Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Povinná maturita z matematiky znásobí odpadlíky, varují středoškoláci

Zavedení povinné maturity z matematiky, které má nastat v roce 2021, bude podle České středoškolské unie (ČSU), která zastupuje studenty středních škol, pro část maturantů devastující. Studenti se obávají, že propadlíků tím výrazně přibude. Změně by podle nich měla předcházet revoluce ve výuce obávaného předmětu, která však podle nich potrvá mnohem déle než čtyři roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D45a64v29i69d 78P45e94t69r 7620526500185

ČEŠTINA

Myslím, že dnes studenti mají umět mateřský jazyk. Hlavně by si neměli plést tvrdé y a měkké i; neříkat velkej, červenej, místo velký, červený a nedělat jiné gramatické chyby, především v psaném textu nebo při hovorech v médiích. Měli by si umět vyhledat informaci v psaném textu.

Přiznám se, že vědět kdo napsal jaké dílo, o čem to dílo je a životopis autora už podle mne není tak důležité.

CIZÍ JAZYK-

Student by se měl dorozumět slovem i písmem v Angličtině a alespoň ještě v jednom cizím jazyce.

MATEMATIKA

Matematika je jediný jazyk, kterým k nám hovoří příroda. Po studentech střední školy bychom měli jako naprosté minimum chtít, aby uměli: Trojčlenku; pracovat s procenty; vyjádřit neznámou z jednoduchých rovnic; umět počítat povrchy a objemy jednoduchých těles (např. spočítat kolik barvy potřebují na vymalování bytu, či vybrat správnou ledničku, pro danou domácnost).....; ale HLAVNĚ UMĚT UVAŽOVAT.

Věci jako integrální a diferenciální počet; PDR; Regresní a korelační analýzu; Programování....; je můžeme naučit na VŠ, pokud mají dobré základy a umí uvažovat.

+2/0
17.5.2017 21:05

J37a51r73o12s65l70a26v58a 37K16a63n63i42o51k72o75v42á 7572699392797

Aha... středoškoláci VARUJÍ !

KRISTOVANOHO !

+3/−1
17.5.2017 12:26

A61l77f61r27e30d 15D17e26l47o82n48g 4394772616400

Matematika ukazuje zda člověk má základní pojem o inteligenci a logice! Kdo se necítí nechť nezabírá místo na škole!

+4/0
17.5.2017 10:04

I30v32a44n 70J19i13r67e73š 6473702411718

No a? Když na to nemají, tak ať odpadnou. Jak si to ti slabošští flákači představují, že se musí vycházet vstříc jejich lenosti?

+4/0
17.5.2017 9:42

M80a41r36e20k 78T74e74t78u80r 9439314136

Pokud má maturitu takměř každý - pak už takměř nic neznamená.:-P

+4/0
17.5.2017 7:33

P92e64t40r 17V11o56n47d94r68a34c45e63k 7945381193570

Milé děti - bylo by dobré si uvědomit, že maturita se nedává za docázku, ale za znalosti, které je třeba prokázat 8-o

+10/0
17.5.2017 6:26

A27l16e51n24a 61B40a68l54á15k20o66v97á 5502518605544

Absolvent střední školy s maturitou by měl mít zvládnutou určitou úroveň matematiky bez ohledu na to jestli z ní maturuje.

+6/0
17.5.2017 1:33

M56i64c88h75a80l 63M79i82l40l34e70r 9346922419512

stredoskalaci se mylne domnivaji, ze maji na slozeni maturity PRAVO.

Meli by si uvedomit, ze maturita je o predepsanych znalostech. Kdo je nema, nema na maturitu.!!

+11/0
17.5.2017 1:13

P54e39t21r 82T52e34n73k85r85a23t 9251548694862

Jak asi může vypadat naše školství, když žák, kerý ještě nestačil udělat reparát maturity, je přijmutý na vysokou školu.

+4/0
17.5.2017 0:10

B91o88h58u67m47i23l 53M77i63c10h61a27l 3745424975591

To je celkem jednoduché - na řadu vysokých škol vezmou každého, kdo dokáže podat přihlášku. Když je uchazečů jen o málo víc, než míst, není třeba přijímačky řešit. To ale neznamená, že každý dokáže absolvovat alespoň první semestr.

