Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

PRŮZKUM: V jižních Čechách se řidiči nepoutají, Středočeši zase telefonují

Centrum dopravního výzkumu každoročně mapuje dodržování silničních předpisů v českých krajích. Podle letošní průzkumu, který exkluzivně získala MF DNES, se nejméně často poutají řidiči z Jihočeského kraje a zároveň zde jezdí nejvíce motorkářů bez helmy. V telefonování za jízdy je zase na špici Středočeský kraj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T71o28m44á17š 12Z20e26m34a50n 3165648894505

Ano, středočeši popojíždějící v kolonách často telefonují, ale je to skoro stejné jako by telefonovali v zaparkovaném autě.

Jihočeši bez helem? To budou spíše jezdci na motokolech a mopedech co jedou jen po vsi než někdo na 100+HP mašině..

A rychlost? No jen u nás existují úseky kde je na hlavním tahu jeden kužel na krajnici, omezení na 30 km/h a všichni jedou 80 protože není racionální důvod jet pomaleji..

Dodržování zákonů odpovídá jejich smysluplnosti..

A co takhle vymáhat směrová znamení, ohrožení protijedoucích při předjíždění a další skutečné přestupky, které mají za následek vážné nehody? Moc práce a málo pokut, co?

0/0
12.4.2017 21:38

T33o61m31á90š 16L43u70d95v51í72k 1120687554152

Já se poutám jen na dálnici. Stačí si zajít na motokáry vybourat se v 50 km/h a zjistíte že to vlastně není tak hrozné pokud zrovna nenarazíte do betonové zdi.

0/0
12.4.2017 17:39

T20o81m52á10š 23L35u16d65v30í72k 1200347254102

"Ale za to policie nemůže, ona se musí zaměřovat na místa, kde je větší provoz a vyšší pravděpodobnost závažných nehod" ;-D

0/0
12.4.2017 17:36
Foto

I72v57o 33C17h30u34d39o59b60a 9170326651594

zapnutí autopásu by se nemělo trestat je to každého věc až pokud při nehodě prokazatelně nezapnutý pás způsobil zranění tak zaplatit zdravotní pojištovnu;-O

+2/0
12.4.2017 13:36

J28a10r32o91s44l10a51v 69D28u39n34d21a 1893362976540

Jo, jihočeši jsou srdčaři! Žádné pásy, žádná helma, prostě si to užít.

+2/0
12.4.2017 9:57

P65a70v43e33l 46O79h50a98r53e45k 2485845854525

Telefonují neustále skoro všichni. Každý kdo jezdí jich musí za den vidět spoustu.

+6/0
12.4.2017 9:51
Foto

O91n48d16r12e50j 16S11k71o86p42a80l 9100316872144

Ono je jedna vec telefonovat v kolone pohybujici se 5 km/h a druha vec ve 130+ na dalnici v hustem provozu. Nicmene fascinuji me rici aut s cenovkou 2 mega plus, ktere stejne vidavam s telefonem u ucha - to ma mercedes, bmw, audi atd nejakou social verzi bez handsfree?

0/0
13.4.2017 12:56
Foto

B76r94o22n48i33s62l61a66v 93G25a94b63r52y51š 2442559161

Nějaké pásy nebo telefon je prkotina. Ale u některých dokonce vidím, že neumí zacházet ani se samotným autem.

+6/−1
12.4.2017 9:16

J31o43s52e81f 29K51a29r95f13í59k 7692705456130

No jo, ale co s tím?

Pod jiným článkem jsem navrhoval, že by nebylo od věci jednou za 10 let povinně udělat znovu něco jako testy v autoškole, tedy značky předpisy a jízdu.

To jste neviděl co se pak strhlo. Od buzerace, přes šikanování, svobodu demokracii, policejní stát až pod hemzy typu, že naco dělat vůbec nějaké předpisy, ať každý jezdí jak umí:-P

.

