Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

K radikálnímu islámu se nehlásil, uvedl otec útočníka z Manchesteru

Salman Abedi, který je považován za pachatele teroristického útoku v Manchesteru, se nehlásil k radikálnímu výkladu islámu a ani k radikálnímu hnutí Islámský stát. Podle agentury Reuters to prohlásil Salmanův otec Ramadan, kterého policie zadržela v Libyi. Podle amerického kongresmana Mika McCaula nebyl Abedi „vlk samotář“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R40o43m97a31n56a 83K24o74n67e45c49n77a 6854215293761

Jasne ze se nehlasil k radikalnimu islamu. On se hlasil proste k islamu...

+1/0
26.5.2017 13:18

M33i20l73a32n 42R33a95d57e77k 3317736191581

jo, a otec a dalsi syn byli zatceni v Libyi, jsou napojeni na teroristicke bunky

+1/0
25.5.2017 18:01
Foto

D59a62n 88Š29í17d98a 8165939552377

Tak to je naprostý blábol, co píšete. Myslíte si, že ti muslimové, co v Manchesteru vyjádřili solidaritu s oběťmi teroristického útoku, ho ve skutečnosti schvalují?

0/0
25.5.2017 15:35

P98e51t40r 48N41o94w11a89k 2297872600425

K radikálnímu islámu se nehlásil - to je jistě skvělá zpráva pro všechny, v jejichž okolí "obyčejní" vyznavači islámu bydlí, nebo se jen pohybují...

+5/0
25.5.2017 13:54

M48i97l46a39n 96R19a12d72e78k 3627496651191

jo, radikalove se hlasili k nemu a jeho otci

0/0
25.5.2017 18:01

V85á86c87l66a13v 30P70o39l64á46š32e90k 9926560261817

Proč píšete takové hlouposti? Každý soudný člověk samozřejmě ví, že jeho otec lže, aby nebyl souzen a potrestán. Jen pitomec mu může věřit a případně z těch jeho lží vyvozovat cokoliv o "obyčejných" muslimech. Jeho slova neobsahují naprosto žádnou informaci, kterou by bylo možno jakkoliv dále použít.

+1/0
25.5.2017 18:04

J29i83t88k69a 97D29u50f31k69o68v18á 2833539634297

Bohužel jsem hlavně včera viděla v televizi, jak jeho otec prohlásil, že je "pouze" sympatizantem členů islámského státu v Libyi. Ale jinak je rodinka úplně v poho Rv

+1/0
25.5.2017 20:48
Foto

P87e90t82r 32T18u23r12e62č83e40k 8712192427105

Včera jsem četl že na radikalizaci toho útočníka již dříve úřady upozorňovala přímo jeho rodina, která prý je umírněná. A dnes je to zase jinak? A ta jeho sestra, která říká jaký to byl hodný člověk a pak hned začne jeho čin omlouvat tím že USA prý shazují bomby na muslimské děti? To jako někoho opravňuje na oplátku vraždit děti v Anglii? Pěkně děkuji za takovou umírněnou muslimskou rodinku.

+6/0
25.5.2017 13:47

K16a16m26i54l 56N95o43v64o75t48n87ý 9671475459438

Myslím, že bychom měli islámu poděkovat za jedno přídavné jméno, které jsme doposud prakticky neznali a nepoužívali - UMÍRNĚNÝ. Používáte někdo to slovo i v jiné souvislosti než s islámem?

+2/0
25.5.2017 13:43

O60t61a54k21a82r 12Š12p11a73č93e73k 5151812362849

Zajímavý postřeh. Opravdu jsem ještě nikdy nezaznamenal, že by kdokoliv v mediích použil výrazy jako například "umírněný nacismus", "umírněný fašismus", "umírněný nacionalismus", dokonce ani "umírněný antikomunismus". Čím to asi je ???

