Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Blízcí těžce nemocných mají šanci na „ošetřovné“, poslanci ho podpořili

Lidé, kteří se musí postarat o vážně nemocné příbuzné, by mohli mít na péči až tříměsíční placené ošetřovatelské volno. S nepřítomností na pracovišti by ale musel souhlasit jejich zaměstnavatel. Předpokládá to vládní novela o nemocenském pojištění, kterou po úterním úvodním kole Sněmovna poslala k posouzení sociálnímu výboru. Poslanci nicméně budou navrhovat některé změny předlohy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B54o81h86u66s40l80a33v 75M66a14c81e21s12k58a 5561593559359

Potřebují hlavně volyče a živnostníků je čím dál méně. Tak proč se tím zdržovat? To je jenom reklama levičáků placená z našich peněz. (V zákoně se navíc říká "se souhlasem zaměstnavatele". To může dát zaměstnavatel jako bonus kdykoliv). Čím více tyto praktiky budou používat, tím více budu pravicový volič.

+1/0
12.4.2017 9:11

B64o35h77u49s56l49a67v 28M64a49c25e16s72k85a 5571553669649

A co OSVČ. Ti to nebudou potřebovat? To je zase před volbami hra socanů na naše city za naše peníze.

+1/0
12.4.2017 8:57

V17l88a53d14i75s22l66a62v 65G71r96y93c 9294814208252

V zimě asi raketově stoupne počet ošetřovaných.

0/0
12.4.2017 8:00

P48e68t58r 86V62o32n26d24r73a60c88e18k 7585241563940

Klídek - pohoda - politici sice připravují dobrou myšlenku, ale aby náhodou někdo nepomáhal doma nemocným rodičům, tak tam dali větičku, že s uvolněním musí souhlasit zaměstnavatel - no a ze zákonu je pouze cár papíru ;-D;-D

0/0
12.4.2017 7:03

B68o12h55u78s23l97a72v 21M76a58c55e48s46k54a 5341763479249

Je to jenom populismus socanů. O nic jiného nejde.

0/0
12.4.2017 9:02

A98l93e33n49a 49R42i38s63o94v27á 4966200669955

To je zase idea, která se nedá dotáhnout do konce. Pokud něco takového opravdu projde, bude to mít spoustu výjimek a na ošetřovné bude mít nárok jen zlomek lidí. A to nejvíc těch, kteří si najdou cestičku jak na tom vydělat. Poslanci jen blbnou lidi, aby si udržei koryta kvůli volbám. Bublina se bude nafukovat a protahovat až nakonec praskne.

0/0
12.4.2017 6:59

K68r51y24š16t83o47f 13L71a19n12í47k 1269760905475

vloni odesla kolegyne do duchodu a vybrany novy kolega v den nastupu zavolal, ze si to rozmyslel. protože jsme ve dvojici zastupitelni (i když delame každý něco jiného) v pripade dovolenych, nemoci apod., nez probehlo cele kolecko - inzerovani volneho mista, dvoukolove výběrového rizeni, zacvik, delal jsem pul roku dve prace. ke konci uz mi ruzne chodili pomáhat kolegove z jinych smen, protože jsem byl na odpis. novy kolega je postarsi, ted mu zemrel otec a maminka na tom jiz není moc dobře, vycerpana několika lety starosti o manžela. trochu se obavam věci pristich, ještě ze je to jen 3 mesice.

0/0
12.4.2017 0:48

L35a46d89a 23N34o73v16a61k 4392483597

tak to nám ještě scházelo... ;-D Se budou těžce nemocní v hrobě obracet....

0/0
12.4.2017 0:18

S61y26l87v15a 25Š17p17o40r42k61o17v31á 9156389210614

to je tedy populismus - slib, kterýnebude v 99 % procentech dostupný, ale politici budou říkat "my jsme to přece prosadili". Většina zaměstnavatelů s tím totiž souhlasit nebude (s výjimkou pár skutečných odborníků, u kterých nechce riskovat, že by mohli odejít nadobro), takže politici dobře vědí, že o žádné peníze z rozpočtu nepřijdou - a ještě budou moc spolu s komouši štvát lidi proti "veřejnému nepříteli - podnikateli"

+3/0
11.4.2017 21:50

M77i55l58e11n16a 91Š73a80l91j32o13v15á 7657300901627

Mám téměř 87-letou maminku, která po pádu při cestě z WC byla hospitalizována na interně, následně je na LDN. V současné době je upoutána na lůžko, isch. choroba srdeční, nedomykavost srdeční chlopně, polyartróza nosných kloubů, porosa skelete atd., zatím nemá žádné duševní onemocnění či mentální postižení. První týden v květnu ji propustí jako asi stabilizovanou do domácí péče. Mám téměř 2 roky do důchodu, jsem rozvedená a v podstatě živitelka naší "rodiny". A jak dál?

