Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Praze se poprvé setkaly dva Airbusy A380. Jeden tu uvázl kvůli blesku

Poprvé v historii se na pražském Letišti Václava Havla sešly zároveň dva obří stroje Airbus A380 společnosti Emirates. Když do prvního v sobotu odpoledne udeřil blesk, musel pro pasažéry z Londýna přiletět náhradní spoj, rovněž A380.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z96d32e41n47ě79k 97D83u39f92e28k 2434944948

Krásný letadlo a vidět ho na živo jak startuje či přistává je zážitek.

0/0
9.5.2017 8:11

R97a78s44t93i43s61l12a42v 93P56a54l30u64š 4287398487414

Najväčšie dopravné lietadlo na svete je nepochybne An-225.

+1/−4
8.5.2017 17:29

J76a45k33u33b 47Š62a88f23a84n21d87a 7815767141351

Pak by dopravní letadlo byla i stíhačka nebo bombardér.

0/0
8.5.2017 19:40

R50a63s55t79i33s40l80a88v 20P47a13l75u86š 4267258787544

An-225 je využívané len na civilné učely a nikdy nebolo určené na nič iné, ako je doprava nákladu, takže neviem, čo má spoločné so stíhačkou alebo bombardérom. A-380 je najväčšie sériovo vyrábané dopravné lietadlo, keď už tak...

0/0
8.5.2017 19:56

J89a61k50u96b 71Š71a59f25a54n79d57a 7505237591261

Asi tím, že skoro každé letadlo něco dopravuje. Ale to neznamená, že je dopravní. Rozlišení vojenské/civilní je jiné dělení. V letectví se jako dopravní označují pouze letadla pro dopravu cestujících. Takže AN-225 není největší dopravní letadlo.

+3/0
8.5.2017 20:32

R52a28s79t11i72s58l24a10v 94P55a22l84u43š 4867118957684

Tak to je typický problém terminológie prekladanej z angličtiny - v rámci kategórie "transport aircraft" je An-225 najväčší, nepatrí ale do podkategórie "airliner", kde je najväčší A-380. Akurát, že jednoznačný preklad slova "airliner" do češtiny by mal byť "linkový dopravní letoun".

0/0
8.5.2017 21:31

H41a43n90a 24D62u38š78k90o94v64á 5771590321

K této události došlo mezi Mratínem a Měšicemi. V době přeletu letadla nad Mratínem jsem vyšla z domu a letadlo pozorovala. Ve chvíli, kdy se mi ztratilo za mraky se zablesklo a vzápětí práskl hrom. Byl to jediný blesk toho dne. Bohužel jsem v té chvíli letadlo neviděla. Jen jsem si pomyslela, že to do něj možná prásklo. A teď jsem si přečetla, že opravdu uhodilo.

0/0
1.5.2017 14:49

M48i95c86h86a32l 68M46i24l16l95e75r 9616542509582

uz odletelo?

0/0
1.5.2017 15:01

P85a26v37e53l 82Ř88a19p79e68k 7112896899105

Podle CHMI došlo 29. dubna v danou dobu na území ČR k jedinému výskytu blesku, a to v čase 13:20 zhruba nad Kostelcem nad Labem. Podle času i místa to přesně odpovídá přistávání A380, blesk tedy spustil přímo průlet tohoto letadla během přibližování na dráhu.

+10/−3
30.4.2017 11:45

M19a77r92t46i50n 72C17h26l97e56b63o42u59n 8533345469255

Nechci vám kazit vaše konspirační teorie, ale to letadlo bylo ccac v 11:15 UTC, tedy 13:15 LT na zemi v Praze.....

+1/0
30.4.2017 12:44

R62a17d86e30k 15M78a36t34ě75j43k39a 8257283859422

Ta "konspirační" teorie je naprosto správná. Detekce blesků na CHMI se obnovuje každých 10 minut, takže v 11:10 blesk na radaru nebyl vidět, v 11:20 už ano. Jen to neznamená, že blesk uhodil v 11:20, znamená to, že uhodil mezi 11:10 a 11:20 (časy UTC). Přesně to bylo v 11:11:41 UTC

+3/0
30.4.2017 13:49

M78a45r15t38i12n 39C20h81l43e41b87o68u73n 8203335449835

To připouštím, nocméně pan Řapek, známý odpůrce automobilsmu a čehokoliv poháněného spalovacím motorem :-) psal 13:20.

0/0
30.4.2017 15:47

P42a52v47e81l 12Ř79a13p98e65k 7212736389775

"Podle CHMI", neověřoval jsem čas příletu, protože jiný blesk tam v rozmezí několika hodin neudeřil.

0/0
30.4.2017 15:59

P10a78v70e30l 63O23d48e95h44n85a52l 6343539878275

No, dost možná jste našel indicii, která by to celé, jako jediná, alespoň trošku potvrzovala.

