Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

R96o42b31e49r86t 80M90á65s89l79o 1141731947487

S nastupující inkluzí bude naopak víceletých gymnázií ještě masivně přibývat. Protože zájem o ně začne být enormní. Naopak by bylo možné dobré zavést i víceleté průmyslovky. Ona se díky inkluzi totiž zřejmě i posune definice co to je "mimořádně nadané dítě".

Proč, snad nemusím vysvětlovat.

+41/−2
doporučit
27.5.2017 22:29

S10i13l57v45a 72N54o76v90á51k48o68v42á 8435554209

Jsem středoškolská kantorka.

Add maturita z matematiky. V současné době povinná není, studenti na střední školy přicházejí s tím, že z ní maturovat nebudou a nechtějí, od toho se odvíjí jejich snaha v hodinách matematiky. A bohužel, stejná situace je na základních školách - ve výuce matematiky na ZŠ převažuje forma nad obsahem, reálné matematické schopnosti absolventů ZŠ jsou čím dál nižší. I takový výpočet 1 - 3/5 je skoro neřešitelný problém.

Add nižší gymnázia - ano, je jich mnoho. Ano, je o ně enormní zájem. Ano, odvádějí nadané děti ze základních škol. Ano, jako středoškolská kantorka z nich nejsem ani trochu nadšená. Ale ano, moje děti na nižší gymnázium chodí. Inkluzi navzdory. Tam se totiž ještě díkybohu učí normálně.

Na elitním gymnáziu bohužel nevidí obecnou realitu.

+28/−1
doporučit
27.5.2017 22:34

J35o89s73e11f 68P37o94n32e74r66t 9228730282878

Ten rozdíl osmiletá gymnázia a zakladní škola je obrovský

+22/0
doporučit
27.5.2017 22:33

M11a72r82i45e 70N74a60v57r55á79t29i29l38o10v87á 6923757541100

Nerozumím. Na osmiletých gymnáziích je stále poměrně malé procento populace. Daleko míň, než je podle statistik v populaci nadaných dětí. V čem se tedy osmiletá gymnázia utrhla ze řetězu? Zas tolik jich není, převisy při přijímačkách jsou veliké, hlavně v Praze a dalších velkých městech.

+22/0
doporučit
27.5.2017 22:18

L91i88b20o75r 77H72l73u43b90u82č27e84k 4520130187167

... možná jsou víceletá gymnázia "tuctová", ale pořád zajistí pro dítě lepší výuku, než "inkludované" základní školy...sorry - ale pokud se ve třídě objeví několik dětí z jisté menšiny, jejíž jméno se nesmí vyslovit, tak jde kvalita vzdělávání rapidně dolů a pokud nemám na dobrou soukromou školu, tak je víceleté gymnázium nejlepším možným řešením pro moje dítě... a že to tak dělá stále více rodičů je jenom dobře...!!

+26/−1
doporučit
27.5.2017 23:22

R77o92s80t84i98s40l16a70v 44C10a80h43a 8295761740732

Na viceleta gymnazia se dostane 8000 deti, to je cca 8% rocniku, nevidel bych to tak tragicky.

+19/0
doporučit
27.5.2017 22:29

T33o62m51á19š 38L98u48d53v86í56k 5740158513716

Moji dceru pani ucitelka poslala do Pedagogicko-psychologicke poradny jiz ve treti tride. Pry ma pomale tempo prace. Zkoumala ji specialni pedagozka, potom psycholozka a vysledek byl: doporucujeme ji co nejdrive dostat na gymnazium, protoze na ZS je tempo vyuky prilis pomale a vase dite se tam jiz nic noveho nenauci.

Takze jsme poslechli. Pral bych si, aby mely i dalsi deti se stejnym "problemem" tuto moznost.

+11/0
doporučit
28.5.2017 7:09

R23a50d45e29k 12T93r45n 1486388568870

Při střelbě v Chomutově zemřel muž, Romové se na sídlišti sešli k pietě

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/strelba-chomutov-smrt-muze-dfo-/krimi.aspx?c=A170527_094458_krimi_eb

........

Proč je zablokovaná diskuze??? To se jako o romech nesmí vůbec diskutovat???

+15/−2
doporučit
27.5.2017 23:22

A39n41t58o95n98í68n 67S29v74o75b24o14d68a 3614903459152

Přechod studentů gymnázií na odborné VŠ probíhá často tragicky. Třeba z gymnázia na stavárnu, chemickou, elektro, strojárnu atd, absolventi odborných kvalitních SŠ je válcují, takže by měli rodiče zvážit, jestli je gymnázium vhodné pro jejich dítě, pokud je již od mládí někam jasně zaměřené

+15/−2
doporučit
27.5.2017 22:34
Foto

P79a56v67e92l 30B98ř80e78z49i82n37a 3459278441333

"Ale to, že z ní člověk musí povinně maturovat, podle mě správné není."

