Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Hamás 2.0 mírní slovník. Změna kurzu, nebo jen prázdná slova?

Palestinské radikální hnutí Hamás vydalo „update“ své charty z roku 1988. Kdo vývoj Hamásu sleduje, bude zřejmě překvapen řadou nových ustanovení, které přináší. Některé pasáže totiž připomínají manifest nějaké lidskoprávní či feministické organizace. „Hamás má určitě řadu důvodů měnit se a čas brzy ukáže, jak jsou tyto snahy upřímné,“ píše v komentáři pro iDNES.cz politolog Marek Čejka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35a86r93a 19R76a79n52k 1681986279441

The Donald rozehral nesmyslnou hru, proste potrebuje dalsi "distraction"....stale se jeste vysetruji jeho vztahy a vztahy tech, kteri pro nej v kampani pracovali s Ruskem.

Dnes vypovidala Ms. Yates, ktera na Flynna a jeho rubly a turecke liry upozornila....

0/0
7.5.2017 1:35
Foto

P43e98t68r 32A74d87l62e69r 8123652806731

ten pan politolog si patrne zmenene stanovy hamasu neprecetl ... podle hamasu totiz hranice z roku 1967 nemaji nic spolecneho s dalsi existenci israele, jeho zniceni zustava i nadale strategickym cilem ... v podstate se nezmenilo nic, vlastne ani ten slovnik ...

0/−1
4.5.2017 17:49

R23o39b91e85r69t 88M86á58s78l45o 1341501327727

Rétorika Hamásu se přibližuje rétorice lidskoprávních či feministických organizací.

jj. docela se nám ty lidskoprávní a feministické organizace za posledních pár let změnily.

+2/0
3.5.2017 13:29

P63e49t43r 49B94r92i56x 5311471302

Tady to všechno je: http://csecho.eu/sovetsky-boj-proti-imperialismu-a-zidum/

+1/0
3.5.2017 13:08

A94l68e56n98a 44E41l64i93á54š23o80v78á 3844921812788

Hamásu nelze věřit.

+1/0
3.5.2017 12:08

R21o67s64t96i74s27l98a12v 33V23y36s61l70o86u27ž90i91l 8718907102426

Podle islámu (koránu) muslim může lhát nemuslimovi, na čemž jsou postaveny všechny blízkovýchodní "mírové" dohody...takže všechno jedna velká lež.

Cílem sionismu bylo a je znovu obnovit a vybudovat Izrael jako židovskou domovinu pro všechny Židy, kteří žili po cca 2000 let mimo svojí původní vlast. Takže nic nového pod sluncem.

+3/−2
3.5.2017 11:36
Foto

M87a23r47t79i39n 95P19e90š83e64k 7491668254805

Pokud se u tamních Palestinců nezmění mentalita, tak to dopadne jako u Fatahu nebo IRA, vznikne nová radikálnější skupina.

+3/0
3.5.2017 10:47

P88e65t49r 55K76e69i53s74l31e15r 6121332662944

Nevím, jak dalece je tento článek fundovaný, ale pokud je založen na pravdě, tak mám dojem, že Hamás nemění svoji rétoriku z nějakých sympatií k Izraeli, ale mění ji proto, že už s touto organizací skoro nikdo nechce nic mít... a bez vnější podpory je Hamás odsouzen k zániku...

+4/0
3.5.2017 10:44

J88i86ř22í 12S81v46a33š53e27k 9274448313899

No Hamás není zase tak závislý na podpoře z venčí, jak by se mohlo zdát. Je dost soběstačný.

0/−4
3.5.2017 10:55

P20e48t58r 86K93e54i16s38l34e51r 6251232402874

Myslíte si, že si Hamás vyrábí sám zbraně, munici, výbušniny a má tak dostatečné finanční zdroje, aby mohl platit rodinám, jejichž členové zahynou při sebevražedné misi? Tomu snad nevěříte ani Vy sám...

+3/0
3.5.2017 11:36

J23i91ř42í 76S15v38a23š11e96k 9514468843779

Měl jsem spíš na mysli politickou a ekonomickou existenci, nikoli vojenskou. Hamás má vlastní školy, nemocnice atd. A to nejen v Palestině ale i v Libanonu.

