Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největším postrachem silnic je nepozorný řidič, říká šéf dopravní policie

Nákladní auto se po dálnici přiřítí ke stojící koloně a zezadu do ní narazí. Občas řidič ani nezačne brzdit, protože vůbec nedával pozor. Šéf dopravní policie Tomáš Lerch popisuje jednu z častých nehod kamionů a říká, že nepozornost je u řidičů – nejen nákladních aut – v současnosti největším problémem. iDNES.cz to řekl v rozhovoru, který se týkal zejména kamionové dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L58u73m64í87r 57V72á97l85e85k 7514379622182

Vytvořil se mýtus, že řidič nákladního vozidla je na silnici nebezpečný druh. Bylo by vhodné, aby všichni kritici těchto lidí, kteří to takto vidí od stolu, několik dnů strávili v náklaďáku a poznali realitu. Jezdím 30 let a když tady čtu o studii ředitelství silnic a dálnic, že chybí 1500 parkovacích míst, tak se tomu musím pousmát. Nedělá se pro zlepšení téměř nic. Jak jinak si vysvětlit to, že na D1 mezi Vyškovem a Kroměříží byla vybudována v obou směrech velká odpočívadla, která byla asi 5 let uzavřená a loni zprovozněna stylem osazení betonové plochy budkami WC. Toť vše. Ta samá situace panuje na D55 mezi Hulínem a Otrokovicemi, kde pro jistotu jsou obě obří parkoviště uzavřena, aby mohla být využívána k občasným kontrolám nákladních vozidel Policií ČR, celní správou a především Mobilními expertními jednotkami Centra služeb pro silniční dopravu. Trochu drahé kontrolní stanoviště, nemyslíte? Navíc když Vás tam kontrolují z dodržování sociálních předpisů v dopravě. Absurdní a ostudné. A běda, kdyby tam někdo svévolně zajel, aby mohl vykonat požadovanou přestávku, nebo odpočinek. Neuznávám řidiče, kteří za jízdy čučí na tablet nebo notebook a pod, za to klidně trestejte, ale přejetí bílé čáry zadními koly, navíc v místě utržené krajnice nebo podobného tankodromu nepovažuji za hrubý prohřešek, protože kdo s tím autem cítí, musí se pudově vyhnout takovým výmolům, které na cestách jsou. Ale věřme, bude lím, peníze na opravy jsou a snad i nás začnou dopravní policisté a další kontrolní orgány taky trochu chápat. Je to o lidech a jejich přístupu

0/0
1.5.2017 17:25

M63i15c42h53a11l 34S64t92u30d79e37n31o91v34s16k31ý 2673311861956

Zase kampaň proti profesionálním řidičům. Jděte s tím už někam. Co řidiči osobáků? ty jsou svatý? Ty nehody nedělají? Jasně prasata se najdou ve všech skupinách řidičů. A nikdo není neomylný. To je bez debat.Ale tady ten článek vyznívá tak, že za všechno špatné na silnicích můžou jen řidiči kamionů a náklaďáků. Bylo by zajímavé přepočítat počet nehod na počet ujetých km. Pak by to možná vypadalo všechno zase trochu jinak. Ono totiž řidič kamionu zejména pak v mezinárodní přepravě za měsíc najezdí bez problémů 10.000-12.000 km. To řada běžných řidičů OA najezdí za rok možná i déle. Píše se tu o dodržování bezpečnostních přestávek, dob řízení...ale kde ten kamioňák má to auto odstavit. Místo toho, aby se nová parkoviště stavěla, tak se stávající uzavírají. Zase opět kocourkov jménem Česká Rrepublika. Vyžaduje se, aby se dodržoval nějaký předpis, to je v pořádku, ale zároveň se k tomu nevytvářejí podmínky... a to není problém roku nebo dvou to trvá už dlouhé a dlouhé roky a pořád s tím nikdo nic nedělá. Běžte se podívat třeba do Rakouska tam je parkoviště pro kamiony každých pár km. Na každém parkovišti společnosti ASFINAG(správce dálnic a výběrčí mýta obdoba ŘSD) a ty jsou poměrně často je WC, sprcha, připojení k WIFI a parking pro kamiony. Další věc o které se v článku píše..nevěnování se řízení....opět se to prezentuje tak, že je to problém kamioňáků. Ale to není pravda!!! je to problém i řidičů OA. Jsme tady jak štvaná zvěř....každej se do nás naváží...MD nám akorát háže klacky pod nohy v podobě nesmyslných zákazů omezení a předpisů. Ať se každý podívá sám na sebe, jak se chová on a zamete si napřed před vlastním prahem.

