Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hedvábná stezka bude stát tři biliony. Zeman ji označil za fascinující

Prezident Miloš Zeman při své návštěvě Číny označil novou Hedvábnou stezku za nejvíce fascinující projekt v novodobých dějinách. Ambiciózní plán by měl zlepšit dopravní propojení mezi Asií, Evropou i Afrikou a pomoci vzájemnému obchodu. V projevu na summitu v Pekingu Zeman projekt přirovnal k Marshallovu plánu pomoci poválečné Evropě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47a53r89o68s40l27a98v 35Č85e19p82i91c35a 8230538893854

Ještě Labe-Odra-Dunaj a je to vše.

0/0
1.6.2017 10:57

P13a82u23l 15J36a62r68o61s 2913578860

Hedbavna stezka ha ha ha.;-DByla tady Sametova revoluce a jak to po ni dopadlo.;-D

Az nas Cina zaplavi svymi levnymi vyrobky,tak nase firmy,co tady jeste zbyli zkrachuji.Tak jak se protloukaji nasi zemedelci diky EU kseftum,co kdo muze a nesmi vyrabet a produkovat....Navic nasi politici,podepisi za uplatky cinanum kseft i pro nas nevyhodny....To jiz zname.;-(

0/0
15.5.2017 9:20

T39o37m68á68š 97V81e40l75č34o34v20s83k93ý 4583498849198

Dal bych si bablbam ;-D

0/0
14.5.2017 21:38

M11i24c58h43a51l 79M30i29n84a84ř37í76k 9822406619918

USA budou jistě proti hedvábné stezce, protože budou mít pocit, že jim utečou obchodní příležitosti se zeměmi Evropy a Asie, o kterých jsou přesvědčení že patří výhradně američanům. Je to poznat podle přítomnosti amerických válečných lodí na obchodně důležitých místech Asie.

+1/−3
14.5.2017 20:35

L56i81b23o33r 37F41i23l23á60k 6771726390219

Ve zprávách. Zeman na čestném místě uprostřed sálu. Vedle Lukašenka.;-D

+2/0
14.5.2017 19:24

P77e23t83r 52O89n43d37r13á90č58e16k 7490829221537

Tam je teď díky Zemanovi naše místo ve světě :-)

0/0
15.5.2017 21:01

I63v92o 92Ž72i27ž36k22a 8453257561761

To mohla klidně zainvestovat ČNB z těch ukradených (či natištěných) peněz. Patříme mezi světovou raritu, jak se tady lidé nechávají dobrovolně okrádat.

+1/−1
14.5.2017 18:26

T87o10m97a64s 77V50o19n51d70a10l 2849850480132

Co tak nejdrive dobudovat napriklad dalnici do Rakouska? Nebo dostavet severni spojeni Cechy-Morava? Nebo zacit budovat rychle vlakove spojeni? Nejaka hedvabna stezka nam v tuto chvili muze byt ukradena...

+10/−2
14.5.2017 15:17

P58a11u96l 74J72a49r25o87s 2593298660

Prave tak Tomas.Nevim,jak si to ti nasi vladni experti predstavuji.Pristav nemame,tak se budou ty kontejnery z lodi trckat po nasich nedodelanych dalnicich,z pristavu z Nemecka,Polska nebo odnekud z Balkanu?

0/−1
15.5.2017 8:45

R15a55d12i98m 41S96l37á74d12e42k 3391472223189

Jak hluboko jim ještě Zeman vleze do zadku

+7/−1
14.5.2017 14:17

Z95d96e21n22ě67k 76M54a89t23y26á39š 5467714741414

Až tam bude celý!

0/0
15.5.2017 2:13

J88a37n 79S40t59e32f47e20k 1201728728209

Je to PAKÁŽ - ZENAN OVECKA MYNAR

+3/−1
14.5.2017 14:11

J82a15n 72S20t88e87f78e75k 1371128308819

Pred 3 roky 90miliard a investovalo se 20% .....a ted Milous zase naleti :-):-):-):-)

+4/0
14.5.2017 14:08

R74a76d90e39k 72J61a68n32a95t85a 9735626984862

Tohle nesouvisí se Zemanem.

Číňané opravdu pořádnou železnici (ano, ta "hedvábná stezka" nemá být nic jiného než železniční trať) do Evropy postavit chtějí a už mají cca třetinu délky hotovou (totiž úsek po čínském území).