Do 30.6.2016 jsem byla jediná personalistka u svého zaměstnavatele, od 1.7.16 jsme díky Bohu dvě. Takže mi zaměstnavatel zřejmě vyjde vstříc, až to bude potřeba, budu pracovat na zkrácený úvazek 6 hod. denně, pokusím se to nějak za pomoci ošetřovatelských a placených pečovatelských či asistenčních služeb nějak s maminkou zvládnout. Uvidíme. Zatím maminka neměla žádný příspěvek na péči, protože žádné žebračenky nechce (již více než 4 roky nevycházela z bytu, z mého pohledu by to možná i na 2. stupeň bylo), ale to asi byla celkem "brnkačka" - maminka si došla na WC, pochopitelně plenkové kalhotky jistily určitou inkontinenci, byla schopna vstát z postele, ohřát si na plynovém sporáku připravenou porci domácího jídla, vzít si věci z ledničky, luštit křížovky, poslouchat rádio, zavolat si z mobilu komu chtěla atd. Nyní je to dost jinak. Problémy se srdíčkem jsou dost časté. V domácím prostředí je zřejmě nevyřeším tak rychle jako v LDN, ale prostě si myslím, že i případná smrt v domácím prostředí by byla pro maminku přijatelnější.

+2/0
11.4.2017 21:03

L89a95d41a 87N63o12v70a15k 4632693697

jasně, takže se modlete k vašemu typu boha, jaké Vás potkalo štěstí, že vůbec netušíte co je to Alzheimerova choroba... To by Vám Vaše problémy připadaly vcelku legrační...;-)

+2/0
12.4.2017 0:22

J42i96ř34í 37K45r78u25t15i54l 8478733775681

Kdyby Sobotka & co. měl preference tak kolem 30% tak o těžce nemocné ani pohledem nezavadí.

+3/0
11.4.2017 20:43

H92e83l10e58n86a 25Č77í51ž65k74o43v51á 9361491552238

Tři měsíce neřeší vůbec nic, to jednak. Protože péče o člověka po iktu či např. s nějakou formou stařecké demence může být i na desítky let.

Za druhé toto nevyřeší žádný, byť sebelépe myšlený zákon či předpis, nýbrž jedině změna v celkovém smýšlení lidí, resp. možná osvěta cílená na podporu citlivosti mezi lidmi.

A konečně za třetí -- ani samotné peníze nic neřeší, důležitější je dostupnost služeb. Jsem všemi deseti pro to, aby vážně nemocní lidé mohli být doma, se svými blízkými; nicméně např. padesátikilová žena péči o osmdesátikilového chlapa nezvládne, protože s ním prostě nehne.

+4/0
11.4.2017 19:22

M84i87l68e19n67a 45Š45a23l16j97o59v28á 7557220931957

Dostatek peněz jistě neřeší vše, ale jejich nedostatek bohužel komplikuje mnohé, což Vám jistě potvrdí každý, kdo s tím měl či má osobní zkušenost.

+5/0
11.4.2017 19:34

H21e41l38e75n85a 92Č62í97ž94k36o90v70á 9831811322928

Já s tím zkušenost bohužel mám... ano, je to šílená komplikace, ale kolikrát by člověk opravdu uvítal spíše více pochopení než více peněz.

0/0
11.4.2017 19:40

F37i46l45i79p 38G42a54l86a85š 2507397404138

Jen pro zajímavost k Vašemu bohu 3.. Pokud je to zdravotní sestra/sanitárka/ošetřovatelka tak MUSÍ s člověk hnut i kdyby měl trojnásobek její váhy.. To jen k tomu, že někdo s někým nehne. Jinak s Vámi souhlasím.

