Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pád premiéra znamená novou vládu, přitakal dříve Zeman. Tady je důkaz

Těžko mohu podat demisi v tuto chvíli, když není zřejmé, jakým způsobem Hrad k této demisi přistoupí, přiznal premiér Bohuslav Sobotka, jaký je hlavní důvod, proč Miloši Zemanovi nepřinesl demisi, jak plánoval. Dokument z roku 2013 podepsaný Zemanem přitom dokazuje, že když končil Petr Nečas, neměl pochybnosti, že když skončí premiér, končí vláda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D54a64n25i56e74l 15N63o22v64á64k 1941200476419

Lživý nadpis, důkaz i přes slib Pepi Kopeckého se v jeho článku nenachází. I když důkaz tam vskutku je patrný, ovšem vypovídající o něčem, přesněji o někom jiném.;-)

0/0
5.5.2017 23:51
Foto

J33i39ř82í 38Š98v87a68g82r 4584912845157

Špatná komunikace, no. Sobotka to zvládl slušně, Zeman zmínkou o tom, že v 7 h slušní lidé spí mě trochu zklamal (to bych musel mít jo virózu, abych zaspal do práce) a jinak holt tragikomedie, no...

+2/0
5.5.2017 20:44

P49e97t26r 74Č24e93r72n18ý 8472372892947

Přátelé , vzpomeňme si u voleb prezidenta............

+5/0
5.5.2017 19:13

J79o34s25e68f 70L77a17m51p29a 2484973235557

Mstivý stařeček se zálibou v alkoholu je to nejhorší co nás mohlo potkat v prezidentské funkci

+4/−1
5.5.2017 18:43

R21a80d17o39m71í16r 32P70e68š65o65r95n89a 3499106469386

Pan prezident neotřelým způsobem ukázal na to, jak je naše politická špička zkorumpovaná, a udělal z ústavy cár papíru, pokud neplatí v naší zemi její zákony ani slovo, které vyřkne premiér vlády. Velmi podobný scénář, který proběhl před pár lety na Ukrajině...

Už aby éra komunistů a postkomunistů a socialistů byla jednou v dějinách za námi, a vedli naši lidé tací, lidé, kteří něco umí, kromě sprostého nadávaní urážení, intrik, a jiných komunistických praktik starého režimu..to platí i o panu Babišovi a panu Sobotkovi, který zjistil, že mezi vlky se nedá bečet jako ovce. Vlka musíš zabít, nebo on zabije Tebe. To jest obraz našich politiků. Nemají se opravdu čím chlubit. Je to hodně smutný příběh.

+1/−2
5.5.2017 18:07

M93a95r49t86i57n 73B72ř98e22z80i84n42a 8858115980132

Teda to jsou ale klauni. Jeden se tváří jak učitel a ohání se klackem jako někde na pastvě Druhej stojí jako kdyby byl na hanbě, a kouká jako když by ho paní učitelka načapala se staženými kalhotami na dívčím záchodku.

+1/0
5.5.2017 18:00

P29a13v23e65l 77Z75o30u66h33a21r 5688594724809

nejlepší by bylo,kdyby ty dva "rozsoudila" Bradáčová.Babiša do tepláků za dańové úniky,Bohuša za OKD privatizaci.A pantátu na hradě nechala na tu zubatou s kosou.

0/−1
5.5.2017 17:48

J37a16n15a 89V53y12s72k67o62č16i44l39o58v35á 8477388829634

Nechápu, jak mohl někdo Zemana volit. Chování řeznického psa.Rv

+3/−1
5.5.2017 17:17

M65i91c70h45a86l 79K59o28p74e82c63k46ý 3153238361412

...a to teď urážíte psy

0/0
5.5.2017 23:27

J52a77n 37Š94e56s95t39á61k 3498179319484

Ale třeba Březina ovšem aparátčika Dluhoslava nějak nezajímá...

+2/0
5.5.2017 17:03

J26a94n 28N94o38v14á92k 1795199903294

Idnes je mafra platek. Pro pobaveni fajn...

