Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Turci zuří pod povrchem, z výsledku viní venkovany i evropskou menšinu

Velká turecká města hlasovala proti reformě, ale ani to nestačilo. Návrhy změn prošly a Turecko se nyní vyrovnává s výsledkem hlasování. Opozice žádá přezkoumání volebních lístků a očekává protesty, v ulicích Istanbulu je však klid a lidé pokračují ve všedním životě jako předtím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L37u29k44á43š 73P58a24v60l67á34s34e20k 8181969509931

Jo, paní Barochová, smiřte se s tím, že lid ne vždy volí podle Vašeho, zcela jistě jediného správného názoru. Úplně stejné články vycházely po volbě Zemana u nás, Brexitu, volbě Trumpa. Aneb, kterak poražená inteligentní a "ta správná" část národa pláče nad výsledkem demokratických voleb a snaží se ty volby zpochybnit. Po čase se ukázalo, že protesty zas tak strašné nebyly a spíše se jednalo o přání otcem novinářovy myšlenky.

Z výsledku radost nemám a ukazuje se, že Turecko není takové, jak jsme si ho vysnili - demokratické, sdílející naše hodnoty, spojenec proti zlému Rusku a já nevím, co ještě. Ale je to výsledek demokratické volby, takže je třeba jej respektovat a zařídit se podle toho.

Sluníčkáři včetně Barochové, Mánerta a Palaty by měli povinně absolvovat kurzy demokracie, aby pochopili, o čem to je!

0/0
19.4.2017 17:26

A80l44f79r40e88d 51D65e50l25o67n97g 4444652266650

Merkelová by měla výsledku využít a "Erdogance" poslat do Turecka kde jim určitě bude lépe!;-):-P;-D

0/0
18.4.2017 13:25

J96a68n 63Š94e76d31ý 5158201658710

"Opozice žádá přezkoumání volebních lístků a očekává protesty, v ulicích Istanbulu je však klid a lidé pokračují ve všedním životě jako předtím." ....už jenom tato věta v úvodníku mně stačí k tomu, abych dál nečetl...článek bude zaujatý, jednostranný a jistě sluníčkový ......ještě, pro jistotu, mrknu na autora - ano, je to tak...Rv

0/0
18.4.2017 12:06

M51i90l53o17s94l84a14v 70S22e71d86l92á92č23e96k 6404914764321

No já nechápu proč do toho kecají Turci ,kteří mají už občanství jiné než turecké? Do Turecka jezdí akorát na dovolenou, tak jim může být jedno kdo je u moci, pokud to není zrovna tyran. Jednou jsem Němec , nebo Brit, Holanďan cizího původu a pokud nemám dvojí občanství, tak bych měl volit politiky státu ve kterém žiji.

0/0
18.4.2017 3:57

M43i56c61h33a67l 17M54i21l37l86e97r 9136232749292

dvoji obcanstvi je jadro pudla. To znamena, ze se dosud nevzdali svych predchozich statnostnich vazeb a kde dojde ke konfliktu zajmu, nejspis ve vetsine pripadu by dali prednost zajmum sveho puvodniho statu.

Tahle obcanska alternativa by se mela zrusit. Meli by se rozhodnout bud jedno nebo druhe obcanstvi a pri naturalizaci by mel dotycny podepsat, ze se vzdava vsech predchozich statnostnich vazeb.

Clovek nemuze slouzit dvema panum.

Ja napr. mam narok na dvoji obcanstvi, australske ktere mam od 70.let minuleho stoleti a mohu znovu nabyt ceske kdykoliv bych chtel, prestoze v Cesku neziji, jenom tam jezdeim na navstevy. To by mi umoznilo napr. bezplatnou zdravotni peci pri navstevach Ceska a ruzne usnadnilo pobyt ve statech EU.

Podobne jsou na tom nasi kluci, kteri prese me maji narok na pridani ceskeho obcanstvi k australskemu. Vedle zminene zdravotni pece, by mohli by tak kdykoliv pobyvat a pracovat ci studovat ve statech EU. Mladsi kluk, ktery dela atletiku, by mel svymi vykony docela realnou sanci reprezentovat CR ve stafete 4x100m, coz v Australii je obtiznejsi, protoze je pred nim o neco vic kluku, kteri jsou rychlejsi.

Ja ale nikdy o ceske obcanstvi nezazadam a take to neudelaji nasi kluci. Vime, ze kdyby doslo ke konfliktu zajmu, nase loajalita je na australske strane. Australske obcanstvi a cestovni pas mam dokonce nekolikanasobne dele, nez jsem kdy mel v ruce ceskoslovenskou obcanku a pas a jsem spokojen se statutem navstevnika v Evrope, takze volba je jasna.

