Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Praze se poprvé setkaly dva Airbusy A380. Jeden tu uvázl kvůli blesku

Poprvé v historii se na pražském Letišti Václava Havla sešly zároveň dva obří stroje Airbus A380 společnosti Emirates. Když do prvního v sobotu odpoledne udeřil blesk, musel pro pasažéry z Londýna přiletět náhradní spoj, rovněž A380.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z25d62e43n89ě15k 49D49u63f36e33k 2324494968

Krásný letadlo a vidět ho na živo jak startuje či přistává je zážitek.

0/0
9.5.2017 8:11

R19a75s56t38i79s98l86a33v 82P87a37l61u27š 4217228277694

Najväčšie dopravné lietadlo na svete je nepochybne An-225.

+1/−4
8.5.2017 17:29

J46a91k96u43b 81Š88a32f27a92n70d37a 7305807211611

Pak by dopravní letadlo byla i stíhačka nebo bombardér.

0/0
8.5.2017 19:40

R70a89s26t34i53s71l73a57v 28P54a45l62u56š 4667318617214

An-225 je využívané len na civilné učely a nikdy nebolo určené na nič iné, ako je doprava nákladu, takže neviem, čo má spoločné so stíhačkou alebo bombardérom. A-380 je najväčšie sériovo vyrábané dopravné lietadlo, keď už tak...

0/0
8.5.2017 19:56

J11a19k22u20b 32Š36a72f82a58n93d97a 7195647161881

Asi tím, že skoro každé letadlo něco dopravuje. Ale to neznamená, že je dopravní. Rozlišení vojenské/civilní je jiné dělení. V letectví se jako dopravní označují pouze letadla pro dopravu cestujících. Takže AN-225 není největší dopravní letadlo.

+3/0
8.5.2017 20:32

R26a10s40t46i98s59l56a79v 29P67a53l71u17š 4417138727564

Tak to je typický problém terminológie prekladanej z angličtiny - v rámci kategórie "transport aircraft" je An-225 najväčší, nepatrí ale do podkategórie "airliner", kde je najväčší A-380. Akurát, že jednoznačný preklad slova "airliner" do češtiny by mal byť "linkový dopravní letoun".

0/0
8.5.2017 21:31

H18a80n63a 58D59u49š68k80o14v23á 5311440101

K této události došlo mezi Mratínem a Měšicemi. V době přeletu letadla nad Mratínem jsem vyšla z domu a letadlo pozorovala. Ve chvíli, kdy se mi ztratilo za mraky se zablesklo a vzápětí práskl hrom. Byl to jediný blesk toho dne. Bohužel jsem v té chvíli letadlo neviděla. Jen jsem si pomyslela, že to do něj možná prásklo. A teď jsem si přečetla, že opravdu uhodilo.

0/0
1.5.2017 14:49

M73i68c59h47a53l 90M60i42l45l21e70r 9726222599742

uz odletelo?

0/0
1.5.2017 15:01

P56a52v25e15l 32Ř89a77p60e43k 7422176289765

Podle CHMI došlo 29. dubna v danou dobu na území ČR k jedinému výskytu blesku, a to v čase 13:20 zhruba nad Kostelcem nad Labem. Podle času i místa to přesně odpovídá přistávání A380, blesk tedy spustil přímo průlet tohoto letadla během přibližování na dráhu.

+10/−3
30.4.2017 11:45

M87a48r20t87i98n 25C53h32l36e17b66o43u22n 8193635889125

Nechci vám kazit vaše konspirační teorie, ale to letadlo bylo ccac v 11:15 UTC, tedy 13:15 LT na zemi v Praze.....

+1/0
30.4.2017 12:44

R26a24d37e97k 17M90a62t56ě87j57k58a 8637363579742

Ta "konspirační" teorie je naprosto správná. Detekce blesků na CHMI se obnovuje každých 10 minut, takže v 11:10 blesk na radaru nebyl vidět, v 11:20 už ano. Jen to neznamená, že blesk uhodil v 11:20, znamená to, že uhodil mezi 11:10 a 11:20 (časy UTC). Přesně to bylo v 11:11:41 UTC

+3/0
30.4.2017 13:49

M39a27r98t37i92n 92C84h72l49e85b57o37u70n 8813945829215

To připouštím, nocméně pan Řapek, známý odpůrce automobilsmu a čehokoliv poháněného spalovacím motorem :-) psal 13:20.

0/0
30.4.2017 15:47

P27a30v32e53l 38Ř73a70p34e81k 7892906339905

"Podle CHMI", neověřoval jsem čas příletu, protože jiný blesk tam v rozmezí několika hodin neudeřil.

0/0
30.4.2017 15:59

P75a48v58e17l 78O85d61e88h59n84a26l 6863449148325

No, dost možná jste našel indicii, která by to celé, jako jediná, alespoň trošku potvrzovala.