+1/0
5.5.2017 14:16

V34ě39n35c37e89s14l26a10v30a 12Š27i81m68k10o86v16á 8699623184

Nevím, proč se zde nad některými záležitostmi, které se týkají pádu vlády někteří lidé podivují nad tím co vše se zde děje. Je to velice jednoduché. Babiš sedí na financích má své dávno jisté. Kolem sedí spousta hladovců, kterým přes finance ustřihl tok peněz a to je důvod nenávisti od všech okolo. Odvolání Babiše prezident nepřijme spíš odvolá toho neschopného a hádejte, kdo to bude?!!!!!!Rv

+3/−7
5.5.2017 13:59

M94a78r58t21i11n 78K63r67a17l 7113290563317

Podle jakého práva, odvolá?

+1/0
5.5.2017 17:33

V60ě58n13c64e31s68l48a57v33a 16Š10i45m97k23o59v94á 8509963334

Podle všeobecného volebního práva asi tak chápete??

0/0
5.5.2017 20:57

P26e10t94r 49M74i28c33h57a36l 2450184981102

Další důkaz nesmyslnosti všeobecného volebního práva.

0/−1
5.5.2017 17:40

D54a95v30i20d 95D32u84š10e23k 5601717720587

Zajímavá analýza:

http://blog.aktualne.cz/blogy/pavel-hasenkopf.php?itemid=29210

0/0
5.5.2017 13:53

E75l12i65š14k72a 66K13u95č40e30r64o18v37á 7469962203223

a tady máte vysvětlení, proč to tak je. víc děr, víc syslů, víc hlav, více smyslů. :-Phttps://www.respekt.cz/politika/demise-neznamena-ze-z-prezidenta-je-car-nebo-sultan

0/0
5.5.2017 16:14

P21a24v16e98l 89P12r91o49c97h28á21z32k12a 5499330768264

Moji staří rodiče dosud volili Babiše a nesnášeli Zemana. Teď je i jim jasné, že kdo volí Babiše, volí Zemana. Babiš + Zeman - ruská cesta.

+3/−2
5.5.2017 13:06

D52a31v90i32d 72D51u95š14e24k 5751647110687

Kdo volí ODS, volí Babiše. Povládnou spolu ;-)

+2/0
5.5.2017 13:53

D84a87n88i11e49l 57N65o58v84á10k 1731630736479

Pokus se vysvětlit svým starým rodičům, že se mýlí.

0/0
5.5.2017 23:45

M90i73r37o80s41l41a21v 93K75u29d89r47n71a 6206941754364

Bohůšu, nech si tu diskusi na internetu o tobě převést na YouTube, tam se dobře platí a možná ti to vyjde na zaplacení toho dluhu který ta tvoje pofiderní strana má a nechce ho platit.

+3/−2
5.5.2017 13:02

S36t47a39n42i33s42l11a98v 75S20r66b66a 4305274678984

Hradčany jsou takový český Olymp. A bohové mohou vše.

+2/−1
5.5.2017 12:47

M14i14r39o85s93l33a68v 56N90i21g69r20i12n 7848541635191

v podstate se tady dohadujeme o nicem .. o chybe premiera a jeho slabosti .. dnes, kdyz ma obavu, ze by mohl skoncit mimo tak najednou otocil .. jen v tom dela chaos..tohle vsechno nemuselo byt, kdyby svuj umysl sdelil prezidentovi ... jen se zamyslete nad tim co udelal .. on jak nerizena strela vystoupi s tim ze poda demisi a za par dnu se jde zeptat co na to prezident Zeman? ... rekl bych, ze se ukaze dle pohybu volebnich preferenci, komu lidi davaji prednost! A co svym jednanim Sobotka zapricinil! Jenze to si musi vyresit vedeni CSSD i kdyz si myslim, ze bude spousta lidi, kteri budou delat s Bohouse toho chudacka, ktereho prezident tak moc ponizil, kdyz mu ukazal holi ze by mel stat u mikrofonu kdyz bude mluvit ...

+7/−3
5.5.2017 11:44

V72i46l25é44m 14P66ř40í36h80o65d30a 2534369543117

Jo, a přitom se Miloš včera tak těšil, že zase pověří sestavením vlády SPO Rusnoka.;-D

+2/−1
5.5.2017 11:42

I32v48a67n 16D64ř88í41m13a78l 9817506212717

Spousta příspěvků mi tady připadá, jako by někteří schvalovali, když učitel přistihne žáka při rozdávání drogy a pořádá o jeho potrestání, tak ředitel vyhodí toho učitele, že si to nenechal pro sebe a chtěl postihnout toho žáka. A nikdo neřeší, že ten žák jednal nezákonně a všichni budou plivat na učitele. Bohuš není dobrým učitelem, ale pouze dává najevo, že korupční aféry jeho ministra již přesáhly únosnou mez. A zatím spousta "politicky neobratných" plive jedovatou slinu na Bohuše. Otázkou je, zda jsou skutečně neobratní, nebo to je záměr. Protože soudný člověk by hledal řešení tam, kde ho již mnohokrát ve stejné situaci bez problémů vyřešili. Máme sice rozdílné ústavy i zvyklosti, ale mechanismy obměny vlády jsou všude ve vyspělém světě téměř stejné.

