Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zaorálek ke kauze ubitého Čecha: verdikt zpochybníme, jiná cesta není

Ministr zahraničí Lubomír Zaorálek (ČSSD) chce u Evropského soudu pro lidská práva ve Štrasburku zpochybnit rozsudek, jímž britský soud osvobodil britského občana, který loni zabil Čecha. Je to podle něj jediný způsob, jak dosáhnout revize procesu. V britském soudním systému rozsudek zvrátit nelze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a88n 45J72a78h25n 9807500728781

Už se nedivím Skotům, že chtějí pryč od Angličanů asi mají svoje historické zkušenosti s jejich svinským chováním. Moje sympatie ke gentlemenům

se vypařily ze dne na den jako pára nad hrncem.

+1/−1
21.4.2017 21:50

M93i17c60h14a81l 14G37r86i31v18a46l71s57k35ý 8403522867735

Věřím,že sestra ubitého Čecha dosáhne spravedlnosti.

+2/0
21.4.2017 20:55

E23l24i37š93k60a 90K97u54č80e14r84o37v23á 7969932943183

britové jsou dost tvrdí zastánci kastovního systému, proto uměli vládnout Indii. a lidé z východní Evropy jsou něco jako nedotknutelní. Když nedotknutelného zabil rodilý Brit - (něco jako bráhman), tak je bez trestu. :-P

+1/0
21.4.2017 17:36

M44i71l11a72d75a 72K56o51h31u60t 5589508698781

To je nesmysl, takhle bagatelizovat celou věc. Britové nejsou žádní zastánci kastovního systému, a pro většinu normálních Britů byl tento rozsudek taky šokující a naprosto nepochopitelný, to je jasné i z reakcí v britském tisku a médiích. Prostě nevíme, jak se podařilo porotu přesvědčit o tom, že obžalovaný jednal v sebeobraně, ale očividně prokuratura nepodala taky dost přesvědčivý výkon a obhajobě se to podařilo zpochybnit. Doufám, že dojde k novému procesu a že se tentokrát podaří porotu přesvědčit.

+3/−2
21.4.2017 20:56

J19a91n 47J48a65h96n 9297930458761

Proklamace si můžete strčit víte kam. Realita mluví sama za sebe, je to plivnutí českému národu do tváře a Bůh to povýšené pokrytectví ztrestá.

Ať žije svobodné Skotsko!!! Raději žít skromně než se sviní po boku.

+1/0
21.4.2017 21:59

M87i53l46a87d75a 36K42o86h30u21t 5439578908641

Co s tím má co dělat Skotsko?!? Skotská předsedkyně by vrazila kudlu do zad zákeřně Angličanům při nejbližší příležitosti, protože už dokázala, že svině je, podle toho jak Skotům lže o brexitu.

Realita je ta, že teď se aspoň někdo snaží o to (Zaorálek a další), zastat se oběti, která má české občanství, tak bychom jim měli držet palce a ne se ukájet nějakými sto let starými zkušenostmi, které s tímto případem nemají nejmenší souvislost.

+1/−1
22.4.2017 0:26

J77a52n 36J30a83h28n 9517130588521

Jak znám Skoty, mají dobrou paměť a my taky. Zločiny se nezapomínají ani

za sto let, na to vemte jed.

+1/0
22.4.2017 2:47

R35a85d53e27k 84T12o70m95š16ů 3135523812361

Pokud se ze strany právníků vyslovují obavy, že porota rozhodovala pod tlakem obav z "cyklistického" gangu, tak je něco asi trochu špatně. Rv

+1/0
22.4.2017 6:59

P78a62u77l 24J69a74r42o46s 2313718360

Dobre ze se Zaoralek snazi docilit spravedlnosti i kdyz to jiz nepomuze.Nesouhlasim v tom clanku jen s tim,ze porota je spatne reseni u soudu,kde laikove rozhoduji.Jsou oproti soudcum,prakticky nepodplatitelni.Zalezi ovsem na tom jaky je prokurator a obhajce a jak umi porotu presvedcit.Ja byl jako porotce u soudu 5 X ne v Anglii ,ale v USA.