Oproti lodní dopravě to bude mnohem rychlejší a oproti letecké levnější.

+4/−1
14.5.2017 14:45

D88a70v85i86d 47N49e57b93e48s26k13ý 8377501679951

Dá se to napsat taky jinak: bude to dražší než lodní a pomalejší než letecká.

0/−1
14.5.2017 16:34

R46a38d68i55m 15P63o68l92á74š57e50k 9506763349189

To berete ze špatného pohledu. Z regionů západní a severozápadní Číny je Hedvábná stezka do Evropy výrazně rychlejší a určitě i výrazně levnější než vlakem ze západní Číny na východní pobřeží Číny a potom zámořskou dopravou.

Kromě toho tyto železnice, protože to bude určitě kvůli kapacitě několik souběžných tratí, otevřou pro čínské investice regiony střední Asie a východní Evropy až po Ukrajinu a Bělorusko. A není žádný důvod, proč tyto obchodní příležitosti přenechat čistě jen šikmookým a nepodílet se na nich.

+2/0
14.5.2017 18:24

O52n73d32ř98e26j 92H87o88l62ý 9720860368599

To jsou zase bláboly, viz citace níže. A když dávají investice ty správné státy, tak to není "kupování vlivu"? To se jedná pro změnu o dary?

"Kritici se však obávají toho, že se Peking rozsáhlými investicemi pokusí koupit vliv v rozvojových zemích" Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/hedvabna-stezka-prezident-zeman-v-cine-dhb-/zahranicni.aspx?c=A170514_071316_zahranicni_pku

0/0
14.5.2017 13:52

P86e11t31r 93N72o84v66e26k 6282572442286

je naprostý nesmysl cokoli takového stavět a vyhazovat peníze, protože brzká budoucnost patří , a nákladní dopravu jistě vyhraje HYPERLOOP :-P

0/0
14.5.2017 13:41
Foto

K94a95r37e46l 96P72l32a85c94h51ý 6796376334739

Jak to myslej? Ze se uz nebude dopravovat letadly, ale zase na oslech/mulach/mezcich?

+1/0
14.5.2017 13:40

P18a56v74e94l 68M77a13t80ě90j52í63č77e65k 6197179882947

Doposud jsem nikde nevidel mapu, kde hedvabna cesta povede ?

+1/0
14.5.2017 13:30

M39i14r13o30s64l50a91v 89B49á11r40t17a 8164730960297

Já jsem tu mapku viděl. Podle ní HS povede Polskem a ne Českem. Ale je jasné, že se k ní oproti původnímu plánu bude chtít připojit i mnoho dalších zemí. Neměli bychom zůstat stranou.

Ale čím více zemí se zúčastní, tím více bude HS politicky riskantnější.

+1/−2
14.5.2017 13:45

J63a37n 90S31k59á78l41a 8462141524735

Marshallův plán, pokud vím, měl pomoci (a pomohl) evropské ekonomice zdecimované 2. sv. válkou. Zemanův výrok tedy chápu jako podporu projektu který má pomoci čínské ekonomice na úkor evropské (potažmo české) a moc této podpoře nerozumím.

+4/0
14.5.2017 13:29

R67o40m62a25n 95Š98e22s75t33á13k 5194669643843

Nová Hedvábná stezka dává ekonomický smysl, ale téměř výhradně pro Čínu:

1) V případě železničního propojení se doprava zboží zkrátí na cca 14 dnů. Dnes to lodí trvá 28–30 dnů.

2) Čína má obrovské devizové rezervy v USD, doslova neví, jak utratit peníze. Tímhle způsobem by část z nich elegantně utratila.

3) V neposlední řadě by si tak "koupila" vliv v zemích, kterými by Hedvábná stezka procházela díky investicím do infrastruktury a souvisejících služeb.

+4/0
14.5.2017 13:28

J55a67n 46Š95v74a27d55l43e23n37k27a 9854399260

Původní Hedvábná stezka dávala také smysl jenom pro Čínu. Usnadňovala její export a přesun kapitálu na východ. Toho si všimli už v Římské říši.