+2/0
17.5.2017 9:28

J85i23ř80í 49S41t14r19ž10í16n25e45k 3805468516179

Co takhle méně, ale chytřejších maturantů?

Co takhle méně, ale chytřejších vysokoškoláků?

V současné době to vypadá tak, že si naše socialistické školství nastavilo vysoký cíl a to dosáhnout již v "druhé pětiletce" u 99% dětí vysokoškolského vzdělání a tomu je samozřejmě nutno přizpůsobit osnovy.

Tlačit povinnou maturitu do jednoduchých řemeslných oborů, to musela vymyslet opravdu vysokoškolsky vzdělaná hlava, nebo přímo voni pane vachmajstr.

+8/0
16.5.2017 23:59

M77a92r69t24i79n 10P46r11c51h91a86l 3902960395733

Výborné by bylo zrušit maturitu i z češtiny a dalšího jazyka. Nejenom z matematiky. Maturita by se dávala jenom za účast. Počet odpadlíků by se jistě zmenšil.

+10/0
16.5.2017 23:55

P69a72v33e68l 47P81r56o19c11h77a18z19k35a 3437142534713

znásobí odpadlíky? takže jich bude 2x 3x 5x více??? no je vidět že tady někdo nemá maturity z matematiky ;-D

+3/0
16.5.2017 22:25

Z48d64e79n80ě33k 35K29u66č26k98a 9117488931130

Matematika na stredni skole jsou jen obycejne pocty... Studenti se i ty obycejne pocty dokazi naucit pocitanim prikladu. Pokud nejsou dostatecne pilni k tomu, at napocitaji stovky prikladu, tak si maturitu nezaslouzi. Maturita nema byt darek za odmenu, ale ma to byt odmena za odvedenou praci!

+12/0
16.5.2017 21:03

A66l17e28n33a 47E51l71i80á43š54o34v31á 3414321892458

Na žádné vysoké škole by neměl studovat člověk, který neudělá tu lehoučkou maturitu z matiky.

+14/−1
16.5.2017 19:48

M32i43r82o60s57l92a84v 12S31u17c52h87y 5230569370520

Před časem mě zarazil titulek: "K čemu potřebuje kadeřnice maturovat z matematiky?" Ihned mě napadla odpověď ve formě protiotázky: "K čemu potřebuje kadeřnice maturitu?" Můžeme se donekonečna dohadovat, ke kterému oboru matematiku potřebujeme, a na jaké úrovni. Faktem ale je, že maturita otevírá dveře, jedněm na vysokou školu, druhým k úřednickým postům - a o to tady jde. Pak se nemůžeme divit, když potkáme úředníka/úřednici, který/á když potřebuje čistý papír, jde si ten poslední nakopírovat (ano, i to se už stalo).

+12/0
16.5.2017 19:36

P58a79v33e33l 66H75o53r66á68k 8591363115462

Kdysi jsem našel https://is.muni.cz/th/370743/prif_b/prace.pdf . Ta holka tam ukazuje, že znalosti deváťáka prostě stačí na státní maturitu z matematiky. Takže o jaké náročnosti to mluvíme.

+11/0
16.5.2017 19:09

R18o84s94t46i59s52l35a23v 29C26a56h47a 6593167897241

Syn to ve 14 zkousel a v poho

+4/0
16.5.2017 19:47

P78a70v64e62l 21H90o22r39á21k 8811593235232

Navíc by stačil víkendový kurz, který by toho deváťáka trochu nachystal na některý typ otázek, které zvládá, ale nerozumí úplně zadání (v práci je to tak nějak popsané - nemyslím ten kurz, ale že stačí drobně vysvětlit některé věci a body hned nějaké další naskočí).

0/0
16.5.2017 20:42

M84i48c72h70a49l 91S64l71a94v84í80č81e21k 1979378972209

No tak znásobí, co na tom. Pouze ubude tlučhubů, kteří po maturitě směřují na novodobé vysoké školy vágního "společenského" zaměření. Dovolím si upozornit, že i na biologických oborech Př. F. UK se přednášela matematika, matematická statistika a fyzika. Parciální diferenciální rovnice, integrály, Schroedingerovy a Maxwellovy rovnice byly běžné otázky u zkoušek. A bez slušného středoškolského základu se těžko daly absolvovat.