Stačí se jen podívat, kolik lidí nesuhlasí s tím, že by se za snížené viditelnosti měly rozsvítit světla:-/

+5/−5
12.4.2017 9:21

P98e50t76r 65N40e70c89h73a13n68i85c54k44ý 7563896158180

Problém je, že dobrá myšlenka se při realizaci naším státem fakt může zvrhnout v buzeraci, byrokracii a naprosto fatální nesmysl, který nikomu nepomůže... výsledek je nedůvěra v jakoukoliv změnu ;-(

+5/0
12.4.2017 9:30

J44o90s46e54f 25K65a70r33f23í91k 7962135656580

No nevím jaké má kdo zkušenosti. Mě stavěli benga asi 6x. A vždy do bylo stylem. Dobrý den pane řidiči.... doklady... jste ochoten si dýchnou... děkuji naschledanou a šťastnou cestu.

.

Jednou mě čapli za rychlost a taky... takže to máme překročení povolené rychlosti. Jste ochoten zaplatit na místě? Děkuji, naschledanou.

Nidky jsem ani nevystoupil z auta a nějaký datum na lékarničce, či koplet žárovky???? I když kamarád je takový hádavý, tak ten už i čůral na papírek, jestli není sjetý;-D

+2/−2
12.4.2017 9:39

P17e34t53r 59N59e52c11h66a88n74i59c52k78ý 7783596648740

O přístup jednotlivců asi tak nejde, ten se lepší. Ale když úředník a politik vymýšlí zákon, tak se na to nabalí kupa hnoje

+3/−1
12.4.2017 9:48

P61a56v68e63l 62O10h22a61r94e61k 2985695474755

Lékárnička je fakt strašně důležitá Rv

Je jedno jaké má datum. Právě rozbalený fášek má stejnou sterilitu jako přežehlený kapesník.

+2/0
12.4.2017 9:55

O80n15d65ř29e95j 36Č31a45p55k58a 6901881783644

Lékárničku je důležité mít, to, jestli je platná, už je akorát buzerace. I kdyby ten obvaz byl sterilní jak na sále v nemocnici, ten krvácející chlap tu ránu má od rezavého kusu plechu, větve nebo bůhví čeho, takže už tím nic nezachráním. Je úplně jedno, jestli použiju obvaz nebo třeba hadr co do něj utírám měrku od oleje, hlavně nesmí vykrvácet než dorazí rychlá. Stejně do něj budou muset ve špitále narvat antibiotika.

0/0
12.4.2017 16:43

Z50d16e27n54ě44k 42S42k38ř14i11v48a69n 5904580469896

Mám podobné zkušenosti. Za 39 let, co jezdím, mne taky zastavili párkrát. Z obou stran všechno probíhalo slušně. Pokutu jsem nikdy nedostal. Ale vzpomínám si, že jsem jednou vjel do zákazu vjezdu, značku jsem viděl až na poslední chvíli. Policajtka na mne: "Viděl jste tu značku?" Já: "Ano, viděl, všiml jsem si jí v poslední moment". Ona: "Stojím tu od 12 hodin a jste první, kdo přiznal, že tam ta značka je". (Bylo asi 18,30 hod.). To jsme fakt banda lhářů a sketů? Tady na diskusích to běžně vypadá, že nám lhaní vadí. Zřejmě jen u jiných.

+3/−1
12.4.2017 10:02
Foto

B15r15o88n14i22s75l96a72v 93G45a78b34r34y32š 2182149191

Přesně tak... ;-D

Dnes ráno jsem šel zase po Horňátecké ulici v Praze. A koukal jsem, jak si řidiči v koloně od Dolních Chaber po metro v Kobylisích užívají tu svobodu. :-P

+1/0
12.4.2017 9:31

M32a81r40e20k 92M52a91l41ý 1482728371250

Ano, cestování autem je opravdu svoboda, jen si člověk musí promyslet, kdy a kde jet autem, aby pak neskončil v té koloně.

Třeba teď jsem v Německu, od pondělí, pracovně. Za chvilku skončím práci a pojedu domů, za 5-6 hodin jsem doma. A vzhledem k tomu, že Němci dnes ještě nepojedou na svátky, tak provoz bude volný. Pokud bych to chtěl jet veřejnou dopravou, jsem limitovaný docela dost jednak časem odjezdu (příjezdu) a jednak by to trvalo tak dvojnásobnou dobu :-)

0/0
12.4.2017 15:01
Foto

B93r87o61n54i95s21l10a83v 73G74a45b92r50y56š 2702479951

Raději bych jel dvojnásobek doby, než 5-6 hodin držet volant... Ale o tom, už jsme si povídali dřív.

