Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největším postrachem silnic je nepozorný řidič, říká šéf dopravní policie

Nákladní auto se po dálnici přiřítí ke stojící koloně a zezadu do ní narazí. Občas řidič ani nezačne brzdit, protože vůbec nedával pozor. Šéf dopravní policie Tomáš Lerch popisuje jednu z častých nehod kamionů a říká, že nepozornost je u řidičů – nejen nákladních aut – v současnosti největším problémem. iDNES.cz to řekl v rozhovoru, který se týkal zejména kamionové dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L87u85m20í16r 88V61á69l62e26k 7564889752842

Vytvořil se mýtus, že řidič nákladního vozidla je na silnici nebezpečný druh. Bylo by vhodné, aby všichni kritici těchto lidí, kteří to takto vidí od stolu, několik dnů strávili v náklaďáku a poznali realitu. Jezdím 30 let a když tady čtu o studii ředitelství silnic a dálnic, že chybí 1500 parkovacích míst, tak se tomu musím pousmát. Nedělá se pro zlepšení téměř nic. Jak jinak si vysvětlit to, že na D1 mezi Vyškovem a Kroměříží byla vybudována v obou směrech velká odpočívadla, která byla asi 5 let uzavřená a loni zprovozněna stylem osazení betonové plochy budkami WC. Toť vše. Ta samá situace panuje na D55 mezi Hulínem a Otrokovicemi, kde pro jistotu jsou obě obří parkoviště uzavřena, aby mohla být využívána k občasným kontrolám nákladních vozidel Policií ČR, celní správou a především Mobilními expertními jednotkami Centra služeb pro silniční dopravu. Trochu drahé kontrolní stanoviště, nemyslíte? Navíc když Vás tam kontrolují z dodržování sociálních předpisů v dopravě. Absurdní a ostudné. A běda, kdyby tam někdo svévolně zajel, aby mohl vykonat požadovanou přestávku, nebo odpočinek. Neuznávám řidiče, kteří za jízdy čučí na tablet nebo notebook a pod, za to klidně trestejte, ale přejetí bílé čáry zadními koly, navíc v místě utržené krajnice nebo podobného tankodromu nepovažuji za hrubý prohřešek, protože kdo s tím autem cítí, musí se pudově vyhnout takovým výmolům, které na cestách jsou. Ale věřme, bude lím, peníze na opravy jsou a snad i nás začnou dopravní policisté a další kontrolní orgány taky trochu chápat. Je to o lidech a jejich přístupu

0/0
1.5.2017 17:25

M76i90c32h72a98l 33S95t22u16d93e29n24o85v75s25k83ý 2303601141726

Zase kampaň proti profesionálním řidičům. Jděte s tím už někam. Co řidiči osobáků? ty jsou svatý? Ty nehody nedělají? Jasně prasata se najdou ve všech skupinách řidičů. A nikdo není neomylný. To je bez debat.Ale tady ten článek vyznívá tak, že za všechno špatné na silnicích můžou jen řidiči kamionů a náklaďáků. Bylo by zajímavé přepočítat počet nehod na počet ujetých km. Pak by to možná vypadalo všechno zase trochu jinak. Ono totiž řidič kamionu zejména pak v mezinárodní přepravě za měsíc najezdí bez problémů 10.000-12.000 km. To řada běžných řidičů OA najezdí za rok možná i déle. Píše se tu o dodržování bezpečnostních přestávek, dob řízení...ale kde ten kamioňák má to auto odstavit. Místo toho, aby se nová parkoviště stavěla, tak se stávající uzavírají. Zase opět kocourkov jménem Česká Rrepublika. Vyžaduje se, aby se dodržoval nějaký předpis, to je v pořádku, ale zároveň se k tomu nevytvářejí podmínky... a to není problém roku nebo dvou to trvá už dlouhé a dlouhé roky a pořád s tím nikdo nic nedělá. Běžte se podívat třeba do Rakouska tam je parkoviště pro kamiony každých pár km. Na každém parkovišti společnosti ASFINAG(správce dálnic a výběrčí mýta obdoba ŘSD) a ty jsou poměrně často je WC, sprcha, připojení k WIFI a parking pro kamiony. Další věc o které se v článku píše..nevěnování se řízení....opět se to prezentuje tak, že je to problém kamioňáků. Ale to není pravda!!! je to problém i řidičů OA. Jsme tady jak štvaná zvěř....každej se do nás naváží...MD nám akorát háže klacky pod nohy v podobě nesmyslných zákazů omezení a předpisů. Ať se každý podívá sám na sebe, jak se chová on a zamete si napřed před vlastním prahem.

