Diskuze

Až zbohatnou všichni Číňané, Země to nepřežije, říká švédský futurolog

Nevlastní auto, jeho domácnost z velké části pohání solární energie, jídlo v restauracích jí na váhu a telefon si pronajímá stejně jako sako, ve kterém přednáší. Švédský politik, vědec a futurolog Anders Wijkman přijel do Česka představit nový systém ekonomiky, která se jmenuje cirkulární, a podle něj v ní zanedlouho budeme fungovat všichni. Budeme muset.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RL

R11a24d56e37k 36L67a68n47č

21. 4. 2017 13:19

Ano, souhlasím, že u vlastního auto je určitá amortizace za každý najetý kilometr + náklady na banzín. A ano, snažím se, aby mi auto vydrželo co nejdéle. Pokud, ale nebudu auto vlastnit, vždy si dvakrát rozmyslím, jestli si ho opravdu potřebuji půjčit. Vlastní auto stojí 95% času na parkovišti, kde ho neuvyžívám. Pohrávám si tedy s myšlenkou, jestli mě nevyjde výhodněji si na 2-3 víkendy v měsící auto nepůjčovat, než ho vlastnit. Současné sdílení aut mezi lidmi vychází cca na 300,- na den při půjčení na tři dny. Tzn. i kdybych platil měsíčně za půjčení auta cca 1800,- měsíčně vyjde mě to lépe než pořizovat nové auto a s ním platit všechny spojené náklady na údržbu atd.

0 0
možnosti
KS

Však to je v pořádku. Každý využívá auto v jiné míře a sdílení může opravdu být pro někoho výhodnější a pro někoho zase ne. Vy jste ale původně prezentoval argument o placení za kilometr, jako kdyby se u vlastního auta za kilometr neplatilo (a nebyl majitel motivován ty kilometry šetřit). To je celé.

0 0
možnosti
Foto

Kdyby ve škole věnovali více prostoru lidem jako je tento muž namísto biflování hovadin,co už včera nebyly pravdou . Člověk se chová k přírodě jak hovado a myslí si , že je pán tvorstva, takže to asi bude muset dopadnout tak, že mu to ta příroda vysvětlí. Po nás potopa, že...

0 0
možnosti
KS

Všimněte si, že tento pán žádná skutečná systémová řešení nenabízí. Základ jeho "řešení" spočívá v tom, že se lidé budou chovat nějak lépe, že budou lepší lidé. To ho řadí k utopistům, kterým nemá moc smysl dávat prostor. Vždy když někdo přijde s plánem na lepší svět, který předpokládá výměnu lidí za nějaký lepší model, tak od toho je radno jít rychle pryč. V lepším případě by realizace skončila velkým a drahým zklamáním, v horším případě hromadami mrtvol.

1 0
možnosti
RL

R91a60d18e44k 62L47a55n36č

21. 4. 2017 6:54

Koukam, ze spousta lidi tu nepochopilo, jak je mozne sdilem aut usetrit benzin. Je to jednoduche, kdyz mate platit za kazdy ujety kilometr, budete se automaticky snazit najezdit co nejmene, coz celkove snizi spotrebu benzinu. V nekterych situacich pak clovek radeji pujde pesky, sedne na kolo nebo MHD, coz take usetri benzin. Chapeme?

1 0
možnosti
KS

Jakože když používáte svoje vlastní auto, tak neplatíte za každý ujetý kilometr?

0 0
možnosti
TV

sdílení aut ... kdyby to jelo masově a na ulici stálo několik takových aut, možná bych o tom uvažoval. Díval jsem se na stránky jedné společnosti, která se tím zabývá .... v dostupnosti až cca 1 hodiny se nalézá 1-2 sdílená auta... to mi nepřijde jako alternativa pro nás, kteří chceme a potřebujeme fungovat operativně...

1 0
možnosti
JN

J67a46n 41N96o94v14á28k

19. 4. 2017 2:08

To je také názor ;-D Apropos, lineární předpověď budoucího stavu není zrovna funkční, což se už několikrát prokázalo, ale jako relaxační a zábavné čtení to je v pořádku. ;-D

0 1
možnosti
FN

Ad carsharing a cena "půjčeného" auta vs. vlastního, koupeného.

Koupím vozítko za 350.tisíc CZK. Dejme tomu, že si ho nechám až do doby sešrotování, a nalítám s ním 250 tisíc. Za tu dobu mě bude stát servis, pojistka, gumy atd klidně dalších 350 tisíc. To dělá 2,80 Kč na kilometr.

Svobodně se rozhodnu, kdo mi auto opraví, umyje, jak si ho vyzdobím, provoním, a jak se k němu budu chovat. Nemluvě o tom, že nemusím řešit jeho dostupnost, a co v něm zapomenu, to tam druhý den najdu.

Kolik Kč / km mě bude stát ten carsharing? Kolik Kč mohu ušetřit? Jaké výhody mi přinese?

1 0
možnosti
JZ

J62a13n 95Z15e47m98a98n

18. 4. 2017 21:13

Co jiného než takovéto bludy byste čekali od bosse z Club of Rome co si mj. nahrabal v europarlamentu?

0 0
možnosti
SD

Sen všech výrobců - aby si lidé vše pronajímali. Neustále platit za to, že něco používáte. Nebude stačit si na věc našetřit a pak s ní dobře zacházet, aby vám vydržela. Budete muset neustále vydělávat, abyste měli na pravidelné platby za používání. Pak onemocníte, ztratíte práci úplně nebo vám sníží plat a přijdete úplně o všechno. Nebudete mít čím jezdit, z čeho telefonovat, co si oblékat, co číst nebo poslouchat... dokonalá forma otroctví :-(

2 0
možnosti
MB

Ta cirkulární ekonomika, jak se liší od obyčejných půjčoven (včetně krátkodobých nájmů)?

0 0
možnosti
MB

a pokud jde o dlouhodobý pronájem, operativní leasing atd. není principiální rozdíl (z hlediska ekologické úspornosti) od toho, když člověk si tu věc koupí, a pak až ji nechce, prodá coby použitou.

0 0
možnosti
JP

J45a10n 63P78r94i66b78y25l

18. 4. 2017 16:26

To je nejvetsi blbost, jakou jsem za hodne dlouhou dobu cetl.

Z takovych blaznu beha az mraz po zadech.

1 0
možnosti