Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

I91v23a28n 80M35a14r11e92k 6834268792

Pro většinu fírů je funkce strojvedoucí víc jak povolání koníček. Vím o čem mluvím ,strávil jsem na lokomotivě víc jak 38 let R^

+40/0
doporučit
7.6.2017 19:15

Z95d27e85n96ě50k 70T85r53u93t72n22o12v26s42k27ý 7673523126880

Děkuji za zajímavý rozhovor.

+31/0
doporučit
7.6.2017 19:46

J25a92n 20O14n58d41ř98e43j 6899288764970

Upřímně lituju strojvůdce které potká to, že jim nějaký blbec skočí pod vlak.Mají to na celý život před očima a ví, že s tím nemohli vůbec nic udělat...To musí být hrozný pocit.

+25/0
doporučit
7.6.2017 19:16

M41a60r42t39i28n 78V16e19s80e53l19ý 1420398337696

Díky za poučný, zajímavý rozhovor. Nemám se železnicí nic společného, přesto povolání fíry si velmi vážím! Když vidím tu odpovědnost a k čemu všemu ho na ČD nutí... například vůbec nechápu, proč třeba zrušili vlakový doprovod na pantografech na městské lince. Nejen z hlediska cestujících, ale i strojvedoucího. Té odpovědnosti a úkolů stále přibývá, a není to dobře!

+17/0
doporučit
7.6.2017 19:41

J25a91r19o20s89l87a34v 83B79e61d36r67n30a 3526391341207

Zrovna procházím kurzem strojvedoucího a řeknu vám - je to mazec.

+15/0
doporučit
7.6.2017 19:54

F63i54l42i94p 17S61m72o58l20a 9727658551767

Tak to mě pán občas vozí, jestli jezdí InterPanterem Brno -> Praha. :-)

Vždycky jsem si přál vidět cestu vlakem z pohledu strojvedoucího.

+7/0
doporučit
7.6.2017 20:01
Foto

J28i94ř48í 51D20v18o15ř47á24k 5705729400898

Je to asi tři roky, kdy jsem potřeboval dostat se do města vzdáleného asi 35. km. S autem trochu problém, rozhodl jsem se pro vlak.

Tu stejnou trasu jsem jezdil před lety na průmku.

A co mě hodně překvapilo:

U nás, kde se chodilo na nástupiště podchodem, se nyní chodí kolejištěm.

V přestupní stanici ( Křižanov ) jsem byl jediný, který šel podchodem.

" Pár "rychlíků tudy projíždí.

Za komančů, pokud šel někdo přes koleje, okamžitě se ozval nádražní rozhlas, a přiběhl někdo s ČSD a vyhrožoval pokutou.

Lidé jsou prostě " nesmrtelní ".

Asi máš svou práci rád, ale já ti ji nezávidím, nechtěl bych ji dělat.

Málo placená velká zodpovědnost.

+7/0
doporučit
7.6.2017 19:23

J10o92s67e52f 63C47h58o12d79o65u74n59s52k36ý 4631436709920

Zdravím kolegu na velkou železnici. o/ R^

+4/0
doporučit
7.6.2017 19:07

T85o42m69á53š 31H30o15r81á66k 8930305636609

Zrovna tohle jsem chtěl od mala dělat, ale ty skokany bych asi psychicky nedal...

+3/0
doporučit
7.6.2017 19:03

K73a52r52e24l 24N56o39v17o89t94n34y 2911405149800

Jen se divim, ze ta si panove nosi vlastni sadu naradi. Cekal bych, ze dukladne vybavena brasna s naradim je v kazde lokomotive.

+3/−1
doporučit
7.6.2017 19:11

M26i31k72u76l70á49š 52L34é18v42y 5972475874131

Jako elektrotechnika mne napadá, že pokud strojvedoucí leze do strojovny tak by měl mít tedy tu vyhl. 50. A to se mi moc nezdá, protože řízení lokomotivy není práce na el. zařízení vn.

Pokud jde o lokomotivu elektrickou, je to jasné, tam by musel mít vyhl. 50 i na vn. Ale pokud vím i ty naftové lokomotivy mají generátor hnaný nafťákem. Tudíž i tam je životu nebezpečné napětí, i když napětí možná nedosahuje hodnot vn.

