Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čína spustila na vodu druhou letadlovou loď, sloužit začne za tři roky

Čína v pondělí během slavnostní ceremonie spustila na vodu svou druhou letadlovou loď. Ta je zároveň první, kterou sama postavila. Plavidlo se připojí k první letadlové lodi čínské armády Liao-ning, kterou Peking koupil v roce 1998 od Ukrajiny, informovala agentura Reuters.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48o71s81e25f 71H46a58l64o 1905719178157

Je to malá letadlová loď, která nebyla stavěna za účelem agresivních výpadů na druhém konci světa.

0/−1
28.4.2017 18:51

P21e36t48r 96V30o95n49d75r27a32c63e56k 7615181393660

Malé srovnání - rozhoha USA a Číny je cca stejná - USA má 4x méně obyvatel - dnes má Čína jednu letadlovou loď v provozu - USA 10 - tak kdo je tady agresor ???

+1/−1
28.4.2017 5:40

L87á58ď54a 36V53r35a39n58ý 7358928798767

Rusko.

+1/−1
28.4.2017 20:40

J44a86r18o88s71l14a81v 53B88r52ü66m26m86e26r 4187350622630

Jen pro ty, kteří se smějí "skokanským můstkům" a dieselovému pohonu, obojí budou mít i nové britské letadlovky třídy Queen of Elisabeth, které také nebudou mít katapult. A to jsou lodě velikostí srovnatelné s americkými.

+1/−1
28.4.2017 1:48

Z17d90e76n42e27k 80S61l85a95n89i70n37a 1264716373954

Ta-lien byl pro cestinu zaveden jako Dalian, popr. Dalien, drive Port Arthur. Pro prepis cinstiny pravda existuje vic systemu, ale ta pomlcka sama je asi jako psat Pe-king misto Peking.

0/−1
27.4.2017 9:37

J86a76r47o72s45l34a84v 43R69i11e68s37s47n23e50r 3988390256690

Nemáte pravdu, pletete různé věci dohromady:

a) "Ta-lien" je oficiální český přepis čínštiny

b) "Dalian" je čínský latinkový přepis čínštiny, tzv. pchin-jin (pinyin), užívaný dnes světovými médii

c) "Peking" je české exonymum (českým přepisem by to bylo "Pej-ťing", pchin-jinem pak "Beijing"), kterážto slova se píší "zkomoleně", jak do jazyka kdysi přišla – podobně je to i s čín. jmény jako Nanking, Kanton, Šanghaj, Kašgar, Urumči atd. atd.

+2/0
27.4.2017 12:46

K56a53r12e68l 36N37e84č17a90s 5813609350940

Je zajímavé,kterak se zde lidé vysmívají čínským schopnostem.Vezměme si třeba trať Peking-Lhasa přes Himaláje.

V ČR je problém dát do kupy pár kilometrů dálnice.Dobré je si zamést před vlastním prahem.:-)

+8/−1
26.4.2017 20:46

V87l90a38d40a 87D88o27l81e15z42a72l 6262226345

Tak on by to problem nebyl ani v ČR, jen se tu proste lidem nechce nuceně umírat za slávu země...

Celkem doporučuji si zjistit kolik lidi ta trať stála životů ;-)

+1/0
27.4.2017 17:26

K47a82r49e71l 96N11e12č80a51s 5843189210450

Při stavbě dálnic jde o život,pane Dolezale?

Jinak,merit textu byl jinde ale budiž.Kolik myslíte ,že stojí životů stavby v Dubaji etc.?:-/

+1/−1
27.4.2017 22:18

M59i26r92o60s18l74a73v 48B55u83č19e21k 6503963861504

Nad letadlovou lodí se nemůže vznášet oblak dýmu z naftového motoru ! Jde o jakýsi pokrok techniky - hlavně pak ,propagandistický počin. Moderní jsou neuvěřitelně drahé - USA, třída Gerald R. Ford - (CVN 78), první loď své třídy, 12,9 miliardy dolarů ! Plovoucí město a laboratoř ... O nutnosti doprovodu, nákladovosti ani nemluvě ... :-)

0/−4
26.4.2017 15:04

K20a38r52e24l 13E47n34d51l20e63r 3343910160495

Prachy na to Čína má, klídek. Spíš jí chybí konstruktérské zkušenosti.