+4/−2
5.5.2017 11:28

M89i96r89o65s13l57a57v 80N51i63g98r46i97n 7588231675481

chce se mi vam pripomenout co rekl pan Necas o cloveku jmenem Michalek ... bylo to podobne taky upozornil na problem .. Necas - ten Michalek je potizista, s tim je treba neco udelat.... jenze tady mate stale ucet bez hostinskeho .. upravil bych vas komentar asi takto ... ucitel, ktery se domniva, ze zak kouril marihuanu, protoze to o nem ti okolo rikaji ze je to lump.... nicmene skutecnost je takova, ze dosud nikdo neprokazal zadnou vinu .. az se prokaze je to jednoduche - ZAVRIT!

+1/−3
5.5.2017 11:34

I12v64a66n 68D87ř62í27m48a97l 9297416432467

Kdo nedokáže vlastním rozumem pochopit, že se podvod s dotací na Čapí hnízdo skutečně stal, s tím je těžké diskutovat. Bureš postupoval při dotaci přesně stejně, jako by postupovala většina z nás, abychom dotaci dostali, ale abychom ji dostali do vlastní kapsy. Ani na Kajínka není jediný přímý důkaz, přesto sedí hooooodně dlouho a soud o jeho vině nepochyboval. Někdy je i zákon krátký, ale zdravý rozum a soudnost jsou většinou docela přesné. Pokud si myslíte něco jiného, je to vaše věc a máte na to právo.

+1/−3
5.5.2017 11:41

J61a63n 55P68a46s83t74i64r49č77á96k 6308802837680

Žádný podvod se zatím neprokázal, jestli něco víte podejte žalobu. Dotace vybírá 80% firem v ČR, které žádosti upravuje tak aby je dostal. To je normální. Jinak jsou to jenom žvásty.

+1/−1
5.5.2017 12:05

A68n66d39y 28W45a39r78h85o54l 5139115436722

To je Enrico Palazzo!!!!;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
5.5.2017 11:27

A26n15d38y 25W47a14r11h45o90l 5399225386912

Přál bych si, aby se do včerejších absurdních obrazů vklínil třeba .... O.J. Simpson;-D;-D

+1/0
5.5.2017 11:23

M83i62r86o69s48l17a77v 58N78i41g88r22i96n 7178811765101

v toto komentari jaksi opomneli napsat, ze Zeman take v TV Barrandov sdelil, ze Sobotka mel prinest doklad o odvolani Babise, ale misto toho se snazil shodit celou vladu...

+2/−1
5.5.2017 11:21

A64n45d49y 11W47a44r48h80o81l 5759825326772

Tohle je lepší než Bláznivá střela nebo Připoutejte se, prosím! ;-D;-D;-D

+2/0
5.5.2017 11:17

L36i27d88k52a 55Z26e97l84i64n92k64o24v46á 2731480123494

ať poslouchám jak poslouchám, nic závadného na chování pana presidenta nevidím. jediný kdo povykoval byl Bohouš

+10/−9
5.5.2017 11:02

J96o28s67e89f 73Š75v87e89c 6455286474873

Jak tady čtu názory, tak spousta lidí tu křičí:

ať žije nová vláda ČSSD, KČSM, KDÚ- ČSL s tichou podporou ODS a TOP 09.

Dvě poslední strany změní své názory zato, že Babiš nebude ve vládě

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Předseda vlády a ČSSD Bohuslav Sobotka považuje bohumínské usnesení, které sociální demokracie přijala v roce 1995 a zakazuje jí spolupráci například s KSČM, za přežité. Případná vládní koalice ČSSD s komunisty po příštích parlamentních volbách by podle něj tak nebyla problém. Sobotka to řekl v rozhovoru pro páteční Hospodářské noviny (HN), kde znovu připomněl i dosavadní spolupráci obou stran na krajské a komunální úrovni.

