Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

PRŮZKUM: V jižních Čechách se řidiči nepoutají, Středočeši zase telefonují

Centrum dopravního výzkumu každoročně mapuje dodržování silničních předpisů v českých krajích. Podle letošní průzkumu, který exkluzivně získala MF DNES, se nejméně často poutají řidiči z Jihočeského kraje a zároveň zde jezdí nejvíce motorkářů bez helmy. V telefonování za jízdy je zase na špici Středočeský kraj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T49o61m84á73š 94Z82e96m14a68n 3185498544295

Ano, středočeši popojíždějící v kolonách často telefonují, ale je to skoro stejné jako by telefonovali v zaparkovaném autě.

Jihočeši bez helem? To budou spíše jezdci na motokolech a mopedech co jedou jen po vsi než někdo na 100+HP mašině..

A rychlost? No jen u nás existují úseky kde je na hlavním tahu jeden kužel na krajnici, omezení na 30 km/h a všichni jedou 80 protože není racionální důvod jet pomaleji..

Dodržování zákonů odpovídá jejich smysluplnosti..

A co takhle vymáhat směrová znamení, ohrožení protijedoucích při předjíždění a další skutečné přestupky, které mají za následek vážné nehody? Moc práce a málo pokut, co?

0/0
12.4.2017 21:38

T21o71m12á14š 46L96u32d80v42í17k 1250237374342

Já se poutám jen na dálnici. Stačí si zajít na motokáry vybourat se v 50 km/h a zjistíte že to vlastně není tak hrozné pokud zrovna nenarazíte do betonové zdi.

0/0
12.4.2017 17:39

T39o42m73á24š 36L60u37d74v87í83k 1400277494932

"Ale za to policie nemůže, ona se musí zaměřovat na místa, kde je větší provoz a vyšší pravděpodobnost závažných nehod" ;-D

0/0
12.4.2017 17:36
Foto

I27v77o 74C24h23u17d95o55b79a 9260196641494

zapnutí autopásu by se nemělo trestat je to každého věc až pokud při nehodě prokazatelně nezapnutý pás způsobil zranění tak zaplatit zdravotní pojištovnu;-O

+2/0
12.4.2017 13:36

J48a16r54o69s60l66a57v 66D71u93n93d23a 1923912466830

Jo, jihočeši jsou srdčaři! Žádné pásy, žádná helma, prostě si to užít.

+2/0
12.4.2017 9:57

P28a72v29e56l 37O62h63a42r11e98k 2295385834625

Telefonují neustále skoro všichni. Každý kdo jezdí jich musí za den vidět spoustu.

+6/0
12.4.2017 9:51
Foto

O56n14d70r21e87j 67S42k23o78p59a90l 9370556822794

Ono je jedna vec telefonovat v kolone pohybujici se 5 km/h a druha vec ve 130+ na dalnici v hustem provozu. Nicmene fascinuji me rici aut s cenovkou 2 mega plus, ktere stejne vidavam s telefonem u ucha - to ma mercedes, bmw, audi atd nejakou social verzi bez handsfree?

0/0
13.4.2017 12:56
Foto

B10r29o24n58i70s60l52a88v 17G21a85b51r22y67š 2612469291

Nějaké pásy nebo telefon je prkotina. Ale u některých dokonce vidím, že neumí zacházet ani se samotným autem.

+6/−1
12.4.2017 9:16

J81o19s47e88f 52K81a14r77f51í14k 7932695656100

No jo, ale co s tím?

Pod jiným článkem jsem navrhoval, že by nebylo od věci jednou za 10 let povinně udělat znovu něco jako testy v autoškole, tedy značky předpisy a jízdu.

To jste neviděl co se pak strhlo. Od buzerace, přes šikanování, svobodu demokracii, policejní stát až pod hemzy typu, že naco dělat vůbec nějaké předpisy, ať každý jezdí jak umí:-P

.