0/0
26.4.2017 17:03

O53l32d76ř53i67c64h 21Ř81e63z50n48í84k 7905982394608

sloup dýmu poslouží co by orientační bod pro letadla ;-D

0/0
26.4.2017 19:54

J56a13r25o40s40l55a65v 95B41r22ü91m51m49e53r 4497800422160

Při bojovém režimu nedýmí.

+1/0
28.4.2017 1:59
Foto

J40a86k44u95b 39L31i38š38k73a 1118748289554

To chce odvahu plout na letadlové lodi made in china :D

+4/−2
26.4.2017 14:37

P34e21t59e16r 31M76o75l19n96á65r 8795214542729

Ani by som nepovedal,v číne sa vyrábajú aj kvalitné veci ale tie sú cenou porovnateľné tým západným ,mám osobnú skúsenosť,kupoval som elektróny na štvor-kolku ,pozeral som na internete ale bál som sa ich objednať z Číny lebo bola dosť podozrivo nízka cena ,objednal som si potom z Anglicka za takmer dvojnásobnú cenu ako tie čínske ale na moje prekvapenie bolo aj tých z Anglicka vo vnútri odliate Made in PRC čiže čína

+3/−2
26.4.2017 16:23

L69u41b20a 11O66b51u84c68h52o25v60á 9725925123117

No vidíte, nedůvěřoval jste a prodělal. Koupit to rovnou z Číny, ušetříte.

+1/0
26.4.2017 17:59

R81a63d31e23k 66K66l40e89p46e28š14t66a 7951421306631

Kam toto zbrojení všech velkých států vede..?? Všichni s plácají po ramenou a doma zbrojí a připravují se na konflikt... :( Jen až jednomu rupne v kouli, to to bude lítat se a a tam...

0/0
26.4.2017 14:13

P83a84v58e68l 95K63a10f18k75a 8694653681435

Pokud velký stát nebude zbrojit, stane se z něj brzy malý stát ;-)

+4/0
26.4.2017 14:44

P55a57v83e73l 17K25a12f58k97a 8874153381515

shrnutí faktů o Type 001A (přesné jméno není určeno/známo, možná Shandong?)

1) Jedná se skutečně o vylepšenou verzi lodě Liaoning (tj. na bázi ruského typu Kuznetsov- podle ruské klasifikace těžký letadlový křižník), tentokráte ale postavenou čistě z vlastních čínských zdrojů- stavba začala tuším 2013

2) Odhadovaný výtlak je cca na úrovni 50-60 000 t, pro porovnání s USS Ronald Reagan (víceméně trvale umístěné v Jokohamě) a USS Carl Vinson (tj. obě třídy Nimitz) mají cca 100-110 000 t.

3) odhadovaná délka je cca 300m, třída Nimitz má cca 330m

4) pohon klasický, tj. nejaderný, olejové kotle a parní turbíny

5) na Type 001A není instalován parní katapult, proto ten "skokanský" můstek, což s sebou nese velké omezení používaných typů letadel a jejich vybavení (velká spotřeba paliva při startu, nutnost nést méně vybavení a zbraňových systémů)

6) odhadovaná kapacita letadel je cca 28-36 v závislosti na typech a konfiguraci- obvykle J-15ky plus vrtulníky (Nimitz má opět pro srovnání kapacitu až 80-90 letadel, obvykle jich je tam ale méně- 60+/-)

7) v Šanghaji Čína v současné době od roku 2016 staví následný Type 002, kde už by měl být parní katapult, odhadovaný výtlak se zvedne na 70 000 t, v současné době mají plán na cca 5-6 letadlových lodí

+17/−3
26.4.2017 12:18

S72e81i62d84l 88P35e31t61r 1751871435424

Ano, do moderní letadlové lodě má hodně daleko, ostatně stejně jako její mustr Kuzněcov.

Jedná se především o propagandistickou záležitost, příp. o zjednání si trocha toho respektu ve vodách okolo nebo na nějaký asymetrický konflikt poblíž. Na rovnocenné válčení to dnes už není ..

+3/−2
26.4.2017 13:01

P14a27v63e23l 47K95a10f71k55a 8894703301925

Jop, přesně to z toho mělo tak nějak vyplynout :).

