Diskuze
Víceletá gymnázia se utrhla ze řetězu, dnes už jsou tuctová, míní Růžička
Děkujeme za pochopení.
O71t10a 52S65a18l58y12k
Ve Švédsku jdou absolventi po maturitě zpravidla do zaměstnání. Odpracují si minimálně dva roky a pak jdou sutovat vš. Proč? Po dvou letech práce se dostávají do sociální skupiny s nárokem na státní podporu, včetně během studia. Něco to má do sebe. Často se pak hlásí na vš se zaměřením podle své již nejméně dvouleté praxe
M50i84r86o56s86l89a14v 77S28t91e58i13n70e57r
Jako člověk, který strávil většinu svého života v Německu mohu snad srovnávat.
Především, hlavní prázdniny v ČR jsou o hodně delší, bývají příležitostí, si o prázdninách něco přivydělat. Téměř 8 chybějících měsíců za 8 letou školní docházku může ten 9. rok na gymnáziu vykompensovat. Čtyřletá průmyslovka po devítiletce je o něco náročnější, má i praktika v dílnách a nauku o mkateriálech, pružnost a pevnost, čili více obtížných předmětů, v životě však potřebných.
Proč bývají děti z méně bohatých rodin úspěšnější ve studiu i v životě? Musí se brzo rozhlížet, jak si přivydělat a při tom zjistí, že mnohé, co se ve škole naučili, jim v tom pomáhá. To může být i zdroj motivace, využít školy ke svému vzdělání pro život.
Zde narážíme na stále ještě aktivní dělení- jedni chodí na vyšší průmyslovku, druzí na klasické gymnázium.
V ČR se průmyslovky staly za protektorátu jedinou možností, jak získat odbornou kvalifikaci, němečtí socialisté české VŠ zavřeli. Tím se váha odborného vzdělání přesunula na průmyslovky, šli tam i pozdější vysokoškolští profesoři, čímž ve srovnání se socialistickým Německem české průmyslovky enormě získaly. Tento jev zůstal ještě po válce, politizace probíhala na průmyslovkách daleko méně výrazně, než při výběru studentů na komunistické VŠ.
Maturita na průmyslovce opravňovala ke studiu na VŠ podobného zaměření. Výsledkem byli inženýři s daleko větší praxí a znalostí života, než převážně teoreticky zaměření absolventi gymnázia s následnou VŠ. Gymnazisti také daleko více sledují humanistické, netechnické obory, kterých máme bohužel nadbytek.
Nadanému mladíkovi nebo dívce bych proto doporučil, po devítiletce jít na odbornou průmyslovku. Ti nejlepší pak už sami najdou svoji cestu na VŠ.
Současná nivelizace a inflace titulů jako Bc. , Mgr. a podobně přehled ztěžuje.
O60t65a 59S24a29l80y72k
Dobré historizující postřehy, ale dnes už je doba jiná. Místo absolventů průmyslovek potřebujeme především IT odborníky.
Je třeba si uvědomit, že dnes se dává příležitost více než 50% populace studovat VŠ. v mé době to bylo asi 15%. Děti se však nadanější nerodí. Bylo nutno snížit laťku. Částečně to řeší rozdělení vš. studia do 3 zmiňovaných stupňů, Bc., Mgr. a PhD. Porušila se tak tradice, všichni u nás chtějí dosáhnout aspoň Mgr.
Myslím, že pokřivený vztah ke studiu v tomhle národě má většina obyvatel. Svědčí o tom nejnižší platy učitelů, převis na humanitních oborech, nepopulárnost matematiky a mnoho dalších negativních jevů. Není třeba mnoho spekulovat. Řešení je jednoduché a jiné není: Zpoplatnění. Pak je naděje, že se vztahy narovnají stejně jako v ekonomice po r. 89.
V86a78š78e46k 77Ř82í62h84a
Co k článku dodat? Snad jen že se opět ukazuje základní problém totálního odcizení školy a praxe. Odcizení, které se prohlubuje tím víc jak vznikají stále nová a nová gymnázia. Gymnázia, která v konečném počtu klesajících dětí nemají studenta a tak berou každého, čímž klesá kvalita.
Když jsem chodil do školy bylo na gymnáziu v jednom ročníku 50 dětí dnes jich je 200 a přitom populace je proti husákovým dětem daleko nižší. Odtud je jasné, že by se některá gymnázia prostě měla zrušit.
