Diskuze

STROJVEDOUCÍ: Lidé jsou nepoučitelní, sražená brzy stála u kolejí znovu

Přestože je jízda na dálkových trasách riskantnější, právě do kabiny rychlíků usedá strojvedoucí Ľuboš Kocifaj nejraději. Řítit se 140kilometrovou rychlostí například mlhou podle něj rozhodně není pro třasořitky. „Někteří kolegové po střetu skoro ani nemají sílu jít se podívat ven,“ přibližuje stinné stránky svého povolání pro seriál Lidé Česka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TP
TP

ten chci vidět. a na netu stejně nejsou titllky

0 0
možnosti
DK

Mam prumyslovku v Decine, obor Trakce v doprave. Nikdy nezapomenu jak jsem musel umet nekolik kompletnich zapojovacich schemat lokomotiv. Nicmene nakonec jsem se pro praci strojvedouciho nerozhodl.

1 0
možnosti
ML

Jako elektrotechnika mne napadá, že pokud strojvedoucí leze do strojovny tak by měl mít tedy tu vyhl. 50. A to se mi moc nezdá, protože řízení lokomotivy není práce na el. zařízení vn.

Pokud jde o lokomotivu elektrickou, je to jasné, tam by musel mít vyhl. 50 i na vn. Ale pokud vím i ty naftové lokomotivy mají generátor hnaný nafťákem. Tudíž i tam je životu nebezpečné napětí, i když napětí možná nedosahuje hodnot vn.

Zajímá mne názor mašínfírů na tuto otázku.

2 0
možnosti
MZ

Strojvedoucí má elektrotechnickou kvalifikaci podle vyhl. 50/1976 Sb. i dle vyhl. 100/1995 Sb.

Vstup do strojovny "pod napětím" je u většiny tuzemských lokomotiv blokován - čili je nutné stáhnout sběrač a teprve potom lze vstoupit do strojovny (vykrátit ochranu nelze), u zahraničních lokomotiv jsou zařízení VN zajištěna před náhodným dotykem, takže strojvedoucí prochází strojovnou i když je sběrač zvednutý a lokomotiva pod napětím ...

0 0
možnosti
JH

Zaráží mě,že fíra musí jet rychlostí předepsanou i mlze.Co když bude reagovat opožděně na semafor?

0 1
možnosti
MK

Železnice funguje dost jinak než silniční doprava. Na dráze se obvykle nejezdí na rozhled, tedy se nejezdí tak, aby strojvedoucí dokázal zastavit na vzdálenost na kterou vidí, což by byl vzhledem k zábrzdným vzdálenostem "trochu" problém.

Řeší se to tak, že každá návěst která strojvedoucímu přikazuje snížit rychlost nebo zastavit musí být předvěstěna - tedy na zábrzdnou vzdálenost už strojvedoucí musí vědět co na "semaforu" ke kterému přijíždí bude svítit za návěst. Pro příklad - pokud mu bude návěstidlo dávat návěst stůj, musí být na zábrzdnou vzdálenost (která činí podle traťové rychlosti 400 až 1000 m) umístěno před tímto tímto návěstidlem ještě jedno návěstidlo, které bude dávat návěst výstraha. A viditelnost návěstidel? Na to, že se k návěstidlu strojvedoucí blíží je 400m před ním a pak dále každých 100m upozorněn tabulí, že bude návěstidlo.

Dalším důležitým faktorem je poznání trati - strojvedoucí před tím, než je mu povoleno samostatné ježdění, musí trať pod dozorem jiného strojvedoucího poznat a to minimálně jednou jízdou tam a zpět ve dne a jednou jízdou tam a zpět v noci.

A za poslední - strojvedoucímu jsou návěsti přenášeny na návěstní opakovač do lokomotivy.

6 0
možnosti
PR

Moc prijemne cteni o povolani, ktereho si vazim. Tim spise, ze jako maly kluk jsem mel rad modely vlacku a k zeleznici me to vzdy tahlo.

2 0
možnosti
JJ

Vidět na 10 metrů, rychlostí nad 120, nemožnost zpomalit na infrastrukutře s přejezdy, kde právo moc neplatí, bez nějaké moderní detekce překážky, nezávidihodné..

0 1
možnosti
MP

čd má v tajnosti mapu přejetých lidí a neexistuje 100 metrů kolejí kde by nenabraly někoho na rozhrnovač , moly by zveřejnit

0 9
možnosti

Kdybyste použil Google a nedělal ze sebe blba tak zjistíte, že v ČR je skoro 9500km tratí (ne kolejí). Tedy podle vás už usmrtili 95000 lidí. A to by v tom nesměly být nehody s více mrtvými a umrtí by nesměla být na stejných místech.

2 0
možnosti
RK

Doporučuju film Deník strojvůdce. Ještě to v různých artkinech běží. Balkánská černá komedie nemá s českou realitou mnoho společného, přesto nabízí na práci strojvedoucího velmi zajímavé pohledy.

1 0
možnosti
KV

Nevím jak kde, ale na mašinách byla bedna s nářadím. Také si dovolím podotknout, že ne vždy strojvedoucí pokaženou lokomotivu dokáže opravit. Někdy to není možné a někdy na to prostě tak rychle nepřijde! Chtěl jsem být mašinfírou,ale už se mi to nesplní. Přeji všem strojvůdcům šťastnou cestu plnou hezkých chvil!

2 0
možnosti
MV

To je relativní. Kdysi (je to už 20 let, pravda) se vysypal soukromníkův autobus. Řidič šel pro brašnu s nářadím a ouha, bylo v ní jen kladivo!! ;-D

2 0
možnosti