Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Víceletá gymnázia se utrhla ze řetězu, dnes už jsou tuctová, míní Růžička

Měla to být mimořádná příležitost pro mimořádné děti. Osmiletá gymnázia se však utrhla ze řetězu, což má na děti i rodiče negativní dopady, myslí si Jiří Růžička, senátor a ředitel elitního pražského Gymnázia Jana Keplera. Letošní první ročník jednotných přijímací zkoušek na střední školy hodnotí kriticky. „Opravy slohových prací Cermatu trvají neuvěřitelně dlouho,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O96t18a 11S27a76l60y45k 6583581566409

Ve Švédsku jdou absolventi po maturitě zpravidla do zaměstnání. Odpracují si minimálně dva roky a pak jdou sutovat vš. Proč? Po dvou letech práce se dostávají do sociální skupiny s nárokem na státní podporu, včetně během studia. Něco to má do sebe. Často se pak hlásí na vš se zaměřením podle své již nejméně dvouleté praxe :-)

0/0
29.6.2017 8:16
Foto

M49i78r50o26s47l81a16v 67S77t88e22i36n57e21r 6988364793985

Jako člověk, který strávil většinu svého života v Německu mohu snad srovnávat.

Především, hlavní prázdniny v ČR jsou o hodně delší, bývají příležitostí, si o prázdninách něco přivydělat. Téměř 8 chybějících měsíců za 8 letou školní docházku může ten 9. rok na gymnáziu vykompensovat. Čtyřletá průmyslovka po devítiletce je o něco náročnější, má i praktika v dílnách a nauku o mkateriálech, pružnost a pevnost, čili více obtížných předmětů, v životě však potřebných.

Proč bývají děti z méně bohatých rodin úspěšnější ve studiu i v životě? Musí se brzo rozhlížet, jak si přivydělat a při tom zjistí, že mnohé, co se ve škole naučili, jim v tom pomáhá. To může být i zdroj motivace, využít školy ke svému vzdělání pro život.

Zde narážíme na stále ještě aktivní dělení- jedni chodí na vyšší průmyslovku, druzí na klasické gymnázium.

V ČR se průmyslovky staly za protektorátu jedinou možností, jak získat odbornou kvalifikaci, němečtí socialisté české VŠ zavřeli. Tím se váha odborného vzdělání přesunula na průmyslovky, šli tam i pozdější vysokoškolští profesoři, čímž ve srovnání se socialistickým Německem české průmyslovky enormě získaly. Tento jev zůstal ještě po válce, politizace probíhala na průmyslovkách daleko méně výrazně, než při výběru studentů na komunistické VŠ.

Maturita na průmyslovce opravňovala ke studiu na VŠ podobného zaměření. Výsledkem byli inženýři s daleko větší praxí a znalostí života, než převážně teoreticky zaměření absolventi gymnázia s následnou VŠ. Gymnazisti také daleko více sledují humanistické, netechnické obory, kterých máme bohužel nadbytek.

Nadanému mladíkovi nebo dívce bych proto doporučil, po devítiletce jít na odbornou průmyslovku. Ti nejlepší pak už sami najdou svoji cestu na VŠ.

Současná nivelizace a inflace titulů jako Bc. , Mgr. a podobně přehled ztěžuje.

0/0
29.6.2017 6:46

O68t78a 86S40a75l53y48k 6583471146359

Dobré historizující postřehy, ale dnes už je doba jiná. Místo absolventů průmyslovek potřebujeme především IT odborníky.

Je třeba si uvědomit, že dnes se dává příležitost více než 50% populace studovat VŠ. v mé době to bylo asi 15%. Děti se však nadanější nerodí. Bylo nutno snížit laťku. Částečně to řeší rozdělení vš. studia do 3 zmiňovaných stupňů, Bc., Mgr. a PhD. Porušila se tak tradice, všichni u nás chtějí dosáhnout aspoň Mgr.