+1/−2
21.4.2017 16:44

M15i17l15a63d25a 92K50o66h68u28t 5459718778891

S tím se dá celkem souhlasit, ale taky nesmíme zapomínat, že porotci si taky volí svého "předsedu", který pak při posledních debatách porotců má hlavní slovo, a pokud jde o někoho, kdo má velký vliv na ostatní, může ostatní váhavější členy poroty přesvědčit, zvlášť když se ty závěrečné debaty porotců táhnou třeba několik dnů, nebo u velkých případů několik týdnů, a většina porotců už to chce mít za sebou a jít domů. Pak třeba přikývnou na to, co jim ostatní tvrdí, i když s tím v podstatě nemusí souhlasit. Taky mám jednu zkušenost v porotě (v Británii).

0/−1
21.4.2017 21:12

J60a44r67o25s71l87a93v 81R45a32b77l 4124906720492

jedno bezvyznamny maly + u zaoralka

+1/0
21.4.2017 15:54

J79a37n64a 20L20i80e63b40o43v89á 7972976871655

Mrtvému to sice život nevrátí, ale doufám, že bude dosaženo alespoň nějaké spravedlnosti. Kdyby český pytel fekálií umlátil britského občana pro hloupý fórek, vnímala bych to stejně - takoví agresoři prostě bez ohledu na národnost nepatří mezi lidi, ale do klecí mezi podobnou sběř.

+6/0
21.4.2017 15:51

J43a38n 95B19l94a34n12a 3646565704

V GB nejde o nic nového ...... Odpoledne sešlo k poklidnému protestu na amritsarském prostranství Džalijánválá bágh více než 10 000 mužů, žen a dětí. K prostranství chráněnému ze tří stran vysokými zdmi dorazil i generál Dyer se 50členným oddílem. Bez jakéhokoliv varování vydal rozkaz k palbě. Během necelých 15 minut vystřílely vojáci do vyděšeného davu 1650 nábojů a odpochodovali pryč, za sebou zanechali 379 mrtvých a 1200 zraněných, kteří ale většinou zraněním podlehli. Generál Dyer před vyšetřovací komisí prohlásil, že zákrok byl nutný pro vyvolání „morálního a všeobecného účinku“. Připustil rovněž, že střelba by zřejmě trvala déle, kdyby vojákům nedošly náboje. Dyer byl zbaven velení, ale jinak potrestán nebyl. Jako národní hrdina byl vnímán v Británii, kde mu dokonce uspořádali veřejnou sbírku, která vynesla 26 000 liber šterlinků.

+2/−1
21.4.2017 15:13

M36i67l88a44d26a 68K43o56h27u88t 5659378728321

Mícháte hrušky s jabkama...

+2/−1
21.4.2017 21:14

M96i61r94o33s57l44a18v 57Č59a90p47e34k 2883465568435

;-( Rád bych se dozvěděl několik odpovědí.

1. Zda pan ministr ví, že i když Evropský soud konstatuje nepsravedlivý procose, zda to povede k odsouzení vraha nebo jen k tomu, že VB nebyla schopna spravedlivý proces zajistit a půjde jen o akademické konstatování a jediné co rodina dostane bude odškodnění v penězích od VB.

2. Zda by vždy všeznalý a vychvalující britský justiční systém prof. Přibáň by nám laikům mohl vysvětlit, jak je možná v britském právu tato flagrantní nespravedlnost? Zřejmě ten britský systém zase tak dokonalý není.

3. Jaké bylo složení poroty? Není pak na místě ta největší pochybnost, že kdyby šlo o mrtvého Brita, pak by jeho odsouzení nebylo problémem, ale když šlo o východního Evropana, co u nich platitl daně a řádně žil, tak za jeho smrt přece nepůjde Brit sedět. Takže britský justiční systém se nechal ovlivnit xenofóbií. A proti tomu se VB přece zavázala bojovat jak to jen jde.

