Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

R30o33b11e10r61t 81M81á98s22l36o 1171921167257

S nastupující inkluzí bude naopak víceletých gymnázií ještě masivně přibývat. Protože zájem o ně začne být enormní. Naopak by bylo možné dobré zavést i víceleté průmyslovky. Ona se díky inkluzi totiž zřejmě i posune definice co to je "mimořádně nadané dítě".

Proč, snad nemusím vysvětlovat.

+41/−2
doporučit
27.5.2017 22:29

S94i58l34v51a 44N24o23v35á53k67o24v34á 8345474849

Jsem středoškolská kantorka.

Add maturita z matematiky. V současné době povinná není, studenti na střední školy přicházejí s tím, že z ní maturovat nebudou a nechtějí, od toho se odvíjí jejich snaha v hodinách matematiky. A bohužel, stejná situace je na základních školách - ve výuce matematiky na ZŠ převažuje forma nad obsahem, reálné matematické schopnosti absolventů ZŠ jsou čím dál nižší. I takový výpočet 1 - 3/5 je skoro neřešitelný problém.

Add nižší gymnázia - ano, je jich mnoho. Ano, je o ně enormní zájem. Ano, odvádějí nadané děti ze základních škol. Ano, jako středoškolská kantorka z nich nejsem ani trochu nadšená. Ale ano, moje děti na nižší gymnázium chodí. Inkluzi navzdory. Tam se totiž ještě díkybohu učí normálně.

Na elitním gymnáziu bohužel nevidí obecnou realitu.

+28/−1
doporučit
27.5.2017 22:34

J69o52s25e50f 30P26o66n65e66r29t 9668800182938

Ten rozdíl osmiletá gymnázia a zakladní škola je obrovský

+22/0
doporučit
27.5.2017 22:33

L80i49b87o60r 66H27l21u88b79u44č50e17k 4960560427477

... možná jsou víceletá gymnázia "tuctová", ale pořád zajistí pro dítě lepší výuku, než "inkludované" základní školy...sorry - ale pokud se ve třídě objeví několik dětí z jisté menšiny, jejíž jméno se nesmí vyslovit, tak jde kvalita vzdělávání rapidně dolů a pokud nemám na dobrou soukromou školu, tak je víceleté gymnázium nejlepším možným řešením pro moje dítě... a že to tak dělá stále více rodičů je jenom dobře...!!

+26/−1
doporučit
27.5.2017 23:22

M56a56r61i36e 16N47a50v90r73á73t41i66l85o77v94á 6563547441730

Nerozumím. Na osmiletých gymnáziích je stále poměrně malé procento populace. Daleko míň, než je podle statistik v populaci nadaných dětí. V čem se tedy osmiletá gymnázia utrhla ze řetězu? Zas tolik jich není, převisy při přijímačkách jsou veliké, hlavně v Praze a dalších velkých městech.

+21/0
doporučit
27.5.2017 22:18

R42o84s46t86i28s11l57a62v 45C15a79h19a 8695181330802

Na viceleta gymnazia se dostane 8000 deti, to je cca 8% rocniku, nevidel bych to tak tragicky.

+19/0
doporučit
27.5.2017 22:29

T20o33m56á66š 73L11u46d69v91í53k 5780318923666

Moji dceru pani ucitelka poslala do Pedagogicko-psychologicke poradny jiz ve treti tride. Pry ma pomale tempo prace. Zkoumala ji specialni pedagozka, potom psycholozka a vysledek byl: doporucujeme ji co nejdrive dostat na gymnazium, protoze na ZS je tempo vyuky prilis pomale a vase dite se tam jiz nic noveho nenauci.

Takze jsme poslechli. Pral bych si, aby mely i dalsi deti se stejnym "problemem" tuto moznost.

+11/0
doporučit
28.5.2017 7:09

R54a59d52e21k 68T14r70n 1206738188140

Při střelbě v Chomutově zemřel muž, Romové se na sídlišti sešli k pietě

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/strelba-chomutov-smrt-muze-dfo-/krimi.aspx?c=A170527_094458_krimi_eb

........

Proč je zablokovaná diskuze??? To se jako o romech nesmí vůbec diskutovat???

+15/−2
doporučit
27.5.2017 23:22

A88n86t54o67n92í32n 96S77v54o24b45o30d86a 3164673829982

Přechod studentů gymnázií na odborné VŠ probíhá často tragicky. Třeba z gymnázia na stavárnu, chemickou, elektro, strojárnu atd, absolventi odborných kvalitních SŠ je válcují, takže by měli rodiče zvážit, jestli je gymnázium vhodné pro jejich dítě, pokud je již od mládí někam jasně zaměřené

+15/−2
doporučit
27.5.2017 22:34
Foto

P26a35v57e78l 41B51ř48e35z58i27n95a 3649758481233

"Ale to, že z ní člověk musí povinně maturovat, podle mě správné není."