Zdroj: http://www.lidovky.cz/sobotka-zakaz-spoluprace-cssd-s-kscm-je-prezitity-fsi-/zpravy-domov.aspx?c=A170217_083131_ln_domov_ele

+1/0
5.5.2017 10:55

M65i40r94o35s11l14a70v 33N54i60g65r77i25n 7988511835861

pni spolu stejne ve snemovne pracuji takze v tom neni treba hledat nejaky problem .. Navic proc by nemeli mit nejakou zodpovednost? Takhle se jim "zije" celkem v klidku .. pokud budou za neco odpovedni pak je bude verejnost vic hlidat a pri problemech pujdou jejich preference dolu, ale treba i naopak...

+2/−1
5.5.2017 11:23

I10v69a98n 77D42ř78í63m64a87l 9617506102617

Ví někdo, kolik ministrů v EU opustilo svůj post při podezření z korupce nebo z podvodu za dobu od vypuknutí aféry okolo dotačního podvodu za Čapí hnízdo? A důvod, proč ze stejného důvodu neodchází ministři u nás? Je to tím, že pokud je někdo zlodějem, je v očích českých ovčanů spíše Jánošíkem, než tím zlodějem?

0/−1
5.5.2017 10:54

M20i97r60o95s98l61a69v 88N45i69g77r78i93n 7458621885731

jooo pane tak tahle doba, kdy ministr vyvodil dusledky jen proto, ze jeho podrizeny mel nejaky problem, tak tahle doba je uz davno pryc ... to jeste fungovalo na Zapade tak v sedmdesatych osmdesatych letech .. v nasi zemi odchazeli v pripade pruse.. vzdycky ze zdravotnich duvodu ... ;-D

0/0
5.5.2017 11:25

R74o34s14t13i44s57l47a19v 32M61e41i69s23n51e29r 6321929504

....a ví vúbec Sobotka co vlastně chce?? ...ten chlapec se mi zdá přetažený...;-D:-P;-D

+9/−2
5.5.2017 10:46

J66a27n 28Š10e88s24t96á64k 3108319979474

tak přišla na něj prostě aparátčikova únava, k tomu docházelo i za totáče;-D

+6/−1
5.5.2017 10:50

I42v10a74n 23D86ř26í95m57a74l 9507236852757

Když to přeženu, tak prezident vlastně páchá vlastizradu. Pokud by byl na hradě soudný člověk, tak by se zdravým rozumem Sobotku přesvědčil, že veškerá podezření na podvody jsou pouze dílem jednoho ministra a že není důvod pro pád celé vlády. Nechal by si navrhnout jmenování nového ministra a vláda jede dál. Takto prezident ohýbá ústavu až na samou hranici a má zájem o hlavu premiéra nikoliv toho problémového ministra. Pochopil bych hraniční situaci, kdy by prezident měl zájem odvolat ministra a premiéra, ale vládu nějakým způsobem podržet. Ale tohle jeho počínání již skutečně hraničí se snahou sabotovat vládu jako celek. Ale v tomto státě nejsou možná jednoduchá řešení, která bez problému fungují jinde. A to mají v každé zemi jinou ústavu, přesto postupují všude stejně. Ministr odchází, vláda jede dál.

+7/−3
5.5.2017 10:36

P10a38v28e32l 27N57á56r11o94ž94n71ý 6559739453886

Kdyby byl na hradě rozumný člověk tak by přijal návrh na demisi jednoho STBák, ale ale to by byl býval Zeman neudělal.

Nicméně ono nejde o jednoho člověka, protože například v kauze daňových podvodů je trestní oznámení i na předsedu poslaneckého klubu ANOfertu a tím se z jednoho člověka stává jedno zločinecké hutí, čímž přesně celé ANO je.

+2/−3
5.5.2017 10:40

I16v79a56n 25D21ř83í28m40a93l 9987636132357

Souhlasím, stejně by to řešili v kterémkoliv jiném státu EU. Myslím "na západ" od nás. R^

0/0
5.5.2017 10:45

M44i74l26o14s41l34a87v 85J78o41s82í73f51k45o 6472156133662

Tak proč Sobotka neodvolá Babiše?!?!?!?!?!?!?!?!