+3/0
30.4.2017 12:43

P68e93t88r 73B52á78č33a 8795636405415

Co byste chtel od nasich slavnych medii.

0/0
30.4.2017 12:53

M36a61r83t33i98n 51R65ů42ž58i47č34k75a 9794251868739

je to reakce na nehodu (v rozhovoru, který se týkal zejména kamionové dopravy. ) - na vážnou nehodu ... to není kampaň

počet nehod na počet ujetých km je blbost ... co se asi tak děje na dálnici 200 - 400 km ... rovina klid proti jízdě ve městě 20 km s množstvím nástrah a různých situací

navíc by profesionální řidič měl jít příkladem ... jako profík pro amatéry

kamioňáci skoro každý den nějaký vjede s rozdílem pár km před kolonu, aby předjel kolegu a jede v pruhu než se zase zařadí

souhlas s tím dodržováním přestávek a míst na to ... to je problém

+2/0
30.4.2017 12:58

P74e92t47r 42B36á37č71a 8225176955425

Porad mi z vedlejsi vjede pred cumak vic osobaku nez na dalnici kamionu.

0/−1
30.4.2017 13:19

J97i55r53i 72J41o52n62á86š 2873339917901

me zatim nevjel osobak z vedlejsi nikdy, ale na 1000km deset kamionu.

+2/0
30.4.2017 15:00

M83i78c94h70a23l 31S69t23u93d37e91n58o14v69s92k97ý 2103341211216

RE: kamioňáci skoro každý den nějaký vjede s rozdílem pár km před kolonu, aby předjel kolegu a jede v pruhu než se zase zařadí

Bohužel tohle dělají řidiči OA taky. Předjíždí jiný osobák 3 minuty. viděl jsem to zrovna dneska. Ale na rozdíl od kamionu osobák nemá relevantní důvod jiné auto předjíždět takovou dobu. Nemá totiž omezovač na 90km/h. A málo kdo si uvědomuje že to zpomalení pro kamion vážící 40 tun třeba o 5 km/h je dost velký problém protože když zpomalí tak se pak rozjíždí x dlouhých km. Kdežto v osobáku na to šlápnete a máte tam 130 hned. S tím pak samozřejmě souvisí vysoká spotřeba paliva a nestihnutí termínu vykládky atd.. Dlaší věc související s předjížděním je že do jedu pomalejšího kolegu dám blinkr že ho budu předjíždět auto v levém pruhu je ještě dost daleko ale hned vidíte jak auto v levém pruhu začne zrychlovat a honem honem se tam musí nacpat aby náhodou kamion nejel před ním. A tohle vidím na českých silnicích dnes a denně. V civilizovaných zemích jako je Rakousko nebo Německo se vám tohle nestane je to tam přesně naopak. dám blinkr že jdu na předjetí a auto v levém pruhu a okmažitě zpomaluje na moji rychlost a předjetí mi umožní. Totéž platí i když se z rychlého pruhu zařazuju do pomalého. V čechách to je přesně naopak. Totéž platí při najíždění na dálnici. V Německu nebo Rakousku se auta automaticky uhybají do levého pruhu aby ten kdo na dálnici najíždí na ni mohl bezpečně najet. Takže ono to není tak černobílé jak se to může zdát. Mezi českými řidiči panuje obrovská arogance,sobeckost a neohleduplnost. Někdy mám pocit že čeští řidiči jezdí podle hesla radši mrtvý než-li druhý.