4. Zda pan ministr, tak před volbami spravedlivě rozhorčem, odvolá našeho velvyslance ke konzultacím do vlasti a vypoví velvyslankyni VB z ČR a úroveň doplomatických stytků se sníží minimálně na úroveň vyslanectví. Bývá to zvykem, když chtěji státy dát najevo nespokojenost. Myslím, že v tomto případě předávání nót je nedostačují projev hrdosti ČR. Ten mrtvý si to zaslouží.

5. A ve světle těchto událostí je jenom dobře, že VB vystupila z EU a našim občanům, bych jenom doporučil se vrátit z VB, protože to není bezpečná země pro naše občany. A takto by mělo MZV označit VB.

JINAK VŠE OSTATNÍ POVAŽUJI ZA PŘEDVOLEBNÍ KAMPAŇ ČSSD a ZAORÁLKA! ;-(

+1/0
21.4.2017 15:07

M53a70r41e40k 18S54a34j91d13a 2755110626808

Nejsem pravnik, ale myslim si, ze ten britsky "common law" bude s postupem casu jeste zajimavej - jak se jim tam bude menit slozeni obyvatel.

+4/0
21.4.2017 15:13

J28a32n 86B20l17a52n67a 3606795664

Prostě rozhodovali potomci kolonizátorů a ti prostě zabití či zavraždění nějakýho cizího domorodce považují za normální událost.

+5/−3
21.4.2017 15:05

A93n74n13a 20K54u36l68i19c51h19o92v98á 2296794

Ale no tak. Neznáte muzikál Chicago? Ten je o tom samem. Zena zastřelí milence, ktery ji tahal za nos... najme si šikovného advokáta, a ten porotu přesvědčí, ze to byla sebeobrana. Že on ji chtel zabit, protoze se chtela vratit k manzelovi. Zadny vychodoevropsky domorodec na obzoru. ;-)

+3/−1
21.4.2017 15:19

J39a77n 36B29l63a25n12a 3196255544

Ale ta vražda v GB nebyla součástí scénáře pro muzikál.

+4/0
21.4.2017 16:46

M83i88l83a52d69a 24K69o32h46u27t 5739798378871

Nesmysl, většina normálních Britů byla rozsudkem taky zděšena. Spíš mi to připomíná příběh OJ Simpsona a jeho osvobození převážně černou porotou, ale v tomto případě to nemělo rasistický nádech, spíš bych řekla, že prokuratura spoléhala na to, že má odsouzení jisté a prostě svoji důkazní práci odbyla, jinak si to nedovedu vysvětlit.

0/−2
21.4.2017 21:04

R39a27d10e64k 55T36o22m19š79ů 3775273172331

Už tady Lukáš Kobera psal před týdnem...: "Bavil jsem se o tom s britským právníkem žijícím trvale v CR. Podle něj je problém v tom, ze je to rozhodnutí poroty o nevině a to nejde zvrátit. Porotci musí zveřejnit svá jména a adresy. Gangy si je můžou najít. Na kamere nemusí byt úplně vše a stačí pár kámošu z gangu kteří dosvedci že Čech zaútočil. Porota proti nim nepůjde, protože se těchto gangů všichni bojí. Anglie je prý uz dneska dost hnusný místo k životu. Proto se odstěhoval z Kentu na český venkov.... "

+4/0
21.4.2017 14:53

T86o31m11á39š 74K20o86v18a44n20d24a 2347617344491

Tupí Britové zapomínají, kdo sedlal Spitfire a Hurricany v bitvě o Británii!!!

+4/−3
21.4.2017 14:51

A39n15n20a 16K41u18l54i83c87h23o78v97á 2536284

A my snad pustíme Dahlgrena, protoze nás osvobodil Patton? Druhá světová nema s temito případy nic spolecneho.

+2/−4
21.4.2017 14:56

J42o57s40e59f 43S91u15k 4395930850584

Jestliže není možnost v GB odvolání proti tak skandálnímu rozsudku a jestliže odůvodnění rozsudku je prakticky tajné /porota rozhodla..Rv/, tak si musím zásadně opravit svůj názor na dosažení soudní spravedlnosti v GB..

