Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslanci podpořili změnu ústavy o držení zbraní, reagují tak na směrnici EU

Poslanci ve středu pustili do druhého čtení novelu ústavního zákona o bezpečnosti, která je reakcí na zbraňovou směrnici EU. Před jednáním ministr vnitra Milan Chovanec za novelu lobboval. Ústavním právem držet zbraně chce ministr odvrátit dopad směrnice na české střelce. Uvedl však, že spoléhá na žalobu proti normě k Soudnímu dvoru EU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38i84ř68í 94D39o38n38ě48k 2425263546939

ano pokud nás chce někdo omezit je nutné to zakotvit v ústavě.Jen tak si své právo uchráníme.|Naprosto souhlasím s tímto krokemEU nemá právo nás omezovat na základě mylného předpokladu.

0/0
13.5.2017 13:12

J80i31ř74í 50J17i28r12e64c 2771465279240

Naprostý souhlas. Historie se ráda opakuje a z chyb se máme poučit. Pár odzbrojení obyvatel už v Evropě proběhlo a co následovalo?

+2/−1
13.4.2017 16:07

V19á71c41l71a85v 14Š93u71b38r62t 9197763538317

A taky pár vyzbrojení bdělých bezúhonných občanů - třeba SA v 30.letech v Německu, nebo lidové milice u nás:-P

0/0
28.6.2017 12:42

M69a13r56t35i68n 42S87u64k93u32p 8446712539254

terorista si bude opatřovat znehodnocenou repliku zbraně ke spáchání teroristického útoku 8-o

Co, musím mít na to zbrojní pas !!?

Tímto končím s terorismem a dávám se na pokání ;-€

0/0
13.4.2017 11:54

J33a58n 19S90o66u54č85e66k 2961656628389

Dobrý krok. Proti bruselskému Mordoru je třeba bojovat jakýmikoli prostředky.

+1/−1
13.4.2017 6:32

V32á82c64l27a21v 96Š95u85b58r98t 9187523778837

Vy s tou zbraní potáhnete na Brusel?

0/0
28.6.2017 12:43
Foto

M35a54r76e19k 37C24e59r77n48y 5798536287

No nastesti noze, luky, sipy a samostrily (kuse) nikdo neeviduje, cili zkus jestli si troufas.. :-P

0/0
13.4.2017 2:06

J20a98n 45P12e15r89n71i40k 8200151988766

u nas ... zkus si vzit svuj vystrelovak do nemecka

+2/0
13.4.2017 10:16

J20a47n 74Š67t65v34e50r66k22a 1827281409899

Moc mi nesedí, že tuto věc řídí ministerstvo vnitra. Záležitosti bezpečnosti státu v oblasti zbraní a ochrany před vnějším nepřítelem bych viděl spíše v kompetenci ministerstva obrany a jeho aktivních záloh. Vznik ozbrojených domobran je nesmysl. Je to svým způsobem věc, jak obejít ústavu v oblasti vzniku soukromých armád na území ČR a proto jsem proti.

0/−1
13.4.2017 1:46

V86o38j47t77ě53c43h 84R72ů92ž86e96k 1497552924272

Zbraně tady má v kompetenci Vnitro.

A očividně jste nepochopil ani ten plán s domobranami (brannými spolky)

+2/0
13.4.2017 1:50

J79a46n 72Š30t54v98e98r89k48a 1907211249389

Já bych nejraději viděl, kdyby se v tomto ohledu obě ministerstva shodly, Kromě toho, že nemám důvěru k současnému ministru vnitra, tak první chybu vidím v tom, že zbraně má v kompetenci vnitro a ne obrana, ale to je názor od názoru. A co se týče branných spolků, tak poslední branný spolek na území Čr byly lidové milice, až na to, že ty byly defacto pod vedením strany. Pokud už branné spolky, tak pod vedením armády a zbraně né doma, ale někde ve státní budově zamčené na zámek a otevřené až v případě ohrožení.