V každém případě tito řidiči moc nemysleli, když dokázali utvořit tak velkou kolonu. Zdržují akorát tak sebe a lidi v autobusech.

0/0
12.4.2017 16:01

M58a78r76e25k 61M86a49l23ý 1182738931950

Tak nakonec to trvalo 6 hodin, protože jsem jel i s manželkou a ta to nedá na jeden zátah jako já :-) Takže přestávka na toalety, pak na jídlo, na kávu a hned je to o hodinu delší.

Jedu po dálnici, auto ma adaptivní tempomat, takže udržuje rychlost i brzdí samo, takže je to skoro až nuda. Poslouchám u toho lekce angličtiny nebo audioknihy v EN, docela pohoda.

0/0
13.4.2017 1:10
Foto

B61r29o44n58i10s66l29a84v 46G72a76b21r91y18š 2482189641

No vidíte, já pojedu dnes domů vlakem a během cesty si napíšu dvě technické zprávy. :-)

Před několika týdny jsme služebně jeli z Prahy do Poznaně. Bohužel autem. A ta cesta byla vyloženě utrpení. Během těch osmi hodin jsem neudělal vůbec nic, nemohl jsem si ani číst. Takže perfektně promarněný čas.

0/0
13.4.2017 8:07

P73e10t11r 45K70e10ř 8753774452268

Vždyť by to bylo k ničemu. Kolik z těch co se pohybují na silnici a tvrdí že řídí, dělalo skutečné závěrečky?? A přesně tak by to dopadlo i s ověřovacími. No a jsme opět u jádra problému. PČR kontroluje lékárny, pojištění, čistotu RZ a rychlost pod kopcem. A za celý den takové akce jsou zjištěni 3 co u sebe neměli zelenou kartu, 5 problémů s lékárnou, jedna ohnutá RZ a dva experti, kteří překročili o více než 20km/h. V současné době, kdy auta běžně zrychlují z 0-100km/h pod 10s. Se jedná o "velmi závažné" přestupky. Tím je asi řečeno vše.

0/0
12.4.2017 9:42

I71v98a67n 56H97o91l19a79s 5787837728157

Překročení o více než 20 zase až taková prkotina není, protože fyziku (a druhou mocninu rychlosti) prostě neukecáš.

0/−2
12.4.2017 10:21

J96a69n 80D76l73o42u14h47ý 8496930413740

jak kde, kolem školy máte pravdu, na 4proudovce před značkou ukončující obec často ne.

0/0
12.4.2017 11:07

I10v18a29n 94H59o83l73a57s 5347887828677

Těsně před koncem obce souhlas, já jsem tou poznámkou spíš jen připomínal fakt, že zatímco dopravní předpisy nějak okecat (a libovolně oficiálně měnit a neoficiálně si přizpůsobovat svým potřebám) lze, tu fyziku fakt ne. A kinegická energie auta jedoucího 50 a jedoucího 70 už se liší docela výrazně a někdy to může být fatální (i pro samotného řidiče, a dokonce někdy i vpřípadě, kdy on sám žádnou jinou chybu neudělá).

0/0
12.4.2017 11:58

P73a72v19e64l 93O25h38a37r85e89k 2365945474105

Přezkoušení jednou za 10 let považuji také za nesmysl. Znám řidiče co neviděli vyhlášku 40 let a jezdí senzačně a hlavně ohleduplně a pak jsou lidi s profesákem co se školí každý rok a jezdí jako hovada.

