Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tryskáč přistál pouze s jedním kolem, zanechal za sebou ohnivou čáru

Dramatické záběry natočili svědci nebezpečného přistání, které se v pátek odehrálo na západním pobřeží Floridy. Dosedl zde malý tryskáč, který při startu ve Střední Americe přišel o jedno kolo. Pilot naštěstí manévr zvládl a nikomu se nic nestalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P41e37t52r 63B41a31r97t79ů21n31ě11k 9651144359589

Ještě že ty drogy neshořely...:-P

0/−1
30.4.2017 16:53

J73a42n 69P28a19v10e21l72k86a 3357121164981

Já tam vidím dvě kola, asi ilustrační foto.

0/−1
30.4.2017 11:15

R74i44c35h97a27r72d 93S19t25e15i29d30l 9787852806348

mínus byl omyl

0/0
30.4.2017 21:02

J63o57s70e44f 92P16e87t37k72a 7457753298636

Dobrá práce pilota!!! Palec nahoru!!! Určitě musel mít nervy a starosti celou dobu letu, jak to dopadne. I když věděl, že na něj čekají záchranáři a měl prázdné nádrže - člověk nikdy neví, co se může přihodit. Jako cestující bych asi měl vlhkou hnědku.

+2/0
29.4.2017 21:14

M64a37r38e25k 98S14y76s95e12l 2471412416496

...zanechal za sebou ohnivou čáru...

Ohnivá čára tam zůstala čtrnáct dní...

0/0
29.4.2017 21:10

M58a36r49e96k 40S23y39s48e33l 2771412706156

A teď ještě kolik těch kol vlastně měl původně?

0/0
29.4.2017 21:12

M68a55r97e35k 81H95r74a54d59i76l 3892157782812

Tak já naštěstí sebou vozím rezervu. :-)

+2/0
29.4.2017 19:40

J14i38ř60í 19K38u13č52e56r60a 9875741158

ty vole, zase autor, který neumí napočítat ani do dvou :D

+6/0
29.4.2017 18:56

M61i88r25o41s58l96a54v 92Š44i30m96á75k 8654446661942

Autor by měl jít za roh a nafackovat si. ;-O A pořádně, dělá to pro sebe. ;-€ Ten titulek je typicky zavádějící, letadlu jedno kolo chybí, přistává na dvě. Detail, nicméně ve skutečnosti zcela podstatný, protože by přistání určitě probíhalo zcela jinak.

+9/−1
29.4.2017 17:37

A98n58t58o91n60i41n 34K20a72d68l12c66e61k 9222939201606

Tryskac? Ale co cekat od platku, ktery pouziva v kazdem nadpise, kde muze Cesi, Cesi, Cesi!

+1/−6
29.4.2017 17:18

I75g43n84á39c 28M28r92k59v85i46č82k40a 2848532929465

jo, je to "tryskáč"... co se ti na tom nezdá?

+3/−3
29.4.2017 17:27

J57a56k11u38b 82N53o30v64á15k 9672894944861

Není to tryskac. Je to malý dopravní letoun, bizjet.

+1/−2
29.4.2017 17:37

P40e31t35r 86L25u88k10e80š 6653801

Jakube, může být i hůř. V roce 1923 u nás proběhla názvoslovná soutěž - chyběly české výrazy z oboru letectví. IAI-1124 Westwind je dvoumotorový aeroplán - podle jednoho, naštěstí nepřijatého, návrhu to mohl být BIMRUK (větroň je logicky BEZMRUK).

+2/0
29.4.2017 20:47

J40a64k41u74b 93N50o78v86á24k 9182304144651

Jo, ty specifikace jsem už někde viděl, ale vysvetluj to místním lamam :-)

0/−1
29.4.2017 21:01

R91o80b77e31r23t 30H33o59m37o96l71k54a 2240572532691

jet = proudové letadlo = hovorově "tryskáč"

0/0
29.4.2017 22:18

J63a91k64u91b 74N70o72v50á78k 9362234354801

Pro neznalé angličtiny jsem to rozebírat nechtěl. Ale vzhledem k tomu, že se zde jedná o dvouproudove motory (ang. turbofan), tak to taky nebudeme překládat jako turboventilator, turbo větrák nebo snad turbofen, nebo ano?