Tohle vlastně platí o všech předmětech. Chudáci studenti jsou pak stresovaní. Myslím, že by nepovinná měla být celá maturita. Nahradila by se přátelským rozhovorem třeba na téma "Jak se těšíte na prázdniny." A ti nejstresovanější by měli své asistenty, kteří by to odvyprávěli za ně.

+19/−5
doporučit
27.5.2017 22:18
Foto

Š19t59ě42p98á79n 85B66i80n98k89o 3476134603586

Líbat ruce za víceletá gymnázia. Nacházejí na nich útočiště učitelé a děti, kteří se díky přijímacím zkouškám vyhnou inkluzi nebo partě "sociálně vyloučených". Jinak je to lepší ZŠ, nic víc. Bohužel klasická "základka" je často dost peklo.......

+26/−9
doporučit
27.5.2017 22:34
Foto

J98a23n 31D46o76č55e17k57a17l 1594916751675

Matematika je základ logického myšlení. S tím např. souvisí i tzv, výroková logika. Pokud toto člověk neovládá, tak nechápu, jak může vykonávat celou řadu profesí (typicky např soudce). S mistrovskými zkouškami naprostý souhlas. Btw., "Růžo", pud sebezáchovy nemám dodnes. (Jako mladý kantor na mě řval, že jsem ztratil pud sebezáchovy při přemetu) :-)

+11/−2
doporučit
28.5.2017 0:13

M62i51c33h95a65l 26D81i14v87i75š 3341648153891

No, stejny problém co uvádí pan ucitel cestiny u povinne maturity z matiky, jsem mel ja z cestiny. Proc je vlastne povinna maturita z cestiny? Uplne zbytecne, nekomu proste nejde a ani ho nezajima detailni rozdil mezi fejetonem a reportazi a ma radeji matiku. Ale tak na druhou stranu v tom musi byt nejaky rad a maturita jako takova by asi mela v zakladu garantovat nejake povedomi studenta o necem.

+7/0
doporučit
28.5.2017 9:21

J19a64n 41Š70i10n66d56e12l15á80ř 6380681369720

Jsem učitel (češtinář) a mám dojem, že pan ředitel Růžicka vybudoval kvalitní gymnázium, což mu ale trochu rozostřilo smysl pro celorepublikovou realitu. V jeho pozici pražského ředitele je asi snadné pronášet, že by se měly rušit školy s dlouhodobým nedostatkem uchazečů. Pro přesnost podotýkám, že ústní zkouška z ČJL se koná z 20 knih, ne 25. Navíc mě vždycky fascinovalo, jak Kepler bere jednu třídu na osmileté studium (tzn. třicet až nelidsky výkonných páťáků, šance tak jedna k deseti) a potom tři třídy na čtyřleté studium, aby se naplnil barák.

+7/0
doporučit
27.5.2017 23:29

P27e83t73r 46Š38i61m69e25k 2829177426248

Z rozložení populace, které se asi v čase příliš nemění, celkem vychází, že maturitu by mohlo mít max. 30% ročníku, na gymnázia by mělo odcházet 5% žáků ( bylo to tak v roce 93). Profesní maturita ( Ekonomika, průmyslovky, zemědělka, zdravka) by měla zpět něco znamenat a stačí. Jinak, jestli dobře počítám, pan ředitel by měl být už 4 roky v důchodu.

+6/0
doporučit
28.5.2017 7:27

P84a34v44l17a 41K36v22a24p45i57l50o12v88á 7699868334817

Divný je, že jsou školy tlačeny do jednotných přijímaček a jednotné maturity a přitom nejsou jednotné osnovy. Tohle teda bylo dřív logičtější. Mít jednotné osnovy a volnost u přijímaček a maturit. Navíc největší zlo jednotných přijímaček od CERMATu je to, že ještě v dané situaci posílili procento bodů za známky. Je to už skoro třetina. To je naprosto úchylný a znevýhodňuje to děti z těch bohužel už mála ZŠ, které si zuby nehty drží aspoň nějakou úroveň.

+7/−1
doporučit
27.5.2017 22:55

P95e32t47r 41A18s67c58h23e63n48b32r81e76n49n55e46r 6645583252741

Proč pan ředitel neuvedl porovnání kvality studentů osmi a čtyřletého gymnázia? Má přece informace z první ruky.