Myslím, že pokřivený vztah ke studiu v tomhle národě má většina obyvatel. Svědčí o tom nejnižší platy učitelů, převis na humanitních oborech, nepopulárnost matematiky a mnoho dalších negativních jevů. Není třeba mnoho spekulovat. Řešení je jednoduché a jiné není: Zpoplatnění. Pak je naděje, že se vztahy narovnají stejně jako v ekonomice po r. 89.

0/0
29.6.2017 8:09

V15a13š53e69k 30Ř84í70h68a 2603813698292

Co k článku dodat? Snad jen že se opět ukazuje základní problém totálního odcizení školy a praxe. Odcizení, které se prohlubuje tím víc jak vznikají stále nová a nová gymnázia. Gymnázia, která v konečném počtu klesajících dětí nemají studenta a tak berou každého, čímž klesá kvalita.

Když jsem chodil do školy bylo na gymnáziu v jednom ročníku 50 dětí dnes jich je 200 a přitom populace je proti husákovým dětem daleko nižší. Odtud je jasné, že by se některá gymnázia prostě měla zrušit.

Jestli s tím totiž něco trpí tak je to všeobecně průmysl, který rok od roku postrádá kvalitní inženýry a techniky. Důvodem je fakt, že je hodně velký rozdíl mezi inženýrem z průmyslovky, průmyslovákem a inženýrem z gymnázia. Ten poslední je totiž v technice často nepoužitelný a končí pouze jako manager, který je schopen pouze přeposílat maily.

Nedávno jsme viděl celý večer, který se zabýval problematikou technického vzdělaní a bylo hezké dívat se jak celý problém vnímají jednotlivé organizace. Od firem a zástupců středních škol, po vysoké školy a nakonec po vzdělávací odborníky a agentury, které připravují zprávy pro ministerstvo školství.

A jestli jsem něco pochopil, tak že ty správy povětšinou dělají právě teoretici, kteří jsou schopni s humanitním vzděláním maximálně šéfovat na gymnáziu.

A tak se původní dobře pojmenovaný problém malého množství učilišť a průmyslovek a velkého přebytku gymnázií, změnil, že je třeba více matematických gymnázií.

Důsledkem toho je, že sice mnoho studentů ví přesně jak skládat sloh a jsou schopni velice dobře opravovat příspěvky ( proto se omlouvám za chyby) Nicméně poté co mě za ony chyby totálně dehonestují nestačí se divit, že nabízím konstruktérům práci za 350kč / hod.

A jen mimochodem se diví, že mi nestačí oni vysokoškoláci, kteří přišli z gymnázia. Nebo středoškoláci. A přitom se neuvědomují že právě ono zobecňování jen podtrhuje fakt, že vůbec nechápou co znamená technické vzdělání ve svém základu a podstatě.

+1/−2
29.5.2017 22:34

O33t57a 74S83a80l52y15k 6773341656599

Technologie jde dnes rychle dopředu a představa manažerů firem, že jim budou školy dodávat hotové odborníky, je naprosto zcestná. Kde by vzaly školy potřebné vybavení, peníze a odborníky na takovou výchovu? Nehledě k tomu, že většina absolventů startuje v jiném oboru, než jaký studovali.

Proto musíme učit základy, právě tu nepopulární matematiku a fyziku.

0/0
29.6.2017 8:21

K89a76r53e19l 12U95r76b88a43n 2124424711849

Já bych zavedl povinnou zkoušku ze stavebnictví, nebo strojírenství. Tahle země je prioritně o těchto svou záležitostech, tak ať všichni mají základní znalosti.

+2/−1
29.5.2017 9:40

P68e66t37r 36K37e67ř 8293264982588

Aha, tak matematika povinná být nemusí, protože v ní každý nemusí excelovat, ale čeština ano, i když zde může a také nastává úplně shodný problém?? Příměr "nutíme lézt ryby na stromy..." není argumentem, ale poukazuje na skutečnost, že i p.Růžička nepochopil základní princip maturity. Každý maturant musí mít znalosti definovaného rozsahu, jinak je to pouze absolvent stř. školy. V původním modelu byly jednoznačně definovány předměty i rozsah a absolventi maturit byli schopni na svých znalostech stavět. V současné době jsou absolventi nepoužitelní hlupáci bez znalostí. Příměr by měl proto znít "ryba na souš nepatří, protože neumí dýchat vzduch!"

