Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hnízdil pro Impuls: Česká politika je plná psychopatů. Už se tak narodí

Celostní a rehabilitační lékař Jan Hnízdil považuje všechny politiky za psychopaty. V zásadě za to ale nemohou, protože se tak již narodí, uvedl v úterý v pořadu Kauza dne na Rádiu Impuls. Dodal také, že česká demokracie nemá s opravdovou demokracií nic společného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44i39n69d29ř28i84c18h 44B84u17c81h30t25a 6622356733630

Fishhead movie R^

0/0
17.5.2017 7:30
Foto

M50i11r44o41s87l12a39v 47S89t36e14i81n58e89r 6488204723465

Komunisté nebyli jiní, geneticky je to stejný póvl, jaký chce vládnout dnes. Komunismus však tyto psychopaty přímo vyhledával a podporoval, vytvořil tak Lidové Milice, StB, předal jim justici, armádu a školství. Všichni tito oportunisté převlékli kabáty a založili ODS , ČSSD a KDU. Později se z nich vyvíjely další, konkurující spolky, chtivé dotací.

0/−1
15.5.2017 13:55

P54a96v55e75l 16T41e66s86a48ř96í10k 6120923970855

Divné psychiatr a má evidentní duševní problémy se Zemanem. Jestli tomu dobře rozumím, tak kdo nemá soucit s mohamedánskými migranty je psychopat.8-o

Ale tohle může tvrdit jen "psychopat" co ho namísto rozumu ovládají jeho pocity a dojmy, zkráceně řečeno "nad rozumem víra". :-/

Höschl to je skutečný psychiatr s rozumem.

0/−2
14.5.2017 20:11

I76v52o 15M50a52r92h38o34u87l 6396822770956

8-o8-o8-o dejte si prášek...

0/−1
16.5.2017 13:28

Z94u79z77a47n65a 72K86a62u89f13m55a47n84o22v94á 8968804136877

No potíž je, že pan Hnízdil na tom psychiatricky taky nebude úplně bez diagnózy.

+2/0
14.5.2017 7:46

E17l81i55š95k49a 34K94u92č49e55r13o81v77á 7179772563653

no hlavně že Hnízdil je člověk na svém místě.

0/0
13.5.2017 19:47

P28a13v17e23l 30K47a21m79e28n86í61k 3884817852120

Jsem rád, že jsem si tento článek mohl přečíst.

+4/0
13.5.2017 7:51

V27á86c80l25a90v 91Š70u65b19r75t 9467383948207

Možná místy přehání ohledně těch psychiatrických diagnóz, ale v zásadě má bohužel pravdu. Mám radši definici Slavoje Žižka, podle něhož psychopata charakterizuje bezvýhradné splynutí se svou (společenskou, symbolickou, mocenskou) rolí a neschopnost odstupu. To samozřejmě souvisí s absencí svědomí (což je právě ta kritická instance, která psychopatům chybí). Žižek k tomu ještě dodává pěkný příměr, jež se hodí právě na politiky ve vysokých funkcích: "Blázen (psychopat) je podle něj nejen šašek, který si myslí, že je král, ale i král, který si myslí, že je král."

+1/0
12.5.2017 15:42

M16a91r81e39k 27H89r12u55b31y 6877772481828

Po mocnarstvi prebirali moc intelektualove, po komunistech zlocinci. Zadnou kvalitu tedy jeste par desetileti nemuzeme ocekavat:-/

+1/0
12.5.2017 15:28

M29i86c83h22a30l 67K50u91c94h30t74a 6393774474872

Hnízdil, neHnízdil, jeho definice našeho politického systému sedí na 100%.

+10/0
10.5.2017 15:45

V20i96l84é33m 41P47ř31í68h36o26d53a 2504889323627

Tak samozřejmě, Hnízdil...;-D Že je někdo MUDr, ještě neznamená, že sám není psychopat. V české politice je samozřejmě spousta "podivných" lidí, ale budou tam tak dlouho, dokud lidi budou kejvat na jednoduchá vysvětlení předkládaná kdejakým hnízdilem a nebudou se sami starat o sebe a o své okolí.

+4/−17
10.5.2017 12:43

Z69d15e82n18e48k 19S83l23a30n35i54n52a 1184566753794

Vemte si to z opacne strany - kolik z nich je ferovych, zasadovych, poctivych, solidnich. Myslim, ze s vyctem brzo skoncite, pokud s nim vubec budete moct zacit. Hnizdilove popisu se bohuzel da tezko co vycist.