+3/0
30.4.2017 12:43

P28e43t85r 19B72á60č56a 8315526735985

Co byste chtel od nasich slavnych medii.

0/0
30.4.2017 12:53

M91a41r50t73i28n 57R21ů28ž79i83č53k78a 9454431958329

je to reakce na nehodu (v rozhovoru, který se týkal zejména kamionové dopravy. ) - na vážnou nehodu ... to není kampaň

počet nehod na počet ujetých km je blbost ... co se asi tak děje na dálnici 200 - 400 km ... rovina klid proti jízdě ve městě 20 km s množstvím nástrah a různých situací

navíc by profesionální řidič měl jít příkladem ... jako profík pro amatéry

kamioňáci skoro každý den nějaký vjede s rozdílem pár km před kolonu, aby předjel kolegu a jede v pruhu než se zase zařadí

souhlas s tím dodržováním přestávek a míst na to ... to je problém

+2/0
30.4.2017 12:58

P66e75t27r 64B64á40č43a 8735776945685

Porad mi z vedlejsi vjede pred cumak vic osobaku nez na dalnici kamionu.

0/−1
30.4.2017 13:19

J92i53r12i 21J29o31n86á95š 2793289167571

me zatim nevjel osobak z vedlejsi nikdy, ale na 1000km deset kamionu.

+2/0
30.4.2017 15:00

M20i49c50h12a51l 49S96t51u23d50e92n79o14v87s19k67ý 2573661721786

RE: kamioňáci skoro každý den nějaký vjede s rozdílem pár km před kolonu, aby předjel kolegu a jede v pruhu než se zase zařadí

Bohužel tohle dělají řidiči OA taky. Předjíždí jiný osobák 3 minuty. viděl jsem to zrovna dneska. Ale na rozdíl od kamionu osobák nemá relevantní důvod jiné auto předjíždět takovou dobu. Nemá totiž omezovač na 90km/h. A málo kdo si uvědomuje že to zpomalení pro kamion vážící 40 tun třeba o 5 km/h je dost velký problém protože když zpomalí tak se pak rozjíždí x dlouhých km. Kdežto v osobáku na to šlápnete a máte tam 130 hned. S tím pak samozřejmě souvisí vysoká spotřeba paliva a nestihnutí termínu vykládky atd.. Dlaší věc související s předjížděním je že do jedu pomalejšího kolegu dám blinkr že ho budu předjíždět auto v levém pruhu je ještě dost daleko ale hned vidíte jak auto v levém pruhu začne zrychlovat a honem honem se tam musí nacpat aby náhodou kamion nejel před ním. A tohle vidím na českých silnicích dnes a denně. V civilizovaných zemích jako je Rakousko nebo Německo se vám tohle nestane je to tam přesně naopak. dám blinkr že jdu na předjetí a auto v levém pruhu a okmažitě zpomaluje na moji rychlost a předjetí mi umožní. Totéž platí i když se z rychlého pruhu zařazuju do pomalého. V čechách to je přesně naopak. Totéž platí při najíždění na dálnici. V Německu nebo Rakousku se auta automaticky uhybají do levého pruhu aby ten kdo na dálnici najíždí na ni mohl bezpečně najet. Takže ono to není tak černobílé jak se to může zdát. Mezi českými řidiči panuje obrovská arogance,sobeckost a neohleduplnost. Někdy mám pocit že čeští řidiči jezdí podle hesla radši mrtvý než-li druhý.