0/0
29.5.2017 8:15
Foto

M62i82r11o69s67l15a41v 35S11t49e53i63n91e75r 6758674723825

V podstatě je dospělost definována jako schopnost samostatného života, bez rodičů a bez kantorů.

Především je dospělý s přiměřenou úrovní inteligence a vzdělání schopen, na získané úrovni doplňit to, co k životu potřebuje studiem literatury, na internetu a konverzací s odborníky.

Tato věta osvětluje také význam cizích jazyků a znalosti základních pojmů současného světa. Znalost historie pak osvětluje i původ současnosti a demonstruje vše, čeho by se mladý člověk měl vyvarovat.

Základy matematiky i rodného jazyka jsou tím, na čem lze dále budovat. Chybí -li základy, nebude ani na nich stojící budova stabilní. Trhliny v základech se v životě mohou projevit.

0/0
29.5.2017 8:26

S92t35a27n90i84s88l25a24v 24N78ý49v65l46t 2424905283

Cela maturita at je nepovina, ber, nebo neber. Kdyz beres, tak matika, literatura, sloh, cizi jazyk a odborne predmety.

0/0
28.5.2017 21:11

J90o36l10a36n18a 82B12r75z41y32b41o15h73a60t60á 9699939456

Troufale si dovoluji tvrdit, že maturita je nepovinná již věky. Student k ní přijít nemusí, nikdo ho nenutí. ;-)

+2/0
29.5.2017 6:47

S32t72a40n71i96s22l53a53v 89N62ý85v44l12t 2204715733

Ja jsem chodil na normalni zakladni skolu, koncil jsem 9.tridu 2008. Jiz v dobe pocitacovych her, internetu.

Bez ohledu na uroven skoly, jsem miloval uz od sedme tridy literaturu, sport a chapal matematiku. Ze jsem.nechodil na 8lete gymnazium me nijak nezasahlo, naopak jsem toho cetl vic, protoze mi to nikdo nevnucoval.

Byl jsem vzdy motivovan. A to je zasadni problem skolstvi. Deti to nebavi a nemotivuje se oto zajimat.

+1/0
28.5.2017 21:05

A84r48n67o46š73t 19K33o51b59y62k57a 9209509638270

Měl jsem děti na státní základce, církevní a na 8l a 4l gymnáziu. Problémem té normální základky byla řada věcí: politický vliv, který školu našlapal k prasknutí, protože selhalo plánování na obci. Dokonce na výjimku. Střídání učitelů klíčových předmětů na 2. stupni co rok či dva. Učitelé, kteří pracují na vedlejšák v KFC apod. Učitelé, kteří o sobě hovoří, jako o vyhořelých. Učitelé, kteří neuměli přijmout svojí chybu v písemce apod. Špatná komunikace s rodiči. Děti s výraznými poruchami chování, které prakticky rozkládaly výuku. Odchod na 8L gympl se nepovedl, na gymplu pak děti zažily kvalitní výuku, přijetí, dobré kolektivy atd.

Církevní základka měla různé mouchy, ale dvě věci byly klíčová: Byla to škola volby, což samo od sebe vyřešilo nejextrémnější sociální problémy (byť ne všechny) a byla to škola nadšenců, takže usilovala dát dětem to nejlepší...

+1/0
28.5.2017 11:32
Foto

E79l70i10š20k27a 86A29n38n87a 81K64u91b48i88č95k29o30v42á 2982742211125

Vicelete gymnázium není žádná revoluční novinka. Už moje babička za 1. republiky šla na gymnázium z 5. třídy. Já jsem byla vyučená, při práci jsem si udělala maturitu a později dvě VŠ. Po vyučení a maturitě šlo na vyšší stupeň asi 10 až 20 % žáků, dnes je ten poměr opačný. Důvod je zřejmě v tom, źe chce mít každý vysokou školu, aby dělal manažera, ředitele, kouče a podobně. Procento lidí v populaci, kteří mají předpoklady na VŠ, je stále stejné a ti ostatní vystupují různé soukromé VŠ, často velmi slabé úrovně, nemluvě o tom, že řada adeptů na VŠ tituly si objedná kvalifikační nebo i semestrální práci u specializované firmy. Bohužel pak najdou spíš práci než já, která mám diplomy a certifikáty z několika náročných kvalitních VŠ (včetně ČVUT).