0/0
25.5.2017 15:10

J67a56n 40Z87e69m61a12n 6676977161331

Jo ještě se to používá ve spojení s teroristy v Sýrii, kteří na objednávku Obamovy administrativy měli svrhnout Assada po vzoru Kaddáfího (-to byl ten, který z Lybie vyhnal otce onoho manchesterského teroristy, zřejmě protože proti Kaddáfímu připravoval s islamisty LIFG ozbrojený převrat), těm se tu už leta říká umírnění rebelové.

0/0
25.5.2017 15:16

R54o35b16e82r30t 55M64á26s50l78o 1201641307277

"K radikálnímu islámu se nehlásil..."

Takže tohle byl ten umírněný? No to se máme na co těšit až teprve zaútočí Ti radikální...

A nebo je možnost, že celé to rozdělování Islámu na umírněný a radikální je nesmysl. Dneska už by nikoho nenapadlo rozdělovat třeba nacisty na ty umírněné z SA a na ty radikální z SS. Přitom mezi nimi byly obrovské rozdíly, SA byla fakt o dost umírněnější než SS a dokonce se navzájem vraždili. A to že se někdo hlásí "jen k SA" by určitě třeba u soudu s extremisty nebylo omluvou.

Fakt mi není jasné proč zrovna u Islámu se politici snaží namluvit, že takovéto rozdělení má smysl a že pokud se někdo hlásí "jen k umírněnému" islámu tak je to v pořádku.

+6/−1
25.5.2017 12:27

V13á13c25l80a62v 32P37o82l49á63š29e20k 9166560721977

A nenapadla Vás třeba možnost, že jeho otec lže a že jak jeho syn, tak i on sám patří mezi radikální islamisty? Pak by byl ovšem nesmysl celý Váš příspěvek ...

0/0
25.5.2017 18:08

J58a86r23o75s78l57a75v 66V20e53r59n27e19r 8441871465752

Takový hodný a tichý chlapec, z toho je vidět zě je jedno zda je to radikál nebo ne

+4/0
25.5.2017 11:18

J66a52n 58J98e51n26i53c 1104274527664

Hodnoty islámu nejsou s našimi slučitelné. Tohle je záměr neomarxistických pomatenců z vedení EU...

+8/0
25.5.2017 11:22

D29a10n44i57e69l 77T79s60c77h17e51r34n54a49y 2245512779772

Sobotka, Dientsbier, Pelikan a spol. by vam bysvetlil ze se mylite, ze vsechny tyto kultory jsou kompatibilni, coz koneckoncu ukazuji v Iraku, Libyi, Syrii, Afghanistanu i jinde

+2/−1
25.5.2017 11:59

J65a39n 28J40e73n40i88c 1304494597444

Ještě by to měli vysvětlit těm rodičům v Manchesteru, co se nedočkali svých dětí...

+2/0
25.5.2017 13:11

V95á31c77l40a32v 98P90o52l24á68š49e65k 9186850961597

Nevím, jak Dienstbier a Pelikán, ale pan Chovanec nedávno prohlásil (nepochybně s vědomím a souhlasem Sobotky), že ČR už žádné migranty přijímat nebude, to že raději zaplatíme pokutu, kterou nám Brusel napaří.

0/0
25.5.2017 18:12

R11a33d53e12k 12N12e32u49m85a37n10n 5692702278795

Tak hlásil se k islámu

ten je radikální sám o sobě dost

+6/−1
25.5.2017 11:17

J57a40n 10J43e21n29i55c 1244264247594

Pořád si tu čtu o umírněných a radikálních vyznávačích islámu. Rád bych upozornil zastánce umírněných islámistů, že je jedno, o jaký islám se jedná. Jde o to, že islám není s křesťanstvím a evropkými hodnotami slučitelný. Takže pokud někdo v Evropě vyznává islám, tak bude on nebo jeho potomci dříve či později velmi frustrovaný a bude hledat východisko.