Jestli s tím totiž něco trpí tak je to všeobecně průmysl, který rok od roku postrádá kvalitní inženýry a techniky. Důvodem je fakt, že je hodně velký rozdíl mezi inženýrem z průmyslovky, průmyslovákem a inženýrem z gymnázia. Ten poslední je totiž v technice často nepoužitelný a končí pouze jako manager, který je schopen pouze přeposílat maily.
Nedávno jsme viděl celý večer, který se zabýval problematikou technického vzdělaní a bylo hezké dívat se jak celý problém vnímají jednotlivé organizace. Od firem a zástupců středních škol, po vysoké školy a nakonec po vzdělávací odborníky a agentury, které připravují zprávy pro ministerstvo školství.
A jestli jsem něco pochopil, tak že ty správy povětšinou dělají právě teoretici, kteří jsou schopni s humanitním vzděláním maximálně šéfovat na gymnáziu.
A tak se původní dobře pojmenovaný problém malého množství učilišť a průmyslovek a velkého přebytku gymnázií, změnil, že je třeba více matematických gymnázií.
Důsledkem toho je, že sice mnoho studentů ví přesně jak skládat sloh a jsou schopni velice dobře opravovat příspěvky ( proto se omlouvám za chyby) Nicméně poté co mě za ony chyby totálně dehonestují nestačí se divit, že nabízím konstruktérům práci za 350kč / hod.
A jen mimochodem se diví, že mi nestačí oni vysokoškoláci, kteří přišli z gymnázia. Nebo středoškoláci. A přitom se neuvědomují že právě ono zobecňování jen podtrhuje fakt, že vůbec nechápou co znamená technické vzdělání ve svém základu a podstatě.
O71t74a 88S52a84l28y61k
Technologie jde dnes rychle dopředu a představa manažerů firem, že jim budou školy dodávat hotové odborníky, je naprosto zcestná. Kde by vzaly školy potřebné vybavení, peníze a odborníky na takovou výchovu? Nehledě k tomu, že většina absolventů startuje v jiném oboru, než jaký studovali.
Proto musíme učit základy, právě tu nepopulární matematiku a fyziku.
K47a45r76e27l 27U52r89b74a91n
Já bych zavedl povinnou zkoušku ze stavebnictví, nebo strojírenství. Tahle země je prioritně o těchto svou záležitostech, tak ať všichni mají základní znalosti.
P28e39t86r 20K44e92ř
Aha, tak matematika povinná být nemusí, protože v ní každý nemusí excelovat, ale čeština ano, i když zde může a také nastává úplně shodný problém?? Příměr "nutíme lézt ryby na stromy..." není argumentem, ale poukazuje na skutečnost, že i p.Růžička nepochopil základní princip maturity. Každý maturant musí mít znalosti definovaného rozsahu, jinak je to pouze absolvent stř. školy. V původním modelu byly jednoznačně definovány předměty i rozsah a absolventi maturit byli schopni na svých znalostech stavět. V současné době jsou absolventi nepoužitelní hlupáci bez znalostí. Příměr by měl proto znít "ryba na souš nepatří, protože neumí dýchat vzduch!"
M51i87r77o38s63l16a18v 19S19t17e50i91n56e26r
V podstatě je dospělost definována jako schopnost samostatného života, bez rodičů a bez kantorů.
Především je dospělý s přiměřenou úrovní inteligence a vzdělání schopen, na získané úrovni doplňit to, co k životu potřebuje studiem literatury, na internetu a konverzací s odborníky.
Tato věta osvětluje také význam cizích jazyků a znalosti základních pojmů současného světa. Znalost historie pak osvětluje i původ současnosti a demonstruje vše, čeho by se mladý člověk měl vyvarovat.
Základy matematiky i rodného jazyka jsou tím, na čem lze dále budovat. Chybí -li základy, nebude ani na nich stojící budova stabilní. Trhliny v základech se v životě mohou projevit.
S69t60a85n38i98s27l24a47v 12N62ý30v95l13t
Cela maturita at je nepovina, ber, nebo neber. Kdyz beres, tak matika, literatura, sloh, cizi jazyk a odborne predmety.
J85o28l48a95n51a 50B77r33z10y73b55o63h54a39t35á
Troufale si dovoluji tvrdit, že maturita je nepovinná již věky. Student k ní přijít nemusí, nikdo ho nenutí.
S66t20a75n59i43s57l32a66v 52N57ý21v26l77t
Ja jsem chodil na normalni zakladni skolu, koncil jsem 9.tridu 2008. Jiz v dobe pocitacovych her, internetu.
Bez ohledu na uroven skoly, jsem miloval uz od sedme tridy literaturu, sport a chapal matematiku. Ze jsem.nechodil na 8lete gymnazium me nijak nezasahlo, naopak jsem toho cetl vic, protoze mi to nikdo nevnucoval.