+1/0
14.5.2017 13:30

R96a66d98i76m 90P81o61l36á34š14e41k 9936393499939

Jasně že to dává největší ekonomický smysl Číně. Jenomže Čína si Hedvábnou stezku vybuduje, ať už s podporou Čr nebo ne. Stejně jako Číňané převahou svých dolárků skoupí české firmy v nesnázích nebo obecně ve špatné ekonoikcé situaci, ať už se nám to bude líbit nebo ne.

Když budeme proti, tak jednoho dne zjistíme, že čínské zboží se k nám bude valit nejen ze západoevropských mořských přístavů, ale taky železnicí z východu. Zatímco když budeme pro, vytěžíme z toho zakázky na infrastrukturu ve východní Evropě, střední Asii a možná i západní Číně a následně z toho i výrazně lepší ochdobní pozici pro odbyt našeho zboží.

+2/0
14.5.2017 18:31

P20e96t72r 16M74i90c41h44a71l 2850964391542

To jako aby sem ty jejich šunty mohli vozit rychleji? A co kanál DOL, Milouši? :-D

+2/0
14.5.2017 13:23

M12i45r38o65s82l24a18v 34B35á27r83t13a 8574310620157

Já těch čínských elektronických šuntů mám doma hodně a jsem spokojen.

Kanál DOL je asi v našich podmínkách opravdu fantasmagórie. Ale v Německu si vybudovali kanály spojující Rýn s lecčíms a zřejmě jim to vyhovuje.

+1/0
14.5.2017 13:32

P11e44t76r 61M32i26c64h20a20l 2470834621942

Sice se spousta elektroniky dělá v Číně, ale spousta z nich nejsou čínské produkty. Navíc jsem neměl na mysli pouze elektroniku.

Kanály na Rýnu jsou někde jinde, Rýn má vodu. Do kanálu DOL by se voda musela dovážet.

0/0
14.5.2017 14:50

R23a79d60i37m 58P90o94l47á57š78e30k 9256673929229

právě. Němci DOL nepotřebují, protože by odklonil zboží z Číny pro střední Evropu mimo jejich přístavy a jejich dopravní trasy.

Takže říční kanály na Rýnu v Německu ano, ale kanál DOl na území ČR, to se musí zarauzit.;-D

Hedvábná stezka se jim taky nelíbí, ale na rozdíl od DOL, který by potřeboval rozsáhlé dotace EU, nemají na Hedvábnou stezku páky.

0/0
14.5.2017 18:18

I69v58o 53H38e36b43e36l18k45a 8175370472340

Tento projekt vezme práci českým dělníkům. Řekněte ne vykořisťování a přesunu výroby do Číny. ČR na prvním místě.

+1/0
14.5.2017 13:18

M28i27r97o61s23l21a55v 65B55á53r65t36a 8244560310237

Snad spíš ten projekt práci českým dělníkům dá, ne? A výroba se do Číny bude stěhovat bez ohledu na nějakou Hevábnou cestu do té doby, dokud tam bude cena práce podstatně levnější než tady. A to nemusí trvat věčně. Pak se výroba bud přesouvat třeba do Indie nebo Vietnamu, kde ekonomika také roste velmi rychle.

+1/0
14.5.2017 13:26

R61a92d39i13m 94P61o66l19á57š29e67k 9146443539109

Já taky myslím, že Hedvábná stezka práci českým dělníkům spíš dá. Ta železnice vyvolá obrovskou poptávku po modernizaci ve všech zaostalejších regionech, kde bude procházet. To je celá střední Asie, jižní regiony Ruska kolem Kaspického moře, Ukrajina, Bělorusko.

Čeští stavbaři a strojaři by na tom mohli pracovat po desetiletí.

0/0
14.5.2017 18:41

P21e66t76r 30M59a27c17h 6144221367656

Budoucnost je omezeni zbytecnych presunu zbozi a drancovani zdroju, paleni paliv a zamorovani prostredi, ne takovehle blbosti

0/0
14.5.2017 13:10

M25i91r26o23s78l21a23v 56B51á76r33t51a 8714600180507

Je to fantastický projekt. Ale, co když bude farmářka Havránková proti?

0/0
14.5.2017 13:00

F42r54a17n20t22i55š42e97k 58P93i96k14l 8156569800130

soudruzi vyvlastní...jak je jejich zvykem.

0/0
14.5.2017 13:08

M47i78c68h49a94l 77R18e53j56z91e75k 5756687945251

Nevim na co biliony. Mne uz hedvabna stezka z Ebaye funguje a chodi mi vse celkem vcas.

