Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Plzni se našla nevybuchlá letecká bomba z války, vlaky na Žatec stály

Nález nevybuchlé letecké bomby z druhé světové války zastavil v sobotu odpoledne Plzni na několik hodin provoz vlaků ve směru na Žatec. Puma se našla při opravách na seřaďovacím nádraží u teplárny. Pyrotechnik už odstranit roznětku, takže nehrozí výbuch. Provoz byl obnoven kolem 19. hodiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a46r10o75s47l79a79v 64T46í67n65e93k 4984988560952

A pak že jen Číňané vyrábějí nedokonalé výrobky.;-D

0/0
7.5.2017 11:12

J57i45ř27í 44F14o74g22e42l 2240841426462

Jsem myslel, že už našli Kříže. To by byla bomba......

+1/0
7.5.2017 8:18

M41i43c38h68a48e74l 58C79h49a60r12v81á12t 9699208973312

Asi nejlepší poslat z5, poštovné hradí příjemce.:-/

0/0
7.5.2017 6:50

M54a65r68e81k 83N15o42v45o44t92n62ý 5141661476788

To byla zřejmě mírová bomba z doby osvobození naší vlasti americkou armádou. Není se čeho bát.

+5/−9
6.5.2017 22:59

P41e15t15r 65L27u15k90e26š 6963861

S největší pravděpodobností jde o pumu z (britského) nočního náletu RAF, který se odehrál týden před náletem na Škodovku. Nádraží bylo nacpané vojenskými transporty.

Marku, válka se nevede bombardováním balíky letáků. V roce 1939 se to zkoušelo. Bez úspěchu.

+2/0
7.5.2017 7:36

P58a24v71e78l 45K92o38v36á80ř 2494963531779

To máte celkem recht. Až na to, že bombardování spojeneckého státu přispívá k vítězství nějak podivně. A slaboduchý argument - že Škodovka ještě fungovala jako výrobce zbraní - v Říši měli amíci k bombardování výrobců pro Wehrmacht nejméně stovky. Jenomže, mnohé měly americké vlastníky..

0/−1
7.5.2017 11:53

P38e71t31r 68L42u53k74e83š 6433961

Škodovka? Psal jsem sice o náletu na nádraží, s kterým souvisí nevybuchlá puma, ale dobrá. Tak snad citace z rozkazu k útoku: "Plzeňská zbrojovka Škoda v obsazeném Československu je POSLEDNÍ VELKOU ZBROJOVKOU, kterou dosud nacisté drží. Vyrábí všechny typy děl a munice, tanky, obrněné vozy a velké množství lehkého a těžkého strojírenství. Je nejdůležitější pro německé válečné úsilí a je známo, že dodává zařízení a munici přímo frontovým jednotkám."

Na okraj: šlo zřejmě o jediný případ, kdy byli obyvatelé a dělníci varováni s předstihem prostřednictvím BBC. Posádky bombardérů z toho měly ohromnou radost. Protivzdušná obrana je měla jako na talíři.

+1/0
7.5.2017 12:29

V90á84c71l33a23v 71B40r92o88ž 6453903766162

To je fakt neskutečné co tady plácáš. V Německu už nebyl z průmyslu kámen na kameni, Škodovy závody byla jediná funkční zbrojovka v Říši a ty do toho pleteš americké vlastníky, že on tě ten Doubrava napovídá.

0/0
7.5.2017 12:41

P63a94v94e19l 35K37o74v57á71ř 2714613901429

Co na to? Kdyby se nejednalo ve skutečnosti o tragické záležitosti, řek bych, pánové, že s Vámi musí bejt v hospodě sranda....

0/0
7.5.2017 12:49

V70á92c35l21a24v 61B45r51o41ž 6843563566472

Tragické je tvoje myšlení a znalosti, jinak nic proti tobě.

0/0
7.5.2017 12:53

J58i73ř84í 12K57o68c13u43r55e21k 6695814225928

Není se co divit, Škodovka zásobovala Hitlera vojenskou technikou, tak šli po fabrice.

Ale nejhorší situace byla v Plzni v roce 1953, to hrozilo, že to tam armáda vystřílí, když lidé protestovali prti měnové reformě, která měla za úkol sebrat jim úspory. Reformovalo se stylem 1 Kč nová za 50 Kč starých. A ještě den před tím Novotná sliboval, že Reforma nebude.

Ale asi to byli američtí špioni, kdo ty nepokoje vyvolal. Správný čech by totiž odevzdal 50 výplat v úsporách a dostal za to jednu. Nebo byl Novotný americkým špionem, když toto ožebračení lidí připravil?