Příklad Manchster. Umírnění musliové utíkají před Kadafím do Evropy. Zde praktikují islám. Tedy umírněný. Svoje děti učí od kolébky hodnotám islámu (mj. žena musí být podřízena muži, sex s nezletilou dívkou je normální, bezvěrci a křesťané jsou podřadná rasa). No a mladý člověk žijící v Evropě hledá vychodisko. Cestuje a mj. navštíví Libyi a Sýrii a evidentně východisko nachází... Jenže my evropané jsme z toho zděšení. Nejsme zvyklí, aby nám někdo vraždil děti... Co s tím? Osobně si na to zvykat nechci a zcela zásadně mi to vadí.

Evropské elity nám lžou. Na jednu stranu uznávají, že 60-70% Turků se v Německu nikdy neaklimatizovalo, ale na druho stranu nám tvrdí, že se vlastně o nic nejedná, že jen pár pomatenců tohle dělá... Jistě pár pomatenců sestrojí docela sofistikvanou bombu, pečlivě naplánují útok a pak ho provedou. Prostě stačí říct jsou to pomatenci a stádo pokývá hlavami, poděkuje vrchnosti a kráčí dál dle pokynů... Jak se Vám to líbí? Pro mne jsou všichni politici jakkoliv sympatizující s ilegály nepřijatelní a nebudu je volit. Dokud nenastavíme tvrdá a důsledně vymahatelná pravidla, kterým se lidé žádající o pomoc bez výjimky podvolí, pak bude jen hůř a hůře... Buď jde někomu o život a pokud se chce zachránit, bude ctít vůli hostitele nebo sem nemusí lézt.

+9/0
25.5.2017 11:16

D35a62n95i88e62l 32T86s42c39h28e25r16n41a92y 2295552909462

Ale Evropane nejsou zdeseni, jelikoz to neni poprve, poprve mohli byt zdeseni. Nyni jiz vedi, ze je to politicka vule jimi volenych politiku. Problemy se maji resit tam kde vznikly, ale vlastni obyvatelstvo nenavidici politici radeji importuji nepratelskou ideologii primo mezi evropany, doufajice, ze jim za to budou jejich koryta zajistena dozivozne.

+4/0
25.5.2017 11:44

J71a90n 82J53e51n69i18c 1764854637484

Osobně zděšený jsem, protože ještě nikdo předtím nezabíjel cíleně děti. Teď ano. Vzít lidem děti je jako vzít jim budoucnost. Tomu bychom se měli účinně bránit a ne jen talchat ohrané nesmysly jako vrcholní činitelé EU. Zde je vidět jejich absolutní bezradnost. Za chvíle nám zvednou daně, abychom mohli hlídat každého radikála... A až se budeme chtít těm zmetkům bránit, tak půjdou proti nám ve jménu demokracie a rovných práv...

+1/0
25.5.2017 13:14
Foto

P80e77t38r 85T87u51r95e85č89e47k 8472462827835

Činitelé EU nejsou bezradní. Vždyť přece vyjádřili své rozhořčení a podepsali kondolenční knihy. Z toho jsou islamisté teď úplně bezradní, protože zjistili že další teroristické útoky nemají smysl.

0/0
25.5.2017 14:35

D50a38n24i92e11l 27T10s10c33h79e51r68n52a18y 2535292539542

Zo ze vam to ta zasadne vadi chapu, ze si na to zvykat nechcete take, dokonce si myslim to same. Bohuzel si ale uvedomte, ze jsme v udajne demokraticke spolecnosti, tudiz nas silne mensinovy nazor nikoho nezajima, protoze politici samozrejme plni prani a mandat svych volicu, ktery je evidentne opacny, takze si zvykat budeme muset. Sice by tu byla jeste jedna moznost, a to ze nezijeme v demokraticke a svobodne spolecnosti ale v nejake dalsi totalitni diktature. V televizi ale rikali, ze CR je svobodna a demokraticka zeme, taktez vsechny evropske zeme. To ze Svedsko treba v klicovem okamziku zrusilo volby bylo asi se souhlasem vsech svdskych obcanu, atd atd atd