0/−1
13.4.2017 2:04

V85o15j36t79ě14c22h 27R61ů33ž61e66k 1707242134262

A proč by měla mít zbraně v kompetenci obrana?

TO neustálé srovnávání s LM je trapné, navíc branné spolky odpovídají spíš svazarmu, takže je to jen lež a manipulace ze strany gungrabberů jako jste vy. A to, že by se lidem měly zbraně sebrat a zavřít ve státních skladech je neopodstatněná šikana, kterou si jen chcete připravit půdu k jejich úplnému zabavení, stejně jako se stalo v Británii.

+2/0
13.4.2017 2:27

J59a77n 27Š20t40v32e86r75k20a 1967851899879

Já se tím ani nějak moc netajím, že bych radši viděl v Česku britský model než americkou cestu. Ani jeden směr nedokáže zajistit dostatečnou bezpečnost pro občany. I takový Izrael, kde by měl být ozbrojený každý je častým terčem teroristických útoků, ale to je vedlejší. Osobně jsem byl spíš pro pravidlo, že s funkční zbraní můžete dělat na soukromém pozemku co chcete, pokud tím nikoho "náhodou" nezabijete, ale mimo soukromý pozemek jít s nabitou zbraní bych bral jako přestupek ohrožení veřejnosti. Rodinný krb se bránit může (musí), ale ostatní oblasti má chránit stát, ne jedinec.

0/−2
13.4.2017 3:12

R48o98m85a41n 29Š55e85s86t60á26k 5454439743653

Řekněme, že Vás někdo přepadne. Jak Vás v daném okamžiku ochrání stát?

+2/0
13.4.2017 7:38

Z55d83e15n59ě40k 95T81r39u70t72n11o82v16s98k39ý 7263813286310

nijak. Stejně jako toho taxikáře na Náchodsku. Dělal svoji práci. Při výkonu svého povolání byl napaden a pobodán. Kde byl v tu dobu stát a jeho policie? Kdesi v nedohlednu. Kdyby si nepomohl sám, je v tuto dobu už mrtvý. A i kdyby ne.

+1/0
13.4.2017 8:28

V39o22j34t75ě35c50h 68R26ů38ž98e60k 1817752644652

Ano, obvyklá manipulace gungrabberů. Furt jen mlít o USA a UK.

A to co říkáte je absolutní nesmysl, lež a naivita. Nebo za vámi venku neustále pobíhá policajt? Hlavně že hned ostatní obviňujete z ohrožení věřejnosti. Jinak váš obdiv k "britské cestě" naznačuje, že váš současný postoj je jen zástěrka a posunul byste ho k dalším zákazům hned po jeho dosažení (taky obvyklá taktika gungrabberů)

+1/0
13.4.2017 11:37

D40a90n14i47e55l 93T15s18c37h22e39r46n48a86y 2575432439262

Ale vy pana nechapete, jeho prani je aby se poctivy obcan nemel moznost ucinne branit zlocincovi. To je prave prani vsech zlocincu mit jistotu, ze na nej nikdo vramci sebeobrany nevytahne kver. Na jednu stranu se tvrdi, ze jsme sesta nejbezpecnejsi zeme, jak ta bezpecnost vypada vidime vsichni denne. Takze by mne zajimalo jak to vypada v tech zemich za nami. A ze si pan Stverka preje plosnou jistotu pro zlocince je samozrejem jeho pravo. Akorat az mu pujde o kejhak tak bych mu pral v telefonu dvouminutou smycku "Policie, nezavesujte jste v poradi" z zvlastni zkusenosti vim, jak jsou dlouhe a to i v pripade, ze se zrovna utocnikovi branite a pak jeste dve hodiny na vyslechu a po trech mesicich dopis "Pachatel neznamy" a v stejne lokalite neustale se opakujici se prepadeni

0/0
28.6.2017 9:27

J21a45n 52H30l18a79v19á71č 4781539393

Vzpomínám si na film Pásla kone na betone- tam byl velice pěkný obrázek majitele pušky. Přece jen těch majitelů poloautomatů je nějak málo- pár desítek tisíc proti deset milionům- hm jsou důležitější věci, za které je třeba se postavit.