+2/0
13.5.2017 10:54

T59o77m92á40š 22N64o16v55o80t88n70ý 4880498478317

Říká šarlatán Hnízdil, držitel zlatého Bludného balvanu za " diskreditaci psychosomatické medicíny v očích odborné i laické veřejnosti..."

http://www.sysifos.cz/index.php?id=vypis&sec=1459528182

+5/−15
10.5.2017 12:35
Foto

V84á28c26l40a97v 47C38h56u46c37h88m45a 6235561338116

V čem vidíte jeho šarlatánství? V tom, že se mu daří uzdravovat pacienty nad kterými moderní medicína zlomila hůl? Možná by vám prospěla taková zkušenost i když bych vám ji nepřál.

+7/0
11.5.2017 17:03

P43e81t73r 44U93t23ě52k13a91l 9210518948

Tak - Dr. Hnízdila je někdy též možné považovat za psychopata (jeho velmi zvláštní přístup k dopingu ve sportu). Problém je v tom, kdo a z jaké pozice to posuzuje.

Považovat (prohlašovat) politiky za psychopaty mne nenapadlo. Až dosud jsem měl za to, že jsou to především lháři, zloději a podvodníci, starající se jen o svoje dobro a svůj vliv. Ale že jsou psychouši.... Na druhou stranu by se tím mnohé vysvětlilo. Ale, doktore, nezřídila společnost pro takové osoby zvláštní ústavy?

+4/−11
10.5.2017 12:10

J83a12n 38M41o40r63a65v12e70c 3358896605421

Máte pravdu . Onen zvláštní ústav se jmenuje parlament.

+1/0
13.5.2017 19:00

M46i94l92a82n 17Z69e27i91d53l56e41r 2252451866139

Tak ano, po subjektivní stránce asi každý politik splňuje všechna kritéria psychopatologické abnormality tak jak se o nich zmiňují diagnostické manuály DSM a ICD.

Ostatně je otázka do jaké míry různé formy psychopatologií stojí za úspěchy podnikatelů, vědců, umělců i politiků.

Nicméně, problém nastává když dotyčný například příznaky své psychické poruchy osobnosti přestane ovládat či dojde k manifestaci nějaké komorbidity.

Chování a jednání Miloše Zemana jsou tím takřka učebnicovým příkladem

+6/0
10.5.2017 11:35

O54t81a 46S83a93l35y64k 6343851926609

Takoví lidé, podle Hnízdila, nemají dostatečně vyvinutá mozková centra zodpovědná za soucit, stud, svědomí a spolupráci

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/jan-hnizdil-psychopate-politika-demokracie-impuls-kauza-dne-plh-/domaci.aspx?c=A170509_164930_domaci_och

Nechápe pocit viny, špatní jsou ti ostatní. Nikdy nic neprovedl, nespáchal, nemá důvod odstupovat.

Toto je obecná charakterizace psychopata, nejen Hnízdilova.

+8/0
10.5.2017 13:06

J20i28n91d70ř78i25c70h 72M68i32t90t69e54r 6264585211766

No napsat já do komentáře to co Hnízdil o Zemanovi, tak mám asi zrušenej účet. Ano Hnízdil to opsal slovy způsob života, takže to prošlo.

0/0
10.5.2017 11:20

P42a21v48e86l 16P33e86l34c 2479863165

TAk celkem slusnej clanek, az na tu posledni vetu? Komuniste nemeli takove moznosti rokradat a devastovat? To je nejakej preklep, ne?

+4/−1
10.5.2017 10:32

J60a98n 20P97a57v52e45l41k97a 3917451234321

Tím myslel jednotlivce, ne režim.

+3/0
10.5.2017 10:48

S74t17a86n82i18s77l61a13v 64K19r18e36j80c83a77r 2161528833726

Každý má možnost rozkrádat a devastovat!! A není to jen být schovaným za nějakou stranou a hnutím. Kradli a kradou nejen komunisté, ANO, ČSSD,RSMS, atd. - Ale jistě i ti jež jsou v zastupitelstvech - jsou to přece spoluobčané stejně jako my!! Jen je otázkou, zda existují i lidé, jež dokáží toto rozkrádání a devastaci odhalit a odstranit. Nikoli z pozice politické strany nebo neziskovky, ale ze svého vzdělání. Ono, většina bezpartijních účetních se vzděláním SEŠ, má přehled o hospodaření svých zaměstnavatelů.

0/0
10.5.2017 10:57

D91a82g48m30a44r 83P18á55t16k60o63v34á 5968792509931

Překlep to není. Tehdejší systém (jak ho tehdejší vládnoucí elita, tedy komunisté nastavili) takové obrovské rozkrádačky neumožňoval. Tresty za rozkrádání socialistického majetku byly mnohem vyšší. Kradlo se řádově mnohem méně. Současný systém (současní politici) si to nastavil jinak. Zhasnul a začalo se rozkrádat. Krade se dodneška.