Jsou ale lide, kteri si berou dvoji obcanstvi vylozene ze zistnych zajmu a vybiraji si to nejlepsi z obou systemu. Tohle predevsim v Evrope plati na Turky a melo by se jim to zamezit.

+1/0
18.4.2017 4:38

M32i78l24o59s71l59a13v 58S60e55d52l34á81č70e12k 6634334744281

Souhlasím, Hlavně s tím posledním odstavečkem

0/0
18.4.2017 9:48

P88e48t18e43r 90H82o36s76e58k 6592837849879

Po prohlednuti vsech fotek ten vysledek by mel byt 90% pro Erdogan a ne 51% vs 49%. Uz ta presentace a pocet fotek naznacuje zaujatost. Tak to alespon vidim ja.

+1/0
18.4.2017 0:22

J88a79n 48K77o17ť22á62t72k70o 9955585742169

Volby vyhrává venkov, to je stará věc. Za první republiky tu taky vládli agrárníci a Kobliše taky volí venkov. Konečně brexit taky svádějí na venkovany. Bohužel si to politici moc neuvědomují.

+2/0
17.4.2017 22:59

M61i11c85h55a26l 95M49i88l98l10e43r 9406152259792

politici si to uvedomuji. Proto se konzervativci casto spolehaji na agrarnickou stranu nebo jeji ekvivalent a podmazavaji si ji, protoze vedi, ze od vidlaku dostanou extra hlasy.

0/0
18.4.2017 4:41

P76e75t80r 11D94o68l48e92j80s 3312240550671

Smutné není ani to, že si zvolili budoucí vývoj fungování Turecka, ale další uspořádání demokracie a pomyslných "šachových" figurek v demokratickém fungování světa...

0/0
17.4.2017 22:33

M15i35c75h46a47l 42M18i29l25l57e72r 9386682909492

vidlakum je nejaka demokracie ukradena.

Tem jde o to ktery vyc*rany populista jim da vzletnejsi slova a sliby, at uz podle statu ruzne sdeli ze

nutnost omezovani se v potrebach a poslouchani direkci velkeho batusky z Kremlu je v zajmu "otecestva" a velkeho vlasteneckeho usili pro slavy velkeho Ruska,

making America great again

nebo prisnejsi dodrzovani Koranu a navrat k tradicnim hodnotam Islamu, ktere potesi Allaha.

At jsou to muzici v zemljankach, americti red-necks zijici v Mid-Westu a na parkovistich obytnych privesu v malych americkych mestech nebo venkovane v Turecku, je to vzajemne si podobna velmi malo samostatne myslici vrstva obcanu.

0/0
18.4.2017 4:53

P89a49v76l72i81n56a 56H90a29m81p92l14o65v42a 7461618449742

Zvolili si to. Ac to muze byt pro EU a NATO neprijemne, stalo se. Co si vsechna ta sluncata, vedena Sorosem a Angelou myslela? Turci v Nemcich doufaji, ze Erdogan jim pomuze dobyt Nemecko, potazmo Evropu. O tom to je.

+4/−1
17.4.2017 22:23

P34a43v40e94l 18C63h68a77l47u67p55a 2651536325401

Naprostý souhlas.

0/0
17.4.2017 22:54

T79o12m41á40š 74N77a94t32a78n29a55i27l60i25d25i59s 5245353768335

Zrejme toto byla posledni moznost,jak v turecku demokraricky volit.

+2/0
17.4.2017 22:19

E26m24i56l 18D81u64d28a 8875772536603

V Nemecku mohlo jit k volbam 1,4 Mio turku z toho prisla k referendum min nez polovina a ti podporili 60% Erdogana. To znamena ze ho v Nemecku podporilo asi 300tisic turku, ne vetsina jak se pise v clanku. Putina by nemecti rusaci v daleko vetsim poctu podporili, mozno je to tim ze emigruji casteji lide ze slabsim vzdelanim

+3/0
17.4.2017 22:06

E35m37i59l 43D12u66d59a 8135432596643

www.rp-online.de/politik/ausland/tuerkei-referendum-so-haben-die-tuerken-in-deutschland-gewaehlt-aid-1.6759554.amp

0/0
17.4.2017 22:07

J45i71ř38í 43N22ě59m85e52c 3400157397959

Častěji emigrují lidé se slabším vzděláním .... to je jako fór?

+2/0
17.4.2017 22:24

T62o56m84á26š 82J65a95n39e14č89k51a 4121665356860

Není - ti s dobrým vzděláním si i v Turecku vydělají dost, aby nemuseli emigrovat. Hlavně v západní části Turecka. Proto taky na západě Erdogan nevyhrál. Tak jako od nás za první republiky emigrovali do USA hlavně lidé z východního Slovenska..