0/0
3.5.2017 12:15

P56e44t48r 32K21e55i78s42l35e72r 6271172782594

Co se týče politiky, s tím souhlasím, ale školy, nemocnice, úřady jsou závislé na ekonomické situaci... a s ekonomikou je Hamás na štíru... tam se bez podpory z vnějšku neobejde... A podporu ztrácí na všech stranách...

+1/0
3.5.2017 12:28

V66á64c45l96a87v 50S58v19o61b83o49d38a 5916758199

Až Hamás uzná Izrael jako stát,tak potom by to mělo svůj význam. Takhle je to jenom kulatý čtverec.

+5/0
3.5.2017 10:41

J51i17ř49í 19S75v59a92š85e28k 9144678603549

Izrael nemůžou uznat, dokud Izrael neřekne, v jakých hranicích si to představuje, jestli se potom odněkud stáhne, případně odkud. Nebo jestli vůbec ne. To zatím nikdo neví...

0/−1
3.5.2017 10:56

P86e29t24e68r 36F77r55a46n60e53k 4576434294475

Tak z Gazy se například stáhl už před 11 lety..

+2/0
3.5.2017 11:07

A82l63e82n81a 62E12l33i83á64š77o97v12á 3104731772278

Především vyhrál válku a území anektoval, jak je to po válkách běžné i v Evropě.

0/0
3.5.2017 12:08

M91a30r89i13a32n 41K69e79c12h23l30i71b89a62r 3910743569

Hamás se stále skládá z těch samých lidí, jako před rokem nebo před pěti.

To, že si do charty napíšou něco trochu jiného - k smíchu. To je, jako kdyby vlk deklaroval přechod na vegetariánskou stravu.

Určitě se ovšem najde na západě několik intelektuálů, kteří tomu uvěří. Podobně, jako věřili Stalinovým pohádkám o zemi, kde včera znamená zítra.

+8/0
3.5.2017 10:30
Foto

J21a20n 31H44o32l14o57v30s13k63ý 6467709341

Bavíme se zde o Hamásu, který úmyslně pravidelně zabíjel nevinné civilisty raketami i teroristickými útoky jen pro to, že byli židé? O Hamásu, který spáchal tzv. Pesachový masakr roku 2002 (31 mrtvých, 14 zraněných) či útok na diskotéce Delfinárium roku 2001 (21 mrtvých, 120 raněných), kde zmasakroval výlučně nevinné a neozbrojené civilisty? Jako vážně?

+9/0
3.5.2017 10:16

R77a81d68e43k 60T36o53m25š25ů 3505923122791

Ono i ETA a IRA se musely transformovat na méně radikální, jinak by se s nima moc nikdo nebavil... Pokud k tomu dospěli v Hamásu, tak jenom dobře...

+2/0
3.5.2017 11:07
Foto

J48a81n 61H92o12l85o32v54s87k63ý 6557819691

Jenže ETA a IRA až na výjimky úmyslně neútočili na nevinné a neozbrojené lidi, ale na establishment a jeho představitele. Samozřejmě při jejich akcích civilisté někdy umírali, ale nebyli cílem a stalo se tradicí bomby oznamovat předem. Za civilní oběti se dokonce omlouvali. Porovnejte to s dnešním islámským terorem. Hamás prostě jen ví, že když dneska deklamujete něco smířlivě-tolerantního, progresivní média mají bič na Vaše odpůrce ať jsou činy jakékoli.

+1/0
3.5.2017 11:35

R26a41d82e28k 77T33o19m76š45ů 3475133552111

To popisujete jen poslední dobu. V 90. letech už ty konflikty nebyly tak žhavé. Prozatímní IRA i IRA se dopustily několika stovek teroristických útoků už od počátku 20.století. Jen v roce 1971 zemřelo při útocích přes 250 civilistů, takže žádné výjimky, ale pravidlo. V 60.letech se běžně házely zápalné láhve na školy, kostely...

+1/0
3.5.2017 12:03

J64a31r40a 95R68a37n42k 1521646759671

+/- jain

0/0
7.5.2017 1:39

P20e61t60e47r 78F88r28a22n61e90k 4206214424955

Cejka zcela vazne srovnava vrazednou masinerii teroristickych organizaci jako je muslimske bratrstvo s demokraticky svolenym premierem Izraele, jehoz nejvetsim prohreskem (soucasny skandal) je ze prijal od kamaradu nejake dary. A Cejka moc ani netaji s kym sympatizuje..