Jinak, pokud by došlo k zásahu bleskem a nestálo to pilotovi za ohlášení, mohlo by se to stát i někde dříve a protože to nepovažoval za nouzovou situaci, pokračoval by do plánovaného cíle.

0/0
30.4.2017 21:42

P19a62v23e51l 98O54d82e74h47n59a75l 6643119398455

Já bych navrhoval to uzavřít nějak smírně, bez ohledu na vyhlášenou fobii pana Řapka z automobilů (a ze psů). Nadávat na letadla jsem ho ještě neslyšel. :-)

Každopádně, když shrnu co zde všichni říkáte, tak:

Řapek: Blesk v čase 13:20 (evidentně CEST) zhruba nad Kostelcem nad Labem. To sedí, blesk se na CHMI/CELDN objeví v čase 11:20 (UTC).

Matejka: Podle jeho informací to odpovídá rozsahu 11:10-11.20 (UTC) a nemám důvod tomu nevěřit.

Chleboun: Podle vás byl A6-EOU v 11:15 (UTC), tedy 13:15 (CEST) na zemi. No, plus mínus ano, přistál ve 13:16 (CEST).

Když si pustíte záznam jeho příletu, byl v čase 11:11 (UTC) v podstatě přesně tam, kde říká pan Řapek, a kde byl dle CHMI detekován blesk. Pokud tedy platí všechno, co zde bylo napsáno, zapadá to do sebe.

-----

Nicméně, zaujala mne úplně jiná věc - ono totiž vůbec není jasné, jestli to blesk ve skutečnosti byl. Článek se odkazuje na tweet, který v tomto okamžiku neexistuje, takže jej jeho autor pravděpodobně smazal. LKPR jasně uvádí, že nebyl pilotem/společností hlášen žádný problém. Článek cituje informaci z planes.cz, jenže planes.cz neuvádí žádný zdroj.

Skoro to vypadá, že pasažér něco tweetnul, někdo to převzal a uvedl v článku jako danou informaci (skoro bych vsadil právě na iDnes, protože i jinde citují iDnes jako zdroj), odtud čerpali spotteři z planes.cz při vkládání pro ně zajímavé fotky na web, iDnes později převzal fotku z planes.cz a současně i jejich vysvětlení, získané právě možná na iDnes...

+2/0
30.4.2017 21:38

P27a45v53e64l 41O18d97e52h56n20a94l 6873979668945

Tak ještě doplním, tweet už jsem našel, Twitter ho zobrazuje mezi "Tweets & replies".

+1/0
30.4.2017 21:47

J57a57n 91P85a89v13e96l31k39a 3337271134321

Spiknutí? Koho, proti komu?

0/0
30.4.2017 15:23

P69a86v57e46l 65Ř97a67p16e79k 7882556189205

Dát mínus za uvedení strohých faktů, to je vaše vizitka, pánové

Ondřej Zeman 50489 , Zdeněk Korf 86873 , Václav Vostradovský 50254

+2/0
30.4.2017 14:59

V20á66c41l13a65v 83V17o52s12t27r72a25d49o42v29s23k24ý 5410242155754

Zajímavé, tak jsem se podíval na twitterové konto toho Abduly, a nic takové o blesku tam nestojí.

+1/−3
30.4.2017 11:36

M81i68c61h58a31l 10M98i88l76l68e45r 9766782929402

kdo je ten Abdula?

+1/−1
30.4.2017 11:48

V89á35c66l42a94v 79V67o68s84t30r26a64d47o91v65s57k41ý 5130432375964

Podívejte se do článku. Ale je to Abdulla

+1/−1
30.4.2017 12:02

J79a54n44a 83M18u63s35i58l36o48v69á 4494883338879

je. Lighting strikes.

+1/−1
30.4.2017 12:47

V73á80c19l95a24v 10V76o37s14t44r60a95d20o21v13s73k44ý 5640422205804

Já jsem psal o jeho twitterovém kontu. Ne o tom, co zveřejnila iDnes. Zřejmě to opět vymazal.

+1/−2
30.4.2017 12:59

R32a58d85e25k 42M20a57t81ě56j25k57a 8677773829602

Já to na jeho twitter účtu vidím... (@emirates we are stuck in PRG! How unfortunate when lightning strikes!)

+1/0
30.4.2017 13:55

P92a47v23e96l 12O26d39e48h57n66a24l 6463339738345

Doteď jsem to také neviděl. Ono to bohužel není na seznamu tweetů, ale systém to zobrazuje jako odpověď. Tam bych to nečekal.