Zajímá mne názor mašínfírů na tuto otázku.

+2/0
doporučit
9.6.2017 20:06

P72a15v58e65l 50R28e29z45n45i67c19e78k 3615804614522

Moc prijemne cteni o povolani, ktereho si vazim. Tim spise, ze jako maly kluk jsem mel rad modely vlacku a k zeleznici me to vzdy tahlo.

+2/0
doporučit
8.6.2017 8:49

K31v57ě52t44o41s24l69a22v 31V62y36b64í49r51a18l 7963739658714

Nevím jak kde, ale na mašinách byla bedna s nářadím. Také si dovolím podotknout, že ne vždy strojvedoucí pokaženou lokomotivu dokáže opravit. Někdy to není možné a někdy na to prostě tak rychle nepřijde! Chtěl jsem být mašinfírou,ale už se mi to nesplní. Přeji všem strojvůdcům šťastnou cestu plnou hezkých chvil!

+2/0
doporučit
7.6.2017 21:22

D74a87n55i71e94l 11K63r49i21š33k49a 5908987890758

Mam prumyslovku v Decine, obor Trakce v doprave. Nikdy nezapomenu jak jsem musel umet nekolik kompletnich zapojovacich schemat lokomotiv. Nicmene nakonec jsem se pro praci strojvedouciho nerozhodl.

+1/0
doporučit
12.6.2017 9:06

R28a38d34k66o 49K45ř50i19v24á41n30e55k 7780723925300

Doporučuju film Deník strojvůdce. Ještě to v různých artkinech běží. Balkánská černá komedie nemá s českou realitou mnoho společného, přesto nabízí na práci strojvedoucího velmi zajímavé pohledy.

+1/0
doporučit
7.6.2017 22:58

S32t89a84n59i87s80l46a29v 93K50r25e78j45c12a33r 6127966983154

Pěkný rozhovor. A konečně rozhovor i těch z "druhé strany",nejen těch stojících u závor. Osobně jsem z generace, jež zažila ještě populární - Zelená nasedat - to byla jiná generace a jiná doba. Slušnost a ohleduplnost a mnohdy i iq se dnes změnilo.

+1/0
doporučit
7.6.2017 19:19

L66u86b59o33š 51B29ř18e82z78i74n78a 2732633610441

Sa nazdávám, že pán Ľuboš patrí do kategórie " Ľudia Slovenska". ale to jen na okraj. Stát nebyl opět federalizovaný ... a nyní mínusujte, kolik se jen vejde.

+1/−1
doporučit
7.6.2017 18:59

J68o54s78e94f 34H13o58n87e63š 7251432530193

Zaráží mě,že fíra musí jet rychlostí předepsanou i mlze.Co když bude reagovat opožděně na semafor?

0/−1
doporučit
8.6.2017 10:03

J18a74n 42J95e55m31e72l21k48a 1205200

Vidět na 10 metrů, rychlostí nad 120, nemožnost zpomalit na infrastrukutře s přejezdy, kde právo moc neplatí, bez nějaké moderní detekce překážky, nezávidihodné..

0/−1
doporučit
8.6.2017 7:39

B79o24h26u84m83i35l 95P45e83t21r97a74s 1233434821712

Kde ziju, je pro strojvedouciho nejhorsi videt pred sebou na prejezdu skolni autobus, nebo pak cisternove vozidlo s benzinem.

0/−1
doporučit
7.6.2017 19:47

M23i77c50h58a18l 33P62o60h16o63ř39e63l53s80k30ý 1516690945685

čd má v tajnosti mapu přejetých lidí a neexistuje 100 metrů kolejí kde by nenabraly někoho na rozhrnovač , moly by zveřejnit

0/−9
doporučit
7.6.2017 22:58

I38v67e74t76a 65S50o29c19h35o46r60o64v54a 6950234495584

InterPanter rychlý rozjezd , malá výdrž .

0/−7
doporučit
7.6.2017 19:06

P87e14t56r 50N60o71v13o62t82n35ý 9491249810405

Prej někdy stačí lokomotivu jen restartovat... To jsem netušil, že úpadek na železnici tak rychle pokračuje...

0/−20
doporučit
7.6.2017 19:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.