0/−4
12.4.2017 23:02
Foto

M19i90c35h28a50l 68G48r21e44š72l37i34k 9141966622956

Ja si pamätám na x westernov. Ale realita bola úplne iná. ;-)

+1/0
13.4.2017 1:15

R14u29d39o80l64f 27S64t63a29r22y 6198817338

Svycari svoje zbrane nedaji. Svycarsko nema armadu ale milice.

0/0
12.4.2017 22:59

P38a82v24e61l 77N27o31v14á27k 4977275199316

Proč má EU a níže třeba pan Vaněk nutkání pořád někomu mluvit do života, jak se má chovat, jak má žít, pořád někoho regulovat? Já nikoho neohrožuju, narozdíl od jiných občanů a hlavně těch, kteří sem momentálně v tochosti přicházejí (do Evropy), tak proč se mi pletete do života? Že by se nás "elity" bály, to snad ne, není třeba. Útoky jsou přeci páchány NELEGÁLNÍMI zbraněmi, dopravními prostředky atd. Proč radši neřešíte to?

+6/−1
12.4.2017 22:36

K97a53r83e21l 48M33a55l83í15k 1513480725738

Jakakoliv zbran je zlo..co tak asi muze vzejit z hlavy rychostudenta plzenskych prav...

+1/−14
12.4.2017 22:30
Foto

M91i35c70h97a37l 58G65r86e16š88l22i71k 9351786402906

Vašou zvolenou zbraňou je je písmo a argument. Ale s bezbrannými nebojujem (parafráza na Marka Twaina). ;-)

+1/0
13.4.2017 0:44

T85o30m21á70š 43Z28e21m79a17n 3725858364495

Jen tak pro představu:

Loni přesáhl počet Čechů s povolením nosit zbraň 240.000 - cca každý 40. Čech.

Do vagonu metra se vejde ca 250 lidí - to znamená, že když je metro narvané, je v každém vagonu průměrně 6,25 držitele ZP skupiny E.

Kolik takových denně potkáte a nevíte o tom?

+5/0
12.4.2017 22:22

A33d40a75m 87P14o35s95t43r29á69n68e53c43k91ý 2648710489237

Hodne :-) A rozhodne nevypadame tak, jak vetsina lidi predstavuje vlastnika zbrane :o)

+7/0
12.4.2017 22:26
Foto

M54a24r91e29k 31C36e11r40n73y 5248896897

A to je to, co nam chteji zarazit....:-(

0/0
13.4.2017 2:08

P63a71v38e47l 82K57o46r83e31c 8534443572661

240 000. Tak to při dvouprocentní prevalenci těžkých poruch osobnosti to je 4 800 ozbrojených psychopatů. Možná namítnete, že existují testy. Jenže ty odhalí jen část z nich a nikdo se nedokáže chovat normálněji, než motivovaný psychopat. Na druhé straně některé diagnózy zbraně přímo přitahují a tak to bude opravdu kolem těch 5 000. Kolik s disociální poruchou osobnosti může být v případě afektu (např. hádky dvou motoristů) vysoce nebezpečných? Hádám tak tisícovka. Jinak řečeno, pokud jezdíte do práce metrem tak za rok se ve stejném vagóně potkáte s několika ozbrojenými nebezpečnými psychopaty.

+1/−3
12.4.2017 23:48

M60a52r27t98i35n 55S18y68k59o41r22a 5569145199486

Jak je vidět, tak Vaše statistika v reálném životě selhává. Za posledních cca deset let, nebyl v tomto směru žádný větší problém, a to i přes Vaše katastrofické scénáře. Nejspíše nebudou držitelé legálních zbraní taková hrozba jak naznačujete. A nebo, se s těmi psychopaty opravdu všichni potkáváme, ale jen jaksi nejsou ozbrojeni....možná jen píší do diskuse na I Dnes o nebezpečí legálních zbraní...:-)

+8/0
13.4.2017 0:31

V86á72c61l81a52v 38Š15u95b24r95t 9197163358647

A co střelec v Uherském Brodě?

