Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rusko opět vetovalo rezoluci Rady bezpečnosti k Sýrii, Trump chválil Čínu

Rusko vetovalo nejnovější návrh rezoluce Rady bezpečnosti OSN odsuzující chemický útok v Sýrii z minulého týdne a požadující jeho přísné vyšetření, informovaly agentury Reuters a AP. Incident ve městě Chán Šajchún si vyžádal desítky mrtvých, včetně mnoha dětí. Čína, která má v Radě bezpečnosti také právo veta, se hlasování zdržela.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58a84r68t60i34n 79S88v98o16b69o76d70a 7609907712865

Jak by prskal Putin, kdyby Ukrajinci hodili sarin na Doneck?? USA by vetovalo v RB nezávislé vyšetřování? To by se asi místní komunisti zbláznili.

+1/0
13.4.2017 19:54

M31a27r75t57i55n 22J43a46n94d34a 7264747793416

to by naši hodní kamarádi Ukrajinci neudělali, leda, že by si pozvali filmový štáb bílých přileb do Kyjeva a obvinili Rusy

0/0
13.4.2017 22:02

M69a33r58t30i35n 26S36v11o86b96o44d86a 7509527312855

Může tady někdo z ruských obhájcu napsat, proč Rusko odmítlo vyšetřování?

+3/−1
13.4.2017 19:50

O87n22d96ř91e83j 64H94o75l16ý 9450510318649

pokud by novináři dělali svou práci kvalitně, tak by obsahem článku byl nejenom obsah té rezoluce, ale i vyjádření RF a dalších, proč hlasovali jak hlasovali. A pak bychom tu nemuseli tolik spekulovat.

:-)

+1/0
14.4.2017 10:28

O10n63d24ř29e74j 98H52o21l40ý 9650550598309

Je možné, že se někdy autoři např. na ČTK a Idnes, naučí jak se dělá novinařina?

Neměl by novinář předložit aspoň v hrubé kostce obsah té rezoluce, když už komentují následné dění? Nebo ji ani jeden nečetl a tudíž netuší, co v té rezoluci je?

Taktéž tu je možnost, že nám ji nepředkládají autoři článku vědomě, protože pak by ten článek nemohl vyznít takto "útočně".

8-o

+4/0
13.4.2017 16:24

Š39t78ě23p68á71n 89F25r19a45n14c76l 8864579144380

RB OSN ještě text nezveřejnila (mají vždy zpoždění, zatím jsou na jejich webu texty z konce března). Návrh rezoluce si můžete přečíst tady: http://i2.cdn.turner.com/cnn/2017/images/04/12/resolution..pdf

0/0
13.4.2017 16:47

A23l88e74x 15G45r86e43g30o66r 9754522772739

Problém té rezoluce je v tom, že zavazuje Sýrii k zpřístupnění oblastí nad kterými nemá kontrolu a sama neumí zajistit bezpečnost oněm nezávislým expertům.

A po pravdě se v té rezoluci vůbec nehovoří o tom , že by byla nějaká pravděpodobnost že Sýrie mluví pravdu a vinu mají umírnění povstalci.

0/0
13.4.2017 19:27

O57n56d51ř41e62j 34H25o62l46ý 9730600168559

ještě jedna věc mi v článku schází, a to prohlášení RF a dalších, proč hlasovali, jak hlasovali... ale ono to není překvapivé, to by potom museli autoři článku dělat svou práci a plnit slib, který dali při promoci.

BTW: mi je jasné, že si ho mohu přečíst jinde, mi schází zde v článku

0/0
14.4.2017 10:29

P63e58t46r 41Š26r94á24m38e26k 4764793548848

"Kdyby kdokoli bránil této komisi v jejím vyšetřování, tak už sám ... by se definoval jako viník této akce." Miloš Zeman 7/4/2017

Tudíž si můžeme očekávat, že pan prezident v brzké době vystoupí s odsouzením Kremlu.