+5/0
doporučit
28.5.2017 10:09

S92t65a91n21d85a 69C37h23v85o22s56t 1642478

Maturita obecne devalvuje. Pred 30 lety slo velke procento deti do ucnaku bez maturity. Tyto moznosti dnes uz skoro vymizely, drtiva vetsina deti jdou do skol s maturitou a chytrejsi nejsou. Tedy je logicke, ze uroven maturity musi jit dolu, aby tu skolu studenti nejak doklepali...

+5/0
doporučit
28.5.2017 9:04

M76i50l98o73š 64H71o69t94o84v58ý 1597715675973

Pamtuji dobu, kdy na učební obor elektromechanik pro rozvodná zařízení, měl žák minimálně dvě až tři trojky na vysvědčená v 9. třídě ZŠ, Dnes stačí tyto známky i na 8-leté gymnázium. Úroveň klesá.

+9/−4
doporučit
28.5.2017 6:17

T91o90m86á24š 75K30u41c69h20a61ř 3207281318541

Víceletá gymnázia jsou často jednou z mála možností, jak dítě může uniknout z teroru "přizpůsobivých" spolužáků. Takže je nechceme mít ve zvláštních školách, nechme jim tedy základní školy, ale umožněme "normálním" dětem "normálně" žít a učit se. Měly by tedy zřejmě vzniknout školy pro "normální" děti, ty nyní bohužel chybí.

+6/−2
doporučit
28.5.2017 10:22

P12e57t25r 70Š81t81ě12p84á83n75e69k 1733667259302

To je hloupost. Všechny VŠ technického směru mají v prvních semestrech výuku převážně obecných předmětů typu matematika, mechanika, pružnost, pevnost atd. a tam mají absolventi gymnázií velkou výhodu. Takže spousta žáků končí právě na těchto předmětech. Opravdu málo studentů končí na odborných předmětech.

+5/−1
doporučit
28.5.2017 9:54
Foto

E96l92i29š93k82a 23A46n65n80a 86K54u85b65i32č76k29o62v23á 2542342131755

Vicelete gymnázium není žádná revoluční novinka. Už moje babička za 1. republiky šla na gymnázium z 5. třídy. Já jsem byla vyučená, při práci jsem si udělala maturitu a později dvě VŠ. Po vyučení a maturitě šlo na vyšší stupeň asi 10 až 20 % žáků, dnes je ten poměr opačný. Důvod je zřejmě v tom, źe chce mít každý vysokou školu, aby dělal manažera, ředitele, kouče a podobně. Procento lidí v populaci, kteří mají předpoklady na VŠ, je stále stejné a ti ostatní vystupují různé soukromé VŠ, často velmi slabé úrovně, nemluvě o tom, že řada adeptů na VŠ tituly si objedná kvalifikační nebo i semestrální práci u specializované firmy. Bohužel pak najdou spíš práci než já, která mám diplomy a certifikáty z několika náročných kvalitních VŠ (včetně ČVUT).

+4/0
doporučit
28.5.2017 11:18

P56e86t83r 32A32s26c29h97e54n32b47r50e26n77n96e80r 6655723252131

Já maturoval na gymnáziu v roce 91.

Příprava na maturitu úplně stačila jako přijímačky, ať už na matfyz nebo medicínu.

Pochybuji, že by to dnes stačilo.

+4/0
doporučit
28.5.2017 9:48

J39e14r58o15n82ý31m 69P31r45ů70š89a 2679431230703

Nevidím jediný důvod, proč by nejlepší čtvrtina žáků (ještě více než dnes) neměla být vzdělávána odděleně, mimo vliv slabších jedinců, kteří je jen strhávají zpět. Bohužel inkluzní levičáci by nejraději cpali mentálně postižené na Akademii věd, tak se nelze divit, že jim víceletá gymnázia leží v krku.

+8/−5
doporučit
27.5.2017 22:53

F96r76a62n24t91i42š43e45k 37V17r68á51n20a 5559472203241

Já jsem příznivcem víceletých gymnázií. A to proto, že právě v tom věku mezi 11-19 lety jsou děti nejvíce otevřené utváření osobnosti i navazování déletrvajících přátelství, proto je dobré, když nejsou v 15 letech přetrženi přesunutím do zcela nového prostředí, ale projdou si tím formativním obdobím vcelku. Pomůže to jak jejich vzdělání tak osobnosti R^

+11/−9
doporučit
27.5.2017 22:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.