Zářným příkladem je Rittig. Za socialismu byl za zpronevěru 766000 Kč odsouzen na 9 let. Hrozilo mu až 15 let, tedy trest, který se dnes nedává ani za bilión korun! Po revoluci byl Havlem amnestován a dnes je miliardář.

+6/0
10.5.2017 11:13

V69i19l64é58m 40P10ř33í52h31o57d94a 2914429363147

Vono za těch komoušů tedy bylo vlastně fajn. Hlavně se vždy vesele ignoruje fakt, že sami komouši to někomu ukradli, tedy, pardon, zvítězil pracující lid a převzal výrobní prostředky do svých rukou, kde už jen vzkvétaly.;-)

+7/−2
10.5.2017 12:52

D26a17g67m16a78r 90P44á93t98k68o56v26á 5288552639111

Co komunisti ukradli, bylo v restitucích vráceno. I když ne všem. Znám případ, kdy rodina, co měla uprostřed města dílnu i s pozemkem nedostala nic a místo ní ji získal někdo jiný, co dobře zaplatil. Na tom místě teď stojí obchodní dům. Někdo se dobře napakoval.

Dnes už by nebylo co vracet, ty majetky jsou pryč, nebo v soukromých rukách a musely by se vyplatit.

+2/0
10.5.2017 16:31

J74i27n59d80ř36i12c88h 12M81i28t88t89e44r 6604655331576

On ten stát byl už tak rozkraden, že nebylo co krást. Tak to asi myslel. Chudá země, kde není skoro co ukrást.

+1/−1
10.5.2017 11:17

D65a70g90m69a74r 33P86á12t13k84o66v94á 5158332829731

Na to jste přišel jak? Co by se pak privatizovalo a prodávalo? Dnes už stát vlastní jen zlomek původního majetku. Co nezprivatizoval, prodal za hubičku. Ono si stačí poslechnout Ringo Čecha, určitě jste to video viděl a slyšel.

https://www.youtube.com/watch?v=g1N5ModMtPI&feature=youtu.be&t=1m41s

https://www.youtube.com/watch?v=SDBjZihS89g

+3/−1
10.5.2017 11:34

J41i76n45d78ř34i38c98h 57M85i79t76t12e42r 6224795781666

Na to jsem přišel velmi snadno. V té době jsem žil a viděl to. Stát nemá za úkol cokoliv vlastnit. Je to nejhorší hospodář ze všech. Má dělat je to, co soukromník nechce, nebo z principu nemůže. Třeba obrana, justice a podobně. Učelem je, aby byli bohatí občané , pak je bohatý i stát. Ne aby měl stát všechno a byl plný chudých lidí jako za komančů.

Ringo Čecha znám, je zábavnej, ale to je všecho. V něčem má pravdu, něco jsou nesmysly.

+6/0
10.5.2017 11:43

V80i66l89é39m 53P19ř56í67h21o61d78a 2124989783437

Když ona spousta vobčanů spoléhá na to, že jim to stát určitě rozumně přerozdělí ;-D

+4/0
10.5.2017 12:47

D31a93g39m37a82r 59P25á87t34k21o44v45á 5338382269321

Úkolem státu je vytvořit prostředí a podmínky, aby se lidé cítili bezpečně a aby bylo postaráno o potřebné, staré a nemocné lidi. Přiměřené přerozdělování je nutné. Vy byste chtěl žít ve středověku, mezi žebráky a lapky? Asi ne.

0/−1
10.5.2017 16:34

B38o31h31u55m75í25r 54M72r82á55k35a 6665418457834

Jo, jo, co soukromník, to lidumil a státomil. Pro zákazníky udělá první poslední i kdyby neměl spát, státu s radostí odvádí daně a těší se z toho, jak vše vzkvétá ;-D. Lidi jsou stále jen lidi, někdo je poctivý, někdo ne, někdo pracovitý, někdo ne, někdo umí hospodařit a někdo ne. Tak báchorky si nechte dětem před spaním.

+1/−2
10.5.2017 13:11

J41i50n25d12ř20i85c77h 33M17i56t96t38e11r 6214285591146

Soukromník není lidumil a už vůbec ne státomil. Naopak, je to nepřítel státu číslo jedna. A je to vzájemné. Soukromník chce vydělat co nejvíce. To je jasné, na tom se shodneme. Jenže je tady konkurence, a trh a takových soukromníků je spousta. A ti nenasytní a příliš drazí mají smůlu, lidi si u nich nic nekoupí. Mohu si vybrat. U státu si vybrat nemohu a platím jak mourovatej. Vy nevidíte jak nás okrádají na každém kroku. Vezměte si fakturu za elektřinu. Tu položku OZE , kterou každý měsíc platíte vám zařídil stát. Takže to nejsou báchorky před spaním, ale fakta. Další fakta, David Rath , myslíte, že kradl ze soukromých peněz ? Ne ze státního. A tak je to se vším, kde jsou státní peníze, dotace....