+1/0
17.4.2017 23:11

J64i26ř22í 68N27ě29m82e63c 3910727197359

No jde o to, z jakého úhlu pohledu se díváte. Pan Duda se zmínil i o Rusech, tzn. předpokládám, že jeho názor byl obecný a tam to moc nesedí. Vy zase berete v úvahu spíše ekonimické migranty a tam je to sporné. Lze totiž Turky co v Německu volili považovat za emigranty jako takové?

0/0
17.4.2017 23:35

T83o74m27á66š 18J93a31n30e46č48k19a 4731855596920

Až na výjimky - jako např. Kurdové, tam přišli za prací a lepším životem - a to hlavně z těch nejchudších částí TURECKA.

0/0
17.4.2017 23:41

L67i16b67o48r 91H20l92u60b64u75č88e26k 4370450367127

... nejspíše je to emigrant a soudí ostatní podle sebe...:-)

0/−1
17.4.2017 23:12

M62i90c92h85a13l 29M24i33l44l57e40r 9656432789722

jsi stale jeste totalitne naladen a po komunisticku mas pifku na Cechy, kteri si pres nenavist komousu dovolili odejit jim z dosahu a drapu?:-P

0/0
18.4.2017 4:56

L58i52b42o32r 70H33l66u51b86u91č64e34k 4150520287417

... a na to jsi přišel hlavou...?... přečti si, na co reaguji...(napovím ti - je to reakce na bláboly o slabším vzdělání, ne na emigraci jako takovou)...

0/0
18.4.2017 12:57

L14i19b12o82r 71H33l67u98b81u12č47e33k 4680740447307

... takže vlastně Erdogan utrpěl drtivou porážku... tak to mi spadl kámen ze srdce...:-)

0/0
17.4.2017 23:13

L98u42c20i52e 77B92l93a78n90i67c36k44á 2265363589971

...no, nevím, nevím,,,,,ale když se do výsledku zahrnují neorazítkované obálky, které se objevily neznámo odkud - tak to je docela slušný KOCOURKOV !!RvRvRv

+3/0
17.4.2017 22:06

T38o14m22a33s 39V69r70l75i80k 8197645707514

Nebojte se, on to Bohus na pristim setkani omlati Angele o hlavu.

+1/−1
17.4.2017 21:43

L63u13c62i33e 89B88l84a53n85i31c60k40á 2195883919411

.....jó, jako vtip dobrý !! ;-)

+5/0
17.4.2017 22:08
Foto

V10o72j47t84ě21c73h 69P45a40v18l74í12k 5504811124218

Každá učebnice vedení Vám poví, že hlasování a rozhodnutí prostou většinou je úplně ten nejhorší způsob, jak dosáhnout rozhodnutí, které je dobré, které bude obecně přijato a spolehlivě provedeno. A proto učebnice doporučují, že se mělo hlasovat až jako poslední možnost, pokud se nepodaří skupinu sjednotit za jedním názorem jinak.

Referendum, pokud je použito v politice a je použito pro velmi závažnou otázku, u které není odpověd zjevná je proto téměř vždy politickou kalkulací a manipulací.

+9/−1
17.4.2017 21:36

J84i24r30k26a 71H40o62n13c68ů 2194534601358

Otázkou zůstává, kdo a proč takovou učebnici napsal. ;-)

0/−1
17.4.2017 21:38
Foto

V11o78j38t60ě86c87h 76P63a96v14l78í91k 5874631534588

Doplním jen, že jako nejlepší způsob se doporučuje nalezení konsenzu, tedy řešení, které je více či méně přijatelné pro všechny.

Vlády tak vnitřně fungují běžně, dokonce i vztah vlády a parlamentu je založen na "získání podpory" pro navrhovaný zákon, bez podpory vláda zákon typicky parlamentu nepředloží. Parlament hlasuje, ale je to především formální schvalovací, nikoli rozhodovací proces.

Referendum o zásadní otázce, na kterou ale není ve společnosti jasná odpověď vždy musí společnost rozdělit a to znamená oslabit, pokud ne rovnou uvrhnout do vnitřních nepokojů. Pokud politik tuto metodu přesto v takové situaci použije, pak mu rozhodně nejde o národ, ale o jeho samotného.

+1/−1
17.4.2017 21:46

J76i77ř82í 80L77i38b96e14r 6778210830102

Typický příklad - přímá volba prezidenta.

0/0
17.4.2017 22:24
Foto

V31l17a15s59t91a 78C81o73u33f21a31l 7257339179595

Tyhle učebnice.

+1/0
17.4.2017 21:42
Foto

V32o21j92t47ě74c48h 24P60a75v82l52í30k 5104101624828

Shrnují vědomosti a zkušenosti v snadno pochopitelné podobě. :-)

+2/0
17.4.2017 21:48
Foto

V20l64a78s96t96a 56C83o82u13f61a78l 7947149599685

Teorie. Měl jsem toho v US korporátu mraky.