Stačí se jen podívat, kolik lidí nesuhlasí s tím, že by se za snížené viditelnosti měly rozsvítit světla:-/

+5/−5
12.4.2017 9:21

P16e80t61r 11N78e15c78h22a11n13i24c62k98ý 7113256298540

Problém je, že dobrá myšlenka se při realizaci naším státem fakt může zvrhnout v buzeraci, byrokracii a naprosto fatální nesmysl, který nikomu nepomůže... výsledek je nedůvěra v jakoukoliv změnu ;-(

+5/0
12.4.2017 9:30

J27o22s71e54f 46K45a89r57f47í19k 7802295566580

No nevím jaké má kdo zkušenosti. Mě stavěli benga asi 6x. A vždy do bylo stylem. Dobrý den pane řidiči.... doklady... jste ochoten si dýchnou... děkuji naschledanou a šťastnou cestu.

.

Jednou mě čapli za rychlost a taky... takže to máme překročení povolené rychlosti. Jste ochoten zaplatit na místě? Děkuji, naschledanou.

Nidky jsem ani nevystoupil z auta a nějaký datum na lékarničce, či koplet žárovky???? I když kamarád je takový hádavý, tak ten už i čůral na papírek, jestli není sjetý;-D

+2/−2
12.4.2017 9:39

P29e51t21r 79N70e60c66h81a41n50i68c17k43ý 7743886818120

O přístup jednotlivců asi tak nejde, ten se lepší. Ale když úředník a politik vymýšlí zákon, tak se na to nabalí kupa hnoje

+3/−1
12.4.2017 9:48

P62a31v59e75l 57O92h54a68r45e70k 2535415944975

Lékárnička je fakt strašně důležitá Rv

Je jedno jaké má datum. Právě rozbalený fášek má stejnou sterilitu jako přežehlený kapesník.

+2/0
12.4.2017 9:55

O92n54d54ř93e21j 87Č31a54p67k86a 6451791303844

Lékárničku je důležité mít, to, jestli je platná, už je akorát buzerace. I kdyby ten obvaz byl sterilní jak na sále v nemocnici, ten krvácející chlap tu ránu má od rezavého kusu plechu, větve nebo bůhví čeho, takže už tím nic nezachráním. Je úplně jedno, jestli použiju obvaz nebo třeba hadr co do něj utírám měrku od oleje, hlavně nesmí vykrvácet než dorazí rychlá. Stejně do něj budou muset ve špitále narvat antibiotika.

0/0
12.4.2017 16:43

Z38d11e25n67ě64k 16S27k97ř96i81v71a57n 5654200349896

Mám podobné zkušenosti. Za 39 let, co jezdím, mne taky zastavili párkrát. Z obou stran všechno probíhalo slušně. Pokutu jsem nikdy nedostal. Ale vzpomínám si, že jsem jednou vjel do zákazu vjezdu, značku jsem viděl až na poslední chvíli. Policajtka na mne: "Viděl jste tu značku?" Já: "Ano, viděl, všiml jsem si jí v poslední moment". Ona: "Stojím tu od 12 hodin a jste první, kdo přiznal, že tam ta značka je". (Bylo asi 18,30 hod.). To jsme fakt banda lhářů a sketů? Tady na diskusích to běžně vypadá, že nám lhaní vadí. Zřejmě jen u jiných.

+3/−1
12.4.2017 10:02
Foto

B23r50o45n52i75s62l88a79v 77G93a80b18r62y71š 2402769721

Přesně tak... ;-D

Dnes ráno jsem šel zase po Horňátecké ulici v Praze. A koukal jsem, jak si řidiči v koloně od Dolních Chaber po metro v Kobylisích užívají tu svobodu. :-P

+1/0
12.4.2017 9:31

M68a39r44e54k 84M75a87l79ý 1942578711320

Ano, cestování autem je opravdu svoboda, jen si člověk musí promyslet, kdy a kde jet autem, aby pak neskončil v té koloně.

Třeba teď jsem v Německu, od pondělí, pracovně. Za chvilku skončím práci a pojedu domů, za 5-6 hodin jsem doma. A vzhledem k tomu, že Němci dnes ještě nepojedou na svátky, tak provoz bude volný. Pokud bych to chtěl jet veřejnou dopravou, jsem limitovaný docela dost jednak časem odjezdu (příjezdu) a jednak by to trvalo tak dvojnásobnou dobu :-)

0/0
12.4.2017 15:01
Foto

B62r32o21n29i77s73l93a44v 77G19a75b21r44y89š 2702359191

Raději bych jel dvojnásobek doby, než 5-6 hodin držet volant... Ale o tom, už jsme si povídali dřív.