Problém je v tom, že školy dostávají peníze za kvantitu, ale nikoliv kvalitu. A to studenti velice rychle pochopí. Proč by se namáhali učit, když je stejně nechají prolézt?

+12/0
16.5.2017 18:52

F47r58a96n28t18i53š45e86k 67M47i30t42a35š 6689406954119

Maturita by měla být výsada těch co na to inteligenčně mají. Pokud někdo nezvládá matematiku, nechť na střední nechodí. Za mě jít na gymnázium s trojkou na ZŠ z čehokoliv nebylo možné. Maximálně na hnojárnu, ale ta trojka nesměla být z matematiky a češtiny. Dnes se jde na střední školu i se čtyřkama, tak co potom při maturitách očekávat.

+9/−1
16.5.2017 18:52

J47i66ř43í 34P74r66a26ž52á38k 9770982891262

Závazky EU splníme ! Do r. 2020 bude 40% populace mít vysokoškolské vzdělání. Maturitu každý.

Je už nejvyšší čas opět maturity i VŠ zvednout na úroveň, jako to bylo před více než 30 lety. Dnes je soukromé školství výborný byznys, výdejny diplomů nezajišťují vzdělání v oborech, které jsou potřebné, ale VŠ diplom má pomalu každá toaletářka a politolog.... Zato řemeslníků , lékařů nebo techniků je nedostatek.

+8/−1
16.5.2017 18:38

S15i40m56o98n82a 31S25e12d47l89á75č52k41o48v28á 3844375477607

A proc plnite neco, co jinde v Evrope neni ?

V Nemecku napriklad je maturita pouze a jen na gymnaziu.

+1/−1
16.5.2017 19:15

J49i85ř39í 96P11r18a10ž90á63k 9920432851282

Tak se zavázali "naši" přisluhovači berlínsko-bru

selských diktátorů. Prý je to standard EU....

Jste si jistá? Na webu se píše něco jiného:

https://de.wikipedia.org/wiki/Abitur

+1/0
16.5.2017 20:06

S43i38m69o30n51a 19S62e98d48l11á63č44k27o32v37á 3754505107967

Ano. Jsem si jista.

Ani na Realschule, ani na Hauptschule maturitu neboli Abitur neslozite.

0/0
16.5.2017 20:14

J38i80ř15í 88P67r79a17ž23á53k 9340232931472

četla jste ten odkaz z wiki?

0/0
16.5.2017 20:22

S97i22m58o96n61a 10S50e97d77l39á96č76k76o97v62á 3164455557457

Ano.

Fachabitur ( tedy maturita s jinych vzdelavacich skol ) neni allgemeine Abitur a ani se tak netvari.

Krome toho, bez maturity ( tedy te gymnazialni ) a s vyucenim je spousta stredniho kadru. Bankovni urednici, fyzioterapeute, zdravotni sestry, ucetni, urednici atd atd jsou vsechno vyuceni lide.

( ziju v zapadnim Nemecku pres padesat let, vim, jaky je skolsky system )

+2/0
16.5.2017 20:28

J70i16ř20í 77P43r40a40ž49á46k 9290932281402

Je to absurdní. V ČR poslední roky musely i zdravotní sestry mít VŠ. Stejně tak je absurdní požadovat VŠ u učitelů základní školy. Na tom je vidět, jak hrozně klesla úroveň školství u nás.

+2/0
16.5.2017 21:47

L87u19c20k14a 37P88r77o38c51h98á76z79k63o89v89á 7497206464759

Němci mají poměrně složitý systém vzdělávání, nicméně opravdu ne každá SŠ končí maturitou. Patří k nim Gymnázia - všeobecná i nějak zaměřená, některé soukromé školy, večerní školy a ještě nějaké další.

Nicméně to nemění nic na tom, že německá maturita je mnohem těžší než ta česká a jejich gymnaziální vzělávání je na mnohem vyšší úrovni...

0/0
16.5.2017 20:16

L36e59o86š 11M51a76r86š90a51l 5312174662468

No jo,inkluze ano,maturita z matematiky ne.Musíme si zvykat.:-(

+3/0
16.5.2017 18:28

I89v59o 56S81p78á31l28e35n45ý 5400423260428

Za ministryně Buzkové došlo k nahrazení části vyučovacích hodin matematiky cizími jazyky. Výsledky vzdělání v matematice jsou z 2/3 geneticky podmíněné, v ČR jen menší část žáků takové nadání má. Ale bez odučených hodin nelze výsledek očekávat vůbec.