0/0
30.4.2017 21:01

M90i55c33h43a13l 92S61t43u36d61e98n84o50v10s55k57ý 2573411101976

Já chápu že někomu kdo nikdy nejezdil(myslím tím s kamionem nebo náklaďákem) se to špatně chápe. Ono je totiž nejlepší si s tím profi řidičem na týden do toho auta sednout aby to taky okusil z druhé strany. Moje matka dělala ve velkoskladu účetní dělala příjmy zboží atd. Měla na řidiče stejný názor jako většina lidí v této republice, neslyšel jste od ní na řidiče jediné dobré slovo. To jen do doby než jsem začal jezdit já a jela jednu jízdu se mnou.Pak se její názor na profesionální řidiče otočil o 180 stupňů právě proto že to okusila taky z druhé strany a zjistila že to není tak jednoduché a černobílé jak se to nezasvěcenému člověku může zdát.

0/0
30.4.2017 21:21

Z84d36e29ň14k27a 61V24e36s81e69l88á 8879985797790

Příčinu znáte, tak jak s tím opravdu efektivně bojovat? Jak přimět řidiče (zejména kamionů), aby se plně věnovali řízení?

+2/0
30.4.2017 10:40

P92e32t71r 36B20á37č17a 8785666745925

A proc teda jediny co delate je mereni rychlosti pane prezident?

A hlavne nejvetsim problemem je geometricka rada pribyvani nemehel na silnici.

Hlavne, ze autoskoly maji byznys Rv

+4/0
30.4.2017 10:26
Foto

P72ř62e69m46y50s51l 91Č21e22j15p 8288137398846

To není jen titulek, ale celý článek, který pojednává o řidičích kamionů (auta na12t) ...

0/0
30.4.2017 10:37

M41a47r16e53k 91C20h96v51o29s75t64e34k 3692722876563

Článek možná, ale mimo měření rychlosti vážně nic jiného nedělají. Alespoň ne natolik důsledné. S tím souhlasím s penem Báčou.

0/0
30.4.2017 10:51

J28a49k46u52b 68K50o72c22u32r48e45k 5161689

Kdyz si necham dostatecny prostor za vozidlem, ktere jede prede mnou, tak se do toho prostoru praktickt vzdy nekdo nacpe. Nehlede na to, ze ridici osobaku vubec netusi, jak se v provozu s nakladaky chovat, vecne zarazovani pred cumak auta a nasledne brzdeni atd...

0/0
30.4.2017 10:22

G66a86b14r67i96e35l 95H69o71r22t82e81n 9751219493704

Z druhé strany to vypadá úplně stejně, pane Kocourku. Tím myslím z pohledu řidiče osobáku, kterému nějaký "profesionál" za volantem kamionu vletí před čumák z pomalejšího pruhu.

+2/0
30.4.2017 10:29

J84i27r32i 47J34o57n98á63š 2913429727951

Jenze nechat misto za vozidlem pred Vami je povinnost.

0/0
30.4.2017 15:02

R42o41b68b71e60r45t 59B18e76r29g12e75r 2615604589

Paráda, nejvíce nehod způsobí nepozornost, ale my budeme měřit rychlost.

+2/0
30.4.2017 10:01

J77i33r68i 85J74o61n71á61š 2623279837311

jen at meri.

+1/−2
30.4.2017 10:03

R42o38b15b14e14r92t 33B73e38r80g24e20r 2245744889

Ano at měří, ale až bude na silnicích rychlost opravdovým problémem a ty ostatní budou vyřešeny.

0/−1
30.4.2017 10:11

J61i17r97i 29J70o71n96á50š 2853689727851

Rychlost ovsem problemem je a resit se musi.

+2/−2
30.4.2017 10:13

R31o80b69b16e19r43t 61B38e74r47g23e97r 2715684379

Umíte číst? Rozumite psanému textu?