Jinak, pokud by došlo k zásahu bleskem a nestálo to pilotovi za ohlášení, mohlo by se to stát i někde dříve a protože to nepovažoval za nouzovou situaci, pokračoval by do plánovaného cíle.

0/0
30.4.2017 21:42

P28a23v69e39l 30O87d81e40h73n63a22l 6963769838635

Já bych navrhoval to uzavřít nějak smírně, bez ohledu na vyhlášenou fobii pana Řapka z automobilů (a ze psů). Nadávat na letadla jsem ho ještě neslyšel. :-)

Každopádně, když shrnu co zde všichni říkáte, tak:

Řapek: Blesk v čase 13:20 (evidentně CEST) zhruba nad Kostelcem nad Labem. To sedí, blesk se na CHMI/CELDN objeví v čase 11:20 (UTC).

Matejka: Podle jeho informací to odpovídá rozsahu 11:10-11.20 (UTC) a nemám důvod tomu nevěřit.

Chleboun: Podle vás byl A6-EOU v 11:15 (UTC), tedy 13:15 (CEST) na zemi. No, plus mínus ano, přistál ve 13:16 (CEST).

Když si pustíte záznam jeho příletu, byl v čase 11:11 (UTC) v podstatě přesně tam, kde říká pan Řapek, a kde byl dle CHMI detekován blesk. Pokud tedy platí všechno, co zde bylo napsáno, zapadá to do sebe.

-----

Nicméně, zaujala mne úplně jiná věc - ono totiž vůbec není jasné, jestli to blesk ve skutečnosti byl. Článek se odkazuje na tweet, který v tomto okamžiku neexistuje, takže jej jeho autor pravděpodobně smazal. LKPR jasně uvádí, že nebyl pilotem/společností hlášen žádný problém. Článek cituje informaci z planes.cz, jenže planes.cz neuvádí žádný zdroj.

Skoro to vypadá, že pasažér něco tweetnul, někdo to převzal a uvedl v článku jako danou informaci (skoro bych vsadil právě na iDnes, protože i jinde citují iDnes jako zdroj), odtud čerpali spotteři z planes.cz při vkládání pro ně zajímavé fotky na web, iDnes později převzal fotku z planes.cz a současně i jejich vysvětlení, získané právě možná na iDnes...

+2/0
30.4.2017 21:38

P29a23v48e66l 94O66d13e78h16n56a33l 6133479438705

Tak ještě doplním, tweet už jsem našel, Twitter ho zobrazuje mezi "Tweets & replies".

+1/0
30.4.2017 21:47

J64a78n 87P54a46v47e84l67k15a 3777151184381

Spiknutí? Koho, proti komu?

0/0
30.4.2017 15:23

P28a96v54e86l 34Ř46a87p48e13k 7792846199785

Dát mínus za uvedení strohých faktů, to je vaše vizitka, pánové

Ondřej Zeman 50489 , Zdeněk Korf 86873 , Václav Vostradovský 50254

+2/0
30.4.2017 14:59

V55á73c72l27a19v 74V83o50s59t74r62a16d29o84v40s67k11ý 5280192975964

Zajímavé, tak jsem se podíval na twitterové konto toho Abduly, a nic takové o blesku tam nestojí.

+1/−3
30.4.2017 11:36

M11i10c48h93a84l 49M88i82l39l42e10r 9156432679102

kdo je ten Abdula?

+1/−1
30.4.2017 11:48

V57á36c31l40a44v 21V19o31s70t46r74a70d35o42v83s93k54ý 5510762365634

Podívejte se do článku. Ale je to Abdulla

+1/−1
30.4.2017 12:02

J73a29n17a 73M44u55s74i35l72o32v88á 4524393618679

je. Lighting strikes.

+1/−1
30.4.2017 12:47

V60á19c50l70a79v 69V13o82s75t27r27a45d64o70v74s71k59ý 5720542165584

Já jsem psal o jeho twitterovém kontu. Ne o tom, co zveřejnila iDnes. Zřejmě to opět vymazal.

+1/−2
30.4.2017 12:59

R93a75d70e90k 11M57a35t90ě98j44k61a 8207933519252

Já to na jeho twitter účtu vidím... (@emirates we are stuck in PRG! How unfortunate when lightning strikes!)

+1/0
30.4.2017 13:55

P88a19v75e54l 33O58d36e14h41n71a97l 6183549858345

Doteď jsem to také neviděl. Ono to bohužel není na seznamu tweetů, ale systém to zobrazuje jako odpověď. Tam bych to nečekal.