+4/0
28.5.2017 11:18
Foto

E57l70i23š49k88a 21A44n64n43a 12K36u44b15i72č11k10o54v85á 2652202781635

Oprava: vystudují, chytrý telefon to nepochopil správně :-)

0/0
28.5.2017 11:22

T19o26m83á61š 62L42u36d77v50í87k 5160778223396

Mate muj obdiv. Nikdy jsem se nedokazal donutit k tomu, abych studoval pri praci. Hlavni duvod byl ten, ze to vzdelavani je mnohalety proces.

0/0
28.5.2017 11:22
Foto

E96l76i97š17k93a 33A48n61n65a 14K83u32b28i29č86k23o18v10á 2322932611955

Ono to vypadá na dlouho, ale pak to uteklo. A dnes máte bc za 3 roky a navazující na dva, což je náročnější z hledisko více zkoušek, ale zase to lze dřív uplatnit, než když byly dlouhé programy na 4 až 6 let.

+1/0
28.5.2017 11:29

J65a36k57u11b 37K64n61e47c38h36t59o71v13s77k87ý 3580266551242

Obvykle člověku nepovolí, aby každý týden odcházel z pracovní doby do školy.

0/0
28.5.2017 18:02

A56r60n79o76š40t 24K16o90b36y79k15a 9559289768100

To je politické zadání celoevropské, že nejméně 30% obyvatel má mít VŠ.

A k tomu směřuje i posun kvalifikace řady oborů, kde na řadu oborů ve školství, zdravotnictví, sociální péče musí mít člověk Bc, nebo Mgr. A podobně i v komerční sféře dnes řada řadových zaměstnanců musí mít VŠ (asistentky, účetní..., pomalu IT).

+2/0
28.5.2017 11:38

L21u70b58o91m94í82r 10S28a74z57e71č55e26k 7189358595833

Nedomnívám se, že to mělo tady vyznít jako nějaká revoluční novinka. Kdo není úplně blbý tak o víceletých gymnáziích z 1. Republiky ví. Já si rovněž vyšší vzdělání "dodělával" při práci, bavilo mě to. K tomu co si lidé představují ve vztahu k vzdělání, se snad ani nebudu vyjadřovat!

0/0
28.5.2017 11:55

J75a78n 15K45a84š58p27a86r 9301733340677

Je to jednoduché, stačí stanovit spodní hranici na výběrová osmiletá gymnázia na 37 bodů z 50 (což je 74%) .

U státních maturit zcela jednoznačně povinná zkouška z matematiky, ale na středoškolské úrovni ne na úrovni ZŠ. Maturita není pro každého.

+2/0
28.5.2017 10:57

M32i79c41h93a12l 66H26a10u33f 4598419565421

Jo, to by dávalo smysl. Samozřejmě o přesných procentních poměrech a podmínkách pro přijetí lze diskutovat.

Co se týká maturit a matematiky, taky s tím nemám problém, ale problém s tím má stát a velký.

Když udělá matematiku na úrovni gymplů a průmyslovek, neprolezou lidi z učňáků. To stát nechce, ale bylo by to jediné správné řešení.

Když udělá dva stupně obtížnosti, jeden pro gymply a průmyslovky a druhý pro zbytek, neprojde to, pokud taky neudělá dva stupně maturitního vysvědčení. Nazvěme to třeba maturita A a maturita B.

No a pak tu máme to řešení, které je aktuálně ve hře, povinná matematika bude muset být na takové úrovni, aby jí udělala většina žáků, takže látka bude končit někde na úrovni řešení nerovnic a to jsem optimista.