0/0
28.6.2017 12:53
Foto

M91i11c78h44a62l 69G83r82e41š47l67i81k 9311146402256

A koľko tých nebezpečných psychopatov už v metre strieľalo? :-)

+1/0
13.4.2017 0:46
Foto

M89a78r47e96k 96C57e90r62n15y 5378546567

Cili ten kdo ma legalni zbran, ten si rozmysli nez ji pouzije....

+1/0
13.4.2017 2:11

B12l12a26n49k81a 14T67i39m42o22f50e48j64e13v40o23v24á 3695169115649

Dost lidí zkusilo zkoušky jednou - vyletěli na testech ze znalosti zákonů. Pak podruhé -vyletěli z manipulace a urazilo je, že si komisař dovolili takovou levárnu jako strčit do hlavně kousek papíru a pak je vyrazit za to, že si hlaveň žádně neprohlédli. Pak už to nezkoušejí a jsou z nich děsní pacifisté a odpůrci legálního držení legálních zaregistrovaných zbraní. Ty hrozny jsou moc kyselé, to je to.

+3/0
12.4.2017 22:14

T97o16m40á68š 37Z67e43m19a26n 3395348254375

Zkoušky jsem dal před lety napoprvé, ale obecně je problém v nejednotnosti pokynů a požadavků.

Třeba jen vypouštění kohoutu - jeden chce tohle, ale druhý za to vyhazuje a chce to jinak, za což zas vyhazuje ten první.

. A papírek v hlavni? No to u zkoušky zjistíte jen u rozborky, za koukání do hlavně nerozebrané pistole by vás okamžitě vyhodili a rozebrat ji smíte jen na pokyn a obvykle až po střelbě..

+1/0
12.4.2017 22:26

V79o39j30t28ě98c26h 46R11ů82ž76e37k 1977422924272

Překvapivě k v některých státech, například v Kanadě, se doporučuje se podívat zepředu do hlavně, aby zkontrolovali její průchodnost.

0/0
12.4.2017 23:25
Foto

M77a48r44e31k 52C90e14r95n84y 5808546467

Bohajeho, kdyby to bylo jednoduchy, tak by to mel kazej, ne?8-o8-o

0/0
13.4.2017 2:12

Z34d30e25n82ě26k 33T37r32u11t91n94o69v89s64k63ý 7253383136690

Každej určitě ne. Auto taky nemá každej.

0/0
13.4.2017 7:45

T94o73m25á41š 77K93u13t71á45l75e42k 5444476548798

No řidičáků je mezi lidem příliš a na silnicích to je docela vidět, u těch zbrojáků je síto mnohem hustější - ostatně násobně více se bojím toho, že mne někdo srazí či nabourá, než toho, že by mně někdo náhodně či i cíleně střelil, to je notně nepravděpodobné...

0/0
13.4.2017 8:25

R21a79d66o93v20a74n 15V70í25c84h 8529737412876

Moc bych ministra Chovance a ČSSD neglorifikoval za tento počin. Je to jeden z posledních záchvatů v agónii před podzimním debaklem ve volbách, kde se snaží na svou stranu strhnout ještě myslivce a vojenské fandy, resp. držitele poloautomatů a ostatních zbraní a replik, kterých je u nás stále ještě dost. Je to spíše o tom, že právo na zbraň do ústavního pořádku mají sílu a schopnost protlačit když chtějí, ale to, že tady nechceme přerozdělovací kvóty a ilegální imigranty, to se tam dát nedá. Zbraně totiž nemají přímou souvislost s dotačním penězovodem z EU, ale migranti ano.;-OEU;-O

+1/0
12.4.2017 22:08

P36e87t66r 81N20o58v71o18t88n47ý 9871239600905

Aspon je k necemu skutecnost, ze co socan, to myslivec.