+1/−1
3.5.2017 9:52

J72a69k92u12b 13R43o58u46s 3106312100249

Nic takového nesrovnává, a už vůbec ne s výsledkem, jaký naznačujete vy.

+2/0
3.5.2017 9:55

J90a93n 28Č48e27k60a65l 7249185264714

Jen taktický manévr, Hamasu nelze věřit ani "dobrý den"...

+10/0
3.5.2017 9:47

P70e97t56e29r 90F93r20a53n19e96k 4106954664495

Cejka

0/0
3.5.2017 9:47

J49a61n 41K19o72c60i39á46n 9630961337922

Mylím si, že vznik státu Izraele byl správný, ale v médiích a i v jednoduchém myšlení mnoha místních diskutérů (viz můj předřečník) je kritika chování Izraele (i oprávněná) automaticky rovnna antisemitismu. Jenže tak to prsotě není. Paradoxně to jde tak daleko že nekritičtí příznivci Izraele obviňují z antisemitismu i významné osobnosti židovského původu, které prsotě kritizují Izraelskou vládu. nikoliv stát jako celek. Vrcholu tato technika dosáhla u jednoho analitika FBI který (židovského původu) se dostal k materiálům že Izrael provádí proti USA špionáž a ovlivňuje nekalými praktikami politickou scénu. Protože se cítil být občasnem USA tak tyto dokumenty zveřejnil a také byl obviněn z antisemitismu. Prostě toto zkratkovité myšlení že jakákoliv kritika Izraele je antisemitismus je špatné protože pak se každý bojí aby nebyl obviněn s antisemitimsu ale každá vláda má být kritizována když dělá něco špatného. Já také kritizuji českou vláda a určitě nejsem nějaký "antičechista"

+4/−1
3.5.2017 9:43

J22a73n 58Č55e28k87a55l 7969315144564

Tak vzhledem k tomu, že od prvního dne vzniku Izraele čelí útokům ze všech stran (ne že by to předtím bylo lepší), tak chápu jejich "paranoiu"...

0/−1
3.5.2017 9:47

J23a67k52u89b 76Z90e26m90á97n60e98k 2764983331158

Jednoduché myšlení vykazujete vy, pokud v mém příspěvku vidíte cokoli o významných osobnostech. Já psal o aktivistech, kteří ani netuší o čem je řeč.

Předpokládám, že významná osobnost, nadto židovského původu, nejen nebude antisemita, ale dokonce si i nový postoj Hamasu prostuduje. Což se třeba o lidech typu místí skutečně antisemitská hvězda Cemper říct nedá.

+1/0
3.5.2017 9:50

L44u64d42ě34k 43K58l95e96m80e46n93t 8632789218495

Máte pravdu, Izrael mám velice rád a v mnoha věcech mu fandím ale občas jeho vláda prostě udělá něco, co mě jako člověku vadí a odsoudím to, protože to je prostě špatně a pak mě zde lidé osočují z antisemitismu, nadržování muslimům atd

Někteří lidé si stát Izrael pasovali do jakéhosi bojovníka proti islámu (což je vzhledem ke skladbě například IDF směšné) a kdokoliv kdo vyjádří nějakou kritiku směrem k jeho vládě je nepřítel civilizace, neomarxista a sluníčko... Úplně to pak zabíjí možnost nějaké diskuze.

+2/0
3.5.2017 9:55

P69e28t45e15r 27F50r30a69n61e55k 4476164354425

Ja jsem se s tim nesetkal.. V izraeli kazdy kritizuje skoro vsechno atd

Neco jineho je delegitimizace izraele jako celku

+5/0
3.5.2017 9:59

D22a95v59i31d 22F52a90k64t95o69r 2961275706708

no že v americe žijí židé, co nemají rádi židy to je sice nepochopitelné, ale stává se to... něco jak lidi v evropě co mají nějaký komplex a nesnáší evropany...

0/0
3.5.2017 10:08

M53i82c36h46a78l 57B90r80ň40á93k 6164634247948

Jak zni to rimske prislovi? Penize nesmrdi? Tak nejak tusim...

0/0
3.5.2017 9:36

J80a77k95u52b 69Z63e67m49á44n41e65k 2674583141318

Prázdná slova, ale aktivistům, kteří si to ani celé nepřečtou, to bude k adoraci antisemitismu stačit.

+8/0
3.5.2017 9:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.