+2/0
12.4.2017 9:53

J29a97n 13H13r22u34z58a 8724258329917

Udělal bych povinné a bezplatné periodické školení těch co neviděli vyhlášku 40 let. Objevili by třeba zip nebo způsob jízdy ve více pruzích, něco o plynulosti provozu a jízdě na kruháčích.;-D

0/0
12.4.2017 13:55

P10e59t82r 33M88a41l49i44š91k92a 6151675401383

Opakování testů z nikoho dobrého řidiče neudělá. A jízda při 50 km/h po městě taky ne. A konkrétně o přestupcích vyjmenovaných v článku ví každý a stejně je budou dělat i kdyby na tabuli napsali milionkrát "nebudu telefonovat za jízdy". Je třeba trestat proviněné a né použít institutu kolektivní viny.

0/0
12.4.2017 16:55

J10u25r46a71j 32R39i68č63á45n72y 4381368846787

Ano, u nas je poznavame podle znacek s J a Z, zejmena :)

0/0
12.4.2017 9:39

M55i49l23o45š 48Ř70e33h37á77k 8136658467625

Tedy ze dvou moravských krajů: západomoravského a východomoravského?

0/0
12.4.2017 9:44

J97a65n 37C14o97n44s80t94a73n72t98i85n 1302771293230

vždycky tím rozpálím do ruda své přátele a známé a vedem pak sáhodlouhé diskuze. já totiž tvrdím, že natažení pásu zabere nějaký čas, což znamená, že kdyby si jej člověk nenatáhl, ta nehoda by se nestala...;-D

+1/−1
12.4.2017 9:13

J69a52n 68N20o18v17á23k 9597282267927

Některá nehoda by se ovšem zase nestala právě proto, že byl nějaký čas stráven natahováním pásu. ;-D

+3/0
12.4.2017 9:14

J45o39s91e18f 93K28a73r31f11í47k 7162105316850

Já bych jako zásadní nešvar viděl Ynteligenty s denním svícením.

Zajedou do tunelu, začne pršet, začne se smrákat... A co myslíte, napadne je zapnou normální svícení, aby jim svítil i zadek? :-P

+4/−4
12.4.2017 8:54

J44o73s53e49f 71K49a83r12f58í57k 7882955926930

Copak se vám nepozdává pane Nekvasile? Jako že je to přece zbytečné být vidět?

+1/−3
12.4.2017 8:58

J86a56r30o89s47l26a63v 12L37e43b17e77d36a 3586549907680

Na to máme automat...

0/0
12.4.2017 11:51

V15í61t 20H86o30l78l84e73r 8757302952546

měla by být svobodná volba každého jestli se v autě připásá nebo použije na motorce helmu .Toto nemá určovat stát. Naopak pokud si tímto jednáním způsobí zranění měl by jeho ošetření a léčení celé zaplatit pojištovně.

+3/−1
12.4.2017 8:35

Z88d58e45n39ě77k 37S16k59ř59i79v40a48n 5274200519226

Tak to bych Vás chtěl vidět v Německu, jak diskutujete s německým policajtem o tom, že nejste připoután. Před lety jsem byl v Německu, měli jsme německého řidiče. Kolega na sedadle vzadu nebyl připoután. Zastavil nás policajt. Ještě než k nám došel, řidič zjistil to nepřipoutání kolegy. Řekl :"Hlavně nediskutujte", asi Čechy a jejich chytré kecy znal. Kolega zaplatil pokutu 80 DEM.

0/−1
12.4.2017 8:46

M38i41l16o75š 98B12é97m 6364879412763

Děkujeme za zahraniční okénko, ale teď jsem na českém diskuzním sajtu a ta otázka tu stále visí ve vzduchu: Proč by připoutání se neměla být věc každého jednotlivec, resp. posádky daného vozidla? Co je fízlovi do toho?

+3/−1
12.4.2017 8:54

J69o10s20e62f 51K86a80r41f87í27k 7282895296760

Stejně jako je povinná helma na motorku. Prostě snížení závažnosti úrazu. Neboť na ty bezmozky, co jim je jedno jejich zdraví či zdraví jejich blízkých, pak všichnu musíme doplácet (léčení, rehabilitace, doživotní invalidní důchod...)

+1/−3
12.4.2017 8:57

M62i61l55o12š 40B55é80m 6614749312633

Ok, to je dobrý argument proti socialistickému zdravotnictví (tržní zdravotní pojištění by to nejspíš řešilo krácením plnění, jak už naznačil pan Skřivan), ale není to argument proto, aby fízlové pokutovali to, když někdo přistupuje nedbale k ochraně svého vlastního zdraví.