Pro Čínu je to každopádně důležitý krok směrem dopředu, k vývoji a stavbě modernějších letadlových lodí, které by se těm současným americkým (Nimitz/Ford) přiblížily mnohem více. Hlavně vzhledem k tomu, že přijali poměrně ambiciózní plán výstavby nových námořních sil, kdy se (minimálně v počtu) chtějí tuším roku 2025 nebo 2028 téměř rovnat Američanům.

+1/−1
26.4.2017 13:52

I87g27n28á15c 84M95r53k39v54i90č27k54a 2898802409465

vy dva jste odbornící že bych brečel... "moderní letadlovou loď" dělají podpůrný plavidla se špičkovou elektronikou (radary atd), dále awacsy co doprovází svaz lodí. Úkol letadlovky je někam dostat letadla co má na sobě a myslím, že i tahle je tam dostane

+2/−1
27.4.2017 9:35

P81a79v68e49l 40K13a96f47k45a 8604903141655

Ehm, s tím co jste napsal vy není nic z toho co je výše v rozporu- ani já a ani pan Seidl nenapsal něco o tom, že by ta letadlová loď sama o sobě měla vyhrávat nějakou válku :). Porovnávali jsme pouze technologii, kterou v současné době disponují u tohoto typu lodí Číňané a Američani.

+1/0
28.4.2017 12:28

D94a81n21i42e91l 10V17a13h55a89l91a 3888124598

Su-33 z čehož J-15 vychází je schopen odstartovat při váze 32 tun. Což je o 2 tuny víc než maximálka u F-18 E/F SuperHornet. Takže ty vaše poznámky o omezení jsou irelevantní.

0/0
28.4.2017 22:41

K36a46r67e57l 24L69a35n73g20r 2112797610848

Varjag byl TAVKR zadna letadlova lod. To az cinani z nej udelali letadlovou lod.

0/−1
26.4.2017 9:10

R30a79d69e34k 14U49r73b59a19n 4159220964807

A Admirál Kuzdněcov taky není letadlová loď? ;-D To je asi ten problém, proč na ní mají Rusové problém přistát :-)

+7/0
26.4.2017 9:31

K32a43r36e88l 76L60a37n53g70r 2112767120768

Copak dela vam problem lodni trida Tezky letadla nesouci raketovy kriznik? To mate ale blbe.

0/0
26.4.2017 10:11

R43a40d31e70k 20U61r39b24a86n 4329840644867

raketový? :-)

samozřejmě je to pořád letadlová loď.

+1/0
26.4.2017 10:14

K49a38r98e26l 40L55a59n43g46r 2902477310348

Takze Hjuga je pro vas co za tridu? Bitevni lod nebo letadlova lod nebo bitevni letadlova lod?

0/−1
26.4.2017 10:24

R29a34d41e58k 78U91r31b37a15n 4429370474947

To je snad dost zavádějící srovnávat... :-)

Nebo co teda podle vás je na ruské koncepci TAVKR tak odlišné od jiných STOBAR lodí?

+1/0
26.4.2017 10:41

J59a66n 65U45l21r50i33c88h 8208973536531

Instalace 12 těžkých protilodnich střel p-700 granit.

0/−1
26.4.2017 11:38

J70a31n 52V42á95c49l83a49v84í42k 3152826381539

Oni ty rakety ještě neodstranili? k tomu mělo dojít už pře lety při modernizaci, ne?

+1/0
26.4.2017 19:18

J92a42r58o44s95l71a78v 45B94r91ü76m11m79e95r 4967440182350

Zrušit nejsilnější zbraň? Ne, neodstranili a budou je nahrazovat za modernější a výkonnější.

0/0
28.4.2017 1:28

K87a14r17e69l 78L93a18n92g53r 2972197260618

Co je zavádějící srovnávat? To neumíte ani jasně napsat lodní třídu dané lodi? Ono holínky a hodinky pro vás jedno jsou protože se oboje natahují...

0/−1
26.4.2017 17:31

F82i17l66i56p 89Č40e75r12n80ý 1743359366

V komentářích TASS i ruského ministerstva obrany je Admirál Kuzněcov letadlová loď. Ve formálních dokumentech jej nazývají křižníkem, i když se o křižník zjevně dle mezinárodních pravidel pro určování tříd lodí nejedná.