0/−1
29.4.2017 22:31

M74i85c66h36a65l 43V16a47n67ž86u60r41a 7318133679684

Nic ve zlém.Nejsem znalec letadel, ale vrtulové letadlo to není. Tak,označení tryskové letadlo je na místě. Pokud se pletu, opravte mě. Hezký den

+2/−1
29.4.2017 17:32

J29a78k92u35b 27N60o25v64á21k 9892314174361

Tryskovy motor = slangove označení pro proudovy motor. Tento letou má motory dvouproudove

0/0
29.4.2017 17:39

P51a85v16e97l 77O61d20e15h28n58a23l 6473329958145

Teď jen doufám, že jste panu Hájkovi nevnuknul myšlenku příště psát, že šlo o "dvoutryskáč"...

Nicméně, pokud dokáže napsat, že "loď bourala", je to asi už jedno.

+4/0
29.4.2017 17:55

R13i60c52h66a15r80d 59A57u29b10r62e24c70h11t 1242741216970

Ne, tryskáč je slangové označení pro všechna letadla poháněná tryskou. Dokonce i raketová letadla by se tam dala narvat.

0/0
29.4.2017 19:29

J20a25k11u53b 42N52o50v56á63k 9112294784861

Prectete si můj komentář ještě jednou než něco napíšete. Navíc seriózní žurnalistika by neměla dávat do nadpisu slang, pakliže není v uvozovkách

0/−1
29.4.2017 19:33

R94i64c20h61a59r46d 63A11u54b91r38e86c96h25t 1472491136130

Přečetl jsem si ho, a je stále stejně nesmyslný. Tryskáč je zkrácená podoba (hovorová, ne slangová!) spojení tryskové letadlo. Tryskové letadlo je letadlo poháněné tryskovým motorem. Dvouproudové motory jsou také tryskové, stejně jako motory pulzační, náporové, raketové atd. Ani seriozní žurnalistika nemá čas na to zabývat se tím, jaký přesně je motor na jakémsi letadle v jedné jediné zprávičce, zvlášť když motor samotný není pro zprávu nijak důležitý a většina lidstva netuší, že nějaké dvouproudové motory existují. Navíc musí být nadpis pokud možno krátký a úderný, takže těžko asi budou řešit, jestli je použitý výraz v souladu s normou 310001 nebo ne. Pokud si pak myslíte, že hovorové výrazy musí být v uvozovkách, pravděpodobně jste žádné noviny pár desítek let nečetl...

+3/0
29.4.2017 21:00

J82a12k48u21b 80N13o58v27á10k 9262584274581

No, řekněme jen ze se zde neshodneme :-)

0/−1
29.4.2017 21:03

M37i49r22o67s58l59a49v 64R37a56t96a64j 5321713664455

kde je Coufal? ten nám o tom napíše víc...je ekšpert na tryskáče;-D;-D

+1/−2
29.4.2017 17:11

P37a12v16e59l 96O46d76e48h82n83a17l 6123429468475

Pravda. Pan Coufal by k oboru, který je mu profesně blízký, určitě napsal příspěvek věci, na rozdíl od vás...

+1/−1
29.4.2017 17:46

M51a37r43t11i46n 83Č57e87r89v63e48n54ý 3556517551571

Nejde o Ruské letadlo, není tu koho bránit.

+4/0
29.4.2017 18:06

V40a91l81e71r23i52e 67W60e90b72e73r83o74v52á 1472310907180

Nebojte se. Za chvíli zde určitě budou psát o ruském Aeroflotu a jeho letu z Moskvy do Thajska, který se dnes ráno dostal do silné turbolence a bylo tam 20 zraněných pasažérů z toho několik těžce.

0/0
1.5.2017 11:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.