0/0
11.4.2017 20:43

M83i55l54e42n14a 74Š49a56l91j25o89v61á 7767480821637

Nevím, zda je to reálné. Zatím na interně i LDN vidím, že v jednom to prostě nejde /dva s pomocí podložky/. A to již nemluvím o "koupání", kde jv lepším případě ednou za týden asistuje asi 6 obětavých studentů církevní zdravotní školy.

0/0
11.4.2017 22:33

M23a30r78c61e23l48a 27B79í48l19á 4357900972449

doporučuji při domácí péči využít charitu a podobné sociální služby. Je fajn, když přijedou, obstarají koupání, ošetření, a to za přijatelné ceny.

0/0
12.4.2017 10:51

M82a19r17t53i61n 31B26u30r37e88š 3176125748681

A kdo to zaplatí? Aha zaměstnavatel ono z cizího přeci krev neteče

+3/−4
11.4.2017 19:19

M95i96l73e29n34a 17Š34a36l90j23o33v44á 7467290511157

Tak v tom bych viděla nejmenší problém. Tak jako nemocenská, ošetřování dítěte apod. by se zřejmě jednalo o dávku nemocenského pojištění. Za posledních 25 let jsem byla celkem 4 kalendářní dny práce neschopná, nikomu nezávidím jeho nemocenské dávky, ale na druhou stranu nevidím problém v čerpání této dávky ze systému, do kterého přispívám více než 40 let. Problém vidím zejména v možné náhradě zaměstnanci apod.

+3/0
11.4.2017 19:29

M39i66l46e83n71a 37Š40a60l28j54o73v16á 7277140911267

Upřesňuji výši příspěvku v r. 2017:

Pro osoby starší 18 let věku činí výše příspěvku na péči za kalendářní měsíc:

880 Kč, jedná-li se o I. stupeň (lehká závislost)

4 400 Kč, jedná-li se o II. stupeň (středně těžká závislost)

8 800 Kč, jedná-li se o III. stupeň (těžká závislost)

13 200 Kč, jedná-li se o IV. stupeň (úplná závislost).

Obávám se, že zvládnout péči o člověka, který dosáhne na IV. stupeň, v domácím prostředí je možné jen výjimečně. Částky II. a III. stupně dle mého nejsou vysoké.

+1/0
11.4.2017 19:17

H51e52l59e24n11a 10Č63í17ž31k59o73v70á 9331201252858

Navíc ty "čekací doby" na ten příspěvek. Hrůza... Kolika lidem ten nemocný příbuzný dřív umřel, než se něčeho dočkal.

+4/0
11.4.2017 19:24

M62a90r14c45e74l44a 17B77í51l10á 4237160132419

v rodině mám zkušenosti, a proto nesouhlasím. 1.populistická podpora zaměstnanců (před volbami), 2. souhlasím s příspěvkem na péči pro krátkodobě těžce nemocného, ale peníze by měly jít za nemocným, ne za pečovatelem (tak jako je to u současného příspěvku pro dlouhodobě nemocné) 3. když bude člověk propuštěn z nemocnice po operaci, může dostat např. 12000 na měsíc, a je jeho věc, jak si zajistí péči v rámci rodiny nebo u Charity.

0/0
11.4.2017 19:03

M19a49r69c72e30l45a 28B86í97l17á 4177710232479

P.S. kdyby zaměstnavatel by povinen dát neplacené volno na ošetřování pro zaměstnance, tak ať prosím jsou také finanční úřad, dodavatelé atd povinni dát odklad splatnosti odvodů a faktur pro živnostníka ošetřujícího nemocného člena rodiny

+3/0
11.4.2017 19:07

P27e24t74r 64B63a68č70a52v68č84í48k 3983518461189

A po třech měsících z dědečka uděláme dědka, šoupneme ho někam na ubytovnu a kvartýr střelíme.

0/0
11.4.2017 18:46

V96á67c54l66a60v 85H53r35a15d32i26l 3774558282901

tak co důchodce se stařeckou demencí a potřeby celodenní péče ( někdy se to řeší stylem ala supluje s návštěvou charity 3x denně po hodině u seniora, který ve zbývající denní době v křesle čučí do zdi, než si charitní pracovnice zase klíčem otevře, aby mu dala najíst a blabla....