+2/0
10.5.2017 13:35

B52o13h66u37m70í72r 94M64r14á12k36a 6225438787544

Proč a komu jde stát na ruku je jasné a často i viditelné přinejmenším při záhadném zbohatnutí některých lidí. Někteří jsou ochotni za ty miliony i posedět v base. Je plno takový Dalíků větších či menších.

Energie jsou jen jednou z těchto strategických komodit.

+1/0
10.5.2017 14:40

J76i58n84d12ř77i12c26h 45M94i87t29t30e75r 6134285261546

Jistě, proto toho má stát dělat co nejméně, ale pořádně. Malý, ale silný stát. Ty soláry jsem vybral proto, že je to astronomická suma a platíme ji každý, kdo je připojen k el. síti.

+3/0
10.5.2017 15:05

D24a82g11m79a23r 29P87á47t57k73o49v22á 5828672129541

Mezi takovými soukromníky se krádeže považují za normální. Hlavně že vydělám, na ničem jiném nezáleží. Proto máme náš stát rozkradený a ve stavu, jakém je. Zhaslo se a pořád ještě žijeme v pološeru. Legislativa těmto novodobým lapkům nahrává. Protože všichni chtějí vydělat! Soukromníci, politici, lobisté, nadnárodní společnosti. Jak je vidět, tržní prostředí něco takového zregulovat nedokázalo. Doplácí na ně koneční spotřebitelé - občané.

+1/−1
10.5.2017 16:40

J70i25n66d42ř73i82c54h 67M10i87t35t53e36r 6984765841816

Tak to je snůška neuvěřitelných hovadin. Jsem také soukromník a od komunistů se urážet nenechám. Stát je proti minulosti neskutečně bohatý a nabídka zboží je neskutečná. Mohu si koupit Ferarri, super jachtu, domy kdekoliv po světě, lyžování na Aljašce to dřív bylo nemyslitelné. Pro spotřebitele ráj. Stačí jen umět vydělat peníze. Co vám na trhu chybí, že se cítíte jako spotřebitel poškozená? Vzpomeńte si na komunismus, kdy si ženy místo vložek dávaly na krvácející přirození Rudé Právo. Po tom se vám stýská ?

A je jasné, že všichni chtějí vydělat. To je hnací motor ekonomiky. Nebo si myslíte, že stát zbohatne tak, že jeho občané budou chtít všichni zchudnout ? Co je prosím špatného na vydělávání peněz. Věřte mi , je lepší být bohatý než chudý. Zkusil jsem obojí a nedá se to srovnat.

+3/−2
10.5.2017 16:51

D59a19g24m61a98r 61P75á83t32k64o81v38á 5978472239781

Nejsem komunista a nikdy jsem nebyla. To za prvé.

Stát není bohatý, bohaté jsou z nás hlavně zahraniční společnosti. Stát nemá peníze na dobudování dálniční sítě, nemá peníze na důstojné důchody, nemá peníze na léčbu těžce nemocných, dokonce i dětí. To za druhé.

Vy si klidně kupte Ferarri i jachtu, jezděte si kam chcete (ta Aljaška musí být nádherná), když na to máte. Nezávidím. Já na to nemám a k životu to nepotřebuji. Mám vlastní bydlení, mám zánovní "nákupní tašku" na 4 kolech a nějaké úspory. Jako důchodci mi to pro život stačí a nemyslím si, že si žiji špatně. Necítím se být chudou, ani bohatou. Bohužel potkávám lidi, o kterých si myslím, že chudí jsou. Určitě by byli rádi movitější, aby mohli žít důstojně, ale všichni bohatí být nemohou. Pro hodnocení úrovně života společnosti je důležité, jak se žije většině, ne menšině.

Mně nevadí bohatí, mě vadí, že je mezi námi tolik těch, kteří mají málo. Ne proto, že by málo pracovali, ale proto, že mají tak nízké platy. A za to nesou odpovědnost ti, kteří je zaměstnávají.

Netvrdím, že jsou všichni soukromníci zloději: Ale ti nenasytní (jak jste je sám nazval) většinou ano. Pravdou je, že příležitost dělá zloděje a těch, co odolají, je menšina.