+11/−1
13.4.2017 15:40

V52l44a91d11i94m46í47r 44J86i56r35k54a 7934786224298

Co mají chudáci dělat, když vědí, že by vyšetřování zjistilo, že v tom měli také prsty. Potřebují získat čas, aby se zahladily stopy a pak vyšetřujte třeba do aleluja! Nakonec se budou bít v prsa: "Vidíte, zase se nic nezjistilo, to ti zlí Amíci se opět unáhlili!"

+7/−1
13.4.2017 15:27

O75n24d23ř98e88j 32P83u83n34d58a 8572638444409

Kdo odmítne nechat vyšetřit chemický útok v Sýrii, je podle Zemana viníkem. Rusko odmítlo.

http://www.noviny.cz/kdo-odmitne-nechat-vysetrit-chemicky-utok-v-syrii-je-podle-zemana-vinikem-rusko-odmitlo/

+7/−1
13.4.2017 15:05

K78a70r86e76l 81S79e69i44d78l 8230678217757

Je vidět, že většina diskutujících neabsolvovala vojenskou službu ani cvičení CO. Pak by jim muselo být jasno že po použití látky Sarin by tam neběhali lidé s rouškami. Je možné že k nějakému útoku ani nemuselo dojít. Ale účel to splnilo.

+2/−3
13.4.2017 16:14

Š11t20ě85p32á25n 11F19r49a62n66c55l 8944309604180

No, oni by tam s rouškami neběhali, kdyby věděli, co za svinstvo jim tam Asad nasypal. Ale on je "zapomněl informovat"... Rv

+5/−1
13.4.2017 16:51

D76a46n88i82e10l 55N77o63v67á27k 1961410596409

Vetovaná rezoluce byla opět jen a pouze dětinskou a hloupou či přímo ubohou provokací Ruska. Ovšem našim popletům to stačí. Je to vůči nim další díl seriálu "Výplach inteligenčně nedostatečných mozků, tentokráte nikoliv v růžové zahradě, toliko zkrze mediální mainstream".

Je mi to líto.;-(

+2/−5
13.4.2017 15:03

J44i98n40d77ř55i81c72h 48T36ů42m62a 1354892267148

Mně je zase líto, že se nezmůžete na nic víc než hloupé napadání oponentů a vykřikování propagandistických hesel o provokacích Ruska apod. Ale patrně i za to se platí.

+7/−1
13.4.2017 15:08

D40a80n60i29e60l 67N42o34v84á21k 1301330556289

Prý platí.;-D Je zajímavé, že názoroví oponenti vás domnělé chytráky- demokraty, jinak také nesamostatně uvažující poplety já ani mě případní v tomto názorově blízcí nikoho nenapadají ohledně plateb za účast na podobných diskusích. To je od vás domnělých chytráků - obětí mediální masáže poslední kapka v pseudoargumentaci.

Již mi tebe a tvých "bratří v triku" není líto, již jste mi pro smích.;-D

0/0
13.4.2017 20:48

J14i27n68d58ř19i27c66h 25T27ů74m77a 1454372197558

To bude tím, že je těžko uvěřitelné, že by jste dělal to, co zde v diskusích předvádíte, bezplatně. Je možno respektovat i prostituci jako zdroj obživy, ale těžko pochopit, že by to někdo dělal dobrovolně. Rv

0/0
14.4.2017 7:19

L30a73d65i60s59l36a45v 45L22a98k71e12r 2743559665356

A Vy, pane Jakeši, jste tedy americký fašista?

Spojené státy porušily mezinárodní právo. President Trump a minimálně ministr obrany jsou mezinárodní zločinci a patří před mezinárodní soud v Haagu.

Nebi snad máte jiný názor?

+3/−5
13.4.2017 14:40

B57o26h29u31m25i92l 75P80e98t47r25a63s 1853504241402

V rezoluci byla pred nejakym vysetrovanim obvinena syrska vlada. Rusku R^ nahoru za to,ze to vetovalo a nekleslo na kolena.