0/0
30.4.2017 21:01

M58i64c66h25a67l 64S32t90u49d62e77n26o19v65s76k23ý 2613871921756

Já chápu že někomu kdo nikdy nejezdil(myslím tím s kamionem nebo náklaďákem) se to špatně chápe. Ono je totiž nejlepší si s tím profi řidičem na týden do toho auta sednout aby to taky okusil z druhé strany. Moje matka dělala ve velkoskladu účetní dělala příjmy zboží atd. Měla na řidiče stejný názor jako většina lidí v této republice, neslyšel jste od ní na řidiče jediné dobré slovo. To jen do doby než jsem začal jezdit já a jela jednu jízdu se mnou.Pak se její názor na profesionální řidiče otočil o 180 stupňů právě proto že to okusila taky z druhé strany a zjistila že to není tak jednoduché a černobílé jak se to nezasvěcenému člověku může zdát.

0/0
30.4.2017 21:21

Z35d80e28ň98k73a 97V33e19s62e38l38á 8179495577910

Příčinu znáte, tak jak s tím opravdu efektivně bojovat? Jak přimět řidiče (zejména kamionů), aby se plně věnovali řízení?

+2/0
30.4.2017 10:40

P52e34t81r 47B29á57č57a 8885446335835

A proc teda jediny co delate je mereni rychlosti pane prezident?

A hlavne nejvetsim problemem je geometricka rada pribyvani nemehel na silnici.

Hlavne, ze autoskoly maji byznys Rv

+4/0
30.4.2017 10:26
Foto

P23ř36e73m57y78s64l 89Č46e96j40p 8658917278446

To není jen titulek, ale celý článek, který pojednává o řidičích kamionů (auta na12t) ...

0/0
30.4.2017 10:37

M54a68r62e21k 55C38h67v26o23s52t41e23k 3672442286453

Článek možná, ale mimo měření rychlosti vážně nic jiného nedělají. Alespoň ne natolik důsledné. S tím souhlasím s penem Báčou.

0/0
30.4.2017 10:51

J46a93k24u60b 70K59o61c82u73r47e69k 5511279

Kdyz si necham dostatecny prostor za vozidlem, ktere jede prede mnou, tak se do toho prostoru praktickt vzdy nekdo nacpe. Nehlede na to, ze ridici osobaku vubec netusi, jak se v provozu s nakladaky chovat, vecne zarazovani pred cumak auta a nasledne brzdeni atd...

0/0
30.4.2017 10:22

G36a59b16r47i92e59l 94H46o43r16t64e67n 9981829423434

Z druhé strany to vypadá úplně stejně, pane Kocourku. Tím myslím z pohledu řidiče osobáku, kterému nějaký "profesionál" za volantem kamionu vletí před čumák z pomalejšího pruhu.

+2/0
30.4.2017 10:29

J20i29r71i 11J60o45n50á41š 2553839917851

Jenze nechat misto za vozidlem pred Vami je povinnost.

0/0
30.4.2017 15:02

R88o72b84b85e50r88t 62B45e92r30g17e49r 2815124399

Paráda, nejvíce nehod způsobí nepozornost, ale my budeme měřit rychlost.

+2/0
30.4.2017 10:01

J38i56r60i 87J26o28n71á54š 2753689907801

jen at meri.

+1/−2
30.4.2017 10:03

R85o28b60b62e10r73t 16B72e57r30g24e78r 2455464489

Ano at měří, ale až bude na silnicích rychlost opravdovým problémem a ty ostatní budou vyřešeny.

0/−1
30.4.2017 10:11

J23i12r78i 88J97o30n16á92š 2793679667731

Rychlost ovsem problemem je a resit se musi.

+2/−2
30.4.2017 10:13

R23o43b96b26e93r69t 12B44e84r39g29e43r 2435194549

Umíte číst? Rozumite psanému textu?