+3/−1
10.5.2017 18:06

J17i91n44d25ř71i83c98h 25M67i15t40t74e30r 6464685481946

Vy jste jen nebyla v komunistické straně. A mě nejde do hlavy proč. Myšlení máte jako ryzí stalinista. Já na ty drahé věci, co jsem psal taky nemám, tolik nevydělám, ale vím co je potřeba udělat, aby to člověk měl. Vydělat dost peněz. Za komančů jsem mohl mít miliony (vlastně nemohl) a stejně mi to nebylo nic platné. Nikam by mě nepustili, Ferarri tady neměl nikdo a do Alp se dostali jen prominenti. Jak jste přišla na to, že je tady hodně lidí, kteří mají málo ? Jaký máte pramen této informace ? Nebo je to jen váš pocit ? Já nemám dojem, že by lidi umírali na ulicích hlady. Spíše vidím obézní postavy, jak ze supermarketů tlačí vozíky plné zboží do luxusních aut.

A na závěr bych chtěl poprosit o tu odpověď na otázku co na trhu nemůžete sehnat a proč se cítíte jako spotřebitel bídně.

+1/−2
10.5.2017 21:37

D84a83g90m27a71r 20P16á52t79k73o30v78á 5838762339521

Nemůžu Vám na Vaši poslední otázku odpovědět, protože jsem nikde neprohlásila, že se cítím bídně. To jste si vydedukoval sám a je to Váš problém, ne můj.

A k těm komunistům a kapitalistům. Máme jiný pohled na společnost, každý si ji jako lepší představuje jinak. To není o komunistech a kapitalistech, ale o způsobu myšlení "já", nebo "my".

+2/−1
10.5.2017 22:11

J25i38n60d62ř15i73c66h 73M97i89t25t62e59r 6254275341176

Jak je vidět, tržní prostředí něco takového zregulovat nedokázalo. Doplácí na ně koneční spotřebitelé - občané.

To je citace z vašeho textu. Jste občan, spotřebitel tak jsem si to vydedukoval. Ale možná budete spokojený spotřebitel a občan, pak není důvod si na kapitalismus stěžovat, že ?

+1/0
10.5.2017 22:25

D18a61g78m74a83r 32P18á53t97k98o72v91á 5728872419191

Když jsem občana nazvala konečným spotřebitelem, neměla jsem na mysli jen zboží v obchodech, ale toho, na kterého dopadají všechny ty rozkrádačky nejvíce. Protože on to platí ze své kapsy. Sám jste uvedl jako příklad špatného hospodaření státu OZE. Původní myšlenka byla dobrá, záměrem nebyla stavba gigantických fotovoltaických elektráren. Z počátku to tak i fungovalo. Až po nástupu Topolánkovy vlády se z toho stal pro některé obrovský byznys, na který doplácíme my, občané, tedy koneční spotřebitelé. Jen se podívejte, jak rostl výkon fotovoltaických elektráren zde: http://www.elektrarny.pro/

Ti, co si je pořizovali, přemýšleli tržně přesně dle Vašeho návodu - vydělat, dosáhnout co největších zisků. Ať už to byli politici nebo podnikatelé.

Jiný příklad - jak to funguje ve zdravotnictví. Téměř nechodící kamarádka šla na operaci kyčelního kloubu. Za socialismu by ji vzali do nemocnice, tam na jednom místě provedli její kompletní vyšetření a pak by přistoupili k operaci. Dnes ne. Rodina ji vozila od jednoho doktora specialisty ke druhému několik dnů. Tržní to je, protože jednotliví doktoři, které navštěvovala, byli soukromníci. Nakolik je ale tento způsob šetrný k pacientovi samotném, snad nemusím psát. A to nemluvím o tom, že se každý doktor soustředí jen na svůj obor a posouzení komplexního zdravotního stavu de facto provedeno vůbec nebylo. Jinak by nedošlo k tomu, aby jí ošetřující sestra, která ji navštěvovala doma, neupozornila na věci, které muselo evidentně vidět několik doktorů, ale žádný je neřešil. I oni se zachovali tržně - zajímá je jen to, z čeho můžou mít osobní prospěch. O tom, jak se stav ve zdravotnictví zhoršuje, se veřejně moc nemluví.

K těm obézním lidem, tlačícím plné vozíky: Co Ti lidé nakupují? Jakou kvalitu? Proč si nekoupí něco kvalitnějšího? Á propós! Věděl jste, že i obézní lidé můžou trpět podvýživou?

+2/−1
11.5.2017 10:56

J94i45n69d44ř94i79c56h 33M37i22t97t53e41r 6534885571676

Pak jste měla použít výraz daňový poplatník, případně občan. Fotovoltaika je zločin století, krádež za bílého dne a ti co to schválili by měli jít sedět. To ale právě s trhem nemělo nic společného. Bylo to dotované a to je opak trhu. Kdyby to bylo dle tržní ekonomiky, nedávaly by se na to dotace a solární energie by se prosadila až tehdy, když by byla levnější než jiné zdroje. Možná nikdy. Je vidět, že vůbec nechápete jak funguje trh. Dáte mi příklad , kde tžní prostředí je dotací naprosto rozvráceno.