Řešit se mají největší problémy podle závažnosti nikoli podle toho, co je nejjednodušší. Rychlost problém je, ale neprizpusobeni rychlosti stavu a povaze vozovky. Nikoli překračování, podívejte se na statistiky.

+1/0
30.4.2017 10:20

J84i48r52i 53J75o59n85á81š 2103549287631

A muzete mi , prosim, rict jak se ma tohle kontrolovat? Pokud ano, mate jistou nobelovku.

0/0
30.4.2017 13:26
Foto

P59ř70e41m64y28s45l 29Č46e51j57p 8218187118796

Článek je o nákladních vozidlech a jejich řidičích. U osobních stále platí, že nejčastější příčinou nehod je nepřiměřená rychlost ...

+2/0
30.4.2017 10:04

G23a60b85r68i83e31l 98H12o69r65t46e25n 9291209703934

Nepřiměřenou rychlost policie nezjišťuje.

+1/0
30.4.2017 10:08
Foto

P86ř15e63m24y96s77l 14Č16e58j79p 8368497898426

Ehm? Cože to nezjišťuje? http://www.policie.cz/clanek/neprimerena-rychlost-je-nejcastejsi-pricinou-nehod.aspx

0/0
30.4.2017 10:15

G89a41b44r73i78e72l 31H23o84r44t42e60n 9671709983804

To je po nehodě, pane Čejpe. Preventivně se zjišťuje výhradně překračování rychlosti maximální. Což ani zdaleka není totéž.

+2/0
30.4.2017 10:18
Foto

P29ř10e35m79y63s33l 12Č46e65j26p 8818817628356

Cituji co jsem napsal: "U osobních stále platí, že nejčastější příčinou nehod je nepřiměřená rychlost .." O měření jsem nikde nic nepsal ... bavíme se na úkor článku o nehodovosti.

0/0
30.4.2017 10:23

G51a72b62r78i32e55l 83H83o46r90t30e65n 9911789793634

Už chápu. Vy nejste schopen chápat kontext vlákna a vnímáte každý příspěvek v diskuzi samostatně, bez ohledu na předchozí vývoj diskuze. No, co se dá dělat.:-/

0/0
30.4.2017 10:27
Foto

P27ř45e44m59y97s16l 49Č64e61j36p 8178427378236

Reagoval jsem na příspěvek Robberta Bergra. Který si nevšiml, že článek je pouze o řidičích kamionů. Nehodovost, příčina, kamiony ... Tedy reagujeme v jednom vláknu. Nechápu, proč se motáte přes celou diskuzi :o) Jedno vlákno, samostatná část diskuze. Přečtěte si znovu vaše příspěvky, které jste na můj vyplodil, a zkuste si zjistit, kde jste se zamotal. Napovím, že už to bylo hned ve vaší první reakci ...

0/0
30.4.2017 10:36

G55a48b41r32i18e90l 87H14o91r75t34e45n 9251889873424

"ale my budeme měřit rychlost"

"nejčastější příčinou nehod je nepřiměřená rychlost"

"Nepřiměřenou rychlost policie nezjišťuje"

"Cože to nezjišťuje?"

"To je po nehodě"

Závěr: "O měření jsem nikde nic nepsal"

-

Prostě vám vaše mentální kondice nedovoluje chápat vlákno diskuze. Ale z toho si nic nedělejte, určitě existuje něco, na co stačíte... Co takhle zkusit službu u MP?:-)

0/−1
30.4.2017 10:41
Foto

P67ř20e67m85y61s64l 45Č27e75j52p 8658237248696

Celý příspěvek od pana Robberta zní: "Paráda, nejvíce nehod způsobí nepozornost, ale my budeme měřit rychlost."

Koukám, že jste si stále nevšiml, že článek je o řidičích kamionů a jejich problémech. Hlavně, že víte, jak to chodí u MP. Jaké to tam je?

0/0
30.4.2017 10:46

J28a75n 51P18a77v73e26l60k56a 3707721384401

Přihořívá, to měření (o kterém jste nepsal) jste zopakoval.

