Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

I24v19a77n 23M88a42r72e78k 6294878662

Pro většinu fírů je funkce strojvedoucí víc jak povolání koníček. Vím o čem mluvím ,strávil jsem na lokomotivě víc jak 38 let R^

+39/0
doporučit
7.6.2017 19:15

Z51d92e79n97ě59k 57T98r49u79t16n24o23v18s28k48ý 7573943506540

Děkuji za zajímavý rozhovor.

+30/0
doporučit
7.6.2017 19:46

J56a83n 90O80n68d53ř61e43j 6459548514280

Upřímně lituju strojvůdce které potká to, že jim nějaký blbec skočí pod vlak.Mají to na celý život před očima a ví, že s tím nemohli vůbec nic udělat...To musí být hrozný pocit.

+25/0
doporučit
7.6.2017 19:16

M48a35r46t59i12n 82V32e65s91e26l51ý 1980468947706

Díky za poučný, zajímavý rozhovor. Nemám se železnicí nic společného, přesto povolání fíry si velmi vážím! Když vidím tu odpovědnost a k čemu všemu ho na ČD nutí... například vůbec nechápu, proč třeba zrušili vlakový doprovod na pantografech na městské lince. Nejen z hlediska cestujících, ale i strojvedoucího. Té odpovědnosti a úkolů stále přibývá, a není to dobře!

+17/0
doporučit
7.6.2017 19:41

J29a28r48o87s25l93a37v 16B97e97d41r46n61a 3146161791117

Zrovna procházím kurzem strojvedoucího a řeknu vám - je to mazec.

+15/0
doporučit
7.6.2017 19:54

F54i68l64i21p 34S94m82o64l77a 9977558191877

Tak to mě pán občas vozí, jestli jezdí InterPanterem Brno -> Praha. :-)

Vždycky jsem si přál vidět cestu vlakem z pohledu strojvedoucího.

+7/0
doporučit
7.6.2017 20:01
Foto

J30i61ř49í 14D73v27o50ř26á45k 5305499920108

Je to asi tři roky, kdy jsem potřeboval dostat se do města vzdáleného asi 35. km. S autem trochu problém, rozhodl jsem se pro vlak.

Tu stejnou trasu jsem jezdil před lety na průmku.

A co mě hodně překvapilo:

U nás, kde se chodilo na nástupiště podchodem, se nyní chodí kolejištěm.

V přestupní stanici ( Křižanov ) jsem byl jediný, který šel podchodem.

" Pár "rychlíků tudy projíždí.

Za komančů, pokud šel někdo přes koleje, okamžitě se ozval nádražní rozhlas, a přiběhl někdo s ČSD a vyhrožoval pokutou.

Lidé jsou prostě " nesmrtelní ".

Asi máš svou práci rád, ale já ti ji nezávidím, nechtěl bych ji dělat.

Málo placená velká zodpovědnost.

+7/0
doporučit
7.6.2017 19:23

J96o96s76e52f 63C47h56o86d86o21u10n87s63k49ý 4501416169150

Zdravím kolegu na velkou železnici. o/ R^

+4/0
doporučit
7.6.2017 19:07

T16o54m57á92š 67H29o21r87á69k 8590605616689

Zrovna tohle jsem chtěl od mala dělat, ale ty skokany bych asi psychicky nedal...

+3/0
doporučit
7.6.2017 19:03

K24a57r52e28l 27N31o21v67o96t87n42y 2961985639410

Jen se divim, ze ta si panove nosi vlastni sadu naradi. Cekal bych, ze dukladne vybavena brasna s naradim je v kazde lokomotive.

+3/−1
doporučit
7.6.2017 19:11

M21i45k20u90l71á55š 35L80é84v19y 5162915124851

Jako elektrotechnika mne napadá, že pokud strojvedoucí leze do strojovny tak by měl mít tedy tu vyhl. 50. A to se mi moc nezdá, protože řízení lokomotivy není práce na el. zařízení vn.

Pokud jde o lokomotivu elektrickou, je to jasné, tam by musel mít vyhl. 50 i na vn. Ale pokud vím i ty naftové lokomotivy mají generátor hnaný nafťákem. Tudíž i tam je životu nebezpečné napětí, i když napětí možná nedosahuje hodnot vn.