+5/−10
13.4.2017 14:35

Š32t77ě63p46á63n 72F95r90a68n80c56l 8594469244900

Lež, žádné obvinění syrské vlády v rezoluci nebylo.

http://i2.cdn.turner.com/cnn/2017/images/04/12/resolution..pdf

+6/0
13.4.2017 15:04

J69a60n 48P29r29á18š87e40k 5372973839

„systematicky chrání“ svého spojence...

Což je v západních kruzích velice neobvyklé, že?

0/0
13.4.2017 14:08

E61v21a 21Z80a59v70a83c41k79a 6959910295709

Pane Prášku četl jste tu rezoluci? Děkuji

+1/0
13.4.2017 14:10

J84a29n 38P61r43á46š26e43k 5832553559

Ne. Jen jsem se pozastavil nad tou formulací...

Ale využiji tedy vašich znalostí: Co všechno obnáší ta plná spolupráce? Že jim pak mohou potenciální agenti cizích mocností vlézt kam se jim zachce?

+1/0
13.4.2017 14:18

Š13t46ě31p94á31n 44F47r35a48n79c20l 8844799864310

Tak si ji přečtěte.

http://i2.cdn.turner.com/cnn/2017/images/04/12/resolution..pdf

0/0
13.4.2017 15:04

J84a74n 14P43r94á77š40e77k 5442983789

Btw, kolik mezinárodních vyšetřovatelů např. vyšetřovalo bojové použití ochuzeného uranu, apod.?

+1/0
13.4.2017 14:21

J35i96n89d80ř49i76c65h 64T77ů22m49a 1874192447578

Existuje nějaký mezinárodní zákaz jeho použití? 8-o

+1/0
13.4.2017 15:12

J65i80ř90i73n44a 57S74i22m60a50j39c50h60l77o71v68á 9861953521

A mame novou zpravu "Syrska armada prohlasuje , ze US bombardovani zasahlo chemicke zasoby ISIS u DeirEzzor a toxicky plyn zabil nejake obyvatele. Melo by jit o vesnici Hatla.

http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/us-coalition-airstrike-isis-poison-gas-supplies-kill-hundred-syria-army-bashar-al-assad-chemical-a7681881.html

0/−2
13.4.2017 13:50

J19i50ř45i66n39a 43S29i24m19a18j45c85h94l97o46v21á 9581863691

https://komnews.org/us-coalition-airstrike-proves-terrorists-possess-chemical-weapons-syrian-army/

0/−1
13.4.2017 14:51

Š63t30ě60p83á38n 40F20r36a14n86c15l 8524629914660

USA: není to pravda.

Rusko: ministerstvo obrany nemá o podobném útoku žádné informace.

Smůla, naletěla jste Asadově propagandě...

http://zpravy.idnes.cz/asad-syrie-chemicke-zbrane-bombardovani-usa-fen-/zahranicni.aspx?c=A170413_151333_zahranicni_ert

0/0
13.4.2017 16:49

J35i17ř29i23n60a 40S25i43m64a13j25c63h43l51o23v65á 9221813261

Nevim jestli jsem naletela. Ale spravna citace je, ze "Ruske ministerstvo obrany nema zadne informace O OBETECH koalicniho utoku". has no information on fatalities as a result of an air strike by planes of the US-led international coalition in the area of Syrian city Deir ez-Zor, ministry spokesman Major-General Igor Konashenkov told reporters on Thursday.

More:

http://tass.com/defense/941222

0/−1
13.4.2017 18:03

Š41t31ě58p65á16n 36F29r17a24n37c13l 8654829924370

Což je ale stále v příkrém rozporu s Asadovým tvrzením o mrtvých ve vesnici Hatla, že?

+2/0
13.4.2017 19:15

M72a38r90t45i35n 39S48v86o94b80o23d75a 7759847892305

Vy jste nenaletela.. dáváte sem jen nesmysly. A záměrně.

0/0
13.4.2017 20:02

J91i70ř45i60n45a 76S51i23m86a41j32c11h15l60o47v41á 9701163771

Prosim vas, co to je za reakci. Pokud nesmysly tak dolozte opak. Ja sem vkladam to, co , co si myslim, ze je z meho hlediska dulezite pro vysvetleni situace.