Složením různých typů matematických příkladů a způsobem vedení zkoušky lze dosáhnout výrazně rozdílných výsledků podle pohlaví. V USA jsou mezi přistěhovalci z různých částí světa jsou až řádové rozdíly ve výsledcích matematických testů.

Ačkoli lidé s matematickým vzděláním jsou vzácní a berou tedy relativně vysoké platy, pro společnost nejcennějším nadáním je schopnost chápat a sdělovat informace ostatním. Což se s matematikou překrývá jen částečně. Ze všech těchto důvodů může být povinná maturitní matematika nebezpečný nesmysl, vyřazující jinak nadané žáky z postupu na VŠ podle původu nebo pohlaví.

Vzhledem k předchozímu cílenému snížení podílu výuky matematiky státem je tento nápad až děsivý. Politici ČSSD tak vlastně chtějí trestat za jimi samotnými vnucenou hloupost její oběti - studenty.

+3/−2
16.5.2017 18:08

A49l90e41n63a 68E82l39i14á78š30o51v43á 3834541502878

Matematika se musí trénovat. Jako hokej. Línější jedinci neradi trénují.

0/0
16.5.2017 19:50

I35v61o 63S18p34á57l56e33n52ý 5580593880928

Když se prováděl výzkum, jaká co dává v matematice největší výhodu, narazili výzkumníci na schopnost jedním pohledem odlišit počtem četnější jev. Například, zda na obrázku převládají počtem modré nebo žluté tečky různých velikostí. Rozdíl ve výsledcích lze určit ve 3 letech a zůstává stálý. Schopnost mají i zvířata, je vrozená a její nedostatečnost způsobuje závažné problémy v matematice. (publikováno 2008 Nature) Její procvičování před zkouškou vede k výraznému zlepšení. (publikováno nedávno, nechce se mi to hledat).

0/0
16.5.2017 20:28

R57o38s68t74i16s45l54a74v 19C81a25h35a 6823317767271

Mne to Vase tvrzeni prijde sporne. Tvrdite, ze ta schopnost je vrozena, ale pritom tvrdite, ze jeji procvicovani vede k vyraznemu zlepseni u zkousky. Tak da se to trenovat, nebo ne?

0/0
16.5.2017 20:39

I77v98o 10S76p91á61l85e91n37ý 5170873370338

Potvrzeno dočasné zlepšení, budou to dál zkoumat. Kdo to má silněji vrozené, rozcvičovat nemusí. Podobné problémy existovali v USA v programech integrace menšin. Dokud se žáci účastnili procvičujícího programu, jejich výsledky byly lepší, ale po jeho skončení se vrátily na původní hodnoty. Obecně je lepší soustředit se na silné stránky žáka, než se ho snažil vyučil dovednostem, na které nejeví žádné nadání a musí se k nim nutit. Samozřejmě nějaký základ je nutný. Skvělý hudebník musí umět nejen přečíst smlouvu a podepsat se. Ale asi nemá smysl povinně maturoval z derivací a integrálů, aby mohl dál studovat hudební vědu.

S aktuální maturitou z matematiky nemají problém žáci gymnázií, ale u odborných škol propadla polovina přihlášených žáků. Což jsou 4 tisíce studentů. Pokud bude matematika povinná pro všechny, vypadne přes 20 tisíc žáků každý rok. To jsou naprosto nesmyslné ztráty v miliardách korun. Možná i 40 tisíc, protože na matematiku opravdu slabí studenti teď z matematiky maturovat nemusí. Na těchto školách se, podle požadavků ministerstva, učila matematika minimálně a najednou bude nutná k dokončení školy.

0/0
17.5.2017 13:58

R38o20s35t16i60s29l70a61v 49C36a25h81a 6233287257191

K prvnimu odstavci - takto to je ale s vetsinou dovednosti. At jiz to je sport, hudba, atd. Vse vyzaduje trenink. Bez nej to jde jen male hrstce nejnadanejsich. Kazdy sportovec i hudebnik vi, ze nebude-li delsi dobu trenovat, jeho schopnosti budou upadat.