0/0
28.5.2017 11:09

L14u29b67o67m89í81r 11S29a31z78e49č71e64k 7359228405153

Po dlouhé době článek který má hlavu a patu. Rovněž zpovídaný se vyjadřuje jasně a logicky. Prostě jeho zkušenosti z praxe se zde promítly! Nejvíce se mi líbí jeho názor na "zbytečné" střední školy, přespříliš 8 letých gymnázií a devalvaci jejich účelu. Chybí mi jen větší tlak na zbytečnost mnohých maturitních oborů. Absolventi z nich si potom myslí, že tu nejsou na práci. Spotřebitele nezajímá, zda má instalatér (elektrikář a pod.) maturitu, ale zda je dobrým řemeslníkem! Mnozí rodiče stále ještě nepochopili, že dnes si dobrý dělník bez maturity vydělá více, než mizerný maturant! Potom to ani neumí svým potomkům řádně vysvětlit.

+1/0
28.5.2017 10:54

M73i19c74h59a52l 76H40a61u23f 4518189595591

Copak potomkům, ale "Máně od vedle". Přece nejde, aby jejich Pepíček měl maturitu a považte, dokonce v Praze a naše Mařenka měla jen učňák.

Koho zajímá, že Pepíček má IQ 160 a jednou z něj bude jaderný inženýr a Mařenka má sice IQ 100, ale mohla by z ní být vyhledávaná kadeřnice, která se celé dny nezastaví, protože by potřebovala čtyři ruce, aby zvládla všechny zákaznice.

+3/0
28.5.2017 11:13

M26a47t58ě12j 80K39a59s28a40l 9901324478114

To záleží na tom, kdo a jak to sousedům vysvětlí. Spolužák z gymplu měl babičku a té se jednou jiné babičky zeptaly: "A co že Vás Jaroušek nechodí tady do školy s ostatními dětmi ale někam dojíždí?" Babička chtěla říct, že nechodí na normální školu, ale na výběrovou, jenže si nějak nedokázala vybavit správná slova a řekla něco jako: "On totiž nechodí na normální školu, ale na takovou speciální..." Takže babky pochopily a po vsi rozhlásili, že hoch chodí do zvláštní školy a nikdo to nezáviděl. Až pak po letech se zjistilo, jak to vlastně bylo, když se někdo divil, jak s tou zvláštní nakonec udělal i vysokou. ;-)

0/0
28.5.2017 13:45

M11a91t32ě46j 41K14a68s28a85l 9311804818604

No a moji rodiče zase říkali, ne sice, že chodím na "takovou speciální školu," ale že jsem strašné kopyto, co vezmu do ruky, to mi z ní vypadne, to není žádná zvláštní zásluha, že studuje, nic jiného totiž dělat nemůže. To je pud sebezáchovy, protože tenhle neohrabaný tvor by vůbec neměl na to přežít odborný výcvik. To by hned byla hlava někde v lisu, nebo něco podobného...

Takže je potřeba to správně podat, aby mohla být Mařenka pyšná na své šikovné ruce. Když se dnes všude hází titulama a kdo nemá aspoň tu maturitu, tak není k ničemu, tož to se pak nemůžete divit. ;-)

0/0
28.5.2017 13:58

J52a37k16u75b 40K92n69e70c62h11t22o61v53s81k80ý 3850426271512

Nemáte pravdu. pokud nepracujete v oboru,tak je vám vyučení k ničemu. A v oboru těžko budfete pracovat celý život. S maturitou se můžete ucházet o hodně míst. Policie, státní správa atd

0/0
28.5.2017 18:03

H21e51l75e47n38a 75K20a14v90k41o39v25á 5766303290866

Když bylo méně středních škol byla větší jistota, že budou přijaty skutečně nadané děti.Dnes když je mnohde přijato dítě na víceletté gymnázium vidí v něm rodiče malého génia a nepřipustí si, že že bylo přijato proto, aby škola naplnila povinnou kapacitu. Mnohé střední školy jsou zdegenerovány potřebou peněz a tomu odpovídá kvalita přijatých studentů. A povinná maturita z matiky bude spíš jen další negativum.!!