Řešit se mají největší problémy podle závažnosti nikoli podle toho, co je nejjednodušší. Rychlost problém je, ale neprizpusobeni rychlosti stavu a povaze vozovky. Nikoli překračování, podívejte se na statistiky.

+1/0
30.4.2017 10:20

J19i24r76i 24J50o77n14á68š 2743859707701

A muzete mi , prosim, rict jak se ma tohle kontrolovat? Pokud ano, mate jistou nobelovku.

0/0
30.4.2017 13:26
Foto

P73ř91e47m91y94s36l 60Č71e74j41p 8358537768116

Článek je o nákladních vozidlech a jejich řidičích. U osobních stále platí, že nejčastější příčinou nehod je nepřiměřená rychlost ...

+2/0
30.4.2017 10:04

G61a18b92r68i45e79l 52H21o91r26t64e27n 9881689533684

Nepřiměřenou rychlost policie nezjišťuje.

+1/0
30.4.2017 10:08
Foto

P21ř55e33m94y19s95l 91Č44e92j81p 8708437238826

Ehm? Cože to nezjišťuje? http://www.policie.cz/clanek/neprimerena-rychlost-je-nejcastejsi-pricinou-nehod.aspx

0/0
30.4.2017 10:15

G70a10b23r87i68e21l 98H39o15r27t58e81n 9751819743164

To je po nehodě, pane Čejpe. Preventivně se zjišťuje výhradně překračování rychlosti maximální. Což ani zdaleka není totéž.

+2/0
30.4.2017 10:18
Foto

P66ř17e13m62y84s12l 57Č66e14j68p 8738107868736

Cituji co jsem napsal: "U osobních stále platí, že nejčastější příčinou nehod je nepřiměřená rychlost .." O měření jsem nikde nic nepsal ... bavíme se na úkor článku o nehodovosti.

0/0
30.4.2017 10:23

G46a39b38r31i25e51l 38H30o57r53t38e16n 9371739233424

Už chápu. Vy nejste schopen chápat kontext vlákna a vnímáte každý příspěvek v diskuzi samostatně, bez ohledu na předchozí vývoj diskuze. No, co se dá dělat.:-/

0/0
30.4.2017 10:27
Foto

P24ř26e37m35y74s67l 79Č37e79j22p 8428187298936

Reagoval jsem na příspěvek Robberta Bergra. Který si nevšiml, že článek je pouze o řidičích kamionů. Nehodovost, příčina, kamiony ... Tedy reagujeme v jednom vláknu. Nechápu, proč se motáte přes celou diskuzi :o) Jedno vlákno, samostatná část diskuze. Přečtěte si znovu vaše příspěvky, které jste na můj vyplodil, a zkuste si zjistit, kde jste se zamotal. Napovím, že už to bylo hned ve vaší první reakci ...

0/0
30.4.2017 10:36

G20a22b65r67i87e30l 60H59o40r46t85e19n 9621739563574

"ale my budeme měřit rychlost"

"nejčastější příčinou nehod je nepřiměřená rychlost"

"Nepřiměřenou rychlost policie nezjišťuje"

"Cože to nezjišťuje?"

"To je po nehodě"

Závěr: "O měření jsem nikde nic nepsal"

-

Prostě vám vaše mentální kondice nedovoluje chápat vlákno diskuze. Ale z toho si nic nedělejte, určitě existuje něco, na co stačíte... Co takhle zkusit službu u MP?:-)

0/−1
30.4.2017 10:41
Foto

P37ř44e33m89y51s45l 73Č22e15j65p 8118577198826

Celý příspěvek od pana Robberta zní: "Paráda, nejvíce nehod způsobí nepozornost, ale my budeme měřit rychlost."

Koukám, že jste si stále nevšiml, že článek je o řidičích kamionů a jejich problémech. Hlavně, že víte, jak to chodí u MP. Jaké to tam je?

0/0
30.4.2017 10:46

J42a19n 35P46a41v72e47l49k53a 3627821824791

Přihořívá, to měření (o kterém jste nepsal) jste zopakoval.