Tohle vlastně platí o všech předmětech. Chudáci studenti jsou pak stresovaní. Myslím, že by nepovinná měla být celá maturita. Nahradila by se přátelským rozhovorem třeba na téma "Jak se těšíte na prázdniny." A ti nejstresovanější by měli své asistenty, kteří by to odvyprávěli za ně.

+19/−4
doporučit
27.5.2017 22:18
Foto

Š81t58ě68p22á59n 24B33i60n55k34o 3256224403246

Líbat ruce za víceletá gymnázia. Nacházejí na nich útočiště učitelé a děti, kteří se díky přijímacím zkouškám vyhnou inkluzi nebo partě "sociálně vyloučených". Jinak je to lepší ZŠ, nic víc. Bohužel klasická "základka" je často dost peklo.......

+26/−9
doporučit
27.5.2017 22:34
Foto

J31a33n 61D45o87č21e56k81a56l 1194556131295

Matematika je základ logického myšlení. S tím např. souvisí i tzv, výroková logika. Pokud toto člověk neovládá, tak nechápu, jak může vykonávat celou řadu profesí (typicky např soudce). S mistrovskými zkouškami naprostý souhlas. Btw., "Růžo", pud sebezáchovy nemám dodnes. (Jako mladý kantor na mě řval, že jsem ztratil pud sebezáchovy při přemetu) :-)

+11/−2
doporučit
28.5.2017 0:13

M67i73c79h80a88l 47D95i17v14i56š 3981708493121

No, stejny problém co uvádí pan ucitel cestiny u povinne maturity z matiky, jsem mel ja z cestiny. Proc je vlastne povinna maturita z cestiny? Uplne zbytecne, nekomu proste nejde a ani ho nezajima detailni rozdil mezi fejetonem a reportazi a ma radeji matiku. Ale tak na druhou stranu v tom musi byt nejaky rad a maturita jako takova by asi mela v zakladu garantovat nejake povedomi studenta o necem.

+7/0
doporučit
28.5.2017 9:21

P11e96t33r 16Š36i36m94e43k 2949727126408

Z rozložení populace, které se asi v čase příliš nemění, celkem vychází, že maturitu by mohlo mít max. 30% ročníku, na gymnázia by mělo odcházet 5% žáků ( bylo to tak v roce 93). Profesní maturita ( Ekonomika, průmyslovky, zemědělka, zdravka) by měla zpět něco znamenat a stačí. Jinak, jestli dobře počítám, pan ředitel by měl být už 4 roky v důchodu.

+6/0
doporučit
28.5.2017 7:27

J60a12n 35Š75i22n12d13e20l14á91ř 6810531449320

Jsem učitel (češtinář) a mám dojem, že pan ředitel Růžicka vybudoval kvalitní gymnázium, což mu ale trochu rozostřilo smysl pro celorepublikovou realitu. V jeho pozici pražského ředitele je asi snadné pronášet, že by se měly rušit školy s dlouhodobým nedostatkem uchazečů. Pro přesnost podotýkám, že ústní zkouška z ČJL se koná z 20 knih, ne 25. Navíc mě vždycky fascinovalo, jak Kepler bere jednu třídu na osmileté studium (tzn. třicet až nelidsky výkonných páťáků, šance tak jedna k deseti) a potom tři třídy na čtyřleté studium, aby se naplnil barák.

+6/0
doporučit
27.5.2017 23:29

P91a27v24l28a 15K46v27a70p54i79l58o85v48á 7769928714397

Divný je, že jsou školy tlačeny do jednotných přijímaček a jednotné maturity a přitom nejsou jednotné osnovy. Tohle teda bylo dřív logičtější. Mít jednotné osnovy a volnost u přijímaček a maturit. Navíc největší zlo jednotných přijímaček od CERMATu je to, že ještě v dané situaci posílili procento bodů za známky. Je to už skoro třetina. To je naprosto úchylný a znevýhodňuje to děti z těch bohužel už mála ZŠ, které si zuby nehty drží aspoň nějakou úroveň.