Zdravotnictví. O tom mi raději nepište, v tom pracuji. Za totáče, nebyly léky z dovozu, byly jen pro vyvolené Sanopz. Na zubní protetiku byly pořadníky čekalo se třeba až dva roky. Dialýza po 60 letech ne, lidi se nechali jen tak dožít, už neměli cenu. Dnes máme zdravotnictví na špičkové úrovni a navíc bez spoluúčasti pacientů, což je velká chyba. Všechno díky obětavým lékařům, kteří pracují za zlomek mzdy na Západ od nás, v zemích komunismem nezasažených. A o tom že se zdravotnictví zhoršuje může napsat jen někdo naprosto neinformovaný, nebo se zlým úmyslem. Jak je možné, že se prodlužuje doba dožití oproti totalitě už o 6-7 let. To je tím zhoršeným zdravotnictvím ? Někoho tak zjevně fanatického a popírajícího fakta jako jste vy jsem neviděl.

Proč jste vlastně nebyla v KSČ ? To jste mi neřekla.

Co lidé nakupují je jejich věc. Mohou si vybrat kvalitu jakou chtějí, to je právě ten trh. proč si nekoupí něco kvalitnějšího nevím, to se musíte zeptat jich. My si kvalitní věci kupujeme. Samozřejmě že vím, je dobré se stravovat zdravě a kvalitně. A to už dnes jde, máme celeročně ovoce, zeleninu, a opravdu kvalitní věci. Kvalita ale stojí peníze. Chápu, že vy byste chtěla aby byly kvalitní věci zároveň levné případně zdrama, ale tak svět nefunguje. Komunisti to zkoušeli a dopadlo to jako vždycky. KLDR, Kuba, Venezuela to jsou konce socialismu o které vy dodnes sníte svůj sen.

+2/−1
11.5.2017 11:14

D28a68g59m98a45r 17P76á80t87k31o51v58á 5308102909521

Vidíte, já myslela, že se spolu můžeme domlouvat slušně, ale ono to jaksi nejde, hodně toho překroutíte. Naposledy Vám odpovím:

Fotovoltaika - někdo ji tržně využil, aby na ní vydělal. Dotace plošně nezatracuji, mohou být užitečné. Záleží jen na tom, jakému slouží pánovi.

Zdravotnictví - napsala jsem zkušenost pacienta a mluvím s lidmi, kteří tam pracují a vím, co si myslí.

Léky - to je byznys, píše se o tom docela často. Obchodníci a výrobci se přece chovají tržně, že? Známá potřebovala pendepon, protože bez něj by ji zánět přivedl do hrobu. Je docela složité sehnat za něj náhradu. Proč tento dříve naprosto běžný lék není k sehnání a získat dostupnou náhradu je tak složité a musí se na ni čekat? Možná to víte lépe jako já, když pracujete ve zdravotnictví.

Zubaři - ex manžel za nové zuby zaplatil čtvrt milionu. Kolik lidí na to má? Známá na "klapačky" také čeká a zatím chodí bez zubů.

Ano, věk se prodlužuje díky modernějším léčebným postupům, novým přístrojům a lékům. Netvrdím, že se zdravotnictví neposunulo dopředu, to je dáno objektivně vývojem, ale věk dožití ve zdraví se prodlužuje velmi pomalu. Ten od r. 1962 až do r. 2010 (jak se uvádí ve Zprávě o zdraví obyvatel ČR vydané Ministerstvem zdravotnictví v r. 2014) zůstával na hodnotě 62 let. Kde je tedy chyba?

Rodičům ve stáří lékařská péče odepřena nebyla, ale dialýzu nepotřebovali

Za zlomek západní mzdy od nás pracují téměř všichni, lékaři nejsou žádnou výjimkou. Mám v rodině pár lékařů a všichni si žijí na násobně vyšší úrovni, než běžný občan.

KSČ - nic Vám po tom není, ale přesto odpovím. Vyrůstala jsem v rodině, která byla normalizací postižená. Také jsem netvrdila, že komunisté byli dobří. Ne, byli dobří i zlí, stejně, jako politici a členové pol. stran dnes. Je neobjektivní posuzovat lidi jen na základě členství v KSČ!

Kvalita - kde jsem psala, že chci kvalitu zadarmo? Už zase překrucujete! Určitě víte, že to, co si lidé nakládají do vozíčku, má ke kvalitě většinou daleko, že na lepší nemají.