+2/−1
28.5.2017 10:51

T32o22m64á60š 39L77u39d48v89í19k 5840868313866

Jste uplne vedle. Previs zajmu o viceleta gymnazia je obrovsky. Nikde se tak nsprijimaji deti jen proto, aby skola naplnila kapacitu. Naopak znacna cast deti, ktera splni kriteria pro prijeti, nakonec prijata neni - z kapacitnich duvodu.

Zatim to ale vypada, ze fotbalu, politice a skolstvi tady rozumi uplne kazdy.

+3/0
28.5.2017 10:55

B42a52r13b39o69r19a 76P88e76t98r29o88v78á 3395324844455

taky mám pocit, že v okolí neznám víceleté gymnázium, kde by brali každého... u nás se hlásilo přes 200 dětí a brali 60

+1/0
28.5.2017 11:01

T41o34m94á58š 73L77u65d21v43í22k 5370578293906

U nas to bylo 98/30

0/0
28.5.2017 11:03

B32a81r13b98o86r21a 46P59e20t20r43o44v65á 3415504974105

pořád je to tak 3:1.. at mi nikdo netvrdí, že berou každého... dalo se dostat tak při 40 bodech a výše a ještě nesměl dítě potopit učitel ze základky dvojkami na vysvědčení....bavím se u nás o šestiletém gymplu.. kde se nedobírali studenti na 4leté studium...takže jediný pokus..

+1/0
28.5.2017 11:07

T14o72m52á62š 35L38u68d73v47í28k 5350968483416

Shodneme se. Navic pokud to prepocitam na zaky ZS, odejde max. 10%, tedy 3 deti ze 30 ve tride. Doplni je potom deti z malotridek v okolnich obcich. Tedy na ZS pocetne nikdo nechybi a uroven se take nesnizi, nebot uz ted ty nadane deti cekaly na ty ostatni.

0/0
28.5.2017 11:15

M57i17c95h16a75l 39H44a73u97f 4808249845251

U nás 110/30, ale ruku na srdce, nehovoříme všichni o Praze ? Není situace jinde jiná ? Ptám se, protože nevím, netrolím.

0/0
28.5.2017 11:18

T38o22m34á70š 45L21u21d52v55í48k 5690558743406

Nehovorime - bydlim v okresnim meste Pardubickeho kraje.

0/0
28.5.2017 11:25

B23a73r28b34o22r70a 12P86e57t44r44o32v69á 3805404734715

Nehovoříme.. já jsem z okresního města na ostravsku

0/0
28.5.2017 11:46

M47i50c23h39a61l 22H57a89u84f 4378879115681

Tak pak nechápu, proč se o tom vůbec vrchnost baví. Jo vlastně už vím, protože jim ze základek odcházejí chytré děti a ostatní pak nemají od koho opisovat. Otázka je, jak moc je to špatně pro ty chytré děti.

+1/0
28.5.2017 13:56

P36e59t10r98a 31H98o79d56o11v24á 4239501645899

Já to taky nechápu. To mám jako "obětovat" vzdělání svého dítěte, aby se učiteli na základce líp učilo? Je přece normální, že jako rodič, udělám to, co si myslím, že je pro moje dítě nejlepší.

0/0
28.5.2017 15:30

M35i22c51h40a21l 80H76a31u15f 4618109605611

No to i já a jistě mnoho ostatních. Ale nejde o rodiče, jde hlavně o děti, nevidím nejmenší důvod, proč by nadané děti měly setrvávat v prostředí, které jim kromě ústrků, šikany a inkluze vůbec nic nepřináší.

+2/0
28.5.2017 19:45

P70a43v37e42l 23O85b87d17r83ž31á69l58e41k 6936244468352

Rušit školy je jednoduchá úvaha. Ovšem tohle se stalo u mateřských škol a teď obce řeší, že je děti zase moc.

Druhá věc je politicky pohled - zkuste jako krajský politik zrušit někde střední školu... jak to dopadlo v Královehradeckém kraji po pristich volbach si většina politiku ještě pamatuje.

0/0
28.5.2017 10:40

B98e88n 96P31a31v76k43a 1967763297911

No, ono jde hlavně o Husákovic generaci a jejich děcka. Holt je jich více a tím pádem větší odpad. Ono se to srovná.