0/0
30.4.2017 11:10

P51e26t22r 93S33o79k52o76l 8182281767581

Nechte si tu myšlenku patentovat. Až přijdete na to, jak měřit nepozornost tak budete nejbohatší na světě.

+1/0
30.4.2017 10:09

R45o98b59b12e85r72t 51B76e97r37g59e71r 2305104189

Proč měřit? Já nechci trestat, já chci řešit problémy.

0/0
30.4.2017 10:23

M18i83l81o50š 16K71o92l57m10a21n 6426313157412

Co všechno odvádí pozornost řidiče ? Jeden velký problém je také spolujezdec a často to bývá manželka, která kritizuje styl jízdy, začne z dlouhé chvíle rozebírat malichernosti, nespolupracuje s řidičem, nemá ani řidičák a řízení bere jako vedlejší činnost - zábavu. Takoví spolujezdci mohou snadno zavinit nehodu, aniž si to uvědomí. Měli by mít taky školení se složením zkoušky na sezení vedle řidiče, nebo sezení pro ně zřízeném zvukotěsném boxu na zadním sedadle.

+3/−1
30.4.2017 9:44
Foto

P73ř23e41m75y11s42l 23Č45e62j79p 8218157848516

Více očí, více bezpečí, ale je pravdou, že ten spolujezdec za něco musí stát :o)

0/0
30.4.2017 10:05
Foto

D90a54l90i92b24o71r 67B94a66r21t14o64š 5874980477689

Když jsem se vrátil v roce 1990 zpět do republiky tak jsem jen zíral, jak špatně lidé jezdí auty. neuvěřitelně pomalé reakce a neschopnost se rozhodnout. Ale asi tak po 15 letech se to začalo celkem lepšit. Dokonce i zipování celkem již funguje...Občas sice někdo udělá nějaký naschvál, že vás nepustí do zipu, a to mi dokonce udělal i plně naložený autobus. Toho řidiče bych jednou rád viděl a rád bych s ním dal řeč o zodpovědnosti za volantem.

Ono s řízením auta je to přesně to samé jako se naučit hrát fotbal, tenis, hokej, nebo na piano či na housle. Chce to trénink. A podle množství tréninku je pak kvalita vyšší nebo nižší. Mozek se totiž musí něco naučit a musí to převést do zautomatizované reakce,

Za volantem se totiž nemá myslet, ale jednat emočně, tedy bleskurychle. Kdo za volantem myslí, obvykle udělá něco velmi dobrého ale o tři vteřiny moc pozdě a nehoda se již stala.

Nízká rychlost povolená na českých silnicích možná odpovídá i rychlostem povoleným jinde. Ale je otázkou, jestli je omezení rychlosti to pravé ořechové. V Německu se jezdí po dálnicích bez omezení a celkem to funguje. Lidé se to prostě naučili.

Prostě řízení je o tréninku a o tom, jak kdo má na řízení talent.

A tak si dát s někým závod na dálnici...v Německu...v rychlostech nad 200kmh je přece krásné zpestření cesty a života. Ale jen když na to máte auto a MÁTE NATRÉNOVÁNO....jinak je to o život.

+5/0
30.4.2017 9:42

J63a67r19o13s83l94a83v 70L87e86b71e54d14a 3706459317290

+ je za prostřední odstavec. Jen bych podtrhnul, že i podmíněný reflex se dá nacvičit.

0/0
30.4.2017 10:00
Foto

D11a13l18i28b27o59r 46B45a16r12t37o21š 5234420747769

v tom se naprosto shodujeme...jen já tomu říkám, že musíte mít natrénováno...a to chvíli trvá

+2/0
30.4.2017 10:04

J97i22n11d12ř11i56c17h 82M13i16t51t26e62r 6344315881846

Za volanten se má myslet. A to myslet dopředu, anticipovat situaci. A jednat se nemá emočně, ale rychle , intuitivně. Emoce jsou radost, vztek, smutek...