+1/−1
11.5.2017 13:46

J69i86n36d84ř24i21c71h 90M43i78t14t74e84r 6254855111296

Proboha to si tam musel dát alespoň 10 implantátů, když dal 250 000. A co dělal, že je bez zubů, to si je nečistil? Asi se moc nestaral.

Fotovoltaika. Ti co toho využili jsou zcela bez viny. Neudělali nic zlého. Zločinci jsou ti, co to legislativně umožnili, tedy poslanci. A určitě se nikdo nebude divit až se ukáže, že jsou to jedni a ti samí, tedy že poslanci profitují na solární energii přes nastrčené osoby, či anonymní firmy.

Proč si myslíte, že na Západě mají násobně vyšší mzdy. Aha ? Neměli komunisty.

Dotace jsou špatně vždy.

Srovnejte ukazatel doby dožití. Ta je jasně daná. Doba dožití ve zdraví je zavádějící, je třeba definovat, co je to zdraví. Smrt to je jasné, tam netřeba diskuse.

Já opravdu nesleduji co si lidi nakládají do vozíků v obchodě. proč bych to měl dělat ? To, že nemají na lepší nebo nejsou za kvalitu ochotni platit nezkoumám. Já jen vím, že když jsme za totáče přišl do zeleniny, byly tam brambory, cibule a sirup. Ano na to měl každý. A dnes mango, avokádo, kiwi na co si vzpomenete. A že na to někdo nemá ? Jistě všichni nemůžou být bohatí, za totáče jsme ale byli všichni úplní žebráci. A komunisté nebyli dobří, to je jako bych tvrdil, že byli i dobří nacisté. Bylo to čiré koncetrované zlo a postihlo to jak píšete i vaši rodinu. On ani Rudolf Slánský, když ho věšeli nedal na komunisty dopustit. Váš postoj mi připadá podobný.

+1/−1
11.5.2017 14:06

J59i29n98d82ř51i76c76h 19M45i59t72t79e51r 6494905551946

Z důvodu nepřítomnosti léčivého přípravku PENDEPON COMPOSITUM v ČR a opakovaných žádostí zdravotnické veřejnosti o zajištění jeho dostupnosti byl dne 31. 1. 2014 na základě stanoviska Ústavu schválen Ministerstvem zdravotnictví ČR specifický léčebný program (dále jen „SpLP“) pro přípravek RETARPEN 2.4 M.U.I. SpLP je způsob získání neregistrovaného léčivého přípravku za účelem zajištění zdravotních služeb pro určitou skupinu pacientů v případě nedostupnosti registrovaného léku, který je určen pro stavy závažně ohrožující lidské zdraví.

SpLP s přípravkem RETARPEN 2.4 M.U.I. byl schválen pro použití poskytovateli zdravotních služeb formou ambulantní a lůžkové péče při terapii a profylaxi infekčních onemocnění vyvolaných patogeny vysoce citlivými na peniciliny (terapie akutní tonzilitidy, spály, erysipelu, časné syfilis a latentní syfilis /s výjimkou neurosyfilis/, frambezie, endemické syfilis, pinty; profylaxe revmatické horečky, poststreptokokové glomerulonefritidy a erysipelu) u novorozenců, dětí, dospívajících a dospělých. Distributorem tohoto přípravku je společnost PHOENIX, lékárenský velkoobchod, a.s. Dle informací Ústavu je léčivý přípravek RETARPEN 2.4 M.U.I. v distribuční síti v ČR dostupný.

Kde je problém ?

+1/0
11.5.2017 14:06

D21a53g97m15a96r 41P41á73t83k33o44v84á 5478182269751

Realita byla taková, že na něj musela kamarádka čekat 2 měsíce a sháněl se přes kde koho.

+1/−1
11.5.2017 15:40

J72i15n23d89ř33i19c67h 37M11i72t44t93e80r 6964295411946

Ano může být, ale to je jeden z desetitisíců dostupných léků, pár ojedinělých případů Dříve to bylo přesně naopak. Z dovozu nebylo nic až na pár vyjímek pro funkcionáře. Dnes jdu do lékárny, lék třeba není a druhý den mi přijde sms , že to mají a mám se zastavit. Naprosto komfortní služby, ochota, milé lékarnice. Za komančů tam seděla otrávená bába, která by vás nejraději poslala někam. Nefungoval trh. Měla pořád stejný plat, ať prodávala nebo ne. Dnes tam přijdu jako zákazník, mohou se přetrhnout, věrnostní karty, slevy....Nepřipadám si jako obtížný hmyz jako dříve.

+1/−1
11.5.2017 19:14

D43a74g94m54a33r 48P74á11t77k53o45v45á 5458612359371

Já také zažila socialismus - i jako dospělá. V té době jsem zakládala rodinu, chodila do školy i do práce. Neříkám, že byl socialismus dokonalý, ale určitě neprohospodařil tolik majetku, jako nyní.