+5/−2
6.5.2017 22:34

T10o35n96d59a 60H18e60j36l87í60k 1138883439397

A nebylo to tak, že se upravovaly i ceny?

+1/−1
6.5.2017 23:29

J57a88n 19S92e61m66i34k 4414117602119

ne v pomeru 1:50

+2/0
7.5.2017 0:24

J78a77n 49U70l67r37y61c63h 4521837250528

Novotný už v 53. patřil mezi nejdůležitější špičku funkcionářů (už byl v předsednictvu ÚV), ale hluboce pochybuju, že jeho pozice tehdy byla taková, že by běžně vystupoval v rozhlasu, a konkrétně co se reformy týče, vždy se vzpomíná na projev Zápotockého (tehdejší prezident), zřejmě si to pletete (prezidentem se stal Novotný až v 57., po smrti Zápotockého)

+2/0
7.5.2017 1:13

P33a52v67e13l 29Z26o95u92h64a17r 5468194244199

Pane Ulrych : Živě si pamatuji jak Ušaté torpédo,Harmonikář v pátek kecal a dušoval se v rozhlase : Naše měna je pevná a v pondělí už to nebyla pravda.Pak už to bylo 1:5 a zbytek 1:50. Byla prý to rána "Americkým imperialistům. V Plzni se jim to ale nepodařilo tak tam museli nastoupit Milice a Pohraničníci aby to dělníkům ze Škodovky museli "vysvětlit ". Jo,jo to byla doba a bylo ještě hůř.Rv Nikdy více lidé ,Nevěřte komančům ať jsou v jakékoliv současné partaji.Rv

+1/0
7.5.2017 8:09

J19a79r43o24s60l64a39v 31T97í53n18e51k 4724188780462

Pokud vím, tak prezidentem byl Zápotocký. Mám dokonce pár dokumentů z té doby.. Kdo byl ten Novotný, nevím...

https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Ceskoslovensk%C3%A1_m%C4%9Bnov%C3%A1_reforma_(1953)

0/0
7.5.2017 11:14

R75o35m37a71n 23K98r95e58j87c31i 4853509910984

Zajímavé, zrovna dneska bylo v Hanoveru evakuováno 50000 lidí, rovněž kvůli nevybuchlé letecké bombě z války. Kolikpak se jich asi ještě po Evropě válí?

+4/0
6.5.2017 20:24

V44o35k20o12u97n 39V64l97a75d72i79m25i72r 8302368929888

Ale ne, v Hannoveru bude tech 50 000 lidi evakuovano az zitra.

0/0
6.5.2017 20:51

S33t79a64n20i86s31l91a33v 68R87o43s79e34c54k37ý 9335679871199

Je správné si připomenout a to zejména v těchto dnech, čeho všeho byli v schopní Němci, národ Goethův a Schillerův. Myslíte, že se 8.5.1945 změnili?

+1/0
6.5.2017 20:13

J75i10ř37í 63K72o54c98u44r82e89k 6295414485108

Od roku 1932 do roku 1945 se změnili hodně.

0/0
6.5.2017 22:16

P10a93v27e33l 20Z10o54u84h56a69r 5168954204669

Prosím může někdo poučit redakory TV Prima že se nejedná o protileteckou bombu ale leteckou bombu.V dnešních TV novinách na této stanici to takto bylo prezentováno : Protiletecká bomba. No to je teda úroveň.;-DRv

+10/0
6.5.2017 19:55

J95i78ř86í 19S57o80u93č54e49k 5896447779489

Neznáte protiletecké bomby? Když letí nepřátelské letadlo, hodíte jí po něm. Nebo nasednete do vlastního letadla, vylétnete výš a na nepřátelské letadlo ji pustíte shora :-)

+2/0
6.5.2017 20:17

E30v91a 38J50a64n33o78u79š69k79o62v61á 7904988192135

A ono to tak není? ;-D8-o

+1/0
6.5.2017 22:26

P58a75v63e96l 27Z49o38u49h39a96r 5698614784119

Součku : To dokázal jedině baron Prášil a nebo i Vy . Já tohle neznám a ani jsem to ještě neznamenal , že by se to někde ve válkách použilo. Děkuji za "poučení". 8-o;-D

0/0
7.5.2017 8:13

J87i81ř55í 76P74r15ů86š89a 7535442285679

Proč ve článku nejsou zmíněny dopady na vlaky GW Train Regio které zajišťují provoz rychlíků Plzeň - Most?