0/0
30.4.2017 11:10

P52e82t73r 70S33o75k73o93l 8492311697371

Nechte si tu myšlenku patentovat. Až přijdete na to, jak měřit nepozornost tak budete nejbohatší na světě.

+1/0
30.4.2017 10:09

R93o82b94b14e42r48t 32B89e77r15g15e68r 2735794209

Proč měřit? Já nechci trestat, já chci řešit problémy.

0/0
30.4.2017 10:23

M67i50l59o20š 24K87o36l15m74a91n 6776943897482

Co všechno odvádí pozornost řidiče ? Jeden velký problém je také spolujezdec a často to bývá manželka, která kritizuje styl jízdy, začne z dlouhé chvíle rozebírat malichernosti, nespolupracuje s řidičem, nemá ani řidičák a řízení bere jako vedlejší činnost - zábavu. Takoví spolujezdci mohou snadno zavinit nehodu, aniž si to uvědomí. Měli by mít taky školení se složením zkoušky na sezení vedle řidiče, nebo sezení pro ně zřízeném zvukotěsném boxu na zadním sedadle.

+3/−1
30.4.2017 9:44
Foto

P95ř34e36m29y48s50l 79Č42e65j51p 8378347168506

Více očí, více bezpečí, ale je pravdou, že ten spolujezdec za něco musí stát :o)

0/0
30.4.2017 10:05
Foto

D74a76l67i12b59o94r 62B36a97r71t58o22š 5164560897389

Když jsem se vrátil v roce 1990 zpět do republiky tak jsem jen zíral, jak špatně lidé jezdí auty. neuvěřitelně pomalé reakce a neschopnost se rozhodnout. Ale asi tak po 15 letech se to začalo celkem lepšit. Dokonce i zipování celkem již funguje...Občas sice někdo udělá nějaký naschvál, že vás nepustí do zipu, a to mi dokonce udělal i plně naložený autobus. Toho řidiče bych jednou rád viděl a rád bych s ním dal řeč o zodpovědnosti za volantem.

Ono s řízením auta je to přesně to samé jako se naučit hrát fotbal, tenis, hokej, nebo na piano či na housle. Chce to trénink. A podle množství tréninku je pak kvalita vyšší nebo nižší. Mozek se totiž musí něco naučit a musí to převést do zautomatizované reakce,

Za volantem se totiž nemá myslet, ale jednat emočně, tedy bleskurychle. Kdo za volantem myslí, obvykle udělá něco velmi dobrého ale o tři vteřiny moc pozdě a nehoda se již stala.

Nízká rychlost povolená na českých silnicích možná odpovídá i rychlostem povoleným jinde. Ale je otázkou, jestli je omezení rychlosti to pravé ořechové. V Německu se jezdí po dálnicích bez omezení a celkem to funguje. Lidé se to prostě naučili.

Prostě řízení je o tréninku a o tom, jak kdo má na řízení talent.

A tak si dát s někým závod na dálnici...v Německu...v rychlostech nad 200kmh je přece krásné zpestření cesty a života. Ale jen když na to máte auto a MÁTE NATRÉNOVÁNO....jinak je to o život.

+5/0
30.4.2017 9:42

J49a69r36o10s39l19a80v 41L53e41b68e87d18a 3936679857620

+ je za prostřední odstavec. Jen bych podtrhnul, že i podmíněný reflex se dá nacvičit.

0/0
30.4.2017 10:00
Foto

D29a64l10i24b20o91r 39B52a42r97t38o57š 5894380737849

v tom se naprosto shodujeme...jen já tomu říkám, že musíte mít natrénováno...a to chvíli trvá

+2/0
30.4.2017 10:04

J75i22n86d64ř78i49c44h 67M86i69t16t63e92r 6484895771896

Za volanten se má myslet. A to myslet dopředu, anticipovat situaci. A jednat se nemá emočně, ale rychle , intuitivně. Emoce jsou radost, vztek, smutek...