Byl jsem vzdy motivovan. A to je zasadni problem skolstvi. Deti to nebavi a nemotivuje se oto zajimat.
A13r85n24o18š67t 12K31o90b70y20k97a
Měl jsem děti na státní základce, církevní a na 8l a 4l gymnáziu. Problémem té normální základky byla řada věcí: politický vliv, který školu našlapal k prasknutí, protože selhalo plánování na obci. Dokonce na výjimku. Střídání učitelů klíčových předmětů na 2. stupni co rok či dva. Učitelé, kteří pracují na vedlejšák v KFC apod. Učitelé, kteří o sobě hovoří, jako o vyhořelých. Učitelé, kteří neuměli přijmout svojí chybu v písemce apod. Špatná komunikace s rodiči. Děti s výraznými poruchami chování, které prakticky rozkládaly výuku. Odchod na 8L gympl se nepovedl, na gymplu pak děti zažily kvalitní výuku, přijetí, dobré kolektivy atd.
Církevní základka měla různé mouchy, ale dvě věci byly klíčová: Byla to škola volby, což samo od sebe vyřešilo nejextrémnější sociální problémy (byť ne všechny) a byla to škola nadšenců, takže usilovala dát dětem to nejlepší...
E51l77i92š68k85a 39A74n53n87a 88K79u91b86i69č61k55o63v60á
Vicelete gymnázium není žádná revoluční novinka. Už moje babička za 1. republiky šla na gymnázium z 5. třídy. Já jsem byla vyučená, při práci jsem si udělala maturitu a později dvě VŠ. Po vyučení a maturitě šlo na vyšší stupeň asi 10 až 20 % žáků, dnes je ten poměr opačný. Důvod je zřejmě v tom, źe chce mít každý vysokou školu, aby dělal manažera, ředitele, kouče a podobně. Procento lidí v populaci, kteří mají předpoklady na VŠ, je stále stejné a ti ostatní vystupují různé soukromé VŠ, často velmi slabé úrovně, nemluvě o tom, že řada adeptů na VŠ tituly si objedná kvalifikační nebo i semestrální práci u specializované firmy. Bohužel pak najdou spíš práci než já, která mám diplomy a certifikáty z několika náročných kvalitních VŠ (včetně ČVUT).
E94l48i40š33k10a 29A24n59n47a 94K52u17b43i95č98k76o18v65á
Oprava: vystudují, chytrý telefon to nepochopil správně :-)
J64a62n 80K23r81a67t37o88c33h93v36í47l
Je to jednoduché, stačí stanovit spodní hranici na výběrová osmiletá gymnázia na 37 bodů z 50 (což je 74%) .
U státních maturit zcela jednoznačně povinná zkouška z matematiky, ale na středoškolské úrovni ne na úrovni ZŠ. Maturita není pro každého.
M16i55c67h40a75l 71H67a28u77f
Jo, to by dávalo smysl. Samozřejmě o přesných procentních poměrech a podmínkách pro přijetí lze diskutovat.
Co se týká maturit a matematiky, taky s tím nemám problém, ale problém s tím má stát a velký.
Když udělá matematiku na úrovni gymplů a průmyslovek, neprolezou lidi z učňáků. To stát nechce, ale bylo by to jediné správné řešení.
Když udělá dva stupně obtížnosti, jeden pro gymply a průmyslovky a druhý pro zbytek, neprojde to, pokud taky neudělá dva stupně maturitního vysvědčení. Nazvěme to třeba maturita A a maturita B.
No a pak tu máme to řešení, které je aktuálně ve hře, povinná matematika bude muset být na takové úrovni, aby jí udělala většina žáků, takže látka bude končit někde na úrovni řešení nerovnic a to jsem optimista.
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
Trumpova bulvární odysea. Jeho věrní z něj dělali nadsamce, soupeře likvidovali
Premium Aktuální soud s Donaldem Trumpem, ve kterém se propírají i jeho opakované zálety, je unikátní...
Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum. Nahradit ji může Havel
Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy jako ministryně pro vědu a výzkum. Jméno...
Muž se nadýchal chemikálie, která unikla z tlakové lahve. Patrně jde o chlor
Kvůli úniku neznámého štiplavého plynu zasahovali hasiči ve středu a ve čtvrtek v Gorkého ulici v...
Zastal se urážené kamarádky, schytal kopanec do hlavy. Policie hledá útočníka
Pražští policisté pátrají po agresorovi, který v březnu v Karlíně napadl jiného muže. Incident se...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!