0/0
13.4.2017 20:08

M84i73l76a56n 86V92a43l63á83š91e60k 5523322331170

Koukal jsem na přepis projevů z RB a když se to porovná s ČT tak se chce blejt.

Když je to na území ovládané Al kajdou a turkama tak není žádná záruka po tak dlouhé době objektivního posouzení a to nemluvím o tom jak se chovají záchranáři

po údajném chemickém útoku na místě.

+3/0
13.4.2017 13:28

J21i94ř47i42n91a 95S86i77m58a93j16c46h80l43o43v81á 9151693161

Jasne, ze vetovali. predstavte si, ze by museli Syrane predem ohlasovat utoky na AlQaedu s presnymi souradnicemi a casem. To snad ani neni mozne. Je videt , ze US podporuje Al-Qaedu aby jim pomohla svrhnout Syrsky rezim a mohli dosahnout sveho ovladnuti zdroju na Blizkem vychode. Vzdyt o nic jineho nejde. Na vse , co se stane, se divejte z tohoto pohledu. At uz se jedna o pomoc Kurdum na vychode Syrie, valku v Iraku ci Libii.

+5/−4
13.4.2017 13:01

J15i55n24d24ř58i66c11h 23T66ů30m35a 1874102777978

Bože a tyhle nesmysly vám někdo spolkne i s navijákem? 8-o

+2/0
13.4.2017 15:14

J49i51ř93i37n23a 81S96i95m28a61j79c55h62l29o50v20á 9551823261

Spis uz jen malo lidi polyka ty vase "pravdy".

0/−1
13.4.2017 15:15

M27a60r95t80i87n 74S90v82o30b56o32d15a 7169687822935

Odkud píšete, že nepíšete český?

0/0
13.4.2017 20:01

J90i87ř76i55n33a 18S59i95m61a77j21c48h92l25o20v78á 9141823591

Pisu z Ceskeho lesa, ale mam cizi klavesnici a po 20 letech v zahranici jsem lina se ucit kde jsou hacky a carky. Tak se nezlobte, cte se to hure, ja vim.

0/0
13.4.2017 20:05

J47i53ř70í 15P61r32a98ž75á49k 9940552721852

Vážení "redaktoři", proč neinformujete pravdivě, např. na základě informací na webových stránkách OSN? Z iDnes se rychle stává lžiDnes.

+6/0
13.4.2017 12:15

V78l35a59d32i77m37í91r 18K10o98l28á20ř 5637525888155

BTW, dovolil bych si lehký off topic dát sem odkaz (snad redakce odpustí), jak se vytváří mediální obraz situace v Sýrri pro veřejnost. Doufám, že nikdo nebude mít pokušení označit autorku ani zveřejňující média za proruské, demagogické a nevím co ještě podobného.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/nazory/2085873-medialni-valka-o-syrii-je-soubojem-pr-agentur-manipulaci-a-propagandy

+3/0
13.4.2017 11:49

J45a53n 11P32o19s44p49i29s81i25l 7326347416205

osobně problém vidím v tom, že už na přípravě toho návrhu se mělo spolupracovat s Ruskem a pak by to možná prošlo. Ono totiž bude také zásadní, kdo to vyšetřování povede, tj. komise složená s představitelů jakých zemí, kam se umožní přístup do jakých budov, skladů, dokumentů (jen syrské vlády, nebo i povstalců, nebo i Rusů, nebo i Američanů).

Nejvíce se stejně bojím těch závěrů komise, které ,předpokládám, že budou nejednoznačné a tak vše vyšumí do ztracena a zapomene se...;-(

+3/0
13.4.2017 11:36

Š10t15ě15p34á68n 67F65r87a10n76c90l 8504469534520

Složení vyšetřovacího týmu je stanoveno až po přijetí příslušné rezoluce, nikoli dříve. A rezoluce požaduje po VŠECH stranách konfliktu jak přístup na místo incidentu, tak i spolupráci s vyšetřovacím týmem.