+1/0
25.5.2017 12:05

J11a77n 90J47e47n76i54c 1154764597144

No jsou tu ještě věci systémové. Když se totiž nějakým způsobem vychýlí rovnováha systému na jednu stranu, tak přirozeným jevem je, že se snaží dostat do rovnováhy. Při té příležitosti překmitne a stranu opačnou. Dějiny jsou toho plné a příroda to tak činí taky docela pravidelně. Vzhledem k tomu, že z pohledu dějin může být 50 nebo 100 let jen epizodou, tak se nemusíme dočkat nápravy. A ani nevím jestli je to dobře nebo špatně, protože věci, které mne při té příležitosti napadají moc růžové nejsou... Možná jsme jako evropani odsouzeni k zániku a jen to ještě nevíme. Jen pak nechápu, proč s takovou radosti tomu jdeme vstříc!

+2/0
25.5.2017 13:09

A55n34t53o45n69í67n 29P79e62t91r62k30o80v76s15k16ý 8459820530765

R^R^R^R^

0/0
25.5.2017 14:10

V46á28c93l90a81v 15P58o90l75á26š55e22k 9326500281337

Pokud nebudeme rozlišovat mezi umírněnými a radikálními vyznávači islámu, tak ty umírněné (kterých je 99%) naženeme do náruče těch radikálních, což by pro nás byla katastrofa. Právě proto se agenti radikálního islamismu ze všech sil snaží prosadit názor, že žádní umírnění muslimové neexistují, právě proto provádějí ty své teroristické akce a právě proto si platí diskutéry v internetových diskusích, aby tento názor hlásali a prosazovali.

Zda je islám slučitelný s křesťanstvím, by byl zajímavý problém, pokud by v Evropě ještě křesťanství převládalo. Ale protože zde už dávno převládá ateismus, tak je třeba zkoumat, zda je islám slučitelný s ateismem. Myslím, že vcelku ano. Ta frustrace nepochází z neslučitelnosti islámu s křesťanstvím nebo s ateismem, ale z toho, že v západních zemích mnoho muslimů žije v uzavřených komunitách a nemá práci. V ČR je muslimů asi 22 tisíc, žijí rozptýleně, netvoří uzavřené komunity, v drtivé většině mají práci a žádné problémy s nimi nejsou.

V ČR můžete volit kteroukoliv stranu,neboť proti přijímání muslimských migrantů jsou naprosto všechny (snad kromě pana Schwarzenberga).

S Vaším názorem, že je třeba nastavit "tvrdá a důsledně vymahatelná pravidla, kterým se lidé žádající o pomoc bez výjimky podvolí" naprosto souhlasím.

0/0
25.5.2017 18:35

J27a25n 16Z48e84m10a72n 6916197251691

Nějak nám tu iDnes pozapomněla, že ten fotřík byl radikální islamista.

+6/0
25.5.2017 11:11

J66a69n 70J48e68n93i15c 1364184167584

Opravdu? Zatím jsem to nikde nečetl. No pokud ano, tak měla být celá rodina pod drobnohledem.

+2/0
25.5.2017 11:17

D54a87n61i69e88l 85T74s16c18h57e36r86n81a28y 2665472389602

Myslite? Proc by mel byt clovek pracujici pro Al-Kaidu byt sledovan? Kdyz primy clen Al-Nusra dostane dokonce prestizni zamestnani. Proste takovymto je davana v Evrope zelena, takze dusledky jdou na ucet predevsim tem, kteri meli konat a nekonali. Je celkem jedno jestli v ramci politicke korektnosti ci sve lenosti nechaji povrazdit nevinne lidi a to i deti. Pres 20 let lide pred timto varujio, v poslednich 5ti letech daleko durazneji, misto aby nekdo reagoval jsou dotycni kriminalizovani a rizikova skupina se rozsiruje jak vlastnim rozrustanim svych potomku v Evrope, tak politiky rizenym importem. Vzhledem k tomu, ze dusledek je do budoucnosti zrejmy, je i vysvetlitelna cinnost soucasnych politiku. Chapu je, jelikoz mame demokracii a oni vykonavaji pouze to, co po nich chteji jejich volici. Nechapu ty volice, ze chteji vlastni zkazu sve civilizace. Ale ve finale budou alespon zdravejsi a fyzicky zdatnejsi a v podstate skromejsi