V každém případě tito řidiči moc nemysleli, když dokázali utvořit tak velkou kolonu. Zdržují akorát tak sebe a lidi v autobusech.

0/0
12.4.2017 16:01

M44a35r50e93k 84M95a79l89ý 1442388731560

Tak nakonec to trvalo 6 hodin, protože jsem jel i s manželkou a ta to nedá na jeden zátah jako já :-) Takže přestávka na toalety, pak na jídlo, na kávu a hned je to o hodinu delší.

Jedu po dálnici, auto ma adaptivní tempomat, takže udržuje rychlost i brzdí samo, takže je to skoro až nuda. Poslouchám u toho lekce angličtiny nebo audioknihy v EN, docela pohoda.

0/0
13.4.2017 1:10
Foto

B71r80o15n26i56s25l71a69v 87G84a96b46r42y93š 2592639321

No vidíte, já pojedu dnes domů vlakem a během cesty si napíšu dvě technické zprávy. :-)

Před několika týdny jsme služebně jeli z Prahy do Poznaně. Bohužel autem. A ta cesta byla vyloženě utrpení. Během těch osmi hodin jsem neudělal vůbec nic, nemohl jsem si ani číst. Takže perfektně promarněný čas.

0/0
13.4.2017 8:07

P19e94t14r 62K69e59ř 8323314382768

Vždyť by to bylo k ničemu. Kolik z těch co se pohybují na silnici a tvrdí že řídí, dělalo skutečné závěrečky?? A přesně tak by to dopadlo i s ověřovacími. No a jsme opět u jádra problému. PČR kontroluje lékárny, pojištění, čistotu RZ a rychlost pod kopcem. A za celý den takové akce jsou zjištěni 3 co u sebe neměli zelenou kartu, 5 problémů s lékárnou, jedna ohnutá RZ a dva experti, kteří překročili o více než 20km/h. V současné době, kdy auta běžně zrychlují z 0-100km/h pod 10s. Se jedná o "velmi závažné" přestupky. Tím je asi řečeno vše.

0/0
12.4.2017 9:42

I35v40a38n 42H44o29l86a16s 5377697948877

Překročení o více než 20 zase až taková prkotina není, protože fyziku (a druhou mocninu rychlosti) prostě neukecáš.

0/−2
12.4.2017 10:21

J73a98n 65D30l58o37u14h61ý 8906450253670

jak kde, kolem školy máte pravdu, na 4proudovce před značkou ukončující obec často ne.

0/0
12.4.2017 11:07

I34v43a69n 93H11o30l82a94s 5287477458387

Těsně před koncem obce souhlas, já jsem tou poznámkou spíš jen připomínal fakt, že zatímco dopravní předpisy nějak okecat (a libovolně oficiálně měnit a neoficiálně si přizpůsobovat svým potřebám) lze, tu fyziku fakt ne. A kinegická energie auta jedoucího 50 a jedoucího 70 už se liší docela výrazně a někdy to může být fatální (i pro samotného řidiče, a dokonce někdy i vpřípadě, kdy on sám žádnou jinou chybu neudělá).

0/0
12.4.2017 11:58

P59a51v62e26l 54O86h31a93r37e31k 2305155954495

Přezkoušení jednou za 10 let považuji také za nesmysl. Znám řidiče co neviděli vyhlášku 40 let a jezdí senzačně a hlavně ohleduplně a pak jsou lidi s profesákem co se školí každý rok a jezdí jako hovada.