+12/0
21.4.2017 14:38

A36n57n63a 16K22u56l21i25c96h84o27v52á 2776774

Pozorný čtenář detektivek ví, ze osvobozující verdikt poroty nelze zvrátit. V některých knížkách proto na sebe pachatel schválně uvhne podezreni, aby byl stihan a pak osvobozen. Potom už mu totiž nic nehrozí. Bylo to tuším i v Poirotovi - Udalost na zámku Styles.

Mají to tak uz stovky let, Zaorálek to těžko změní.

+1/0
21.4.2017 14:36

M28i76l24a68d31a 29K35o98h93u64t 5229698158281

Tohle ale není detektivka, ale skutečnost, a v britském trestním právu hraje důležitou roli precedens. Pokud Evropský soud pro lidská práva nařídí nové projednání, britská justice pak bude moci zahájit nový proces.

+1/0
21.4.2017 21:19

J76o18s78e70f 28S11u12k 4245670350604

Další velmi špatný signál z GB..Ne volnému pohybu osob v EU, ne rovnosti před zákonem?!! Kam kráčíte, Britové?

+5/0
21.4.2017 14:30

M65a25r90e41k 70S31a41j42d74a 2255480376608

Zaoralek asi dela maximum mozneho. Doufejme, ze spravedlnost nakonec zvitezi.

+2/0
21.4.2017 14:28

E74m19i43l 66P36l44í80h23a62l 7554139371781

Ok, bude se resit brexit, tak jim to politici osolte!

0/0
21.4.2017 14:23

P75e68t97r 57M57u22d66r16y61c10h 7474382497303

Život tomu muži nevrátí ale do budoucna to může jiné zachránit. Doporučuji všem co se tady rozčilují nad rozhodnutím britského soudu aby si před cestou do zahraničí vždycky zjistili zvyklosti dané země, ne všude jako v Čechách můžete někoho urážet jak je vidět jsou země kde je to považováno za útok a následná reakce druhé strany za obranu.

+1/−7
21.4.2017 14:01

L95a44d74i13s54l78a73v 50Š48o58b90í92š38e79k 3206274180

Nu, ono je dost diskutabilní co je urážka nebo slovní útok. Fyzický útok už je přece jen něco jiného a nelze se tak nikde na světě bránit slovnímu napadení.

+6/0
21.4.2017 14:08

P75e37t15r 95M27u72d67r62y27c60h 7304102297813

Jak je vidět tak lze

0/0
21.4.2017 14:18

L79a74d34i15s81l98a44v 11Š40o92b94í12š78e48k 3256674130

Potom ale není divu, že se společnost určitým způsobem hroutí a tyto entity toho houfně zneužívají.

+4/0
21.4.2017 14:20

R18a53d98e68k 20T20o35m30š16ů 3695163372161

Hmm, takže až příště v Premier League nějaký divák bude zase nadávat fotbalistovi, což se děje každé kolo a ten vyskočí do hlediště a ubije diváka k smrti, tak to bude adekvátní obrana? 8-o Jste dost mimo, jinak i většina Britů s rozsudkem nesouhlasí...

+3/0
21.4.2017 14:20

P15e87t31r 96M69u92d19r96y39c51h 7824702547163

Dost mimo jste vy. Není podstatné zda s rozsudkem britové souhlasí či nikoliv podstatné je co porota. PS s rozsudkem nesouhlasim

0/0
21.4.2017 14:27

R61a25d41e74k 66T25o81m81š84ů 3615783702311

Psal jste o " zvyklostech dané země", což je něco jiného, než to, co si myslí porota u soudu.

+3/0
21.4.2017 14:36

J35a45r71o87s18l80a34v 33P87o73l72e42n36s46k15y 5476604889

Britanie je sice rozdilna od Cech ale ani tam neni obranne ubiti retezem zadna zvyklost8-o

+2/0
21.4.2017 14:45

M70i79c67h51a59l 60Ž63á54k 8229730409302

Skutecne ziram, ze v Anglii je mozne umlatit cloveka na ulici a zprostit ho viny. Neco absolutne neskutecneho 8-o jak z e sveta fantazie.