.

toho si nikdo na týdenní hospitalizaci do nemocnice nevezme, pokud sebou nesekne v obýváku a nezlomí si apoň kyčel a nevolá se záchranka - to je prostě dneska pro pojišťovny černá můra tihle neproduktivní senioři +85 - takže pokud nemá 4. skupinu a v budoucnu uvažovaných 19 000 státního příspěvku, tak smolík - s příspěvkem 12 000 + 85 % důchodu dnes totiž není problém se do domova seniorů dostat v řádu týdnů, a to ani v lukrativních lokalitách - osobní zkušenost z Olomouce bez protekce ....celodenní péči v malém bytě místo baráku prostě nedávám, pokud si nechci nasadit samaritánskou čepici a zbytek života zabalit a ošetřovat a ošetřovat.....

.

v případě příspěvku na péči 19 000 ve 4.skupině + 85 % důchodu cca 11 000 - bude o tyto seniory s měsíčním bujónem > 30 000,- pro domov za rok doslova bitva - třetí skupina s 8 000 nebo 10 000 bude na periferii ....> 1 000 korun na den - to už se vyplatí - tu celodenní stravu ( na večeři chlebík s pomazánkou ) servírovanou v domovech pro tyto důchodce a péči pravidelně vidím včetně superčajíku a ostatního- - docela se to vyplatí .....a nedělete si iluze, že se ty dvě sestry na patře či pro více pater ve službě za tu almužnu přetrhnou - prezentů můžete dávat kolik chcete, poznat to nebude ......

0/0
11.4.2017 18:38

V97á56c29l42a23v 87H41r52a62d44i56l 3704508272351

jo oprava, dnes je příspěvek ve 4. skupině 13 200,- a ne 12000,- a když se valorizuje v lednu důchod, hned při jde z domova přepočet 85 % z nového důchodu - momentálně je bujón pro domov 25 000,- měsíčně, po zvednutí na 19 000,- bude bujón 31000,- .........

0/0
11.4.2017 18:51

S22y47l59v42a 41Š56p30o28r87k41o93v96á 9956199440774

proč píšete hlouposti - že si nikdo nevezme na hospitlaizaci člověka s alzheimerem na týden? Máme takový případ v širší rodině a zcela běžně je možné umístit v zařízení napr na 2 týdny dovolené apod. - a to i vícekrát ročně. Samozřejmě to nejde ze dne na den - je potřeba to naplánovat a objednat s předstihem.

0/0
11.4.2017 21:45

J72a95n 49J52e34n20i20c 1934544627214

Nádherný příklad sociálního inženýrství...

Když šla žena se 2 dětma do důchodu v 55, tak se postarala nejen o staré rodiče, ale pohlídala i vnoučata. Za čas se k ní přidal i manžel v 60.

Dnes jsme tuto možnost odstranili a:

- zavádíme experiment se školkama od 2 let, ač se to moc nedoporučuje,

- rodiče mají problém s hlídáním nemocného dítěte

- no a postarat se o rodiče je velmi vážný problém, čím dál větší

- hledáme variantu za 2mld, která kulhá na obě nohy

Přesně to vidím doma. Jeden z rodičů manželky už má problémy. Druhý zatím stíhá. Takže to, že chodíme do práce nevadí. Ale až ten druhý přestane stíhat, tak bude problém. Postaru by šla žena příští rok na důchod. Ale nyní musí makat dalších 9 let. Takže je to jasné... No a až budou vnoučata, tak se to ještě zkomplikuje...

Bohúšu, ty náš kudrnáču, jakým moudrem nás ještě obdaruješ?

+21/0
11.4.2017 18:09

M83a26r42c60e41l 86B54í89l84ý 2313342982129

To se to slibuje, před volbami...

+8/0
11.4.2017 17:53

S65t61a31n45i14s53l63a78v 66K93v13á45č40a 9177409667840

Bude to jako mzdy autobusákům.Něco slíbí před volbamama a nikddo neví kde na to vezmou další vlády bez nich.Skoro 4 roky nic nedělaly a teď se můžou přetrhnout.10%

0/0
11.4.2017 20:48

E48v57ž24e23n 69H86e11r85m14a22n 2733838442745

Prosím ty,kteří nic podobného nezažili,aby se pokud možno zdrželi komentářů.Těžce nemocný člověk se velmi často vyřízení klasické péče o nemocného nedožije.Uznávám,že nějakou formou by se to mělo řešit i u OSVČ.

