řada stran, zejména těch menších, parazituje na systému poměrného zastoupení. Je to prakticky v každé koalici. Největším parazitem jsou Lidovci. Ti to již dotáhli přímo k dokonalosti.

+17/−4
28.5.2017 17:58

V43á71c82l84a12v 46A66n83d79ě61l 9709716683703

Takže Vy jste Pane Svárovský pro diktaturu jedné strany? S tím má naše země však 41 roků velmi špatných zkušeností.

+3/−7
28.5.2017 18:24

J72o61s47e64f 88S62v75á80r43o84v42s70k77ý 3491346333625

Hm, chcete říci, že v USA či ve Velké Britanii je nějaká diktatura.

+5/0
28.5.2017 18:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.