0/0
30.4.2017 21:46

V83á56c23l16a51v 32V32o79s80t88r29a54d57o29v12s38k41ý 5380522795964

Tak hlavně by se solidní novinář neměl spoléhat na cvrlikání údajných pasažérů na Twitteru.

+3/0
30.4.2017 11:29

L50u45b17o64m91í19r 38S58a27z73e34č17e32k 7409118545713

Tak už je zvyklý na hledání informací od našich ministrů!

0/0
30.4.2017 12:16
Foto

M41i37r70o66s41l17a82v 70M81a29c54e38k 5811185790932

To je těžké, je tam plno ebonitových tyčí a když si dají na letadlo hromosvod bez uzemnění, musejí počítat s nejhorším. Dopodlo to dobře, arabáši odlétli.

+1/−27
30.4.2017 11:10

L36u43c21i16e 51B58l23a92n31i63c25k94á 2465353879111

...no mě spíš zaujalo, že "Emirates" během několika hodin vytáhly z rukávu další 380desátku - a jede se dál, jako by to byla jen flaška s minerálkou....8-oR^

+30/0
30.4.2017 11:30

P83a69v95e24l 19N39á18r37o33ž92n20ý 6889839293446

Vzhledem k tomu, že jich Emirates mají 87ks tak je to méně než flaška od minerálky.

+5/−10
30.4.2017 11:41

M65i53c23h94a96l 89M47i30l82l24e76r 9456772919872

Kazde stani letadla na letisti je neproduktivni a Emirates by byly ekonomicky dost naivni, kdyby objednavaly tolik A380 ( maji jich prozatim 94) a nechavaly je postavat po nekolika letistich ve svete "pro vsechny pripady", co kdyby nekde nahodou potrebovaly nahradni.

Je samozrejme, ze nejvic A380 Emirates se sejde v Dubaji, protoze tam na nich delaji regulerne naplanovany program udrzby i podle soucasne nahle potreby.

Preslat letadlo z Londyna do Prahy je samozrejme jednodussi, nez ho posilat z Dubaje protoze to zabere podstatne kratsi dobu.

Z evropskych destinaci prave Londyn ma nejvetsi denni koncentraci letu Emirates A 380. Je tedy mozne upravit jejich letovy plan, aby se naslo jedno ktere je mozne presmerovat, aniz by zpusobilo vetsi diry v rozvrhu.

+5/0
30.4.2017 12:45

P33a55t41r52i54k 22E21g64e84r 2968340829811

Další zajímavá informace, měl jsem za to, že letadlo funguje také jako bleskosvod, ale můj omyl. No důležité je, že se nikomu nic nestalo a letiště v Ruzyni to zvládlo. S rozšířením T2 si ovšem nedovedu odbavování představit. Zavedení tramvajové tratě Divoká Šárka - Letiště, Terminál 3 - Letiště, Terminály 1, 2 je potřeba před věží bych vybudoval přejezdové koleje a DP by na tramvajovou linku 19 musel nasadit vozy

ForCity Plus Škoda 30T se dvěma kabinamy pro řidiče.

0/0
30.4.2017 10:55

L57a47d33i18s11l29a59v 50K33v40a90s21n45i49č23k10a 1413937403445

Takyže funguje, jinak by ve zdraví nepřistáli. I bleskosvod se může bleskem poškodit.

+6/0
30.4.2017 11:09

J45a69r63o57m41í74r 32K53r87á38l 4960719164659

Ale nefunguje. Není totiž uzemněné, takže blesk projde letadlem a pokračuje dál buď k zemi, nebo mraku. A protože je to vlastně faradayova klec, lidem uvnitř se nic nestane. Jen to někdy odnese elektronika.

+1/0
30.4.2017 18:55

J71i44ř89í 68K44r58u42t46i10l 8258493415191

Jde bača po louce a praští mu blesk do ovce: "No toto."

Jde dál a praští mu to do jeho baráku. "No toto.

"Přijde blíž a vidí, jak mu blesk zabil manželku. "No proto!"

+28/−1
30.4.2017 10:41

P71e97t64r 53B13a93č47a45v86č83í75k 3763358951159

Ha ha há!

0/0
30.4.2017 11:12

J62a93n42a 28S14t78e76h77l19í71k58o81v12á 2989680480176

;-D;-D;-D

0/0
30.4.2017 12:07
Foto

J98a65n 59M54a33c84k 5937772682305

myslim ze v puvodnim zneni to byla tchyne ;-)

+1/0
1.5.2017 3:10
Foto

M84i60l24a90n 18K61o36m83e15r82s 3317371399940

Skvělé zakončení nic neříkajícího plkání !;-D;-D

0/0
1.5.2017 9:57

P29a54v80e53l 21L45e45p28e44n67k76a 5696461605383

Máš-li peníze můžeš letět i v business class.

+4/0
30.4.2017 10:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.