+7/−1
doporučit
27.5.2017 22:55

M84i18l86o17š 45H15o78t80o85v67ý 1457905965143

Pamtuji dobu, kdy na učební obor elektromechanik pro rozvodná zařízení, měl žák minimálně dvě až tři trojky na vysvědčená v 9. třídě ZŠ, Dnes stačí tyto známky i na 8-leté gymnázium. Úroveň klesá.

+9/−3
doporučit
28.5.2017 6:17

P50e62t90r 13A12s26c79h53e96n92b43r40e79n94n62e25r 6645433212291

Proč pan ředitel neuvedl porovnání kvality studentů osmi a čtyřletého gymnázia? Má přece informace z první ruky.

+5/0
doporučit
28.5.2017 10:09

S51t68a36n44d84a 80C19h49v33o60s58t 1342628

Maturita obecne devalvuje. Pred 30 lety slo velke procento deti do ucnaku bez maturity. Tyto moznosti dnes uz skoro vymizely, drtiva vetsina deti jdou do skol s maturitou a chytrejsi nejsou. Tedy je logicke, ze uroven maturity musi jit dolu, aby tu skolu studenti nejak doklepali...

+5/0
doporučit
28.5.2017 9:04

T82o54m45á85š 84K88u69c22h14a63ř 3897241128731

Víceletá gymnázia jsou často jednou z mála možností, jak dítě může uniknout z teroru "přizpůsobivých" spolužáků. Takže je nechceme mít ve zvláštních školách, nechme jim tedy základní školy, ale umožněme "normálním" dětem "normálně" žít a učit se. Měly by tedy zřejmě vzniknout školy pro "normální" děti, ty nyní bohužel chybí.

+6/−2
doporučit
28.5.2017 10:22

P98e84t32r 52Š80t56ě84p83á98n92e64k 1683277449702

To je hloupost. Všechny VŠ technického směru mají v prvních semestrech výuku převážně obecných předmětů typu matematika, mechanika, pružnost, pevnost atd. a tam mají absolventi gymnázií velkou výhodu. Takže spousta žáků končí právě na těchto předmětech. Opravdu málo studentů končí na odborných předmětech.

+5/−1
doporučit
28.5.2017 9:54
Foto

E14l72i42š83k15a 27A22n18n79a 78K58u32b59i38č64k71o53v70á 2782442491485

Vicelete gymnázium není žádná revoluční novinka. Už moje babička za 1. republiky šla na gymnázium z 5. třídy. Já jsem byla vyučená, při práci jsem si udělala maturitu a později dvě VŠ. Po vyučení a maturitě šlo na vyšší stupeň asi 10 až 20 % žáků, dnes je ten poměr opačný. Důvod je zřejmě v tom, źe chce mít každý vysokou školu, aby dělal manažera, ředitele, kouče a podobně. Procento lidí v populaci, kteří mají předpoklady na VŠ, je stále stejné a ti ostatní vystupují různé soukromé VŠ, často velmi slabé úrovně, nemluvě o tom, že řada adeptů na VŠ tituly si objedná kvalifikační nebo i semestrální práci u specializované firmy. Bohužel pak najdou spíš práci než já, která mám diplomy a certifikáty z několika náročných kvalitních VŠ (včetně ČVUT).

+4/0
doporučit
28.5.2017 11:18

P37e16t53r 15A97s69c45h91e30n29b51r77e42n59n27e80r 6275683802711

Já maturoval na gymnáziu v roce 91.

Příprava na maturitu úplně stačila jako přijímačky, ať už na matfyz nebo medicínu.

Pochybuji, že by to dnes stačilo.

+4/0
doporučit
28.5.2017 9:48

J24e72r11o97n61ý34m 69P38r91ů24š56a 2659361630333

Nevidím jediný důvod, proč by nejlepší čtvrtina žáků (ještě více než dnes) neměla být vzdělávána odděleně, mimo vliv slabších jedinců, kteří je jen strhávají zpět. Bohužel inkluzní levičáci by nejraději cpali mentálně postižené na Akademii věd, tak se nelze divit, že jim víceletá gymnázia leží v krku.

+8/−5
doporučit
27.5.2017 22:53

F14r77a60n21t23i48š43e85k 37V12r17á60n31a 5219352883601

Já jsem příznivcem víceletých gymnázií. A to proto, že právě v tom věku mezi 11-19 lety jsou děti nejvíce otevřené utváření osobnosti i navazování déletrvajících přátelství, proto je dobré, když nejsou v 15 letech přetrženi přesunutím do zcela nového prostředí, ale projdou si tím formativním obdobím vcelku. Pomůže to jak jejich vzdělání tak osobnosti R^

+11/−9
doporučit
27.5.2017 22:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.