0/0
28.5.2017 10:30

J14a53n 48Š98i69n46d19e22l72á81ř 6100631759810

V jeho pozici pražského ředitele je asi snadné pronášet, že by se měly rušit školy s dlouhodobým nedostatkem uchazečů. Pro přesnost podotýkám, že ústní zkouška z ČJL se koná z 20 knih, ne 25. Navíc mě vždycky fascinovalo, jak Kepler bere jednu třídu na osmileté studium (tzn. třicet až nelidsky výkonných páťáků, šance tak jedna k deseti) a potom tři třídy na čtyřleté studium, aby se naplnil barák.Z páté třídy se tam prakticky nejde dostat, ale z devítky mají poměr jednu ku dva až třem (loni brali 90 a hlásilo se 207). A letos měli minima pro přijetí na 25 procentech výkonu, což není žádný zázrak. Takže jedna piplaná třída a zbytek potrava pro děla?:-)

+3/−2
28.5.2017 10:29

P51e90t80r80a 78H86o61d84o79v61á 4209631395499

To je ale normální, že na osmiletá gymnázia se bere míň dětí, než na čtyřletá.

0/0
28.5.2017 15:26

J66a93k45u45b 65T95u13r39e82k 2702871931830

Že by můj synek byl nelidsky výkonný? Nikdy jsem si toho za těch osm let nevšimnul.

0/0
28.5.2017 17:46

J12i72ř53í 98V35a31n48č78u85r61a 7255962414408

Jako vždy.Co vymyslí polistopadová garnitura to nestojí za nic.Dnes ten gympl udělá i kdejaký cigán.Škoda že jsme zapíchli naše školství,které bylo na vysoké úrovni.

+4/−3
28.5.2017 10:25

J28a73k86u87b 16T16u69r55e78k 2452631961780

Na Vašem příkladě se ukazuje, že předlistopadové školství na tom bylo přinejmenším v češtině velmi bídně. Tak bych se, být Vámi, raději nevyjadřoval k polistopadové výuce.

0/0
28.5.2017 17:48

T78o21m17á20š 92K84u12c59h21a35ř 3617841428901

Víceletá gymnázia jsou často jednou z mála možností, jak dítě může uniknout z teroru "přizpůsobivých" spolužáků. Takže je nechceme mít ve zvláštních školách, nechme jim tedy základní školy, ale umožněme "normálním" dětem "normálně" žít a učit se. Měly by tedy zřejmě vzniknout školy pro "normální" děti, ty nyní bohužel chybí.

+6/−2
28.5.2017 10:22

K69a80m41i29l48a 34K65a83l65e94n81s80k86á 9246567927178

A co jsou ty nenormální dětí?

0/−3
28.5.2017 10:43

B45a37r51b69o66r77a 51P31e22t39r79o17v47á 3345134734255

ty, které ve 14 letech zbijí prvnáka a vezmou mu kapesné... dcera skončila na pohotovosti, protože ji nakonec prohodili dveřmi..ale nebyla šance je jakkoliv potrestat...ty, které ve třídě, kde je jich díky inkluzi 6, tyranizují celou třídu...všichni to ví... a opět jakýkoliv zásah je rasismus...a ano..díky bohu za víceleté gymnázium... zbavilo nás strachu dcery ze spolužáků.. nesnáší cikány a nepomůže ani jedno motivační video a zbavilo nás i vší, které nás provázely celou dobu spolužití s cikány, at nás každotýdenní odvšivení stálo jakkoliv vysokou částku

+7/0
28.5.2017 11:00

A98r73n47o25š24t 72K23o93b55y22k38a 9219969878130

U nás se takto chovali podobně i některé české děti, kde selhala výchova v rodině, kde rodiče spolu přes děti válčily apod.

+2/0
28.5.2017 11:42

Š27t28e26f56a89n 30F12r12i89č97a 7362938843766

Tak jak roste multikulturní podíl ve společnosti, a že roste geometrickou řadou, to všichni tušíme, tak bude geometrickou řadou růst i zájem o soukromé školy.

+4/−1
28.5.2017 10:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.