0/0
30.4.2017 21:46

V80á63c89l18a87v 63V43o22s84t92r42a90d73o69v91s54k64ý 5350232615644

Tak hlavně by se solidní novinář neměl spoléhat na cvrlikání údajných pasažérů na Twitteru.

+3/0
30.4.2017 11:29

L30u39b27o48m28í31r 46S42a73z52e93č28e10k 7369168335693

Tak už je zvyklý na hledání informací od našich ministrů!

0/0
30.4.2017 12:16
Foto

M70i60r98o11s87l89a88v 46M51a20c98e80k 5341485620412

To je těžké, je tam plno ebonitových tyčí a když si dají na letadlo hromosvod bez uzemnění, musejí počítat s nejhorším. Dopodlo to dobře, arabáši odlétli.

+1/−27
30.4.2017 11:10

L68u54c50i37e 52B66l33a26n72i66c71k94á 2575983269971

...no mě spíš zaujalo, že "Emirates" během několika hodin vytáhly z rukávu další 380desátku - a jede se dál, jako by to byla jen flaška s minerálkou....8-oR^

+30/0
30.4.2017 11:30

P35a63v98e16l 37N93á59r78o28ž47n39ý 6409579953326

Vzhledem k tomu, že jich Emirates mají 87ks tak je to méně než flaška od minerálky.

+5/−10
30.4.2017 11:41

M42i93c47h75a87l 52M91i10l25l19e70r 9576302669712

Kazde stani letadla na letisti je neproduktivni a Emirates by byly ekonomicky dost naivni, kdyby objednavaly tolik A380 ( maji jich prozatim 94) a nechavaly je postavat po nekolika letistich ve svete "pro vsechny pripady", co kdyby nekde nahodou potrebovaly nahradni.

Je samozrejme, ze nejvic A380 Emirates se sejde v Dubaji, protoze tam na nich delaji regulerne naplanovany program udrzby i podle soucasne nahle potreby.

Preslat letadlo z Londyna do Prahy je samozrejme jednodussi, nez ho posilat z Dubaje protoze to zabere podstatne kratsi dobu.

Z evropskych destinaci prave Londyn ma nejvetsi denni koncentraci letu Emirates A 380. Je tedy mozne upravit jejich letovy plan, aby se naslo jedno ktere je mozne presmerovat, aniz by zpusobilo vetsi diry v rozvrhu.

+5/0
30.4.2017 12:45

P83a47t13r32i35k 31E64g15e15r 2558430989581

Další zajímavá informace, měl jsem za to, že letadlo funguje také jako bleskosvod, ale můj omyl. No důležité je, že se nikomu nic nestalo a letiště v Ruzyni to zvládlo. S rozšířením T2 si ovšem nedovedu odbavování představit. Zavedení tramvajové tratě Divoká Šárka - Letiště, Terminál 3 - Letiště, Terminály 1, 2 je potřeba před věží bych vybudoval přejezdové koleje a DP by na tramvajovou linku 19 musel nasadit vozy

ForCity Plus Škoda 30T se dvěma kabinamy pro řidiče.

0/0
30.4.2017 10:55

L17a54d97i34s36l41a47v 61K75v83a13s87n87i20č62k45a 1933437683565

Takyže funguje, jinak by ve zdraví nepřistáli. I bleskosvod se může bleskem poškodit.

+6/0
30.4.2017 11:09

J89a19r73o84m32í48r 93K90r24á49l 4650879864949

Ale nefunguje. Není totiž uzemněné, takže blesk projde letadlem a pokračuje dál buď k zemi, nebo mraku. A protože je to vlastně faradayova klec, lidem uvnitř se nic nestane. Jen to někdy odnese elektronika.

+1/0
30.4.2017 18:55

J69i75ř70í 98K23r22u73t47i56l 8168653695581

Jde bača po louce a praští mu blesk do ovce: "No toto."

Jde dál a praští mu to do jeho baráku. "No toto.

"Přijde blíž a vidí, jak mu blesk zabil manželku. "No proto!"

+28/−1
30.4.2017 10:41

P47e60t27r 26B44a79č63a63v72č84í50k 3443278671619

Ha ha há!

0/0
30.4.2017 11:12

J39a37n89a 22S72t47e53h74l58í97k73o92v84á 2899940610206

;-D;-D;-D

0/0
30.4.2017 12:07
Foto

J83a91n 86M34a53c89k 5287372692775

myslim ze v puvodnim zneni to byla tchyne ;-)

+1/0
1.5.2017 3:10
Foto

M34i94l17a44n 49K36o32m13e38r48s 3137401319570

Skvělé zakončení nic neříkajícího plkání !;-D;-D

0/0
1.5.2017 9:57

P48a53v78e90l 15L15e64p98e90n65k54a 5326161515543

Máš-li peníze můžeš letět i v business class.

+4/0
30.4.2017 10:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.