+3/0
26.4.2017 10:55

M64i94c69h86a51l 50B33e78n94e33š 8456329632634

Kuznecov neni letadlovou lodi jen proto; ze v dobe jeho vzniku byly letadlové lode nastrojem imperialisticke agrese. Timto tvrzenim se soveti snazlii vysvetlit svou neschopnost letadlovou lod po nekolik desitek let vubec postavit.

+1/−2
26.4.2017 13:50

J35a13r27o79s35l77a40v 93B93r22ü49m17m13e42r 4337160392810

Ach jo. Kuzněcov není oficiálně letadlovka, jelikož letadlovky defakto nesmí přes Bospor. Dále, Sověti letadlovky nestavěli, ani ne, že by je nezvládli, ale že neviděli pro ně použití, jejich expanze byla po zemi.

0/−1
28.4.2017 1:42

V43á29c38l23a32v 65L56a68d92a 6812863824313

Hraní se slovy, aby mohli proplout Bosporem

+2/0
26.4.2017 14:11

A34n36t75o49n97í62n 94R98ů57ž28i70č10k56a 4474437463896

Zase něco okopírovali...;-D

0/0
26.4.2017 9:08

R54a87d93e62k 88U44r34b22a79n 4619320664847

Ano, je to samozřejmě další "kopie" sovětské lodi.

0/0
26.4.2017 9:32

S57t17a20n89i24s80l37a92v 34K52r43e82j84c10a67r 2221758283236

Nu, ale i kopie může sloužit. V ČR je podobně vzdělaných absolventů jako je v Číně a Izraeli, ale nedaří se nám být aspoň v kopiích tak úspěšní jako Čínané,a profesně progresivními jako Izraelci. - Mám na mysli nikoli válečnou techniku, ale spotřební a komunální techniku a technologie. Nevím, kdy se ČR vyrovná v úspěšném exportu svých výrobků a výrobních celků právě třeba Číně, samozřejmě ve středoevropské kvalitě. Žvanit nám jde na jedničku.

+3/0
26.4.2017 9:52

R31a12d37e97k 88U67r45b90a51n 4379280114717

Česko je pravý opak Číny... tady mají lidé spoustu skvělých nápadů a produktů. Problém je hlavně v tom, že neumíme prodávat. Ti schopní lidé tu ani nemají ambice zakládat nadnárodní firmy a exportovat do světa.

+2/0
26.4.2017 10:06

J42i72n69d63ř88i66c32h 62V19á96g29n45e59r 9791136436651

Zase jsme největší experti na práva Dalajlámy v Tibetu.

+2/−4
26.4.2017 10:31

R98a14d42e19k 44U81r30b18a31n 4319780884857

Samozřejmě, jako stát který si prošel podobnou historií, tedy okupací komunistickou mocností, máme k Tibetu poměrně blízko a velmi dobře rozumíme čím si prochází.

Ale samozřejmě se najde spousta vlastizrádců, kteří vítali okupanty tady a kterým i teď vadí, že se skuteční Češi Tibetu zastanou.

+15/−2
26.4.2017 10:44

D64a16v50i71d 49Z22a39h14r33a18d94n59í22č14e17k 3627387876411

wow, ta sedla.R^

+2/−1
26.4.2017 15:19

K56a84r37e24l 68E62n96d89l49e55r 3673440520725

Jeďte se do toho Tibetu zeptat, jestli chtějí zpátky starý režim. Poženou vás jak stádo jaků.

0/−1
26.4.2017 17:02

J33a41r23o94s87l39a89v 14B61r75ü94m46m58e32r 4767230542910

Tak záleží, jestli se zeptáte Číňana, nebo Tibeťana. Ale ke starému režimu se nechce vracet ani Daljláma.

+1/0
28.4.2017 1:43

K43a46r41e10l 37E90n81d18l52e31r 3893580650735

Protože ví, jak by u Tibeťanů dopadl. Není hloupý a žije si dobře.

0/−1
28.4.2017 9:37
Foto

M52i86l87a72n 92K67o50m57e51r52s 3327601299310

R^!!R^

0/0
26.4.2017 18:06

P13a74v23e35l 10M74a11t15o40u32š14e32k 5220787868684

Ha ha ha. Zase jeden vytlemenej Čech, kterej všechno ví, všechno zná, všude byl a z videa lodě pozná, že je okopírovaná. Bravo, takové voly dnešní Evropa potřebuje, aby se snáz ovládala!

+1/−1
26.4.2017 10:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.