+14/0
21.4.2017 13:59

V16a24š87e18k 57Ř28í67h30a 2573343828272

Tak v podstatě to pěkně koresponduje s brexitem. Anglická společnost už několik let žije z neustálého porovnávání cizinec versus "domácí". Sociální dávky, které Angličané dostávají vedli k strátě motivace a ke vzniku třídy, které se říká čavs( pardon za počeštění) . Tohle ať chceme nebo ne tak vytváří umělé bariéry mezi lidmi z východní Evropy , pakystánci atd. A původními obyvateli. Pokud k tomu přidáme brexit, který žije z eskalace konfliktu, pak je jasné že i soud ztratil mírně na nestrannosti. Zaorálkovi pak nezbývá než žádat nápravu u EU. Což zas posílí pozici brexitu.

+2/0
21.4.2017 13:54

M52a43g17d50a77l50e19n48a 57M24o73u33č70k45o73v90á 3299668315722

Soud má přímé svědky, kamerový záznam. Absolutní důkazy proti vrahovi. Jak to potom vypadá, když důkazy u vraždy nebo zabití v Británii nejsou tak jasné?

+7/0
21.4.2017 13:51

M68a43r61t97i11n16a 40S90e59d52l41i52c22k47á 5922345771462

Takže tam "nezávislý" soud funguje tak, že se porota sestavená z obyčejných lidí z ulice má rozhodnout, jestli pachatel spáchal zločin či nikoliv. Opravný prostředek neexistuje. To je zjevně velmi vyspělý soudní systém. :-/

+12/−1
21.4.2017 13:47

L12u77k66á88š 51K64l15a48z59a42r 1531447593221

Podobné poroty fungují třeba v USA. Je to klasický prvek angloamerického práva. Je na obhájci a žalobci, jak přesvědčí porotce. Žalobce v tomto případě asi moc neoslnil.

+1/−1
21.4.2017 13:50

M60a91r96t84i22n43a 80S44e88d20l47i51c83k81á 5722275141302

Jo, já vím. V USA to třeba funguje tak, že když psychicky zcela zjevně nemocný a nepříčetný jedinec spáchá zločin, tak posuzují naprostí laici z ulice, zda je hoden odsouzení či nikoliv. Ono ne vždy je to optimální, spoléhat na pouliční dav v porotě.

+1/0
21.4.2017 13:52

A78n81n72a 96K94u32l40i82c40h21o63v74á 2846204

V něčem je to lepší, v něčem horší. Je to uplne jiny system nez náš.

+1/0
21.4.2017 14:41

J91i97r97k77a 87N80o72v84á48k 6262655335189

je dost možné, že britský právní systém je skutečně vadný.

ale že by se ho měl pokoušet měnit zrovna politik z jiné země, to už mi přijde trochu moc.

+1/−4
21.4.2017 13:44
Foto

E17v75a 93H11r18a57d71e70c41k17á 8393234255223

On ho nechce měnit, ale pomáhá sestře zavražděného s odvoláním do Štasburku.

+10/0
21.4.2017 13:46

J25i48r58k14a 15N79o35v87á19k 6952625355169

citace:

"Pokud umožňuje nespravedlnost hlubokou, strašnou, tak je ten systém vadný. My to nemůžeme respektovat a musíme hledat způsob, jak to změnit,“

0/−1
21.4.2017 13:47

M31a11g93d91a33l19e83n24a 26M17o13u55č98k90o19v83á 3499368165552

Změnit nespravedlnost nebo její výsledky...

+1/0
21.4.2017 13:48
Foto

E72v43a 71H33r14a50d84e59c12k69á 8243754295483

No však jo. Kde nacházíte slova o tom, že ten jejich systém chce měnit. On chce změnit tu nespravedlnost a to odvoláním k Evropskému soudu pro lidská práva. Je tam napsáno na "to" změnit, ne jak "ho" (systém) změnit. ;-)

+8/0
21.4.2017 13:49

J74i18r16k11a 18N22o30v29á90k 6382735885889

ok, já to pochopil jako změnu vadného systému, ne jednoho konkrétního rozsudku. asi jsem už při pátku unavenej.

+1/0
21.4.2017 13:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.