0/0
6.5.2017 19:52

R86a75d38k42o 92Š83k76r14o20v49á14n80e77k 68S22t37. 2620816760122

Oprava: V Plzni se našla nevybuchlá americká bomba z druhé světové války ! ! ! Ještě také chybí ve skansenu některý z amerických bombardéru,který v květnu 1945 bombardoval Škodovku,věřím,že ho tam radní neprodleně vystaví

+1/−6
6.5.2017 19:50

V14á64c92l72a18v 56B79r50o26ž 6813463306132

V dubnu.

+4/0
6.5.2017 20:02

V42o72k34o39u89n 91V88l83a20d87i60m29i73r 8982728109318

V kvetnu 1945 bombardovali soveti Mladou Boleslav.

+9/0
6.5.2017 20:52

P95e80t35r 70J86a45r58o55c94h 7710793435408

V dubnu bombardovali Brno.

+2/0
6.5.2017 22:00

J85a20n 24U87l87r84y12c48h 4111627130138

což o to, ještě předtím bombardovali Brno na přání Sovětů i Američani (dálkové bombardování zajišťovali západní spojenci), ona halt byla tehdy válka...

+1/0
7.5.2017 1:18

M41a63r70t75i37n 30H19u63j79a 9330904353418

Podle úvodních komentářů jsem si myslel že jsem na Novinkách.

+4/0
6.5.2017 19:48

T62o39m92á52š 78B76a10m94b34u85l22a 2277211951693

Ne, tady je Babišovo!

+6/−2
6.5.2017 20:15

M35i14r97o50s77l80a77v 32B14á46r48t80a 8114910660447

Ta bomba mohla vybuchnout mezi lidmi. To by pak měli lidé skutečně reálnou představu, jak vypadalo americké "osvobozování" Plzně.

+2/−21
6.5.2017 19:11

F93r23a57n90t59i21s41e88k 16N44o17v59a38c75e14k 2625960718313

Rudá se barva naše!

Nádraží se bombardovala všude a dokonce rusáci bombarodvali nádraží i v relativně malinkatých městech mimo místa ofensivy.

+10/−2
6.5.2017 19:14

V64o74k27o19u94n 78V77l46a26d54i66m53i11r 8172338789988

Nejen nadrazi, do konce i dva dny po konci valky stred Mlade Boleslavi.

+13/0
6.5.2017 19:24

M82i43r53o38s15l25a12v 18B96á41r28t67a 8564490750137

Rusové bojovali. Američané do už svobodné Plzně prostě dojeli. Kdy konečně padne mýtus, že Američani osvobodili Plzeň? Při jejím "osvobozování" prý padl jeden Američan, padl, ale ne v boji, ale z rukou nějakého německého ostřelovače z okna.

Přijeli umytí, hladce vyholení, měli dolary, nylonky, čokolády. To bylo něco pro naše děvy !! Jen ve svém blízkém okolí znám dva jejich potomky. Předtím ale Američané stihli rozbít vše, co nám mohlo po válce sloužit.

A to ještě Drahoš tu chce mít americké vojenské základny !!

+3/−26
6.5.2017 19:26

V74l88a82d77i68m89í47r 58K14o18z20á17k 7602739155

Trochu to máte zjednodušené, zkuste si zjistit kolik američanů padlo při vylodění v Normadii a během osvobození západní Evropy. Konec konců nebýt Hitlera nemuseli by ani Rusové ani Američané bojovat a naše dějiny mohly být po roce 45 také jiné.

+7/0
6.5.2017 19:52

M88i59r87o74s89l45a17v 70B68á29r75t13a 8564420750977

Souhlasím s Vámi. Nechci ztráty Američanů podceňovat, škoda každého života. Ale pro zajímavost uvádím tvrzení z jakéhosi filmového dokumentu (vysílaného i na naší TV) o útoku Němců na Moskvu: jen tam prý padlo víc Rusů než Američanů při všech jejich válečných akcích dohromady. A přitom o tomto boji se ani dějiny moc nezmiňují.

+2/−5
6.5.2017 20:05

P62e63t57r 28M69u87n75z81a79r 1335161539236

No počet ztrát přeci není na chlubení, dá se na to dívat i tak, že byli vzhledem k tomu jak "hloupí" nuceni mít větší ztráty, než kdyby byli "chytří" při dosažení stejného strategického cíle.

A bitva o Moskvu v roce 1941 (doufám, že máte na mysli tuhle) je snad zmíněna ve všech historických dílech, které se zabývají 2. sv. válkou.

+5/0
6.5.2017 20:23

M57i18r65o38s32l49a78v 16B82á97r85t36a 8444910910847

Máte ve všem pravdu. Především Rusové nebyli na válku připraveni, z velké části také "díky" Stalinovým předchozím čistkám v armádě a Stalinově ignorování zpravodajských zpráv o nadcházejícím útoku.