+1/0
14.5.2017 12:59
Foto

K21a18r83e61l 96P11l23a20c82h92ý 6676296814169

Take to nechapu.

0/0
14.5.2017 13:44

D17a98v70i73d 85N72e12b20e22s71k34ý 8117591289451

Vůbec nechápu, co tím Číňané sledují. Jediné, co dává smysl, je ta Afrika, kterou Čína de facto kolonizuje. Postavit na východoafrickém pobřeží přístavy a pak pozemní komunikace skrz naskrz Afrikou má určitý ekonomický smysl. Stavět železnici přes spoustu nestabilních nebo nepřátelských zemí z Číny do Evropy nikoli.

Zajímavé ale je, že v plánech nehraje žádnou zvláštní roli Rusko. Pokud by Čína chtěla postavit železnici ze západní Číny do Evropy, pak by bylo nejjednodušší ji vést celou přes Rusko, ale to v plánu není.

Možná je celá sranda takovou větší obdobou hladové zdi.

0/0
14.5.2017 12:56

O79n73d13r43e81j 87K29l53o59u78c88e37k 6950759811753

Nemusí to mít smysl ani účel. Hlavně se musí někde rozdat ty miliardy dolarů a euro, co jsme vytiskli. Kdo to má v těch bankách furt přehazovat vidlema?

0/0
14.5.2017 12:55

O95l11d45ř56i31c12h 88Ř95e91z15n98í46k 7595602464828

to bude penízků, které se zakutálejí ;-D ;-D ;-D

0/0
14.5.2017 12:21
Foto

R77i39c19h89a33r46d 92N85e63u49g91e84b58a75u36e37r 6468759326642

Neurážejte ERP (Marshallův plán). Ten podporoval podnikání, ne megalomanii. Ptal se někdo obchodníků, jestli tuto infrastrukturu chtějí? Není už v rudé Číně dost měst duchů?

+4/0
14.5.2017 12:03

M13i95r43o89s76l20a37v 82O51l69d91m23a94n 9200968865841

chteji

+1/0
14.5.2017 12:30

J57a39n 13M24a81c17e38k 9274405292658

a nebylo lepší, když je Evropa kolonizovala?

+3/0
14.5.2017 11:59

V76á62c70l36a94v 43Š85u44l49i41s78t95a 9624517260708

Panda vitezi!:-P

+1/0
14.5.2017 11:50

M35i95c73h60a88e50l 79B16o71r18ů82v94k67a 2259581576545

vždyť tu jsou hromady čínskej výrobků tak co chtěl budovat?

+3/0
14.5.2017 11:30

M60i30c80h42a95l 78P18l75e57š55t16i61l 3757616966205

Projekt Dunaj-Odra-Labe:

1. Zeman a jeho slizký poskok si jednu z těchto řek svobodně vyberou.

2. Do této řeky budou vhozeni a poplavou ke všem čertům.

Nevím jak kdo, ale já to podporuji.

+4/−1
14.5.2017 11:07

J80a42n 52K78o40z25á96k 2556973287221

A už se naučil, jak stabilizovat společnost? ;-D

+2/0
14.5.2017 11:07

R47a28d28i89m 82P33o44l41á69š83e73k 9566863979139

Zemanovy řeči jsou kecy, ale jádro projektu je reálné.

Čína potřebuje pozvednout ekonomiku svých západních a severozápadních regionů, jenže ty jsou extrémně daleko od velkých mořských přístavů na východním pobřeží Číny, odkud se nyní dopravuje zboží. Proto se snaží vytvořit z těchto regionů dopravní přístup do Evropy přes Střední Asii a do Afriky přes Pákistán a Afgánistán.

A k tomu je třeba postavit spousty infrastruktury, množství těchto zakázek by mohly získat české firmy.

+2/0
14.5.2017 10:58

M42i43l27a39n 20P20r72o24u34z71a 6792264398637

A také odbočku na sever.

0/0
14.5.2017 11:04

R74a82d24i83m 41P89o56l67á71š81e27k 9446903239459

Kdoví jak to bude s Ruskem za 50 let.

Číňané minimálně budou etnicky expandovat do oblastí východní a střední Sibiře, protože ruské osídlení je velice řídké a Rusové se moc nemnoží, spíš naopak vymírají.

+2/0
14.5.2017 11:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.