+2/0
12.4.2017 9:53

J11a93n 26H75r85u88z24a 8704188119597

Udělal bych povinné a bezplatné periodické školení těch co neviděli vyhlášku 40 let. Objevili by třeba zip nebo způsob jízdy ve více pruzích, něco o plynulosti provozu a jízdě na kruháčích.;-D

0/0
12.4.2017 13:55

P92e14t17r 85M98a68l36i63š37k70a 6171745871163

Opakování testů z nikoho dobrého řidiče neudělá. A jízda při 50 km/h po městě taky ne. A konkrétně o přestupcích vyjmenovaných v článku ví každý a stejně je budou dělat i kdyby na tabuli napsali milionkrát "nebudu telefonovat za jízdy". Je třeba trestat proviněné a né použít institutu kolektivní viny.

0/0
12.4.2017 16:55

J24u31r40a12j 22R64i96č61á29n87y 4771518616557

Ano, u nas je poznavame podle znacek s J a Z, zejmena :)

0/0
12.4.2017 9:39

M23i88l42o60š 65Ř61e82h24á17k 8376628927505

Tedy ze dvou moravských krajů: západomoravského a východomoravského?

0/0
12.4.2017 9:44

J68a78n 92C29o38n68s81t74a92n39t15i87n 1942941523860

vždycky tím rozpálím do ruda své přátele a známé a vedem pak sáhodlouhé diskuze. já totiž tvrdím, že natažení pásu zabere nějaký čas, což znamená, že kdyby si jej člověk nenatáhl, ta nehoda by se nestala...;-D

+1/−1
12.4.2017 9:13

J97a31n 26N74o17v23á80k 9737232317547

Některá nehoda by se ovšem zase nestala právě proto, že byl nějaký čas stráven natahováním pásu. ;-D

+3/0
12.4.2017 9:14

J30o98s24e13f 49K29a23r38f81í35k 7672495816780

Já bych jako zásadní nešvar viděl Ynteligenty s denním svícením.

Zajedou do tunelu, začne pršet, začne se smrákat... A co myslíte, napadne je zapnou normální svícení, aby jim svítil i zadek? :-P

+4/−4
12.4.2017 8:54

J79o30s58e37f 71K70a66r39f36í19k 7152455286430

Copak se vám nepozdává pane Nekvasile? Jako že je to přece zbytečné být vidět?

+1/−3
12.4.2017 8:58

J54a96r28o16s17l24a61v 75L77e36b65e68d81a 3656699607390

Na to máme automat...

0/0
12.4.2017 11:51

V92í32t 46H50o59l87l89e71r 8147962142106

měla by být svobodná volba každého jestli se v autě připásá nebo použije na motorce helmu .Toto nemá určovat stát. Naopak pokud si tímto jednáním způsobí zranění měl by jeho ošetření a léčení celé zaplatit pojištovně.

+3/−1
12.4.2017 8:35

Z79d82e84n17ě61k 41S67k27ř14i51v31a70n 5134880109696

Tak to bych Vás chtěl vidět v Německu, jak diskutujete s německým policajtem o tom, že nejste připoután. Před lety jsem byl v Německu, měli jsme německého řidiče. Kolega na sedadle vzadu nebyl připoután. Zastavil nás policajt. Ještě než k nám došel, řidič zjistil to nepřipoutání kolegy. Řekl :"Hlavně nediskutujte", asi Čechy a jejich chytré kecy znal. Kolega zaplatil pokutu 80 DEM.

0/−1
12.4.2017 8:46

M74i79l33o11š 33B16é61m 6734819642563

Děkujeme za zahraniční okénko, ale teď jsem na českém diskuzním sajtu a ta otázka tu stále visí ve vzduchu: Proč by připoutání se neměla být věc každého jednotlivec, resp. posádky daného vozidla? Co je fízlovi do toho?

+3/−1
12.4.2017 8:54

J36o70s13e73f 39K61a68r12f81í83k 7532765496750

Stejně jako je povinná helma na motorku. Prostě snížení závažnosti úrazu. Neboť na ty bezmozky, co jim je jedno jejich zdraví či zdraví jejich blízkých, pak všichnu musíme doplácet (léčení, rehabilitace, doživotní invalidní důchod...)

+1/−3
12.4.2017 8:57

M77i32l50o10š 74B47é70m 6864309962343

Ok, to je dobrý argument proti socialistickému zdravotnictví (tržní zdravotní pojištění by to nejspíš řešilo krácením plnění, jak už naznačil pan Skřivan), ale není to argument proto, aby fízlové pokutovali to, když někdo přistupuje nedbale k ochraně svého vlastního zdraví.