O bitvě u Mosky jsem to napsal špatně. V historických dílech se samozřejmě bitva o Moskvu zmiňuje. Ale ve všeobecném povědomí je mnohem více známa bitva o Stalingrad nebo bitva u Kurska, které znamenaly obrat ve válce.

+1/−2
6.5.2017 20:48

J94i55ř89í 49L28e83s 5908359759633

A kdo tedy Plzen osvobodil? Poucte nas. Navic se vam ulevi.

+3/−1
6.5.2017 20:09

M44i46r40o66s33l16a84v 31B89á22r92t14a 8694150400157

Nikdo, Němci se prostě stáhli. Plzeň při příjezdu Američanů už měla jeden den nějakého českého správce.

Jistě Vás bude zajímat tato informace o chování Američanů při "osvobozování" Plzně:

http://www.krajskelisty.cz/plzensky-kraj/okres-plzen-mesto/13086-americane-si-pocinali-v-roce-1945-na-nasem-uzemi-prinejmensim-podivne-senator-doubrava-se-rozepsal-jak-to-bylo-doopravdy-s-oslavovanym-osvobozenim-plzne.htm

+2/−5
6.5.2017 20:20

J69i78ř62í 71L78e48s 5568969879973

Uz mi to zacina byt jasnejsi. Nemci si rekli, ze uz je to nebavi a stahli se. Americane toho sproste vyuzili, umyli se, obsadili a zacali tyranizovat svobodne mesto. Spravne se meli zastavit a divat se, jak se nemci vraci. A clanek od komunisty o osvobozovani Plzne bude jiste pravdivy. Oni nam o tom komunisti nikdy nelhali...

+10/−1
6.5.2017 20:32

M40i88r77o21s77l98a14v 25B63á57r26t70a 8154810650397

Snad není důležité, kdo něco napíše, ale to, zda je to pravda. A to snad platí o všem i v dnešní době.

Ovšem, naše Ministerstvo pravdy už nám vysvětlí, že to tak není.

0/−4
6.5.2017 20:55

J60i86ř24í 25L91e27s 5698799379923

Samozrejme to je dulezite. Jak vite, ze je to pravda? Byl jste u toho? Silne pochybuji. To byste pravdepodobne argumentoval jinak. Ja u toho take nebyl. Snazim se ale pouzivat kriticke mysleni. Komuniste casto pouzivali smes pravdy polopravdy a lzi. Proto jim neverim. Mozna je to nefer, ale znate pohadku o pasackovi, co z legrace kricel pozor vlk? Muzou si za to sami. Zkuste si precist Orwellovu Farmu zvirat. Manipulace je mocna zbran.

+7/0
6.5.2017 21:06

M46i76r33o54s67l28a87v 34B11á69r66t42a 8954310980877

Ano, praktiky komunistů jsem zažil na vlastní kůži, když v nějakém posudku napsali, že se stavím nepřátelsky k politice KSČ. Ovšem, dnes se děje to samé, jen v opačném gardu. Dnes je zase u nás v módě extrémní rusofobie (na rozdíl od jiných západních zemí).

Samozřejmě, souhlasím s Vámi, že je třeba používat kritické myšlení a nebýt pod vlivem jednostranných informací.

0/−3
6.5.2017 21:17

P61e77t76r 69J93a60r62o65c33h 7520583205798

Ne, teď dělá komunista přesně to samé jako kdysi a vy mu na to naletíte.

+4/0
6.5.2017 22:05

V22á68c73l19a70v 17B45r94o44ž 6183823806662

Že to tak není nemusí vysvětlovat žádné ministerstvo stačí se zeptat pamětníků v Plzni, žije jich spousta.

0/0
7.5.2017 10:53

M90i48r28o41s61l35a66v 71B29á47r48t90a 8384690240947

Mně stačili jako pamětníci otec, který zažil bombardování Vysočan, a tchán, který zažil těžké bombardování Ústí. A to v době, kdy už o výsledku války bylo dávno rozhodnuto.

0/−1
7.5.2017 11:12

V43á85c23l81a18v 34B92r98o67ž 6563423646632

Psal jsi o Plzni a odvolával ses na toho mekla Doubravu tak co sem pleteš Ústí a Vysočany. V době bombardování továrny stále ještě dělaly naplno pro němce, že nezmiňuješ bombardování rusáků...duben, květen- Brno, Boleslav atd.

0/0
7.5.2017 12:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.