0/0
17.4.2017 21:49

J55i22ř73í 95N27ě87m71e16c 3670567677899

Článek obsahuje odkaz na výsledky. Nevíte někdo, kde jsou tam zašité výsledky z jednotlivých států EU?

0/0
17.4.2017 21:31

P98e25t95r 39J52e32ž21e67k 3428226511791

Použijte tuto adresu:

http://www.yenisafak.com/en/secim-referandum-2017/dunya-secim-sonuclari-referandum

a když si kurzorem najdete mapku příslušného státu, objeví se Vám výsledek hlasování.

0/0
17.4.2017 22:44
Foto

V35o24j46t63ě90c45h 62P80a80v77l92í60k 5534861874858

Paralely s Trumpem, Brexitem i volbou našeho prezidenta nekončí jen u poměrně těsného výsledku a v důsledku rozdělené společnosti, ale i v konfliktu města versus venkov, což stojí za zamyšlení.

+3/−1
17.4.2017 21:23

J91i76ř17í 89R38y98s 3254927146464

Ale jděte, Británie i USA ,např. jsou rozděleni po staletí a dnes je taková hloupá móda to tvrdit vždy, po volbách, které jsou toho samozřejmě logickou příčinou.

+1/0
17.4.2017 21:29
Foto

V82o64j60t36ě57c87h 79P61a53v46l61í56k 5694141654328

Když se podíváte na mapy voleb USA, tak se rozdělení republikáni vs demokraté neměnilo jen posledních 4-5 volebních období, předtím se měnilo poměrné divoce. Tedy žádná 'staletí'.

A můžete zkusit rozvést proč tohoto rozdělení jsou volby 'logickou příčinou'?

0/0
17.4.2017 21:38

J37i28ř43í 27N45ě91m77e34c 3790557307749

No dobře, zamyslíte se nad tím a dojdete k závěru, že je to pravda. No a co s tím?

0/0
17.4.2017 21:37
Foto

V72o45j85t46ě47c96h 40P25a96v25l27í65k 5134651164368

Pokud přijdete na to, proč ten rozkol vzniká, a dokážete vytvořit program, který osloví jak města tak venkov, vyhrajete příští volby. ;-)

0/0
17.4.2017 21:39

L42u54k24á59š 29P34ř43i92b65y84l 7126641298683

Rozkol vzniká proto, že ve městech se koncentrují od reality odtržení intoši, zatímco na venkově nebo v menších městech se jim nedaří. Co by dělal absolvent gender studies na venkově nebo maloměstě? Nikdo by ho nezaměstnal a ještě by nebyl moc oblíbený. Zato ve velký městech se v neziskovkách a úřadech realizuje. No a co s tím?

+2/−1
17.4.2017 22:21

J57a32n 17K33o40s77t73k26a 9704327659676

A že se trefím, když si tipnu, odkud jste vy?

+3/−1
17.4.2017 22:29

M90i21l30a28n 10P79e87t22ř27í53k 1222740592228

Východiskem z režimu jednoho muže bude jen občanská válka. Tímto tureckým krokem se snad bruselští úředníci probudí, tj. uzavře se proces tureckého přijímání a konečně se začnou důsledně střežit schengenské hranice.

+1/−1
17.4.2017 21:20

R25u61d13o54l41f 55S23t42a95r58y 6188797588

Nevim, co media proti Erdoganovi maji. Vzdyt je to jenomTurek.

0/−1
17.4.2017 21:20

M81i94l63a80n 96P87e96t67ř74í11k 1542630832648

To jako, že po žních půjdeme k Turkovi?

+3/0
17.4.2017 21:21

J49a79n 45N15e63m21e65t28h 1609113196281

K výsledku voleb rozhodli Turci žijící mimo Turecko. Jaká to demokratická vymoženost. Čekám až o osudu u nás budou rozhodovat ti Češi, kteří zde nežijí a pouze prudi ze zahraničí a budou volit na základě kusých informací k své původní domovině. To se budeme divit. To bude o nás s námi, ale bez většího vlivu.

+5/−1
17.4.2017 21:18

V21á36c45l96a87v 31V51a70n18ě62k 2443573588921

Referendum, které vykáže rozdíl dvou procent je návodem buď na občanskou válku anebo na emigraci velké skupiny lidí, kterou země jinak velmi potřebuje.

Něco jako Brexit.

Čemu to posloužilo?

+9/−4
17.4.2017 20:59

A61l34e27š 92S37z53a86b90ó 3393769568771

stejně tak se ale jeví jako návod k této válce i zrazení či odstoupení od volebního programu zvolených vládnoucích stran

+3/0
17.4.2017 21:03

V71á74c93l70a38v 45V30a95n78ě77k 2553483648561

Nikoliv.

To se dá vzít nazpět v příštím volebním období.

Změna ústavy takovýmto rozdílem nikoliv.

+5/−1
17.4.2017 21:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.