+9/0
11.4.2017 17:48

J16i43ř28í 17S30v66a56š24e86k 9674188473859

Placené by to být ovšem nemělo. Od toho je snad příspěvek na péči, který nemocní lidé dostávají. A ten se pohybuje i na docela vysokých částkách. Pokud se o ně stará příbuzný, můžou se s ním o tento příspěvek podělit.

+1/−4
11.4.2017 17:38

J35a29r73o11m16í41r 69F18o64b22e11r 3788571194707

Příspěvek na péči docela vysoký? A víte kolik je, že Vám zda vysoky?

+3/0
11.4.2017 17:48

J29i18ř87í 72S32v75a95š25e72k 9594268783269

je několik úrovní, myslím, že tři. ta střední je něco přes 12 tis Kč

0/0
11.4.2017 17:54

B39a20r38b86o49r22a 98P79e71t51r65o29v32á 3735374854195

pokud vím, jsou 4 ,, 800, 5000, 12000 a pak nevím...ale 86 letá prababička - po zlomenině krčku, druhé mrtvici a skoro hluchá taktak dosáhla na druhý.. a přitom se o sebe opravdu nepostará sama anin áhodou

+1/0
11.4.2017 18:17

M45o10n57i67k51a 63K91o21n31e22c74n13a 7933831751314

Myslela jste to dobre, ale je to jak vtip:

jsou 4 a to ve vysi 800, 5000 a 12 000:-).

0/0
11.4.2017 18:30

B41r31u24n98o 11C98h84o66j15k10a 8855240456468

jsou čtyři, ta nejvyšší je 13200.-

0/0
11.4.2017 18:18

A66l60e25n24a 90F73i24a34l28o87v26á 3219460287249

Jak se dva lidi podělí o 13 tisíc, kdy jeden potřebuje pomůcky, pleny, vozit k lékaři, a ten druhý musí platit svoje inkaso plus by se měl taky najíst a čím umejt, případně ošatit?

+2/0
11.4.2017 19:49

Z13d50e20ň44k15a 32K71a37z11d51o40v10á 6712535153

Jste asi spadl z jahody na záda. Měl byste si to na pár měsíců vyzkoušet.

0/0
11.4.2017 22:07

M27i34l60a16n 96W82e38l78s59e57r 5422248198761

Opet jenom necopro zamestnance. Jako by neexistovali zivnostnici. Zamestnany opravar nebo kadernice budou mit narok na placene osetrovani svych pribuznych. Samostatny opravar ci kadernice nikoliv. Smutne.

+12/0
11.4.2017 17:28

J80i85r94i 43J55o70n94á63š 2513179457241

presne tak, nehlede na to, ze timto budou trpet i zamestnavatele. S osetrovani souhlasim, ale pokud bude ve firme napr. jedna ucetni a na 3 mesice se sebere, musi zamestnavatel vzit nekoho jako nahradu. Kdyz bude muset puvodni ucetni drzet misto, tak co az se vrati? Bude mit ucetni dve, nebo tu novou jen tak vyhodi? Nehlede na to, ze se nova musi zapracovat. Tyhle zakony vymysli vzdy clovek co s podnikanim nemel nikdy nic spolecneho.

+9/0
11.4.2017 17:35

J29a24n 52J47e67n96i98c 1664804287374

Máte 100% pravdu. A přidám ze života. Když máte šťastnou ruku a vezmete na tu výpomoc někoho šikovného, tak je dost slušná pravděpodobnost, že o toho kmenového zaměstnance ztratíte zájem. A zaplatit 2-3 měsíce odstupného kvůli dobrému člověkovi není až tak nemožné...

Jinak je asi fuk, jestli je to malá firma nebo velký podnik. Vždy se najdou profese, které jsou velmi težko nahraditelné. Třeba některé IT funkce nebo bezpečák či projekťák... To jako zákazník na 3 měsíce nebude otravovat s novými věcmi, aby si mohl projekťák vzít volno? Zlaté oči...

+1/0
11.4.2017 18:17

J18a49n 64J55e17n94i34c 1374514847424

No neblázněte, copak živnostníci jsou Bohúšovi voliči? Ještě jsem neviděl socana, co dělá něco pro lidí. Zásadně jen pro svoje koryto...

+3/0
11.4.2017 18:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.