+3/−1
12.4.2017 8:59

M91i63l48o22š 59B42é41m 6504499742823

oprava: jak už naznačil pan Holler

0/0
12.4.2017 9:01

V88í78t 29H84o74l32l69e80r 8497242862856

policista je jen vykonavatel zvůle státu který rozhoduje jak se svým zdravím nakládate

0/0
12.4.2017 9:03

M79i35l44o74š 42B38é46m 6234289582863

Ano, pokud přistoupíme na to, že naše zadky nepatří nám, nýbrž státu, ztrácí mé nejapné otázky na významu. :-)

+2/0
12.4.2017 9:05

J30o33s88e76f 48K14a68r56f87í35k 7232855716230

Ať se každý chová jak chce, ale proč bych pak měl takovému inteligentovi co si vlastní blbostí způsobí úraz platit ze svých daní léčení?

0/−1
12.4.2017 9:23

M60i35l94o85š 51B60é82m 6514499602363

O tom už byla řeč... Neměl. Zdravotní pojištění by mělo být tržní a pak by bylo na pojišťovnách co komu zaplatí, resp. na každý jaký pojištění si koupí.

+1/−1
12.4.2017 9:27

J79o17s95e74f 17K46a46r74f60í70k 7962545986800

No jo, ale není. A pokud teda mame skupinové placení, tak ať se každý chová tak aby si neublížil;-)

+1/0
12.4.2017 9:40

M13i11l19o28š 38B90é10m 6304889692243

A neměli pak tedy fízlové hlídat a pokutovat i mé stravování? Přece proč byste měl ze svých daní platit léčení mé obezity? Ne neměli! Nejen že by to bylo (ve srovnání s tržním zdravotním pojištění) neefektivní, ale navíc je hluboce nemorální někomu nařizovat co se svým vlastním tělem smí, či nesmí dělat. Mé tělo je mé a to, že nás stát nutí platit socialistické zdravotnictví na tom nic nemění.

0/−1
12.4.2017 9:49

I84v87a32n 72H45o68l49a47s 5367877778887

> Mé tělo je mé a to,

No až to své tělo budeš platit skutečně všechny náklady, pak se o tom dá diskutovat. Jenže ono to léčení případných následků z vlastní kapsy je u někoho, kdo se kvůli nepřipoutání buď téměř, nebo zcela zruší je jen kapka v moři - on stát do každého (zejména do lidí s vyšším vzděláním) investuje nemalé prostředky, takže je vcelku logické, aby se x procent čerstvcýh avsolventů VŠ zbytečně pozabíjelo v autě jen proto,ž e "nepřipoutání je jejich svobodná volba". Existují studie o celospolečenských následcích dopravních nehod, tuším že někdy před 10 léty to spočítali asi na 46 mld. ročně, teď už to (i při klesajícím počtu nejzávažnějších nehod). bylo podstatně víc.

Číli, na jednu stranu sice platí, že "moje tělo je moje", na stranu druhou je naprosto logické a oprávněné, že se stát snaží (i represí), aby zbytečně moc těl neodcházelo do předčasné recyklace.

0/−2
12.4.2017 12:03

V49í90t 59H15o48l35l47e10r 8647962402526

ano každý by si takovýhle úraz měl platit sám nebo speciální pojistku, nicméně stát by vám neměl kecat do vaši svobodné volby zda mít helmu nebo být připoután.

+1/−1
12.4.2017 9:38

J79o78s50e40f 42K96a87r16f75í85k 7472325606860

No to samozřejmě. Ale dokud to tak není, tak ať se každý pěkně poutá. Pokud si bude úraz každá hradit sám, ať si pro mě za mě sedí třeba na střeše, teda pokud tím nebude ohrožovat mě:-)

+1/0
12.4.2017 9:42

V37í96t 61H85o58l43l75e22r 8417392882986

máte pravdu , musel by se upravit zákon a to asi zatím nikdo bohužel neudělá pokud pojištovny sami toto neprosadí u poslanců

0/0
12.4.2017 10:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.