+1/0
25.5.2017 11:58

J27a30n 98Z71e89m87a34n 6156547171531

viz. např. zde: http://www.telegraph.co.uk/news/2017/05/24/renegade-libyan-faction-accuses-britain-nurturing-manchester/

Na iDnes se nedočtete vícero klíčových detailů jako že onen terorista měl na baráku už delší dobu vyvěšenou vlajku IS a po ulicích vykřikoval nějaké arabské výplody.

0/0
25.5.2017 14:59

R38a44d90o24m21í65r 61J60a32h40n 6830164430182

"Rodina nevěděla, že něco podobného chystá"....

Jen nejmladší syn podrobně věděl plán útoku, prostřední sestrojil bombu a nejstarší celý útok vymyslel. Teď zadrželi už i papínka......

+6/0
25.5.2017 10:53

E61v18a 42Z83a65v49a37c67k97a 6579870385559

Prosím přestaňte urážet oponenty. Proto, že je zde většina těch, co hledají populistická řešení a nezajímá je podstata, ještě neznamená, že mají pravdu. Nemusíte s názorem souhlasit ale argumentovat urážkami a snižováním inteligence člověka s odlišným pohledem na problém, je nedůstojné.. Ne všechna nenávistná, komplexní a populistická řešení jsou ta smysluplná.. A nehledat a přehlížet podstatu problému a míru podílu viny na něm. je jednoduché.. A plynout s proudem také.. Otázkou je, zdali je to smysluplné a efektivní a nebo jen líbivé a jednoduché.

+1/−5
25.5.2017 10:38

E25v71a 80Z64a79v30a98c64k29a 6919940675179

Paní Toufarová a pan Rataj nesouhlasí s inteligentní diskuzí.. Nic jiného se od nich čekat nedá.. Kdo se ještě přidá?

0/−2
25.5.2017 10:45

J11i85t77k37a 86P45ř91i38k80r35y25l72o69v50á 9139116760

... Nic jiného se od nich čekat nedá...

Vy je znáte? Nesnažíte se je trochu, trošičku urazit?;-)

Moje zkušenost: nenávistné nebo urážlivé komentáře si neberu osobně, nereaguju na ně.

0/−1
25.5.2017 10:49
Foto

H91a66n32k36a 16T44o59u58f29a35r22o19v96á 6887509877973

Paní Přikrylová, vy považujete mínus za urážlivý a nenávistný komentář? ;-D

+2/0
25.5.2017 12:41

M42a35r80k30é29t10a 91N62o86v90á54k48o17v60á 4573607278248

Nezlobte se ... ale v prvním příspěvku se pasujete na inteligentní ženu..

Tímto příspěvkem jste se shodila ... urážíte a snažíte se ponížit oponenty .. nevidím rozdíl ... Někdy mlčeti zlato ;-)

+4/0
25.5.2017 10:51

T12o10m83á73š 79J42e76d37l26i66č25k70a 7388352316805

Spolkový ministr financí Wolfgang Schäuble (CDU) vidí příležitost v rostoucím počtu muslimů v Německu. Jak ministr ve středu večer v německém rozhlase , křesťané se všemi ostatními lidmi Spolkové republiky se mohou od islámu učit. Islám uvedl v život mnoho lidských hodnot, jako je pohostinství a tolerance.

Bundesfinanzminister Wolfgang Schäuble (CDU) sieht in der steigenden Zahl der Muslime in Deutschland eine Chance. Der Minister sagte am Mittwochabend im Deutschlandfunk, Christen und auch alle anderen Menschen in der Bundesrepublik könnten von ihnen lernen. Im Islam würden viele menschliche Werte wie Gastfreundschaft und Toleranz sehr stark verwirklicht. (Die Welt, 24.5.5017)

+9/0
25.5.2017 10:34

M52a69r74k94é71t46a 31N44o53v57á68k14o79v28á 4613617468708

Může to být ještě horší?? Je mi zle ...