Zajímá mne názor mašínfírů na tuto otázku.

+2/0
doporučit
9.6.2017 20:06

P86a28v72e63l 57R68e46z28n38i72c18e27k 3725574574392

Moc prijemne cteni o povolani, ktereho si vazim. Tim spise, ze jako maly kluk jsem mel rad modely vlacku a k zeleznici me to vzdy tahlo.

+2/0
doporučit
8.6.2017 8:49

K35v18ě75t76o78s86l15a35v 87V81y15b50í60r25a41l 7433919948424

Nevím jak kde, ale na mašinách byla bedna s nářadím. Také si dovolím podotknout, že ne vždy strojvedoucí pokaženou lokomotivu dokáže opravit. Někdy to není možné a někdy na to prostě tak rychle nepřijde! Chtěl jsem být mašinfírou,ale už se mi to nesplní. Přeji všem strojvůdcům šťastnou cestu plnou hezkých chvil!

+2/0
doporučit
7.6.2017 21:22

D39a72n59i80e34l 67K12r27i46š43k24a 5268987710198

Mam prumyslovku v Decine, obor Trakce v doprave. Nikdy nezapomenu jak jsem musel umet nekolik kompletnich zapojovacich schemat lokomotiv. Nicmene nakonec jsem se pro praci strojvedouciho nerozhodl.

+1/0
doporučit
12.6.2017 9:06

R41a37d14k96o 59K98ř46i67v23á96n53e15k 7840463775740

Doporučuju film Deník strojvůdce. Ještě to v různých artkinech běží. Balkánská černá komedie nemá s českou realitou mnoho společného, přesto nabízí na práci strojvedoucího velmi zajímavé pohledy.

+1/0
doporučit
7.6.2017 22:58

S86t10a96n76i14s66l15a57v 40K45r72e88j36c25a71r 6727226553274

Pěkný rozhovor. A konečně rozhovor i těch z "druhé strany",nejen těch stojících u závor. Osobně jsem z generace, jež zažila ještě populární - Zelená nasedat - to byla jiná generace a jiná doba. Slušnost a ohleduplnost a mnohdy i iq se dnes změnilo.

+1/0
doporučit
7.6.2017 19:19

L80u44b55o37š 29B42ř28e54z94i87n89a 2362403460451

Sa nazdávám, že pán Ľuboš patrí do kategórie " Ľudia Slovenska". ale to jen na okraj. Stát nebyl opět federalizovaný ... a nyní mínusujte, kolik se jen vejde.

+1/−1
doporučit
7.6.2017 18:59

J47o21s41e65f 61H11o91n41e18š 7321822730933

Zaráží mě,že fíra musí jet rychlostí předepsanou i mlze.Co když bude reagovat opožděně na semafor?

0/−1
doporučit
8.6.2017 10:03

J10a50n 36J33e50m90e50l55k53a 1805520

Vidět na 10 metrů, rychlostí nad 120, nemožnost zpomalit na infrastrukutře s přejezdy, kde právo moc neplatí, bez nějaké moderní detekce překážky, nezávidihodné..

0/−1
doporučit
8.6.2017 7:39

B80o25h76u78m26i92l 98P34e76t93r58a20s 1713304241192

Kde ziju, je pro strojvedouciho nejhorsi videt pred sebou na prejezdu skolni autobus, nebo pak cisternove vozidlo s benzinem.

0/−1
doporučit
7.6.2017 19:47

M57i60c80h42a28l 91P91o30h54o96ř49e79l85s64k92ý 1656950645865

čd má v tajnosti mapu přejetých lidí a neexistuje 100 metrů kolejí kde by nenabraly někoho na rozhrnovač , moly by zveřejnit

0/−9
doporučit
7.6.2017 22:58

I44v17e91t16a 40S38o33c63h32o79r35o26v74a 6880194175374

InterPanter rychlý rozjezd , malá výdrž .

0/−7
doporučit
7.6.2017 19:06

P61e87t31r 35N27o36v97o39t37n16ý 9681809390715

Prej někdy stačí lokomotivu jen restartovat... To jsem netušil, že úpadek na železnici tak rychle pokračuje...

0/−19
doporučit
7.6.2017 19:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.