Ano, po syrské armádě chce explicitně něco navíc - letové plány, záznamy a jména pilotů (plus možnost s nimi mluvit), a jednak přístup na tu leteckou základnu, na kterou USA zaútočily Tomahawky a odkud byl podle západních tajných služeb chemický útok veden. Přijde mi logické, že ani jeden z těchto požadavků se na opoziční síly neobrací - nemají ani letectvo, ani letecké základny.

+4/0
13.4.2017 11:51

V94l96a79d20i70m13í51r 54K50o76l44á84ř 5397495628145

Nemají sice letectvo, zato mají v držení klíčovou věc - to je oblast, ve které byl útok proveden. Snad by neměl být až takový problém najít velitele VŠECH složek, které danou oblast ovládají, a tyto složky jmenovitě uvést do rezoluce.

+1/−1
13.4.2017 11:59

Š67t75ě89p98á23n 14F39r82a30n48c57l 8524339414670

No, vzhledem k tomu, že těch skupin je několik desítek, a že životnost (některých) velitelů se počítá spíš ve dnech než v měsících, pak by to problém rozhodně byl. Jen to "sčítání" samotné by zabralo několik týdnů, které by se velmi hodily viníkům útoku na zametení stop.

Pokud se má něco vyšetřit, musí se to udělat hned - a ne to neustále odkládat pro nějaké zástupné, nesmyslné důvody, jako to dělá Rusko a jak to navrhujete vy.

+4/−1
13.4.2017 12:07

V97l95a76d86i27m52í23r 70K17o58l59á64ř 5567345828365

Jen tak mimochodem, co vlastně brání sestavit takový vyšetřovací orgán a dostavit se na místo hned, aby se důkazní materiály sesbíraly? Na to snad rezoluce vliv nemá. Resp. pokud formálně ano, a má rezoluce za cíl domoci se vstupu na syrské území (bez ohlednu na fakt, že na něm jen tak mimochodem operují Američané i Turci, rezoluce, nerezoluce), stačilo vyžádat od Asada souhlas, ať tam tedy komisaři hned začnou shromažďovat materiály, než bude pozdě.

+2/−1
13.4.2017 12:15

Š47t47ě71p33á73n 55F54r38a89n67c95l 8884319544980

Rezoluce na to samozřejmě vliv má. Pokud by tam ten tým vstoupil bez souhlasu syrské vlády, operoval by na tom území nelegálně a výsledky vyšetřování by nebyly platné. Nemluvě o tom, že by členům týmu hrozilo fyzické nebezpečí (ať už ze strany vládních vojsk, proasadovských teroristů, opozice (které na místě moc není) nebo protiasadovských teroristů. A v případě, že by se jim něco stalo, byla by tím vinna OSN, že je tam poslala, nikoli kdokoli ze Sýrie, protože by nebyla domluvena jejich ochrana.

+3/−1
13.4.2017 13:40

V31l18a19d45i87m61í62r 44K61o53l15á82ř 5507625498815

OK, takže by pomohlo, kdyby se do rezoluce vložila klauzule, ať sysrká vláda nebrání vstupu vyšetřovacího týmu na inkriminované území a po dobu šetření neútočí. Pak by bylo daleko zřetelnější, zda se Asad s Ruskem brání vyšetřování. Pořád mám za to, že když se chce, způsob se najde, a pořád se nemůžu ubránit dojmu, že špinavá hra se hraje na obou stranách.

+2/0
13.4.2017 14:28

Š58t47ě22p20á14n 60F17r92a51n51c47l 8954599554340

A co jiného proboha je ono "všechny strany zajistí bezpečný a neodkladný přístup na místo incidentu" ?

+3/0
13.4.2017 14:37

V48l61a58d38i55m47í87r 93K73o83l12á19ř 5797685728145

Tak jsem si to znovu přečet a v tomto bodě asi máte pravdu, beru zpět.

0/0
13.4.2017 14:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.