+1/0
12.4.2017 22:04

B55l67a56n57k25a 19T52i83m58o44f91e93j89e12v10o55v35á 3295719825189

Nejen socan.

0/0
12.4.2017 22:16

Z87d74e62n36ě94k 17T13r89u28t15n95o24v23s25k56ý 7373933586310

Siláci co bojují proti legálním zbraním. Jenže nelegální to nevyřeší.

0/0
12.4.2017 22:00

Z45d52e38n32ě88k 26T68r69u18t42n21o68v51s76k81ý 7663923936310

Na co auta? Jezděte autobusem.

+1/0
12.4.2017 21:57

R29i12c48h92a40r39d 95T79o75m86e52č28e41k 7706495476651

Velitelem těch novodobých Lidových milicí bude Chovanec, nebo jmenuje jiného?:-)

+2/−6
12.4.2017 21:56

M59a52r72t20i36n 47K94o56ž16í46n 1535466411570

Žádné milice se nechystají. Dokonce se nechystá ani žádná změna v Zákoně o střelných zbraních a střelivu. Ale o tom zajisté víte, když se pouštíte do diskuze.

+4/0
12.4.2017 22:02

J63o42s71e39f 29N95o59v97á91k 2922459923819

Pořád se mluví o tom, že zbraně potřebujeme k obraně proti terorismu. No to možná taky, ale zapomíná se na "obyčejné" zločiny - loupežné přepadení, vraždy, znásilnění ... Ty jsou daleko pravděpodobnější, a přijde mi poněkud nešťastné problematiku držení zbraní zužovat jen na možnost obrany státu pro případ války nebo terorismu. Odpůrci zbraní pak mají pochopitelně v zásobě argumenty související s paranoiou držitelů zbraní. Takže ještě jednou: chci mít možnost efektivně bránit sebe, svou rodinu, případně i další slušné lidi proti jakémukoli nebezpečí, ne jen proti teroristům. Dodržuji zákony, platím daně, podmínky jsem splnil, tak proč ve mně někdo z cizí země vidí nebezpečí a chce mě omezovat?

+5/0
12.4.2017 21:56

T65o24m79á96š 12Z38e26m17a49n 3315218924635

A:S ústavním dodatkem se u nás nezmění nic okolo zbraňových zákonů.

B:A proč se to tedy zavádí do ústavy, když nic nezmění?!

A:Protože EU schválila směrnici, která by nás bez dodatku donutila zásadně a nesmyslně změnit zbrojní zákon.

B:Ale unijní zákony jsou nadřazené národní legislativě, tak nám to nepomůže..

A:Dle Lisabonské smlouvy je národní bezpečnost v kompetenci jednotlivých států. A ústavní dodatek zařadí civilní držení zbraní do národní bezpečnosti. Tedy mimo dosah EU.

B:Aha..

+7/0
12.4.2017 21:23

V53á45c33l92a51v 42V44a39n87ě84k 2683413308511

Argument o bezpečnosti byl smeten ze stolu a máte pravdu, zákony EU jsou nadřazeny nad těmi našimi.

0/−7
12.4.2017 21:37

M15a61r59t78i73n 42K65o38ž42í36n 1485516171240

Pak je na čase z toho totalitního socialistického svazu vypadnout.

+5/−3
12.4.2017 21:38

A50n24t21o59n45í64n 51P23o74l98i50c13k57ý 9520762381207

Kým a kde byl smeten?

+4/0
12.4.2017 21:55

V65á80c86l20a55v 88V51a47n59ě97k 2253133958531

O tomto zákoně se jedná už delší dobu a pokud vím, tak proběhla poměrně aktivní diskuse mezi politiky o tom zda bezpečnostní argument u EU obstojí a souhlas byl že nikoliv.

Nechce se mi to teď hledat.

0/−5
12.4.2017 22:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.