K druhemu odstavci - ano budou propadat. Jenze pak je otazka, jak je mozne, ze na maturitnim oboru propada nekdo v predmetu, kde znalosti, ktere mel ziskat na skole o jeden stupen nizsi, postacuji na uspesne absolvovani zkousky.

0/0
17.5.2017 14:05

I42v25o 75S40p96á69l37e81n71ý 5250573370908

Prostě se tlačí na obcházení předpisů. Není to tak dávno, co tu proběhl soudní spor o nošení muslimského šátku na střední škole. Ukázalo se, že studentka ze Somálska dokončila českou ZŠ, ale česky ani nemluvila, ani nepsala. Učitelé jsou tlačeni ředitelem k vyšší známce, aby nemusela škola vykazovat propadlé žáky. A když se to zopakuje vícekrát, máte hned absolventa jak fík.

Díval jsem se na zadání matematické maturity a jsou tam i úlohy spíš pro matematické olympiády. Například zadání není "Jaká je výška věže z 51 krychlových kostek, kde spodní má hranu 600 cm a každá další je o 5 cm menší?". Ale složitější, které vyžaduje převody jednotek, odvození počtu kostek z úbytku velikosti u horní kostky, kdy se musí připočítat i základová kostka. Člověku s gymnazijním vzděláním připadá primitivní, ale někteří studenti učilišť podobné zadání nikdy neviděli.

Ale u těch konkrétních středních škol je to dané státem sníženou výukou matematiky. Gymnázia berou 1/5 nejnadanějších žáků a mají nejvíce odučených matematických hodin. Alespoň mírně nadprůměrné nadání na matematiku má jen 30% žáků. Když je maturita podmínkou pro VŠ a cíl EU je 40% vysokoškoláků, tak ho s maturitou z matematiky nelze dosáhnout. Ve Velké Británii se 75% obyvatel s maturitou považuje za zaostalost a cílí na 90%. U takové maturity musí uspět každý, kdo neměl na základní škole samé pětky.

Tím se dostávám k základnímu problému. ČR patří mezi 20-30 nejvzdělanějších zemí světa. Jak se svět globalizuje, přebíráme i jeho méně přísná pravidla pro stupně vzdělání. Například základní vzdělání ve většině světa znamená 4 třídy základní školy a 2/3 žáků jsou po jeho dokončení dále negramotné. Podle mezinárodních pravidel je 9 z 10 českých dětí na maturitu a půlka na vysokou školu.

Nemá smysl nastavovat si místně náročná pravidla, když chceme soutěžit se zbytkem světa. Logické bylo spíše dát nadanějším žákům možnost vystudovat rychleji do vyšších stupňů, aby v 18 letech už mnozí měli hotový titul bakaláře na vysoké.

0/0
17.5.2017 20:35

R81o54s59t61i46s12l93a87v 12C54a20h50a 6203277797391

ad 2 odstavec - mozna to je na urovni olympiady, ale tak pro sestou tridu, nikoliv pro maturnaty. To zadani, ktere citujete vyzaduje dve veci

- porozumet psanemu textu (coz by maturant mel umet)

- ze zadani vytvorit matematickou formuli, v tomto pripade soucet aritmeticke posloupnosti. Nic jineho.

ad 3 odstavec - stat NEURCUJE skolam, jak dlouho maji co ucit, je to jejich volba na zaklade SKOLNIHO vzdelavaciho programu. Na stredoskolskou matematiku opravdu zadne nadani nepotrebujete, na to staci se tomu predmetu venovat nezanedbatelnou dobu - tj. vykonat nejakou praci, ale to bychom asi chteli moc, ze?

ad posledni odstavec - nevim, jak byste si to predstavoval. Mam sice vyrazne nadprumerne IQ, ale opravdu si nedokazu predstavit, ze bych mel bakalare jiz v 18, i kdyz jsem magistersky program vystudoval za 4 roky a posledni jsem jen psal diplomku a chodil do jine skoly.

0/0
18.5.2017 11:10

A25l51e35n69a 19E24l87i71á27š89o22v44á 3944181902918

Máte pravdu. Buzková byla snad ještě horší, než Valachová, ale zavedla kompetence, evaluaci i kurikulární vzdělávání

0/0
16.5.2017 19:53

P87e88t34r 77P87o89k40o73r65n56ý 4952235802513

S ohledem na to, jaké množství studentů se nyní "prochodí" k maturitě, je logické, že odpad musí být vyšší.