+1/0
5.5.2017 10:50

I23v80a17n 51D94ř92í96m74a90l 9817966332327

Protože odvolání ministra musí přijmout prezident a jmenovat na návrh předsedy vlády dalšího. To Zeman nemá v úmyslu a proto Bohuš zvolil pád celé vlády. Unikátní řešení ve střední Evropě a snad i na světě !!Ale je to jedinou šancí, aby Bureš odstoupil. Jenže prezident si ohne ústavu až za hranici soudnosti kdykoliv se mu zachce. ON je prezident, ústava a zákony jsou jen pro ty v "podhradí".

+1/−2
5.5.2017 10:59

O62n53d31ř66e30j 77Š66r23u49b56a13ř 1375481735516

a proc to Sobotka aspon nezkusi? Takhle se ani neda rict, ze za to Zeman muze

+1/0
5.5.2017 11:07

L69u48k80á34š 89K42m50e32n28t 5919797324160

Standardní postup je podat odvolání člena vlády a odnést prezidentovi. Pokud by jej nepřijal, tak je jasně máslo na hlavě prezidenta a dál jednat o demisi vlády. Opět ale standardním postupem. Což znamená schůzi vlády na které by se vláda usnesla o demisi a tu by Bohouš přinesl prezidentovi. Pokud by se neusnesli, tak opět standardní postup, tedy vyvolat ve sněmovně hlasování o vyslovení nedůvěry vládě. Na tom by se určitě ČSSD s opozicí dohodla a to by jistě prošlo. Pak opět standardní postup dle ústavy. Tedy vlády by musela dle ústavy podat demisi, tu by premiér odnesl na hrad. Tady ale nastává jedno velké ale :). V tomto případě by sice vláda padla. Ale protože jí parlament vyslovil nedůvěru, pak by těžko mohla být vytvořena opět stávající koalice. Prezident by nejdřív oslovil Babiše, ten by to odmítl a výsledkem by byla úřednická vláda jmenovaná někdy na konci června těsně před prázdninami. Ta by sice nedostala důvěru, ale dovládla by to v klidu do voleb.

To podstatné ALE je v tom, že Sobotka by tak sice naprosto čistým postupem odvolal vládu, ale dostal by současně své kamarády od koryta a toho se právě Chovanec a spol děsí. Proto se snaží prosadit, že když podá demisi jen premiér, tak se musí vyměnit vláda. Problém je, že dle ústavy nemusí. Vláda má v parlamentu důvěru a na svém demisi se neusnesla. Sobotka tak namůže odnést na hrad demisi vlády dle potřebného článku ústavy, protože ji v ruce nemá. Může podat jen demisi premiéra. A to je současný problém zubaté pleše :)

+3/−1
5.5.2017 11:08

I65v42a16n 87D54ř18í29m29a29l 9787276362457

Nějaké jednání o demisi vlády naše ústava nezná !!!

+2/−1
5.5.2017 11:10

L52u73k33á14š 24K56m29e55n15t 5529107714420

Ústava zná demisi vlády a demisi premiéra. Vláda demisi nepodala. Ostatně zatím ji nepodal nikdo. Pouze tu máme jeden veřejný příslib se stále se odsouvajícím datumem. Možná to zubatá pleš chce s tím slibem postupně dotáhnout až těsně před volby, kdy se bude chodit radit i na hlavní nádraží, poštu, benzínovou stanici atd ;-D

+5/0
5.5.2017 11:17

L89a22d31i13s73l50a55v 60L57a16k49e24r 2813399545316

Pan Kment se zcela mýlí ve věci demise vlády. V Ústavě neexistuje nic takového jako "usnést se o demisi". To je ukázka neznalosti Ústavy, co zde pan Kment napsal.

Vláda jde do demise pouze ve třech případech, taxativně vyjmenovaných v článku 73 odst. 2 Ústavy. Ústava neobsahuje ani náznak možnosti, že by o své demisi mohla rozhodovat sama vláda.

0/0
5.5.2017 12:01

M49i68l62o97s54l88a76v 97J23o77s33í13f60k60o 6882156263212

(1) Předseda vlády podává demisi do rukou prezidenta republiky. Ostatní členové vlády podávají demisi do rukou prezidenta republiky prostřednictvím předsedy vlády.

Co vám na tom není jasné? Článek není o třech případech podání demise, ale o tom, 1.kdo komu podává demisi, 2. o povinné demisi v případě nevyslovení důvěry a 3. o povinnosti presidenta demisi příjmout v bodě 2.

0/−1
5.5.2017 12:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.