Mám jiný názor než Vy. Do státních rukou nepatří všechny majetky jak patřily tehdy, ale jsou věci, které by státu patřit měly. Voda, energie, státní školství i zdravotnictví, přírodní bohatství země.

Lidé byli chudší jako dnes, ale byli obecně šťastnější. Nežili v takovém stresu, jako dnes. Však také násobně stoupla spotřeba antidepresiv. Neměli strach, že skončí bez práce a pod mostem, měli mnohem více času na osobní aktivity,. Ono je to vidět i na výsledcích sportovců - tehdy jich byla mnohem širší základna a bylo více z čeho vybírat. Tolik úspěšných sportovců, jako bývalo, už není. Proč asi?

Ano, taková svoboda slova nebyla, ale přesto vedoucí strana naslouchala hlasu lidu více, jako politikové dnes. Zatím si můžeme říkat, co chceme, ale k ničemu nám to není.

Manžel i za toho hrozného socialismu začal soukromě podnikat, poslední roky před převratem se už dalo. Přitom ani jeden z nás nebyl v KSČM.

Komunisté nebyli dokonalí, ale v rámci možností a potřeb majetky (i ty zabavené) rozšiřovali. Šlo to pomaleji, jako na západ od nás. Nedostali jsme finanční injekce (Marshallův plán), neměli jsme vlastní kolonie, které bychom mohli vytěžovat. Žilo se z toho, co se vydělalo, ne na dluh. Proto jsme byli chudší. Dnes se v průměru máme lépe, ale máloco nám patří, dluhy rostou a na modernizaci technologií mají jen některé domácí firmy. To není ideální stav země! Samozřejmě se na něm podepisuje i globalizace - produkt kapitalismu.

A krade se mnohem víc!

+2/−1
10.5.2017 16:28

J94i13n41d73ř78i31c16h 39M17i80t86t72e14r 6714205881496

Lidé byli chudší ,ale šťastnější ? Pište jen za sebe. Byla jste mladá a tím to je. Svoboda vám nic neříká ? To jste otrok, který svobodu nepotřebuje ?

Tak a jedem dál. Bez práce pod mostem nikdo není, nezaměstnanost 4% a firmy shánějí lidi. Sociální síť je až moc komfortní. Ano, bylo víc času, protože lidi nemuseli tolik pracovat. Proto nikde nic nebylo a lidi byli chudí. Sportovců bylo více úspěšných z více důvodů. Za prvé byla to jedna z mála možností jak se dostat na vysněný Západ a něco si vydělat. Třeba tenis. Druhý důvod státní dopingový program. A nemyslím, že by dnes nebyli úspěšní sportovci.

KSČ, že naslouchala lidu ? Ano a kdo jen něco pípl proti tak seděl, to bylo to vaše naslouchání. Manžel soukromě podnikal, poslední roky se už dalo ? Aha já si toho nějak nevšiml. A v KSČM jste být nemohli, bylo jenom KSČ. Komunisté byli zločinci, podobně jako nacisté. Máme se jako nikdy dříve a vděčíme za to kapitalismu. Nebo alespoň toho co z něj zbylo po pokusech o jeho demontáž ze strany komunistů jak našich, tak z celé EU.

+1/−2
10.5.2017 16:43

D13a49g87m84a80r 39P39á28t44k98o70v91á 5368332289971

Jo jo, bylo KSČ, to máte pravdu. Také jsem měla za šéfa STBáka a med to někdy nebyl. Svoboda? Tehdy se necestovalo, protože stát neměl dost valut a investoval je raději do technologií, než aby je nechal procestovat. Čeho si dnes cením, je možnost studovat v zahraničí a nabírat tam zkušenosti, to jsme my v mládí neměli, to je fakt.

Vy si myslíte, že máme svobodu? Já si jí nejsem tak jistá. Šrouby se nám utahují, o práci kvůli politickému názoru můžete také přijít a když přijdete o dobře placenou práci a máte hypotéku, tak pod mostem můžete skončit velmi rychle.

Nezaměstnanost je právě teď nízká, ale platy jsou tak mizerné, že máme skoro 18 % tzv. pracující chudoby. Každý pátý pracující si stěží vydělá jen na základní potřeby!

Že lidé nemuseli tolik pracovat? Pracovní doba byla sice delší, ale lidé skutečně nemuseli dělat tolik přesčasů, když zrovna nepracovali v nějakých sezóně podléhajícím zaměstnání, jako např. v zemědělství. Položím Vám jednu otázku: "Co myslíte, žijeme proto, abychom pracovali, nebo pracujeme proto, abychom žili?" Odpovězte si sám.

+2/−1
10.5.2017 17:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.