+5/0
16.5.2017 18:07

T94o25m26á41š 60B97r77a97b75e40c 2298886525316

Když jsem to zvládl já, tak těch odpadlíků moc být nemůže :-P. Nebo že by na tom dnes byli opravdu tak špatně? :-)

+1/0
16.5.2017 17:20

R23a32d69e21k 41J75a55n12a35t86a 9505356274562

Jsou. Stačí si uvědomit, kdo to učí. Kdo jde dneska na peďák? Hlavně holky, co jim matematika taky moc nešla. Protože kdyby jim šla, tak by šly na lepší školu a dělaly by lepší práci.

+1/−2
16.5.2017 17:33

P81e28t83r 24P16o70k93o98r62n52ý 4232745742563

Podle mne je také podstatné, jaké procento žáků ZŠ se dnes na střední školy dostává.

+4/0
16.5.2017 18:10

V37l36a10d89i24m10í53r 75I14n73g10.58F80l82ö82s50s84e58l 2716897566497

Valachová mrví i tak zmrvené školství v ČR. Celý ten ansábl lidí se na tom dobře živí.

+3/0
16.5.2017 17:04

J22i71r17i 33D47o97m25i98n27i42k 1221128881600

Zkuste se lépe učit a můžete být i Vy součástí toho "ansáblu". :-)

+1/−1
16.5.2017 17:05

J22a93r97o89m55í91r 14K83r69á40l 4660309984149

No, na těch výsledcích je vidět, že se asi zrovna tito moc dobře neučili. ;-)

+2/0
16.5.2017 18:19

J70i39r90i 33D70o77m64i20n42i74k 1861818671790

Ne nadarmo se říká, že maturita je první zkouškou z dospělosti. Je to první síto, které odděluje "zrno od plev", které ukazuje základní vyspělost konkrétního jedince k odpovědnosti k sobě samému.Někteří ji díky své vůli se něco naučit a uspět nejenom u maturity ale i později zvládnou bez sebemenších problémů, jiní díky menšímu nadání a hlavně flegmatismu a vlastní lenosti na ní prostě nemají a jsou pak nucení hledat uplatnění jinde. A nebo případně maturitu a opakovat později, až "dospějí"...

+3/0
16.5.2017 16:53

M36i11c43h81a65l 50S37l81a69v21í76č62e50k 1319268252299

Idealisto. Maturita je již tak zprofanována, že nevypovídá o ničem. Začalo to už za bolševika učebními obory s maturitou a celá polistopadová politická garnitura tomu jen na frak přidává.

Jsem už starý pán, ale dodnes si pamatuji vyjádření souseda o maturitě svého vnuka v oboru kuchař-číšník: "Tak to má maturu z nošení talířů? Tak na takovou matur se můžu vys...!"

Ale pochopte mne dobře - nemám vůbec nic proti vyučencům, naopak. Bývaly doby, kdy byl řemeslník na řemeslo hrdý. A pokud v něm byl skutečně dobrý, nic mu nebránilo v dalším studiu.

+2/0
16.5.2017 19:27

L62u38d83v42í96k 43G18a41j58d68o87š32í29k 2355453584392

Povinná maturita z matematiky je v principu nesmysl.

Středoškolská matematika je již OBOROVÁ ZÁLEŽITOST a závěrečná zkouška z ní patří pouze na školy matematicky nebo technicky zaměřené nebo na gymnázia.

2/3 středních škol připravují studenty na profese, kde středoškolskou matematiku nepotřebují.

K všeobecnému vzdělání patří matematika pro základní školy. Nikoliv středoškolská. Proto by měla být povinná matematika pouze v přijímacím řízení na SŠ. Nikoliv u maturity.

Nevím jak budete vysvětlovat muzikantům na konzervatoři, nebo studentům umělecké školy, že pro vstup na AMU nebo AVU musí absolvovat zkoušku z oboru, který je absolutně nezajímá, NIKDY ho v praxi nepoužijí a ještě jim to nejde.

Variantou jsou dvě úrovně maturitní zkoušky z matematiky, ale to zase budete vysvětlovat gymnazistům, jaktože jejich maturita má ve vzdělávacím systému stejnou váhu, jako maturita absolventa lesnické školy.

+4/−8
16.5.2017 16:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.