+8/0
25.5.2017 10:35

E35v84a 96H57a61s11n86í51k72o75v94á 1704291266234

A stejně budou lidi zase volit vítače...

+4/0
25.5.2017 10:38

M84a78r14c89e52l 29V40l62n61a 2398363833186

Co sa mu cudujete... Nechali si krajinu zaplavit muslimami, ktorych nevedia zvladnut. Takze jedina moznost je neprovokovat. Pan minister si mysli, ze ked sa im bude pchat do pozadia lzami, tak nechaju Nemcov na pokoji a budu im brat len peniaze. To samozrejme budu a navyse maju Schaubleho za zbabelca, rovnako ako Nemci.

+3/0
25.5.2017 10:39

M33a45r48c63e19l 91V63l95n95a 2548213233926

Je fakt, ze islamska tolerancia je vo svete pojem. Kazdy by chcel byt tak tolerantny ako spravny muslim. Nechce sa mi verit, ze pan minister neironizoval.

+4/0
25.5.2017 10:43

J83a94n 58J67e57n86i48c 1874664427824

A co na to ženy z kolínského nádraží? Asi jsou hodně hloupé, když nepochopily, že se jednalo o bezplatnou gynekologickou prohlídku, že pane ministře...

+2/0
25.5.2017 11:20

D56a55v28i15d 54C43e95c31h 6743137430494

Ako nadherny priklad tolerancie mohol Wolfi uviest cca 1500 rocnu toleranciu medzi sunitskou a siitskou vetvou islamu.

+5/0
25.5.2017 11:32

M39i56r17o20s34l58a88v 81D59v77o39ř35á55k 9675120707775

Mne islám obohatil o vědomost jak správně bít ženu. Nejsem však velbloudářský dobytek a tak tuto znalost nevyužiji. Zde je odkaz :

https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/403465-saudsky-terapeut-radi-jak-spravne-bit-zeny.html

0/0
25.5.2017 15:08

M96a68r44k78é16t79a 62N45o45v89á50k21o25v90á 4283807608198

Tak teď je zadržen otec útočníka který má být napojen na IS .... prostě muslimům nevěřit ani pozdrav ;-)

+8/0
25.5.2017 10:18

R38a11d78o38m63í18r 52J10a96h76n 6870794970752

Právě skončený hodinový rozhovor na Radiožurnálu. Nezlobte se na mě, ale 2/3 názorů, které tam říkali by zde bylo nemilosrdně smazáno.

> Všichni bezpečnostní experti, kteří se seriozně zabývají touto problematikou, jsou velmi skeptičtí a říkají, že současný stav s teroristickým podhoubím již nelze konvenčně řešit.

>Pouze v Německu je minimálně 10.000 salafistických radikáků, spíše o dost více.

>Není v silách rozvědky takovou masu lidí sledovat.

>Centry radikalizace jsou jednoznačně mešity.

atd, atd. Doporučuji si rozhovor poslechnout. Radiožurnál a Lucie Výborná snad nemohou být označeni za xenofoby.

+17/0
25.5.2017 10:17

J92a59r95o15s73l14a59v50a 36K56o87l22i98h41o47v62á 6479177747173

inu, budeme se muset více semknout...

+4/0
25.5.2017 10:19

R92a41d76o28m40í80r 70J62a79h65n 6680574200512

A přestat sledovat média, která šíří propagandu. I iRozhlas je velmi dobrý. Skvělé články a stará dobrá novinařina. Ale jestli jste zástánci diskusí, tak ty tam nejsou.

+2/−1
25.5.2017 10:20

P45a31v40e31l 75Ř86a15p78e60k 7522806749945

"K radikálnímu islámu se nehlásil"

Byl to tedy tzv. umírněný muslim. To jen dokladuje, že každý muslim představuje problém.

+8/−1
25.5.2017 10:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.