To jsou ale jen detaily, je jasné jak jste to myslel. Jinak souhlas. Jen o rychlosti to není. Když jedu pomalu, čumím všude kolem a nedávám tak pozor. Když to valím, soustředím se naplno.

+2/0
30.4.2017 10:14
Foto

D35a52l36i34b38o35r 59B43a69r85t75o81š 5124950507409

to máte pravdu já jen použil nevhodné slovo...jsou to vlastně reflexy. ale obsah mám správný. Myšlení je pomalé. A za volantem nesmíte ztrácet čas myšlením. Anticipovat můžete jen na základě zkušeností a ne na základě myšlení.

Ale je jen o tom, jak tomu my sami říkáme. Jde o podstatu a tam se shodneme. Skutečné myšleni provádí filozof a potřebuje na to někdy i roky a to by za volantem nebylo prospěšné.

A ano s tou rychlostí a pomocí rychlostí vynucené soustředění je správně. I já to tak vidím.

0/0
30.4.2017 10:38

J23i32n27d54ř98i97c50h 24M64i56t32t32e33r 6884485591476

Jo reflexivně, to je ten správný výraz. Ale já za volantem přemýšlím. Třeba co udělá ten přede mnou. Předjíždí a má v protisměru auto, tak radši brzdím, kdyby se srazili, zpomaluje a nedává blinkr ? Asi bude odbočovat nebo zastaví, stojím v koloně tak koukám za sebe jestli se na mě něco neřítí atd, to je to myšlení. A jestli je pomalé to nevím.

0/0
30.4.2017 10:44
Foto

D78a98l13i31b57o50r 83B61a15r44t78o58š 5904140667199

já to dělám automaticky..nemusím na to myslet

0/0
30.4.2017 11:10

J22i62n34d67ř59i44c36h 53M85i20t73t77e36r 6214465961366

Jistě možná tomu tak neříkáte, děláte to automaticky, ale myšlení to je.

0/0
30.4.2017 11:13
Foto

D32a64l26i51b37o91r 73B76a70r46t92o15š 5454160647279

já si myslím, že není. Při basketbalu nebo při hokeji toho asi také moc nenamyslíte. Je to sice práce mozku v tom s vámi naprosto souhlasím, ale podle mne to není myšlení..nebo ještě jinak je to zautomatizované myšlení. tedy naučené , mnohokrát opakované, reflexní.

Ale asi se opravdu jen jedná o to, že nejsme dost znalci retoriky odborníků na mozek, ti by na to možná měli to správné slovo. Ale v podstatě si rozumíme a mluvíme o tom samém.

0/0
30.4.2017 11:26

J64i23n75d85ř34i79c29h 64M75i76t71t39e20r 6834775321426

Přeme se jen o detailech ale v podstatě se shodneme. Máme to podobně. Mějte se.

0/0
30.4.2017 11:36
Foto

D61a63l81i12b92o70r 35B41a93r81t73o88š 5604790747679

Přesně tak, mějte se.

0/0
30.4.2017 12:20

P22e18t56r 32N30ě50m96e83c 4950863600247

A co mít vícejazyčné info na dálnicích tj. třeba čeština + angličtina?

+1/0
30.4.2017 9:41

K11a46r60e61l 24V82a12c54h10u45t 9613302159603

(A co maďarština, rumunština, ukrajinština, pobaltské jazyky nevyjímaje? ;-D)

+2/−1
30.4.2017 9:43

P91e85t46r 89N86ě25m90e64c 4510703690747

Tihle lidé ale anglicky +-nějak umějí. A tay například Maďaři, vědomi si jejich složitého a ničemu nepodobného jazyka mají nápisy vícejazyčné. V jejich vlastním zájmu

0/0
30.4.2017 10:02

B20á40r23a 83T28e95s83n73e26r91o44v22á 5375460964719

to jste trochu optimista, znám osobně řidiče - profesionála, který léta jezdil MKD a anglicky si neuměl objednat ani kafe, všechno řešil "rukama nohama" ;-D

0/0
30.4.2017 10:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.