+3/−1
12.4.2017 8:59

M72i12l76o72š 31B20é34m 6954849412553

oprava: jak už naznačil pan Holler

0/0
12.4.2017 9:01

V11í77t 91H19o43l86l27e84r 8307122832356

policista je jen vykonavatel zvůle státu který rozhoduje jak se svým zdravím nakládate

0/0
12.4.2017 9:03

M55i83l20o72š 16B27é84m 6484509162483

Ano, pokud přistoupíme na to, že naše zadky nepatří nám, nýbrž státu, ztrácí mé nejapné otázky na významu. :-)

+2/0
12.4.2017 9:05

J65o58s91e38f 60K73a29r79f64í44k 7312305726180

Ať se každý chová jak chce, ale proč bych pak měl takovému inteligentovi co si vlastní blbostí způsobí úraz platit ze svých daní léčení?

0/−1
12.4.2017 9:23

M64i13l83o68š 44B75é31m 6884769312883

O tom už byla řeč... Neměl. Zdravotní pojištění by mělo být tržní a pak by bylo na pojišťovnách co komu zaplatí, resp. na každý jaký pojištění si koupí.

+1/−1
12.4.2017 9:27

J20o46s28e78f 98K91a14r94f38í35k 7602515576660

No jo, ale není. A pokud teda mame skupinové placení, tak ať se každý chová tak aby si neublížil;-)

+1/0
12.4.2017 9:40

M21i11l31o29š 90B33é62m 6474649502233

A neměli pak tedy fízlové hlídat a pokutovat i mé stravování? Přece proč byste měl ze svých daní platit léčení mé obezity? Ne neměli! Nejen že by to bylo (ve srovnání s tržním zdravotním pojištění) neefektivní, ale navíc je hluboce nemorální někomu nařizovat co se svým vlastním tělem smí, či nesmí dělat. Mé tělo je mé a to, že nás stát nutí platit socialistické zdravotnictví na tom nic nemění.

0/−1
12.4.2017 9:49

I11v79a15n 39H26o75l81a69s 5497507368117

> Mé tělo je mé a to,

No až to své tělo budeš platit skutečně všechny náklady, pak se o tom dá diskutovat. Jenže ono to léčení případných následků z vlastní kapsy je u někoho, kdo se kvůli nepřipoutání buď téměř, nebo zcela zruší je jen kapka v moři - on stát do každého (zejména do lidí s vyšším vzděláním) investuje nemalé prostředky, takže je vcelku logické, aby se x procent čerstvcýh avsolventů VŠ zbytečně pozabíjelo v autě jen proto,ž e "nepřipoutání je jejich svobodná volba". Existují studie o celospolečenských následcích dopravních nehod, tuším že někdy před 10 léty to spočítali asi na 46 mld. ročně, teď už to (i při klesajícím počtu nejzávažnějších nehod). bylo podstatně víc.

Číli, na jednu stranu sice platí, že "moje tělo je moje", na stranu druhou je naprosto logické a oprávněné, že se stát snaží (i represí), aby zbytečně moc těl neodcházelo do předčasné recyklace.

0/−2
12.4.2017 12:03

V11í64t 51H26o35l43l82e14r 8617362122336

ano každý by si takovýhle úraz měl platit sám nebo speciální pojistku, nicméně stát by vám neměl kecat do vaši svobodné volby zda mít helmu nebo být připoután.

+1/−1
12.4.2017 9:38

J73o98s69e85f 96K35a71r81f76í65k 7972225976640

No to samozřejmě. Ale dokud to tak není, tak ať se každý pěkně poutá. Pokud si bude úraz každá hradit sám, ať si pro mě za mě sedí třeba na střeše, teda pokud tím nebude ohrožovat mě:-)

+1/0
12.4.2017 9:42

V21í59t 77H80o18l26l83e10r 8307632482166

máte pravdu , musel by se upravit zákon a to asi zatím nikdo bohužel neudělá pokud pojištovny sami toto neprosadí u poslanců

0/0
12.4.2017 10:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.