To jsou ale jen detaily, je jasné jak jste to myslel. Jinak souhlas. Jen o rychlosti to není. Když jedu pomalu, čumím všude kolem a nedávám tak pozor. Když to valím, soustředím se naplno.

+2/0
30.4.2017 10:14
Foto

D62a83l90i29b50o14r 30B73a95r80t67o72š 5564540217949

to máte pravdu já jen použil nevhodné slovo...jsou to vlastně reflexy. ale obsah mám správný. Myšlení je pomalé. A za volantem nesmíte ztrácet čas myšlením. Anticipovat můžete jen na základě zkušeností a ne na základě myšlení.

Ale je jen o tom, jak tomu my sami říkáme. Jde o podstatu a tam se shodneme. Skutečné myšleni provádí filozof a potřebuje na to někdy i roky a to by za volantem nebylo prospěšné.

A ano s tou rychlostí a pomocí rychlostí vynucené soustředění je správně. I já to tak vidím.

0/0
30.4.2017 10:38

J55i90n68d43ř30i72c93h 29M14i21t75t42e83r 6214835221526

Jo reflexivně, to je ten správný výraz. Ale já za volantem přemýšlím. Třeba co udělá ten přede mnou. Předjíždí a má v protisměru auto, tak radši brzdím, kdyby se srazili, zpomaluje a nedává blinkr ? Asi bude odbočovat nebo zastaví, stojím v koloně tak koukám za sebe jestli se na mě něco neřítí atd, to je to myšlení. A jestli je pomalé to nevím.

0/0
30.4.2017 10:44
Foto

D57a38l50i55b35o93r 90B36a15r29t87o44š 5354570937559

já to dělám automaticky..nemusím na to myslet

0/0
30.4.2017 11:10

J70i70n64d87ř68i21c68h 63M86i17t74t70e46r 6624225681256

Jistě možná tomu tak neříkáte, děláte to automaticky, ale myšlení to je.

0/0
30.4.2017 11:13
Foto

D24a28l14i65b69o61r 10B41a37r10t83o58š 5924550267299

já si myslím, že není. Při basketbalu nebo při hokeji toho asi také moc nenamyslíte. Je to sice práce mozku v tom s vámi naprosto souhlasím, ale podle mne to není myšlení..nebo ještě jinak je to zautomatizované myšlení. tedy naučené , mnohokrát opakované, reflexní.

Ale asi se opravdu jen jedná o to, že nejsme dost znalci retoriky odborníků na mozek, ti by na to možná měli to správné slovo. Ale v podstatě si rozumíme a mluvíme o tom samém.

0/0
30.4.2017 11:26

J71i22n55d95ř52i40c87h 73M63i47t59t32e54r 6734925601726

Přeme se jen o detailech ale v podstatě se shodneme. Máme to podobně. Mějte se.

0/0
30.4.2017 11:36
Foto

D29a17l53i38b84o19r 70B32a59r68t36o20š 5704400897559

Přesně tak, mějte se.

0/0
30.4.2017 12:20

P98e34t17r 25N25ě84m36e53c 4490273200387

A co mít vícejazyčné info na dálnicích tj. třeba čeština + angličtina?

+1/0
30.4.2017 9:41

K54a67r44e48l 21V38a85c11h87u43t 9623502329453

(A co maďarština, rumunština, ukrajinština, pobaltské jazyky nevyjímaje? ;-D)

+2/−1
30.4.2017 9:43

P83e13t77r 13N32ě56m13e33c 4300663760457

Tihle lidé ale anglicky +-nějak umějí. A tay například Maďaři, vědomi si jejich složitého a ničemu nepodobného jazyka mají nápisy vícejazyčné. V jejich vlastním zájmu

0/0
30.4.2017 10:02

B87á92r62a 13T20e74s79n26e64r25o30v25á 5805830384129

to jste trochu optimista, znám osobně řidiče - profesionála, který léta jezdil MKD a anglicky si neuměl objednat ani kafe, všechno řešil "rukama nohama" ;-D

0/0
30.4.2017 10:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.